Știrile zilei – 7 septembrie 2021

  1. Roșcată . Apus . Ochi . Castel . Lac . Verde . Brunetă . Alb . Roșcată . Oraș
  2. USR PLUS iese de la guvernare
  3. În favoarea cui este guvernată România?
  4. Topul angajatorilor la stat
  5. Se scumpește benzina
  6. Justiția pe care o apărăm
  7. Parcuri industriale inutile
  8. Bursa din Amsterdam a depășit-o pe cea din Londra
  9. A decedat actorul Jean Paul Belmondo
  10. A decedat actorul Michael K. Williams
  11. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. 1. Roșcatele-s…șatene. Ambele. :(
    2. Interesant. Pesede o să revină pe cai mari. :((
    3. În favoarea intereselor politicienilor: curvele mai au nevoie de-o poșetă, de-o plimbare exotică, de-o apariție pe sticlă, iar astea costă. Pentru că politicienii români au puța mică, iar curvele profită de ei la maxim. Uitați-vă la PFA Daniei: ăsta-i curva numărul 1 în România pentru că n-are nici cea mai mică greață să ceară bani pentru a-și satisface fanteziile sexuale. :D
    4. Locurile de „spălare” ale curvelor. Nici penisul nu l-o supt și nici gura nu le pute a sloboz. :D :D :D
    5. Evident! :D
    6. & 7. Tipic românesc.
    8. Interesant.
    9. –
    10. –
    11. –

    00
  2. Sefu la blog. Fa un script sa deschid toate link-urile la poze dintr-un click.

    Semnat: un fraier de cititor de pe mobil.

    00
  3. 8. Mișto. Cred că de fapt prin Brexit britanicii au vrut să ieftinească viața în Londra. Și deocamdată pare că le iese.

    00
    • Prin brexit britanii au aratat ca desi au democratie de cateva sute de ani au pus botul la demagogie exact ca niste estici traiti 30 de ani in ceva ce aduce vag cu democratia.

      00
  4. Era un comentator pe nume Cosmin parca care acum 2-3 zile scria p aici ca demisia ministrilor usr nu inseamna nimic si ca guvernul citu nu pica. Ghinion !! 🤷‍♂️

    00
    • Pai nu a picat. Se inlocuiesc ministrii si atat..

      00
    • Trebuie sa mearga in parlament pentru vot de incredere, Catzo nu mai poate fi nominalizat ca premier…

      00
    • A mai avut PNL-ul guvern fără a avea pe cineva în căruță doar că firele din spatele Tăriceanului erau puțin invizibile și roșii.
      Cît timp nu a fost opțiune de vot pe dreapta am mers cu ei.

      00
    • @ciocio: Mai, voi nu intelegeti ca nu trebuie sa mearga in nici un Parlament, Citu? El ramane prim-ministru, guvernul continuea

      Trebuie, eventual, pentru noii ministrii daca vrea sa-i puna pe posturi permanente, da’ ii poate cere interimari pana-n 2024. Chiar atat de putine lucruri ati inteles din ce s-a intamplat zilele astea? Voi de ce credeti ca s-a depus motiune, ce rost avea daca era cum spuneati voi?

      Retragerea increderii nu se intampla decat daca trece motiunea de cenzura.

      00
    • @Cosmin: interimari 45 zile zice hotnews, nu 2024 cum zici tu.

      00
    • Eu n-am spus asa ceva.

      00
    • Cosmin, aberezi. Dupa constitutie, din momentul in care toti de la usr pleaca atunci maxim 45 de zile Citu e prim ministru interimar ( are “puteri” limitate ca interimar ) dupa care trebuie sa se duca in parlament sa ceara vot de incredere. Coalitia de guvernare s a rupt si acum ii cheama iohannis la cotroceni pentru consultari bla bla bla

      00
    • @Sly: Ok, stare de fapt pe baza a ceea ce s-a mai intamplat in Romnia:

      1. In acest moment prim-ministrul e bine mersi, are 45 de zile in care poate numi prim-ministrii interimari in ministerele ramase fara.

      2. Dupa 45 de zile se duce in Parlament cu noii ministri sa se confirme o „configuratie” noua a guvernului.

      3. Daca nu primeste voturi suficiente nu exista situatie reglementata cu privire la ce se intampla cu ministrii vechi. Am fi aflat cu Dancila, dar a cazut guvernul prin motiune inainte. Probabil ajungem la mana CCR care, cel putin din deciziile vechi spun ca ministrii vechi nu-si pierd increderea pana nu exista o motiune de cenzura, care motiveaza in numeroase ocazii ca Guvernul in sine, configuratia (ministrii) sunt investiti printr-o lege votata in Parlament. Legea aia nu dispare, o reinvestire o poate modifica dar daca legea reinvestirii nu trece, n-o anuleaza pe cea veche. E exact cum s-ar vota orice alta modificare de lege (sau lege noua ce inlocuieste una veche). Trece, bine, nu trece.. ramane aia veche.


      http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/218635

      00
    • Ca un P.S. ca am uitat sa trec si ultimile doua comentarii ale mele (unul momentan la moderare, o sa fie aprobat curand) se contrazic. Da, m-am inselat eu cand am zis ca Citu poate sari insasi peste a merge in Parlament cu intreg guvernul. Hai ca pentru ala imi merit minusurile.

      Dar starea de fapt ramane, el e prim-ministru linistit (CCR e foarte clar ca exista o lege de investire si ministrii din legea aia se bucura de increderea Parlamentului) si o poate tine tot din interimat in interimat pana-n 2024 sau pana intervine CCR cu noi decizii care ne surprind.

      Ce o fi, om vedea.

      00
    • @Dan: In momentul de fata am un comentariu ce inca e in moderare ca include un link catre o decizie CCR de la guvernul Dancila si explica exact situatia (cel putin cum o inteleg ei).

      Citu e prim-ministru investit printr-o lege. Da, unde m-am inselat mai sus si ieri a fost cand am zis ca el nu se va duce in fata Parlamentului sa ceara modificarea structurii guvernului ca intreg (si deci, o lege noua de investire). Acolo m-am inselat dar nu am fost departe.

      Dar daca aia e refuzata atunci situatia e noua pentru Romania si poate ajunge la CCR (aproape sigur, ca o sa-i intrebe Iohannis ce are si n-are voie sa faca) care in motivarile trecute au fost destul de clare ca legea initiala de investire ramane (si deci membrii initiali raman, Parlamentul avand optiuni de retragere a increderii, guvernul putand functiona) chiar daca nu se accepta schimbarea componentei printr-o lege noua.

      Deci Citu ar ramine numind ministrii interimari si mergand in Parlament o data la vreo luna jumate.

      P.S. Ce harababura a iesit din discutia asta. :( Mai ales ca a intervenit si-un alt „Cosmin” mai sus (cel cu comentariul „Eu nu am spus asa ceva”). Sper totusi ca s-a inteles ceva din ea si ce vreau sa zic.

      00
  5. 5. n-ar fi rau. merg valorosii bara la bara.

    00
    • capacitate, durată de viață?

      00
    • Problema vine la incarcare, acolo nu prea mai dau bine numerele.
      Sa luam o baterie de 58kWh (mijlocul de la VW ID3), 58.000Wh, adica ca sa o incarci intr-o ora tre sa ii dai 58kW timp de o ora, ca sa o incarci in 10 min tre sa-i dai de 6 ori mai mult.
      58*6 = 348kW.
      P = U*I -> Daca presupunem ca ai o statie de incarcare la 400V (ceea ce deja e mult) ai nevoie de un curent de 348000/400 = 870A. sa treci 870A ai nevoie de un cablu cam cat mana de gros si niste contacte pe masura. Sa zicem ca crestem tensiunea la 1000V care deja e extrem de periculos, tot ai curent de 348A.
      Astea sunt doar calculele pentru cablul si mufa de incarcare, apoi vine discutia despre cum o sa tina reteaua de distributie ca daca bagi 5 masini dinastea in paralel ai pus in cap un cartier.

      00
    • Romania nu a mai introdus mijloace de productie de energie electrica din 2012. Si intre timp, a inchis la greu pe cele bazate pe carbune. Ca sa inlocuim flota de automobile cu automobile electrice avem nevoie de 10 ori mai multa energie electrica decat producem acum. Adica inca 20 de unitati atomice, cam 10 Portile de Fier, cam de 100-1000 ori mai multe moristi de vant si panouri solare. Ori asta nu se va intampla in urmatorii 200-300 de ani. Producem 19 GW, avem nevoie de 200 GW, pe o piata in care pretul s-a marit cu 20% deja, dar daca incep invetitiile, se vor duce la 100-200% aceste cresteri.

      00
    • Vlad, Tesla are deja 350kW.
      Vezi si https://electricmobility.efacec.com/high-power-ultra-fast-charging-station-350-kw/
      https://www.infineon.com/cms/en/applications/industrial/fast-ev-charging/chargers-from-50kw-to-350kw/

      Da, tensiunea e foarte mare, dar de la o valoare incolo mori oricum, macar sa fie spectaculos :)

      00
    • @VladM
      Nu-ți face griji, se pot transporta curenții aia pe un cablu care e chiar cît mîna de gros. Nu se pune problema puterii instantanee într-o țară cu un sistem energetic pus la punct, ce permite oriunde extragerea unei puteri de sute de kva. La noi nu va putea fi montat un astfel de încărcător oriunde, doar daca are lîngă el transformator de la 6-20kV la 380 trifazat. Mai e mult pina se va pune problema încărcării rapide a mașinilor electrice.
      Cum era acea replica celebra din serialul Cernobîl:
      – Why worry about things that will never happen?

      00
    • @finch
      Conform normativelor pentru retele electrice pe cablu trifazic poti duce maci 780A pe o sectiune de 500mm^2, adica ~25mm diametru FIECARE conductor (ai nevoie de minim 3 plus impamantare), tu ai nevoie de ceva si mai gros. Iti trebuie macara sa muti cablu asta.
      Bun, pe langa asta trebuie sa vorbim de o cupla care sa tina curentul ala si care sa fie racita corespunzator. La rezistenta de contact de 1mO ai o putere disipata pe contact de 0.001 * 840 * 840 = 740W.
      Lasa reteua electrica, fizica pune in cap cum bagi tu puterea aia in masina.

      00
    • LE: Am gresit un pic la curentii maximi ca m-am grabit pe tabel, la 500mm^2 esti ok cu curenti de pana la 1kA in functie de izolatie, tot e al dracu’ de gros cablul ala.

      00
    • @VladM
      Why worry about …
      Fizica nu pune deloc în cap ce zici tu. Tesla are

      00
    • Tesla are incarcatoare de 350kW deja în funcțiune. Rezistenta de contact nu e chiar de ordinul miliohmilor, ci fracțiuni de miliohm, pentru că sunt mufe active, ce clampează bine contactele, nu se bazează doar pe niste elasticitate a unor lamele de cupru, bașca faptul că rezistența de contact e masurată cu contacte Kelvin, ca sistemul să știe cît curent suportă rezistenta de contact ca să nu se încălzească. De aia cablul ăla și mufa costa niste mii de euro. Orice e posibil dacă e bine proiectat și construit, iar Tesla face chestiile bine (măcar pe partea electricā). Cu oameni care gindesc ca tine nici măcar nu se apuca cineva să facă trotinete electrice, că nu ține cablul atîta curent. Sau cum să fie posibil să scoți 1500W dintr-un motor brushless nici cît doza de 250ml.

      00
    • huh, I’ll be damned. Nu stiam de cele de 350kW.
      Mie mi se par enorme cifrele alea, orice sisteme ai avea, sa pompezi asa puteri de energie electrica e tricky as fuck.
      Reteaua electrica nu-i pregatita in nicio tara pentru asa ceva, poate ai putea rezolva problema cu baterii/super-condensatori ca buffer in fiecare statie de incarcare.
      Cat despre trotinetele electrice, motoarele alea brushless exista de peste 10 ani (folosite intens in aeromodelism) dar vorbim de niste ordine de marime diferenta.

      00
    • @VladM
      Am văzut că ai greșit la calcul. Nu e chiar așa de grav.
      La 350kW la 400V DC ai un curent de 350000/400=875A. Un cablu din cupru poate duce 6-10A/mm^2 secțiune, dar pentru a limita pierderea și incalzirea sa zicem doar 3A/mm patrat. Asta înseamnă că ai nevoie de un cablu cu suprafața sectiunii de 875/3=292mm^2, care are un diametru de (știm că Aria=[π*D^2]/4):

      D=(292*4/π)^0.5=19.28mm.
      Hai că nu e chiar așa de mare, cablul ăla e mai gros decit furtunul pompei de carburant, deci e loc de ceva mai mult. La sistem de alimentare trifazat secțiunea necesară scade puțin.
      Un cablu de 292mm pătrați secțiune și 1m lungime are o rezistenta de R=Ro*L/S, unde:
      – Ro este rezistivitatea 0.0172 miliohm*milimetru
      – L lungimea in mm
      – S sectiunea in mm^2.
      Deci R=0.0172*1000/292=0.0589 miliOhm.
      Un cablu de alimentare mașină de 3m lungime are 6m de fir, deci 0.353 miliOhm. Pierderea de putere este P=I^2*R=875^2*0.000353= 270.59 Wați.
      Acuma niste ingineri vor ști cum se calculează disipația căldurii generate de 270W pe acest cablu. Sunt convins că se construiește din cel puțin 3 secțiuni pe sens, deci 6 cabluri de diametru 11.5mm. Poate și răcit.

      00
    • @finch
      Datele despre curentul maxim l-am luat din normativul pentru proiectarea retelelor electrice (NTE 007/08/00 – google, primul link).
      Acolo pentru curenti de 7-800A ai sectiune de 500mm^2, multifilar, izolatie PVC.
      https://imgur.com/a/UxMldUX

      00
    • Ca si o completare: nu prea poti baga trifazic in masina, nici alternativ nu cred ca poti, mai ales la puterile alea ca ai avea nevoie de circuitul de redresare si transformare in masina, ceea ce ar creste mult pretul.
      Daca te uiti in link-ul postat de la Radu ca solutia Infineon iesirea e DC.
      Se pare ca tehnologia exista, vedem cat o sa coste si cum o sa functioneze. Eu inca sunt rezervat.

      00
    • Eu cam știu cu ce se maninca astea, tu faci presupuneri rezervate. Am lucrat citiva ani la Infineon Romania in microelectronica, pe chestie simple, senzori, dar eram la curent cu proiectele de putere, pentru că sunt curios. Înainte de asta am lucrat in power conversion, cu puteri de sute de watti (pina la kw) in volume infime. Cablaj multistrat, 8-10-12 straturi de cupru de 0.14 mm grosime, cu elementele inductive făcute în cablaj, cu decupaje pentru elementele de ferită, frecvente de 1-2MHz. 130w/inch cubic, (7.5W/cm cubic). Un convertor de 100A/1.8V de la bus 48-72V telecom proiectat de mine avea dimensiunea a doua cutii de chibrituri. Scheme acoperite de patente, zero voltage switching, circuite rezonante sincrone. Tranzistori mosfet de 30V/1miliohm la redresare sincronă, 150V/5miliohm in partea de high-voltage, undeva prin 2004. Azi tranzistorii au 700-800-1000V/1-2miliohm. Conversia DC/DC se face cu randament de 98-99%. La puterea de 350kW rezultă un 3.5-7kW pierdere pe elementele electronice, care se face in cutia încărcătorului, ăla lîngă care parchezi masina. Dar se face și în mașina la puteri de pina in 100kW, că ai ventilare forțată și radiatoare și heat pipes. Cam de asta costa mult, că e multa cercetare și rezultatul justifica prețul. Evident că nu e pentru toată lumea. Noi presupunem chestii, că nu am nici eu acces la ultimele implementări, dar cunoscind tehnologia de acum 17-18 ani, sunt convins că e posibil, avansul tehnologic nu e liniar. Știi că în Ford Puma hibrid exista niste tranzistoare care comuta un bus de 1200A pe acolo? Pare incredibil, dar nu e. Nu m-ar mira ca în Tesla AC-ul (pompa de căldură) să contribuie la răcirea activă a circuitului de încărcare. Energia în forma electrica e cel mai ușor de controlat și transformat.

      00
  6. #2 Surprinzător este că nu au dat în ficus, nu că și-au dat demisia. ”Nu a fost în rolul de mediator” și atât. Adultul responsabil în conversație. Și mai surprinzător ar fi să-l aștepte la cotitură mai încolo.
    Schimbăm tonul, veniți de luați lumină: https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/zilele-lui-florin-citu-care-l-a-expus-pe-presedinte

    00
  7. @7 inutile, inutile dar s-au cheltuit banii europeni sau nu? ete absortia de fonduri! se mai pot adauga aici multitudinea de centre de informare turistice 99% inutile in sate uitate de lume sau fara obiective de vizitat etc.

    Apropo de investitori in zone sarace: acum multi ani prin 2000 venisera niste italieni sa faca o fabrica in Ro si cautau locatie. Pe scurt: s-au dus intr-o zona defavorizata si cand au ajuns la masa cu primarul li s-a cerut 20K de marci sau ceva de genu spaga. Pe principiu „NOi nu ne vindem tara dar pentru 20jdemii ti-o dau si pe mama”.

    cam asta estem

    00
    • Pe sistemul ăsta cred că e mai iefin să plătești chirie în centru decât în parcul industrial… plus că poți să găseși angajați buni și pe salarii mai mici dacă nu îi pui să facă naveta în mijlocul lanului de porumb.

      00
  8. 6. „Totul a durat până în octombrie 2011, când auditorii Camerei de Conturi Bihor au stabilit că sporurile cu pricina fuseseră, de fapt, nelegale, iar angajaţii nu le-au mai primit, fiind obligaţi chiar să le returneze, datoriile fiind şterse, însă, ulterior, de o amnestie fiscală. ”

    Deci primarita a dat sporuri ilegale, angajatii i-au dat inapoi cate 10% lunar si la sfarsit a scapat basma curata si angajatii nici nu au fost nevoiti sa dea sporurile inapoi. Plm, parca-i scrisa de Kafka.

    00
    • NOU
      #38

      Banii publici in Romania sunt sursa de venit a leprelor numite politicieni.
      Ca o concluzie venita doar din intuitie – cred ca in Romania faci cu 10 lei ce face Germania cu 1 leu.

      00
  9. NOU
    #40

    10. Unul dintre cei mai buni actori si care a avut un agent al naibii de bun – sa joci in The Wire/Sopranos/Boadwalk Empire/Lovecraft Country si sa fii printre personajele principale e o realizare.

    00
  10. 3 – păi ne-a spus Dl Premier atunci când s-a dus să se plângă la protectorii lui: UE, SUA, Germania, Israel – însă Franța este cam supărată pe noi că i-am tras ceva țepe cu arme pe care nu le-am mai luat de la ei că dăm 2% PIB la SUA cumpărând ce mai au ei de dat de prin casă și altele
    Lăsând gluma la o parte, Dl Câțu dus cu pâra la cei mari este cred cel mai nici nu știu cum să îi spun act făcut de vreun politician vreodată.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube