Înainte de accidentul de ieri, unde un motociclist a luat în gât o sârmă pusă pe drum, a fost știrea asta cu poliția amendând idioți cu ATV-uri. Înainte și de asta a fost concurs moto prin păduri.
Într-o vreme cunoscusem prin Doru niște pasionați de offroad care băteau lejer suta. De kile. Oamenii se suiau în mașini și le opinteau prin munți, efortul lor fiind că se suiau în ele, cu greu uneori.
Există o metodă foarte bună de a-i convinge pe oamenii care fac asta să înceteze. Plantează-i pe traseu cu familia. Hai, coae, stai tu liniștit cu copiii, că de aia ai venit la munte, și ascultă idioți care își ambalează mizeriile prin liniștea ta. Cam de rahat, nu? Că ei de aia o fac, că nu sunt genul care să fie de partea cealaltă a problemei. Ei se distrează. Ăia pe care îi enervează nu contează. Doar ei. Ei au cumpărat muntele.
De la amenda pana la sarma pe traseu sa-i decapiteze e cale lunga…
Mijlocul fiind?
Da, amenda, dar cum se intampla amenzile in cazul in care motorul nu este inmatriculat si baietii sunt cam greu de prins?
pentru asta există puști de vânătoare.
@Cristian : uite exemplu de mijloc: https://tinyurl.com/ya8o2q9y
uite un exemplu de bun simt https://www.youtube.com/watch?v=w1zwHlZyiwE&has_verified=1
da poate omu isi pusese sarma la el pe teren ca avea haine la spalat. Te-ai gandit la asta?
@Zarax mai degrabă se înțeapă ursul sau un om în cuiele alea decât cauciucurile motocicletelor.
Terminati cu prostiile. Aia era capcana pentru Firea.
Doar o observatie pentru ideea cu tepii: motoarele de offroad nu folosesc camere ci un furtun spongios de cauciuc in interiorul anvelopei. Deci pentru ATV poate e eficient dar la motociclete nu.
In schimb la animale si oameni dai dauna maxima daca calca in ele.
Ba nu e cale lunga. Eram si eu odata prin padure, pe langa un traseu (il pierdusem ca cineva a taiat niste copaci), si ajunsesem printr-o zona impadurita plina cu arbusti, tufisuri si copaci mai mici, panta inclinata ca abia ma tineam in picioare. Drum ioc! Ba’ nene, fix pe acolo urcau vreo 5 motociclete! Iar daca sunt printre noi astfel de motociclisti, sa va stea in gat pietrele alea de le aruncati in spate atunci cand treceti in viteza pe langa oameni. Promit ca arunc eu primul data viitoare, macar asa sa incetiniti!
Baga-le-as sarma din dorsala primaritei in gat la toti motociclistii si atv-istii care duminica dimineata isi tureaza motoarele in sus pe deal spre padure (Cluj). Ba daca vreti senzatii faine pe drumuri de padure va recomand bicicleta cum fac si eu, ca si bonus depuneti si efort considerabil la urcat si nu mai bateti suta.
Pentru bicileta au scutire de la burta.
Au, tati, traseu offroad si la Titi Aur. Dar bombardierii vor sa se dea gratis si sa para si smecheri
babaieti, apropo de munte, pentru ca s-a dus pe pula grecia, vreau sa fac un traseu pe la munte gen transfagarasan, oprit la balea, stat o noapte maxim 2 pe la sibiu si vizitat zoo (ca sunt cu copil de 3 ani), apoi turda la salina, alba iulia, deva, hunedoara, intors pe transalpina. in celelalte orase intentionez sa stau cate o noapte. dati si voi niste ponturi gen cazari la casute, apartamente sau alte care au si bucatarie inclusa si nu stau la gramada cu altii + obiective. pe internet gasesti aceleasi 5 chestii de vizitat. ms
o sa te intorci fiert, plini de draci, si o sa juri ca nu mai mergi niciodata prin romania
De ce s-a dus pe pula Grecia? Daca ai bani de concediu in Romania sigur gasesti si bani de PCR pentru tine si familie.
Aaa, daca hotarasc grecii ca nu mai vor romani asta e altceva.
Hai, sariti cu minusurile.
esti genul care ai muncit tot anul pentru concediul asta, nu?
Dupa zoo poți sa faci o vizita in muzeul satului. Sa mergi pana la Cisnădioara la cetate. In drum sper Alba poti opri in Garbova la pensiunea Casa Buna (merita priveliștea si nici mancarea nu e rea). De la sibiu la Alba poti merge pe sate Sibiu-poplaca -sibiel -saliste. O mica ocolire dar e fain. In sibiel e interesant muzeul icoanelor pe sticla. In rest drum bun si vacanță plăcută
@Sitting duck probabil ca da, dar plec increzator ca fac traseul in timpul saptamanii. am de gand sa nu parcurg distante lungi in timpul zilei si le voi face in perioada de somn a copilului.
@Genghis Han (bunicul lui Kublai) de obicei nu esti idiot ca @raul: va urez succes in a gasi loc la testari dupa o saptamana pe alta plus nesiguranta plus copil mic. nu e vorba de bani mai ales ca doamna firea deconteaza testele :). am auzit ca se gasesc si la vama teste negative pentru 50 euro, mai ieftine ca la noi. raul, daca nu esti casnica, nu ai mai multe zile de co ca mine, trust me!
Am facut partial acelasi traseu in 2017 tot cu copil de 3 ani, am stat la cort pe Transalpina la Obarsia Lotrului. Se poate sta la cort si pe Transfagarasan. Trebuie putin mai multa organizare dar eu am fost multumit. Gatit la un mic aragaz portabil (oua, orez, gris, in general din astea care se fac repede si usor) si cumparat de pe drum lapte, iaurt, legume etc.
In rest am stat la pensiuni gasite in aceeasi zi sau cu o zi inainte.
Acum nu ma-as mai incumeta sa ma duc la pensiuni, mai degraba cu cortul, dar na, depinde si de cit de mult confort vrei.
https://traseepemunte.ro/
https://cucortu.ro/
Când urci/cobori pe/de pe Transalpina casează-te unde vrei tu, dar nu la Rânca.
Și de preferat nici la Bâlea.
Acum 5-6 ani am făcut cu niște prieteni un traseu mai scurt: București-Curtea de Argeș-Transfăgărășan (cazare la Bâlea că așa își dorea cineva foarte tare)- Transalpina (cazare Rânca, altcineva își dorea foarte tare „să cadă muntele/pădurea pe mine”)-Vâlcea- București.
La Bâlea zona era extrem de aglomerată și cam chicioasă, dar cazarea și masa nu atât de scump pe cât am crezut eu din cauza faimei.
Rânca- stațiunea mai chich eu încă n-am văzut. Pensiuni peste pensiuni, care mai de care mai mari, construite care de care mai alandala, fără respect nici măcar față de minima logică, să nu mai vorbim de puz, pud, munte, pantă, peisaj, etc.
De asemenea, majoritatea clădirilor erau în diverse stadii de degradare, abandon și anunțuri „de vânzare”.
Nu știu ce pădure i s-a părut prietenei mele că pică pe ea, dar mie mi s-a părut că o să plece muntele la vale cu mine, după ce mi-au picat clădirile în cap.
Dacă m-aș duce iar, în același sens de mers, aș alege mai degrabă Novaci, un pic mai încolo. Doar dealuri, dar părea un sat aerisit, de oameni normali, cu case obisnuite, câteva un pic mai mari, dar fără să facă notă discordantă ca stil sau grad de ocupare a terenului.
Ca idee, în aproape orice situație, alege mai degrabă satul următor, nu pe cel ultra-faimos. Mai ales în cazurile în care turismul s-a dezvoltat recent în zonă. În vechile stațiuni turistice poți să rămâi, găsești tu ceva pe plac.
@AB E oras, nu sat! :)))
Pensiunea Element în Alba Iulia, tocmai am fost acolo weekendul trecut.
@Robert
– in Avrig langa Sibiu este palatul de vara Bruckental, spatiu de joaca pentru copil, mancare buna si cam 15min pana in Sibiu – https://g.page/Edenul-Transilvaniei
– cel mai bun gulas il gasesti tot in zona – https://g.page/fantanita-haiducului
– de vizitat – salina Turda, pestera ursilor (daca imbraci copilul ca sunt undeva la 10 grade si vizita dureaza mai mult de 30min), Sarmisegetuza (daca au reparat drumul – e practic o plimbare prin padure pana se plictiseste copilul sau tu), ghetarul de la Scarisoara (acum pana nu se topeste complet) + inca ceva pesteri si trasee de munte in zona
– evita Baile Felix – sunt o mizerie crunta
io nu intelegm de ce si-a luat robert minusuri? Ca vrea sa stea chill in Romania?
Robert: e frumos la balea. Cam scumpa cazarea (sau poate era scumpa ca eram in facultate). Poti, daca nu gasesti cazare sa stai mai jos la cascada.
Daca vrei super chill: ai cartisoara la baza (recomand pensiunea Duse)
Bai. Am mai spus-o si-o mai zic.
Faza cu „interzis offroad-ul in munti” nu are nici o legatura cu linistea turistilor.
Majoritatea alora care fac offroad sau enduro nu au nici o bucurie sa se dea printre familii plecate la picnic, crede-ma. Aia nu sunt practicanti de asa ceva, ci ghiolbani care le inchiriaza de la pensiune.
Faza cu interzisul asta este pentru ca facand offroad intri pe acolo pe unde nu ar trebui sa intri si vezi taieri ilegale, braconaj masiv si mai toate nenorocirile care se intampla in locurile unde „nu e voie”.
Sau, si mai rau, deranjezi linistea vreunul baronache care si-a tras domeniu feudal pe munte fara sa intrebe pe nimeni.
De-aia sarme, de-aia haite de caucazieni, de-aia sarme.
Dar da. Niste jigodii astia cu offroad-ul. In padure trebuie sa se auda in doi timpi doar drujba si turismul sa se practice doar pe Valea Prahovei, in trafic.
Plus ca ar trebui sa fie loc sub soare pt toata lumea
De acord cu ultima parte. Cu „niste jigodii astia cu offroad-ul.”
La ce zici tu acolo, ar trebui sa le multimim partaitoarelor ce te umplu de fum si iti zguduie plamanii ca ei fac un lucru fantastic pt natura. Ei sunt ultimul bastion al salvarii padurilor noastre. Ei sunt adevaratul DNA al padurilor
Stau intr-o zona mai pe la munte. Ies cu bicicleta destul de des prin paduri si poteci uitate de lume. Urasc cand ajung sa urc cate o panta abrupta si vine un parci de genul ce trece in viteza pe langa lasand in urma un nor gros de motorina. Mai urca tu daca poti fara aer…
In linistea aia din padure vine cate un „DNA al padurilor” si baga spaima in orice inseamna fauna in zona si umple padurea de fum de la mizeria aia de motor.
Am inteles. Deci pe jos nu ajungi unde sunt defrisari ilegale si ai nevoie/iti iei motor din simt civic ca sa vezi mai bine defrisarile ilegale si braconajul masiv. Altfel stai la o bere cu baietii pe terasa si povestesti ce ai vazut acolo sus pe munte.
F.you !
Nici porcii nu rama asa cum ramati voi cand treceti prin padure.
@dani
Sincer sa fiu, pe unde e ok de mers la enduro nu e zona turistica de batut cu piciorul, pentru ca nu merge nimeni doua zile la pas sa vada doar padure. Si in plus, cum spuneam: nu vrea nimeni sa faca slalom printre turisti.
Ajungi teoretic si pe jos, doar daca nu te rup ciobanestii care pazesc vreo stana si n-au mai vazut oameni altii decat proprietarii.
Sau nu iei bataie de la aia care taie cu drujba, asta daca doar bataie.
Nu, nu e spirit civic, dar crede-ma ca oamenii care fac asta, sau mare parte din ei au batut muntele le picior multi ani inainte, si nu lasa PET-uri pe unde merg.
Nu spun ca nu exista exceptii.
Din nou. Interzisul nu este pentru turisti.
@Miyamoto
Porcii nu. Dar TAF-ul lasa…
Nu rezolvi o problema cu alta problema, ci cu o solutie.
Solutia pt defrisari e ca institutiile statului sa isi faca datoria.
Nu trebuie aparati niste oameni care fac ilegalitati ca scot la iveala alte ilegalitati.
Maicule, ce incontrare a iesit aici.
Bre taica. Hai sa facem pace, va rog eu frumos. Nu de alta dar argumentia „ad absurdum” ajuta doar PSD-ului.
Faza e asa. Si atentie ca urmeaza ditai metafora:)
Toti astia care-o ardem pe munte si prin locuri salbatice avem o problema a posesiunii. Avem impresia ca salbaticia e ca gagica din liceu care-i frigida cu altii si curva doar cu noi.
Babaieti, salbaticia e a tuturor alora care depun munca sa ajunga la ea. Asta nu se prinde lumea.
Muncesti sa bagi enduro, ca tragi de mobra aia ca de Bator.
Muncesti sa bagi bicla, ca iese inima prin gat cand bagi la deal pe foaia mica. Muncesti sa cari rucsacu-n spate si sa rontai la plasturi ca la Orbit.
Si prin munca aia iti castigi strict dreptul de-a trece pe acolo si daca esti baiat salon, de-a nu lasa decat „urmele pasilor tai”, ca sa citez afisele lacrimogene bagate pe la inceput de traseu.
Acu’ daca pasii aia sunt facuti cu Salomon, cu Maxxis sau BFGoodrich, nu se specifica, si sincer, nu prea ar trebui sa conteze. Loc e, slava Domnului. Avem inca la salbaticie sa ne punem si-n cap.
Si toti astia de credem ca salbaticia se tufe doar cu noi avem ceva in comun, indierent cat ne-am jena unii pe altii:
Vrem s-o mai tufem si maine, ca e misto.
Ba chiar am vrea s-o dea si copiii nostri o tura cand or mai creste.
Adevarul e ca toti suntem sogori, si desi nu ne place, saraca sare cu toti in pat, ca e darnica.
Problema e ca altii ar cam vrea sa-i ia gatul si sa faca „snuff” pe bani multi. Acu!
Maine? Potopul!
Si in loc sa punem mana de la mana sa ii impiedicam pe astia de ascut shuriu’ si dau drumu’ la webcam, noi ne suparam ca au fluierat-o baietii din statia lu’ 335 care scuipa seminte inainte sa plece la meci.
Haide bre, las-o dracu’
Dacă si fi făcut parte din generația de „voluntari” care în iulie – august 1986 participa la lucrările de îmbunătățiri funciare de pe platoul Bucegi sîrma aia era doar începutul. Poliția montană și Jandarmeria ar trebui să-și facă treaba. Distracția cu motocicleta sau atv pe platou sau în rezervație era destul de scumpă – 4000 de lei plus mijlocul de transport confiscat. Și una pentru bicicliști – și bicicleta degradează potecile montane nu doar ATV-ul și nu am văzut prea mulți bicicliști oferindu-se voluntari pentru amenajarea lor.
Muntele e al tuturor. Nici aia cu copiii și liniștea nu au dreptul să ocupe abuziv
Ar trebui sa fie niste reguli de organizare pe zile sau ore, weekenduri pare omoare, sa nu mai zic că nu te duci la picnic cu familia in sălbăticie.
Stai sa vezi pancarde cu „PROPRIETATE PRIVATA” prin padure de munte si padure ingradita (stiu ca e interzis de lege) care intrerupe traseu de munte pe la 3 Brazi. Nu mai zici apoi ca muntele e al tuturor.
corect, muntele e al tuturor, „ce cauti bai boule cu familia in salabaticie, lasa sa intru eu cu V8-ul pe aici sa defrisez putin cararea”…astia ar merita sa le fie bagata o familie de sconcsi in casa o saptamana, ca schimb de experienta.
@Flat, cand mergi cu motorul prin padure nu deranjezi numai alti turisti. Mai e si fauna care are nevoie de liniste, mai e si sol pe care il scurmi cu rotile si se reface greu, mai e si vegetatie pe care o distrugi.
Democratie pura in comentarii😂. Noi suntem importanti restul sa moara
am observat din ce in ce mai multe articole si comentarii in care a murit complet conceptul de „fiecare cu treaba lui”. covid i-a facut pe romani sa fie un pic mai comunisti. ce regres…
fiecare cu treaba lui. ce daca pe aici sunt urme de motor/masina/ si zgomot de atvuri si partaitoare non stop.
doar maimute cu atv-uri si motoare offroad. si mie imi place cu atv-ul dar toate cu care m-am dat (doar in strainatate) aveau toba ca lumea care lua foarte mult din sunet.
cel mai mult imi plac cei care trec pe langa mine cand pe malul apei cand sunt la pescuit… ii apreciez foarte mult… in gura. pe ei si mamele lor care i-au facut atat de prosti.
Sârma e începutul, vor apărea capcane, garduri, şanţuri etc. pentru ca legea e flflflf iar miliţia are proceduri şi execută „decât” acţiuni.
Abordarea de genul încetați cu motoarele sau ATV-urile prin munți și păduri este extremistă. Practic, dacă ai un motor enduro ar trebui să te plimbi cu el pe stradă, chiar dacă el a fost făcut pentru dirt – după spusele majorității de pe aici.
Mulți confundă enduro cu motocross și de asta am văzut exemple gen ”dă-te frate pe traseul lui Titi Aur”. Enduro înseamnă altceva.
Da, nu ai ce căuta cu motoarele printre familii, proprietăți private etc., dar există drumuri forestiere pe unde așa cum huruie tractorul, așa poate trece și un motor sau ATV. Plus că acolo unde ajung cei cu motoarele enduro nu prea găsești familii fericite care se plimbă și fac picnic în pădure căutând locuri noi de aruncat gunoaie. Poate doar cocalari care strică reputația acestui sport, cocalari pe care îi condamn la fel ca și tine.
Și încă ceva. Dacă e interzis să se intre cu orice fel de motor, precum rezervația Piatra Craiului, de exemplu, apăi interzis să fie. Și e foarte bună acțiunea jandarmilor. În țările cu apă caldă, sunt foarte multe zone de păduri și drumuri forestiere unde este interzis accesul cu motoare și ATV-uri. Și se respectă, că amenzile sunt mari.
Însă unde nu este interzis de lege, nu înțeleg de unde atâta ambalare pe subiect. Trebuie să fie loc pentru hobby-urile și pasiunile fiecăruia, atâta vreme cât se respectă legea.
Da, aici ai dreptate, daca e drum forestier si nu e interzis accesul pe el, atunci sa poti merge cu ce vrei tu, indiferent daca ai bicicleta, moto sau 4×4, insa sa nu ai voie sa iesi de pe drum. Din pacate sunt foarte multe exemplare de animale care trebuie sa urce ei toate dealurile, ca de aia au dat banii pe ce conduc, facand dezastru pe unde trec, iar in munte sunt greu de gasit si amendat. Problema nu e cu motoarele si atv-urile, problema e cu idiotii care le conduc.
Lol.
Daca nu e reglementat nu inseamna ca nu ar trebui sa fie reglementat.
@Mainstream
daca e reglementat de romani atunci mai mult ca sigur e ceva gresit, o scapare etc
deci, daca tu ai dat banu pe motor ce conteaza proprietatea omului, nu?
Iar fac o comparație să își dea unii ochii peste cap: în Germania singurele vehicule care au voie pe drumurile forestiere sunt cele care deservesc alm-urile și au de obicei un semn distinctiv – tocmai pentru că altfel ar fi raportate de oamenii de pe traseu. Motociclete de enduro nu am văzut ever. Singura problemă sunt bicicletele electrice care se bagă pe trasee unde nu ar avea voie. De asta sunt companii care organizează tururi în țări cu apă mai rece (Ro, Sk) unde e liber la arat cu mobra pe cărări de munte: https://imgur.com/1HGrgoj
E ilegal pe drumuri neamenajate in Doiciland, de aia nici nu prea vezi masini de off-road acolo. De fapt de aia nu exista off-roader decent facut in Germania toate „gipurile” sunt masini de lux.
In plus, nici focul in padure nu e la liber si mai sunt si alte restrictii.
Există trasee enduro și în Germania. Unele chiar foarte mișto. Uite o listă cu o parte din ele: https://www.wikiloc.com/trails/enduro/germany
Dacă era chiar așa interzis sportul ăsta în țările cu apă mai caldă, cei mai mari campioni în enduro nu veneau de pe acolo. Gen Graham Jarvis, Billy Bolt și Jonny Walker (Anglia), Taddy Blazusiak (Polonia), Manni Lettenbichler (Germania), Josep Garcia și Mario Roman (Spania), Lars Enöckl (Austria).
Nu cred că toți s-au antrenat de mici în țări cu apă mai rece precum România (Slovacia are apă ceva mai călduță decât pe la noi :)).
Niște naziști nemții ăștia
@Gabriel Ursan: faptul ca exista trasee stabilite si nu se dau de capul lor pe terenurile altora mi se pare totusi semnificativ.
E mare diferență între a mă feri de boi care urcă pe motor pe Piatra Mare pe drumul familiar și a avea trasee speciale unde sunt ok ca eu pieton să nu am voie.
Apropo, acum vreo două săptămâni s-au bășicat motocicliștii în Germania pentru că landurile cam vor să interzică motocicletele în weekend pe la munte pe anunite drumuri publice pentru că fac prea mult zgomot. Să vedem ce iese. Austria are deja asta prin zona Reutte.
Hai că m-am uitat și la listă, sunt trei trasee în Bavaria (unde e muntele) și două din ele sunt trasee până în Slovenia sau Croația. Unul singur e pe lângă Traunstein, cred că pe drumurile agricole din jur, în nici un caz nu e pe munte (intersectează și A8-ul de două ori).
Si cu raliurile pe zone turistice. Anul trecut am urcat la Sf. Ana, dimineata, frumos, racoare. Plimbat pe acolo, facut o poza, zic hai sa plecam pana nu se face si mai aglomnerat pe sosea. Asta era undeva pe la ora 10. Cand sa coboram de pe munte, hop un politist: – Incepe cursa nustiucare din campionatul national de raliu in coasta, nu aveti pe unde trece.
Cine a stat 8 ore in masina pe sosea, in padure, asteptand sa se dea baietii pe derdelus cu masinile?
Nici nu aveai cum sa intorci pt ca drumul era relativ ingust in portiunea aia, coloana de masini in spate, smecherii care credeau ca noi stam parcati acolo degeaba si e dreptul lor sa o ia pe contrasens. Frumos.
Nu vad nici o problema cu raliurile pe zone turistice. Aici tu esti vinovat, ca ai asteptat pana la ora 10. Evenimentele astea sunt semnalizate cu cel putin o saptamana sau doua, exista indicatoare pe drum care te informeaza ca o sa fie inchis traficul in anumite zile si intervalele orare in care se poate trece. La noi, cand se desfasoara raliul, pe la ora 9 dimineata se inchide circulatia.
Crezi ca daca erau semne si anunturi mai urcau sute de oameni la lac in ziua aia?
M-am blocat la „nu aveai unde să intorci, drumul era ingust”. Amice, până la Sf. Ana e șosea. D’aia de intoarce si autobuzul pe ea…
Sutele de oameni probabil era vreo 50 care au urcat PENTRU raliu, restul erau turiști ca tine, gen „să mi se dea, că am plătit”.
Vali….se cam rupe firul logic aici. Ai odată bombardierii de 100kg care se urca in 4×4 si zic ca merg pe munte. Iar lângă ăștia ii pui pe cei care fac enduro. Toți. Cum zicea cineva mai sus, enduro nu se face in rezervații. Se face in păduri prin care trece si tractorul si taf-ul. Te asigur ca majoritatea celor care fac enduro urcă muntele pe jos de cel puțin 2 ori mai repede decât tine. Mai documentează-te nitel înainte să scoți inepții de genul.
Pentru cei care nu sunt pasionati de asa ceva, diferenta dintre enduro si motocross e inexistenta. Problema ramane ca sunt nisite descreierati cu motociclete din alea de off-road care fac dezastru pe unde trec, distrug poteci si poieni. Ca-i zice enduro, ca dracu, ca lacu, nu are importanta.
ai dreptate, eu sunt în eroare. munțomanii cu motoare enduro. aham.
Asa, ca fapt divers, cam de cate ori ai participat la evenimente/concursuri enduro sa vezi cum e?
Visul meu este sa urc cu un Land Cruiser pe vf. Moldoveanu. Dar nu fac offroad, fac overlanding.
Skyler, uscaturi sunt peste tot. Inclusiv printre bloggeri.
Corect, dar astia strica distractia pentru toti, din pacate, cum e si cu biciclistii care nu stiu ce e ala semafor, cum e cu ghiolbanii care lasa gunoaie pe unde trec. Sunt multi oameni cu bun simt, dar numai lichelele ies in evidenta.
Da mai Onuta, e visul oricarui muntoman sa mearga cu paraitoarea pe poteci si sa sperie toate animalele si oamenii care ii stau in cale, „Da-le dreaq ce au valoarea mea ?”
Vrei Enduro ? Vrei senzatii tari de trial si altele ? Pai fa-ti frate circuit privat cu gropi cu rampe cu namoale cu tot ce vrei impreuna cu cercopitecii cu care imparti „pasiunea”, si da-te pe el pana crapi, du-te la Red Bull Romaniacs daca te tine, si mai lasati vrajeala cu muntele e al tuturor, ca urmare fac ce vreau pe el cum vrea muschiul meu de endurist, e ca si cum ai zice ca ce plm mi-am luat Lamborghini care merge cu 350 cum sa nu merg eu pe autostrada sau pe orice drum cu 350 daca tot poate masina. Nu pisi, cu 350 mergi pe circuit unde platesti si te dai cum vrea muschiul tau si esti liber(a) sa crapi ca Paul Walker daca asta iti place, dar nu mai faci si altora rau.
@Vali, e vorba doar să nu pui bombardierii pe ATV-uri care se dau și ei din an în Paști ”când vine la Munte cu familia” la un loc cu sportivii enduro care au o conduită legată de siguranță și respect față de natură și trasee. Orice pădure are uscăturile ei. Nu are rost să îî bagi pe toți în aceeași oală din cauza unui ceafă lată cu mămălingă între dinți care se dă pe un ATV și hăhăie făcând praf pe lângă turișiti.
@Oana Cu enduro sunt aia care intra in site-uri Natura 2000 si in Parcuri Nationale precum Muntii Rodnei (Stiol si nu doar), Piatra Craiului, Cindrel sau Ciucas.
Asta vara, pentru ca iarna sa urca pe snowmobile.
Nu conteaza linistea, gazele de esapament, si mai ales rigolele care le sapa sau ca s-au „pierdut” numerele de inmatriculare, de ce sa fie identificati mai ales cu casca pe cap.
Sunt asa de puternici, de abia isi ridica paraitoare de jos, daca nu le iese urcare abrupta din prima. Acestia sunt cei pe care ii vedem si care deranjeaza cu drepturile lor de a se distra.
Ca unii se mai aduna la urcarea dinspre Bargaie spre Pasul Tihuta si isi fac de cap pe circuit amenajat sau mai stiu eu pe unde, e cu totul altceva.
@cineva. Vezi uscaturile tocmai pentru ca in zonelele care nu sunt destinate turismului nu prea mergi. Apoi, mai sunt si f multi nemti/straini care vin in ro pentru o saptamana de „enduro” cu sau fara ghid si se dau pe oriunde pentru ca nu le zice nimeni nimic. Sau daca le zice, sar cu banul.
„Ca unii se mai aduna la urcarea dinspre Bargaie spre Pasul Tihuta si isi fac de cap pe circuit amenajat sau mai stiu eu pe unde, e cu totul altceva.” Unii adica majoritatea, nu? :))))
@Oana ba merg in zone salbatice, am refacut marcajul pe trasee montane care nu au vazut vopsea de peste 40 de ani, peste 120km de creasta. Am ajuns in zone in care doar cei de la Silvic mai ajung. Am mers prin munti 3-4 zile si nu ne-am intalnit cu un singur om din afara grupului. Nu zic unde, sa veniti voi cu paraitoarele, sa vedeti daca se taie padurea. Defrisarile se vad din satelit, nu e nevoie sa urcati voi.
O fi majoritatea care o stii tu, eu am gasit pe munte, cam tot atatia cati v-am vazut in Tihuta, sau poate erau aceeasi motoristi in fiecare masiv, dar cu alte paraitori?
Lucian ala care comenteaza pe FB ca s-au incalcat articole de lege si regulamente cand s-a organizat concursul face niste presupuneri probabil neadevarate si interpretari aiurea:
„Art. 53 (2) Constituie contravenție (…):
m) accesul neautorizat cu motociclete (…) pe suprafața ariilor naturale protejate (…)
Art. 53 (1) Constituie contravenție (…):
k) organizarea de manifestări sportive (…) pe teritoriul ariei naturale protejate, fara acordul administratorului/custodelui ariei naturale protejate;
Art. 23 (1) (…) se interzic:
d) tulburarea liniştii faunei cinegetice în perioada de înmulţire şi creştere a puilor;
i) circulaţia în scop de agrement, cu mijloace auto în afara căilor de circulaţie publică în fondurile cinegetice, fără acordul gestionarului.
Art. 54 (2) Accesul public în fondul forestier național cu autovehicule, motociclete, ATV-uri sau mopede este interzis, cu excepția activităților sportive, de recreere și turism, care se pot practica numai cu acordul:
a) șefului ocolului silvic, în cazul administrării;
Art. 41 (3) Utilizarea vehiculelor motorizate – ATV-uri, motociclete, motorete, autovehicule offroad, în scop de agrement pe suprafața siturilor Natura 2000 Trascău, în afara drumurilor publice, este strict interzisă.”
Peste tot el presupune ca nu s-a obtinut autorizarea respectiva sau acordul gestionarului, ceea ce probabil e fals. Nu se apuca nimeni de organizat competitii de capul lui, va propun sa incercati voi.
La fel, referitor la regulamentul siturilor Natura 2000, confunda scopul „de agrement” cu scopul „sportiv”. De agrement merg ghiolbanii care inchiriaza moto si ATV, sportiv inseamna cu totul altceva.
Incet incet se creioneaza lista de categorii trimise in lagar daca ajunge Vali presedinte:
IT-sti
ATV-isti
Grasi si grase
Iubitori de manuala
Cand eram copil mi se spunea: „Da ce esti in padure sa faci …”. Vad ca mai nou nici in padure nu mai ai voie sa faci nimic. Astept cu nerabdare sa inceapa lumea sa huleasca si bicicletele pentru ca sunt periculoase si deranjante.
Cred ca toata societatea s-a umplut de snowflakes si din egoism nu se gandesc decat la ei. Unii fac galagie si ridica praf pe langa turisti, ceilalti arunca gunoaie si mai inchid ochii la un omor, dar vor sa faca asta in liniste.
Acum ca veni vorba de zgomot, pe cand niste amenzi la astia din oras cu motoare de iti vibreaza urechea cand trec pe langa tine?
Aici in iasi ii vezi in mare parte pe copou, o zona de ar trebui sa fie linistita ca deh, 2 parcuri mari, natura, etc, dar nu, vineri sambata duminica ies bombardierii cu pocnitoarele. Ba baeti, cu figurile astea reusiti sa udati maxim niste scutece de copii, ca pe fete in niciun caz.
Argumentul celor cu motoare zgomotoase este că vor să fie auziți de șoferi, e o chestie de siguranță. De acord, până la un punct. Bănuiesc că traficul se intensifică după ora 22 .
Eu nu fac referire la motociclistii cu bun simt, ci la cocalarii ce isi iau viteza si tureaza la maxim pentru impresie. Banuiesc ca daca esti pasionat de asa ceva te duci pe o strada goala si ii dai blana, dar prin centrul orasului, facand slalom printre masini cu viteza la ora 22 si dand nenumarate ture in jos si-n sus, apai scuza-ma.
Robert, aia de care spui tu nu cred ca ‘au vazut indicatorul de intrare in Letcani’. Proportional, cred ca reprezinta max 10% dintre posesorii de motoare din Iasi. Sunt multi motociclisti din zona care au mers cu motorul prin zone pe unde nu te-ai baga tu nici cu masina (Mongolia, America de sud, africa, asia etc). Dar no…uite asa se intampla: din cauza unor uscaturi, se pun etichete tuturor si apar articole cu „incetati” sau „interziceti” in titlu/continut.
Acum 7 ani discutam cu un pasionat de off road. Construise a 3-a masina deja. Asta manca asta visa. Si se pregatea sa mearga in Ro. Din Scandinavia. Pe drum li se mai alaturau niste polonezi parca. Traseul avea intrarea in tara prin Maramures pe undeva si continua pe munte, alternand versantii dinspre moldova cu transilvania, pana jos in zona de curbura. Apoi Brasov si de acolo pe munte spre Sibiu, Alba si iesit din tara pe la Oradea.
L-am intrebat de ce tocmai Romania. A inceput sa rada. Zice: in EU nu ai voie in afara pistelor de off road. In Romania faci ce vrei.
Am continuat? De ce nu ai voie altundeva? Pai, imi raspunde: distrugi natura.
„What a nice country you have there. It would be a shame if someone were to go off-roading there.”
Distrugi natura
Am iesit cu atv si moto de sute de de ori pe drumuri de munte si nu am distrus nimic.
Puteam sa ma duc pe jos? Da, doar ca nu as vrea sa fiu atacat de 12 caini mari de la vreo stana sau alergat de vreun ursache. Si in plus nu aveam nici o sansa sa vad atatea locuri frumoase pe jos.
Propun sa nu se mai foloseasca nici un utilaj agricol ca distrugem natura, la sapa cu toti.
utilajul agricol face ceva util, tu nu, cu atv-ul.
Propun sa inchidem toate teatrele, nu produc nimic util.
Confunzi culturile plantate de om cu natura sălbatică.
@ccauto multumim pt aceasta ilustrare perfecta a celor ce se dau cu ATV-ul.
Doar asa ca un pont, merg pe munti de cel putin 2 ori pe saptamana, prin locuri nu foarte turistice si nu de putine ori ma intalnesc cu stane. Si sunt doar eu cu consoarta. Si nu ne-au mancat ursii, nu ne-au mancat cainii. Dar poate consoarta e mai barbat decat masculii cu ATV si se sperie mai greu de 2 caini sau ursii ce fug de tine cand te aud.
@Ccauto.
1. La altii in sezonul de imperechere si cand animalele au pui, e obligatoriu cu lesa in padure. Nu cumva sa sperie cainele animalele salbatice. Ma gandesc ca ai ceva esapament f performant. Sau platesti ore de consiliere caprioarelor…
2. Daca faci offroad stii ca o scurgere de ulei, antigel, lichid de frana/ servo e inevitabila. Hai, spune-mi cum ai decontaminat tu dupa tine si altii. Umblii cu sacul de nisip absorbant in portbagaj asa-i?
3. Ai vazut cum arata o pista off road? Santuri de 1 metru, copaci fara coaja, bolovani si pietre cu tot felul de urme. Asa e ca pista off road arata asa de la mama ei si ca activitatea in sine nu a cauzat nici o distrugere?
Natura isi urmeaza calea si cu / si fara cateva atv-uri care baraie de 20 ori pe an. Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia.
La Iasi a murit decapitat unul cu atv, acu cativa ani, dupa ce luase un lant ce restrictiona accesul pe o proprietate privata. Evident mortul a fost de vina.
Pai dar cine sa fie de vina? Nu a adaptat viteza la conditiile de trafic.
Pe principiu, daca eu imi tin in curte gropi cu sticla sparta si sare unul in curte la mine, eu sunt vinovat ca de ce n-am semnalizat ca am gropi cu sticla?
Normal ca mortul e de vina
Evident ca ala era un cocalar obosit de la atata „cra cra” pe la petreceri. Cine altcineva se duce noaptea cu atv-ul impreuna cu alte polițiști in zone de genul?
@Cristi: Nu am citit legea in Ro, dar stiu un tip in Bel care avea piscina (din aia ingropata) la curte, descoperita. Intr-o noapte a intrat unul mai pe ulei la el in curte si a cazut in piscina. Proprietarul a auzit ceva, a iesit si l-a salvat pe ratacit, ca peste cateva zile sa primeasca citatie la tribunal ca ala era sa moara la el in curte(!).
A reusit cu greu (si cu avocat bun) sa o scoata la pace cu judecatorul, cu conditia sa isi acopere piscina intr-un termen fix.
Nu vreau sa imi imaginez ce sentinta primea daca murea ala inecat.
Deci vezi cum e cu cioburi si garduri electrice si caine rau si alte „obstacole”, ca nu mai suntem stapani nici pe proprietatea noastra…
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/quot-regelequot-muzicii-de-petrecere-din-iasi-a-fost-decapitat-in-timp-ce-se-plimba-cu-atv-ul–203091.html asta era stirea de atunci.
Pentru acces pe drumurile forestiere ai nevoie de accordul proprietarului/administratorului, fie ca e Romsilva sau o obste sateasca sau cum sunt organizati.
Sau in Ceahlau ca cei veniti la distractie au smuls bariera: https://mesagerulneamt.ro/2019/05/turisti-francezi-vandali-au-smuls-bariera-de-la-intrarea-in-parcul-national-ceahlau/
Eu nu inteleg de ce s-ar mai minuna cineva de asa ceva.
Astia doar se plimba…nu taie paduri sau omoara random oameni.
Adica, daca compari cum au murit padurari, au secerat paduri, s-a omorat copile si incinerat, s-au furat milioane si cu banii aia s-a construit imperii mediatice perfect legale, armata/jandarmeria a tras in propriul popor si minerii si-au lovit proprii copii…si noi suntem…meh. Ce fac baietii astia, e vrajeala. Trebuie sa-i intelegi si pe ei.
De exemplu mie mi-e ciuda ca s-au adaptata asa de repede…plm.
Multi pasi pana la anarhie si haos complet nu par sa fie.
Am si eu o intrebare pentru pasionatii de motoare off-road: de ce nu va organizati in cluburi si cumparati teren la mama naibii si va amenajati pe acolo traseu de off-road? Voi va ocupati de replantat iarba, copacei si ce mai stricati cu motoarele. Cam cum fac si asociatiile de vanatoare cu terenurile lor.
Intrebarea asta se traduce fix asa pentru aia din F1 (de ex): de ce nu va amenajati voi o pista la mama naibii si faceti competitii numai acolo? Ce dracu cautati prin orasele din toata lumea? Sau: de ce naiba inchideti voi orasele cu maratoanele voastre fix cand gigel vrea sa mearga la posta cu masina? Mai baga o fisa Alex. Poate iti vine mintea la loc.
Oana, iti inteleg supararea, esti pasionata de acest sport si comentatorii de aici vor sa fie interzis, dar cei cu F1 platesc bani buni sa concureze pe pistele din toata lumea. Ai fi de acord sa platesti o taxa anuala pentru faptul ca detii un vehicul de off-road? Taxa ce o sa fie redirectionata catre administratorii fondurilor de vanatoare care au de suferit de pe urma celor ce le distrug terenurile, evident.
Pe aceeasi logica, de ce nu-ti cumperi tu teren pe care sa te plimbi singur.
Pamantul respectiv nu e al tau, e al statului (sa zicem): te lasa pe tine sa te plimbi pe jos, pe Ionica cu motorul si pe Ghita cu drujba de la copac la copac. Pe andrei nastase sa-si faca coliba pe marginea lacului pe daia sa impuste cormorani.
Skyler, ma enerveaza faptul ca se exagereaza, fiecare judeca prin prisma experientelor lui si nu vede padurea de copaci/uscaturi. Stiu ca unii fac tampenii, insa nu mi se pare ok sa ii judeci/interzici pe toti din cauza asta. Iar statul nu ajuta deloc, pentru ca le convine si lor sa fie haos. Daca ar pune restrictii pt off-road vehicles, ar trebui sa se aplice si pentru utilajele folosite la taierea padurilor, nu? Bani se dau o gramada la federatie (cam degeaba). Cat ajunge la stat/administrator nu as putea spune. Ideea ta cu ” taxa anuala pentru faptul ca detii un vehicul de off-road” nu e ok pentru ca unii isi iau dirt bikes de nevoie (ex: lucreaza in agricultura), iar daca te dai pe terenul tau nu are rost sa platesti nici o taxa. Deci toti la legi si restrictii ajungem, care o sa apara cand unul de la psd/pnl/… o sa isi cumpere cateva domenii cu trasee pt atv/enduro/downhill etc. si o sa cotizeze toti la el de nevoie. Insa pana atunci o sa ne rada toate padurile.
S-au făcut concursuri enduro si pe terenuri private. Si ghici ce? Tot au fost reclamații si hărțuiri. Ca de ce e zgomot, ca de ce sunt atâtea masini, ca de ce e pământul rotund etc. Oricum ai face, tot nu e bine. Unii ar zice: Hai, stați fiecare liniștiți si cuminți in banca voastră si nu mai faceți atâta tam tam. La ce dracu ne trebuie democrație, libertate?
@Oana: cand o sa vad un Schumacher cu monopostul de formula 1 pe strada de capul lui (nu intr-un eveniment organizat cum se face tot timpul) o sa iti dau dreptate. O sa imi vina mintea la cap cum ar veni. Eu sper sa vezi totusi diferenta intre cele 2 cazuri.
@ DanValjan: deci daca trotuarul e spatiu public pe care ai tu dreptul sa te plimbi atunci si eu am dreptul pe acelasi spatiu public sa parchez masina, nu? Sau nu cumva libertatea ta se termina acolo unde incepe libertatea altuia?
Hai nufitz rai! Clar in paduri, arii protejate, rezervatii etc. ar trebui reglementat accesul dar nu interzis in totalitate. In orase, oare cei revoltati acum de motociclisti, au fost revoltati si atunci cand pe la pasajul Baneasa se faceau ture acum cativa ani in timpul unor emisiuni? Doar zic nu sariti cu minusurile….
Cum mai este aceea arie PROTEJATA sau REZERVATIE daca tu te duci cu paraitoare pe acolo? Sunt zone in care nu ai voie sa pui piciorul nici ca turist, dar tu vrei sa reglementezi accesul motorizat.
Insasi prin definitia ariilor protejate accesul motorizat este interzis!
Despre cei care iasă la un mic picnic cu niște grătare, mititei ,manele și multa bere nu spuneți nimic.
După ce pleacă,Dumnezeu cu mila
Am văzut mai mulți motocicliști, atv-isti care au strâns mizeriile celor ca voi care comentați…
Si-au strans si gazele de esapament?
ar merge niste Claymore pe traseu
Mi se pare mie sau legitimezi aici o tentativa de omor?
Not cool, man.
Toti avem derapaje, doar n-o fi fost Colo strain cu obiceiuri diferite de ale romanilor.
ALTA motors
ZERO MOTORS
La ATV uri nu știu.
Biciclete electrice.
Vali, voiam să mă abțin de la comentarii, dar nu sunt eu omul să poate face așa ceva.
Pe scurt, socotesc că titlul e gratuit și pofta de interdicții o eroare. De asemenea, ai doar câteva comentarii pertinente mai sus, iar marea majoritate, cum bine spunea cineva, nu pricepe diferența dintre motocros și enduro (alo, Google?), ca să nu mai zic de cea dintre ATV și enduro. Chiar tu pui un semn de egal între enduro și offroad cu mașina, ceea ce e ridicol.
Pe lung, treaba e mai complicată. Și ca să fiu onest din start, îți spun că sunt de 12 ani comentator pentru cel mai mare eveniment de enduro din România și unul dintre cele mai importante de pe glob. La fel onest îți spun însă că nici eu nu prea simpatizez cu ideea de motor prin pădure și că mie enduro ca sport nu-mi place ca estetică, dar asta e o chestie personală. (Nu, nu mă dau pe motor.) Cel mai civilizat mi se pare motocrosul: pui motorul pe remorcă, te-ai dus la circuit, dai ture până behăi (te solicită fizic de n-ai idee), ai gătat, înapoi acasă. Am văzut oameni care s-au apucat de motocros la 45 de ani și pleacă fericiți de la circuit. Disciplina asta îmi place și ca estetică, dar nu contează nici asta.
Ca biciclist de munte, eram mai demult ceva mai radical și simpatizam și eu cu interdicțiile. Doar că apoi am înțeles că existe nuanțe, că nu toți motoriștii sunt la fel, că doar începătorii și proștii se dau pe poteci turistice și începătorii se prind și ei rapid că nu e fain pe unde e multă lume. Ăia pe care-i știu de se dau bine ajung în locuri atât de îndepărtate, încât nici nu știi de ei și nu prea deranjează pe nimeni. M-am mai prins și că dacă treaba asta ajunge să fie interzisă cu totul în pădure, ceea ce e o inepție,, următorul pas va fi să interzică datul pe bicicletă în pădure, alergatul montan etc. Deci grijă mare ce ne dorim. Ultimul aspect pozitiv, aici la Brașov, multe poteci faine, ferite de lume, ne-au fost oferite de motoriști practic, fiindcă ei le curăță și se dau pe ele. Realizez că în alte locuri e altfel, că sunt motococalari care suie în Rodnei și alte parcuri naturale și fac rahat și sper că realizăm că există cocalari printre toate categoriile: bicicliști, șoferi, drumeți etc. Enduriștii ăia hardcore de-i știu eu adună gunoaie din pădure, cum fac și eu.
Și da, mai există și dimensiunea ușor conspiraționistă ”să interzicem, că ăia ne văd ce fac”. E o realitate că enduriștii, mai ales ăia care mai au și camere pe cască, îi deranjează destul de tare pe băieții care sunt preocupați cu lemnul ilegal din pădure. De ce? Că pot ajunge aproape oriunde și pot să o taie fără să poată fi prinși. Nu știu dacă ai dat vreodată de oameni de pe la exploatări prin pădure, dar poți să mă crezi pe cuvânt că unii dintre ei sunt atât de sălbatici, că să te taie cu brișca devine o ipoteză cât se poate de reală dacă discuți un pic cu ei. Eu mă virez cât pot de repede, că n-am zor de probleme. În mare, dacă vrei să afli unde e dezastru în pădure, întrebi un endurist.
Dau și un exemplu concret. Să zicem că ai un concurs internațional de motorit din ăsta și că e o banalitate să ai helmet-cam. Într-un an văzut la centrul media, pe când se colecta din footage-ul de pe cască următoarea chestie: traseul mergea pe lângă o pădure foarte frumoasă, aproape de drumul principal, apoi vira în dreapta, pe o vale, înspre munte. Cum spuneam, la principal, pădurea minunată, dar cum intrai pe vale, la câteva sute de metri, ferite de privirile de la principal, era megadefrișajul. Și nu era singura filmare așa. Ăstea ajungeau nestingherite pe net. În anul ăla, o anumită entitate de stat, care are teoretic în sarcină protecția pădurii, s-a scandalizat că riderii din concurs trec prin ape și ”le poluează”. Organizatorul a luat decizia de a nu mai permite filmările de pe cască decât anumitor rideri și și lor sub condiția că footage-ul trebuie predat. După treaba asta, toată lumea a fost fericită, dacă înțelegi ce vreau să spun.
Și nu, ATV nu e egal enduro. ATV-urile sunt superpericuloase și atrag un cu totul alt public. Sunt oamenii care nu sunt în stare să se dea pe motor și atunci caută alte cale ca să se dea rotunzi față de prieteni și familie. Problema e la începători, că ATV-ul îți dă ILUZIA de stabilitate, când de fapt e fix pe dos și se întâmplă accidente grave din cauza asta. Dacă nu mă crezi, te scot la o plimbare cu bicicleta prin Poiana Mică, să vezi ce specimene închiriază ATV-uri și se dau pe acolo. Clișeul e ăsta: el, tinerel, coborât din X6, ochelari de soare și freza în vânt, în spate ea, cu decolteu generos și haine mulate, ambii fără cască, firește. Ah, și am pomenit de cocalarii care închiriază cai în Poiana Mică și au distrus toate potecile din jur și și-au tras stână în poteca turistică și în jur sunt doar gunoaie? Hai să povestim și despre ăștia, eventual să interzicem și activitatea asta!
Mă rog, sper că s-a înțeles ideea de bază: enduriștii nu sunt cel mai mare rău din pădurile noastre, uscături sunt peste tot, pofta de a interzice chestii e greșită și periculoasă.
Cel mai mare rău din păduri sunt oamenii în general, de regulă plimbăreții în adidași, că ăștia lasă gunoaie pe peste tot și-i doare în pluă de orice, nu au educație despre munte și natură și mulți merită împinși în râpa. Mă întorc de la aprope fiecare tură de bici cu buzunarele pline de plastic. Și uite așa am ajuns înapoi la educație și cum lipsa ei ne lovește grav. În lumea mea ideală, la școală ai avea nu doar ore de cultură civică, în care să înveți ce căcat e un parlamentar și ce atribuții are prefectul, sau ore în care înveți despre primul ajutor și cum să nu cheltuiești prost banii lu’ mă-ta, ci și ore în care ești învățat despre natură, munte, pădure, urs, căprioară și de ce nu e bine să fii cocalar în sânul naturii, că poate mori.
Da, România are un cadru legal absurd și sălbatic, care permite să se întâmple anumite lucruri și care-i atrage pe anumiți străini, fiindcă anumite breșe sunt speculate. Aici e bine să purtăm o discuție de oportunitate despre anumite activități, deși tind să cred că ajungem la concluzia că cei care sunt specializați pe un anumit domeniu și educați în sensul lui sunt civilizați, iar pe lângă vin uscăturile. Până la urmă și fanii ăia de offroad de 100 de kile au găsit o dimensiune caritabilă pentru ceea ce fac și poate n-ar trebui huliți atât de trigger-happy. (Și spun asta chiar dacă nici cu activitatea asta nu prea simpatizez.)
Repet: toată discuția asta e complicată și, dacă vrei să-ți faci o viziune corectă asupra lucrurilor, poate e bine să iei în calcul toate categoriile de oameni care umblă pe munte și prin pădure și să discuți cu ele. Personal m-aș putea lipsi de mașini și motoare prin pădure, dar cine sunt eu, ca să conteze doar ce-mi place mie? Poate că alții socotesc că n-am eu ce căuta pe acolo și tot așa…
Rant over, voie bună!
Mx
De exemplu, cea mai mare comunitate de ofroaderi din Cluj: https://cert-transilvania.ro/
Intreb acum pe cei care pana in acest moment au strigat, „Huo, sa se taie, sa se interzica!”… cand ati ajutat ultima oara o persoana vulnerabila ? Cand ati plantat ultima oara un copac ? Cand ati curatat ultima oara o zona turistica ?
Primul fara de pacat sa arunce cu piatra.
Că tot vorbim de estetică, care pm e estetica la a te da motorizat pe pârțâitoare prin pădure? O bicicletă electrică ce are? Ah, nu face ca toți dracii la deal?
Iar față de argumente biblice ca aia cu primul fără de păcat ce să zic…așa ar trebui să vă zică la poliție când sunați.
@A – Când spun ”estetică” mă refer la a mea personală. Pentru care nu trebuie justificare. Cam ca ”bă, mie-mi place mai mult Porsche decât Ferrari”. Nu e nevoie să te explici pentru asta, doar făceam o confesiune sinceră. Acum, că tu emiți judecăți de valoare în funcție de ce-ți place ție…
Dacă vrei, îți explic și cum e cu estetica asta: eu am crescut visând la motocros și și azi mă uit cu plăcere la curse de MX, în special din America. Acolo motoarele sunt toate super-pimpenite, riderașii arată toți bine, în echipament curățel și asortat, tot timpul chestii noi pe ei. La enduro, pe de altă parte, nu-mi place cum arată motoarele, mă plictisesc de mor KTM-urile ubicue și mi se pare că toți enduriștii arată ca și când ar fi supraviețuit apocalipsa (pentru că unii chiar au supraviețuit-o): numai haine rupte, nasoale, în culori aiurea, cu totul alt film. Ca să nu spun că la motocross media riderilor zboară cu grație prin aer peste obstacole, în timp ce la enduro cei mai mulți stau în fund pe ele. Preferințe personale, cum spuneam. La fel cum aș susține oricând că handbalul e un sport fragmentat, lipsit de flow și mai greu de urmărit cu plăcere decât baschetul, care are are altă curgere, altă dinamică și altă eleganță, dar îmi admit și aici subiectivismul.
Bicicletele electrice? Băi, fiindcă trebuie să ascundă un motor și o ditai bateria, întotdeauna aspectul unei biciclete electrice va fi unul din topor, departe de liniile zvelte ale MTB-urilor de azi, care s-ai rafinat vizual foarte mult. Dacă nu mă crezi, uită-te la Intense-ul Tazer electric și apoi uită-te la Tracer-ul de la ei din gamă. Mă rog, tu deja nu mai vorbeai despre estetică, ci despre funcționalitate, fiindcă îți place să amesteci merele cu perele, la fel cum îți plac și logica și discuțiile asumate, pe argumente punctuale.
Te salut și mai întreabă-mă despre estetică în sport, că pari un partener de discuție vrednic!
Mx
Vali, ca să te votez: „Don’t be cârnat!”
Amesteci sporturi diferite, cu moduri de organizare și desfășurare diferite.
Eu sunt pasionat de offroad, dar merg doar pe trasee existente, nu ies de pe drumurile existente, nu ambalez aiurea motorul în pădure.
Am participat de-a lungul anilor la mai multe acțiuni umanitare, inclusiv în vreme de viscol ducând provizii in sate izolate sau ajutând la scoaterea bolnavilor de acolo.
Nu sunt de acord cu interzis accesul, dar sunt de acord cu amendarea celor care intră în zone protejate, cu amendarea celor care ies de pe traseele existente.
In fiecare sport sau hobby există și idioți care vor să se dea mari sau șmecheri. Să ii bagi pe toți în aceeași oală e greșit.
Off-roaderii pe care îi blamați toți sunt, de multe ori, primii care intervin și ajută în zone greu accesibile. Tot noi suntem cei care am organizat zeci de acțiuni umanitare in pandemia asta.
Dar sa interzicem!
Glumă; Eu propun sa interzicem și mașinile Subaru că fac zgomot pe șosea. Sau mașinile de orice fel, oriunde că poluează.
Bai nene, o regula de bun simt este ca atunci cand treci pe langa oameni aflati pe traseu, reduci viteza! Nu ambalezi motocicleta, nu ridici praful, nu arunci pietrele cu roata din spate! Bine, de noxele lasate in urma nu zic nimic, imi tin respiratia cateva secunde. In plus as vrea sa vad si eu niste norme de poluare pentru motocicletele care urca pe munte! Si ceva pentru reducerea zgomotului. Pe bune, chiar nu se poate face off-road si fara viteza, zgomot si miros mai ceva ca-n benzinarie?
Voi astia ” snowflakes” care sunt deranjati de un atv prin padure , un skijet pe mare , sunetu valurilor , de omu care lucreaza la casa exact langa pensiunea unde ati venit voi la munte in vacanta si unde va asteptati sa se opreasca lumea pe loc ca sa aveti voi liniste , EXISTA o SOLUTIE ! Sa va luati dopuri de urechi ! Ps . Oricand prefer sa vad in natura o masina , un motor un atv , decat sa vad un turist arogant sensibil care dupa ce suna la jandarmi isi arunca punga cu gunoi pe dupa cate un copac ,cea mai multa natura este sticata de cei NEmotorizati care lasa km de gunoaie in urma 🙂. Peace😁
Am un prieten care si-a luat o sarma in gat fiind pe bicicleta… banuiesc ca pedala tare sj deranja oamenii la iarba verde…
Incetati cu frustrarile pe internet!
Au trecut 20 de ani de cand erai frustratul no 1 pe CG, mi-as fi imaginat ca macar varsta sa faca ceva… Se pare ca nu. Oh well, zoso latra, ATV-ul trece.
8( Ăsta chiar e un nimeni. Nu pot să cred că există ființă umană așa de mică încăt să poarte ranchiună atîta amar de ani. Se pare că ATV-ul din articol s-a oprit. Din nefericire.
iote cocalarii cu atvurile. I-auzi boss, deci de vina sunt aia care merg la munte pentru liniste? WOW
De acord. Da’ inceteaza si tu sa deranjezi natura cu gratarul tau , cu pet-urile tale si cu dozele de bere pe care le lasi in urma sejurului in care vrei sa te bucuri de „liniste”. Gunoaiele tale „urla” mai rau decat motorul meu.
Nu, nu fac enduro. Ma dau pe drumuri neasfaltate si am mereu un sac de gunoi pe care il umplu pana la destinatie cu ce lasi tu in urma, turist „civilizat”!
Nu uita să dai foc la sac după, să ai productivitatea pe zi la noxe
La fel și eu ana. Spre deosebire de tine, eu îl duc în spate, în rucsac. Merită să încerci. Mirosul de benzină arsă îl percepi mult mai intens după ce ai respirat aer curat toată dimineața. Eu urc pe munte ca să ma simt bine, să fug pentru căteva ore de nebunia din oras. Vrei adrenalină ? Vrei să-ți testezi limitele ? Muntele e locul potrivit, nu motocicleta.
https://bloguldecalatorii.ro/
La noi în oraş de munte este unu’ care nişte atv-uri şi cei care închiriază, de obicei sâmbătă-duminică, merg cu ele prin centrul oraşului. Este o bucurie pentru cei care se plimbă pe bulevard sau stau pe bănci când trec pârţâitoarele ambalate la maxim.
Sa nu exageram cu atv-istii si motociclistii ca nu e chiar asa de rau, sa se ajunga sa punem sarma sa decapitam oamenii. doar in tarile cu gandire de doi lei se face asa ceva. Bine ca ne luam de cei care se dau cu motoarele prin padure dar de cei care fac gratare si lasa tot gunoiul acolo? cred ca e mult mai grav decat sa barai un motor prin padure, mult mai poluant. Asa ca…..
Inteleg ca este deranjant sa auziti motoare, dar cat de rau credeti voi ca fac niste motoare vs sute de copaci taiati?
Nimeni normal la cap nu vrea sa se dea cu motorul pe langa oameni, avem destule la care sa fim atenti la drum si cand e gol.
Cam cat timp va fi afectata fauna si iarba de pe munte de motoare si de santurile create?
In cat timp cresc copacii aia? In cat timp creste un copac si in cat timp se reface santul ala sapat care oricum cand ploua se formeaza si natural?
Se taie in draci din rezervatii si problema e ca se dau unii cu motorul.
așadar, răspunsul tău, izvorât dintr-un cap nu foarte mobilat aparent, este „dar alții fac mai mult rău decât noi, deci ciocul mic”. ce să zic, ești deștept.
Un efort ar trebui concentrat unde conteaza, nu sa restrictionezi mersul in natura pentru iubitori de natura de orice fel, pe jos, biciclisti sau motociclisti.
Nu e normal sa iti bati joc de natura dar este normal sa te si poti bucura de ea, fiecare in felul lui.
Daca crezi ca te baraie la fund motoarele pe munte, sa stii ca nimeni nu are placerea sa faca asta ca ne deranjam reciproc, nici noi nu ne putem da daca sunt oameni si evitam zonele de genu.
Pe unde am ajuns eu cu moto, lucrurile se schimba in rau, inainte nu erau exploatari cate sunt acum, nu ii vede nici dracu in locurile alea.
Nu inteleg de ce oamenii au probleme asa mari cu motoristii de pe munti. E adevarat, se gasesc si bombardieri care le tureaza fara rost si tot ce fac e sa sece balti de noroaie, dar va asigur ca majoritatea motoristilor sunt oameni cu f mult bun simt si nu s-ar da inapoi sa ofere ajutor in caz de o situatie neplacuta pe munte. Despre drumeti in schimb, nu pot sa spun acelasi lucru.
Fac drumetii pe munte de la 10 ani si de la 16 ani am avut atv si motor si va asigur, nu am burta . Respect natura la fel de mult ca si pantofarii si continui sa fac si drumetii la pas, dar daca mai intalnesc cate o gasca de motoristi pe munti ma bucur, pentru ca vad ca totusi muntii Romaniei inca mai sunt strabatuti, nu ma ambalez ca un bucurestean obosit ca mi se strica zenu’ cu galagia de motoare. Daca voi considerati astfel de lucruri banale niste probleme, s-ar putea sa nu aveti o viata prea interesanta… si nu, daca bati muntii la pas nu esti mai special.
Consider ca toti turistii de pe munte ar trebui sa se respecte reciproc, fie ei pantofari sau motoristi. Suntem din ce in ce mai putini la numar si e pacat sa existe conflicte intre noi, generatiile noi preferand instagramu’ si puburile…
Si un pont de incredere… nu mai tineti partea ong-urilor sa interzica motoristilor plimbarile prin paduri daca vreti sa le mai pastram. Motoristii frecventeaza mai des traseele si normal ca deranjeaza cand se vad defrisari