Sunt curios cum se va stabili vina aici

Accident în dimineața asta pe lângă Ploiești, capitala județului care furnizează Munteniei cei mai cretini șoferi. Trei oameni se aflau într-o mașină și voiau să facă dreapta, când au fost loviți din spate de un vitezoman de 62 de ani. Spicuiesc din știre:

Bogdan Dumitrache, pasager: ”Voiam să intrăm aici, pe câmp, la ferma aceasta de porci, să luăm un porc și la virajul nostru a venit și ne-a agățat și ne-a dat peste cap. Am mers cu semnal de la pasarelă, că nu știam unde este drumul”.

Ginerele șoferului: ”Șoferul cu papucul a făcut dreapta, a semnalizat din timp și șoferul celălalt nu a păstrat distanța”.

Din a doua mașină lucrurile e diferite.

Soția șoferului: Nu a dat niciun semnal, nimic nu a dat, ne-a tăiat pur și simplu calea.
Reporter: Soțul n-a realizat asta, că vrea să facă dreapta?
Soție: Păi nu, dacă nu a văzut niciun semnal, de unde să vadă?! N-aveam viteză mare, că n-aveam la ce să zburăm”.

Și, desigur, nu lipsește formularea clasică:

Acum, polițiștii au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă și urmează să stabilească exact cine se face vinovat de acest accident.

Bun. Cineva clar minte. Conform legii șchioape din România, cine a lovit din spate e de vină, că n-a păstrat distanța regulamentară. Dar sunt curios cum vor decurge audierile. Că dacă ați mai fost pe la audieri la poliție, știți ce mișto e și de ce ei vor să încheie mai repede dosarul, nu să afle adevărul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. NOU
    #1

    pai tocmai de aceea se si spune in lege ca cine loveste din spate e vinovat :) fix pentru astfel de situatii … daca stai in curul aluia din fata, cu semnal sau nu, risti sa nu apuci sa mai franezi … daca ai o distanta nu neaparat regulamentara dar preventiva pentru tine, relfexele tale si masina pe care o conduci, atunci si fara semnal reusesti sa opresti sau sa eviti

    00
    • v-ati aruncat sa dati toti laic dar uneori sare boul in fata ta sa faca dreapta de pe banda 2 si nu apuci sa nimic, fara camera de bord cum demonstrezi ca nu e asa..exact

      00
    • Daca boul sare in fata ta de pe banda 2 il lovesti in lateral sau cel mult in coltul din dreapta spate. Cand declari un accident, de obicei politistul analizeaza zona impactului si in functie de asta stabileste cine este vinovatul.

      00
    • @NIX: Aici nu e cazul sa fie pe banda 2.

      00
    • Pai si nu asta s-a intamplat? Ca din ce vad eu ia luat in coltul din dreapta spate. Deci se cam pupa povestea cu ce zic mosii.

      00
    • @AndreG
      nu tot timpul. Acu vo’ 10 ani era sa-l lovesc pe unu’ misto – afara din localitate, eu aveam cam 100 km/h, si se hotaraste unu’ sa intre de pe un drum secundar, ca deh. In momentul in care am trecut de el era complet bagat pe banda; daca ar fi venit de pe contrasens ceva, il loveam in plin in spate… nu lateral, nu coltul dreapta spate.

      00
    • @IonutO, eu vad ca este lovit coltul din stanga spate. Acum depinde si de unde privim ca sa stabilim care este stanga si care este dreapta. Din punctul meu de vedere stanga este cea pe care se afla volanul.

      @Sabotor, vorbim de lucruri diferite. In cazul tau, un conducator a intrat de pe un drum secundar. Eu ma refeream la situatia in care 2 masini merg pe acelasi drum, in aceeasi directie de mers, iar cel de pe banda 2 vireaza brusc la dreapta pe un drum secundar. Cel de pe banda 1, daca nu poate frana la timp, il va acrosa in lateral sau in dreapta spate.

      00
  2. De asta e bun 70mai.

    00
  3. Multă durere în dos și nesimțire la majoritatea șoferilor prahoveni, dar la unii se adaugă și prostie infinită.

    00
  4. Sa fim seriosi, papucul nu e masina de curse sa ia curbe din scurt in viteza si eventual cu franat violent. Ala de venea din spate cel mai probabil nu l-a vazut la timp.

    Intuitia imi spune ca cel care a lovit din spate e vinovat. Iar mersul la aspiratie e sport national in Romania.

    Si e posibil ca amandoi sa spuna adevarul iar papucul sa fi avut becul de semnalizare ars. Sau becuri chioare/ stopuri matuite, si daca soarele batea din unghiul potrivit, sa nu fie observat la timp.

    P.S. Inca un exemplu unde camera auto ar fi salvat mult timp si nervi.

    00
    • Sunt de acord cu tine, mersul la aspiratie este sport national.

      Dar nu cred ca o camera de bord ar fi salvat timp si nervi si iti spun si de ce.
      Articolul 51 din Codul rutier precizeaza:
      „Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.”
      Asta inseamna ca daca lovesti un alt autovehicul din spate, esti automat vinovat (indiferent daca ala a franat brusc sau a virat fara sa semnalizeze).
      Acum, daca ai camera la bord si ai prins momentul in care vireaza fara semnal dreapta, poate ai vreo sansa in cazul in care il actionezi in instanta. Si de aici alt timp pierdut si nervi cand trebuie sa stai ore intregi pe holurile tribunalului.

      00
    • Nu e chiar asa:
      Art. 122
      Se interzice conducătorilor de vehicule să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neaşteptată, fără motiv întemeiat.

      00
    • Omu mergea sa își cumpere porc. Cum fără motiv întemeiat?

      00
    • Oprire neasteptata? Daca nu a dat semnal, ceva. Daca l-ar fi lovit exact din spate, nu s-ar fi dat peste cap. Parerea mea e ca pur si simplu a luat larg ca sa intre pe o straduta laterala ingusta si in momentul ala a fost lovit.

      00
    • NOU
      #17

      Nu vă supărați, un tutorial cu mersul ăsta la aspirație, pe când? Pe ăla cu schimbatul vitezei la 2000/3000 turații l-am bifat deja.

      00
    • Pentru mers la aspiratie nu am, dar pentru tinut distanta uite aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Two-second_rule

      00
    • @Dan 2, asta cu motiv intemeiat este foarte discutabila. Eu pot sa declar ca mi-a sarit o vulpe in fata si din cauza asta am franat brusc.

      Stiu ca toti ati auzit ca se poate, dar eu nu am intalnit niciun caz in care un sofer care a fost lovit din spate sa fie gasit vinovat pentru ca a franat prea brusc.

      00
    • NOU
      #20

      The two-second rule tells a defensive driver the minimum distance needed (…)

      Corecție… orice pilot vajnic al patriei știe că defensiv e un atribut potrivit bătăliilor cu turcii, echipei de fotbal a României, etc. La volan, cuvântele de ordine sunt ofensiv, pressing! (0.9 tce, 2.0tdi, 5 litri, etc.)

      00
  5. Prahova o furniza Munteniei, dar Argesul are contract cu toata tara :)

    00
    • NOU
      #22

      GR, BZ, TR

      00
    • @baxty nu uita de export …

      00
    • Cred ca fiecare judet are cate un alt judet vecin favorit pentru „cei mai prosti soferi”. Eu, fiind din Prahova, am inteles ca Dambovita e judetul cu pricina. Si mai stiu ca aradenii considera pe timisoreni ori viceveraa.
      Tu ce-ti dai singur foc la coliba (parca esti din Mioveni).

      00
    • Din experienta mea personala soferii de Alba sunt la alt nivel (sau in lumea lor proprie).

      00
    • +1 pentru DB.

      Am condus prin toata tara, dar condus mai haotic si dubios ca la soferii din Dambovita nu prea am vazut in alte parti.

      00
    • stati chill baieti. Nu exista nici un numar de Romania fara soferi retarzi.

      00
    • S-a gasit repede Dan 2 sa ne lumineze cu articolul 122, ca noi eram mai prostuti asa si nu auzisem de el si nici nu stiam sa citim un cod rutier, dar, inca o data, bine ca ne-ai luminat Dane! Doar ca e un articol absolut inutil, daca te duci in instanta cu asa ceva rade judecatorul de tine. Stii ce-ti zice? Ia dovedeste mneata ca n-avea un motiv intemeiat! Pai nu, sa dovedeasca el ca avea motiv intemeiat sa franeze! Serios domnu petent? Ramane in pronuntare! Urmatorul dosar!

      00
    • Asa, mai zi-ne si cum e cu oltenii vs moldovenii vs muntenii vs dobrogenii si ia toate combinarile posibile si fa-ne asa un grafic comparativ din care bineinteles etnia ta sa iasa cea mai desteapta si cea mai harnica si cea mai priceputa si-n general cea mai cea.

      00
    • @octavian, ai perfecta dreptate.
      Chiar daca i se cere soferului din fata sa justifice de ce a franat brusc, acesta poate gasi o multime de motive:
      – mi-a sarit un animal in fata masinii
      – o masina care venea din sens opus a vrut sa intre in depasire
      – am avut impresia ca pietonul de pe marginea drumului vrea sa traverseze
      – etc

      00
    • @Martha Logu
      Groenlanda, Brazilia si Turkia

      00
  6. In general romanii conduc prost. Lipsa cultura auto si civica, lipsa infrastructura, prima generatie incaltata cu pantofi ( am masina scumpa=sunt smecher=restul fraieri), lipsa empatie etc sunt cauzele principale. Particularizarile: prahovenii, argesenii, sibienii, galatenii etc conduc prost nu-si au rostul….

    00
  7. Cat de bune pentru toata lumea ar fi ca masinile sa fie echipate cu o Cutie Neagra.
    Nu numai ca politia ar putea finaliza mult mai repede dosarele, sentintele s-ar da mai repede, producatorii auto si firmele de asigurare ar intelege mai bine cauzele si efectele accidentelor.
    Testele Euro NCAP & restu n-ar mai fi la fel de relevante.

    Vad numai beneficii si nu cred ca ar costa foarte mult. Oare de ce nu s-a gandit nimeni pana acum?

    00
    • adica tu vrei sa vaccinezi masinile? te plateste bine soros? sau gates?

      00
    • Interesant. Si nu trebuie sa salveze prea multe date. Stocarea toturor datelor pentru ultima ora de condus cred ca e suficient. Date gen treapta de viteza, acceleratie, frana, lumini aprinse/stinse, etc. Si fortele de la impact in caz de accident, si aia e.

      00
    • și atunci nu mai ai nevoie de inovații precum airbag-uri, esp, abs, euro 7, adblue, euroncap, școli de șoferi, trenuri, motoare de 200 de cai, loganul se va ieftini cu 3000 de euro

      00
    • @Itaa
      ?
      Am zis ca NCap n-ar fi relevant pentru ca:
      -Ncap sunt teste de laborator
      -datale culese de pe milioanele de masini care sunt implicate in tamponari si accidente ar fi de milioane de ori mai relevante decat cele cateva scenarii din laborator.

      Inovatiile ar fi mult mai punctuale pt ca s-ar sti mult mai bine cauzele si efectele accidentelor.

      In fine, eu vad viitorul, tu nu.

      00
    • @Psionics: exista un fel de cutie neagra, la masinile moderne, din care stiu. Masina are mai multe ECU-uri care salveaza un set de date gen viteza la impact. Doar ca: 1. Nimeni nu garanteaza supravietuirea ECU-ului la impact, 2. Nu stiu daca datele sunt standard, 3. Nu se inregistreaza convorbirile din „cabina” si 4. Nu cred ca politia are aparatura sa le descifreze.

      00
    • @Alex
      Uniunea europeana poate impune producatorilor ca o cutie neagra rezistenta la impact sa fie montata pe fiecare masina noua.
      Tot UE poate impune ca acea cutie sa fie accesibila organelor si producatorul sa asigure asistenta pentru extragerea si descifrarea lor.
      Viitorul se poate schimba, trecutul si prezentul nu.

      00
    • Hold your horses, boys….masinile dotate cu functiile astea semi-autonome trebuie sa inregistreze niste date la impact. Alea se salveaza pe 1 ecu intro memorie flash. Daca nu gresesc e directiva UE, anyway, asa ceva se practica de ceva ani. Dar salveaza chestii legate de functiile astea, gen daca e din cauza ca ACC, LKA, traffic pilot assist, etc au luat-o razna sau e soferu vinovat. Tesla, si mai nou bmw, salveaza si video. La tesla dai un claxon si salveaza video de pe toate camerele.

      00
    • @Psionics:
      De pe wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_recorder) dar banuiesc ca nivelul de pret e pe acolo:
      „The cost of the second „deployable/ejectable CVDR” (or „Black Box”) was estimated at US$30 million for installation in 500 new aircraft (about $60,000 per new commercial plane).”
      Ghici cine va plati dublu pe o masina noua echipata cu blackbox?

      Eu zic sa mai lasati din fanteziile astea cu impune statul/UE/etc ceva ca mai citeste dracu vreun politruc si ii vin idei.

      00
    • Si eventual sa-ti scrie automat si cate-o amenda de absolut fiecare data cand incalci unul din cele 12853 de articole din codul rutier, nu? Esti sigur sigur ca vrei asta?

      00
    • @Psionics, o astfel de cutie neagra ar creste substantial pretul unui autovehicul. Nu numai costul cutiei trebuie luat in calcul, dar si costul senzorilor ce ar trebui montati pe fiecare masina.
      In plus, ar trebui modificata legislatia fiecarei tari, astfel incat sa implice niste conditii de genul: „daca viteza inregistrata de cutia neagra este peste limita admisa, esti automat vinovat de accident”.

      @octavian, de fiecare data cand faci ITP-ul se verifica datele din cutia neagra si ti se emit amenzile corespunzatoare pentru ultimul an.

      00
  8. Cred ca ar trebui testate vederea si reflexele celui de 62 de ani, sa nu fie o surpriza ca nu e apt de condus.

    00
    • Da, probabil reflexele l-ar fi ajutat sa evite masina care l-a „pupat in fund”.

      00
    • @Zarax – sigur ai citit stirea? „când au fost loviți din spate de un vitezoman de 62 de ani”

      00
    • Eh… se mai intampla :))

      00
    • Si sa-i ia si temperatura si glicemia, poate iese ca era de vina, nu? O clisma nu? Repetati dupa mine, toata lumea: cel care loveste din spate e vinovat punct! Doamne, cate explicatii stupide, cate triplu axele pe-aici, doar doar sa-l scoata vinovat pe ala cu papucul, ca de ce avea papuc, ca-i sarac, ca-i batran, ca poate n-avea reflexe, gisus doamne! Sper ca astia care gasiti stupizeniile astea n-aveti permis, altfel n-as vrea sa ma-ntalnesc vreodata cu voi in trafic.Niciodata niciodata nici macar o data.

      00
    • @octavian: cel din spate e vinovat legal, nu neaparat si moral. Exista cazuri in care pur si simplu nu ai ce sa faci.
      Par examplu subsemnatul, cu tot familionul in masina, merg in treaba mea, cand, din senin, in suedejus cu mamaligi de incepator in parbriz, intr-un Mercedes ruginit vai de capul lui, ma depaseste, se repliaza in fata mea, pune frana brusca si incearca sa vireze dreapta pe un drum neasfaltat. Cazanul de Mercedes, ditamai barca, nu incape bine pe drumul respectiv. suedejusul se panicheaza si opreste masina in mijlocul drumului. Am oprit la mustata si i-am dat un claxon. Iese din masina si arata ca el semnaliza… deci nu a gresit cu nimic.
      Nu mai zic de idioti opriti in curba ca sa iasa pe drum neasfaltat pe stanga si alte poame de astea care cred ca sunt doar ei singuri pe drum.

      00
    • @octavian – citeste inca odata stirea, apoi comentariul meu apoi pe al tau. Dupa scrie pe o foaie de hartie: „Nu sunt analfabet functional” de 10 ori

      00
  9. Prietenas, Bucurestiul are pe departe cei mai idioti soferi.

    00
  10. Eu am avut un accident similar, iar politia a rezolvat cazul corect, in favoarea mea. O alta masina a vrut sa faca stanga de pe banda 1, prin fata mea, iar eu am intrat in ea. El a spus la politie ca era pe banda 2, in fata mea, iar eu am intrat in el, pentru ca nu am pastrat distanta, eu am spus ca el a venit de pe banda 1 si a intors brusc prin fata mea. Politistul a luat 2 cutii de chibrituri si i-a aratat ca nu aveam cum sa-i lovesc portiera daca ar fi fost pe banda 2.

    In cazul asta e putin mai greu, pentru ca masina s-a rasturnat si nu stii clar care sunt daune de la lovitura si care sunt de la rasturnare.

    00
    • Cel lovit nu vira dreapta? Ca asa e mai greu sa sustii ca ti-a taiat calea.

      00
    • Prin articol se zice ca a facut dreapta de pe banda a doua .
      Nu zice ce semnaliza. Daca a semnalizat stanga si s-a razgandit si a luat-o in dreapta cand cel din spate il depasea regulamentar prin dreapta , aia e .

      00
    • Nu scrie nicaieri ca a facut dreapta de pe banda a doua.

      00
  11. cu cifre (nr. accidente, număr decese, număr cazuri condus cu alcool la bord, fără permis, fără itp), suceava e pe departe locul cu cei mai mulți idioți în trafic.

    în rest, culpa e clară ca bună ziua: cel din spate trebuie să caște ochii și să păstreze distanța față de cel din față. dacă nu, plătește. să zicem că mașina lovită nu intra în dreapta, ci frâna brusc pentru că un pieton căscat îi sărea în față. ar mai fi fost dubii atunci cine e vinovat?

    00
    • Și în general sunt mai multe, nu doar o infracțiune. Gem ziarele de „beat, fără permis și fără ITP/RCA”, sau cu numere false, sau mașina radiată. Zici că e concurs, care strânge mai multe.

      00
    • sau așa, din presa locală de azi:
      „Un bărbat în vârstă de 49 de ani, care se deplasa cu o bicicletă, a ajuns la spital după ce a ieșit de pe un drum comunal, pe un drum județean, fără a se asigura, fiind acroșat de o mașină. Accidentul s-a produs miercuri dimineață, în jurul orei 7.00, la Stulpicani. Din cercetările poliției rezultă că biciclistul, din Stulpicani, se afla sub influența alcoolului”

      00
  12. Instinctiv aș spune că ăia care căutau ferma sunt vinovați.
    Scenariu:
    Șofer: Oare unde o fi ferma aia?
    Pasager: Nu știu, o găsim noi…

    Pasager: Uite, uite, aici, hai intră repede!

    POC!!!

    Evident, scenariu subiectiv bazat pe experiența mea cu oameni de ăștia care fac așa.
    Cum a zis și Vali, poliția închide cazuri rapid, nu corect.

    00
    • Doar ca masina era un papuc care nu poate merge nici foarte repede nici frana atat de brusc :))

      00
    • @Zarax, ar fi interesant de investigat cum a trecut ITP acea mașină, evident. Dar știm că nu se va întâmpla

      00
    • De ce să nu ne întrebăm cum a trecut ITP ul mașina din spate? În mod evident, nu a frânat cât trebuia, nu?

      00
    • ca sa fim corecti ne putem intreba cum au trecut itp=ul amandoua plus daca mosul mai e apt sa conduca e drumurile publice.

      00
  13. Mersul asta cu semnalizarea pusa aiurea e si el periculos. Nu stii niciodata cand cel din fata se hotaraste in final sa faca manevra. Totusi, nu inteleg cum „i-a taiat calea”. Erau 2 benzi pe sens? Poate ar trebui si la noi sa fie interzisa depasirea prin dreapta.

    00
    • Semnalizarea aia pusă aiurea se numește „eventual dreapta”.

      00
    • Este interzisa, dar baietii destepti o fac si-i zic „devansare”
      Sa vezi in Franta ce amenzi pentru devansare iei.

      00
    • Da, dar acolo dau amenzi si pentru mers aiurea pe banda 2.

      00
    • Adică dacă ai 2 benzi și unul merge ca mortul pe banda 2, să nu poți devansa? Să stai după el? Dă-l în morții mamii lui, nu-mi mai pierd timpul să stau în spatele lui că poate se simte și schimbă banda UNDE TREBUIA DE FAPT SĂ FIE. În general nesimțiții nu se simt, așa că îi lăsăm în lumea lor și ne vedem de drum. Stați mă voi după ei, nu îi „depășiți”.

      00
    • Sunt doua situatii diferite.
      1. Devansarea prin dreapta: avem masina A merge pe banda 1 si masina B merge pe banda 2. Masina A are viteza mai mare si trece inaintea masinii B, fara sa schimbe banda nicio secunda. Asta este legal.

      2. Depasirea prin dreapta: avem masinile A si B care amandoua merg pe banda 2. Masina A (care se afla in spatele masinii B) trece pe banda 1 si de pe banda 1 trece inaintea masinii B. Asta este ilegal, deoarece exista riscul ca atunci cand treci pe langa masina B, aceasta sa fi inceput manevra de repliere pe banda 1.

      00
    • Andrei, dacă vorbești serios, dă-mi te rog un articol din cod sau ceva, să înțeleg. Atât de idiot să fie legiuitorul încât să te pună să stai în spatele unuia care merge pe european cu 60 la oră? N-aș crede, dar nici nu m-ar mira.

      00
    • @Eugen, sigur, uite aici un raspuns oficial din parte Politiei Romane:
      https://razvanbb.ro/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare/

      00
    • @Eugen, du-te-n Franta si incearca sa fii destept, sa vezi „n-as crede” de vreo 200 de euro :)

      00
  14. Cameră de bord!
    Orice ar fi avut, până și jafuri de 100 lei din Altex/Lidl, tot făceau un pic de lumină aici. Eu am o chestie de pe Amazon, ceva vaporean, Apeman 😀, cuplată cu SanDisk class 10, merge ceas. Cred că mai mult am dat pe card.

    00
  15. 1. Stiu ca prostia este infinita, dar aia cu ferma erau chiar atat de idioti sa stea pe banda a doua cautand o intrare in dreapta?
    2. Ok, aia de 60 de ani nu zburau conform propriilor declaratii, dar nici nu cred ca mergeau cu 50 pe portiunea aia de drum.

    00
  16. Offtopic: doar pe mine ma deranjeaza link-uriile puse pe cuvinte cheie din articolul sursa (stiriileprotv.ro) catre alte stiri de-a lor dar complet irelevante cu articolul in cauza? E foame mare de afisari sau ce naiba?

    00
  17. Probabil Papucul a virat dreapta insa drumul secundar fiind îngust și perpendicular pe cel principal, virarea nu s-a făcut brusc, șoferul acestuia frînînd pe moment pentru a se încadra în drum.

    Cel din spate a venit cu viteză în ideea că virajul Papucului se va face rapid iar vitezomanul nu va mai fi nevoit să reducă viteza.

    Văd astfel de lucruri frecvent în București. „De ce sa reduc viteza, ca să trec în treapta inferioara pentru 5 secunde?”

    00
  18. Uite daia e buna o camera pe masina, si la ce preturi sunt deja e chilipir.
    Am si eu o poveste cu un accident si cu camera din bord care a fost un martor obiectiv si care m-a ajutat la politie.

    00
  19. Daca as intra in aia de pe banda mea, care fac dreapta sau stanga fara sa semnalizeze, as avea accident in fiecare zi. Scuza cu am intrat in el fiindca nu a semnlizat mi se pare penibila, daca masina era pe banda ta. Ai intrat in el fiindca esti prost sau ai fost neatent. Si daca nu ar fi semnalizat, legal nu cred ca ar fi scutit de vina cel ce venea din spate, deci in situatia asta nu stiu cat ar fi ajutat o camera. Asta daca erau pe aceeasi banda.

    00
  20. @Zoso, legat de video-ul tau cu masini si accidente: e ciudat cum s-au lipit accidentele asa de des de tine, ar fi cazul sa treci pe la vrajitoare sau sa chemi preotul sa dea o sfestanie :D

    00
    • „20 de ani de condus – sub 10 accidente – coaeee, se lipesc accidentele de tine”
      nu vreau să zic că ești cum ești, dar ești. serios.

    • legat de clipul cu masini, eu voiam sa zic altceva: concediaza-ti stomatologul, nu se poate sa arate dantura asa la cati bani te-a costat

      00
  21. Dar pe asta cu tramvaiele l-ati vazut?
    https://stirileprotv.ro/stiri/social/accident-grav-in-bucuresti-7-oameni-sunt-raniti-dupa-ce-doua-tramvaie-s-au-ciocnit.html#&gid=1&pid=2

    Impact frontal intre 2 tramvaie. Dupa ce ca de-abia merg cu 30 la ora, n-au observat ca se indreapta unul catre celalalt pe aceeasi linie

    00
  22. NOU
    #97

    De fapt s-a intamplat asa: Aia cautau ceafa de porc si nu stiau sigur pe unde s-o ia ca nu au auzit de waze sau chestii asemanatoare. La un moment dat au vazut drumul, probabil din scurt si hitz a tras nea ghita de volan dreapta ca sa nu rateze virajul, bineinteles fara sa se asigure sau sa dea vreun semnal ceva si celalat n-a mai avut nici o reactie, i-a spulberat direct. Pentru cine a condus cat de cat prin tarisoara a vazut cazuri din astea o gramada, chiar si eu am evitat la limita doua situatii de genul. Ca sa fie treaba si mai grozava o vita din asta se incadrase stanga si semnaliza stanga si a tras de volan dreapta sa intre intr-o benzinarie. beat this. Zero pagube dar a trebuit sa ies in decor.

    00
    • Un „gut feeling” imi spune ca drumul catre ferma aia nu e asfaltat si marcat corespunzator, iar Wazele nu stia de el.

      00
  23. Si sa nu uitam de „Salvatorii spun că femeia a avut zile de la Dumnezeu”…

    00
  24. Eu sunt curios ce mai face Mario, criminalul cu Aston Martin.

    00
  25. Pe o zona de 80kmh,la iesire dintr-un oras,eram sa patesc la fel ca batranul de 62 de ani. Frana in bot,fara semnal,ca un idiot sa vireze pe un drum secundar.
    Cat despre viteza,vreau si eu dovezi video in legatura cu producerea accidentului. E foarte usor sa incalci 100 de reguli de circulatie si sa dai vina pe viteza altcuiva. Nu ai scuza atunci cand de ex. nu ai dat prioritate,ai avut vizibilitate maxima si alt sofer intra in tine cu putina viteza.

    00
  26. Am mai comentat aici referitor la accidente, fiecare isi da cu parerea. Unii mai in cunostinta de cauza, altii mai putin. Vad ca tot te legi de „formularea clasica”. Tin sa te anunt ca politia are atributii doar in faza de cercetare, nu stabilesc ei vinovatia daca e deja e accident cu victime. Politia constata, expertul criminalist determina modul in care s-a produs accidentul (functie de urme, masuratori, filmari. etc.), procurorul stabileste incadrarea si instanta stabileste vinovatia. Toate astea urmand procedurile legale. Daca nu urmezi procedurile, o sa ai din nou articole cu „justitia pe care o aparam”, pentru ca in situatia in care nu ai administrat probele legal, te mananca avocatii.

    00
  27. cum se curăță locul după accident

    Trebuia să le lase pe toate acolo, nu împrăștiate pe carosabil ci exact cum erau la marginea drumului înainte să le trimită târâș la vale. Decor natural educativ.

    00
  28. Legea e clara, nu ai decat sa pastrezi distanta de 1 km de masina din fata daca nu ai vizibilitate sau nu esti sigur pe tine. Iar daca vrei sa intri pe whatsapp fix atunci (da fix, ca ai primit un mesaj si mori daca nu-l citesti) sau vrei sa admiri rapita si macii sau vrei sa te uiti in ochii sotiei sa-i spui cat e de frumoasa si extrasuperbaiubitameaviatamea, atunci tragi frumos pe dreapta (dupa semnal corespunzator), pui pe avarii si iti faci de cap.

    Comentam la legi in Romania, dar „pe-afara” ne plac legile si uite dom’le ce civilizatie… cand o sa ajungem si noi ca ei? Maine daca vrem. Totul e sa fim oleaca mai seriosi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.