Am găsit ce trebuie dat în buclă la școli și școli de șoferi

Asta.

La școlile de șoferi e simplu. Nu examen din legislație, nu-i pasă nimănui, oricum înveți mai multe conducând decât tocind. Pus clipul ăsta și apoi dat examen scris din el. Cine e de vină și de ce? Ce ați fi făcut altfel?

La școli la fel. La biologie: ce credeți că a pățit isteața? La fizică: de ce nu e bine să te iei la trântă cu un corp mai mare ca al tău? La matematică: calculați distanța de oprire a unei dube conduse de un prost care e atent la telefon. La filosofie: de ce nu e bine să mori cu dreptatea în mână. La logică: cum să-ți folosești capul. La sociologie: câți proști au dat cu capul de asfalt și s-au vindecat de prostie?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

127 comentarii

  1. Trecerile alea sunt criminale. Nimeni nu respectă limitarea de viteză, soluția miliției a fost să mai stea din când în când cu radarul pe acolo. Iar primăria a montat ceva becuri în zona trecerilor.

    00
    • Sunt 3 treceri in 600-700 de metri care trebuie semaforizate. Pentru ca acolo sunt o gramada de tampiti care se arunca pe trecere fix atunci cand trec alti tampiti. `Dar primaria n-are chef sa semaforizeze. Unde s-au pus semafoare cu buton nu s-au mai intamplat accidente. Punct.
      Aia care vor limitatoare pe ulita centrala a satului le spun sa isi revina.

      00
    • @Daniel : Mai bine din 3 treceri ramane doar una, mai exact asta din clip, si ii pune semafor. Aia de sus de la Judecatorie si aia de la Banca pot sa dispara. Nu e musai sa ai trecere de pieton la fiecare scara de bloc. Dar e ok. Politia e activa in oras. Sta pe sensul unic la iesire, inainte de RAR, cu radarul.

      00
    • 1. Ceva imi spune ca pietonii cred ca traficul e omogen, adica soferii se uita la ceilalti soferi si daca unul incetineste si ceilalti vor face la fel.
      2. Legat de fizica nu inteleg ceva cu vitezele: cand tanti pune piciorul pe trecere duba era cu maxim 2 metri inainte de masina de langa ea. Ce se intampla dupa? Masina opreste in cca 2-3 metri, cu 2 metri inainte de trecere iar duba continua sa mearga, trage de volan, o loveste pe tanti si mai merge inca 5-6 metri dupa. Care este misterul aici, cum de ala reuseste sa opreasca inainte de trecere si duba la o diferenta de 6 metri fata de masina, in conditiile in care pe duba e un sofer profesionist si nu un amator?

      00
    • E distanta prea mare sa lasi doar o singura trecere. Vor trece aiurea si se vor intampla si mai multe tampenii. Nu, pune semafor si tot este tehnica (bine, nu a ajuns in satul asta din nord) sincronizeaza-le cumva. Dar e complicat de gandit un sistem de sincronizare…

      00
    • @Daniel: vorbim totusi de Suceava, multi oameni sunt prea prosti sa stie ce e aia trecere cu buton. Am impresia ca in fata la Bebelusul au pus semafoare cu buton ca si acolo erau des accidente (mai ales ca veneau masini cu viteza dinspre Nordic din vale) si tot fiecare trecea cum il taia capul ca nu stia ce e aia semafor cu buton sau n-avea rabdare sa astepte. A trebuit sa il faca semafor clasic.

      Bine, nici soferii nu au fost mai breji, ei stiau ca nu e semafor acolo, de ce sa opreasca atunci cand a inceput sa functioneze: https://www.ziardesuceava.ro/video-semaforul-de-la-bebelusul-ignorat-cu-nesimtire-de-catre-pietoni-si-soferi

      00
    • BigBear: masina de mergea in paralel cu duba e un Mercedes clasa S, care daca e intretinuta cum trebuie are atat frane mult peste duba aia cat si o puzderie de sisteme de securitate care o data ce duba aia a tras stanga s-au activat si au asistat soferul la franare/sau chiar a fost doar masina care a franat singura. Si din cate imi dau seama, dupa faruri, aia pare sa fie si generatia W222, care sta mai bine la astfel de lucruri decat 90% din restul masinilor din traficul mioritic.

      00
    • Mașina a oprit în doi metri pentru că deja încetinise. Duba, până a călcat pe frână, până să se frece plăcuțele alea de frână uzate, până să frâneze cu anvelopele ciuruite pe asfaltul ud, până s-au oprit complet alea trei tone jumate, ehee

      00
  2. Trebuie semaforizate. Atat.

    00
    • limitatoare din beton. stii ca sunt acolo inevitabil tb sa opresti la 20km/h ca altfel te opresti dupa colt la nea gicu sa-ti faca suspensia. win-win

      00
    • Sau luat permisul pentru 2 ani de zile daca mergi cu mai mult de 50 la ora in dreptul trecerilor sau daca nu acorzi prioritate de trecere. Sa vezi ce belesti ochii la drum si la trotuare. Asta chiar era bine semnalizata (ma rog, cu exceptia semaforului).

      00
    • „atat de simplu este!”

      00
    • Am cerut in 2017 o trecere semaforizata la Mall Promenada, pe trecerea aceea oribila la care e flux continuu de pietoni. Am primit raspuns ca se face, iar avizul a fost dat prin 2015 si era undeva spre implementare. Suntem in 2021 si tot la stadiu de proiect stiu ca a ramas.

      00
    • Am sesizat de vreo 3 ani cred, două intersecții unde ar prinde bine semnalizarea măcar cu un „cedează” sau chiar o regândire a priorităților acolo. Ambele circulate de sute, poate chiar mii de mașini zilnic. Nimic, nici măcar un „da bă fraiere am văzut că ne-ai scris, da n-avem chef acum”.

      00
    • Claudiu, cand or incepe astia cu norma de amenzi, evitati trecerea aia. vor sta militienii la coada acolo. va fi mai rau ca la marasesti. ala cu „pe aici nu se trece”. efectiv nu ai cum sa treci de zebra aia fara sa NU acorzi prioritate unuia sau mai multi pietoni.

      00
  3. Come on….ce vina are femeia? Ar trebui incetinit la zebra. Nu sa vii ca berbecul pe acceleratie.

    00
    • NOU
      #17

      Nu s-a asigurat din STÂNGA să vadă că mașinile alea chiar opresc????

      00
    • Ai lipsit la lectiile de logica si de sociologie se pare. Chiar si la alea de filosofie

      00
    • tocmai ai picat și la logică, și la șoferie. predă permisul și buletinul la primărie, te rog.

    • Pare mai mult tentativa de sinucidere decat de traversat strada.

      00
    • S-a uitat chiar de două ori în stânga, cel puțin așa se vede pe filmare, problema a fost că ea a crezut că șoferul o vede. Probabil nu era atent la drum. Doamna accidentată pare mai în vârstă, posibil fără permis, s-ar putea să nu aibă toate noțiunile referitoare la viteza mașinilor, siguranța în traversare, etc. Pentru cazul ăsta era bun un sistem care frâna singur, poate chiar oprea.

      00
    • de fapt, daca ma iau dupa codul rutier, pietonul trebuie si el sa se asigure (art 72)
      mai apoi, daca ma iau dupa ghidul personal de supravietuire, niciodata nu traversez prin fata unei masini in miscare

      00
    • ce mia conteaza ca nu s-a asigurat? duba aia mergea cu viteza excesiv de mare in dreptul unei treceri de pietoni, nici o sansa sa opreasca. Am patit pe propria piele cand eram si eu mai prost – noaptea o trecere de pietoni secundara aproape stearsa, stiam ca e acolo era liber am accelerat, cand am trecut de ea era un biciclist in negru pe mijlocu ei… plm am inghetat, daca nu e oprea ala…

      00
    • Silviu zice bine, conform legislatiei in preajma trecerilor tre sa ai 30kmh.

      00
    • @octtavyan – se vede ca esti excesiv de prost dupa cum iti scrii numele, cu y ca toti tampitii, dar divaghez…

      Duba aia mergea chiar cu viteza mica, mai mult de 40 nu avea.
      Tu esti ala cu limitatoare din beton la trecereile de pietoni. Probabil ca nu ai masina si urasti soferii.
      Ca soferul dubei nu era atent la drum e alta poveste. Dar si baba super proasta. Baga viteza sa traverseze fix cand duba era la 6-7 metri de trecere.

      00
    • Degeaba ii dati cu hate la omul asta, dar scrie in legislatie ca daca te apropii de o trecere de pietoni trebui sa incetinesti la 30km/h in oras – articoul 123, litera h.

      Ca logica, ca filosofie, ca harr, ca marr este irelevant – este o idee proasta sa calci oameni pe trecere, mai ales pe alea nesemaforizate.

      Si se vede in filmare ca femeia s-a uitat in stanga, de unde se poate considera ca s-a asigurat.

      00
    • @Vali – ori esti chior, ori esti chior – sunt de acord cu tine ca trebuie sa se asigure si pietonii….dar s-a uitat femeia la secunda 29 o data si la secunda 35 inca o data. Ca nu poate aprecia distantele de franare este cu totul altceva – dar hai sa nu o scoatem tot pe ea vinovata. Deci, iti dau link cu sediul politiei sa iti predai actele? si tu si istetii de iti dau dreptate? ai dreptate de multe ori in multe chestii, dar ai si momente (ca asta) in care parca esti pe alta planeta…..

      00
    • @sin: …cand pietonii, aflati pe trotuar intentioneaza sa se angajeze in traversare.
      Daca tanti era in unghiul mort al aluia, cand s-a aruncat pe trecere, e degeaba…

      00
    • Cum adica ce vina are femeia? Duba din stanga nu dadea semne sa incetineasca si ea s-a aruncat in fata ei. Ca ala venea tare e alta poveste… pentru care o sa plateasca.

      00
    • Cum adica „s-a uitat”? Daca te calca masina dupa ce te-ai asigurat inseamna ca NU TE-AI ASIGURAT CUM TREBUIE!

      00
    • @sin – i)la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, când drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, în imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze în traversare;

      Conducem dupa acelasi regulament ?

      00
    • Puteti voi sa ziceti ce vreti, femeia s-a uitat si dupa aia a traversat si in opinia mea se pune de asigurare.

      Cum am zis si in comentariul precedent, incetinesti in fata trecerilor de pietoni nesemaforizate – niciodata nu stii daca e vreo unul care vrea sa traverseze sau nu, si chiar si cu camere pe trecere daca nu poti dovedi ca ala nu s-a asigurat, esti bun de plata.

      Si esti mai pasibil ca sofer sa fii condamnat daca il calci pe unul pe trecere ca se considera ca ar trebui sa stii legea mai bine decat pietonii. Asa cum mor pietoni cu dreptatea in mana, asa poti sa faci puscarie ca si sofer ca nu poti demonstra ca nu s-a asigurat pietonul.

      00
    • Evident, victima e de vină! Dacă avea și fusta scurtă, mergea și un viol…

      00
    • La cate hate-uri si-a luat @Silviu se pare ca sunt o gramada de soferi ca nu stiu de limita de 30km/h unde sunt treceri de pietoni.

      00
    • Femeia are vina ca nu s-a asigurat. Cel de la volan are vina ca desi se apropia de o trecere de pietoni in preajma careia se aflau pietoni nu a schitat niciun semn de a reduce viteza sau frana. Cel mai probabil respectivul nu e la primul caz in care il doare undeva ca se apropie de o trecere de pietoni…s-ar putea, insa, sa fie ultimul.

      E plin de jeguri de oameni ajunsi soferi care desi vad oameni care vor sa traverseze nu opresc ca…deh…

      Discutia e lunga si veche, dar o lege spune clar ca daca te apropii de o trecere de pietoni trebuie sa reduci viteza…ca o fac doar o parte dintre soferi e o problema, fiind unul din motivele pentru care avem ce se vede in clip.

      00
    • Deci femeia a stat o grămadă de timp la trecere, mașinile erau departe, ajungea lejer la axul drumului, dar a așteptat să se apropie mașinile, și fără să se asigure că încetinesc, lucru care ar mai fi durat o secundă, ea începe să pășească alert pe trecere. Sunt detalii care nu se pupă între ele, dar după cum s-a mai discutat aici pe bloc, la bătrânețe se mai duc neuronii.

      00
  4. Intotdeauna iau piciorul de pe acceleratie cand sunt aproape de o trecere de pietoni chiar si la cele semaforizate fara intersectie.

    00
    • Eventual si muti piciorul pe frana fara sa apesi. Castigi o milisecunda in plus care poate salva o viata.

      00
    • In concluzie – nu mai fiti saraci si cumparati-va Tesla sau alte masini destepte ce pot frana pentru voi.

      00
    • @Bogdan, da, pentru urmatoarea masina, franarea automata e undeva sus pe lista de prioritati.

      00
    • @zarax am deja franare automata, se descurca bine cu obstacolele metalice in miscare (m-a scapat de datu’ cu subsemnatul cand mi s-a pravalit in fata un trotinetist pe la Crangasi, sensul spre Militari), mai slab cu pietonii…
      Ma bate gandul la un retrofit de pACC (predictive Advanced Cruise Control) ca ar trebui sa reduca singura la treceri. Impreuna cu TJA (Traffic Jam Assistance) m-as putea concentra mai mult la ce se intampla „dintre” masinile parcate pe trecere.
      @offtopic daca imi amintesc bine (n-am citit Codul Rutier anul asta) de vreo 2-3 ani, daca nu sunt pietoni in apropiere de trecerile simple (nesemaforizate) nu mai e nevoie sa reduci la 30km/h.

      00
    • „daca nu sunt pietoni in apropiere de trecerile simple (nesemaforizate) nu mai e nevoie sa reduci la 30km/h.”

      Trebuie să reduci viteza ca să vezi daca sunt pietoni

      00
  5. Salut!

    Cât am fost turist pe la Berlin am observat că șoferiide acolo, dacă te văd că intenționezi să traversezi, încetinesc și frânează cu vreo 10 metri înainte ca să nu te sperie pe tine pieton.

    În România nu am cuvinte să exprim cum circulă românii. Criminali cu acte în regulă.

    00
    • Ma gandeam cand apare primul destept sa ne spuna cum e “afara” si ce prosti sunt romanii….

      00
    • @Dan -> romanii, in general, chiar sunt prosti cand vine vorba de abordarea trecerilor de pietoni. Cate flashuri, claxoane si injurii mi-am luat ca imi permit sa incetinesc cand ma apropii de treceri de pietoni, mai ales cand sunt masini/dube parcate langa trecere si nu vad ce se intampla. Dar nu, soferul roman STIE CA PIETONUL TREBUIE SA SE FEREASCA aaa si mai e vorba aia: ” ASTA CALCA NU FUTE ” pe care ne-a zis-o inclusiv noua, doi handralai la 100 kg, un sofer care ne-a vazut tarziu la o trecere de pietoni si a franat brusc ( nu trec strada pana nu vad ca opreste masina sau ca e suficient de departe sa pot sa trec )

      Da, nici eu nu ma bazez pe soferul roman, pana nu vad ca opreste nu trec, mai mult, incerc sa am contact vizual cu ala inainte sa trec, sa fiu sigur ca m-a si vazut, DAR nu as vrea sa fiu nici in pielea celui care x ani trece peste treceri pe sistemul: ” lasa ca doar nu o sa se arunce in fata mea ” si in al x+1-lea an chiar se arunca unul sa treaca strada. Atunci, 2 berbeci se vor infrunta. Cel mai probabil pietonul o beleste cu dreptatea in mana, DAR si soferul ala s-ar putea sa fie traumatizat.

      PIETONUL trebuie sa fie responsabil, cert. SOFERUL insa e cel care poate provoca dauna cea mai mare, deci are o responsabilitate si mai mare. Sigur, e stupid daca se arunca aiurea pietonul, nu se asigura si sare in strada, dar si soferul e idiot cand doarme pe el, nu casca ochii si NU INCETINESTE ( macar sa ia piciorul de pe acceleratie ) cand se apropie de o trecere de pietoni.

      00
    • ce prosti sunt romanii….Pai da. Accidentele cu morti in romania sunt TOP in UE.
      deci da, sunt prosti

      00
    • @animaloo *suntem

      00
    • 1. E prost ala care a inteles ca ii iau apararea soferului cu duba.
      2. Ma deranjeaza cand romanii generalizeaza despre romani cum ca suntem cei mai prosti,cei mai corupti,etc. nu suntem….. si daca tot o faceti atunci spuneti “suntem” in loc de “sunt”
      Am condus in bari, napoli, instanbul, izmir si pot sa spun ca romanii nu sunt nici pe departe cei mai prosti soferi….
      Animaloo, scrie undeva ca accidentele alea multe cu morti din romani sunt din cauza ca sunt soferii romani prosti ??!!! Eu vin si spun ca sunt din cauza infrastructurii rutiere, nu avem autostrazi. Daca ai autostrada dispare accidentul frontal la viteze mari care inseamna moarte in majoritatea cazurilor.
      Pe mine ma deranjeaza sa vad ca noi romanii spunem despre noi ca suntem prosti. Asta arata ca aia care o spun au o mentalitate de oameni mici si slabi care vor putin,au putin si se multumesc cu putin. Nu o sa vezi niciodata un german, francez, englez, italian care spune despre conationalii lui ca sunt cei mai prosti. Suntem unde suntem ca natiune si din motivul asta

      00
    • Pai normal ca sunt prosti cand multi nici n-au facut scoala de soferi. Sunt ghiolbanii care si-au cumparat permisul plus absolventii de liceu auto si aia din armata care au toate categoriile luate fara o zi de scoala.

      00
  6. Ala cu SUV-ul albastru, de a oprit sa dea prioritate primul, ma mira lejeritatea cu care pleaca dupa impact. Probabil se simtea vinovat ca din cauza lui a inceput doamna sa traverseze? Clar ca nu e vinovat, ca omul a respectat legislatia, dar asa, ca idee… Macar sa vezi daca poti ajuta cu ceva, cu un 112 macar. In situatii de genul asta, nu te poti baza pe soferul vinovat ca va reactiona rapid sa sune la ambulanta, ca e sub efectul adrenalinei.

    00
    • Din câte știu, nici măcar nu era obligat să oprească, a cam exagerat. Dar, ai dreptate, cum poți să pleci așa liniștit, nu-mi dau seama. Să nu fi văzut faza, greu de crezut.

      00
    • Clar a vazut, din moment ce a plecat imediat dupa impact.

      00
    • NOU
      #53

      ala cu SUV-ul nu avea ce sa opreasca, legislatia spune ca daca sunt 2 benzi pe sens, nu esti obligat sa opresti doar fiindca ea a inceput sau a avut intentia sa treaca de pe partea cealalta spre tine, doar daca era inca pe trecere sau era langa ax trebuia sa opreasca.

      00
    • Legea te obliga sa opresti doar daca pietonul e pe trecerea de pietoni, nu si daca dispare de acolo.

      00
    • Vedeti voi cu legea aia ca e cea mai interpretabila dintre toate cate exista in codul rutier.
      Sunt o gramada care se plang ca le-a fost suspendat permisul pt neacordare de prioritate pe trecere, chiar daca pietonul respectiv nu ajunsese sa traverseze pe sensul de deplasare al celui penalizat.
      Poate de asta foarte multi, majoritatea (printre care ma numar si eu) prefera sa opresca la trecere daca vede pieton angajat in traversare pe un astfel de drum cu 2 benzi de circulatie pe sens, chiar daca acesta nu a ajuns in dreptul sensului de deplasare al soferului.

      00
    • În caz de accident, mai ales în locuri izolate(autostradă) legea te obligă să anunți accidentul. Atât.

      00
    • Despre ce vorbim, omul a oprit ca a vazut pieton pe sensul lui de deplasare, ala cu duba cu pieton asteptand la trecere si masina oprita nu a schitat nimic. Cat de nemernic sa fii! Astia sunt oameni care taie coloane, taie curba etc

      00
    • @anukoi
      Daca nu exista refugiu la mijloc, trebuie sa opresti, chiar daca e vorba de bulevard cu 3 benzi pe sens.

      00
    • @Sabotor Legea zice altceva:
      “Art. 135. Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:

      […]

      h) pietonului care traversează drumul public, prin loc special amenajat, marcat şi semnalizat corespunzător ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci când acesta se află pe sensul de mers al vehiculului.”
      Când am făcut eu școala era așa cum zici tu, dar acum nu mai este, zice clar “pe sensul de mers”. S-au mai modificat și în bine unele lucruri.
      @baxt Cei care se plâng de asta ori nu le place să recunoască atunci când greșesc, ori s-au întâlnit cu polițiști slab pregătiți/răuvoitori. Textul de lege mi se pare foarte clar, deloc interpretabil (cel puțin pentru o minte normală).

      00
    • @anukoi nu sunt foarte mulți pregătiți sa se ia la „trântă” cu polițiștii pt asta, mai ales dacă nu dețin camere de bord.
      @sabotor nu e valabila chestia cu refugiul, legea spune clar „pe sens” fără a face referire la scuar, sau refugiu, de aceea zic ca este una dintre cele mai interpretabile legi din codul rutier

      00
    • Când am făcut eu școala era așa cum zici tu, dar acum nu mai este, zice clar “pe sensul de mers”. S-au mai modificat și în bine unele lucruri.

      Aleluia, se mai desteapta si berbecii aia. Nu stiam ca s-a modificat, tot ce-mi ramasese in minte e cum acu ceva ani un prieten si-a pierdut carnetul pe treaba asta – bulevard cu 2 benzi pe sens si era cineva care se pregatea sa treaca strada pe celalalt sens.

      00
  7. Idiot și șoferul de dubă, că avea viteză la trecerea de pietoni. A văzut că nu schițează nicio intenție să treacă, și-a continuat drumul. Nu a redus viteza preventiv.
    Dar mai idioată fu baba. Băi nene. Nu te poți arunca așa pe trecere. Nu s-a asigurat din stânga deloc, să vadă dacă vine cineva.
    Cal cu ochelari, direct in față s-a uitat.
    S-a întâlnit prostia la jumătate și prioritatea de șmecherie a lovit în ambele direcții.

    00
    • Femeia se uita mult timp inspre directia dubei. Apoi se uita dreapta si il vede pe ala in albastru de incetineste (poate chiar asta cu albastru o fi facut semn sa treaca), femeia iar se uita in dreapta si ii vede pe astia la ceva distanta, si o fi dedus ca daca incepe traversarea, aia o sa o vada si o sa opreasca. Lipsind la anumite materii, i-a dat cu virgula.

      00
    • Ba da, s-a uitat. Uite-te atent sa vezi.
      Doar ca nu a estimat viteza cu care se apropie cei din stanga si apoi cand a vazut ca suv-ul opreste s-a grabit cumva, probabil ca sa nu stea omul prea mult. Se intampla des.

      Nu zic ca nu putea sa fie mai atenta, dar n-as zice chiar ca e proasta. Puteam sa fiu eu cu gandul in alta parte si grabit. Ma uit in stanga – masini departe, ma uit in dreapta – ala opreste si trec.

      Oricum, e bun filmuletul pentru filosofat si luat niste lectii. Bun si pt pietoni si pt soferi.

      00
    • @CP
      Uite că lipsa la materii a băgat-o în pământ.
      Genul ăsta de discuții și scandaluri le am și eu cu ai mei care au niște vârste 60 și 65.
      Că am fost cu ei pe stradă și nu s-au uitat stânga-dreapta, au sărit ca idioții pe trecerea de pietoni și le-am urmărit reacțiile. Pur și simplu nu le-a păsat, ei au drepturi că sunt pietoni, că au prioritate pe trecere și mașinile sunt obligate să oprească. Și i-am făcut ca pe dracu în mașină și acasă. Că trebuie să se asigure ei, indiferent dacă au prioritate sau nu. Picioarele rupte, capetele sparte și spitalizările, dacă le mai apucă, nu țin cont de priorități la trecere. Le-am spus mereu să nu fie proști, că doare. Până acuma a fost bine. Vedem pe viitor.
      Drum național Pitești Slatina. Pe la Jitaru, opresc la un magazin, să traversez pe partea ailaltă. O cucoană aeriană,nu se uită și dă să treacă strada pe trecere. Îi bag mâna în ceafă și o trag înapoi, o dau un pic grămadă. Vede barba-su toată faza, vine și începe să o înjure ca pe dracu și o face cum îi vine la gură. Dacă nu o trăgeam, o ștergea o mașină cu oglinda și cine știe ce mai pățea.

      00
    • Ați văzut că în zona școlilor se montează și indicatoare suplimentare, ca să te atenționeze că sunt copii care pot traversa imprezivibil. Cam așa și când omul începe să imbătrânească, ca pieton poate reacționa neașteptat.
      Când blamați femeia vă rog să țineți cont că după o anumită vârstă scade percepția, acuitatea vizuală (de fapt cedează cam toate). Este clar că deși a vrut să se asigure n-a estimat bine, n-a putut.

      00
  8. Ala de pe banda 2 încetineste probabil pentru ca nu vede dacă e cineva pe trecere din cauza dubei…
    Femeia accidentata a murit
    https://m.monitorulsv.ro/Ultima-ora-local/2020-11-21/Femeia-accidentata-pe-trecerea-de-pietoni-de-la-Trei-Barbosi-a-murit

    00
  9. Soferul de duba daca era mai atent si se uita in fata putea sa evite. Eu cand incetinesc si opresc cand vad babe d-astea la margine. Nu te poti baza pe cum aprecieaza ele distanta, viteza si timpul de franare nici macar instintiv.

    Pentru pietonii idioti care n-au instinct de conservare, macar sa puna un picior si sa vada ce se intampla, asa mai incetisor, nu poti decat sa spui selectie naturala.

    Putin imi cam pare rau de soferul dubei ca n-a avut timp de franare, dar 100% poate fi acuzat de lipsa conduita preventiva.

    00
  10. Vedeti ma ce a scris omul. Mori cu dreptatea in mana. Cu ce te ajuta ca ai dreptate / ca se uita in telefon ca orice. Eu i-am invatat pe ai mei (copii) sa se uite de 2 ori si sa se asigure ca masina incetineste / opreste CHIAR DACA E VERDE. La fel si eu ma uit in sensul giratoriu la tiruri etc… chiar daca EU AM PRIORITATE ma uit sa ma asigur ca ala m-a vazut. Nu ma ajuta cu nimic ca trece peste mine DAR EU AVEAM DREPATE!!!!

    00
    • Identic procedez si eu. Oriunde ma asigur si reduc viteza chiar daca am prioritate sau urmez un drum cu prioritate. La traversarea strazii nici nu mai zic… Intai pun un picior pe trecere sa ii arat soferului ca vreau sa fac asta si dupa aceea ma bag

      00
  11. Baba a fost si ninja inainte de a se arunca. Era destul de bine camuflata de cosul ala de gunoi si stalp. Cel cu mercedezul merita predat la scoala. La ce pozitie avea sigur n-a vazut baba decat cand a decolat. Se vede cum franeaza cand il observa pe cel de pe sens opus ca incetineste, si-a dat seama ca cineva e la trecere fara sa vada si preventiv a incetinit foarte mult, cat timp din cauza dubitei nu putea vedea daca e cineva la trecere sau nu.

    00
  12. +2 după accident
    unul de sună la 112 și se întoarce în fugă pe trecerea de pietoni, a scăpat.
    un bătrânel cu plasă care are treabă și el trece fără să se asigure.
    În general la un accident mai pică în plasă niște mușterii.

    00
  13. nu conteaza care sunt normele de bun simt pe hartie. cand traversez strada cu/fara semafor (cu trecere) pandesc o fereastra cand masinile sunt cat mai departe, ca nu se stie ce zi proasta au soferii. sincer, mie mi s-a parut ca femeia a vrut sa-si incheie socotelile cu viata.

    00
    • Asta cu o zi proasta se aplica si pietonilor. Daca sunt sofer, ma uit in fata, nu la telefon, ca poate e unul abatut care se arunca pe trecere. Trebuie sa beleasaca ochii bine soferii ca sa nu le planga familiile pe la vorbitor.

      00
  14. Deci cretina a așteptat să se apropie grupul de masini, apoi, i-a dat înainte cu viteză, FĂRĂ să se mai uite, gândind „se opreste el, dă’l dracu, asta e trecerea mea de pietoni”….
    Și a doua cretină, aia de pe sens opus, în alb, a trecut jumătate de strada, probabil sa vadă dacă accidentata e ok, NU s-a dus sa o ajute cu nimic, apoi s-a întors pe trecere 😮 și apoi tot ea era supărată pe cel cu masina albastra/neagra că „ce faci dom’ne, dai peste mine, nu vezi ca sunt pe trecere”….
    De aia, un șofer deștept și care a văzut multe, tratează pietonii și cu respect (adică încetinește la trecere, cum e normal dar și legal) dar și considerându-i niște vite handicapate, capabile de orice nefăcută.

    00
    • Și da, uitasem de bătrânul cu plasă, și ăla alt specimen…

      00
    • Credeam ca doar eu observ abordarea asta in trafic. Indiferebt ca e vorba de alti soferi sau pietoni, parca toti au o atractie, nu se baga la traversat/iesit de pe strazi cu cedeaza decat daca ajungi la 100m de ei. Ce daca puteau sa o faca mai devreme, era pacat sa nu fie niste cacati care incurca traficul, nu? Si culmea, nu merg nici cu viteza, nici nu am o problema sa ii las pe altii sa intre in trafic. Poate pentru ca evit sa circul in jegul asta de oras, si atunci nervii mei sunt mai ok

      00
    • Pe cine faci tu idiot? Pentru că tu ești…cum?

      00
  15. Când sunt pieton și e trafic, dacă nu am contact vizual cu omul ăla care vine cu mașina, dacă nu ne întâlnim ochii și văd în privirea lui că m-a văzut, că realizează în ce situație ne găsim și că mă lasă să traversez (eventual face semn, cum fac eu când sunt la volan), nu mă mișc nici măcar un centimetru. Asta încerc să bag și în capul copilului, pentru că mă iau frisoanele când văd cum se circulă pe drumul lui spre școală.

    Ca șofer, ce să spun, se merge prea tare acolo, mai ales pentru condițiile atmosferice. Văd particule de apă pe cameră deci era și alunecos. Ideal.

    00
  16. Ies ieri sa ma intalnesc cu cineva la drumul principal, stau astept … vine o batranica nici n-a ridicat capul din pamant glont sa treaca strada, noroc ca am fost pe faza si am prins-o de umar… ca exact la fel patea. Nu stiu dar uneori stau si ma gandesc de ce un lucru atat de minor este atat de tare neglijat.

    00
  17. Și azi, au sărit două gazele în fața mașinii, voiau să ajungă mai repede la Lidl prin loc interzis. Noroc că le-a evitat șoferul la milimetru. Tocmai ce coborâseră din autobuz și se grăbeau să prindă reducerile, cred.

    00
  18. Pe lângă șoferi, sunt și mulți oameni neatenți, care se grăbesc să treacă strada fără să se asigure.

    00
    • Nu pietonii sunt obligati de lege sa se asigure, ci soferii. Soferii au obligatii la trecerea de pietoni, respectiv sa acorde prioritate de trecere pietonilor care vor sa traverseze!

      00
    • George, iti urez traversari cum vrea plua ta. Daca apuci sa ne mai povestesti dupa aia si despre legile imaginare, ok. Daca nu, am inteles aluzia

      00
    • Măi băiatule, măi George măi, da ce categoric ești. Și mai ai și un plus pentru tâmpenia scrisă…

      Chiar dacă nu ar fi și pietontul obligat să se asigure, instinctul de conservare ar trebui să îl facă să se uite și să gândească un pic. Că dacă se aruncă așa ca berbecul, face buba. Ăla cu mașina eventual șterge farul să nu fie pătat de sânge. Și dacă n-are antecedente sau alcool la bord, scapă cu suspendare pentru că a omorât pietonul cu dreptatea în mână.

      00
    • Repet, pietonii nu sunt obligați LEGAL să se asigure, pentru că sunt pe „drum cu prioritate”. Dacă îi obligi să se asigure, în sensul că trebuie să lase mașinile să treacă (ca să traverseze în siguranță) atunci practic pietonul nu mai are prioritate. Când traversează pe la colțul intersecției TREBUIE să se asigure pentru că acolo NU mai au prioritate! Toate astea dpdv legal! Eu NU spun că nu trebuie să se asigure (trebuie să o facă pentru că sunt șoferi imbecili). Am spus, subliniez, că ei pietonii sunt pe drum cu prioritate și ca șoferii sunt cei care trebuie să le „cedeze trecerea”. A nu se confunda ce am zis mai sus cu conduita preventivă!

      00
    • „Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.”

      Ambiguu, ce-i drept, dar se poate înțelege că te asiguri și când traversezi pe la colțul străzii, nu DOAR când traversezi pe acolo.

      00
    • @George

      Uite un fragment din OUG 195/2002:

      „pietonii au prioritate de trecere fata de conducatorii de vehicule NUMAI ATUNCI CAND SUNT ANGAJATI IN TRAVERSAREA DRUMURILOR publice prin locuri special amenajate, marcate si semnalizate corespunzator, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor;”

      Traducere pentru tine: are prioritate CAND ESTE PE TRECERE nu CAND ESTE PE TROTUAR.
      Si, asa cum ti-a spus si Eugen, esti OBLIGAT sa te asiguri.
      Te asigur ca am convins politisti cu aceste argumente. Bine, si cu ajutorul camerei video, recunosc.

      Bai frate, ce dracu este asa greu sa citesti un text si sa-l si intelegi …

      00
  19. Bulevard liber, ziua, fara masini parcate, trecerea clara. Vezi un om care sta la trecerea de pietoni. Hmm, oare ce o fi cu acea persoana? Hai sa nu am nicio intentie de a frana sau macar de a lua piciorul de pe pedale ca sta acolo asa, de florile marului.
    Sunt muulte, foarte multe exemple de asa nu in materie de traversare pe trecere, dar in exemplu de fata, soferul e 100% de vina.

    00
  20. Legislatia e clara. Daca vezi un pieton in apropierea trecerii de pietoni, reduci obligatoriu viteza. Daca pietonul intentioneaza sa treaca, opresti. Intentia inseamna si faptul ca sta pe loc in apropierea trecerii si nu face nimic altceva. Eu prefer sa opresc daca-i vad in apropiere. In cazul nostru soferul dubei nu pare atent la trafic, femeia se asigura dar apreciaza gresit situatia. Ar fi fost utile niste benzi rezonante, eu as zice obligatorii inaintea fiecarei treceri de pietoni pe strazi circulate.

    00
    • In sfarsit un om cu capu’ pe umeri. Daca ar fi mai multi ca si tine, am ajunge mai repede la civilizatia pe care ne-o dorim. Aia care au dat minus sunt niste ipocriti. Care ar vrea sa traiasca mai bine, da’ sa nu respecte reguli. Vicima e de vina intotdeauna! Nu agresorul, victima ca a fost violata pentru ca avea fusta prea scurta. Sau ca o batut vantul si i-a ridicat-o.

      00
    • Exact, am explicat si eu mai sus ca dubistul e 100% idiot.
      Tu esti la conducere a cateva tone de metal, d-aia ai nevoie de examen scris si practic pentru a avea permis, deoarece ai mai multe obligatii cand esti la volan.
      Da, si pietonii trebuie sa fie atenti, dar tu ai obligatia sa fii de 2 ori mai atent si sa fii in stare sa previi o situatie in care pietonul nu e atent.

      00
  21. E… incredibil. Se apropie de trecere si cata vreme nu sunt masini in zona, sta. 8 secunde mai tarziu, cu masini in apropiere, trece….. N-am cuvinte.

    Ala cu duba, mare bou si cretin. Nu era noapte, vezi clar de la distanta ca e o persoana la trecerea de pietoni, ce-si inchipuie, ca sta aiurea acolo? Nu a redus viteza, nu nimic. Sper sa-si ia cu executare.

    00
  22. NOU
    #95

    Camere video peste tot, software de analiza, rezolutie data de AI daca ai incalcat legea, print si implicuit automat (sunt sisteme din astea industriale,), trimis amenda acasa cu tot cu cost de print si livrare, mai ia o paine si Pojta si dupa 2-3 recomandate din astea, orice jeg se potoleste instant.
    Ce, credeti ca in Jermanica au aia simtul moral ridicat din nastere? Nu, cotizatiile repetate sunt cheia civilizatiilor…
    Singurul risc e sa amendezi excesiv jigodiile de politicieni si papuashii.

    00
    • Si daca sunt camere peste tot, asta inseamna ca deputatii, senatorii si alti functionari nu mai scapa de amenzi si pedepse. Crezi ca aia respecta ceva ? Nu, si nu vor sa se afle.

      00
  23. NOU
    #97

    Primo – Ala cu duba n-a condus preventiv si n-a redus viteza in aproprierea trecerii de pietoni, se vedea ca e un pieton acolo cu intentie de traversare, vizibilitate ideala, fara nici o obstructie. Ias acorda un 60% din vina. Dar aia e basically strada care traverseaza tot orasul. Daca chiar s-ar respecta limita aia de 30 la ora in aproprierea trecerilor de pietoni, viteza de traversare a orasului s-ar dubla si nici acum nu e extraordinara. In principiu peste strada aia nu prea ar trebui sa ai treceri nesemaforizate. Ar trebui sa ai semafoare de alea cu buton si sa incerci sa le sincronizezi, nu e fezabil sa lasi toti pietonii sa traverseze cand li se scoala. Gen apesi pe buton, si peste 5 minute de las sa treci, sau cat de cat, sa incerci sa nu incurci tot traficul in tot orasul printr-un efect de domino. Deci as pune un 10% din vina la politia rutiera/primarie. Limitarea aia de 30 la ora pe langa trecerile de pietoni, e cam ca prevederea aia din regulamentul vechi, cu obligatia de a circula sub limita evitarii oricarui pericol. Basically e o garantie a faptului ca esti cel putin partial vinovat de orice accident in care esti implicat.
    Secundo: Pietonul accidentat e 100% nevinovat doar daca e pe trotuar (sau acostament) – stiu, o sa imi iau downvote-uri pentru asta. Inclusiv pe trecere si pe culoarea verde a semaforului are obligatii. Obligatii pe care pietonul asta nu le-a respectat, si daca in 70 de ani n-ai dezvoltat un instinct de conservare, evolutia spune ca e mai bine sa mori. As pune in 30% din vina pentru accident pe pieton.

    00
    • Ce obligatii are pietonul pe zebra? Avand in vedere ca pe trecerea de pietoni (ca de-aia ii zice asa) e pe „drum cu prioritate” si toti ceilalti participanti la trafic au obligatia sa-l lase pe pieton sa treaca inainte de a trece ei.

      In schimb obligatiile soferilor sunt clare si multe: sa circule cu atentie la vederea semnului trecere de pietoni, sa reduca viteza, sa incetineasca la max. 30km/h in apropierea zebrei daca sunt pietoni pe trotuar (sau daca nu are vizibilitate ca sa constate asta), sa opreasca pentru a acorda prioritate de trecere, etc.

      Nu ar trebui sa incepem cu respectarea regulilor si sa nu mai dam vina pe victima?

      00
  24. o sa vina mult hate la comentariul asta, dar:

    Trebuie sa avem instinctul de conservare oriunde am fi. Te uiti in stanga. Te uiti in dreapta. Te uiti iar in stanga. Ai 100% sanse sa treci, chiar daca masina nu te vede/are frane proaste/ii bate soarele in geam si e orbi?

    Daca nu, nu treci, astepti.

    Daca da, treci.

    Daca nu si treci, mori cu dreptatea pe piept. O sa te boceasca rudele zicand „dar avea voie/prioritate”. Te ajuta cu ceva asta, mort fiind?

    Da, trebuie sa franeze. da, trebuie sa fie semafor. Da, trebuie sa existe speedbump. Cu toate astea, cel mai important element de siguranta este instinctul de conservare. Ca poate alearga un zimbru pe strazi, si ala nu stie de semafor, speedbump sau frane. Ce faci, sari in fata lui?

    Vina este impartita, si asta trebuie sa acceptam. Si daca merge cu 30 la ora, nu sari pe trece doar pentru ca „e dreptul tau”.

    Folosesti instinctul de conservare pentru a decide daca vrei sa ramai in viata sau nu, calculezi, daca nu ai incredere ca poti trece, nu treci.

    00
    • Instinctul asta de conservare, nu e doar pentru treceri de pietoni. E si pentru un stingator in casa spre exemplu. Sau pentru a sta intr-o dupamasa sa te gandesti cum ai actiona in diferite situatii (ia foc un apartament sub tine, nu poti sa cobori ca e prea mult fum/foc pe scari: CE FACI?). Sunt curios cati si-au facut diferite scenarii in cap pentru diferite situatii (incendiu, rapire, cutremur, accident). Ca asa, la rece, toti sunt breji despre cum ar FI facut. Nu „cum ar face”. Uite, spre exemplu eu pe langa faptul ca sunt foarte atent cand traversez, asta pentru ca sunt sofer si ma pun in pielea celui care e la volan, m-am gandit inclusiv ce s-ar intampla daca vreodata poate sunt mai aerian, poate trec pe verde dar vine un dobitoc pe rosu, etc. Si m-am gandit ca o varianta ar fi (daca mai apuc evident) sa sar in sus, astfel incat sa diminuez impactul la picioare. Am asta in minte, si Doamne-fereste, daca vreodata se intampla, poate prin subconstient actionez asa. Nu sariti cu pietre, ca poate nu voi face asa, dar macar imi gandesc niste scenarii.
      Revenind; daca tu ca cetatean, te bazezi in proportie de 100% pe stat sau autoritati sa te ajute intr-o situatie limita, in cazul asta ti-ai gresit tara. Atata timp cat tu te bazezi pe altii, iar astia altii nu au nici cel mai mic interes pentru ceva anume, iti meriti soarta.
      Am in toata casa 4 extinctoare. Unul e chiar la intrare, il vad toti musafirii care intra in casa. Si toti care mi-au pasi pragul pana acum zambeau pe sub mustati „ce e dom’le asta?”. Unul n-am intalnit pana acum sa zica: „Bai ce tare, am si eu”. Ne bazam pe altii sa ne salveze, insa sa facem ceva pentru salvarea noastra: nimic. Apoi stam si comentam pe Facebook ca statul trebuia sa faca ceva, desi puteam foarte simplu sa limitam problemele.

      00
    • da, clar. Instinctul de conservare trebuie sa existe in toate situatiile.

      mergi pe strada, vezi o groapa imensa,ce faci? o ocolesti.

      Vezi o haita de caini, ce faci? ii ocolesti

      N-ai un extinctor in casa, ce faci? iei macar unul.

      Dar daca mai multi l-ar avea si l-ar stimula, dupa cum zici si tu CP, s-ar evita o parte din accidentele de genul.

      00
    • @matters: tu cand conduci pe o strada cu prioritate, de ce nu te uiti stanga si dreapta la fiecare intersectie cu o strada fara prioritate?

      00
    • Nu, nu o sa te urasca nimeni pentru comentariul asta. Crezi ca noi restul cititorilor suntem toti babuni si tu esti mai presus si ne inveti cum de fapt trebuie sa se procedeze?

      00
    • punkreas, eu, cel utin in cartierele ingesuite, exact asa fac. ma comport intotdeauna ca si cand as avea triunghiul in fata.

      00
    • După logica asta, când ești cu mașina și este verde, nu treci! Te uiți să nu vină unul pe roșu, nu? Te uiți să nu vină un camion pe roșu? Că nu vrei să mori cu dreptatea în mână, nu?

      00
    • @punk, da. Mă uit. Nu opresc, dar mă uit. Pentru că nu vreau sa mor pentru că a intrat un prost în mine. Vreau sa fiu viu și prost, decât mort și mândru că am prioritate/dreptate.

      @basil, la fel. Te uiți. Poate ai surzit brusc și vine o ambulanță. Poate e o cireada de vite. Poate e unu beat cu viteza pe roșu.

      Nu spune nimeni sa ignori că ai prioritate, ci sa nu te bazezi doar pe asta.

      Trebuie sa fii mereu atent in trafic, la orice. Sa pleci de la premisa că orice se poate întâmpla.

      Nu trebuie sa dai in paranoia, dar sa înțelegi că oricând, cu toată dreptatea și prioritatea, 2 secunde de „îndoială” îți pot salva viața

      00
  25. Ai uitat de testul la religie: victima se îngroapă cu preot, sau fără, ca la sinucigași?

    00
  26. Cand e rosu stationam
    Cand e verde ne asiguram si pe urma traversam
    Asta ii zic baiatului meu la fiecare travessare
    Mai e ceva….poate soferul te vede, poate franeaza, dar daca atunci ii pocneste o conducta de frana? Sau se strica altceva la masina? Mai bine astept sa fie verde si sa opresca daca e semafor, daca nu astept sa incetineasca/opreasca si sa am contact vizual cu soferul. Sau sa imi faca semn sa traversez.

    00
  27. Ba, voi astia de mai sus, aveti permis? Pentru ca daca aveti si sunteti soferi, ar trebui sa stiti ca scrie CLAR ca la treceri de pietoni se incetineste pana la max. 30 km/h cand ai pieton pe trotuar. Si sa opriti cand vedeti intentia de traversare! Pietonul ala poate avea cativa ani (copil mic) sau batran care nu mai vede bine, dar el stie ca pe zebra poate trece in siguranta. Soferul de ce nu stia care sunt obligatiile lui?

    00
    • Cine defineste „siguranta” de care vorbesti? Zebra aia e un scut protector, sau ce spanac? Daca vezi ca ai timp sa traversezi, masinile sunt departe de tine, de ce stai pana in ultima clipa? Si, daca vezi ca se apropie o duba de tine, si se vede din filmare ca nu mergea incet, de ce te mananca in cur? Cu ce te ajuta ca soferul e vinovat exclusiv, daca tu esti pasta de mici? Te apuci sa urli din costumul de brad „muie, baaa! Uite ca tu esti de vina!”??? Gizas fakin craist

      00
    • Sincer, pietonul știe prost că e în siguranță pe trecere. Ca pieton, în România nu ești în siguranță: pe trecere, pe trotuar, în stație. Hell, nici măcar în curtea proprie și nici în casă nu ești, au fost cazuri de accidente cu morți surprinși săracii în curte sau chiar dormind în casă.

      00
  28. Din punctul meu de vedere ca șofer nu prea ai scuze când calci un pieton pe trecere. Că nu s-a uitat, că ți-a sărit din senin, că se scărpina la buric și apoi a hotărât să traverseze…pietonul care îți sare în față fără să se uite nu este o specie rară pe meleagurile noastre și tocmai de aceea este nevoie de atenție în dreptul trecerilor și de a reduce viteza (pomenea cineva în comentarii la un articol de acum două-trei luni cum i-a sărit pe trecere un puști pe trotinetă și noroc că a frânat mașina și a prevenit un accident).

    Din punctul meu de vedere ca pieton mi se pare incredibil cât de mulți pietoni nu se uită constant stânga-dreapta atunci când traversează, iar de asemenea, cât de mulți șoferi văd că vreau să traversez dar îi dau tare până când mai au 10-15m până la trecere și atunci pun frână să dea cu capul în parbriz, fenomen destul de frecvent pe străzile capitalei.

    Concluzia este că toți suntem participanți la trafic dar nu suntem învățați să ne comportăm ca atare iar instinctul de autoconservare este inexistent.

    00
  29. In Timisoara e uzual sa treaca pietonii fara sa se asigure.
    Baga capul intre urechi si trec fara sa se asigura.
    Am avut cateva patanii de genul asta, una la limita.

    In Timisoara mai exista o categorie speciala de idioti: biciclistii.
    Astia is o combinatie periculoasa de kamikaze cu inconstienti.
    Cu biciclistii am avut 2 faze nasoale la treceri de pietoni.

    Drept urmare sunt foarte atent la trecerile de pietoni.
    Nu ma imtereseaza ca eu am dreptate. Cu prostii nu e de joaca. Mai ales cand ma joc cu viata mea.

    00
  30. Comentariile de pana acum sunt pertinente, dar fac abstracție de câteva aspecte:
    Sunt mulți pietoni care „așteaptă pe cineva” la trecerea de pietoni și după câteva experiente de astea devii mai imun ca șofer (nu ii caut scuze șoferului, doar spun cum vad eu treaba asta)
    Pe DN 1 la barcanesti românești etc sunt treceri de pietoni cu limitare de la 70 la 30km/h. De câte ori merg pe acolo cu 40-50km/h încurc circulatia
    . Mai mult, nu am văzut pe nimeni sa meargă vreodată cu 30 acolo.
    Concluzia o trage fiecare.
    In cazul asta, nefericitul va plăti cumva neatenția…

    00
  31. una cu pieton nevinovat https://youtu.be/6TtjyPZP5os

    00
  32. NOU
    #116

    Femeia n-a vazut masina din cauza pubelei de gunoi, pusa de un prost in cel mai prost loc posibil.

    00
  33. Eu vad ca s-au intalnit 3 prosti:

    1 Pietonul nu s-a asigurat sau a „sperat”, crede ca are dreptate pe cacatul ala de vopsea, doar ca legile fizicii il contrazic.
    2 Soferul nu era atent la drum sau nu i-a pasat ca e trecere. Tanti e posibil sa fi fost mascata de stalpul din stanga ei
    3 Administratorul drumului ar trebui sa invete sa semnalizeze trecerile astea din timp. Pune dracu indicatorul ala cu 35 metri inaintea trecerii ca nu ma intereseaza sa imi arati unde l-am lovit pe ala, asta am observat deja. M-ar interesa insa sa stiu unde as putea sa-l lovesc.

    00
    • Mai sunt în același minunat oraș câteva treceri fix pe lângă stâlp. Maschează pietonul, mai ales dacă e mai slăbuț, îmbrăcat mai gri etc. De exemplu, pentru conlocuitori, trecerea din fața farmaciei Oana-Maria pe bulevardul George Enescu. Care el e tot cu 2 benzi pe sens.

      00
  34. Mda, ”road rage”….sau după mintea unor inteligenți: pietonul va traversa doar atunci când nu există nicio mașină pe stradă. Va ștepta până poate face traversarea în siguranță: 4 sau 6 ore….

    00
  35. 1 soferul este vinovat.
    1 baba e proasta de moare. in cazul asta la propriu.

    2 la prima vizionare nu am avut rabdare vazand ca nu se intampla nimic si am dat skip cateva secunde. efectiv am ratat impactul. creierul meu a refuzat in prima instanta sa accepte ca individa, DUPA ce s-a uitat in stanga si a vazut duba in departare si a asteptat cateva secunde, va sari pe trecere cand duba mai avea cativa metri pana la ea.

    3 sunt unii, george ar fi printre ei, pe care desi cunosc legea au un mod propriu de a interpreta limba romana. case in point o virgula iniantea unui cuvant il face sa fie complet ignorabil si fara relevanta.
    PS sunt convins ca nu te prinzi ce am vrut sa zic :))).

    4 acum cateva zile… trecere de peitoni pepeste 2 benzi pe acelasi sens. o individa a inceput traversarea la vreo 3 metri dincolo de trecere, pe la mijloc s-a apropiat la un metru moment in care a inceput sa se departeze din nou. cand maiavea vreo 2 pasi sa ajunga pe trotuar, se intampla concomitent 2 chestii. soferul de pe banda 1 s-a pus usurel in miscare iar individa face o pirueta in loc si sare pe trecere pentru a se urca pe trotua prin partea cealalta. soferul a oprit motorul din frana. nu a existat impact in schimba idioata a inceput sa il injure ca o omoara pe trecere. pai sa n-o bati cu bordura peste dinti?

    5 si mai recent. trecere de pietoni peste 3 benzi, 2 pe un sens, una pe altul, la intersectie T cu un bulevard mare, semaforizata. eu faceam dreapta de pe bulevard si dupa ce a trecut ultimul pieton prin fata mea am pornit. din spatele masinii de pe contrasens care astepta inca ultimul pieton rasare un copil impins din scurt de aia care ea il facuse, ea il omoara. evident frana cu abs si inuraturile de rigoare pe care le-a auzit eu avand geamul deschis. s-a protapit in fata masinii si imi arata foarte vehementa trecerea, AFLATA IN SPATELE MEU precum si semaforul care era deja rosu. am aflat ca tot eu sunt marlan care nu ar trebui sa am permis. in fata argumentelor ei absolut imbatabile, am mai scupat o injuratura, ca sa ii confirm fara dubii ca sunt marlan si am dat din umeri.

    00
  36. Eu zic sa-l adaugi si pe acesta:

    https://www.youtube.com/watch?v=EoTKDMBLUyc

    apropo de accidentul de pe autostrada.

    Mergi cu viteza in orb? Ajungi in postura idiotului care a intrat ultimul in carambol cu 100+ km/h.

    Mergi cu viteza rezonabila si realizezi ca fizic nu mai ai vizibilitate sa opresti in timp util? Ce faci atunci? Continui as usual? Incetinesti?

    00
  37. Eu am trai un soc cultural prima dată când am ieșit într-o țară europeană – Italia, prin 2008 parcă. Faza 1: centru, plin de turiști, care traversau o străduță de două benzi pe sens in card cam in legea lor fără să țină cont de culoarea semaforului, ajungem și noi in apropiere, șoferul care aștepta foarte relaxat cat timp au trecut o groază de pietoni pe roșu, fara o gesticulație, fără o înjurătură, fara o grimasă ci chiar extrem de senin, ne face și nouă semn să trecem, deși în continuare el avea verde și noi pietonii roșu; ne uităm uimiți, el insista zâmbitor sa trecem. Faza 2: noaptea pe la 11, un bulevard de vreo trei benzi pe sens, pustiu, absolut nici o mașină; incepem sa traversam (nu era trecere de pietoni), când ajungem cam la banda doi intra de pe o străduță laterala pe sensul opus o mașină; noi încetinim pasul, cât să aibă ăla timp să treacă înainte să ajungem la mijloc, îl vedem pe ăla că încetinește și el; încetinim și mai mult, ăla in loc să treacă încetinește la rândul lui, până ce in pas de melc ajungem la marcajul dintre sensuri, unde oprim, să treacă omul – când colo ăla oprește și el – haideți, treceți, ne zice cu o voce foarte amabilă și zâmbitor.
    Credeam că sunt în zona crepusculară. Respect pentru pietoni? Nu (numai). Oameni fără frustrări, traume și complexe, împăcați cu viața și cu ei înșiși, fericiți în pielea lor. Și nu, nu că „sărăcia, grija zilei de mâine ne înrăiește”. Suntem cu probleme, mulți dintre noi la căput, și nu ne dăm seama. Eu unul mi-am propus atunci sa ies din acele tipare mentale care produc atâta încrâncenare, pentru binele meu nu al societății.

    00
    • Furi curent
      Trafic mai haotic ca in Italia rar gasesti. Se baga in tine cu scuterele, jumatate dintre masini sunt lovite, daca esti la trecere, foarte greu te lasa sa traversezi.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile