Îl am pe Ciprian Ciucu pe facebook încă dinainte de a fi primar. Și nu doar pe el, mai am o listă lungă de politicieni, de la Florin Cîțu și Claudiu Năsui, pe care i-am cunoscut în 2016, la încă vreo doi miniștri și mulți parlamentari de la PNL și USRPLUS.
Îl aveam și pe Drulă, da’ mi-a dat unfriend acu’ vreo două săptămâni, c-am scris că partidul lui e un grup de puțoi care-au fost scărpinați în fund de toată lumea, iar atunci când sunt lăsați din brațe și li se arată obrazul când calcă pe bec, fac tantrumuri ca niște sugari. Mă rog.
Ce voiam să zic, de fapt, e că îl urmăresc pe Ciucu pe facebook cu un deosebit interes. Postările sunt d-alea obișnuite, „m-am plimbat prin cartier și-am reparat trei gropi” sau „m-am plimbat prin cartier și-am dat 200 amenzi” sau „m-am plimbat prin cartier și am cules gunoaiele pe care nesimțiții le lasă pe lângă coșuri„.
Ca individ care-a locuit o vreme în Drumul Taberei, tot pe Ciucu l-aș fi votat (l-aș fi votat la PMB, dar n-a avut noroc de nominalizare). Se vede că e pus pe treabă, comunică, ia la pas străzile, e exemplu de bune practici. Dar nu postările lui mă interesează, ci comentariile. Sau cum răspunde la comentarii.
Încurcate sunt căile administrative
Dincolo de unele glumițe pasiv-agresive, care-s de înțeles când te întreabă zilnic același lucru câteva zeci sau sute de oameni, răspunsurile cu adevărat interesante sunt cele din categoria următoare:
– Dom’ primar, sunt niște cratere imense pe Iuliu Maniu, pe alea de ce nu le astupați?
– Alea țin de Primăria Generală, îi batem la cap de trei luni să ne dea permisiunea să le astupăm
Sau:
– Dom’ primar, e o pârloagă în Cotroceni, de ce nu se face parc?
– Terenul aparține PMB, îl cerem de două luni ca să facem [insert whatever]
Sau:
– Dom’ primar, ne rupem mașinile în șinele alea de tren de pe [insert zonă/stradă], iar terenul din jur e plin de gunoaie
– Nu putem face nimic din cauză că e proprietatea privată a CFR-ului
Sau:
– Dom’ primar, e plin de mașini abandonate!
– Am făcut regulamentul acu’ [insert număr] luni, dar legea nu ne lasă să le ridicăm mai devreme de șase luni de la înștiințare
Pricepeți ideea. Dacă nu, sumarizez: primăriile de sector au atribuții preponderent în zona de dat cu mătura pe străzile lăturalnice și dat cu var pe ici-colo. Tot ce înseamnă infrastructură care depășește parcelele astea, ține de primăria mare. Ce nu ține de primăria mare, ține de un minister. Ce nu ține de un minister, ține de proprietatea privată a statului.
Practic, Bucureștiul e un dezastru din cauză că:
- puterea primarului și a consiliului de sector e limitată
- primăria generală e un dezastru birocratic care, din ceva motive istorice, și-a asumat să facă micromanagement în loc să paseze cât mai multe responsabilități la primăriile de sector
Cazul cu Maniu e elocvent. E un bulevard în Sectorul 6, dar ține de PMB pentru că… motive. Bine, știm de ce ține de PMB: că circulă RATB-ul pe-acolo. I shit you not, dacă pe o stradă oarecare din București circulă un autobuz, primăria de sector nu poate face absolut nimic, că îi este interzis prin lege. Tre’ să ceară derogare de la PMB, iar aia vine ori peste o sută de ani, ori când decide Nicușor că e o zi bună să se tundă.
„…amintind de-un brav popor”
A doua chestiune e cea a poporului. A anunțat Ciprian că au identificat 10.000 gioarse în Sectorul 6 și urmează să fie ridicate. Reacția poporului: „da’ parcări nu ne faceți?” Sau: „Da’ e proprietate privată!” Practic, obișnuitul „sunt cetățean și am drepturi, dar zero obligații„. A anunțat că-i rupe cu amenzi pe ăia care parchează pe orice nu e asfalt. „Da’ locuri de parcare nu ne faceți?” A anunțat că s-a votat creșterea taxei de parcare (aia de la ADP) de la 60 lei la 600 lei pe an. „Ah, dar suntem oameni săraci, din ce să plătim?”
Bravul popor bucureștean posesor de gioarse, pe care nu le-a mai folosit din 1973, vrea și aer curat și trafic lejer și parcări, dar el să nu facă nimic. Concret, la ce-ți trebuie cazanul ăla dacă e pe butuci? De ce nu l-ai dus la REMAT până acum? La ce-ți trebuie trei mașini în fața blocului dacă folosești doar una și cu aia pierzi două ore în trafic zilnic, deși acum ai metrou în zonă? Logica nu s-a predat în liceu respectivelor generații.
E drept că pe mine mă lasă rece partea legată de mașini. Am locuit 13 ani în București și, chiar dacă am avut mașină, n-am avut permis. Nu zic de tramvai (de 1/10 sau de 41), până și troleul e mai rapid decât traficul. Și există o explicație pentru asta: obsesia șoferului bucureștean de a nu folosi prima bandă. Toți se înghesuie pe a doua sau a treia, în timp ce RATB-ul trece fluierând pe lângă tine.
S-au legalizat trotinetele electrice. Bandă exclusiv pentru transportul în comun și biciclete/trotinete. Da, uneori mai plouă, asta e, dă 30 lei pe o pelerină, chiar n-ai nevoie de mașină dacă nu e zăpadă pe jos. Da, parcări mai scumpe, că stai în buricul țării. Dacă nu-ți permiți parcarea, poate nu-ți permiți mașina. Chiar n-ai nevoie de ea dacă o folosești de două ori pe an, o dată vara ca să mergi la Eforie și o dată iarna ca să te înghesui pe DN1.
Să zic și de impozitele pe locuință, că plăteam 100 lei/an la un apartament de 60.000 euro la Dimitrov, în buricul orașului? Ia taie banii de la guvern și lasă fucking capitala României să se descurce doar din venituri proprii, să vezi atunci dezastru. Cel mai bogat oraș al țării plătește cele mai mici taxe și impozite. Părinții mei plătesc 300 lei/an la două camere într-un oraș uitat de lume, dar bucureștenii… bucureștenii sunt scama din buric, ei n-au obligații.
Cum îți așterni…
Bucureștiul e un dezastru din cauză că administrația e atât de prost gândită, încât își bagă singură bățul între spițe. E un dezastru și din cauză că poporul bucureștean refuză să priceapă că nu i se cuvine nimic dacă nu plătește. 40% din bugetul Bucureștiului reprezintă subvențiile către RATB și RADET. Bă, 40%!
Cât plătește bucureșteanul pentru „dreptul” de a locui în București? 100 lei/an pentru gioarsa care ocupă spațiu pe prima bandă și 100 lei/an pentru ăia 50mp dintr-o cutie de chibrituri comunistă. 200 lei/an pentru luxul de a locui în București. Hai, 400 lei cu indulgență, că unii au trei camere și o tigaie cu mai mulți centimetri cubi decât un Logan.
Ah, și să nu uităm de populism. 50 lei/lună abonamentul RATB. Reducere la apă caldă și căldură, că orașul cel mai bogat din România merită totul pe gratis. Politicieni care nu vor să schimbe nimic că riscă să piardă un contract de pus gazon sau de schimbat bordurile. Că, na, dacă tot poate să plătească unul din Vaslui sau din Deva, de ce să schimbe ceva? Da, de asta e Bucureștiul un dezastru.
Comment cu „suntem cei mai mari plătitori de taxe din țară” în 3…2…
suntem cei mai mari plătitori de taxe din țară
de cand a fost inlocuit comentariu cu comment?
1
Bucurestiul e ca SUA, acum 25 de ani toti voiau acolo, acum…nu prea mai.
Faza cu mașinile uitate aiurea e chiar mișto prin zona Aviatorilor unde muncesc.
La un moment dat lucrau niște muncitori la o clădire, se înghesuiau 4 într-un Tico, a venit pandemia, s-a oprit construcția, au lăsat Tico în cea mai imposibilă poziție pe trotuar. Cineva de la primărie în geam o hârtie la câteva săptămâni după aceea, au trecut luni și luni de zile, hârtia a dispărut, hârbul tot acolo.
Acum vreo două săptămâni a reînceput lucrul la clădire. La 8 dimineața, niște muncitori mutau Tico-ul ca să poată intra în curte. Tot trec pe acolo și având în vedere că Tico tot își schimbă poziția, cred că fac des „baletul” ăsta, nici nu mai au nevoie de înviorarea de dimineață. Primăria nu a mai venit pentru a vedea ce s-a întâmplat.
Tico-lo colo…
Suntem de acord cu orice este gratis sau aproape gratis ! Este motoul bucurestenilor .
Pei si noi pitestenii trebuie sa dam bani?
da, USR nu este nici macar aproape de ceea ce speram de la ei. A fost ceva la inceput, mult entuziasm, dupa care Barna, Ghinea, realpolitik, DLAF, chestii nebunii.
Dar de curiozitate? Avem ca optiuni USR, PNL, PSD, UDMR, AUR plus ocazionalele grupari PSD2, PNL2, PSD3, USL4 sau alte bombe trecatoare.
Daca trebuie sa aleg unul din astea, chiar am alta varianta in afara de USR+?
Daca OMUL ales ca primar si cei din consiliu sunt lepre, tot nimic bun nu iese, indiferent ce culoare are sigla partidului.
Ai varianta sa intri in politica si sa iti faci tu singur partid. Sau pur si simplu sa nu iti mai pese asa mult si sa iti vezi de viata si de binele tau.
USR-ul a facut un mare lucru, din punctul meu de vedere, a mobilizat niste oameni care erau deziluzionati de sistem si i-a facut sa se implice in campania politica. Nu vorbesc de personalitati, vorbesc de fosti colegi de ai mei, oameni normali, care strangeau semnaturi pentru USR, lucru pe care nu l-ar fi facut niciodata din ’89 pana acum.
Parerea mea e ca acum se transeaza niste lucruri, daca USR nu confirma, oamenii astia mici, dar cu principii, revin la deziluzie sau continua sa lupte pentru urmatoarea speranta?
Ma rog, e mult de zis aici si de naivitate si lipsa de cultura politica, dar oricum, ceva bine s-a intamplat.
Nu este reducere la apa calda si caldura,sunt doar subventii pentru pierderile de pe traseu care sunt imense,comparativ cu alte zone ale tarii.Eu de o saptamana nu am apa calda,in fiecare zi apare alta ora estimativa de repunere in functiune si nici una nu e respectata.Azi au oprit si gazul pentru reparatii,iar in urma cu doua seri au oprit si curentul.Cred ca solutia este sa ma mut la hotel pe perioada in care bravii administratori vremelnici ai orasului vor reusi sa rezolve aceste probleme.
La mine,in sectorul 5,Piedone s-a apucat serios de treaba,parcuri si strazi curatate,gradinile din fata blocului si ele curatate corespunzator.Dar cum o minune nu dureaza mai mult de 3 zile,ieri ma plimbam cu nevasta pe langa bloc,mizerie peste tot,pet-uri,coji de seminte,hartie igienica,gunoaie si alte prostii.Pur si simplu lumea e obisnuita sa traiasca in cocina si nu vrea sa iasa din starea asta.Ajung la concluzia ca singura solutie pentru fiecare cartier din Bucuresti e sa patruleze un fel de Visinescu,ca sa le mai atraga atentia cu un „Pune mana si strange mizeria,in Cristosu ma-tii!” celor care mananca seminte tacticosi pe strada
In zona nea de S5 tocmai a venit apa caldă. Intru la duș, nu deranjați.
imi place verticalitatea romanilor si in cazul asta special a bucurestenilor, ba, n-am auzit o stire cu geamuri sparte si molotoave la primarie.. ce plm ne place doar sa fim zmei online
@NIX măcar Bucureștiul și-a păstrat rețeaua de termoficare, pe când multe alte orașe au rămas în frig de și-au făcut oamenii tot felul de improvizații cu sobe, boilere, centrale etc. Arată-mi un oraș unde s-au aruncat molotoave în geamurile primăriei, că au rămas pentru totdeauna fără apă caldă.
Sa arunci cu molotoave e egal cu a comite infractiunea de terorism. Unora va place sa aruncati cu vorbe si sunteti breji toti, primii care salveaza o batranica sau un om slab din calea hotilor.
In sinea mea, ma gandesc ca oamenii aia trebuie sa faca treaba pentru salariul pe care il iau si sunt altii platiti sa verifice ce fac aia si mai sunt si institutii de forta sa aplice alte masuri.Competenti si pe orizontala si pe verticala.
Sa recunoasca toti ca sunt depasiti si incompetenti si sa vina altii care sunt in stare.
@ubercool: este mișto să ai apă caldă și căldură fără să achiți prețul corect, în același timp să ceri subvenții de la guvern, să ai pierderi de căldură cît alte 34 de orașe, să ai 70% subvenții pentru metrou și să faci mișto de clujeni cînd își doresc metru achitat de ei. Peste astea tu faci mișto de cei care au făcut din buzunarul lor centrale, sobe fiindcă îi doare la bască pe politruci ce se întîmplă cu pulimea.
În general ăia care cer locuri de parcare sunt cei care s-au mutat în Militari, Drumul Taberei, Crângași după care au aflat cu surprindere că nu există în zonă loc de parcare și nu-și imaginau că așa ceva e posibil într-o capitală europeană.
Stau în Drumul Taberei din 1996. Când am primit mașină de la întreprindere, eram la prima chirie, prin 2001, ne-am dus la ADP cu cererea și am luat loc. La a doua, vreo 3 ani mai târziu, tot cu mașina de întreprindere am luat loc. A treia oară, deja aveam mașină proprietate, prin 2007, mai erau în parcarea blocului vreo 2 locuri neplătite, trebuia să fii proprietarul mașinii și mașina înmatriculată la adresa unde cereai parcare.
Cinci ani după, când ne-am mutat la ceva mai mare, am avut de ales. Bloc vechi, fără locuri de parcare (și fără spații efective de parcare, că străduțele deja începuseră să se umple – și încă nu se dăduse drumul la cazane) sau bloc nou cu parcare inclusă. Dar, mă rog, pentru asta trebuie să gândești, să-ți asumi alegeri, costă locul de parcare mult, prea complicat, prea scump, mai simplu primăria să ne dea, că de aia e primărie. Și cu 50 de lei pe an. Maxim.
In partea opusa a orasului (Salajan -Titan), bloc nou, la achizitie apartament, investitorul promitea ca face locuri de parcare la subsol spre inchirirere sau vanzare; dar avand scoala vietii, nu a mai facut si a inchiriat subsolul la MegaImage; am facut sesizari la Primaria de sector, la cea generala, la ISC, Protectia Consumatorilor,Politia rutiera, ca nu avem locuri de parcare, ii doare pe toti la bascheti , raspund in limbaj de lemn si te trimit la ailalti; am incercat sa mobilizez vecinii sa dam in judecata investitorul…plua, multi sunt taranusi la prima casa la bucale, care prefera sa isi lase masina pe Stationarea interzisa sau la dracu’n praznic decat sa cumpere loc de parcare…exista hotarare de consiliu general al PMB care spune ca la blocurile noi trebuie facut un loc de parcare per apartament, si care prevede si amenzile pt nerespectare; intereseaza pe cineva sa aduca niste bani la buget ? Nu . Pai cand chiar fratele lui Negoita primarul , e cel mai mare dezvoltator din sector si face blocuri fara locuri de parcare…deci nu Bucureștiul e un dezastru ci oamenii din tara asta sunt un dezastru…
Tu ai cumparat pe baza unei promisiuni verbale? In ideea ca poate o sa respecte ce a zis?
@Alin, nu! inteleg ca a cumparat pe baza unui proiect care prevedea locuri de parcare si pe baza unei legi care il obliga sa faca locuri de parcare. eu zic ca e suficient. mai departe nu trebuie decat respectata legea, nu?
@maxp , multumesc
@ alin, poti sa cumperi si cand blocul nu este finalizat…si vezi un subsol in care ar trebui instalat un sistem de ventilație, poate unul de colectare lichide si trasate niste dungi cu vopsea si aia e…eu am fost norocos ca nu am dat avans si pt locul de parcare, altii au dat, au mentionat si in contract ca li se va vinde loc de parcare…si…mue…investitorul si-a bagat srl-ul pe pierderi,l-a divizat,nu mai are active,angajati pe el…ii iei boii de la bicicleta.. dar cum am spus, nici nu sunt prea multi interesati sa plătească locuri de parcare…e gratis pe domeniul public…
@car: mai usor cu dezinformarea: „Pai cand chiar fratele lui Negoita primarul , e cel mai mare dezvoltator din sector si face blocuri fara locuri de parcare”
Negoita a construit cele mai mari parcari private din sector: in Palladium1 avem parcare supraetajata pe 10 nivele cu vreo 2400 de locuri, la care adauga cateva sute de locuri in jurul blocurilor si in parcarea subterana. In Hils, care e in constructie acum, acolo a facut parcare supraetajata pe 12 nivele, nu stiu cate mii de locuri sunt acolo, la care la fel se adauga cateva sute de locuri in jurul blocurilor si nu stiu daca au si parcare subterana.
Cred ca e mai profitabila pentru el afacerea cu locuri de parcare, pt ca pe langa pretul destul de mare al unui loc de parcare (6000 euro pt un loc la parter spre exemplu), mai adauga si o taxa de administrare de vreo 30 ron/luna/loc. Deci cateva zeci de mii de euro pe luna doar din „administrarea” unei parcari, unde realistic vorbind, nu se intampla nimic.
10 nivele de parcare ? ‘Mai taie din ele da-le draq’ , ca-s vreo 5 de fapt la parcarea aia supraterana…
Nu tai nimic. Du-te si convinge-te. Sunt 10 nivele. Du-te pana sus la ultimul etaj si apoi coboara. Sa vezi ca iti ia 15 minute tot drumul asta. Astia care si-au luat locuri la ultimul etaj, efectiv behaie pana jos.
In alta ordine de idei, te cam contrazici in afirmatii. Ba ca nu sunt locuri de parcare, ba ca sunt 5 nivele defapt. Deci cum ramane?
Sunt suficiente si pt zecile de blocuri ingramadite din vecinitate, care nu prea au locuri de parcare dar care au primit receptia de la finalizarea lucrarilor de la primaria condusa de domnul al carui frate a facut acea parcare ? Eu zic ca nu …ca altfel nu se explica sutele de masini parcate seara pe caile de acces si asa înguste…sau poate sunt multi care nu concep sa plateasca parcare…trebe o analiza…sau sa isi faca politia treaba ? Dar daca descoperă ca blocurile alea nu au facut cate un loc per apartament ? Hmmm…cate situatii, contexte posibile in frumoasa noastra capitală…
Eu cred ca e vorba doar de educatia proasta a vecinilor care nu vor sa plateasca un loc de parcare. Care poate vin din centrul orasului, unde plateau parcare 80 ron pe an. Iar acum li se pare mult sa plateasca 150 ron pe luna. Si atunci incearca sa plateasca pe gratis, doar pentru ca asa s-au obisnuit. Sau mai rau, vecini care vin de la taranoaia, unde parcarea pe ulita era gratis, si nu incurca pe nimeni, ca era singurul ‘bolid’ de pe ulita.
Majoritatea ‘bucurestenilor’ sunt provinciali veniti aici, din cauza lipsei de perspective in locurile de baștină…si trendul va ramane, daca nu chiar va creste …ce poti face in Slobozia dr ex. ? Si vin cu apucaturile, acolo parcau pe ulita in fata curtii, aici parcheaza pe ‘ulita’ din fata blocului…polutia nu exista, deci asta e…
Și cu locuri de parcare, și fără locuri de parcare, nu m-aș muta la București nici bătut. Prea multă aglomerație și jeg.
A venit căldura, primăvara, bucureștenii au uitat că astă iarnă nu au avut apa caldă și căldură.
Punem pariu că nimeni nu o să facă nimic, că la iarnă problemele să fie mai mici?
E păcat bă, că e una din cele mai bogate și industrializate zone din colțul ăsta de lume.
Sunt bani să se mai construiască un București și 2 autostrăzi.
@Ionut
Jeg uman, mai ales.
E altă discuție. Ideea e că oamenii sunt atrași în continuare de oportunități economice în capitală. Oportunități care lipsesc in zonele de unde oamenii provin. Ce să facă în județele din sud: Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, ce să facă în Gorj, Vâlcea, Brăila, Galați și alte județe fantomă, fără industrie, fără joburi,fără oportunități.
E normal oamenii să se ducă unde e mai bine. Și odată ajunși, după o perioadă de 5-10 ani, se hotărăsc să își ia ceva al lor, in condițiile date din teren. Pentru că nu e viabil sa stea toată viața în chirie. Construitu o ia înaintea infrastructurii. Și peste asta mai punem și birocrația. Bun venit în București. Rezolva o problemă într-un loc și apare în alta.
Uhh, daaa, si minoritatea de bucuresteni adevarati e un conclav de boieri si academicieni! Hai ba nene, mai da-o dracu ca n-or fost toti Nababul Cantacuzino nici pe departe! Aia mai rasariti au ajuns ori in puscarii in anii ’50 ori au emigrat ulterior. Ramasitele s-au disipat in marea de mahalagii interbelici ai caror urmasi au propovaduit acea „distinctie” de Mic Paris in marea de bărăgăneni ce le-au devenit vecini in ultimii 50-70 de ani! Iaca si bucurestenii adevarati!
@Ionut M: „nu m-aș muta la București nici bătut.”
Multumim mult!!!
@Viorel
O spui de parcă vă fac o favoare, că nu va poluez orașul cu prezența mea.
Ce complexe de superioritate aveți băbăeț.
pe scurt bucurestenii nu vor sa schimbe nimic pt ca e mai ieftin asa; prefera sa accepte furtul si risipa decat sa clarifice fiecare ce face si cine trebuie sa plateasca pentru ca asta i-ar afecta si pe ei. prefera sa aiba probleme cu apa calda, cu traficul si cu poluarea, e o alegere care ii defineste.
Ar merge romanul în loc de bucureșteanul ca sincer e același lucru pt toti
Bucureștenii, acesti speciali…
La mine la Vaslui jumătate din oraș e distrus (unde e distrus) pentru ca nu e proprietatea Primăriei.
Cinematografele, Casa Pionierului, Casa Armatei… toate țin de ministere, nu de Primărie. Nasol.
Dacă la capitală s-ar mai vedea chestii unde sa fie interes, in fundul țării cine sa fie interesat ca e distrusa Casa Pionierului, si cine ar da bani, de la minister, sa fie renovată.
Iar „Vaslui” poate fi înlocuit aprope cu orice nume de oraș. Râmnicu Sărat, de exemplu, am trecut de cateva ori cu mașina prin el. Varza!
Ce au in comun Vasluiul si Rm-Sarat??? Exact, fiefuri rosii din 1990 incoace!
Raspunsurile respective arata inutilitatea primariilor de sector. Toata administrarea orasului ar fi posibila centralizat din PMB, unde exista deja suficienti vice-primari & consilieri pentru fiecare sector sau tip de activitate. Ba mai mult, PMB ar putea administra inclusiv Ilfov cu un minim de efort.
sau arata inutilitatea primariei centralizate. e interesant psihologic cum dupa 30 ani oamenii tot cred ca e mai eficient sa fie administrat totul centralizat. Poate toate orasele ar putea fi administrate de primaria generala a Capitalei?
Și eu tot pe inutilitatea administrației centralizate aș merge.
Administrarea unui oras de o singura institutie inseamna centralizare? Chiar e eficent intr-un oras sa avem sapte instituti care se calca pe bataturi si dau vina una pe cealalta?
Da, descentralizarea este eficenta dar trebuie sa te opresti undeva. Altfel hai sa descentralizam pana la nivel de cartier…
@Alex – cate primarii are Londra si cum gestioneaza infrastructura?
Ca din ce am mai citit New York, Berlin, Tokyo au o singura primarie care gestioneaza metropola (oras plus zona inconjuratoare) – in special infrastructura.
Ca idee NY are 1 primar si 50 de consilieri, Berlin 1 primar si 10 senatori.
Romania (cu aceeasi populatie ca NY) are 1 prim ministru si cateva zeci de ministri (cred ca sunt vreo 20 acum) plus niste mii de primari si niste zeci de mii de consilieri. Si un PIB de cel putin 10 ori mai mic ca NY.
Poate ca totusi ei fac ceva bine
institutii*
@Marius :33 ( 32+1) are Londra pe sectoare si inca 1+1. ; NY e intradevar unul dar e mai curand exceptia decat regula. Brussels e impartit in 19 municipalitati fiecare cu primarul lui.. dpmv nu ar trebui sa existe primarie de loc si ar trebui privatizata toata administratia oraselor.
@alexnicolae
Centralizarea in anumite situatii este benefica.Cazul Bucurestiului administrat mizerabil cu 7 primari si 7 primarii zic eu ca este mai mult decat evident.Deci este clar ca nu functioneaza asa zisa descentralizare in cazul asta.
As vrea un singur primar si o singura primarie cu toata armata aia de angajati sa administreze Bucurestiul si sa faca ceva fara a mai pasa problema la primariile de sector si invers.
Altfel degeaba mai merg la alegeri locale , este o imensa pierdere de timp.
Daca citesti articolul vezi ca 1. Tot ce tine de admin locala de sector e mai bine administrat (nu perfect doar mai bine) 2. Ce tine de cea centrala e prost administrat. Si tu zici sa se desfinteze administratia de sector?
@alexnicolae
Spui tu : ”Tot ce tine de admin locala de sector e mai bine administrat (nu perfect doar mai bine) ”
Probabil intr-o realitate paralela de care inca nu am aflat. Este departe de ”bine administrat” , foarte departe, ca doar o simt pe pielea mea ca paltitor de impozite, taxe.
Poate nu fumez ce trebuie….
@ toti cei care folosesc sintagma „bucurestenii”
Care bucuresteni? ca aici s-a cam adunat toata tara. Fiecare se comporta la fel cum a invatat la mama-sa in [insert whatever].
Singura problema e ca sunt mai multi la un loc.
Jumătate din bucureșteni îs moldoveni, un sfert olteni, iar ce-a rămas sunt de prin comunele de lângă.
Ca outsider mi se pare că Bucureștiul e în haos administrativ pentru că totul e organizat în jurul sifonării banilor, de-aia atribuțiile sunt împărțite așa. Nu că asta ar fi doar în București, nu mă-nțelegeți greșit, se practică peste tot, nu doar la noi în țară chiar.
Faza cu firmele primăriei înființate de Firea ce-au fost altele decât metode de monopolizare a atribuțiilor și responsabilităților aka a banilor? Nu te mai complici cu licitații, DNA, prostii, dai din pix bugetul că doar e firma primăriei, are atribuții administrative și aia e.
Și faptul că e capitala țării încurcă și mai mult, pentru că toate entitățile centrale, gen firme de stat, instituții, ministere, și altele se consideră deasupra orașului, pentru că ele țin de stat, nu de oraș, chiar dacă trăiesc în oraș. Toate ministerele și instituțiile și ce-or fi, trăiesc așa într-o bulă cumva prin care primăria nu le poate face nimic practic.
De ex ce speranță ar avea primăria să someze ministerul nu știu care să-și tundă terenul, sau să-și amenajeze o fațadă, sau din astea? Râd ăia de la minister de ei și le plătesc amenda din buget și aia e, că ei sunt deasupra primăriei.
Mentalitatea asta feudală e bine înfiptă în oameni și ne ține încă mult în spate din păcate…
Iti dau perfectă dreptate la faza cu firmele primăriei. Avem nevoie sa reînvie Tehnologica Radion….
Da bine ca sunteti voi destepti
Hai ca m-ai rupt cu „imi plateste mie caldura aia din vaslui”. My friend zici ca ai locuit in bucuresti, ai idee macar pe ce se duce mare parte din subventia de caldura? Pe miile de tone de apa calda care se duc in pamant zilnic.
Ps. Am centrala si platesc 10% peste unu de la radet, numai ca eu am caldura si apa calda mereu, nu cand vrea radetul
plus ca-i si plin de moldoveni
E vorba de Iasi?
de Buzau, capitala neoficiala a Modovei
Oh, Buzau, acest județ-test pentru cunostințele de geografie și istorie are internautului român cu acces la internet… Numărul semidocților care îl plasează în Moldova este depășit doar de numărul tăntălăilor care fac ochii mari când le zici că județul Buzău se învecinează direct cu județul Covasna!
insa cu adevarat infiniti sunt cei care iau bait-ul de fiecare data
pai de asta tot cerem A7 sa unim Buzaul cu Bucurestiul si evident daca se poate si cu Braila cu vreun drum expres sa avem si noi legaturi mai bune intre orasele noastre
@mihai
Mai bine ai „pescui” un manual de limba română… infinitule!
am trecut pe la targu secuiesc de pasti si erau 2 treceri de cale ferata -una spre BV si una spre Ojdula(oituz). la ambele am stat intr-o coada de cativa km. Trecerile alea sunt a CFR-ului iar la cea de la Ozun(parca) exista si un panou pe care scrie mare „Lucrare de reabilitare a trecerii de cale ferata prin programul xxxx 2016-2020”. Si tara e plina ochi de exemple din astea.
Romania e Bucuresti!
Locuiesc in sectorul 6. Am votat cu mutu la 6 si ND la PMB. Maine daca ar fi alegeri as vota tot cu mutu. Locuiesc din 2008 in sect6 si l am prins de 2 ori pe poteras ( un jeg) , pe rares manescu ( alt jeg ) si pe mutu pe care nu l am votat in 2016 dar m a surprins placut din f multe puncte de vedere. In campanie il critica pe mutu ca a cumparat nush ce masina din bani publici si se lafaie pe banii cetatenilor, a plecat mutu de la primarie fara masina. A iesit ciucu primar si masina e la primarie si ce sa vezi, l am vazut cu ochii mei pe ciucu fix cu masina cumparata de primarul mutu!! In campanie mergea numai cu metroul si bicicleta, doar in campanie. Intr o zi am vazut la B1 ca a angajat niste rude in primarie, e un caz mai special unde e sotul-sotia si socrul toti pe functii date de el, socrul fiind pensionar special MAI. Il suna aia de la B1 si il baga in direct iar primarul ciucu s a ofuscat ca nu e normal sa l bage in direct fara sa ii ceara acordul si a inchis fara sa dea vreo explicatie. A mai facut si pe prostul ca nu stie ce inseamna pensionar special MAI…..
De izolat blocuri cu fonduri europene nu mai zic nimic.
ce pot sa zici decat ca subscriu?
„Îl am pe Ciprian Ciucu pe facebook încă dinainte de a fi primar. Și nu doar pe el, mai am o listă lungă de politicieni, de la Florin Cîțu și Claudiu Năsui, pe care i-am cunoscut în 2016, la încă vreo doi miniștri și mulți parlamentari de la PNL și USRPLUS.”
This is me?!?!?
asta am postat acum vreo doua zile:
„Azi am avut treaba in buc, da nu eram presat de timp asa ca m-am decis sa experimentez iar cu Park and Ride Straulesti.
La 8.06 eram in Mogosoaia,
la 8.42 am intrat in park and ride,
la fara cateva min(5) pleca metroul (noroc chior ca l-am prins la fix),
la 9.20 eram la victoriei, la 9.30 la birou.
Si nu bat iar calul mort al prostiei autoritatilor, acum problema mea e cu fratii romani care in realitate doar vor sa mimam civilizatie.
Lor nu le pasa, fie ca sunt cutofili, masinofobi, reformisti, useristi, anticoruptisti.
In realitate nu vor ceva mai bun, vor doar poleiala de civilizatie ca le convine asta.
Cum plm sa consideri normal sa faci naveta 3h dus intors zi de zi, cum sa fii tamp sa iti lasi trimiti copii la scoala “in centru” cand tre sa ii cari pana acolo, cum sa accepti prostiile autoritatilor si a activistilor cu piste de biciclete si zone “verzi” si alte zaharele de toata jena, cum sa te muti pe strazi unde nu incape masina de pompieri.
”
Postare pentru care mi-am luat mui ca as fi middle management care ar vrea sa isi tina basinile doar in masina. Nici vorba, da constat de fiecare data cand vin in bucuresti ca oamenii de aici in realitate nu isi doresc sa traiasca intr-un mediu mai bun, vor doar sa mimeze civilizatia si dea altora la gioale.
Nu ma refer la autoritati, e o acuza exclusiv la adresa oamenilor.
Plm ieri si azi am pornit la 10, am intrat in bucuresti fluierand, tot la straulesti chileanu. Efectiv 1 masura de bun simt ar fi sa decaleze programele de lucru oamenii, alta sa nu isi ma duca copii la scoala in centru daca tot au ales sa stea prin comunistanurile de langa bucuresti si cel mai simplu sa nu se mute la buftea daca ei stiu ca morti copti trebuie la 8 sa fie la munca. Ca singuri isi distrug viata picatura cu picatura.
In fine,
@alxzen Stiu ce zici, daca arati unele greseli ale oamenilor sau alegeri proaste sar unii aiurea cu empatie pt prosti. Vad o postare de la Mandruta zilele trecute despre o cucoana care isi cumparase casa in 2015 la o distanta de 50 de metri de o discoteca/bodega/crasma dintr-un sat si se plangea ca nu are liniste deloc. Si postarea care e kilometrica incepe asa :” Cosmarul nostru a inceput in 2015 cand am achitionat casa. Bla bla bla kilometri de text .
BODEGA ERA ACOLO DIN 2009 facand aceleasi kkturi scandal, muzica data tare la orice ora din zi si din noapte, gasti de suporteri stranse la o bere injurand strigand la meciuri de fotbal etc. (parafrazez aici dar intelegeti ideea) ” Si s-a apucat femeia sa reclame (pana la urma pe buna dreptate ca sunt niste legi in vigoare care nu sunt respectate).
Ceva imi zice ca femeia s-a bucurat ca a gasit super chilipir cand a cumparat casa fara sa se gandeasca „bah nu cumva sunt niste probleme de care eu nu stiu, de ce vinde omul asta asa ieftin”. Problema din povestea femeii e ca proprietarul respectiv cotiza pe unde trebuie pentru ca nicio autoritate nu raspunsese favorabil sesizarilor ei. Sau pur si simplu vorbim de lene crasa din partea statului roman.
„In realitate nu vor ceva mai bun, vor doar…”
Eu am impresia că mulți nu știu ce vor, au nevoie de cineva cu viziune care să le facă ce trebuie. Doar că și asta e greu.
Cam ai dreptate.Stiu o gramada de oameni care s-au mutat la case in jurul Bucurestiului si cind copii au inceput scoala s-au remutat in oras.
Primăriile de sector trebuie să dispară. Nu e posibil să ai diferențe la 50 m distanță.
Am locuit la granița dintre 4 si 5. Întorceau plugurile în fața casei și 5 m mai încolo era zăpadă de 1m.
Sau, am fost in aceeași zi la DITL 4 și 5.. Alte proceduri, alte prețuri la timbre fiscale!!
La stirea ca toti proprietarii de masini vor trebui sa plateasca RCA, au aparut aici tot soiul de experti, care mai de care era intr-o situatie exceptionala, care sigur nu trebuia taxata cu asigurare. La anuntul ca se scumpeste parcarea (din 2022) in capitala (acum fiind aproape gratis), tot mai spun unii „domle, sa nu se scumpeasca, noi traim in Bucuresti de pe vremea lui Pazvante si ne-a acordat la familiile noastre drept de parcare gratuita”. De valoarea gigacaloriei nu mai vorbesc. Ce buna e mocangeala …
Aia-i poză din Munikipiul Bragadiru
Am speranta in suflet ca poate, intr-o buna zi, se vor opri oamenii de pe blogul asta din a repeta infectia aia cu ” noi astia de la Vaslui si Deva le platim apa si caldura celor de la Bucuresti ” . Cu vreo 10-15 ani in urma, cand au inceput sa creasca masiv cheltuielile inghitite de capitala, placa asta era indrugata mult de locuitorii din afara ei. Cumva, in general, oamenii s-au oprit din a repeta treaba asta, dar pe blogul asta, au ramas aproape in exclusivitate oameni care la fiecare articol despre Bucuresti si banii cheltuiti aici repeta in mod obsesiv aceleasi idei si comentarii.
Este foarte simplu de cautat si de inteles in mod concret si exact ce inseamna subventiile alea, si de ce se varsa atatia bani in ele. Deja au explicat oamenii mai sus si aici, din nou. Este suficient de simpla si treaba aia cu subventia din bugetul de stat pentru metrou si de ce totusi este benefic pentru economia tarii faptul ca milioane de Bucuresteni au un mijloc atat de fiabil de transport pentru a se duce la munca si a produce bani, desi poate n-ar fi tras de par ca doua calatorii sa coste 7.5 lei sau 10 lei in loc de 5, de exemplu, si sa se mai reduca.
Doar ca nu mai inteleg rostul discutiilor pe tema asta, pentru ca de fiecare data cand cineva, Bucurestean sau nu, incearca sa explice treburile astea pe aici, nu face decat sa primeasca downvote-uri si injuraturi.
Parcă fusese și un articol legat de taxele încasate de București și cum că 18% sunt păstrate și restul se duc la bugetul de stat.
București e oglinda țării, pentru fiecare stradă frumoasă și îngrijită, sunt străzi de blocuri peste blocuri. E un jeg de oraș și toți care îl consideră demn de locuit se mint singuri.
Pai si cum justifici tu mai exact subventiile guvernamentale? Eu nu vad nici o logica. Apoi, ca tot vorbim de bani: sunt companii care isi desfasoara activitatea in B si platesc taxele in B, dar sunt si foarte multe firme care au sediul social in B, platesc taxe acolo, insa banii ii fac in provincie. Asa ca mai lasati placa aia cu bucurestenii care au nevoie de subventie la metrou si incalzire ca sa produca bani. Ce concert de miorlaituri ar fi la romexpo daca s-ar muta capitala la Brasov. :)))
Da, este foarte simplu de inteles cum e cu subventiile pt Bucuresti… toata tarisoara e organizata dupa schema frantuzeasca din vremea lui Napoleon al 3 lea, adica a doua jumatate a secolului XIX. Eh, in vremea aceea Franta venea dupa un sir de convulsii sociale, 3 revolutii (1789, 1830, 1848) in care evenimentele majore si cu impact major au avut loc in Paris… asa ca tara a fost centralizata si „pariziata”. Centralizarea era importanta sub aspectul uniformizarii sociale, lingvistice si chiar si etnice a tarii (nu am cred, doar e vorba de Franta, nu?) de asememnea centralizarea era imp;ortanta pt a nu mai avea sincope in „administrare”, un exemplu ar fi regiunea Vendee, care,ani buni dupa ce domnii din Paris faceau crime fara numar in numele „libertatii, egalitatii si fraternitatii”, nu vroia nici cum sa se supuna, ei o tineau langa pe a lor, cu vechile valori! „Parizierea”, sa ii zixcem asa, era necesara pt ca erau periculosi, astia, parizienii, erau multi si erau aproape, multi se intampla sa fie si educati… Macar francezii au creat o „academie” de functionari publici.
„Marii” oameni politici romanesti au luat doar partea cu centralizarea si „bucurestenizarea” la nivelul nostru, de „dacopiteci”. Sigur ca trebuie centralizare, nu stiu aia cum se conduce, aici primele victime au fost moldovenii, ca dovada la 1-2 ani dupa 1859 deja era si un fel de rascoala la Iasi impotriva unirii> Sigur ca trebuie multumita gloata bucuresteana, subventii, paine si circ, aparat bicrocratic central stufos si platit foarte bine (o alta forma de subventie). Astea se muleaza, cu timpul pe acest spirit de haita/clan de savana si rezulta ce rezulta. Unii numesc incorect asta, spiritul, de sorginte bizantina. Sa fim seriosi, acolo vorbeam de o societate decazuta, decrepita, dar era o societate ce avea in spate un mileniu de rafinament social, politic, spiritual, diplomatic si ce mai vreti voi… aici vorbim de ceva asemanator instinctelor ce guverneaza o șatră de hiene si un clan de turcomani.
In Bucuresti orice loc e de parcare.
mutati-va in Domnesti
https://b365.ro/bizara-rabdare-a-bucuresteanului-cu-administratia-pe-care-si-a-dorit-o-417397/
Daca ai avea autonomie mare de sector rezultatul ar fi 6 orase diferite, unul mai ciudat ca altul.
Poate fi altfel? Retorică.
Culmea e că și cu abonamentul stb de 50 de lei, tot se întoarce speriat juma de autobuz când aude piuitul de la validator, sa nu cumva sa fie controlul. Deci se face blat la greu, de ce să dai 50 de lei când poți să nu daj
Pentru cei cu venituri mici, zero educatie financiara si ceva vicii, 50 lei e o suma pe care o au in buzunar doar in ziua salariului, hai maxim a doua zi daca a prins o mana buna la pacanele.
se aude piuitul ăla inclusiv prin căști când te știi cu musca pe căciulă
„Toți se înghesuie pe a doua sau a treia, în timp ce RATB-ul trece fluierând pe lângă tine.”
PLM, ai mers vreodata pe banda 1 in Militari, de la Pacii pina la Apaca??
Vorbesti prostii prietene, banda 1 este loc de parcare, unde nu toate masinile sunt la linie, unde asfaltul este denivelat, unde ai gurile de canal….
Crezi ca-l doare in plua pe soferul de la STB ca-si rupe masina sau atinge pe vreunul in parcare?
Apa nu are reducere ci sunt subventionate pierderile – masive – din retea. NU iti mai poti monta tu centrala ca asa vrea plua ta ca sa nu poluezi / lasi someri / destabilizezi sistemul…
Legat de STB – de ce nu se lasa la privat trasnportul public in Bucuresti?? Aaaa aia o sai tufa in gura pe pensionarii care bintuie non stop cu STB-ul si le baga abonamente?
Sau ca nu se va mai urca aproape nimeni – vezi metroul – fara a plati??
Ca fapt divers… se darima IMGB-ul in Berceni si se vor construi locuinte si birouri.
In mortii lor… e un singur bulevard care da inr-una din cele mai aglomerate zone … Soseaua Berceni – Calea Vacaresti…
Lasa, ca face Baluta pasarele si rezolva traficul…
@Pyro, ba s-ar cam putea sa le faca.
Băluța Power!
De asta mi-e frica, alta sifonare inutila de fonduri.
Lasa-l, ca e puisor.
A stat 13 ani in Bucuresti, a avut masina, dar nu si-a luat niciodata si carnetul de sofer. Dar stie mai bine cum ar trebui condus in Bucuresti si cum s-ar putea rezova problema traficului in Bucuresti in doua saptamani.
De ce trebuie primarii de sector ? Alte orase mari sunt tot asa cu mai multi primari… alesi ?
Bucurestiul e dezastru, dar hai sa o luam pe puncte:
1. Bucurestiul + Ilfov (deja nu mai poti face diferenta unde se termina unul si incepe altul decat data te uiti pe pancarda) fac cam 30% din PIB-ul Romaniei. Asta inseamna ca 30% din tot ce reprezinta bunuri si servicii intr-un an, vin din astea 2 locuri. Prin urmare, aici se platesc si cele mai multe impozite din tara. Nu imi spuneti ca Vasluiul ca judet contribuie cu mai multe impozite la buget decat Bucurestiul.
2. Parcari: Ok, sunt de acord cu o parcare de resedinta mai scumpa, dar ca autoritate locala nu poti pune doar birul fara sa vii si cu masurile complementare. Si aici ma refer: constructia de noi parcari, eliberarea spatiului public etc. Ultima oara cand imi amintesc sa fi putut folosi trotuarul la mine in cartier era, daca nu ma insel pe la sfarsitul anilor ’90.
3. Taxe imobile: Categoric aici trebuie o corectie a impozitelor, in sensul de a fi mai mari. Cum notarii isi ajusteaza an de an tarifele in functie de un catalog de evaluare spart pe zone si tipuri de imobile si aici ar putea fi astfel stabilite impozitele. Numai ca: suntem in tara in care majoritatea detin locuinta in care stau (este o masura sociala), oamenii au fost indemnati de fiecare data sa isi cumpere imobile, acestea devenind si un vehicul de investitii si, sa nu uitam sunt si un vehicul politic – tinem impozitele jos, votezi cu noi.
4. Subventie apa/caldura: atata timp cat sistemul nu este eficient si are pierderi, nu vad de ce as plati si pierderile. Iar narativa cu: sa-si puna toti centrala de apartament, nu merge, e prea mare jucareaua si dens populata. Sau, daca iti doresti ca aerul din Bucuresti sa fie mai poluat decat Mumbai – India, go for it! Apa rece, personal, as pune-o gratis pana la un anume consum. Este un bun vital al nostru, al tuturor.
5. Subventie transport in comun: Din nou, vorbim de utilitate publica. Au rolul de a incuraja oamenii sa foloseasca aceste mijloace de transport care sunt mai prietenoase cu mediul, decat utilizarea mijloacelor proprii poluante. Sunt de acord sa platesc direct din buzunar acel bilet pentru cheltuieli operationale (salarii, mentenanta, curent electric, combustibil etc.), iar cheltuielile de capital (investitiile in tramvaie, noi rute etc.) sa fie suportate din buget, ca tot de acolo se plateste – o portie buna din impozitul pe venit (salarii) se duce la administratia locala.
Cam atat. Multumesc!
1. Banii aia nu se fac doar in Bucuresti/Ilfov. Ex: import-export impex srl, Orange Romania S.A., cu sediul in Bd. Lascar Catargiu, Nr.47-53, Sector 1, Bucuresti,
2. Parcari: homo sapiens din B cu 3 cazane are cam aceeasi vina ca adm locala. Si da, poti pune bir. Daca nu iti permiti parcare, nu iti permiti masina de fapt. Daca te-ai mutat intr-un bloc nou fara parcare, ghinion.
3. No comment. 100 lei apart in B vs 60 lei pt masina (1.4) intr-o comuna din nordul tarii.
4.Ce treaba au pierderile cu subventiile guvernamentale? Nici una. Pierderi sunt si prin alte orase. Apa rece gratis…aham…mai ai idei de astea?
5.Subventie, da, dar din banii primariei! Doar ai primariei!
Buna Oana,
Permite-mi sa explic:
1. Companiile, in special multinationalele nu platesc cine stie ce impozit pe profit, sunt eficientizate d.p.d.v. fiscal, in cel mai bun caz platesc TVA rezultat din diferenta dintre achizitie/vanzare, TVA care se plateste la bugetul de Stat, nu se transfera automat la bugetul vreunei comune/localitati. Referitor la impozite, companiile platesc salarii angajatilor ale caror impozite si contributii sunt cu retinere la sursa. Daca de exemplu colegul venit din provincie nu si-a facut buletin pe Bucuresti, unde este si angajat si a ramas cu buletinul de Vanju Mare, jud. Mehedinti, atunci, aprox. 80% din impozitul lui pe venitul din salarii se duce la Primaria Vanju Mare. De aici sunt veniturile cele mai mari ale primariilor locale – din impozitele pe salarii. Daca nu ma insel, ca medie in Bucuresti sunt printre cele mai mari salarii din Romania, deci si primariile incaseaza frumos pe partea asta.
2. Taxa pe parcare, ok, dar cu trotuarul cum facem? Este in regula sa platesc parcare de resedinta in conditiile in care primaria nu se ocupa de constructia altor parcari, iar vecinul a carui masina ii place sa stea numai pe trotuar imi rade in nas ca eu ca prostul platesc 5-600lei pe an? E ok asa?
3. Nu stiu de unde a venit asta cu impozit 100lei pe apartament de 2 camere, adevaratul cost este undeva la 400-450lei pe an, bineinteles, impartit la numarul de proprietari. Poate Zoso era co-proprietar cu inca alte 5 persoane sau, era de pe vremea cand inca nu se facuse denominarea la leul greu. Cine stie?!
Impozit auto (a nu se intelege taxa parcare resedinta) este in functie de cilindree – te misti prin oras cu echivalentul unui PET 1 Litru ca cilindree, e normal sa platesti impozit mai mic decat vecinul cu BMW 2500cmc. Cat despre nivelul impozitelor, aici nu multumesti pe nimeni niciodata. Poti sa ai si hibrid de 3000cmc ca tot platesti cat pentru o masina de 1000cmc.
4. Am spus, sunt de acord sa platesc pret intreg (care o fi ala, ca piata nu e libera si nu am alti furnizori, nu exista competitie), dar sa nu se acopere niciun strop de picatura pierduta pe drum din buzunarul meu, fie ca impozit, fie din factura. Cum pana acolo e cale lunga… concluzia o tragem singuri.
Cat despre apa rece, consider ca un anumit numar de litri ar trebui sa fie gratis, iar ce e peste, sa platesti. Stiu, suna ciudat pentru capitalistul din tine, dar, recomand o informare mai corecta si completa referitor la monopolul unor companii privind resursa naturala, si anume apa si preturile la care o vand. Daca ti se pare normal sa ceri bani pe apa, resursa naturala, nu ceva ce iese prin procesul de fabricare, atunci e ok, ramai la ideea asta.
5. Pai, ca la punctul 1., banii primariei este noi, adica noi, platitorii de taxe si impozite, deci cum facem?
@Dragos: esti un pic in eroare.
In primul rand, cei 77% din impozitul pe salariu se impart intre bugetul localitatii (47%), bugetul judetului (13%) si asa-numita echilibrare (adica ajunge la alte comune din acelasi judet)
Dar … nu se ia in calcul localitatea de resedinta a salariatului (ca nu sta nici dracu sa imparta sumele platite de Orange pe cele 2000 de orase si comune unde au CI slariatii lor) ci …
se ia in calcul localitatea unde se desfasoara activitatea firmei (sediul social si puncte de lucru)
Dragos:
1. Esti un pic mai mult in eroare (cum zice florin)
2. Cu cine ai votat? Politia locala ce face? De cate ori ai facut reclamatie?
3. Impozitul se calculeaza si in functie de zona/ caracterul „special” al proprietarului. Ex: pers cu handicap. Discutabil.
4. „Daca ti se pare normal sa ceri bani pe apa, resursa naturala, nu ceva ce iese prin procesul de fabricare, atunci e ok, ramai la ideea asta.” Pe bune? Tu nu platesti apa, platesti filtrarea, transportul apei la botul calului. Plus transportul apei menajere si tratarea ei. Altfel, n-ai decat sa bei apa din Dambovita.
5. Banii primariei nu ai intregii tari.
Le da eu ma idei, fiindca toti berbecii au 3-4 masini ce insumeaza toate 5000 euro, logic nu e problema mea. Angajezi niste oameni, trasezi parcari, interzici parcarile pe trotuare, sau doar partial, incat sa fie loc sa treaca o mamica cu un copil in carut sau persoana cu handicap. Dupa scoti toti omuletii sa imparta amenzi, sa blochezi rotile. Bagi 5 lei pe ora in toate cartierele, o parte le inchiriezi pe termen lung riveranilor, doar celor car fac dovada ca au domiciliu acolo! Si bum, ai civilizat romanul, totul tine de caracterul si taria legilor. Dupa Dorel se gandeste de 3 ori inainte de a aveam 7 masini la 500 euro. Dupa ii arzi si la impozite, ce e sub euro 5 si diesel le arunci asa la misto un impozit de 2000 lei anual si ai rezolvat si treaba asta. Asa arata civilizatia si asa educi romanii. Trist e ca romanii s-au suedejizat, tot mai multi iau exemplul confratilor cu pielea colorata. Eu unul as intra si in suedeji, as plica legea la sange. Sa merg in Colentina si sa vad ca urla manelele si fac gratare in strada, bum jandarmii peste ei, pulane, amenzi, nu le platesc le dai foc la masini, le distrugi casa, dupa o sa se gandeasca de 10 ori inainte sa fie zmei!
@Dragos&Oana referitor la punctul 4,ala cu apa.
Pe vremea cand eram io copil(1975),pe vremea prostilor de comunisti,erau pompe/cismele la fiecare colt de strada,cu apa GRATIS!Putea lua oricine si oricat,nu exista limita.Plus ca acea apa,spre deosebire de cea de acum(ce a mai evoluat stiinta,nu-i asa?),era POTABILA.Se punea un pic la rece si beai din ea cate o juma de kil odata,ca pe bere.Si repet,gratis!
Cum puteau prostii de comunisti sa faca asta,si desteptii de capitalisti de acum nu pot?
@Saragea
Toate astea se pot intampla numai in dictatura,noi suntem in democratie,nu ne batem joc de cetateanul liber de orice.Plus ca ne ia si CNCD-ul ca discriminalizam inaripatele si nu le dam voie la gratare si maneli,himnul lor…
@Dragoș: Legat de nivelul impozitului pe proprietăți : sector 3, bd Coposu – cel de langa Unirii deci cam buricul Bucurestiului apartament 3 camere 70 mp, an constructie 1990 impozit 145 lei
Intrebarea logica ar fi de ce aia a mea sa mai merg la alegeri locale daca primaria sectorului 6 , unde stau, este lipsita de putere reala in a face ceva important !?
Avem 7 primari si 7 primarii la Bucuresti cu armata aferenta de bugetari angajati. Care este rostul acestei imparteli !? Ca nimeni sa nu faca nimic si toata lumea sa dea vina pe toata lumea, convenabil. Aia de la primaria de sector dau vina pe PMB iar aia de PMB nu fac nimic, foarte convenabil pentru ei nu pentru noi.
Logic era un singur primar si o singura primarie pentru Bucuresti , iar restul de primarii de sector se subordonau direct primarului si implicit primariei generale.
Altfel degeaba mai ma chemi la alegeri locale fara nici o valoare pentru noi locuitorii.
Cum dracu` in Romania intotdeauna trebuie sa vina altu` sa faca lucrurile , primarul, popa , presedintele , oricine trebuie sa faca , dar sa faca altul . Iar de taxele alea , nu mai zic . Plateam 42lei / an la Sectorul 2 loc de parcare (in provincie mama plateste 150lei marginas de acum 5 ani) , iar acum au aprobat noul regulament – „la capitala” . Bun , da` prost . Pai cum dracu` ma la periferii este ZONA B deci 500lei , si in centru ZONA A 600lei . Ba mizerabil .
Nicusor dreq` sa se tunda putin , sa ia firu` povestii de undeva , ca se scufunda Bucurestiu vietii – nu stiu ce or trage toti asa de RADET , da-l pluii de suflet si fa niste centrale noi pe fonduri UE de cvartal si gata , sau forteaza unele de cladire samd .
Stam cu Ghica blocat si inteleg ca nu sunt fonduri alocate bla bla , dar alveola spre Petricani – parc Plumbuita e blocata pentru nici un scop anume (banda pentru la dreapta prioritara) si statia Cremenita e bubuita cu 3 gauri fix dupa statie si trecerea de pietoni cu semafor in vale , si cele 3 -4 benzi se restrang la doar una (la ultima banda 4 , si nu se intampla nimic ca lucrarile apartin PMB , realizate de Trustul de Cladiri Metropolitane (fmm Duamna) si blocate de apa de ploaie nedescoperita pe planurile urbanistice , si lucrate in tandem cu Apanova . Dar pentru ca nu mai sunt bani si firmele lu` madam Firea nu mai exista , nici lucrarile de bun simt nu vor continua . Horror .
Pe langa aia care trebuie sa faca (i-am descris mai sus) bucurestenii nu vor sa plateasca pentru nimic – de ce … sa plateasca scump cand e bine sa fie ieftin :)))subventii la orice , metrou, ratb , nastere (da-le cu cap doar oamenilor care au muncit , cotizat intr-o perioada o stabilesti tu . Fii destept , vrei ieftin , munca in folosul comunitatii , vrei subventie , munca in folosul comunitatii samd .