Știți că-mi place să-mi bat cuie în talpă. Practic, dacă nu fac asta frecvent, nu pot să dorm noaptea. De data asta nu dăm nume, doar ne amuzăm pe seama situației.
Se dă un influencer, care crește și are nevoie de oameni să îl ajute să creeze cel mai bun conținut din univers. Angajează niște oameni din domeniu care cam mureau de foame, oameni care, coincidență, după niște ani se căsătoresc cu fete care lucrează la agenții de media. Agențiile alea au clienți care acum se dau peste cap să lucreze cu influencerul nostru. Băi, dar știți cum? Practic, dădeau faliment dacă nu le venea ideea asta.
Acum, întrebarea e nu de ce și-au păstrat fetele numele vechi, ci ce face influencerul dacă unul dintre angajații ăștia face greșeli. Sau n-are chef de muncă. Că nu prea poate să îl dea afară.
(îl scrisesem mai demult, și unul din ei a plecat, dar tot e amuzant)
ba ce ma enervati astia de o ardeti ‘asumati’ da’ nu dati nume. e fix pula-n beci daca din chestia asta nu stiu despre cine e vorba cei care stiau oricum despre cine e vorba. la fel si budeanca, se ia de toata lumea, bate tignale, da’ rar spune cu nume si prenume despre cine e vorba.
Adevarat!!!
De unde sa avem noi informatiile astea de insider, daca nu ne invartim in lumea aia?
pwla-n beci? vezi ca acolo se bricoleaza cu topoare. deja vrei sa stii prea multe :))
„Intr-un mare magazin din Bucuresti s-au gasit tone de produse alterate…”
@Big
E la fel de enervant. Macar sa stim despre cine e vorba: Auchan, Kaufland, Carrefour, Mega ?
Da, legea la noi e de cacat si-ti permite sa dai in judecata un jurnalist pentru calomnie pe motiv c-a atras atentia ca vinzi produse expirate. Sau pot ameninta cu retragerea reclamelor.
Dar nu e ca si cand brand-urile astea au un singur magazin in tot Bucurestiul.
adica se dau campanii nu pe relevanta ci pe pile si cunostinte?
PCR 2.0
Vorbeam cu un prieten cand marii oameni de publicitate erau #rezisti prin piata, atunci cand era cool sa fii implicat in politica si ii ziceam aluia: ok, psd e naspa, dar cu cine ii inlocuim? Cu astia care impart bugete si posturi in functie de relatii de rudenie, pile si cer o parte din fee? Adica inlocuim un sistem corupt pesedist cu sistemul corupt de pe aici? LOL
E trist ca sistemul asta e absolut peste tot, inclusiv la companiile straine. Sistemul asta exista oriunde managementul e romanesc.
Dar tot pe tema asta, Mariciu câte campanii a primit doar pentru că era în industrie și nu pe merit?
Individul avea campanii când avea 5-10k views pe YouTube iar în altă parte audiența lui era cam insignifiantă…
Andrei, tocmai pentru că lucram în industrie ratam campanii pentru că era ciudat ca agențiile concurente să îmi dea campanii. Mai era și conflictul de interese, eu lucrând în agenție pe branduri concurente cu cele pe care primeam oferte de campanie.
În altă ordine de idei, 5k sau 10k views alea de care zici tu sunt niște cifre decente pentru fee-ul meu, în comparație cu mulți alții care nu făceau nici măcar atât și aveau fee-uri mai mari. Sau alți creatori de conținut care au “fake-followers” și cifre umflate cu vizualizări din Pakistan.
Dar e distractiv să-i dai o muie tot ăluia care muncește cinstit, nu fură la cântar cu boți, nu pune manele și prank-uri regizate pe net.
Ma gandeam ca numai eu am observat. Inca ma intreb de unde are bani si cum de il contacteaza agentiile…
it, e simplu, am o comunitate închegată și livrez. Pe ultima campanie cu cod de conversie am vândut de 20k euro. E o comunitate formată din oameni maturi, cu putere de cumpărare, nu din hâțgioni de 12 ani. D-aia mă contactează agențiile. Pentru că livrez conținut curat care vinde.
@Mariciu, o fi sau nu o fi așa, însă cu conținut scremut și vizualizări puține (probabil făcute doar de prietenii din bulă) tot ai luat campanii, tot pe pile și relații.
Ce agenție/agenții bagă-n seamă un canal de YouTube cu 3-5k views/clip și-i dă campanii pe bandă rulantă?
Btw, faptul că te compari cu alții care au dat-o și ei în bară cu mizerii (fake views, fake followers, etc) e doar o scuză penibilă și nu te prea acoperă cu nimic, rămâi relevant pentru agenții doar pentru că… bulă și pile.
andrei, omul ți-a explicat cum lua campanii, tu o ții pe a ta. de curiozitate, cum crezi că se va sfârși discuția asta?
Andrei, ai dreptate. Se vede clar că ești un specialist.
@Vali, mă așteptam să intervii, și de data asta.
te mai întreb o dată, că poate nu m-am făcut clar. tu ai aruncat o acuzație, ți s-a răspuns, tu o ții pe a ta. cum crezi că va evolua discuția asta, în condițiile în care tu nu ai chef de argumente și ai venit să dai o muie?
Io zic că primește campaniile de la Bil Gheiț.
Intreaba-l pe Mariciu si cat continut curat a bagat ani la rand, facut din buzunarul lui, pana a crescut si a inceput sa fie vazut de agentii, sa vina campanile
atwater, aia nu se vede niciodată.
Eu cred ca amandoi au ceva dreptate aici. Clar tonul lui Andrei e urat insa raspunsul lui Mariciu nu e la aceeasi intrebare: intrebarea era despre primul milion de dolari si raspunsul despre afacerie legale si prospere de astazi, ceea ce este diferit.
@BigBear, păi stai oleacă, monșer. Eu sunt blogger din 2009. Prima campanie am avut-o prin 2012 parcă. Primele campanii pe vlog, alea la clipurile cu 3000 de views erau legate și de blog. Veneau la pachet toate cele. D-aia canalul ăla mic avea suport pe campanii, pentru că era legat de mariciu.ro.
Btw, nu era normal ca o agenție care a lucrat cu mine pe blog și a fost mulțumită să revină cu campanii și pe vlog? Atâta timp cât brandurile cu care colaborez revin la mine constant, înseamnă că fac ceva bine. Asta pentru că sunt mulțumite de colaborare, de la calitatea conținutului, la seriozitatea cu care livrez la timp. Sunt multe chestii pe care de pe margine nu le vezi și ți se par banale, dar într-o piață a influencerilor unde unii boxează vizualizări din Pakistan, iar alții fac glume despre violat minore, nu e mai bine pentru tine să lucrezi cu cineva curat, serios, care livrează la timp și are rezultate?
cand Marian baga cate un vlog pe zi, de muncea ca un tampit, timp de ani de zile, ZI DE FUCKING ZI, nu era nimeni sa comenteze gen Boss, dar cum reusesti sa iti faci timp sa filmezi zi de zi, sa montezi, sa publici si sa o iei de la capat? Specialisti, boss, specialisti.
Bine, in ultima perioada a luat-o pe aratura rau de tot, dar nu despre asta vorbim acum
Daca imi permiteti….Nu cunosc neaparat cazul de fata dar vreau sa inteleg totusi care e problema daca omul are relatii in industrie si profita de ele? Ce ar fi trebuit sa faca cand avea 5000 views? In loc sa isi vanda marfa, alea 5000 de views ar fi trebuit sa faca foamea? E cumva un avantaj nemeritat faptul ca se cunoaste cu oamenii din industrie? Poate oricine sa se duca sa faca networking, sa spuna bancuri la fetele de la marketing, sa le dea flori, asa functioneaza vanzarile. Nu inteleg de ce ar trebui sa fie asta un handicap.
Habar nu am cine e Marinciu asta, dar la cum reacționează pe aici e clar pentru mine ca nu o sa-i ofer șansa de a ma câștiga pe mine ca urmăritor, nici măcar nu-mi va contoriza o vizita de 3 secunde pentru a vedea despre cine e vorba.
Ce face el aici, e să-și atragă public, adică sa mănânce și el o pâine, nu zic ca e un lucru rău, însă modalitatea prin care vrea sa mănânce o pâine e curvească, tipic Zavoranca / Bahmuteanu SHOW.
Peste tot e pe baza de pile si networking. PESTE TOT, inclusiv in SUA si restul tarilor cu apa calda.
Diferenta este ca in afara chiar exista sansa, asa mica mica de tot, ca o individa sau un individ cu talent sa aiba sansa celor 5 minute de faima pentru a demonstra ce poate.
La noi in schimb, absolut tot e pe pile. Nu exista nici un fel de sansa, nici macar una mica mica.
Poti munci ca boul in jug si 15 ani sa ajungi in pozitia de „vice-sef” (vorba vine, introduceti aici ce pozitie vreti voi) si vei fi trecut cu vederea la urmatorul ciclu de promovare daca intra in schema cineva cu pile.
Pentru ca „afara” chiar conteaza profitul, si asta nu-ti permite sa burdusesti la refuz cu rude si pile toata industria. Ca altfel il ia altul pe omul ala care nu avea pile si tu pierzi.
chiar ma intrebam ce face un influencer care se casatoreste si ceva undeva o agentie care ceva..
Cum ce face? Bani!
Nu am venit să dau nicio muie, însă dacă e vorba de corectitudine și nebunii gen mi-aș fi dori să aflu ce agenție/agenții bagă-n seamă un canal de YouTube cu 3-5k views/clip și-i dă campanii pe bandă rulantă?
Răspunsul la întrebarea asta probabil ne arată că nu oricine are astfel de „oportunități”… dar eu închei aici.
asta zic. nu te oprești, plusezi. bravo.
Andrei, acele views nu spun mare lucru, e doar un vanity metric. Câți oameni și au încredere în conținutul și recomandările acelui creator? Câți dau click și pe urmă cumpără? (Sau fac orice altă acțiune). Că degeaba are cineva 1.000.000 de vizualizări, da’ dorm toți și e ca și cum n-ar exista. Că un brand nu trăiește doar cu faima. Și o să fie mai valoros unul care are 100-1000 de urmăritori, dar ăia schimbă lucruri și/sau cumpără orice recomandă creatorul respectiv, indiferent de cât e de scump / complicat.
Cristina, sunt de acord cu tine. Însă ideea e că agențiile nu bagă în seamă piticii gen, așadar ei nu prea au ocazia să demonstreze că pot livra.
Ca fapt divers, nu, nu activez în industria asta și nici nu mă plâng că nu sunt băgat în seamă pentru că sunt pitic.
@Andrei
unele campanii pot fi gandite dupa vorba aia care zice sa nu-ti tii toate ouale in acelasi cofrag. Cum ele au un anumit buget s-au gandit sa-i dea 300euro lu Mariciu, 200 lui Giani, 500 la Maria. Is 1000 in total, nu is multi, dar astia fiind de nisa si cu public inchegat si fidel poate sa-ti aduca mai mult decat un hastag pe insta la Anda Adam.
Tre sa privesti o clipa dincolo de cifre si-ti vei da seama ca nu neaparat pe relatii se face treaba asta.
Intru pe blogu asta ca stiu ca Vali niciodata nu ar recomanda lucruri netestate pe bune. Daca o sa o faca n-o sa mai intru.
Mariciu e baiat bun, are continut interesant, e cinstit dar cateodata se cam forteaza ca e obositor asa des, e de inteles, dar e treba lui.
Eu am clipuri cu 3k de vizualizari si am început acum câteva saptamâni si sunt departe de mia de subscriberi. Ce cred eu ca vrea Andrei sa stie e cum de mariciu (m-am uitat acum la canal pe el si nu cred ca ma reîntorc) are contracte cu agentii. Ce vad eu si ce am auzit eu pe ici pe colo: mariciu asta are de exemplu multi subscriberi si probabil anumite agentii/clienti care cauta sa se promoveze au dat de al cautând pur si simplu pe youtube, sau în comunitati similare cu ce vor sa vânda, sunt unele agentii care asta fac, cauta cât mai multi influentzari din astia. O alta varianta, care am vazut ca e populara printre influentzari, e când trimite acesta mail cu oferte agentiilor. O a 3-a varianta e ca Mariciu asta se tot plimba pe la diverse evenimente si spune salut la oameni si cu ce se ocupa. Sau are prieteni care lucreaza la agentii, sunt multe firma mari care asa obtin finantare câteodata, ca au prieteni bancheri. Sau alta varianta daca mai este
Mai e si varianta cu link-uri de afiliere la emag sau performant
@xxx, ia zi, monșer, cu ce sunt clipurile tale care fac 3000 de vizualizări la un canal cu 1000 de abonați? Și e chiar drăguț că tu compari 3000 de vizualizări de acum, când toată România are internet pe telefon, cu 3000 de vizualizări de acum 6 ani, când un clip cu 50k views era considerat „viral”. :))
clipurile sunt cu bucile mele paroase … si n-am nici macar suta de subscriberi ;). daca eram muiere cred ca eram milionara, macar în vizualizari
@xxx, OnlyFans e baza, bro. Lasă YouTube-ul.
Esti în urma … traficul de pe OF de unde crezi ca vine?! de pe insta, tiktok si Youtube ;). Pe youtube si tiktok faci vizualizari si pe OF faci banii
@xxx, aici nu te contrazic, nu e aria mea de expertiză. Pare logic ce zici.
Andrei, hai sa iti explic in calitate de client ce astept cand vreau promovare: public pe nisa mea de clienti, cu potential de cumparare si rata cat mai mare de conversie. Intre o campanie cu Mariciu/Zoso/Cetin si una cu Shelly, daca eu vreau sa vand chestii, iar rata de conversie e mai buna la primii, tu pe cine crezi ca aleg? Asta daca am intrare, ca primii selecteaza campaniile si nu lucreaza cu orice client pe orice produs, in orice conditii.
Daca vreau sa vand mai multe termopane si vreau promovare pe youtube, crezi ca ma indrept spre Marian, cu mai putin public dar matur, sau Aluziva, sau merg la Colo (aproape din generatia lui Marian, dar cu un public cu o medie de varsta mai mica cu 15 ani?). Tine cont ca nici tarifele nu sunt similare.
Tot din experienta personala, am un microbusiness unde aleg colaborari cu microinfluenceri in 2021 (5-20000 followeri pe instagram) pentru ca LIVREAZA si vand, nu au o reclama la fiecare a doua postare si chiar poarta gablonturile mele, nu ca ..nu stiu, Anda Adam? Si nici nu risc sa aiba maine pe story campanie cu concurenta. 10 microinflu oricum ma costa cam pe jumatate din cat ar costa o cantareata semitalentata sau o gagica de la Insula Iubirii sau mai stiu eu ce telenovela Big Brother-like.
Nico, sunt de acord cu tine și înțeleg perfect astfel de scenarii însă vorbeam despre „creatori de conținut” pitici, la nivel de mii de subs și cam tot atâtea views/video.
Acei oameni nu primesc aproape niciodată cu asemenea cifre oportunitatea de a arăta că pot livra chiar și în aceste condiții. Însă cine e din bula agenții & stuff sau are pile în ea are mai multe uși deschise în ciuda acestor cifre minuscule în comparație cu rechinii.
@andrei – cand clientul stie ce vrea, gaseste unde sa isi faca orice campanie.
Also, o parte din argumentul tau e corect – a avut oportunitatea sa lucreze in domeniu, sa stie niste oameni de unde sa il ia, dar Mariciu cand avea 3000 de views la vlog, 3000 inseamnau enorm.
Acum 9-10 ani, cand scriam la un ziar online pe politic, o zi cu 15000 de unici era BOMBA, iar mastodonti cu finantare puternica gen Gandul.info sau Realitatea.net se invarteau parca pe la 100000.
La 15000 pe zi eram nu doar relevanti, dar ne stiau de la ministri la Parlamentari, membri CCR si oameni de pe la Parchete, aflau imediat daca ajungeau cu nasoale pe prima pagina.
Intra pe un site cu statistici (trafic.ro sau altceva) sa vezi care erau proportiile, azi poti sa faci 15000 de unici pe zi pe un site cu meme furate, fara prea multa scoala. Ca sa fii la fel de relevant acum, trebuie sa boxezi probabil pe la jumatate de milion/zi.
Hai ma las o n pula mea ca macane . Mai terminati cu analizele astea complexe . Andrei zice ca Mariciu asta are 2 abonați , tu faci campanie la el si vinzi sigur unuia dintre cei doi abonați . Dorian puta mica are 10 abonați , faci campanie la el si ai certitudinea ca vinzi unui abonat . Dar ce sa vezi , ai posibilitatea sa convingi inca 9 oameni sa cumpere. Ia ? E pe pile si relatii ? Hai sa facem si teorema lui Pitagora . Andrei , cam toata lumea e de acord cu tine , astia care n am venit aici sa dam o muie .
S-a dus Eftimie pe … ehm… a plecat dl Eftimie?
Deci băiatul ăla care s-a dus la influenser că murea de foame a plecat acum înapoi unde făcea foamea fiindcă e sătul și vrea să mai slăbească? Sau foamea era la fel, diferea doar coloarea badge-ului?
cel mai mare hater de aici e un Andrei care nu sunt eu. damn, son, things are changing
Nu te mai ascunde.
Nu am mai vazut de mult un comentariu pe hate cu atata sustinere pe voturi, la care sa vina sa raspunda si acuzatu si vali si chipurici si grasu ala de sterge comentariile care-l contrazic.
Mie Vali nici nu mi-a afisat 2 comentarii si nu era vorba despre hate. E trist ca Vali cand e vorba de ” ai lui ” face diferenta. Moare democratia si de pe blogul acesta, cam singurul ramas in picioare.
ai 23 comentarii aici și deja ai pretenții. hai, las-o mai moale.
@Andrei pare ca esti din cei care o tin sus si tare cu dreptatea pana nu mai e de folos nici celor drepti.
Care e problema ca omul a lucrat si lucreaza in industrie si primeste campanii? A argumentat ca livreaza. Oamenii care ii dau campanii stiu pe ce dau banii. Ce daca il cunosc sau chiar sunt prieteni? Industria nu e casa de binefacere, ca agentiile sau companiile sa mearga doar din principiu asa, la altii, doar ca sa fie corecti dar cu sanse mult mai mari sa n-aiba rezultate.
Nu e neapărat vorba de vreo problemă, doar că aici se arată cu degetul failurile influensărilor și în articolul acesta se vorbește despre pilele și relațiile din industrie. Ei bine, uite că există un caz care a profitat de relațiile din industrie, ca publisher, dar șeful blogului apară acest caz.
Ca să fiu clar, susțin toate demersurile șefului blogului de a demasca toate mizeriile din industrie, că sunt multe și nu le poți lăsa „nedocumentate”.
andrei, ai probleme la mansardă dacă tu crezi că Mariciu merită terfelit așa.
Incredibil. 10 oameni se cearta cu unu care o tine pe a lui :))
Dragilor. Traim intr-o lume unde si FUCKING HOLOCAUSTUL cu milioane de morti, MUNTI DE CADAVRE LA PROPRIU – filmate si pozate si mii si mii de martori este negat. Oricine poate sa aiba o opinie si tine cu dintii de ea pentru ca se identifica cu ea.
Lasati omul in pace. Ii ziceti „m-ai prins” si gata.
Am lucrat ca si freelancer pe site-uri de specialitate – era getafreelancer.com
Primeam jobu-uri direct de la oameni cu care am mai lucrat, licitatii directe samd. Oameni cu care singurul contact a fost pe site pentru alte contracte platite.
Ca sa vezi, pur si simplu!