Cauzele haosului din traficul bucureștean, simplu

Faceți abstracție de accident și uitați-vă la altceva:

  1. nu sunt linii pe asfalt. oamenii nu știu pe unde să o ia și fac cum îi duce capul, și, după cum vedem, pe unii nu îi duce capul foarte mult. în afară de asta. nu e normal să îi lași de capul lor.
  2. le dă verde la toți în același timp, să se descurce. sigur, nici ca la intersecție Antiaeriană cu Ghencea cu Drumul Sării nu e ideal, unde se dă drumul pe rând la 5 direcții care așteaptă la semafor, dar nici toți la grămadă.

Așteptăm soluții.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

87 comentarii

  1. De la ND incoace, oricat de blamat ar fi, au inceput sa apara dungi pe asfalt. Nu perfect si nu peste tot dar s-a imbunatatit semnificativ situatia. O parte din haosul din trafic se rezolva prin poilitie care in afara sa-si ceara drepturi, sa se vaite, si sa faca misto pe facebook, nu stie sa faca si altceva.

    00
    • Stim toți ca aste e minciuna!!
      De când a stat spaima liniutelor, Adi Mutu, în București, niciun primar nu-și asuma o astfel de investiție, inutilă!

      00
    • minim de 3 ori pe saptamana, cateva ore pe zi, politia e acolo. 200 m mai in dreapta, cu radarul :D

      Vad ca e filmat din tramvai, e aceeasi intersectie, e prietenul lui Mark?

      00
    • @gruve mai putin in intersectii. Zici ca acolo e dat cu aghiasma.

      00
    • Apropo de ND, despre geniul american al traficului, ăla dispus să ne vindece gratis, ce mai știți?

      00
    • @Cipper. Da, e aceeasi intersectie. Politia sta putin mai in spate, pe unde era(sau mai e, dracu stie) sediul Teamnet.

      00
    • NOU
      #7

      „prietenul” Mark a facut de unul singur mai multa reclama negativa marcii decat toti cocalarii la un loc.

      00
    • Este foarte greu sa fii roman in vremurile astea. Ca o caracteristica, romanii se focuseaza pe chestii mici si nu au vedere de ansamblu de aici si rezolvarile problemelor in stil pompieristic: dau 3 dungi de vopsea pe strada si astept sa se rezolve circulatia. Nu cooie never! Inca o data intreb: scrie in Constitutia Romaniei ca Primariile trebuie sa ofere spatii de parcare nenumarate pentru toti detinatorii de masini? NU! Masina, carul Tractorul etc parcat pe spatiul primariei se taxeaza la greu. Cum adica parcam masina pe banda de circulatie ca nu avem locuri in parcare? Marsh in mata de vaca!

      00
    • @GruVe, unde sunt zonele alea cu marcaje facute de Nicusor Dan?
      Eu ma tot uit pe Nicolae Balcescu, I. C. Bratianu, Mihai Bravu, Stefan cel Mare, adica zonele alea din Bucuresti cu cele mai late sosele, si nu prea vad marcaje.

      00
    • „200 m mai in dreapta, cu radarul 😀”
      eu sunt curios cum de drumul ăla e așa liber? A, pentru că toți așteaptă la semafor la intersecția de dinainte

      deci poliția nu este interesată să rezolve ambuteiajele pentru că nu mai pot sta la pândă pe porțiunile libere

      00
  2. Daca iti spun ca am vazut masina de scoala de soferi cu cursant si instructor care facea stanga ocolind toata intersectia, ar mai fi ceva de zis despre calitatea soferilor din Bucuresti?
    Nu pot decat sa cred ca e vorba de analfabetism functional la cursant, daca azi citesti in carte sa faci prin stanga centrului imaginar iar maine pe strada faci prin dreapta…
    Cat despre instructor ce ar mai fi de zis?

    00
    • Nu ai cum sa faci stânga altfel în București. Ti se umple frigiderul de către toți și primești claxoane de nu mai auzi bine 2 zile.
      Crede-mă, am incercat. Nu ai cum…

      00
    • Si eu patesc la fel, imi inchid urechile si respect legea. Nu vreau sa ma supun bizonilor, ci legii. Recomand, ar fi o tara mai buna.

      00
    • Si nu fac asta doar ca sunt eu autist si imi place sa fac ca la carte, ci pentru ca MEREU am reusit sa traversez intersectia mai repede decat ceilalti idioti care se blocheaza reciproc.

      00
    • Sper ca stiti ca virajul la stanga se executa ocolind prin STANGA centrul imaginar al intersectie DOAR atunci cand exista banda delimitata special pt virajul la stanga.

      00
    • Aşa cum am mai povestit aici pe blog, acum ceva timp un puber s-a încăpăţănat să ocolească centrul imaginar al intersecţiei (în timp ce eu făceam invers), a ţinut morţiş să oprească în dreptul meu a lăsat geamul jos, făcându-mi semn sa fac la fel, şi m-a dojenit în timp ce facea cu degetul no-no: – aşa se procesează corect !
      Sub pod la Barbu/pipera un scuterist era să se înfigă ca racheta în mine în timp ce ocolea bineînţeles, „centrul” intersecţiei.
      Mare, mare atenţie, ochii cât ceapa în trafic !

      00
    • Vreau sa stiu cum faceti voi stanga centrului imaginar in intersectia de mai jos (sau in orice intersectie unde drumul pe care vrei sa virezi stanga are squar pe centru)

      https://goo.gl/maps/KUvFhJrDAi7WuxiW9

      00
    • In Bucuresti exista intersectii unde se poate respecta norma legala (ocolire centru prin stanga) si intersectii in care este imposibil, intersectii unde ar trece o masina sau doua per verde din cele 30 de la coada. In astea din urma, bineinteles, macar in astea, ar trebui sa existe semafoare pt stanga. In alta ordine de idei insa, parerea mea este ca ai vizibilitate mai buna sa te asiguri ocolind centrul intersectiei prin dreapta, lucru demonstrat de chiar accidentul asta.

      00
    • Eterna discuție despre cum faci stânga în intersecții bucureștene. Explicația pe scurt:

      1. Merge să ocolești prin stânga centrului imaginar în București atunci când ai semafor de stânga.

      2. La intersecții fără semafor de stânga, ai vizibilitate mai bună și te poți asigura mai bine dacă ocolești intersecția complet. Personal o să prioritez mereu vizibilitatea bună și un risc mai scăzut de accidente față de ceva care este corect dar care prezintă un risc mai mare de accident.

      00
    • Am inteles acum de ce bucurestenii vor sa blocheze intersectiile: nu au vizibilitate (?!) sau nu au benzi speciale (?!?).
      Asta desi codul rutier spune clar cum se procedeaza, exact in scopul eliberarii rapide a intersectiei.
      Continuati, eu voi fi ala care trece primul de intersectie in timp ce voi va veti claxona cu coada de pe sensul opus care va blocheaza trecerea.

      00
    • @Laur-, unde scrie in Codul Rutier ca virajul la stanga se executa ocolind prin STANGA centrul imaginar al intersectie DOAR atunci cand exista banda delimitata special pt virajul la stanga?
      Exista mentiunea asta sau iti aduci tu aminte ca asa ti-a spus un instructor batran?

      @BGDN, nici nu are sens sa incerci sa-i mai lamuresti pe oamenii astia care cunosc legea, dar aleg sa o ignore doar pentru ca ei au impresia ca au vizibilitate mai buna.

      00
    • „parerea mea este ca ai vizibilitate mai buna sa te asiguri ocolind centrul intersectiei prin dreapta, lucru demonstrat de chiar accidentul asta.”

      dacă mergea mai în stânga nu era orbit de mașinile de pe banda a doua și îl vedea pe sărak

      00
    • adică ăla de fapt a ocolit prin dreapta, sau cel puțin așa mi se pare mie. La ce vizibilitate bună a avut, a stat ca prostul și apoi s-a pornit întrânsul

      00
    • @andrei:

      CAPITOLUL V
      Reguli de circulaţie
      SECŢIUNEA a 3-a
      Reguli pentru circulaţia vehiculelor
      Art. 110
      (1) În situaţiile în care există benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea direcţiei de deplasare se face prin stânga centrului imaginar al intersecţiei, iar dacă există un marcaj de ghidare, cu respectarea semnificaţiei acestuia.

      00
  3. Ce mi se pare fabulos in tot accidentul e ca in urma impactului, celui care venea dinspre Rahova i s-a aprins farul din dreapta care nu functiona initial

    00
  4. Cred ca nu l-a vazut pe ala care venea din zare.
    Judecand dupa intensitatea luminilor, gigel ala care vine sre tramvai avea probleme grave la lumini: farul drept nu functiona deloc, iar cel stang avea doar lumini de pozitie.

    Ar putea multumi celui care l-a accidentat ca in urma impactului macar i-a reparat farul pe dreapta, care brusc a inceput sa lumineze.

    Pe baza video-ului cred ca politia ar putea da culpa comuna, nu o simpla neacordare de prioritate.

    00
    • Doar daca e omologata camera altfel CCR anuleaza asazisele probe.

      00
    • Uite un sistem din asta as implementa eu, cum am auzit ca ar fi prin alte tari. Cu procente de vina. Si aplicat amenzi/despagubiri in consecinta.
      Baiatu’ nu a a cordat prioritate, dar nici ala nu avea lumini? Cel cu prioritatea amenda la jumatate si celalalt amenda pentru lumini.
      L-ai sters pe Gigel cand ieseai din parcare, dar Gigel avea 80 la ora in localitate? Amenda la jumatate pentru tine si amenda lui Gigel pentru viteza.

      00
    • Din punct de vedere legal, asa este, nu a fost acordata prioritate, dar are circumstante atenuante in sensul ca ala cu tigaia nu avea farurile functionale pe timp de noapte si din acest motiv, l-as scoate vinovat doar pe lake ala pentru ca circula fara lumini noaptea, pentru ca pana la urma accidentul s-a produs din vina lui.

      Nu stiu cum se va rezolva situatia si cine va avea castig de cauza, dar eu daca as fi fost in locul soferului din masina gri nu as accepta nici macar culpa comuna.

      00
    • @Vlad: Și ce faci, plătești avocat, expertize și te judeci vreo 7 ani pentru o daună de 500 de euro? Mult succes!

      00
    • @flowww probabil. Mi-am pus ambitia si pentru mai putin.

      00
  5. Nu exista marcaje…. :))))))))
    Boss, Bucureștiul nu-i pentru beginnerși! Pai noi ne pierdem dacă ne marchează drumurile!!

    00
    • Adevarat.

      De exemplu ce linii sa tragi in intersectia aia?

      Cei care vin dinspre Liberty si vor sa vireze spre stanga, vin de pe o banda si pe Calea Rahova ai 2 benzi si catre Bd. Tudor Vladimirescu ai 2 sau 3 si doar in directia asta.

      X si 0 ar fi joaca de copii cu marcaje acolo.

      00
    • Adevărul e că a făcut Robu un exces de zel prin Timișoara și a umplut intersecțiile de tot felul de dungi, care de care mai innodate…

      00
    • @misu: fix asta l-am intrebat pe politist dupa ce am luat examenul auto, inainte sa fac schimb cu celalalt cursant din masina: ‘ce facem daca nu sunt marcaje? cum tinem banda?’

      politistul mi-a raspuns semi-sictirit: ‘va uitati la ce fac ceilalti in trafic. ‘.

      QED.

      00
  6. daca as fi politist (judecator), l’as scoate vinovat doar pe idiotul care mergea fara lumini.
    m’am saturat de cretinii care merg fara lumini seara, sau cand ploua, sau cand e ceata etc, care au impresia ca daca ei „te vad” pe tine, ii vezi si tu pe ei.
    personal, merg TOT TIMPUL cu faza scurta (si datorita setarilor masinii, care stie sa stinga farurile dupa ce opresc motorul, si sa le aprinda cand pornesc).

    00
  7. Cauze sunt foarte multe, dar se pot face foarte putine:

    1. Treceri de pietoni cu buton la stop, pt ca sunt destule locuri unde trece cate un pieton in sir indian la 15s si se fute tot traficul.
    1.1 Identificat zonele unde sincronizarea semafoarelor este praf
    2. Identificarea locurilor unde se gatuieste traficul din cauza soferilor parcati pe avarii: banci, cofetarii, restaurante, Mega Image etc, si dat amenzi usturatoare.
    Ma uitam ieri pe Stefan cel Mare, ca nu am vazut un loc de parcare pe cativa km, totul era full, iar pe alocuri pe 2 benzi parcati, ceea ce face ca masinile sa nu mai aiba pe unde circula.
    3. Toti vorbesc la telefon, cu telefonul in mana sau in fata gurii, ca sa nu se iradieze…
    4. Interzicerea parcarii pe doeniul public a dubelor si camioanelor sub 3.5t, pt ca fiecare sofer de Uber si-a tras si o duba/camion, pt a face u ban in plus, pe care o parcheaza in fata blocului.
    5. Aprovizionarea magazinelor sa se faca dupa ora 22.
    E plin de dube si camioane in oras, care cara de la alimente, pana la materiale de constructii.
    In multe orase europene aprovizionarea e fb reglementata in afara orelor de varf, dar asta e un cosmar pt logistica romaneasca.

    00
  8. Sincer, linii si sageti au aparut pe jos, pe marea majoritate a bulevardelor, unele strazi etc. DAR, 90% din soferi nu merg dupa linii. Serios, s-a creeat un haos si mai mare, parca mai rau incurca liniile. Aia care se tin intre benzi sunt incalecati de aia care merg cum era inainte si de aia care nu respecta nici pe una nici pe alta.

    Ca o paranteza, era un clip pe un grup de accidente pe Facebook, un nene nu si-a tinut banda obligatoriu inainte si a intrat intr-un alt nene care circula regulamentar. Cand a fost intrebat de ce nu si-a tinut banda: „Pai oricum liniile si sagetile astea sunt de orientare, nu te obliga nimeni sa tii cont de ele”. Despre ce vorbim.

    00
    • Subscriu, anul asta am fost prima data in Bucuresti dupa cativa ani, probabil vreo 3. Eram singurul prost care respectam marcajele de banda, restul toti asezati oricum, numai pe banda nu. De crosetat intre benzi nici n-are rost sa zic nimic, ca se subintelege.

      00
    • pai am invatat sa mergem fara linii si acum le ignoram.
      fiecare intersectie din bucuresti este unica. la unele pot face stanga fara sa o ocolesti, la altele, nu ai cum sa faci asta ca te blochezi si ii blochezi si pe cei din jur.

      da, suntem prosti. nu toti, nu as zice ca majoritatea, dar e suficient sa fie 1-2 mai deosebiti si blochezi, incurci, incetinesti. pui la 1-2 astia pe cei care ciupesc rosul, sau fac stanga de pe inainte sau sunt nesimitit si iata haosul :)

      00
    • mda, dupa 2 ani de primarie au aparut linii pe asfalt! super! mare dezamagire cu ND….

      00
    • @the_real_blue: tu cronometrezi de la alegerile prezidentiale?

      00
    • Nu, marcajele de pe străzi nu încurcă, sunt acolo ca să nu se mai încadreze toți oriunde vor indiferent de direcția pe care merg, ca să le explice proștilor unde urmează trecere de pietoni, îngustare de drum, refugiu de tramvai, ieșire la dreapta și tot asa. Doar ca, obișnuiți fără dungi pe asfalt și ca merge și asa, chiar și la apariția lor, bucureștenii se încăpățânează sa circule ca și când dungile alea nu ar exista, iar dacă vrei sa mergi după ele garantat te izbeste un prost care știe el cum sa meargă pe drumul ala din memorie.

      De aia mulți care vin din alte orașe au oroare sa conducă prin București. Pentru ca venind din alt oraș și necunoscand intersecțiile și drumurile, marcajele de pe strada te ajuta enorm sa te orientezi și sa te încadrezi corect. Doar ca e degeaba, te iau pe dinainte toți taximetriștii și smecherii care n-au nicio taina cu regulile de circulație, ei bat drumurile alea de când sunt mici și au legile lor în cap.

      00
  9. O alta cauza: Cel care vine din sens opus are lumina foarte slaba la faruri! Sunt multi cu problema asta in trafic (si la stopuri)

    00
  10. ala cu covrigu din articolul anterior e de vina, sa-i iau covrigu in pwla.

    00
  11. Ce intersectie e asta?

    00
    • Calea rahovei/bdul tudor Vladimirescu ( sos viilor în dreapta tramvaiului) , tramvaiul este în statia piata chirigiu

      00
  12. Merge treaba boss, luni s-a licitat 30 000 lei pe inchiriere loc parcare in sector 3 …este bani la bucale….nu ne pasa de infrastructura rutiera…avem valoare, sa moara dujmanii…

    00
  13. Am citit: cauzele holocaustului din traficul bucureștean, articolul, comentariile, sounds legit.

    00
  14. Exista un studiu care spune că 25 la sută din trafic este generat de indisciplina in trafic. Mai punem 25 la sută pe lipsa marcajelor și încă 25 pe lipsa poliției. 300 de permise luate zilnic x 30 zile = 9000 de mașini mai puțin în trafic lunar. Nu mai vorbesc de factorul psihologic când prostul se va gândi de două ori când se pune de-a curmezișul in intersecție când face stânga și restul nu mai au cum să îl ocolească.

    00
    • Eee, daca 75% din trafic nu e format din masini ci de modul in care circula ele, hai ca macar aia 25% ramasi sa fie formati, fizic, din masini!

      Nu stiu unde ai citit sau cine si cum a scris info pe care ai citat-o, dar traficul, aglomeratia pe drumuri inseamna in primul rand numar de masini aflate simultan in miscare (numar exagerat de mare azi, cel putin in Bucuresti) in raport cu capacitatea retelei de drumuri.

      Modul in care (nu) e dirijat traficul si in care (nu) se respecta legislatia rutiera este doar un factor agravant.

      00
    • eu tin minte ca mai demult erau niste echipaje de politie in masini nemarcate care mergeau prin trafic si filmau pe bajetii indisciplinati. Am visat eu sau chiar au fost? Stiti ceva?

      00
    • da, au fost o vreme, apoi au renunțat, că filmau pe cine nu trebuie.

    • @Tom daca într-o intersecție sunt 10 mașini și teoretic 2.5 mașini încalcă regulile, s-ar putea că restul de 7.5 sa nu treacă acea intersecție până se face iar roșu și mai vin iar încă 10 mașini din care 2.5 sunt dobitoci.

      00
  15. Una Paloma blancaaaa…

    00
  16. Bose, la Pantelimon cu Fundeni sunt linii clare pe jos care îți indică pe unde trebuie să o iei ca să faci stânga, și tot sunt cretini care ocolesc „prin dreapta” centrul intersecției și apoi înjură ca nu-i lasă nimeni.

    00
    • Subscriu. Si daca faci stanga de pe Pantelimon spre Fundeni pe banda 3 urmarind marcajele, te injura toti de pe banda 4 ca nu te duci mai in fata.

      00
  17. mizeria cu care este trasata soseaua nu o poti numi vopsea … mai degraba vinarom … dupa 2 ploi a disparut.

    00
  18. Pe drumul sarii sunt vreo cateva intersectii caterincoase, toata zona e „pentru cunoscatori”, tot Bucurestiul e pentru cunoscatori.

    00
  19. Nu ai cu cine, solutii sunt multe… Sa fiu primar sau ceva, nu as putea sa trec zilnic si sa vad ca iti sar rotile pe lortoinile unde e linia de tramvai in intersecții, sau gurile de canalizare, e un dezastru.

    00
  20. Și mie mi se pare ca ala de venea din fata avea un far stins și unul cam chior… Probleme astea se remarca destul de des prin București și țară ( cred ca 5%din mașinile din trafic au ceva ars sau neaprins). Politia se ocupa cu : dirijat la coloane oficiale, stat cu radarul la panda pe singura porțiune libera, făcut razii în Piață Constituiei în wk când se aduna băieții, și, încă câteva mărunțișuri.

    00
  21. inteleg ca ala care vine pe DRUM CU PRIORITATE are un singur bec. Asa ca asta de pe drumul FARA prioritate ce a zis „e motociclist, da-l spre pula mea”?

    00
  22. Luni a reusit cineva performanta sa imi loveasca ambele masini parcate. Unul cu bmw. A primit suspendare permis 60 zile si puncte amenda. A scapat ieftin. Eu am usa dreapta infundata rau si geamu spart si portbagajul indoit serios la cealalta. Nici parcat nu mai esti in siguranta.

    00
  23. Cum adica solutii? Asa ce-are? Si ia… gura si mai putin gat. Platiti taxe si liniste maxima.

    00
  24. am senzația că intersecțiile din bucurești sunt făcute pe vremea lui ștefan cel mare și se mai corectează abia la apocalipsă

    00
  25. Linii pe asfalt? Iti arat filmare de 2 ore de trafic din Bucuresti sa vezi cum se respecta marcajele si asta pe bulevarde cu benzi perfect vizibile si fara masini parcate pe prima banda. Romanii nu par sa se fi mentinut intre contururi nici la cartile de colorat din copilarie.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile