Tehnologia avansează aiurea #6

Inițial, mă gândeam la ce scuze ar avea omul ăsta să circule așa. Apoi, că l-aș ține 5 minute în spatele mașinii lui, să vadă dacă Pepsi, Nestle și Coca Cola poluează mai mult. Apoi, despre cum UE ne vrea răul că vrea să mai renunțam la mașinile astea, în timp ce se bucură că le cumpărăm noi din Vest.

Dar nu. Cred că povestea asta e despre tehnologie. Despre cum nu există soluții pentru ca omul ăsta să circule în continuare cu rabla asta poluantă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Sa se dea Tesla!

    00
  2. Eu zic ca omul e constient, de aia nici nu opreste la trecerea de pietoni, sa nu gazeze pietonii cat sta pe loc.

    00
  3. Si in fiecare an trece de ITP fara probleme…

    00
    • Interesant e că cineva a dat un vot negativ comentariului tău. Care comentariu e de perfect bun simț și practic.
      Și practic ar fi simplu de implementat: dacă vede poliția că scoate fum la modul ăla să poată opri mașina și să cheme o mașină pentru analiză tehnică.
      Dacă mașina nu e ok, retras talon, proprietarul plătești tractarea. Iar ultimul service care a pus ștampila a pus-o!

      00
    • O masina va trece ITP-ul la noxe daca noxele gasite la ITP nu sunt mai mari decat alea din cartea tehnica. daca in cartea tehnica scrie ca masina aia scoate fumul cat maneca, ea va trece ITP-ul in fiecare an

      00
    • NOU
      #10

      ce-ști copil? da’ dacă service-ul e a lu’ un cumătru’ (wink-wink) de-al lu’ șefu’?

      00
    • Adevărat @mihai. Ceva ce indigenii tehnologiei, Dragoș și Paul, nu pit înțelege ca așa e proliferarea legea… și da, eu am dat Dislike

      00
    • N-ați înțeles voi, la ITP nu făcea așa, ieri s-a stricat sefu’.

      00
    • Cam cum se intampla in tari cu apa calda:
      „O, da ce spoiler interesant aveti pe masina, ia sa vedem daca e in legalitate, a si rotile, foarte dragute, pacat ca nu aveti voie cu ele. Da, da, masina ramane la noi pana rezolvati cu amenda si aduceti autoturismul la starea originala, cu drag Polizei Berlin”.

      https://www.facebook.com/PolizeiBerlin/posts/1865018130348949

      00
    • @Mihai, @Ionică, este adevarat ce spuneti voi, dar nu se aplica in cazul de fata. Nici-o masina mai noua de 30 de ani nu are trecut in cartea tehnica faptul ca trebuie sa faca o perdea de fum de fiecare data cand accelereaza.

      00
  4. E cam relativa treaba. Masina aia poate polueaza mai mult ca a ta. A ta polueaza mult mai mult ca una electrica. Aia electrica polueaza mult mai mult ca o bicicleta….Tu il judeci p-ala, un sofer de electrica te judeca pe tine, biciclistul ii judeca pe toti… plm, unde ne oprim?

    00
    • Cred ca „se vede fumul” e o limita destul de buma unde sa tragem linie.

      Acum serios, ar fi ok sa ne oprim la normal de poluare cu care a venit masina din fabrica.Sunt sigur ca masina aia nu a iesit de pe linia de fabricatie functionand cu pacura

      00
    • @robert deci pe unul cu euro 6d benzina sa il ardrm daca peste 3 ani depaseste putin, dar aia non-euro diesel ii lasam in pace ca sunt conform cu norma masinii

      00
    • Cand masina asta trece ITP-ul corect si curat, acolo oprim si tragem linia. Cu vorbele tale: plm.

      00
    • @Pablo, aia non-diesel o sa mai circule 2-3 ani pe sosele si o sa cada de tot masina. Daca ala cu euro 6 deja are probleme cu noxele dupa 3 ani cand inca este in garantie, gandeste-te cat de rau se vor agrava aceste probleme dupa 10-15 ani.

      Poate ca o solutie ar fi sa se plateasca impozit anual in functie de cantitatea de noxe produsa de fiecare masina in parte, dar pana atunci singurul criteriu de verificare ramane ceea ce scrie in cartea tehnica.

      00
  5. Eu văd o mașină cu întreținere deficitară sau inexistentă. Soluția se numește ITP pe bune.

    00
  6. Solutia e ITP pe bune, dar e ditamai fantezia.
    Nu am auzit nici macar o singura data de vreo statie ITP inchisa.
    Serios, ati auzit vreodata de o statie ITP inchisa din motive de dat inspectia pe naspa? Daca da, care si in ce oras?

    00
    • E greu să închizi o stație că e greu de demonstrat că mașina era defectă când a făcut ITP. În schimb se fac controale inopinate des și dacă mașina pe care o blochează pe linie repetă procedura și are valori diferite față de cele obținute de tine s-ar putea să te alegi cu o suspendare de 30 de zile iar la abateri multiple char retragerea autorizației.

      Acum pe lângă faptul că unii inspectori RAR iau șpagă ca să rotunjească salariul amarât de aproape 2000 euro net, problema e că programul inspectorilor e cu prelungiri până la ora 17-19 dar rablele astea trec ITP la ora 19:45.

      Ca în orice autoritate a statului român nu se vrea. Există stații „protejate”, stații „cu program prelungit” și mulți, foarte mulți proști care nu se sinchisesc nici măcar să-și verifice luminile înainte de a intra la inspecție.

      La fle e și la ISCTR, la Garda Forestieră șamd, e liber la ilegalități după ce se încheie programul funcționarilor. Cât nu omori pe nimeni după ora 19 faci ce vrea plua ta în România.

      00
    • Fara nici un misto, am auzit eu. Proprietar de ITP satul de controale si spagi date, zicea ca la final nu ramanea cu mare lucru. Intr-un oras mic, nu avea mare rulaj. Nu e motivul dorit de tine, dar hei, are si rar-ul metodele lui :))))

      00
  7. Ala e ok fata de alte masini de pe soselele noastre

    00
  8. Unde e fum e si putere.

    00
  9. Văd cel puţin 3-4 maşini zilnic care par că funcţionează pe cărbune. La noi este o intresecţie, intrarea în Petroşani dinspre defileul jiului unde toată lumea ştie că vinerea, dar nu în toate vinerile din săptămână, stă rar-ul cu poliţia şi opreşte aleatoriu maşini să le verifice. Dacă e vineri, 13, şi trece pisica neagră strada, nu pleci cu cazanul la drum.

    00
  10. Care ITP? Am fost eu masina mea pt ITP si treceam fara probleme si daca aveam o rabla vai steaua ei. Au mimat pe acolo ca fac treaba, sonda de gaze pe jos, niste fire asezate la misto pe capacul motorului si aia a fost. Fiind la primul ITP, am intrebat de curiozitate daca senzorul ala nu trebuia bagat in teava de esapament. Raspuns? Pai ce, nu bem si noi o bere? Nu au baut ca nu le-am lasat nimic. A doua oara am mers la alta statie ITP unde chiar au verificat si l-am trecut. Dar tot se asteptau la 50 de lei. Am intrebat pt ce. Pai asa..pentru baieti. Nici acolo nu am lasat nimic. Daca 50 de lei te costa sa treci un ITP.. cum naiba sa nu avem pe strazi fumegatoare de tot felul?

    00
  11. Tot vad ca ii dau unii cu ITP-ul. Daca in cartea masinii scrie la rubrica NOXE ca masina scoate 1kg de CO2 ea va trece ITP-ul atat timop cat nu va scoate mai mult de 1kg de CO2. Nu compoarati noxele unei masini din 1990 cu noxele unei masini din 2020. Fiecare masina va trece ITP-ul daca se incadreaa in noxele ei, nu in noxele altei masini

    00
  12. Problema e ca oricine are masina, uitati-va in jur cate janghine de 1000 euro sunt… Acei oameni ar trebui sa mearga pe bicicleta. Masinile sub euro 5 ar trebui interziese, ami pare rau pentru domnii cu golf 4,5, bemwee din 2000 etc.

    00
    • Dar de ce euro 5? Că ai tu 6 și nu te afectează? Hai mai bine doar electrice. Ia vezi, acum îți mai convine?

      00
    • @Saragea, interzicerea unor categorii de autoturisme trebuie facuta treptat ca sa dai timp pietei sa se alinieze. De exemplu norma euro 5 a devenit obligatorie din 2011, ceea ce inseamna ca toate masinile mai vechi de 10 ani ar trebui interzise.
      Dar problema aici este ca majoritatea mijloacelor de transport in comun sunt mai vechi de 10 ani. In plus sunt si foarte multe camioane/dube folosite pentru transport marfa care nu se incadreaza. Ce facem? Isi permite Romania o investitie atat de mare pentru inlocuirea tuturor acestor autovehicule?

      00
  13. Nu poluează domle. Ți s-a părut. Uită-te și tu în altă parte. N-are, domnule nici o bubă mașina. Ia uite, ce sensibil mai ești. Normal că scoate fum, dar, doar puțin, la pornire. Să mergi tu cu electrică, dacă ești așa șmecher. Nu vii tu să îmi reglezi motorul?
    Și aș putea să mai continui cu replici de genul acesta. Cred că sunt destul de plauzibile. Îmi și închipui, gherțoiul care o conduce, cum se rușinează când îi atragi atenția

    00
  14. Și o cărămidă în geam celui cu fiesta verde.

    00
  15. Are el Range Rover? Are! Ce conteaza ca scoate fum cat o uzina…

    00
  16. 1. ITP-ul la diesel masoara cat de negre sunt gazele de esapement, nu masora Co2 sau alte gaze.
    E un senzor optic.
    Masina aia nu trecea niciun ITP pe bune, mai ales ca teoretic trebuie sa faci ITp anual dupa 12 ani vechime, iar modelul ala are peste 12 ani ca popa, catre 20.
    E model 1994-2002.
    https://www.autoevolution.com/cars/land-rover-range-rover-1994.html#aeng_land-rover-range-rover-1994-40-185-hp

    2. Nu poti interzice aceste masini, dar poti interzice masinile sub EUR4 ( 70% din parcul auto e EUR4 si mai jos) in orase, specific cele Diesel, dar in acel moment romanii rup camasa de pe ei.

    Dar astea sunt idei de mic dictator, batran.

    00
  17. Nu, nu interzicerea e solutia (nu suntem in Coreea de N) , ci impulsionarea : impozit anual de 1000 euro pentru masini mai vechi de euro 5 DAR in acelasi timp 10 000 euro voucher rabla de la stat pentru achizitia de hybride (inclusiv mild hybrid) sau electrice. Ca cea mai ieftina hybrida de familie porneste de la 20 000 euro…daca da statul jumătate din banii astia, e un imbold sa schimb cazanul…acum, te pipi pe 4000 euro de la Rabla Plus pt hybrd Plug In , mai trebuie sa pun diferenta de minim 15 000 euro si sa caut prize…e logic ca , cu 15 0000 euro se prefera o sh de afara…dar deh, stat sărac, furat non stop, politicieni ecologiști doar din gură….

    00
    • Tu sari o parte importantă a problemei. Și anume scopul ,,cotețului,, și nevoia pe care ( teoretic) el o satisface.
      De aia sunt pline străzile și bulevardele exact de mașini pentru oraș. Gen X5, Q7, XC 90, ML-uri și mașini diesel cu filtru de particule. Pentru că exact acolo e locul lor. Mers din semafor în semafor. De ce ai luat mașina asta boss? Păi mai urc o bordură, se conduce haotic în oraș, să nu mă lovească un (alt) prost, duce nevasta în siguranță copchilul la școala și alte scuze. Scuza bate nevoia, că e opulență și nu ne uităm la bani.
      Nevoia mea în momentul de față e un 4×4 mai serios cu reductor, într-un buget de 5000 de euro. Ăsta e bugetul meu, nu plătesc nici un euro în plus. De ce 4×4 serios ? Pentru că altfel urc și cobor de acasă pe jos. Orice bășină pseudo 4×4 electronic inteligent bullshit nu urcă nici 50 de m de la drumul principal. Și nu drumul nu e noroi, ci piatră cubică. Ca și idee, parcul auto din sat e format din vechituri gen Terrano 1 și 2, Patroale, L200, Pajero și Hilux. Care, foarte straniu, nu scot fum ca și ăsta din filmare. Au ITP-ul la zi (acțibildul e lipit în partea dreapta sus a parbrizului) și mai au un alt acțibild ,,eticheta ambientală,, cu care, surpriză, pot sau nu pot circula în anumite zone, gen orașe mari, centuri ocolitoare, anumite zone ale orașului etc. Moare omul că nu poate parca în botul Mall-ului ?
      Nu, că lasă mașina la intrarea în oraș și ia o birjă, un tuc tuc sau autobuzul/metroul/maglev-ul și vede cu nevasta ultimul Șpaidermen 5D. E mai important să ajungă la stănă, livadă sau cămp decăt la multiplex. La IQ unitar, nevoia bate,, valoarea,, și nu invers.În general mall-urile, centrele comerciale și duty free sunt plasate la intrările în orașe, nu în buricul tărgului să mă car cu plasele prin troleibuz că am euro 1 la pick-up. De ce nu îi dau foc că așa vor hipsterii? Pentru că nu am bani de unul nou și patru hipsteri bătuți și legați fedeleș nu îi pot duce în mijlocul pădurii cu un hibrid 4×2 cu aspect fioros.

      00
  18. Nu prea ai fost in ultima vreme pe la bucale.. nu-i asa??

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.