Știrile zilei – 2 decembrie 2020

  1. Brunetă . Iarnă . Roșcată . Zebră . Pistrui . Brunetă . Brunetă . Brunetă . Apus
  2. Azi se dă în folosință centura Bacăului
  3. A treia Romă
  4. Rusia sau Reșița?
  5. Cum a schimbat pandemia industria filmelor
  6. Timișoara suspendă impozitul pentru clădirile nerenovate
  7. Debenhams are probleme
  8. Și Topshop
  9. Patronul Sensiblu și Fortuna a fost arestat
  10. Ellen Page e transgender
  11. Unilever testează săptămâna de lucru de 4 zile
  12. Cronica de business

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. drăguță faza cu autostrada din moldova. vor mai deschide 2 km spre brașov înainte de alegerile din 2024 și, fix în anul în care teleportarea va deveni principala metodă de transport, vor termina prima din cele 4 autostrăzi din moldova.

    00
    • nu autostrada o vor termina ci studiul de fezabilitate.

      00
    • La tăierea panglicii celor 16 km vor participa johan, sica,țurcan, rareș și restul de personaje fara nici un simt al ridicolui după ce în campania electorală de la locale se lăudau cu 3 km de cale ferată.

      00
    • nu fiti rai si lasati-ne si pe noi sa ne bucuram ca avem niste km de autostrada…
      este a doua oara cand aceasta firma/asociere de firme da in folosinta lucrarea mai devreme decat termenul prevazut: prima oara a fost la centura Sucevei prin Scheia parca se cheama localitatea aia.
      stiu ca are si el bubele lui cu implicatii in politica si alte minuni, dar uite ca se poate sa lucreze si bine si sa termine mai repede

      00
    • Mario e foarte bine ca scapam de trecutul prin Bacau, dar nu pica in capcana. Nu e gata. Ii dau drumul pe repede inainte ca vin alegerile, nimic mai mult.

      00
    • Chiar, de ce nu se fac inaugurari si in cazul studiilor de fezabilitate.

      00
    • punKreas nu le da idei :)

      00
  2. 1. Pistrui. :P
    2. LoL
    3. –
    4. Mda…
    5. –
    6. Fritz trebuie să-l întrebe pe Bolojan cum se face, că el știe.
    7. –
    8. –
    9. –
    10. Asta oricum arată ca un bărbat, așa că nimic nou. Actorii de-or lins-o-n filme acum sunt confuzi: le plac bărbații sau femeile? :D :D :D
    11. –
    12. –
    13. Al doilea subiect mișto pe ziua de azi după pistruii de la 1. :D

    00
  3. Credeam că o să pot comenta înainte să apară toate clișeele pe care le văd la fiecare articol dedicat infrastructurii rutiere. Aia cu teleportarea e la fel de reușită ca rinichiul în relația cu noile iPhone-uri.

    Anyway, la Bacău s-a lucrat bine. Ce nu prea se spune e că centura Bacăului e formată din 3 secțiuni: DN11 – DN2, DN2 Sud – DN2 Nord (aici e A7) și DN2 – DN15. Primul a fost dat în trafic în septembrie și pe al doilea se va circula săptămâna asta. În schimb, pe ultimul mai e de lucru. Bode va insista pe faptul că a terminat centura (toată), deși nu este cazul.

    Sebeș – Turda 1 este mult, mult mai interesant. Și ăsta se dă în trafic săptămâna asta. DAR: nodul de la Sebeș nu e gata (se vor folosi giratoriile de la Lancrăm pentru acces) și s-au semnalat niște lucrări care nu sunt conforme manualului. Vedem în lunile următoare dacă va avea aceeași soartă precum autostrada lui Ponta din 2014.

    Râșnov – Cristian este și el foarte aproape de finalizare, însă nu au forțat deschiderea săptămâna asta.

    Cu alte cuvinte, s-a îngrășat porcul în ajun și cu ocazia acestei campanii. Vestea bună este că 2021 pare să continue avântul muncitoresc din ultimul an cu finalizarea Sebeș – Turda 2 și semne că UMB-ul va repeta figura de la Bacău și în cazul lotului Slatina – Balș.

    00
    • stilistule, dacă nu-ți place clișeul cu teleportarea, explică tu altfel stagnarea cvasitotală în chestii de infrastructură rutieră în moldova (nu doar autostrăzi, pentru că, de exemplu, la iași, intrarea pe sfertul ăla de centură a orașului se face de 6 ani printr-un sens giratoriu făcut din bidoane de plastic).

      00
    • Pornești de la ideea că a fost nasol și că va fi la fel de nasol în continuare. Nu e neapărat cazul.

      Toate loturile dintre Ploiești și Bacău vor intra la licitație de construire în 2021. Două dintre ele (până la Focșani) au șanse mari să vadă lopeți și buldozere în același an. Sunt loturi ușoare, de câmpie, fără structuri complicate, deci termenul de 36 de luni pentru construcție este realist.

      Cât privește ce se întâmplă pe centura din Iași, n-am informații specifice, dar pot presupune că, la fel ca toate lucrările pentru care există studii vechi de fezabilitate, beneficiarul nu este în stare să facă un caiet de sarcini corespunzător pentru cei care vor să participe la realizarea proiectului tehnic.

      Da, în CNAIR sunt în continuare incompetenți care întârzie diversele stadii ale unui proiect. Dar stăm mult, mult mai bine decât acum 5 ani.

      00
    • Toate cliseele apar, intrucat lumea s-a cam resemnat si mai ales este deranjata cand vi cu cioturi fix inainte de alegeri. Pe scurt ingrasat porcul in ajun sa le iei ochii la fraieri. In acelasi timp cand sunt probleme cu banutii catre constructor faci pe nebunu, remember A1 Lugoj-Deva?!
      Sebes-Turda este o autostrada ce trebuia sa fie gata in maxim 2 ani, noi o taraganam de cand voiam sa facem drum expres, dar comisiei europene i s-a facut mila de noi si ne-a dat banii s-o facem autostrada, insa tot n-am terminat-o!
      Comarnic-Brasov discutam de la Revolutie, despre cum s-o facem si nimeni nu s-a putut pune de acord. De asemenea in zona s-au dat autorizatii de constructii la greu, astfel incat sa te apuci sa faci o autostrada trebuiesc facute niste exproprieri. Pe scurt Comarnic-Brasov nu va exista vreodata ca autostrada, ci doar un punct in ppt-uri de alegeri.
      Sibiu-Pitesti asa numita perla coroanei, abia suntem in fazele studiilor de fezabilitate si pe un anumit sector s-a inceput deja munca. Termenul de livrare al intregii portiuni ar fi 2030, eu zic realistic 2032 ca doar sunt alegeri atunci asta daca nu Renault face o nefacuta si punem de un muzeu in muntii…
      De Autostrada Unirii si din zona Moldovei nu mai spun nimic intrucat nimeni nu a avut vreun real interes s-o faca. Daca ar fi avut, acea autostrada ar fi fost facuta in 4-5 ani maxim.
      Cand vine vorba de infrastructura in Romania, totul este facut in bataie de joc, mancat de birocratie si realizezi ca nimeni nu a avut vointa politica sa rezolve aceasta problema. Asa ca reactia romanilor cu mintea lucida in care sa vorbeasca de teleportare, e una cat se poate de reala din pacate.

      00
    • @dan prandea
      greșit, pornesc de la ideea că a fost nasol și va fi și mai nasol. pe moldova, bucureștiul aplică politica divide et impera pentru ca ambițiile locale (autostradă suceava – satu mare, autostradă iași – tg. mureș, autostradă bacău – brașov) să se bată cap în cap și să reducă spre 0 presiunea politică la bucurești. între timp, sectorul tg. neamț – tg. mureș a dispărut de la finanțare.

      iar ce spui tu de ploiești – bacău, e relevant cum văd problema cei de la bucurești: sectoarele la care se va începe munca sunt cele din muntenia.

      00
    • @Dan Pandrea
      Esti foarte optimist cand spui asta. Eu vin si te intreb, concret guvernul Romaniei are trecut undeva asigurarea sursei de finantare pe acele tronsoane(sunt bani europeni, dar mai e nevoie sa punem si noi ceva)? Sau mergem pe caiet cum a fost pe Lugoj-Deva?
      Care e probabilitatea sa nu descoperim niste situri arheologice/animale protejate sau un geniu sa-si faca un palat pe traseul viitoarei autostrazi? Hai sa nu mai vorbim si de faptul ca daca se vrea se poate taragana cu contestarea licitatiei mult si bine.
      Plus ca in functie de interese putem merge pe tronsoane mici si dese 16-20km ca sa fie spaga si mai mare pentru toata lumea. Desi toata autostrada Moldovei trece fix prin zona de campie.
      Din aceste cauze, romanii sunt sceptici cand vine vorba de povesti din astea sf cu autostrazi. Noi nu avem un istoric bun cand vine vorba sa livram peste ce am promis la nivel de infrastructura rutiera, de fapt nici ce am promis nu stim sa facem.

      00
    • @berenger: în primul paragraf te plângi că nu se face. În al doilea te plângi că se face, dar nu cum îți convine.

      @Asdad2005: mă consider optimist rezervat. Până la urmă, desemnarea companiei care să facă studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru Ploiești – Pașcani a durat effing 2 ani, apoi le-au mai și prelungit contractul. Deci știu ce-i poate pielea CNAIR-ului.

      Legat de finanțare, nu știu dacă am cerut banii de la UE pentru toată autostrada asta. Ca să îți dau un exemplu, în noiembrie anul trecut s-a făcut cererea pentru centura Bacău, iar banii au venit abia la sfârșitul lunii trecute. Cel mai probabil vom avea o decalare, deci vom împrumuta niște bani din altă parte până vin banii de la UE. Știu că te întrebi dacă suntem serioși cu plățile. La începutul lui 2020 s-a constatat că nu avem un buget suficient de mare pentru investiții în infrastructură. Cu toate astea, cel puțin la capitolul autostrăzi și drumuri expres, suntem la zi cu plățile pentru constructori.

      Blocajele de pe traseu – mai greu să apară acum. S-a bătut în cuie pe unde va trece, exproprierile sunt în diverse faze. Procedura de mediu este în curs de atribuire (pe Ploiești – Buzău e gata, din câte știu). Oricum autostrada nu trece prin arii protejate semnificative.

      Tărăgănare – da. Contestațiile ne mănâncă cel mai mult timp în atribuirea unui contract.

      Nimeni nu face loturi mari. Pe Ploiești – Buzău avem 3. 22, 28, respectiv 13 kilometri. Cu aproximație.

      Totul depinde de studiul de fezabilitate și de proiectul tehnic. Dacă sunt făcute cu cap, vom avea parte de constructori serioși. Dacă sunt făcute în continuare superficial, ne trezim în continuare cu situații de genul Aktor și Pizzaroti pe Sebeș – Turda. Din câte, nu va fi cazul pe Ploiești – Bacău. Am motive să am o doză de optimis,. Având în vedere capacitatea CNAIR-ului, nu mă dă afară din casă.

      00
  4. Sa ma tuf in ele de inaugurari doar asa de ochii prostilor, fix inainte de alegeri. Cum plm sa deschizi ceva ce nu e terminat ????!!!!!!

    00
    • Ca sa mergem pe ele si sa nu stam pentru o iesire de juma de kilometru spre Bucuresti cate o ora in fiecare zi.
      Stii cat faci acum de pe drumul care vine de la BV pana pe E85 spre Bucuresti? Fuking 5-10 minute daca nu te grabesti!!!

      00
  5. 11. IMO, miscarea, daca se implementeaza, are potentialul de a fi game changing

    00
    • Mai devreme sau mai tarziu, sigur se va ajunge la 4 zile lucratoare pe saptamana.

      00
    • o vad diferit.

      in china: 996, de la 9am la 9pm 6 zile pe saptamana.

      in NZ: de la 9 la 5, 4 zile pe saptamana.

      asta cu 4 zile pare bataie de joc. efectiv vestul clacheaza. in loc sa lucram mai mult, sa producem chestii noi in continuu, practic ne-am resemnat: suntem lenesi si prosti asa ca ii lasam pe altii sa produca. noi preferam sa nu facem nimic.

      in fine, noua zeelanda are populatia cartierului meu, si unilever NZ are cateva zeci de angajati, asa ca toata treaba e un experiment.

      dar nu vad asta intamplandu-se la scara mare pt. ca va crea o diferenta intre asia si vest pe care putini o cred posibila acum.

      00
    • În NZ lumea se mai uita la un film, mai iese la un shopping sau excursie ceva, în China nu prea poti asta cu program 996 … si care dintre cele doua va dori mai mult sa creasca consumul intern?!

      00
  6. 9. Interesant cum e reflectata in presa chestiunea, probabil depinde de unde au tradus fiecare: ZF face legatura cu Sensiblu si Fortuna, si nu suflă o vorbă despre asasinarea lui Kuciak. Digi de exemplu e pe dos, zice de Kuciak dar omite sa spuna ca Haščák nu a fost arestat pentru asta, ci pentru infractiuni economice, si nici nu mentioneaza ca are afaceri in Romania.
    https://m.digi24.ro/stiri/externe/ue/omul-de-afaceri-care-ar-fi-ordonat-uciderea-jurnalistului-slovac-jan-kuciack-a-fost-arestat-1410602

    00
  7. 4. Inca nu pot concepe ca exista oameni care lasa alti oameni sa ajunga in halul asta.
    Nu poti , nu ai cum , oricat ar fi de putin personalul spitalului , orice ar fi, nu ai cum.. nu trebuie sa ai cum

    00
  8. Putina consideratie, te rog: nu-i mai zice Ellen ca e Elliot.

    00
    • Eu nu inteleg ce s-a intamplat. E si Queer si transgender?
      adica se identifica ca barbat dar ii plac tot barbatii? Deci gen nu s-a schimbat nimic fundamental in viata ei/lui ca tot o pula ia (poate nu in fofo ci in dos acum).
      Foarte convenabil. Pandering to the LGBTQ community.

      00
    • Acum are sanse la un Oscar ;-)

      00
  9. 10. Ce antipatic/a putea sa-mi fie… Acum inteleg de ce. Drept sa zic, nu ma mira.

    00
    • Singurul film in care mi-a placut Ellen page a fost Hard Candy. In rest prostioare. Si da, am incercat sa ma uit la Juno dar n-am rezistat.

      00
  10. Legat de 4. Adevarul e ca primarul nu se dezice:”Omul de business Ioan Popa, actualul primar al Reşiţei, spune că economia din judeţul Caraş-Severin ar putea fi îmbunătăţită prin turism şi dezvoltarea tehnologiei IT. „Eu tratez oraşul ca pe o companie“

    In aceasta paradigma capitalista, spitalul este un centru de cost care ar trebui eventual eliminat ca sa nu mai produca paguba. Cine se duce la spital? Bolnavii. Daca sunt bolnavi nu mai produc -> nu platesc impozite -> mai bine sa crape.

    https://www.zf.ro/eveniment/omul-de-business-ioan-popa-actualul-primar-al-resitei-spune-ca-19601202

    00
    • in business vrei ca muncitorii sa fie la munca tot timpul, puternici si productivi, nu la spital, mai mult, clar nu vrei sa moara. Deci e cam aiurea sa zici ca a considera orasul ca un business inseamna ca nu ai grija de spitale.

      00
    • Spitalul ala e asa de vre 30 de ani … Investitii minime, gen un termopan si poate o usa, in rest nu mare lucru.
      Si asa sunt 25% din spitalele de provincie, daca nu mai rau.
      Plus aducerea la gramada a tuturor bolnavilor de covid, indiferent de ce alte boli mai sufera, probabil fara tratament/sprijin de specialitate.
      Iar personalul …

      00
  11. NOU
    #32

    ” added Page, who said his pronouns are “he” and “they.” Hmmm….schizofrenie much?!

    00
  12. Bravo, Unilever! Spre asta trebuie sa ne indreptam, m-as angaja maine la ei daca as gasi job pentru mine sa arat ca se poate cu 4 zile. De fapt, o idee mai buna ar fi ziua de lucru de 6.5 ore, in loc de 8.

    00
    • Stai linistit, daca vorbim despre CAT SE MUNCESTE la birou, sunt studii care spun ca in cele mai productive organizatii timpul efectiv productiv se apropie de 6 ore.
      Daca vorbim de Romania unde munca se masoara in CAT STAM LA MUNCA, timpul efectiv productiv se invarte in jurul a 4-4..5 ore/zi lucratoare.

      Restul sunt pauza de masa, de cafea, de tigari, de vorbit cu colegul, de FB, de dat pe net, etc, etc.

      Din cele 4.5 ore/zi vine stilul de management care mai papa o halca de productivitate cu sedinte peste sedinte, rapoarte peste rapoarte (controlul defineste stilul autohton de mngmt) si de aia, nu doar ca suntem unde suntem, dar vom ramane aici muuuult dupa ce alte natii ceva mai smart si mai orientate pe produs vor fi disparut demult pe dupa linia orizontului.

      00
  13. Apropo, “La multi ani România!” … pentru ziua de ieri
    https://m.hotnews.ro/stire/24453932
    Initial credeam ca e fake news … si stie careva unde e Resita prin România fara sa se uite la harta?!

    00
  14. Ce bine ar fi sa avem alegeri în fiecare lună că doar atunci se fac 10-15 km de autostrada.

    00
  15. Interesanta perspectiva lui Eftimie. Foarte interesanta. Nu sunt de acord cu el decat partial dar oricum e prima data cand cineva pune problema asa. Baiat destept Eftimie asta. Mi-ar placea sa stau la o bere cu el.

    00
  16. de 3 ore citesc articolul lui Eftimie. (nu, băh, nu citesc atât de încet, în astea 3 ore principala activitate a fost muncitul). nu ştiu cât de bine este fundamentat ştiinţifico-istoric sau e vorba de panseuri tip Alexandru Mitru (sau Dumitru Almaş, nu mai ştiu), dar eu am rezonat cu articolul ăla.

    acum mai mulţi ani, într-un mod cu totul empiric, având în vedere că n-am prea avut treabă cu istoria în afară de manuale, am avut la o concluzie oarecum similară. cred c-am şi scris-o pe undeva: în ultimii 2000 de ani, de-a lungul, de-a latul şi-n curmezişul geografiei şi istoriei au dispărut imperii, popoare, etnii şi limbi. unele au dispărut atât de bine că le mai găseşti doar la muzeu. dar noi suntem aici, vai de curul nostru, ciuca bătăilor, dar suntem aici de 2000 de ani vorbind româneşte, sau latina nouă de baltă, conform lui Eftimie.
    ba chiar ne-am făcut o ţară, pe când mulţi alţii au pierdut-o pe a lor.
    şi mi se mai pare absolut fantastic că vorbim toţi româneşte, de la Nistru pân-la Tisa, vorba lu’ Eminescu, şi de la Baia Mare la Dunăre. da, ştiu, accecte şi regionalisme, dar eu sunt pe malul Dunării şi-am fost şi-n Apuseni, şi la Vişeu şi Sighet, şi-n ungurime, şi la Cluj, şi la Vatra Dornei şi m-am înţeles cu nea Griguţă şi tanti Gica de pe stradă fără prea mari probleme (mai era câte un cuvânt buclucaş, dar chiar nu am avut probleme). sunt ţari din lume şi din Europa în care de la regiune la regiune nu te înţelegi om cu persoană. ca să se înţeleagă, apelează toţi la o altă limbă, aia de manual. la noi, more or less, ce-i pe stradă e şi-n manual.
    nu ştiu voi, dar mie mi se pare o chestie fabuloasă şi al dracu’ de importantă.

    00
    • amin! oameni buni, uitati-va la olandezi: intr-o tara de 5 ori (!) mai mica, aia din nord au dialecte (la plural) diferite de aia din sud. si in orice conversatie isi repeta ideile de 3-4 ori. faza cu pioneza in cur e fantastica, poate fi rezumatul istoriei noastre.

      00
    • Am întrebat un istoric care e cea mai bună carte de istorie a românilor pe scurt. Și ăla mi-a zis că, tehnic vorbind, Povestiri Istorice a lui Almaș e cea mai bună. Informațiile sunt reale (chit că romanțate un pic, dar ăsta-i stilul) și sunt cele mai importante momente din istorie. Până nu scoate cineva altceva mai bun, ăla e etalonul.

      Iar Legendele Olimpului a lui Mitru este o foarte bună introducere pe subiect, tot respectul pentru omul ăla.

    • @Eftimie, probabil ştii că în mentalul colectiv peste sau sub o anumită vârstă „povestiri istorice” reprezintă un instrument de băgat patriotism cu pompa în nişte minţi poate prea tinere.
      nu am pregătirea necesară să contest sau să fiu cumplet de acord cu cele mentionate de tine, dar 1. singur ne-ai comunicat că te pricepi la tehnica discursului şi la dezbateri (te pricepi la îmbârligat :) ) şi 2. atunci când cauţi/găseşti numai informaţii cu care rezonezi poartă un nume în tratatul de logică. :)
      aşa că, deşi sunt de acord cu tine şi rezonez cu cele expuse, voi pătra un minuscul semn de întrebare dacă nu asupra faptelor istorice, atunci măcar asupra semnificaţiei date acestora. :)

      00
    • @Eftimie, mai taie din ele, da-le dreacu’. Taie volumul 3 din povestirile lui Almas. Unele din ele nu-s istorice (gen aia cu copchilu’ care s-a speriat de niste zgomote pe care cica le face betonul armat si a dat alarma degeaba), altele ar trebui sa le cam tinem ptr noi, gen aia cu muncitorul care propteste ceva constructie care se surpa la prima ploaie de bine ce era facuta, altele sunt de-a dreptul penibile, gen aia cu pistruiatul care fenta politistii burghezo-mosieri ca sa scape ilegalistul comunist (asta in tara cu vreo 1000 de comunisti in total, si aia unguri). Foarte adevarate toate.
      Legendele Olimpului in schimb e o capodopera.

      00
    • @alex, au trecut 35 de ani de la ediția aia de care vorbești tu. Ele au mai fost reeditate și nu conțin poveștile alea infame din volumul trei. Nu trebuie să le tai eu, s-au tăiat de mai bine de un sfert de secol.

    • @Eftimie, nu mai fac topic separat ca nu ai avut bunul simt sa publici aici sa te putem lovi cu comentarii in mod organizat in zeci de topicuri.

      Foarte frumos ce zici tu acolo, dar nici tu nu raspunzi la marea intrebare: ce s-a intamplat cu a treia Roma vreme de vreo 1000 de ani, pana au aparut voievodatele alea. Daca raspundeai si la intrebarea asta, ma culcam linistit dupa tuica si fasolea de ieri.

      00
    • @Rumbu, am o vagă senzație că printre altele s-au întâmplat Cumania Mare, Țaratul Asăneștilor și altele.
      Acum câțiva ani am încercat un traseu pe Vârful Vihren in Bulgaria (nu mi-a reușit, dar asta e altă poveste). În zona punctului de plecare pe traseu era un copac (am uitat specia) „nemuritor”. La genul ăsta de copaci (sunt câteva specii înrudite) „se întâmplă” lăutarul, crește copacul, și crește și crește vreo câteva sute de ani (5-6 așa), apoi se prăbușește și moare. Dar din rădăcinile lui dă un lăstar nou identic ca adn cu cel prăbușit și o ia de la capăt, again and again. Acel copac anume era deja cam în al treilea ciclu de viață.
      Calculam că văzuse istoria pe ultima mie și câteva sute de ani, văzuse crescând și prăbușindu-se Țaratul Asăneștilor, văzuse inchegându-se și murind cnezatele și voievodatele de la nord de Dunăre, văzuse născându-se Valahia, văzuse născându-se și murind Imperiul Turcesc. Ramase cu un ciclu de viață retragerea aureliană; mi-aș fi dorit să fi fost inteligent și să poată comunica. Măcar cu oameni mai deștepți ca mine.

      00
    • @AB
      Am avut o banuiala si am zis sa caut.
      De mergeai spre Vihren dadeai si acolo de urme ale vlahilor (romanilor): un sat cu o populatie acum neinsemnata Vlahi, un rau Vlahinska ce curge din 2 lacuri Vlahinska Mare si Mica spre varf . Cel putin la prima vedere.
      Interesant.
      Aproape peste tot in Balcani dai de urme de vlahi, cel putin in toponime. Populatia a fost asimilata in general.

      00
    • @DanT, Ţaratul Asăneştilor (vlahi de felul lor) a ocupat o bună parte din Balcani.

      aia a fost o excursie de grup şi oamenii erau croiţi pe traseu pe Vihren, n-am avut timp de istorie, din păcate.

      00
  17. 3….Catedrala aia care e mai mare decât Notre Dame-ul, dar asta pentru că ai uitat că trebuie să dai 8 euro să intri la Notre Dame și că și aia a lor e finanțată tot de stat…,,Să nu uităm de jalea și văicăreala Je suis Notre Dame din social media mioritică cănd a luat foc. Normal de altfel, dacă ai marcat banul și ești vrei să arăți proștilor că ești un om umblat. Notre Dame + Turnul Eifel într-un city break de 12 ore este egal cu ,, am fost în Franța, știu cum merg lucrurile pe acolo,,.
    Ca și chestie, am dat în Frankfurt 3 euro să vizitez o biserică. Deși intrarea e liberă, Catedrala Mitropolitană din Timișoara face cu jet pe ce am văzut la nemți. Vorbim de două chestiuni asemănătoare, nu Bianca Drăgușanu vs Sharon Stone.

    00
  18. Salut!
    Poate că un articol ca acesta ar merita măcar o mențiune între știrile zilei: https://newsweek.ro/actualitate/ura-comunistilor-fata-de-elitele-de-la-1-decembrie-1918-exterminare-si-ani-grei-de-puscarie

    Comuniștii au fost niște criminali iar lucrul acesta trebuie spus mereu copiilor noștri, nepoților noștri și generațiilor viitoare.

    00
  19. Mi-a placut articolul scris de Eftimie. „O specie de oameni mai slabă ar fi dispărut total sub povara asta, ne-au jefuit rușii și nemții de ne-au căpiat. Nemții o mai fac și-acum, dar nu e bai, și noi recuperăm înapoi portofel cu portofel.”

    00
  20. Vai… Și ce filme aveam cu Ellen.

    00
  21. Fritz a primit un telefon de la Carpaci.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile