Cumpărasem la un moment dat mai multe domenii pentru niște oameni, și când am cumpărat unul pentru mine, rămăsese ca proprietar numele unuia dintre acești oameni.
Cum voiam să îl trec pe numele meu, completez formularul ăla, le trimit pe email, ei răspund că procedura nu e aia, trebuie să completez formularul de transfer drept de folosință. Eu aveam deja dreptul de folosință, dar voiam să schimb numele deținătorului. Explic, asta, ei mă tot îndemnau să folosesc formularul de transfer drept de folosință. Eu nimic.
Zic, ce articol frumos iese. Ia să sunăm la ei, să râdem și acolo. La telefon, aceeași discuție, am drept de folosință, vreau să schimb numele proprietarului. Păi folosiți formularul de transfer drept de folosință. Păi am drept de folosință, nu aia vreau. La un moment dat, tipul de la telefon zice că „din 2018 nu a folosit nimeni formularul ăla pentru domeniul respectiv”. Ah, s-a schimbat? Nu știm, probabil că da.
Plm. Intru, folosesc formularul ăla, văd că acum poți schimba și deținătorul, all good. Bine, nu all good, că aveam domeniul plătit pe doi ani, și la schimbarea asta s-a adăugat doar un an în plus, deci ROTLD a furat un pic de curent, ca de obicei.
Și rămâne întrebarea cu formularul de schimbare deținător, de ce mai există. Nu știm. Dar, cum ziceam, prost eu, că nu am înțeles că prin formularul de transfer drept de folosință pot schimba numele deținătorului.
Formularul nu exista pentru ca „la schimbarea asta s-a adăugat doar un an în plus”
Primul formular e in caz ca iti schimbi numele(casatorie, diverse alte motive) sau denumirea firmei(actualizare, ramane acelasi proprietar), al doilea formular e in caz ca se schimba proprietarul(transfer drept folosinta).
Nu știu cum e la domenii pe interneți, dar juridic dreptul de folosință nu este unul și același cu dreptul de folosință.
Dreptul de folosință este o componentă a dreptul de proprietate.
Vreau sa ii fac analize copilului la Sante. Apparently poti sa platesti online si te duci dupa si doar recoltezi.
Intru pe site, aleg ce trebuie, ajung la pagina de detalii si am 2 sectiuni: Date Pacient si Date de Contact. dau sa pun datele copilului la Date Pacient si nu ma lasa cu data de nastere mai mica de 18 ani.
Ii contactez, si imi zic ca sa trec datele mele la date pacient si datele copilului la comentarii.
Eu: pai nu eu sunt pacientul, copilul e. Ei: da, dar trece datele tale la pacient, nu ale copilului. Eu: pai de ce, ca nu eu sunt pacientul. Ei: ca asa face toata lumea
Le’am zis sa modifice pe acolo formularea. Credeti ca se intampla ceva?
Scrie-i Maiei Morgenstern, are ea niste relatii la Sante si te poate ajuta.
Scrie, fix când se vizualizează coșul de cumpărături. Datele pacientului minor se trec la observații și datele inițiale sunt ale părintelui. Chiar luni am „cumpărat”. CNP și numele copilului trecute la observații, in rest datele mele. Marți când am fost la recoltare apărea în sistemul lor copilul ca pacient.
Am vrut să-mi fac cont într-o aplicație de car sharing în Milano. Gen Spark.
Cerea cod fiscal. Am încercat CNP, nu a mers. Codul fiscal de la firmă, deși făceam pe pers fizică, nu a mers. Le-am dat mail. Răspuns. Nu introduceți adresa de România, ci adresa hotelului, iar cod fiscal căutați pe net unul oarecare valabil în Italia
Sante, ca Sante, e firmă privată, nu e obligatoriu să fie exagerat de deștepți.
Ca angajat în cadrul departamentului juridic al unei bănci m-a enervat maxim legea care spune că alocația de stat a copilului se virează intr-un cont pe numele unuia din părinți.
Că am făcut săpături și problema cu era la DGASP-uri, ci la legea sursă.
Asta în condițiile în care dpdv legal copilul este titular de drepturi și obligații de la concepție, cu condiția să se nască viu.
Poți sa deschizi cont pe numele copilului (cu cel puțin un părinte/tutore împuternicit) din prima lui oră de viață, dar alocația se virează intr-un cont al copilului. Pzm ei de lege.
@AB am aceeasi problema!
Bai, nu credeam ca voi spune asta, sunt încă șocat.
Expirat permis. Examen medical. Plătit permis online. Programat online a doua zi la 11:34. La 11:34 ma prezint la ghișeu, depun actele. La 13:34 ridicat permis nou.
Deci se poate.
@Rumbu daca sa întâmplat in România e meritul covid-ului.
Stai sa vezi cand descoperi ca poti sa iti opbtii cardul UE de sanatate full online (si nu iti trebuie decat poza dupa CI parca, nici macar timbru fiscal nu au cerut), si vine cu curier la usa, curier platit de CSMB (bine, cel putin in bucuresti)
@Boris, beri virtuale, comandat, in urma cu vreo 7-8 ani era un chin sa il obtii si era valabil si doar cate 6 luni. Sa traiesti
@boris, link te rog, asta dacă nu cer prea mult. Mulțumesc!
Hai sa va zic eu una de bine. De abia se lansase Tazz. Pun aplicatia, scot toate notificarile si-mi vad de viata. Incep sa primesc oferte…hei nu vrei un pranz cu 6 lei, megaoferta, comanda acum. Ma uit din nou la sectiunea promo si setarile erau pe off. Le scriu mail cu problema. Cineva se deranjeaza si-mi raspunde. lmi multumeste pentru semnalarea bugului dar din pacate pana la urmatorul release va trebui sa ii tai notificarile din Android pentru a scapa de notificari. La urmatoarea versiune era ceva legat de mesajele comerciale- fixed. La cateva zile ma suna un nene sa ma intrebe daca mai am problema semnalata. Am fost uimit ce-i drept la vremea respectiva.
Una rea cu ING. Problema in homebank-ul de mobil. Nu puteam edita un camp. Se crashuia aplicatia. Nu era nimic important. Dau sa le scriu….stai ca n-ai unde. Le scriu pe facebook, le dau clip cu problema, versiune de android, tot tacamul sa poata identifica usor. Multumim vom rezolva. Dupa 6 luni minim au rezolvat. Repet era o zona unde ajungeai rar dar totusi era crash de aplicatie bancara.
ING a fost cea mai inovativa banca in urms cu 10-15 ani. Dar s-au tras pe fund si au ajuns ultimii. Aplicatia actuala e atat de penala incat si daca te-ar plati ca tester te-ai gandi de 7 ori inainte sa accepti.
Cateva aspecte:
– bagi username si password si nu se intampla nimic; mai incerci de cateva ori, apoi inchizi si redeschizi aplicatia, iar la o noua incercare surpriza: asteapta 30 minute pentru siguranta ta
– bifezi “retine dispozitiv” si nu il retine in veci
– daca mai si folosesti doua conturi, deja e ceva astronomic sa retina acelasi device pentru ambele conturi
– in caz ca ajunge sms-ul de confirmare autentificare (stiu ca tine si de operator, dar sigur e si un cron job prea rar pe acolo), mare noroc sa ai sa nu fi delogat aleator imediat dupa login
– logout aleator cand iti e lumea mai draga
Sigur mai sunt si altele, dar cu astea ma confrunt in permanenta.
Am dat feedback. Am primit acelasi raspuns ca un coleg de mai sus: investigam, vom rezolva. Dar problemele acestea au “vechime”.
@berilac
Cred ca unii nici nu prea stiti sa folositi internetul.
Morala: daca va contraziceti cu Vali, scrie articol
2018 se incadreaza inca la termenul de „actual” pentru stat.
Stiu ca era un site de pasapoarte din tara care era facut in front page in 2000 si abia acum 2 ani l-au refacut desi avea sute de vizite zilnic si era inutilizabil.
Una cu BCR.
ghiseul.ro a schimbat procedura prin 2015 si nu mai permit conturile nou create fara validarea unui card bancar inrolat in Romcard.
Din cate zic cei de la ghiseul.ro, masura de securitate intre CPN corelare cu CNP-ul contului titlularului cardului, okay I’ll take it, destul de decent, ca totusi discutam de un serviciu de plata online.
Surpriza, cu cardul BCR, nu puteai in 2015 sa faci cont ca nu era inrolat corect in Romacard, dar puteai sa faci plati in ghiseul.ro pe un cont deja existent.
Prin toamna lui 2019 sun la BCR, dau de 2 suporti care prindeau fluturi pana gasesc unul care intelege ce zic, dar ca nu este de la ei ci de la ghiseul.ro.
Okay, dau mail la ghiseul.ro si zic ca ei doar au implementat „validarea” si daca ceva nu pușcă e de la Romcard, dar ma pot ajuta cu un email de la primaria de care aprtin si sa imi faca respectivii cont fara card. Decenti ghiseul.ro.
Dau mail catre romcard.ro si dupa un mic ping pong intern imi raspund ca nu este problema la ei ci este problema la BCR, ca BCR = incompetenti si ca BCR nu sunt inrolati 100% in romcard ci doar partial.
Deja au trecut cam 30 de zile.
Sun iar la BCR explic povestea si surpizator donșoara de acolo zice ca deschide un tichet la tehnic cu problema semnata de mine. Se primeste sms cu nr tichetului.
Cam 20-30 de zile mai tarziu se primeste sms ca s-a inchis tichetul, pula mail, niciun follow-up, pe ghiseul.ro tot nu merge sa faci cont cu cardul BCR.
3 – 4 luni imi aduc aminte so sun iar la BCR, boss mi-ati inchis tichetul fara sa il rezolvati, de ce, cand se rezolva problema, de ce dureaza atat ? Deschid alt tichet nou, alt sms.
2 luni mai tarziu iar acelasi kkt, tichet inchis, problema nerezolvata.
alte 3 – 4 luni, prin vara lui 2021 imi aduc aminte iar si sun a „n” oara la BCR, boss facem tiribomba, nu ma inchdeti tichetul fara se rezolve problema, nu imi pasa ca dureaza 1 an sau 3 ani, inchideti tichetul dupa ce rezolvati problema, trebuie sa ma duc sa vanez pe linkedin sefii si sa ii intreb ei de ce se face asa ?
dupa alte 6-7 luni, prin ianuarie anul asta parca, primesc doua sms-uri ca s-a inchis tichetul, ca bcr este inrolat pe ghiseul.ro, au facut newsletter si au trimis ca s-a facut inrolarea pe ghiseul.ro si m-a sunat si un baietel de BCR sa imi comunice ca acum pot sa fac cont cu cardul lor.
Coaie sunteti a 2-a cea mai mare banca din Romania, a durat cam 2 ani sa faceti un kkt de implementare.
Titiac Asigurari; dau sa-mi fac asigurare pe platorma lor online asa cum am facut in ultimii 15 ani. Nu merge campul strada (intre timp m-am multat de la vechea adresa care exista in nomenclatorul de strazi) iar strada pe care m-am mutat nu se gaseste si nu exista nici un „workaround” sa trec la urmatorul pas – dat telefoane si emis polita de ei cu completare „de mana”. Dupa ce au emis si trimis polita, m-au asigurat ca pana trebuie sa fac urmatoarea polita se va rezolva si voi putea sa-mi fac automat reinnoire. Opt ani au trecut ca vantul – in continuare nu exista strada mea.
Te-ai gandit sa te muti?
Lucrez in corporatie pe domeniu tehnic. Primesc emails constant de la logistica sau financiar sa le confirm diverse care nu au nicio legatura cu ce am facut eu in faza de proiectare, repet strict tehnic. E ceva asta, cu transmis responsabilatea la altii si prea putini sunt in stare sa vada un curs normal al lucrurilor…
De fapt am vrut sa zic ca pare un transfer de responsabilitati in ce povestesti tu
„20. Înregistrarea unui nume de domeniu nu conferă decât dreptul de folosință asupra sa”
poate pentru ca detinatorul / titularul domeniului nu este proprietarul lui.
prin inregistrarea unui domeniu .ro se obtine exclusiv dreptul de folosinta, de asta „sa il trec pe numele meu / schimbarea proprietarului” inseamna de fapt transfelul dreptului de folosinta.
„eu aveam deja dreptul de folosinta” – posibil, dar nu oficial (cel putin nu dpdv al rotld).
dupa ce am dat click pe cele 2 link-uri de la tine am inteles care era problema, poate te faci ca nu o vezi.
la actualizare vor chestii scanate si tipizat trimis pe email
la transfer vor prostii similare + BANI, acolo e miezul de la gogoasa, aici incaseaza si ei BANI