„La schimbarea direcției, te asiguri din față și din spate”

M-am aflat în situația Skodei acum niște ani, la viteză mai mică și cu mai mulți proști implicați. Ce a zis polițistul și ce a scris în procesul verbal vă spun acum: la schimbarea direcției te asiguri din față și din spate. Că ai oprit sau că ai dat semnal e folositor, dar nu te absolvă de prostie sau de vină.

De aceea vedeți multe accidente cu oameni loviți din spate când întorc mașina peste benzi, că prostia proprie îi face să nu se uite și în spate decât fugitiv, pentru că în mintea lor cred că pericolul vine doar din față, nu și din spate.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

123 comentarii

  1. cool stroy, bro

    00
  2. Sunt foarte mulți dobitoci care depășesc când văd că semnalizezi stânga.
    Și mai și claxonează că „de ce stai pe loc”. Păi nu vezi dobitocule că vreau să fac la stânga? De-aia semnalizez, cretinule. A, tu nu știi ce e aia semnalizare? Imbecilule!

    31
    • pai poate ala era deja in depasire cand ai bagat semnal, faptul ca bagi semnal nu te absolva de alte obligatii.
      asa m-am certat si eu cu o duduie care a bagat semnal, in trafic, si a schimbat banda brusc in secunda 2 urcandu-se pe mine si o dadea cu „pai n-ai vz ca am bagat semnal?!” am vz dar eram deja aprope paralel cu tine in plm, la lege zice ca bagi semnal, te asiguri si abia apoi te bagi!! fmm

      40
    • @maxp: a dat semnal, s-a asigurat si s-a bagat. In tara unde jumate din astia de pe strada sunt analfabeti functional, crezi ca ei inteleg ca e necesar sa astepte eliberarea strazii ca sa se bage?

      Vreau sa reamintesc tuturor ca exista oameni care frecventeaza acest blog si efectiv refuza sa respecte codul rutier in ceea ce priveste efectuarea manevrei de virare la stanga in intersectie (prin stanga centrului imaginar, pentru o eliberarea mai rapida a intersectiei). Deci sunt aia care nu stiu cum se face si mai sunt aia care au impresia ca AJUTA traficul daca ocolesc toata intersectia si apoi se blocheaza unii in altii facand stanga.

      00
    • Mai priveste filmul din nou. Secunda 8, cand boul incepe sa traga de volan. Ala din spate era de secunde bune in depasire, pe banda a doua, cu viteza. Ajunsese deja la 30-40 de metri de masina din fata. Si avea voie sa depaseasca acolo.

      Ala cu schimbarea de directie nu are nicio scuza, chiar si daca semnaliza. Faptul ca semnalizezi nu inseamna ca brusc primesti prioritatea din cer. Repet, ala din spate era in depasire de secunde bune si avea viteza. A si reactionat relativ ok si a calcat frana tare. Dar era imposibil sa mai opreasca in timp util. Singura lui sansa era sa o lasa mai moale de pe la secunda 6-7, vazand-ul pe ala din fata ca incetineste mult si ca e prea lipit de axul drumului. Si din fata nu venea nimic, nu era fortat sa depaseasca acolo. Deh, conducere preventiva, putin fac asta..

      00
    • Eu sunt nedumerit, fiind genul de sofer care depaseste foarte rar. Vad un Audi care merge foarte incet, pune semnal si incearca sa faca stanga si skoda care intra in ea. Acum unde nu stiu eu legislatie – vad Skoda ca depaseste un bmw la iesirea din sat si apoi ramane pe contrasens pana sa depaseasca si Audi-ul si intrebarea mea este – cum este legal sa faci o depasire si cat timp ai voie sa circuli pe contrasens? Practic Skoda a schimbat sensul la 20 de metri in interiorul localitatii si apoi a ramas pe contrasens si a lovit Audi-ul la cca 40-50 de metri dupa iesire, mergand minim 70 de metri pe contra sens.
      Eu cred ca ala cu Audi a vazut depasirea initiala si s-a gandit ca Skoda o sa revina pe banda si apoi sa puna semnal si sa il depaseasca, nu s-a gandit ca ala poate sa circule direct pe contrasens pana se plictiseste de depasit masini si cand s-a uitat a doua oara in oglinda si l-a vazut tot pe contrasens venind ca vantul s-a speriat.

      00
    • Este culpa comuna aici. Ambele masini aveau obligatia sa se asigure ca pot realiza manevra in conditii de siguranta.

      00
    • Mai e recomandat sa nu depasesti in zona intersectiilor, chiar daca iti da voie linia intrerupta.
      Dar da, din cealalta perspectiva, si eu imi dau seama de multe ori ca nu ma uit in spate cand fac stanga. Si video asta ma ajuta sa imi intre in reflex.

      00
    • „pai poate ala era deja in depasire cand ai bagat semnal, faptul ca bagi semnal nu te absolva de alte obligatii.”

      Cum pula mea sa fie cineva „deja in depasire” daca tu ai semnalizat, te-ai uitat in spate, nu era nimeni si ai inceput sa faci stanga?

      Sigur nu te referi la practica oligofrenilor de a depasi coloane? cam cum pula mea as putea eu sa vad ca unul a inceput depasirea acum 10 masini cu 120km/h?

      00
    • te învață nenea? te uiți dacă e liber, dai semnal, te mai uiți o dată. nu dai semnal și dai năvală.

  3. Și după incidentul de acum câțiva ani îți menții practica de a depăși autovehiculele care fac stânga și coloana din spatele lor ?
    A meritat ?
    Întreb fiindcă am comis și eu greșeli dar fără a avea dreptate și sunt curios dacă se simte altfel cu dreptatea în mână.

    00
  4. Doar ca aici e un pic altfel de cat ai avut tu atunci.. cel care a vrut sa schimbe banda s-a cam razgandit.. o sa fie cel din spate vinovat… sunt curios ce a zis politia…

    00
  5. daca a dat semnal, restul e can-can. nu exsta prioritate de spate :)
    teoria spune ca trebuie sa pastrezi o distanta fata de masina din fata care sa iti permita franarea in conditii de siguranta. in practica, sunt multi grabiti d-astia…

    00
    • ce prost esti

      00
    • asa e, nu exista prioritate de spate, bagi semnal si faci ce vrea pla ta pe drum, ca doar ai bagat semnal

      00
    • Nu exista prioritate de spate? Dar ia zi, suntem pe autostrada, tu esti pe b1, eu pe b2 in spatele tau, circuland cu o viteza superioara tie, tu dai semnal si te bagi, eu intru in tine. Cine e vinovat? Eu ca vin din spate si tu ai prioritate „de semnal dat din fata” sau tu ca nu ai acordat prioritate la schimbarea directiei de mers?

      00
    • „nu exsta prioritate de spate ”

      Asta e ultima gluma, nu?

      Orice politist care se uita pe imaginile astea vede ca ala e lovit SI in spate doar pentru ala care facea depasirea trage de volan spre dreapta inainte de impact. Ca daca isi continua drumul il lovea pe ala fix in partea laterala stanga, dar risca si sa fie zburat de pe drum.

      Si daca te uiti si mai bine, o sa vezi ca partea laterala stanga spate a primii masinii e facuta zob, inclusiv roata spate stanga, spre deosebire de partea laterala dreapta, unde nu e atinsa deloc. Impactul pricipal e evident din lateral. Priveste si a doua filmare din al doilea unghi si o sa vezi mai bine. E un caz clasic de neasigurare la schimbarea directiei de drum.

      00
    • @webber: pe B2 a autostrazii nu esti pe contrasens, asa ca sa nu incurcam borcanele.

      iar eu nu vorbesc aici de cat de mintos a fost ala ca nu s-a asigurat, treaba lui, sunt multi care nu le au cu oglinzile, e sub demnitatea lor.

      Ma refer strict la culpa. care e 100% a aluia din spate.
      Daca masina din fata incetineste si da semnal ca face stanga, fie si cu o secunda inainte ca schumacherul din tine sa intre pe contrasens pentru depasire, o lasi sa faca asta. Dar asta presupune sa ai o viteza cat de cat normala. In cel mai rau caz te strecori prin dreapta daca veneai prea lansat.
      Altfel, pe langa ca mai dai si peste un tataie d-asta care nu se asigura ca face in siguranta o manevra cat se poate de legala, vei fi si cel 100% vinovat.

      00
    • Problema nu este ca @Marius a spus o prostie crunta. Este mai grav ca a primit 70 de thumb up pana cum, adica sunt cel putin inca 70 de dubiosi din astia pe sosele care considera ca semnalul le ofera automat prioritate.

      00
    • îi vezi pe stradă, nu are de ce să te mire.

    • el stie el ceva dar nu bine. e explicat de politia rutiera pe youtube.
      in mod normal cu semnalul (dat cu 100m inainte in afara localitatii) doar prima masina din spate e obligata sa te lase sa virezi. dar alte masini din spatele ei se pot angaja in depasire regulamentara fara sa vada semnalul tau.

      00
    • @marius celalalt.. a pai zi asa, acum e totul clar! Gata, am o idee geniala ca sa nu mai fiu vreodata prima masina din spate, fii atent aici: simplu, merg ca un boss numai pe contrasens, nu mai face nimeni niciodata stanga in fata mea. Bine, din pacate, tre sa ma mai repliez pe sensul meu din cand in cand, ca mai vin niste saraci din fata.
      Am citit toate comentariile de la articolul asta si sunt dezgustat de cati dau in ala cu Audi ca l-a scapat 2 sec din ochi pe vitezoman, (probabil e un sofer fara multa experienta). Dar ala cu Skoda care ii da suta in localitate, depaseste si nu se repliaza, ramane pe contrasens, are si 2 roti totusi pe sensul lui, asa la aspiratie, ignora cu buna stiinta semnalul etc.. ala nu e vinovat in viziunea lor. Desi schumaharii astia sunt cancerul soselelor.
      Adica pe de o parte: panica de o secunda a unui om care nu realizeaza ce poate face o masina aparuta cu viteza din spate, 80% aflata pe contrasens si deci trage de volan mai mult sau mai putin inspirat (l-a vazut in ultima sec)
      Si pe de alta parte: un nesimtit care are, nu-i asa, prioritate de mers tare pe contrasens si ignora la modul criminal semnalul celui din fata si deci intentia lui cat se poate de evidenta si ii da inainte, ca e sub demnitatea lui sa franeze si sa se replieze pe banda lui.

      Imi pare rau, dar aveti o lume gresita voi astia.

      P.S. cum nimeni nu e fara de pacat, si eu recunosc ca am fost o data in situatia celui cu Skoda. Veneam lansat, depasisem 2 masini si ramasesem pe contrasens cand am vazut ca a 3-a pe care voiam sa o „ard” avea semnal stanga si frane aprinse. Am dat tare in frane, luat dreapta cat am putut, l-am evitat la milimetru prin dreapta, iesind cu rotile din dreapta pe criblura acostamentului. Sperietura groaznica si un mare sentiment de rusine. Nu m-am gandit nicio secunda ca cel care facea stanga ar fi fost un idiot. De altfel am apucat sa vad in oglinda ca omul facuse stanga. Idiotul si vinovatul eram io ca puteam sa il omor daca nu trageam dreapta.

      10
  6. ce am spus si ieri….oameni salbatici si agresivi. Ala din spate e genu de retardat care ii da blana in orice situatie, depaseste orice si oricum. L-a vazut ca merge mai incet, atat a avut in minte…depaseste.

    10
    • Exact ca sa evit bizoni din astia, cand vreau sa fac stanga si e liber din fata ma bag pe jumatate si pe banda cealalta. Asteapta frumos in spate/incetineste, sau iese pe camp.

      00
    • Abia ieșise din localitate, și a călcat-o! Sau, erau în localitate,încă?

      00
    • nu stiu daca inca mai e localitate, dar tocmai mai depasise pe unu in spate. Totusi iti adaptezi si ai rabdare cand mai sunt masini, pietoni, biciclisti…in tara asta se merge ca in GTA

      00
  7. Pentru că în mod constant conduc precum ar fi doar ei pe șosea au și tot în mod constant sar cel putin una dintre cele trei operatiuni necesare pentru a realiza o manevra in siguranta – ma incadrez, semnalizez, ma asigur – nu li s-a format un instinct sănatos, capul lor e varza si din asta rezulta accidente. El a semnalizat dar plm.

    00
  8. Intr-o lume civilizata si cu oameni cu IQ putin mai mare, ar avea sens sa depasesti.

    Ala ar incetini oricum.

    S-ar asigura in oglinzi.

    Tu ai depasi ca sa nu mai incetinesti de la 90 la 20km/h si sa consumi aiurea combustibil si sa irosesti energie.

    In faze de genul, in RO e mai bine sa nu faci asta. Aici trebuie condus defensiv si din cauza prostilor, nu pentru ca anumite situatii o cer in mod explicit (e.g. intersectie periculoasa, scoala prin zona etc.)

    D-asta e si stresant condusul in Ro.

    00
    • Niciodata nu am depasit in situatiile astea. Nu știi niciodată ce face celălalt. Te pui intr-o situatie care e in afara controlului tau, incetinesc si se duce si ala linistit si eu.

      00
    • Say whaat ? Ala semnalizeaza stanga si incetineste si tu vrei sa il depasesti ? tot prin stanga ?

      00
    • Intr-o lume civilizata si cu iq mai mare tu n-ai avea permis conform ideilor pe care le-ai expus.

      00
    • si ala ca asteapta sa depaseasca cocalarul nu consuma combustibil aiurea ?

      00
  9. Da, e clar ca esti obligat sa te asiguri. Totusi, mai e si situatia foarte des intalnita in care semnalizezi intentia de a vira stanga sau a schimba banda spre stanga, te asiguri si cand sa faci manevra cel din spate intra in depasire fara sa semnalizeze si fara sa tina cont de semnalizarea ta. Ca deh…in tara asta pentru multi asta inseamna sa fii sofer bun „sa stii sa te bagi”…ce legi….important e sa ajung eu mai repede sau sa ma bucur ca l-am „facut” pe ala sau pe altul.

    00
  10. Pe Camere scrie intrare vlad Țepeș ( ups ), in mod normal, la intrările astea spre sate/comune dintr-un drum principal este linie continua mai din spate și permis la stânga doar in intersecție tocmai ca prostii din spate sa nu se bage in depășire in intersecție, chestie ilegală. Cred ca asta face diferența între “plătește ala care face stânga” sau nu.

    00
    • Situație similară cu ceea ce povestești tu: auto din fața mea oprit să facă stânga peste linia continuă, l-am văzut târziu (de ce să fiu eu atent la ce e în fața mea?), l-am atins un chicuț. Milițianul, corect spun eu, m-a sancționat, chiar dacă nenea din față se pregătea să încalce normele legale. Și ca asta mai am vreo 2, cu alți cunoscuți, unul dintre ei rămas cu probleme pe viață din cauza celui din spate (știu, nu l-a pus nimeni să facă viraj la stânga peste linie continuă…). E drept că situația aia+apariția copilului au fost suficiente ca să las dracului orice altceva când sunt la volan și să mă gândesc mai bine cum vreau să îmi petrec zilele cu copilul și soția: legumă într-un scaun cu rotile sau hoinărind prin pădurile patriei. A câștigat variana a doua, așa că măcar am învățat ceva din prostiile pe care le-am făcut.

      00
  11. jegoșii ăștia care depășesc așa sunt cauza accidentelor. se cred schumacheri. ăla avea și viteză mult peste limită

    nu ar sta dracului în coloană, să mergem toți normal și să ajungem safe, se grăbesc ei.. jeguri

    în locul poliției aș pune parapeți sau linii continue pe toate șoselele.

    00
    • Aceeasi problema ca la lipsa amenzilor: daca pun parapeti, nu mai pot nici EI depasi.

      Linia continua nu face nimic, EI nu o vad.

      00
    • Daca ai avea parapeti sau linii continue pe toate drumurile, te-ai trezi ca il injuri pe ala cu tractorul care merge cu 20-30 km/h si tu trebuie sa astepti 20-30 de minute in spatele lui. Si apoi ai ajunge ca singurul loc unde poti sa depasesti sa fie in localitate.

      00
  12. Iar după asta o ne mirăm că unii stau în intersecție cu semnalizarea stânga pusă deși e liber… Dacă asta e interpretarea legii o ne ne trezim că toți or să aștepte ca ăla din spate să oprească de tot pentru a fi siguri că nu-i dă prin cap să facă depășire.

    00
  13. Uneori trebuie prevăzute niște mecanisme antiprost. De exemplu o linie continuă la intersecții de genul.

    00
    • si daca era linie continua tot trebuie sa te asiguri din toate directiile. nu scrie nicaieri ca daca ar fi linie continua, nu te mai asiguri din spate.
      daca se intampla accident in aceasta situatie va fi culpa comuna

      00
  14. Totusi daca acolo este intersectie ala cu Skoda e de vina.

    00
  15. Cel care depășește este obligat sa se asigure ca cel depășit nu a dat semnal ( irelevant dacă pentru depășire sau manevra ). Depășirea este interzisă in intersecții nesemnalizate ( da știu, DN sau ce o fi vs drum lateral, dar in lipsa semnului specific “intersecție cu drum fără prioritate” legea e clară – sau poate sunt eu chior și nu le văd).
    Sincer, indiferent cine iese vinovat ar trebui dat in judecată drumarul. Un simplu semn ar fi dat dreptate unuia ( banda continua înainte de intersecție ) sau altuia ( semnalizarea înainte de intersecție ) dreptate clară și fără echivoc.

    00
  16. Lipsa marcajelor e problema principala aici. Pe drumul meu zilnic spre munca 15km ma intersectez cu 4 drumuri secundare, care duc spre alte sate. Absolut la toate intersectile e linie continua scurt punctata in dreptul drumului secundar pentru a putea face la stanga. Daca era la fel si aici si se respecta, nu exista accidentul.

    00
  17. Îmi pare nespus de rău pentru domnul cu Skoda. Sunt convins că se grăbea cu un motiv întemeiat; sigur este un neurochirurg în drum spre o operație importantă sau un cercetător, care trebuia să ajungă urgent la laborator, pentru a experimenta cu o soluție revoluționară pentru evoluția omenirii! Of!

    00
  18. Zilele astea, lunile astea de fapt, sufar de deficit de atentie. Cu toate astea, de cred unii ca ar fi de vina cel care face stanga?

    00
  19. eu nu inteleg, skoda e cea care depaseste? omul era in depasire cand ala a facut stanga, cu sau fara semnal mi se pare irelevant, nu trebuia in pana mea sa se asigure? era banda intrerupta, de pe camere nu stim viteza ca era sau nu legala, personal nu mi se pare deloc vina aluia care depasea. da putea sa fie mai atent gandidu-se ca in fata lui e un bou care va face stanga fara sa se asigure, dar atat.

    00
    • Asa faci cand vrei sa parasesti drunul princip. Te opresti si stai acolo pana trec toti aia din spatele tau in depasire. Ce mai conteaza ca nu ai voie sa depasesti pe unul care semnalizeaza stanga?
      Deci dam prioritate celor din fata ca schimbam directia de mers si celor din spate ca batman.

      00
    • deci dupa tine ala care era in depasire deja, il vede pe asta ca baga semnal sa faca stanga si se repliaza, eventual opreste si asteapta sa faca ala stanga?

      00
    • Da

      00
    • @maxp
      Nu conform mie ci conform legislatiei rutiere.

      00
    • Ala era deja in depasire, la ce film va uitati?

      00
  20. Am vazut in multe intersectii din astea ca este o portiune de 100m de linie continua de o parte si de alta (cu linie discontinua chiar in dreptul intersectiei), plus indicatoare cu depasirea interzisa. Tocmai sa nu depaseasca nimeni in zona aia.

    00
  21. E intersectie, sau intra pe o proprietate privata?

    00
  22. ”nu te absolvă … sau de vină”

    Dacă polițistul ăla ți-a zis așa, să se ducă să se angajeze la cărat roabe. Nu există dubii cine e vinovat. Ăla a dat semnal, sănătate. Tipul din spate e și tâmpit. Vezi că ăla din față încetinește/oprește, tu îi dai tare, ce se poate întâmpla?

    Mai mult, privind la cum cad umbrele pe șosea aș putea să pariez că șumahăr nu vedea mare lucru, posibil nici să nu fi observat semnalizarea, un motiv în plus ca cei doi neuroni să-i fi transmis niște mesaje de alertă că ”se întâmplă ceva, nu știm ce, hai să încetinim și noi puțin”

    Acestea fiind zise, cu dreptatea în mână sau nu, asta e o situație în care mă uit în spate foarte atent fix după indivizi din ăștia. E un reflex pe care ți-l dezvolți în România, vine din nevoia elementară de a rămâne în viață, se cheamă ”a conduce și pentru alții”

    00
    • Bah baietilor, cum adica ” a dat semnal, sanatate?” Semnalul arata intentia unei manevre, manevra care se efectueaza cu asigurare DACA nu incomodeaza ceilalti participanti la trafic. Ala era DEJA in depasire. Lasati permisele de unde le-ati luat.

      00
  23. Intru si eu zilnic 2x de pe drum national circulat (2 benzi) pe drum secundar in sat.
    1. Din timp bag avariile de cateva ori si incetinesc.
    2. Scot avariile, las semnalizarea stanga.
    3. Trag cat mai spre centrul drumului cat astept sa se elibereze banda sa pot intra, masinile in afara de tiruri pot sa treaga prin dreapta.
    4. Din cand in cand cand vede lumea de pe cealalta banda ca am un tir in spate opreste si ma lasa sa intru.

    00
  24. Singura problema in aceasta filmare este ca cel cu skoda, desi e bou ca nu se asigura si in spate, STATEA PE LOC in momentul in care e lovit din spate. Cu filmarea si instanta, va castiga 100% in fata berbecului care vin din SPATE si intra in plin in el.
    Daca era in miscare, trecut de ax, si era lovit in lateral, da, culpa era comuna.
    In general in intersectii de genul, ar trebui sa fie linie continua inaintea intersectiei, astfel incat, din nou, cel care se lanseaza in depasiri de obicei e de vina.

    00
    • „Daca era in miscare, trecut de ax, si era lovit in lateral, da, culpa era comuna.”

      Dacă era lovit in lateral, mai era și mort, printre altele.

      Dacă am conduce toți corect si cu foarte mare atenție, n-ar mai fi accidente DELOC.

      La ăștia doi se poate atribui clar fiecăruia o parte din vină. Dar se poate observa ca, odată identificată (de către ambii) dinamica probabilă a impactului, fiecare a contribuit la reducerea nenorocirii: primul abandonat virajul care i-ar fi expus partea laterală și a preluat cu portbagajul, absorbind mare parte din forța tamponării, iar al doilea a abandonat depășirea și a si franat, a și tras de volan să revină pe bandă. Niciunul nu s-a răsturnat, niciunul n-a rămas încarcerat. Să fie sănătoși, or medita, or înțelege – tura viitoare or să conducă mai atent, mai prudent.

      00
    • am senzația că „stătea pe loc cu litere mari„ nu este un argument în favoarea nuciuneia dintre tabere…

      00
    • @florinel, nu era mort, relax, ca nu il lovea in plin in lateral, nici atunci, ca existau sisteme pe ambele masini. Amandoi au gresit, normal ar fi sa fie culpa comuna. Daca se da cupa exclusiva a celui cu Audi, atunci e de contestat in instanta, cu mari sanse ca din dinamica accidentului si filmare sa reiese culpa celui din spate cu skoda, care depaseste unde nu are voie, nepastrarea distantei Celalat este oprit, nu a efectuat virajul, trebuia depasit prin dreapta, sau daca nu e loc, shumi din spate trebuia sa circule cu o viteza care sa ii permita oprirea.
      @dude scuze de majuscule, m-a luat valu… Da in momentul impactului era oprit.
      Data viitoare unul trebuie sa beleasca ochii in oglinzi, iar alalalt sa o lase usor, nu se depaseste in halul asta. Momentan ambii au belit doar pwula.

      00
  25. * cel cu passat nu se asigura in spate si e oprit, mea culpa, am incurcat marcile. se poate edita comentul anterior.

    00
  26. Am văzut că aproape toată lumea l-a analizat pe cel care virează stânga dar cred că ar trebui discutat și despre cel aflat în depășire deoarece art. 120 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002(Codul rutier) spune că depășirea este interzisa în intersecții cu circulația nedirijată.

    Acolo pare a fi o intersecție nedirijată, deci era legală depășirea sau nu ?

    00
    • Articolul pus de tine e ok, dar nu cred ca e cazul, intersectia fiind dirijata datorita categoriei diferite de drumuri. Altfel cel care ar veni de pe drumul secundar ar avea proiritate fate de cei care circula din partea stanga, aplicandu-se prioritatea de dreapta. Art. 135 din regulament

      00
    • @Vasile trollezi sau esti prea bogat in imaginatie? Intrebare valabila si pentru aia care ti-aundat upvote.
      Intersectie dirijata inseamna LITERALMENTE ca e dirijata de ceva (semne de circulatie,semafor sau politist). Faptul ca se aplica o regula acolo nu inseamna ca e dirijata de regula aia. De unde scoateti interpretarile astea?
      Daca ar fi asa inseamna ca orice intersectie e dirijata chiar daca nu are semne de nici un fel, deoarece se aplica regula de dreapta.

      00
    • @Robert3 deci tu daca ai iesi de pe drumeagul ala mai mic, sa faci dreapta, ai iesi direct asa, ca nefiind nedirijata, aia de vin din stanga ta ti-ar da acolo de dreapta, nu? Nu vezi bah ca e ditai drumul, trece prin sat, are drum cu prioritate acolo in pana mea, nu se vede pe video dar are. Lasati permisele acasa ca muriti in drum voi

      00
  27. Doi imbecili.

    Audilă se opreste in mijlocul drumului in timpul manevrei.
    Il vede pe Skodilă ca vine rachetă, dar se pune de-a latul drumului.
    Avea doua optiuni: ori sa stea pe banda si il lase pe prost sa treaca, ori sa ii dea blana sa treaca inainte sa il loveasca.
    A ales optiunea cea mai buna: s-a pus de-a latul drumului, ca sa fie sigur ca il loveste.

    Skodilă este tipicul rachetă: stie drumul si ii da blană, ca se descurca el.
    Video incepe cu el in depasire, ca locul e drept si stie el unde sa ii dea in gura, ca nu se intampla nimic.
    Pana cand unu ca el se pune de-a latul.

    00
    • audila nu e de-a latul drumului, ci de la secunda 19 si un pic e oprit pe loc, cu o roata pe contrasens atat. Skodila in schimb e intr-o continua depasire / circulatie pe contrasens de la secunda 3. oricum sunt doi prosti, ala cu skoda un pic mai mare, totusi.

      00
  28. Fiecare carare este acum intersectie nedirijata :) ? Nu este linie continua, legal se poate face o depasire. Cred ca daca cel din audi se uita in oglinzi (inclusiv retrovizoare) nu se intampla nimic.

    Foarte buna reactia celui cu skoda (de a se baga in curul lui, nu in lateral in eventualitatea in care cel cu audi nu se oprea).

    00
    • ”– La apropierea de o intersectie conducatorul de vehicul trebuie sa circule cu o viteza care sa ii permita oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participantilor la trafic care au aceste drept.”

      Sună cunoscut?

      00
    • Suna foarte cunoscut, dar nu inteleg relevanta.

      Sau poate esti la fel de dragut si ma lamuresti de ce crezi ca acolo este intersectie, daca tot stii atat de bine codul rutier (poate sunt marcaje si nu le vad HINT: intersectie cu un drum fara prioritate, sau cedare de prioritate pe caile alea de access ).

      Ala cu audi a fost prost ca nu s-a asigurat, dar nu cred ca a fost atat de prost incat sa creada ca acolo este intersectie si are vre-un fel de prioritate – doar parerea mea. Legal cred ca nu are voie nici macar sa opreasca acolo.

      00
    • @basilicus – daca tu vezi acolo o intersectie ‘Fa-te politist’.

      00
  29. @mirel absolut de acord cu tine.
    Toata lumea fute buha ca nu s-a asigurat ala cu VW cand a inceput schimbarea directiei de mers pt viraj la stanga, pobabil asa e, dar a mai aruncat o privire in oglinda si a oprit inaintea manevrei, se vede clar pe filmare.
    Niciun cuvant despre neasigurarea celui cu Skoda, care e obligat inaintea manevrei de depasire sa se asigure, sa semnalizeze intentia si abia apoi sa depaseasca. El practic circula pe contrasens de la inceputul filmarii, depasind inca o masina, apoi depaseste in dreptul unei intersectii nedirijate (nu are importanta ca e o intersectie cu un drum de pe camp)

    00
    • ”– La apropierea de o intersectie conducatorul de vehicul trebuie sa circule cu o viteza care sa ii permita oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participantilor la trafic care au aceste drept.”

      Asta nu a făcut cel cu Skoda. De ce? De șmeker.

      00
  30. Tipic! La comentarii mă refer. După unii, ca să faci stînga, trebuie să aștepți să treacă toți, dar toți! Si faci mișcarea abia cînd nu mai e nimeni ”cît vezi cu ochii”. Și nici atunci. Mai bine mergi drept.

    00
    • eu am ințeles ca trebuie să i lași numai pe ăia care sunt in depașire, dar…

      00
    • Art. 54

      (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

      Detalii: https://legeaz.net/oug-195-2002/art-54-reguli-de-circulatie

      da, astepti sa treaca toti, daca ala era deja angajat in depasire si se vede clar pe video ca era de mult in depasire.

      00
    • Unde dracu’ scrie in codul rutier ca daca semnalizezi sa faci stanga trebuie sa-l lasi pe cel care vine ‘lansat’ din spate sa te depaseasca tot prin stanga ?!

      00
    • Wow……
      Serios, voi sunteți pe bune?
      Adică… cineva face stânga, pe un drum cu o bandă pe sens, e important, și trebuie să se asigure din spate că nu este depășit, (pot înțelege, deși nu depășești PRIN STÂNGA pe cineva ce semnalizează STÂNGA), iar dacă se oprește pentru că vede bolidul, e vina lui că ce? Ce ar fi trebuit să facă, când prostănacul cu Skoda era la 500m de el când a început să încetinească? Să meargă înainte? Să se tragă pe dreapta?

      …… Ăla cu Skoda ar trebui biciuit! Atât!

      00
  31. Anul trecut mergeam spre job. Soseaua de centura, linie dubla continua… Vine sinucigasul cu Audi, depaseste coloana pe contrasens ca el e semeker, accelereaza si se infige ca boul (acum unul mai putin pe strazi) intr-un tir ce circula regulamentar…

    L-au cules din radiatorul tirului ca baietul nu purta nici centura de siguranta. Intre timp s-au montat parapeti de beton pe portiunea respectiva dar tot nu au rezolvat toata portiunea de centura… inca sunt smekerasi care pentru 2- 300 m pana in giratoriu, prefera sa intoarca pe linia continua.

    00
  32. E un băiat de treaba pe net care tratează cazurile astea cu explicații bune:
    https://www.youtube.com/watch?v=OQWs9PLGnHI

    00
  33. E ireal ce „analize” face autorul blogului cand e vorba de condus.

    00
  34. Apropo de accidentul avut acum cativa ani , am si eu o curiozitate : politistii au vazut inregistarea de pe camera de bord sau totul a fost doar bazat pe declaratii ?

    00
  35. hai că mai este o situație: Skoda voia și ea să facă stînga – doar semnaliza exact ca și Audi – dar a vrut să se bage în fațaAudi-ului , care mergea prea încet! Așa de încet încît și papucul acela alb l-a depășit.

    00
  36. Ala cu Skoda e un bou care nu vede mai departe de botul masinii, nu poate anticipa nimic, e posibil autor de accidente grave dar vinovat, legal, de accidentul asta e celalalt bou. Skoda era de mult in depasire, depasire legala, inainte ca Audi sa semnalizeze schimbarea directiei. Audi trebuia sa se opreasca pe banda lui cu semnal si sa astepte.

    00
  37. Pe nenea cu Skoda nu l-or ajutat deloc nici cauciucurile. Sanie s-o dus.

    00
  38. de fapt acest gen de accidente, si multe altele, si intampla din cauza durerii in pula a soferului roman pentru drepturile si nevoile celorlalti.

    fac la stanga? plm, DACA dau semnal, il dau ori pe loc, ori cu 500m de mettri inainte si ma deplasez cu 20 la ora pana virez. n-ai vazut ca semnalizez?

    prostul din farta a semnalizat stanga si a incetinit un pic, da-l in pula mea, n-a vazut ca hakinen lua virajele cu 120 la ora? lasa ca l-am vazut eu pe hamilton cum l-a depasit pe verstapen. bine, ce a ignorat e ca verstapen era sa moara de 2 ori in urma depasirilor lui hamilton… oricum da-l in plm, un prost mai putin.

    acum rejucati sceneta in cazul schimbarii benzii la semafor. sau la oprirea pe dreapta.

    sau la bormasina. sau la spital…

    00
  39. Skoda era in depasire… depasind ce? de 50 de metri tot pe stanga e.

    A, toti mergeau incet ca e zona rezidentiala, numa’ Nikki Lauda venea ‘lansat’ si cu prioritate de stanga. Aham. sa se dea toti la o parte de pe drum ca vine io ca glontu’ pe partea stanga. Bine ma.

    Dovada ca l-a vazut pe ala ca semnalizeaza sa faca stanga, stia ca trebuie sa-l depaseasca prin dreapta DACA are loc (vezi www scoalarutiera ro/curs-legislatie/codul-rutier/manevre-depasirea ), si nu l-au mai tinut franele.

    Morala: lumea nu circula incet de pomana.

    00
  40. Pe drumurile patriei in afara localitatilor la intersectiile cu drumuri fara prioritate ca in cazul de mai sus,ar trebui sa fie interzisa depasirea,50 de metri de sosea cel putin.S-ar scuti multe accidente.Dar in tara lui atat s-a putut si unde berbecul parcheaza pa avari direct pe trecerea de pietoni langa un gabor(!!!) iar gaborul se face ca i-a intrat soarili-n ochi.nu cred ca o sa vedem vreodata asta.

    00
  41. Pare ca aproape nimeni n-a inteles nimic din articol.
    Unde scrie ca n-ai voie sa depasesti daca are semnal stanga? E un fel de prioritate de semnal, sau?
    Cum naiba vi se pare ca ala statea pe loc cand a fost lovit cand nu numai ca se misca dar e si de-a curmezisul pe sosea?
    Acum inteleg de ce sunt atatea accidente in RO: aproape nimeni nu stie legile, din cei putini care le stiu aproape nimeni nu le intelege si din cei si mai putini care le si inteleg, aproape toti sunt orbi.

    00
    • Cand cineva se incadreaza pentru viraj stanga cu semnalizare si tot tacamul,are obligatia de a se incadra cat mai aproape de axul drumului.In acest caz (daca nu esti bou si te uiti la trafic) depasirea se face prin dreapta,tocmai pentru faptul ca il vezi pe ala din fata ta ca vrea sa vireze.In schimb daca esti bou,faci ca ala cu Skoda.Intr-adevar o privire in oglinda retrovizoare nu strica.

      00
  42. ala care vrea sa depaseasca e o vita imbecila si posibil criminal. daca nu acum atunci in mod sigur o sa fie data viitoare cand o sa faca la fel.

    00
  43. „O intersecție este un nod rutier în care două sau mai multe drumuri se întretaie”
    Conform Art. 120., alin.1, lit.a din Regulamentul rutier: „Se interzice depasirea vehiculelor: in intersectii cu circulatia nedirijata;”
    Atat am avut de spus.

    00
  44. As zice ca ala cu migu’ daca tragea mai hotarat stanga avea sanse sa treaca, posibil doar cu zgarieturi, celalalt oricum se oprise…

    00
  45. Fara o filmare/martori si cu un sofer care ar sustine pana in panzele albe ca doar a oprit si ca NU a incalcat marcajul (adica sa se considere ca a schimbat directia) se va considera nepastrarea distantei de catre cel din spate si acesta va fi scos vinovat.

    Schimbarea 180 grade a fost in sala de judecata cand s-a prezentat proba video obtinuta de la un martor care s-a prezentat ulterior cu video, in urma unei postari pe un grup Info Trafic.
    Been there, done that.

    00
  46. – Articolul 118 (1) Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat: a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precedă nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau fără a stânjeni circulaţia din sens opus

    si da. In Romania codu rutier, aparent, e destul de optional. Ai dreptu sa meri tare, tare, tare. Restu sa suga pula
    V-am zis, 90% din timp imi iau claxoane, cand ma duc la ai mei, pentru ca imi permit sa fac dreapta unde am treaba. Si fiind o curba de cam 90 de grade si ingusta imi permit sa franez inainte…

    00
  47. Ai și tu figuri… Ai putea să iei curba aia de 90 cu viteză și trăgând frâna de mână…

    Am și eu o curbă de asta de abordat de două ori pe zi, nu 90 ci aproape 180/U. La fel, claxoane din spate că sunt chiar nesimțit, semnalizez și frânez.

    00
  48. Vad foarte multe comentarii care vorbesc despre linie continua. Dragi soferi, si daca ar fi linie continua, tot trebuie sa te asiguri din toate directiile (inclusiv din spate), altfel, in caz de accident va fi culpa comuna.
    Codul rutier spune sa te asigur la schimbarea directiei de mers, nu sa te asiguri doar cand e linie discontinua.

    Locuiesc intr-un cartier unde se face stanga la fel ca in video, si exista linie continua inainte si dupa. Au fost in jur de 2 accidente pe an destul de nasoale.

    00
  49. @maxp, eu și cu permisul meu de 27 de ani zicem așa:

    AUDI știe că are de făcut stânga. Se lasă / este depășit de dubiță, apoi, dacă te uiți cu atenție, fix după ce dubița trece de el, pornește semnalizarea stânga. Corect, preventiv, din timp. În momentul ăsta, Skoda e la 200m în spate și de abia depășește BMW-ul. Skoda NU revine complet pe banda sa, așa cum cere codul rutier (art 45/3) (atenție, nu vorbim de depășirea a două mașini lipite una de alta, AUDI e departe de BMW). De fapt, e și mai rău pentru că se pune undeva între benzi, dând impresia că revine la locul lui.

    În momentul ăsta, Skoda se angajează într-o NOUĂ depășire, cu mașina din față având semnal stânga deja de 5 secunde/100m. Conform codului rutier Skoda nu are voie să depășească în momentul ăsta (art 45/2). Și eu cam aici aș încheia raționamentul. Nu mai vorbim de viteza mult peste 50 (cred că e în localitate incidentul)

    Sincer, încă cel din AUDI a avut cap și reflexe, tocmai că s-a uitat până în ultimul moment și a îndreptat puțin mașina să nu-l ia lateral, la viteza aia ar fi fost nasol.

    00
    • Pt ca a rezultat accident cand el a efectuat manevra de schimbare de directie, este 100% vinovat, inseamna ca nu s -a asigurat corespunzator

      00
    • @maxp tu analizezi doar momentul ăla, ca şi cum tot ce a dus la incident nu ar exista. Privind aşa, e corect, e schimbare de direcție. Dar nu cred că putem izola situația în modul ăsta pentru că ar duce la haos. Înainte de „schimbare de direcție fără asigurare” avem o „depăşire neregulamentară”. De aia, când ați făcut şcoala, vi s-a spus în diverse cuvinte „cel ce vine din spate are o responsabilitate mai mare”. Există un lanț de acțiuni aici şi eu dacă ar fi să dau un verdict nu aş putea să ignor tot filmul. Plus, viteza şi ignorarea oricărei idei de conducere preventivă al celui din Skoda pot înclina serios decizia.

      00
    • ce viteza avea skoda, era peste limita legala?

      00
  50. Cand ma duc la bunici, trebuie sa fac stanga 180° sa parchez paralel cu drumul. Trebuie sa fac asta incet, ca sa nu agat un contor de curent.
    Daca e drumul liber, ma opresc pe dreapta, astept sa treaca toti si fac stanga.

    Daca e aglomerat, ca in povestea de aici, semnalizez, incetinesc treptat, ma asigur si fac stanga. Erau minim 5 masini in spatele meu.

    Semnalizez deci, incetinesc treptat pana ma opresc (vreo 50m), trec masinile de pe contrasens, ma asigur, incep sa iau viraj si vad ceva cu coada ochiului.
    Un cacat cu ochi oligofren depasea coloana cu 50-60km/h si facea spume la mine.

    Explicati-mi va rog cum era vina mea daca nu ma opream la timp si ma lovea individul.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile