Energia electrică încotro

Mă gândesc la două faze.

Una e dacă ar fi mai rentabilă încălzirea prin pardoseală pe curent și nu pe apă/gaz. Am văzut niște estimări, la 120mp ar fi cam 400 lei pe lună pentru a avea 22 grade în casă. Dacă aveți experiență pe tema asta, lăsați comentarii.

Sigur, după aia ar urma niște panouri și un Powerwall (sau ceva similar), dar ăsta e un plan pe 10 ani.

A doua fază e că aș cumpăra niște unelte pe baterii. Makita sunt prea scumpe, Skil nu au de toate, Einhell sunt acceptabile. Au șurubelniță electrică, bormașină, flex, șlefuitor, suflantă, mașină de tuns iarba, ba chiar și un fierăstrău sabie.

Întrebarea e dacă are rost sau mai bine pun un electrician să îmi tragă cabluri mai bune în beci (acum am o priză pentru chestii ușoare, o lampă de lucru, un radio, nu pot folosi un flex acolo, trebuie să duc un prelungitor de afară). Dar mi-e teamă că, la fel ca în cazul șurubelniței electrice, uneori nu o să aibă destulă putere.

fun-sleep

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

135 comentarii

  1. Legat de încălzirea în pardoseală:
    Când am văzut dat prima dată de încălzire prin pardoseala la niște prieteni ce-și luaseră apartament nou mi s-a părut genial. Apoi după un an mi-a zis unul din ei că s-a trezit că i s-a dezlipit talpa de la încălțămintea pentru munte. Ca idee, să ai grijă, că nu m-aș fi gândit nici în 100 de ani.
    Altfel, unii zic că se ridică praful mai ușor, dar cum ai roboțelul, cred că nu îți mai faci griji.

    00
    • era noroiul necuratat la timp

      00
    • Mă îndoiesc, e genul de om care are grijă de lucruri.

      00
    • Sa stam stramb si sa gandim.
      In circuitele moderne de incalzire in pardoseala nu vei avea temperaturi mai mari de 40 de grade. Comparativ, in calorifere poti avea chiar si 80 de grade daca esti racordat la centrala de cartier si stai aproape de punctul de distributie.
      Nu dati cu pietre, stiu ca in Bucuresti e reteaua ciuruita si ajunge la 40 in apartamente, dar nu peste tot e la fel.
      Praful in casa ti-l ridica curentii de convectie ce se creaza langa sursele de caldura mai ales.
      Sau nevasta-ta daca nu stie cum sa-l stearga.
      Vei avea curenti de convectie mai puternici langa caoriferul la 80-70 de grade decat langa pardoseala la 40 de grade.

      Concluzia e ca aia care spun ca li se ridica praful de la incalzire in pardoseala sunt cam putori.

      00
    • Daca problema ta e sa-ti pui sau nu incalzire prin pardoseala electrica ma gandesc ca un purificator de aer nu-i chiar o problema si nu se mai ridica nici-un praf… moare din fasa.

      00
    • aia cu talpa e fake news. in pardoseala (cel putin la incalzirea cu agent termic) la mine in grupul de amestec temperatura e setata in distribuitor la 40 de grade. cam atat ajunge in circuit. prin sapa si prin gresie/parchet se mai pierd cateva grade iar acolo unde pui piciorul mai ajung 35 de grade su ceva de genul. daca tie ti se dezlipeste talpa de la pantof la 35 de grade ar trebui sa schimbi firma de pantofi. tineti cont ca pe asfalt vara sunt uneori si 60 de grade.

      00
    • @Ovidiu, sunt de acord cu ceea ce spui, doar o mica corectie, niciodata nu vei avea 40°C la suprafata pardoselii. Chiar se specifica prin ceva normative ca temp. maxima in zonele locuite frecvent (living, dormitoare) sa fie de 29°C si doar in celelalte zone de max. 31°C.

      00
    • @Ovidiu dar de ce e treaba nevestei sa stearga praful?

      00
    • @kendo
      Temperatura corpului uman are 36 de grade îți zic sigur că pardoseala lor era mult mai caldă că am mers desculț pe acolo.

      @mario
      Una e să mergi pe asfalt încins, alta e să îți stea pantofii 3-4 luni de zile în același loc la o temperatură de 40 de grade. Poate o fi fost alta cauza, na, dar merită riscul? trebuie doar să ai grijă unde îți pui pantofii sau să nu îți faci încălzire pe sub debara sau în dulap sau unde îți lași pantofii.

      00
    • @done8989 nu ti-au ajuns minusurile de la primul comment?
      40 de grade sunt in circuit (in tevile din shapa). La nivelul talpii pantofului sunt poate 30 de grade daca tii pantofii pe jos prin casa. Daca ii tii in dulap atunci nu vor vedea 30 de grade in casa ci doar afara din casa daca e vara. Principiul dupa care functioneaza incalzirea in pardoseala nu este sa fie incinsa ca la calorifer ci faptul ca foloseste o temperatura scazuta fata de calorifer dar are o suprafata radianta foarte mare (toata pardoseala din casa in afara de partea de sub cada/cabina de dus). Cantitatea de caldura necesara locuintei e practic aceeasi ca la calorifer doar ca e distribuita diferit, mult mai uniform.
      Nu ti se vor topi niciodata talpile pantofilor daca ai incalzire in pardoseala, poate daca ai pus-o cu vreun Dorel.

      00
    • @mario
      Nu e vorba că nu m-am săturat de minusuri, ci că insiști cu niște chestii chiar dacă ți-am explicat de ce eu cred că erau mai mult de 40 de grade la nivelul solului și chiar dacă ți-am zis că s-au dezlipit și nu topit.

      00
    • @done8989, nu pot sa stiu ce regim de functionare au unii sau altii. Daca vor sa functioneze cu cu temperaturii anormale, e alegerea lor.
      Eu am IPAT cu apa, momentan temeratura pe tur a agentului termic este de ~27°C si, cand functioneaza centrala, pare foarte calda.

      00
  2. A, da. Bormașină Makita pe baterii vindeau băieții în târg în craiova cu 200 de lei (probabil se putea negocia lejer la 150) – nouă, funcțională … Probabil s-a răsturnat vreun camion pe undeva.

    00
    • No way! Atentie mare la brand-urile vandute pe OLX/bazar/piata, sunt FAKE-uri dovedite. E bine sa faci o comparatie inainte de cumparare, cum arta produsul vandut si cum arata cel original. Sunt o gramada de BOSCH, MAKITA si DEWALT pe OLX. Nici o firma care se respecta nu isi pune numele pe un sticker.

      00
    • Sunt fake-uri . Orice bormașina , flex sau impact Makita/ bosch / dewalt la kit cu încărcător și 2 baterii sub 800 lei este fake. Sunt 100lei in dragonul roșu – și nu sunt bune de nimic , dar na.. ne place sa facem “afaceri” . Doar un încărcător original este 200lei .

      00
    • Am vrut un replay, din greșeală am postat ca și comentariu mai jos.

      00
    • Bagi 2 suruburi si aia e. Au si baietii in vitan niste dewalt de nici producatorul nu stie ca a produs asa nave spatiale…

      00
    • Mie imi place de OLX la faza asta, cele mai populare anunturi la scule sunt bormasinile si drujbele false, cu zeci de mii de vizualizari si pe olx ii doare in pix, indiferent cate reporturi faci. Bune si pe STIHL romania &co ii doare in pix ca altfel faceau si ei o reclamatie la politie, ceva.

      00
    • dă-mi niște linkuri, facem un post, poate se simt.

    • Vali, ai mail. (vezi ca o fi in spam ca are doar linkuri)

      00
  3. In momentul actual nu mi-as pune speranta in baterii. Vreau sa imi montez panouri solare dar astept momentul in care legislatia o sa imi permita sa vand curent retelei de care apartin cu alte cuvinte vreau sa folosesc distribuitorul pe post de baterie.

    00
    • Legislatia exista deja!

      00
    • legislația actuală îți permite să dai energie rețelei, la jumătate de preț, dar nu îți permite să scoți banii din exces dacă ești persoană fizică

      00
    • @gc, vezi de programul casa verde, momentan e blocat pentru că au făcut mânării, dar dacă redeschid programul sunt o subvenție binevenită pentru panouri

      00
    • legislatia permite. Doar ca aplicarea e mai romaneasca

      00
    • Nu ziceau baietii ca de dau drumu la electricitate pe retea moare reteaua?

      00
    • @brusti nu stiu ce rahat am citit prin august din care am inteles ca distribuitorii nu accepta. Acum o sa stau cu ochii pe fondurile europene sa vad cand e urmatoarea finantare. Mersi.

      00
    • eu de la buhnici am auzit că produce pe plus, are factura la electricitate pe minus și nu are cum scoate banii ăia, practic energia dispare dar electrica nu are cum acorda banii

      00
    • Legislația exista. Distribuitorul este obligat să îți puna contor cu dublu sens. Furnizorul este obligat să îți cumpere energia la un pret reglementat de autoritate si anume prețul mediu al pieței pentru anul anterior. Daca esti persoana fizica, vei avea 2 linii pe factura (una energie consumata cu un pret, a doua energie introdusa in retea la pretul mentionat mai sus). Da, este o diferenta intre cele 2 preturi, dar trebuie să ții seama ca energia pe care o iei va fi mai scumpă pentru ca include si alte taxe (distribuție, transport, etc).
      Toată schema face sens în cazul în care dai cât mai puțină energie în rețea si consumi cât mai mult din ceea ce produci. De aceea bateria este un plus valoare în toată schema.

      00
  4. Incalzire in pardoseala rehau cu pompa mitzubishi zubadan (nu bagi tevi in pamant), la casa de 140mp utili, cu pereti de 40cm. In lunile de iarna curentul costa 800-1200 de lei. Include si 2 frigidere, iluminat, televizoare, masina de spalat vase, masina de spalat, etc

    00
    • 1200 lei pe luna sau pe iarna? cate luni iernezi?

      00
    • Mesajul tau imi confirma ce stiu de la niste prieteni. Am casa cu cam aceeasi suprafata si cu incalzirea clasica, calorifere si centrala pe gaz. Cu o izolatie buna, costul gazului e de max. 400 lei iarna. Curentul aprox 80-90 lei pentru restul consumatorilor.
      Inca e rentabila incalzirea pe baza de gaz.

      00
  5. Partea bună la Makita sau Bosch este că acumulatori buni, care sunt cei mai scumpi la o sculă. După ce ai 2-3 acumulatori poți să achiziționezi încet încet și alte scule solo.
    Makita de exemplu are cu 2 acumulatori de 18v mașină de tuns iarba , aspirator sau roabă 😀. Nu zic că sunt necesare dar ai de ales intre sute de scule care folosesc aceiași acumulatori.
    Primii acumulatori Bosch professional de 12v m-au ținut 6 ani la modul serios. Acum, după 8 ani i-am trecut la treburi ușoare cum ar fi la lanterna. De ceva timp am Makita 18v pentru unele scule mai puternice.
    Dacă vrei să te țină o viață și să nu coste cât altele mai bune (deWalt ,Metabo), acestea cred că sunt bune la curte.

    00
    • mai bune, la ce? niciun brand nu are consistenta in gama ori peste modele, te uiti pe net sa iti faci o idee buna pentru ce scule ai nevoie si iei. spre exemplu pt un hobist sunt f bune ryobi

      00
  6. Parerea mea e sa te feresti de Einhell. Nu prea sunt OK. Am avut de la ei surubelnita si ferastrau electric. Nu au facut fata. Dupa cateva utilizari, praf. Poate am avut eu ghinion.

    00
    • Bormașină Einhell cu acumulatori. După un an de nu cine știe ce utilizare acumulatorii mai țineau 5 minute. Modelul de acumulatori nu se găsea pe piață. Adaptat la alimentare dintr-o sursă de PC (cu fir), a mai mers vreun an, până a crăpat o rotiță de prin interior.

      00
    • Nu stiu despre cele cu acumulatori de la ei, dar bormasina cu fir are vreo 18 ani. Doar. Si functioneaza foarte bine

      00
    • subscriu. am avut bormasina cu fir de la einhell si o sararita electrica pentru imprastiat ingrasamant de gazon / plantat seminte. s-au stricat dupa maxim 10 folosiri.
      la gama aia de pret skill (au fost cumparati de bosch acum vreo 5 ani din cate stiu) sunt net superioare, am rotopercutanta folosita intens, nicio problema.

      00
  7. Avem încălzire electrică prin pardoseala de aprox 9 ani. Trifazic. La câmpie, consumul anual pe 110 m2 este de 12.000 de kw. Mai mult iarna, mai putin vara avand totul pe curent. Confirm faza cu praful. Se ridică iarna a 2 a zi după ce ai aspirat. In plus, căldură nu e una plăcută , agreabila cum e cea dată de un calorifer sau de un foc. Noaptea , deși termometrul arata 23 de grade, simiți că ți-s reci urechile și nasul.

    00
    • Care-i faza cu praful? Niciodata n-am inteles-o. Se ridica, si? Nu mai sta pe podea si sta pe tavan? E asta o problema?
      Si acum vorbind serios, am incalzire in pardoseala (cu apa si gaz) si nu m-as intoarce veci la metoda clasica ce foloseste calorifere. Nu se compara cativa mp de tabla fierbinte cu o intreaga podea care emana caldura. Mi-am reconfirmat asta iarna trecuta cand i-am vizitat pe parinti: la ei in sufragerie te sufocai daca stateai langa caloriferul fierbinte la 60 de grade dar daca te mutai in cealalta parte a camerei (4 m, nimic exagerat) puneai o bluza pe tine.
      Daca iti e frig la 23 de grade da-i pana arata 25 si te simti confortabil.
      Eu tin 24 de grade in fiecare camera si e foarte confortabil (ptr a sta in cucu’ gol).
      Cat despre costuri iarna trecuta: nov 23 lei, dec 69 lei, ian 93 lei, feb 71 lei, mar 46 lei gazul. Timisoara, 58 mp, 24 grade in permanenta, etaj 10 (intermediar)

      00
    • Am incalzire electrica in pardoseala de 2 ani, dar tot ce ai scris tu mi se pare prostie. Consumul spus de tine e exagerat (eu dupa putin mai mult de 2 ani am consum total 15000 de kw la suprafata comparabila).
      Praful nu are cum sa se ridice, daca tii curat in casa. Nu imi imaginez de unde ai tu atata praf a doua zi dupa curatenie… oricum, nu e ca si cand umbland prin casa nu ai ridica praful, daca nu tii curatenia.
      Iar caldura este chiar ok, uniforma in toata casa… daca ti-s reci extremitatile, poate ai probleme cu circulatia sanguina (nu mi s-au plans nici musafirii de vreun disconfort).

      00
    • NOU
      #42

      Calculez bine ? 12.000 kw x 0,58 lei (pretul 1 kw) = 6960 lei incalzirea la 110 mp / an, adica octombrie – martie sau 1160 lei/luna de incalzire. Si stai in frig.

      00
    • Încă o dată: e încălzire electrică prin pardoseala – covorașe cu fire . Nu centrala, nu calorifere. Consumul in lunile cu sub 7 – 10 grade noaptea este de 2000 kw lunar. Sunt minimum 5 luni in care e pornita nov – martie. Însă o pornesc din oct când seara se răcește. Merge și în Aprilie și Mai. Rezulta o medie lunară de 500 de lei. Peakuri in iarna de 1000 – 1200 lunar și lowuri in vara de 200 – 300 lei. Și praful se ridică chiar daca face soacra-mea , clean freak, zilnic curat. Pentru familia mea, nu e căldură plăcută. O fi pt alții.

      00
    • @androidul cu sobolani: Calculezi foarte bine…atata doar ca o casa de 110 mp „produce” facturi lunare de minim 1000 de lei pe perioada iernii! La noi in Arad s-a construit un cartier ce s-a dorit verde. Adica fara gaz. Fiecare „viluta” are 50+50(p+m) de mp si dupa prima iarna lumea se plangea de 1400 de lei pe luna. Acum au inceput lucrarile de racordare la gaz.

      Incalzirea pe curent electric este cea mai scumpa din cate exista la noj in Romania!

      00
    • Nu calculezi bine, s-a mai scumpit curentul. Acum e cam 0.61 lei/kWh.

      00
  8. Pe gaz.
    Altfel te electrocutezi.

    00
  9. Referitor la scule, decat Einhell mai bine iti iei de la Lidl Parkside. Sunt mai butucanoase, dar pentru bricolat ocazional sunt OK. Au si variante pe acumulatori.
    DeWalt au si ei chestii bune, cu preturi apropiate de Makita.

    00
  10. makita sunt relativ ieftine pe clasa de hobby, acumulatorii costa. dar merita banii

    00
  11. În caz de război, să ții minte întotdeauna că primul lucru care se întrerupe va fi electricitatea.

    00
  12. Makita aia cu 200 e un fake ordinar, nici 100 nu merita. Nu are nici o legătură cu firma Makita, e adusa și vândută de conaționalii noștri indieni și e teapa 100%.

    00
  13. Mai bine tii incalzirea electrica pentru alei pe langa casa iarna (sau degivrare, cum vrei sa-i spui). Incalzirea merge bine cu gaze la centrala, eu optez pentru o pompa de caldura. Cat despre scule, am lucrat cu dewalt (ceva mai ieftin decat makita, dar tot heavy duty, te vor tine o viata daca nu ai ghinion).

    00
    • Am mancat rahat: dewalt-ul a fost candva mai ieftin decat makita. Avantajul lor este ca ai stabilitate ceva mai buna decat la makita, fiind mai grele oleaca.

      00
  14. Cred ca cei 2 factori importanți sunt:
    1. Cat de bine e izolată casa;
    2. Cum reglezi termostatele;

    Gazul e ieftin. Iarna trecută pentru 140 mp, 250 de lei am dat in medie lunar pe gaze.

    Termostatele mele sunt puse cam asa:
    L-V 5-8, 17-22, pe 23 de grade, băi 25 de grade
    S-D 8-22, pe 23 de grade, băi 25 de grade.
    În restul timpului 18 grade peste tot.

    Fiindca nu sunt un om friguros, in birou sta mereu pe 18 grade, senzorul de prezența ridica temperatura in 22 daca e cazul.

    In băi am si calorifere de-alea clasice de prosop.

    Toate termostatele au o eroare de 2 grade setata ca sa se simtă bine nevasta-mea, adică afiseaza cu un grad in plus, asa ca ea crede că sunt 25/20 de grade, nu 23/18 :)

    00
  15. Incalzire electrica prin pardoseala – Ca sa fie cu adevarat eficienta trebuie sa incalzeasca un strat cu inertie termica mai buna ce poate retine caldura respectiva (a se citi sapa de 7-10 cm cu polistiren sub ea). In caz contrar, caldura nu se mai simte imediat cum o opresti.
    Si eu am devenit fan pompa de caldura ca si eficienta, preferabil cu traseul frigorific tras prin sol.

    Scule electrice
    Recomand si Bosch albastre (sa zicem ca lucrez in domeniu) – tin pasul cu brio in tandem cu cele fara moarte de la Hilti. Recomandarea ar fi sa iei sculele de putere mare (circular, bormasina percutie, etc.) cu fir si restul cu baterie (filetanta simpla, flex chiar etc.) pentru o mai mare mobilitate.

    00
    • Există companii serioase care nu-și permit Hilti, iar tu îi recomanzi marca asta lui Zoso, când el are nevoie de scule mai mult pentru bricolat?
      Hilti nu se găsește în magazine, iar dacă ai nevoie de service/mentenanță nu te duci tu la vreun atelier, ci trebuie să suni reprezentantul zonal și vine el ca să preia/predea scula. Îți dai seama cât costă asta? Nu degeaba la un moment dat Hilti într-un clasament era firma cu cele mai mari salarii din România. Leichestein, tată!
      Cu banii dați pe o singură sculă Hilti îți cumperi un întreg pachet cu acumulatori de la Einhell, Parkside, Erbauer etc etc
      Dacă vrea să-și deschidă o mică afacere trece la nivelul următor: Bosch, Makita, Metabo, DeWalt, Hikoki (fostul Hitaki), dar musai cumpărate din magazin, cu garanție. Sculele de pe OLX chiar dacă sunt funcționale au sigur bateriile terminate.

      00
    • Hitachi…(parcă mă zgâria ceva pe ureche)

      00
    • Doar am mentionat ca pe santiere se folosesc ambele tipuri de produse (si Hilti si Bosch) in acelasi timp pentru aceleasi tipuri de activitati si functioneaza fara probleme. De cele mai multe ori problema nu e la echipament cat la utilizator.

      Einhell and company nici nu merita mentionate.

      00
  16. Hai sa dau si eu cu parere,, desi nu e cazul pe un blog de topoare.
    Dewalt:pt lucrari profesionale, durezza ceva timpul de lucru cu 2 baterii de schimb.
    Makita:acelasi lucru doar ca asiatice.
    Hard work mult timp durata baterie mare,, poate faci gaura in fier de 2 cm, poate ai de gaurit un planseu,, atunci intervine the best:Milwaukee, costa destul de mult dar nu cedeaza la primul hop. Lucrez in constructii metalice, dar sì finisaje deci stiu c’è poate fiecare marca, bosch au ramas numai numele de ei, de cand fabrica e in turcia si sculele cedeaza imediat.
    Einhel doar o gluma,, ori de unica folosinta

    00
    • Makita… asiatice, dar japoneze nu chinezării.
      Să nu uităm că Japonia a fost până de curând a doua putere economică și tehnologică a lumii.

      00
    • Au fost pana cand au inceput sa scada un pic calitativ,, doar trebuie economist undeva.
      Brandurile care produc scule pt santier e, fie ele navale sau pe uscat nu fac rabat la calitate.
      Milwaukee destul de scumpe, insa se adreseaza uni alt segment de constructii, metalice, navale am vazut si in constructii civile. Bateriile robuste, piesele interioare rezistente,te poti baza o zi de lucru la nivel mare,, eu folosesc in constructii metalice doar scule pe baterii si dupa doi ani de uzura continua doar bateriile cedeaza. Restul marcilor mai scad un pic la calitate,, mai produc prin vreo tara bananiera si depinde carui segment se adreseaza

      00
  17. – poti face incalzire in pardoseala si pe gaz
    – cea mai utila inlocuire a gazului este plita cu inductie
    – cabluri corect dimensionate in atelier
    – daca nu iti permiti instalatie electrica noua, inchiriaza o garsoniera!

    00
  18. mi-am luat coasă electrică makita, ca putere nu se compară cu una pe benzină dar pe lângă casă merge(curte nouă, puieți necurățați, dacă au până în 40cm îi poate lua cu greu, mai sus doar îi zgârie), flex am vrut să-mi iau tot pe baterie dar nu mi se pare justificat prețul și acumulatorii sunt destul de scumpi, ca să nu mai zic că la bosch sunt greu de găsit bormașini și flex care să folosească acelaș tip de acumulator sau acelaș încărcător, și nu vreau să am 100 de încărcătoare

    00
  19. Eu am o șurubelniță electrică Einhell cu 2 acumulatori luată la ofertă, cred că am dat vreo 40 de euro, ține foarte bine și o am de vreo 2 ani dar folosită așa regim Hobby.
    Ptr un pic mai dur decât Hobby, dar nu ptr muncă, i-am luat tatălui meu Bruder Manessmann acumulatorii 18V pe Litiu foarte ușoară, încă mai ține după vreo 2 ani de abuz.
    Anterior i-am luat un Black Decker de 14V dar a pus-o la alt încărcător și aia a fost.

    Referitor la încălzire pe curent, singura variantă eficientă e să nu produci căldură direct din curent, ci să folosești curentul intr-o pompă de căldură cu un factor cat mai bun, peste 3 măcar. Din păcate tehnologia de a obține căldură direct din curent e tot aceeași ori că e în pardoseală ori în boiler ori în centrală și e cam cel mai scump mod de a produce căldură.
    Funny fact, aici în DE curentul e cel puțin 0.3 euro/kWh și oamenii fac apă caldă cu instanturi trifazate pe curent de 21 kW!!!

    00
  20. Eu am schimbat toată scularia pe ryobi.

    Înainte de preț, makita nu mai este de mult ce era. Sunt dezamăgit. Hitachi (acum Hoki, Hokiki sau cu le zice) este ultim căcat, la fel ca nemaipomeniți Bosch Albastru.

    Ryobi are un preț bun, sunt foarte stabile (în comparație cu Bosch blau și hitachi). Einhell este okisch dacă le folosești rar, dar dacă dai doua parale mai mult ai deja ryobi.

    La ryobi, am cam tot ce oferă, se potrivește același acumulator la toate aparatele. Acumulatorul (5000 ah (!) 18v) mi s-a încărcat astăzi în 20 de min. In plus sunt, pentru mine, foarte balansate când le ținen în mână și nu obosim ca de expl., cu makita.

    Nu, nu este Hilti, Festo, Milwakee sau Aeg-Power tools, dar de alea nu ai nevoie dacă nu ai firme de construcții. Eu sunt heavy professional user dar nu dau gauri de 25 toată ziua….

    00
    • Si eu sunt in cautare de filetanta.. Ma oprisem la black&decker 18v 1.5ah. User dasta de apartament.
      Daca lucrezi doar in beci sau pe aproape ~100mp,as merge pe cele cu fir. Ryobi sunt cum zici tu dar pentru un om ca tine. O varianta buna si un pic mai ieftina ar fi dewalt chiar si astea fara perii

      00
    • Confirm treaba cu Ryobi. Raport calitate pret nesperat de bun.
      Am lucrat cu ele, nu vorbesc din clipuri comparative de pe youtube.

      00
  21. Eu am de 10 ani incalzire in pardoseala pe apa. Cel mai eficient sistem este cel cu teava in teava tur si retur. Cu cat se intoarce retur mai cald in centrala cu atat mai ieftin este sa reincalzeasca. La 100mp nu am avut niciodata mai mult de 300 lei factura la gaz pentru o temp de 21-22. Sub instalatia din podea am o folie termorezistenta cqre are pe partea de sus aluminiu ca sa se disipeze cat mai putin in jos. Peste tevi am niste placi de plastic prevazute cu canale inguste de aer astfel ca printr-o plinta perforata sa se ventileze condensul. Peste aceste placi de plastic, nu mai stiu cum se numesc, am gresie portelanata, nu parchet. Se incalzeste mai greu dar pastreaza mai bine temperatura. Se ridica mai putin praf deoarece am radiatoare mici. Podeaua ridica temperatura ambientala la un 20-21 si pentru mai mult se activeaza radiatoarele. Recomand pentru economie pe termen lung o centrala pr gaz in condensatie care recicleaza gazul ars si il evacueaza rece (personal recomqnd wiessmann) . Am prevazut fiecare camera cu circuit individual prin niste distribuitoare speciale astfel ca in cazul unui blocaj sa pot intrerupe acea zona pentru a o curata cu pompa de presiune si fiecare zona are termostat de camera separat de termostatul radiatorului aferent incintei.

    00
  22. Daca tot vrei pe energie electrica poti folosi o pompa de caldura gen Panasonic Aquarea. In Olanda, tarile nordice este prima optiune in materie de incalzire si apa calda.

    00
  23. Ia-ți Makita ! Folosesc la munca doar scule Makita (5 la număr) cu doar 3 acumulatori 18v 5A. Încărcați și descarcati zilnic de minim 2 ori sunt in perfecta stare de funcționare de mai bine de 2 ani. Acumulatorii merita toți banii chiar dacă sunt scumpi !

    00
  24. Cantitatea de căldură necesară pentru încălzirea locuinței e data în principal de gradul de izolare al casei( pereți, placa pe sol, planșeu sub pod și tâmplărie) și de volumul încălzit. Aceasta cantitate este identifica indiferent daca încălzești cu radiatoare sau cu încălzire în pardoseală. Cel mai ieftin poți să produci această căldură cu o centrala pe gaz in condensare, apoi pompa de căldură și cel mai scump electric(centrala electrica sau direct covor). Dacă casa nu are o izolație cel puțin medie, încălzirea în pardoseală nu e tocmai recomandata pentru că vei avea nevoie de o temperatură prea mare a pardoselii și asta nu e sănătos. Dacă urmează să faci înlocuirea pardoselilor și îți permite înălțimea, încălzire în pardoseală cu centrala pe gaz e cel mai ok, dar te înalți cu vreo 8 cm. 3cm extrudat și 5 cm sapa. Covorul electric are avantajul că îl înglobezi in adezivul de la gresie, iar sub parchet scapi cu o autonivelanta subțire. La scule te poți uita și la erbauer de la bricodepot sau dexter de la Leroy. Mi se par peste einhell

    00
  25. ” la 120mp ar fi cam 400 lei pe lună pentru a avea 22 grade în casă” e cam imposibil dar poate la o casa noua care e izolata foarte bine.
    400lei / 0.56 lei/kwh= 714kWh/luna/ 30 zile =24 kWh/zi
    La 120 mp ai nevoie de o centrala de 14-24 KW, iarna te poti astepta la aproape 2000kWh adica putin peste 1000 de lei.
    Aproape 70 kWh/zi, poti sa uiti de Tesla Powerwall ca are capacitate de 13.5 kWh, daca vrei sa te tina ar trebuii sa o descarci maxim 80 %, adica vreo 11 kWh/zi.
    Panourile fotovoltaice produc iarna in Brasov 30% din cat produc vara.
    Un sistem de 10 KW produce zilnic iarna 15kWh iar in iulie produce 50kWh/zi.
    LA 10KW ai nevoie de 30 panouri de 330W fiecare, ai nevoie de 50 mp unde sa le instalezi, cu orientare S-E, S sau S-W pentru a maximiza productia.
    Referitor la sculele pe baterii, plateste un electrician e mult mai ieftin, sculele direct la curent sunt mult mai ieftine. Makita au probleme cu bateriile, dewalt si milwakee sunt bune dar nu merita pentru proiecte mici.

    00
  26. O paranteză despre încălzire… Un factor important este umiditatea relativă cu cat este mai scăzută cu atât e nevoie de o temperatură mai mare pentru a avea aceeași senzație de comfort.

    00
  27. NOU
    #95

    Incalzirea in pardoseala e o foarte mare prostie, indiferent ca-i cu agent termic apa sau cu cabluri. Ridica praful direct de la dusumea, spre deosebire de calorifere care ridica praful doar de la jumatatea camerei. In plus fata de asta, tevile sau cablurile nu mai pot radia caldura si atunci se strica pardoseala.

    00
  28. dupa ceva ani de folosit scule cu acumulatori de la mai toate marcile de pe piata iti pot spune ca e foarte important cat de des le folosesti, pentru acumulatori e foarte benefica incarcarea si descarcarea cat mai dese. Ni-Mh sa fugi de ele, Li-io sunt f bune si poti cumpara scule la care se poate desface cutia pachetului de acumulatori pt a inlocui elementii defecti acasa fara cheltuiala suplimentara. iar motoarele sunt impartite in doua mari categorii, cu perii(colectoare) si fara, daca te tine buzunarul recomand fara. in afara de filetanta/gauritoare mica nu recomand scule cu acumulator daca exista si versiunea la 230v ( am drujba electrica, benzina si acumulator de ex) pt ca Puterea egala cu tensiunea ori intensitatea, intotdeauna un motor electric relativ comparabil ca greutate la 230v va performa mai bine in termeni de cuplu si putere pe toata plaja de turatii. cele cu acumulatori ca sa compenseze au mecanisme planetare cu pinioane si pt puteri comparabile sunt ff grele(Hilti de ex) Asa ca daca esti heavy user cele cu acumulatori au avantajul portabilitatii, daca mesteresti din cand in cand recomand priza, e sfanta :)

    00
  29. La nivelul actual al preturilor cred ca incalzirea pe gaz este mai rentabila. As merge pe incalzirea cu lichid in pardoseala si centrala pe gaze. Cand se strica raportul ai posibilitatea sa schimbi centrala. Deja am vazut unele pe inductie care spun ei sunt mai bune decat clasicele boilere cu rezistenta.
    La orice scule trebuie sa te gandesti ca bateriile au durata limitata de viata. Le folosesti ori ba la un moment dat se duc. La cele litiu/alcaline este un fenomen de coroziune interna datorat apei care se degaja in procesele de incarcare descarcare. Pentru nivel home user as merge in continuare pe scule cu fir plus ceva unelte mici fara pentru spatii inguste sau indepartate (o surubelnita sau o masina de gaurit pentru montaj).

    00
  30. Ia-ti Makita cu acumulator de 18v.
    Dupa aia o sa faci si cafea in beci

    https://m.youtube.com/watch?v=la347Av0Is4

    00
  31. Gaz. Gaz. Gaz.

    Încălzire în pardoseală pe electric, 400 de lei? Pe zi eventual :-D

    Are un nene, Adrian Sarbescu ii zice, un site unde găsești toate detaliile la care te gândești sau nu vis-a-vis de pompe de căldură. Inclusiv tipul de șapă recomandat pentru încălzire în pardoseală. Faci niște calcule (iei de acolo formule de calcul și parametrii care se pretează la casa ta) și adaptezi la consumul unei încălziri prin pardoseală pe electric. Ai avut mai sus un calcul care se apropie de realitate, tre să te gândești că n-ai cum să ajungi la consumul ăla. (2.4 kw/ora mai exact la un regim de funcționare de 10 ore pe zi)

    Pe de altă parte, am vazut casă pe structura metalica cu panou osb/vata minerala/rigips și exterior polistiren de 15 cm, 290 de metri pătrați, pompă de caldura sol-apa, orientare spre sud, vitrata cam 30% cu factură de curent anul ăsta in februarie: 380 ron. Investiția în pardoseli, pompă de căldura, boiler, foraje pentru pompă, automatizare cu telefon și figuri: 18500 eur. Trifazic, a plătit și transformator de pe medie, omul își poate permite. Ma rog, traful e caz special.

    Eu plateam la gaz in apartament izolat peste 450 de lei, 23 de grade in casă si ACM.

    Acuma, dacă tu ajungi la performanța să încălzești cu electric la preț decent, sau vezi undeva așa ceva, te rog să-mi zici și mie. Eu la 190 de metri pătrați cu casă pe structura de lemn, izolată cu 20 și-n rest vata bazaltica inclusiv pe tavan si învelitori, un singur nivel si făcută prin pardoseală, am calculat o pompă de caldura aer-apa de 10 kw, cu boiler și tot pachetul, pe la 10-12 k euro. Garajele nu le voi încălzi. Ăsta e calculul, pentru un consum de 1 kw consum la 3 produs. Calculul…fiindcă realitatea o s o vad cu proiectantul (probabil cu nenea Sarbescu sau alt guru frigotehnist).

    Anyway, am incercat sa duc commentul la nivel de conversație, calculele sunt de groază, concluzia e că orice reduci la echipament, cresti la costurile de izolatie sau punere in scena. Ori la consum. Centrala electrică sau încălzire tip covor electric pe sau sub șapă, nu s alternative viabile. Dacă ai gaz, stai liniștit și pe curul tău. Dacă e curent/lemne/peleti … strânge cureaua și pompă de căldură scrie pe tine, cu mentiunile de rigoare: izolatie și specialist (calcule/analiză pierderi și toate alea)

    00
  32. Având în vedere că în beci vei lucra doar ca hobby, îți recomand sa îti tragi un fir separat (eventual lași și o priza în exterior pentru diverse activități), cumperi scule pe fir care sunt mai puternice ca cele pe baterii. Ai avantajul ca nu trebuie sa ai grija bateriilor (durată de viata 6 ani) și dacă iei scule bunicele le poți lăsa moștenire.

    00
  33. Nu are foarte mare legatura cu ce ai scris, vreau sa confirm ca Makita sunt foarte bune chiar daca sunt scumpe. Cateodata le mai gasesti in promotie pe la Dedeman. Daca nu “arde”, ia si tu pe rand. Mai decente la pret sunt Black and Decker si sunt de calitate OK.

    00
    • P.S: atentie cu preturile la curent, noi am cerut sa iesim din piata reglementata (la primele calcule dadea OK), dar la nivelul nostru de consum preturile finale au fost cu 20-25% mai mari. O sa scriu odiseea intoarcerii la piata reglementata dupa ce ii conving ca asta vrem

      00
  34. Am observat ca unii vânzători de încălzire electrica în pardoseala creează intenționat confuzie între MP și MC menționând consumul / metru. Noi ne gândim la mp (suprafață) ei la mc (volum).

    00
  35. 1. Tot ce e pe curent, implica costuri mai mare de functionare si unele posibile probleme la care nu te-ai gandit:
    – ce putere instalata ai pe casa. E casa veche, deci problabil ai cativa kW monofazat, ce nu ar duce o asa incalzire.
    – pretul kW electric e inca substantial mai mare decat al celui fosil (gaze)

    400 lei aia sunt pt casa pasiva, ideala.

    2. Pentru incalzirea termica in pardoseala, se foloseste 35-40C temperatura => nu trebuie sa friga la talpi si nu ridica praful.
    Copii dorm pe jos fericiti, langa pisica/caine.
    E de dorit sa pui: polistiren extrudat de 3-5cm + sapa noua. (total minim 7cm inaltime)
    S-ar putea sa dai cuc apul de tavan, trebuie sa modifici usile.
    Peste sapa, se simte f misto pe gresie, doar ca vara regreti miscarea.

    Per total deranj enorm, costuri enorme, pt ca in mod normal vine la pachet cu o renovare totala a spatiului.

    00
    • 1. da
      2. nu chiar. exista sisteme de IP gandite special pentru renovari, 2 cm grosime. Sau sisteme uscate pentru incalzire in pereti/plafon. Cu ambele, intr-o saptamana ai terminat o casa de 100 mp fara sa faci prea mult deranj.
      Si vara de ce ai regreta? Ca prin aceleasi tevi poti sa faci si racire …

      00
  36. Am incalzire in pardoseala pe gaz si facturile au fost dupa cum urmeaza:

    2.2016 334.39
    3.2016 306.19
    4.2016 309.40
    5.2016 237.04
    6.2016 188.99
    7.2016 25.36
    8.2016 34.02
    9.2016 34.04
    10.2016 74.09
    11.2016 191.65
    12.2016 215.52
    1.2017 349.43
    2.2017 344.64
    3.2017 295.70
    4.2017 215.86
    5.2017 218.44
    6.2017 130.87
    7.2017 36.86
    8.2017 32.99
    9.2017 58.75
    10.2017 54.89
    11.2017 168.21
    12.2017 248.06
    1.2018 366.53
    2.2018 366.53
    3.2018 340.04
    4.2018 283.62
    5.2018 163.50
    6.2018 48.38
    7.2018 23.49
    8.2018 51.06
    9.2018 78.24
    10.2018 54.76
    11.2018 90.51
    12.2018 414.29
    1.2019 475.21
    2.2019 575.93
    3.2019 307.64
    4.2019 281.08
    5.2019 196.12
    6.2019 57.40
    7.2019 38.26
    8.2019 48.42
    9.2019 91.29

    Cel mai mult am platit iarna trecuta pentru ca ne-a mutat Pandele la Premier Energy (am facut intre timp schimbare la e.on).

    Suprafata 110 mp – casa facuta in 2015 termoizolata (zic eu) corespunzator cu polistiren de 10 pe S, E, V si 15 pe N.

    Poate gasesti pe cineva cu aprox aceeasi suprafata pe electric, sa ai cum sa faci o comparatie.

    00
  37. Faza 1:
    Nu, nu e mai rentabil electric in pardoseala. Pe langa pret gaz vs curent, apa o mai poti incalzi si altfel (panouri solare simple, un termosemineu …). In plus, IP cu apa functioneaza si in regim de racire – legata la o pompa de caldura reversibila, un chiller, un schimbator de caldura bricolat in fantana …
    Faza 2:
    Am incercat cam tot ce era de incercat si am ramas la:
    – baterii: surubelnita, bormasina mica, flex mic
    – benzina: drujba, coasa de umar, cositoare gazon (Stihl)
    – curent: restul.
    Bransament trifazic nou ~3000 lei, 3 luni, 15kw putere instalata.

    00
  38. Exista 3 tipuri de incalzire: convectie (calorifere), conductie (incalzire pardoseala), radiatie (soare, sobe). Incalzirea prin pardoseala se marketeaza ca fiind incalzire tip radiatie, dar nu e, talpile reprezinta o proportie mult prea mica din corp, degeaba le incalzesti, nu e de ajuns. In plus, ar trebui sa ai 30-40 de grade in podea ca sa te incalzeasca, si nu ai temperaturile astea. Prin urmare, teapa, castigul de confort e mic, consumi energie degeaba.

    00
    • De mult n-am mai ras atat.

      00
    • Adica la unii doar talpile sunt expuse catre pardoseala, restul corpului e undeva in stratosfera. Relaxat rau creierul ala. Si in plus, ce o opreste pe pardoseala respectiva sa incalzeasca si prin convectie ? Doar e mai calda decat restul ambientului si aer exista din belsug deasupra ei.

      00
    • truly: dacă ai creierul înghețat se poate spune că judeci la rece.
      Încălzirea prin pardoseală e prin conducție dacă umbli desculț prin casă, dacă ai papuci se resetează complet formulele de calcul.

      00
    • @truly: chestie interesanta cu radiatoarele, de orice fel ar fi ele, ca nu vor sa fie ingropate ca sa fie eficiente. Ca sa intelegi ce zic, acopera cu banca scotch coolerul procesorului. Ca scotchul e subtire, sigut trece caldura prin el si in jur e plin de aer, nu? Apoi incearca cu parchet.

      00
  39. 1. Incalzirea in pardoseala e dupa cum spune @Bogdan mai sus. Doar daca daci o renovare, altfel cred ca niste calorifere super sized si aia e.
    2. Personal evit einhel din suflet dupa cum am fost tratat la partea de service care era in fundul lumii. Scula noua, baterii incarcate 100%, nu tinea sa bag 10 negrese in osb. Nenea ala mai avea putin si ma injura de mama. Cretini. De atunci evit si nu recomand einhel niciodata.
    Parkside pt hoby. In general evit astea pe baterii. De obicei alea pe fir sunt fara moarte. Am un mcalister care a construit doua case si a fost utilizat fara mila si azi merge impecabil.e luata in 2010 cand inca erau facute in DE.
    3. Fa un efort si refa instalatia electrica daca crezi ca nu face fata. Mi se pare culmea sa nu ai o priza decenta in beci.Circularul meu cere 2500w minim.

    00
    • Fa un efort si refa instalatia electrica daca crezi ca nu face fata.

      instalația electrică din casă e ok. aia care merge spre beci am uitat de ea, ca un idiot, și e făcută pe genunchi, cu cârpeli.

  40. Einhell, hobist sau orice din gama asta iti iei daca ai nevoie pentru un singur proiect sau folosesti odata pe an, am avut o bormasina cu percutie din gama asta si nu puteam sa dau gauri decat in lemn si tencuiala.
    eu mi-am luat pentru o renovare completa(proiect mai mare) o bormasina/masina de insurubat bosch blue cu acumulatori de 12v, am dat mai mult ~400lei dar a meritat fiecare banut fata de ce aveam deja, cu fir sau baterie.
    am ramas surprins cat de mult ma tinea un acumulator 6 zile cu 3-4 ore de utilizare in fiecare zi iar incarcarea lui nu dureaza mai mult de 2 ore(am avut 2 in pachet)
    am zis ca nu mai cumpar vreodata ceva ieftin gen hobist sau altceva low-cost daca vreau sa-l folosesc nu doar odata sau pentru un proiect mic.

    00
  41. Referitor la partea de incalzire sunt 3 chestii de analizat.
    1. Ce consumi ca sa incalzesti si cum incalzesti
    2. Izolatie

    La punctul 1) solutia la care te gandesti tu, incalzirea electrica direct prin cabluri in pardoseala inseama ca esti restrictionat la a consuma curent si a incalzi prin acele cabluri.
    Daca mergi pe o instalaratie de incalzire in pardoseala cu apa, sursa de caldura poate fi oricare. Gazul este acum cel mai ieftin. Poate peste 5-10 ani se schimba raportul si gazul este de x ori mai scump fata de curent. In momentul ala schimbi centrala pe gaz cu centrala/pompa de caldura/orice e eficient atunci si instalatia ta ramane functionala.
    Daca mergi pe solutia ta si curentul devine prohibitiv in viitor, ca sa corectezi te va costa mai mult.

    La sistemul cu apa, poti de exemplu sa combini doua surse de incalzire, centrala pe gaz si un termosemineu. Trebuie un puffer, etc… e mai complicat dar se poate. Poti sa combini un panou solar pentru apa cu instalatia existenta.

    Deci, din punctul meu de vedere sub pardoseala cea mai buna solutie sunt tevi cu apa.

    Indiferent de sistemul ales, costurile ulterioare depind de cat de izolata este casa. Eu am construit de la 0 si am mers pe 18 cm expandat pe fatade, 10 cm extrudat sub placa de la parter si 40 cm vata la acoperis si tripan cam peste tot exceptand o usa mai mare de aproximativ 2 m.
    Stiu ca la o renovare este infinit mai complicat, dar ideal ar fi sa incepi de aici. Foloseste asta ca sa-ti faci o idee despre izolatie. https://www.ubakus.de/u-wert-rechner/

    Revenim la ce am eu: eu am calculat, tinand cont de izolatia casei, ca am nevoie de 10 kw pentru incalzire, la 180 mp utili. Ca nu gasesti o centrala sub 22 kw.
    In momentul de fata am 23 grade in casa iar termostatul este pe 22. Centrala inca nu porneste in conditiile in care noaptea au fost si 6-7 grade.

    Referitor la partea de bricolaj, nu te lega la cap cu scule de mana cu fir. In momentul de fata cam toti producatorii seriosi au linie cu baterii interschimbabile. Incearca pe cat posibil sa iei scule brushless, sunt mai puternice si mai fiabile. O scula hobby (panzer/einhell/etc)o schimbi in 3 ani pe cand o scula buna te tine mult mai mult. Sa te uiti la cuplu
    Iti dau un exemplu:
    https://www.bricodepot.ro/unelte/unelte-electroportative/ma-ina-de-in-urubat-gaurit-cu-percu-ie-cu-acumulator-dewalt-dcd795d2-cu-motor-de-18-v-fara-perii-2-x-2-ah.html

    Cand vrei sa te uiti la putere, te intereseaza cuplul la insurubat si gaurit. Asta de mai sus are 60Nm si este suficient sa-ti dai cu ea in mufa daca nu esti atent. Eu nu am fost atent :)) Compara cu ce mai este pe piata si te convingi singur. La brico au bagat o linie Erbauer care arata bine si au specificatii cel putin decente. Se merita sa te uiti si acolo.

    00
    • Referitor la partea de incalzire sunt 2 chestii de analizat.
      1. Ce consumi ca sa incalzesti si cum incalzesti
      2. Izolatie

      Hai sa zicem ca sunt doua :)

      00
    • izolatia laterală e polistiren de 10. izolația tavanului nu știu încă din ce să o fac. unii zic vată, alții zic tot polistiren.

    • Este mult mai ieftin cu vata.
      1. ISOVER DOMO Twin 10/5
      Pret m2 la 5cm grosime 4,66 LEI
      pret m2 la 40 cm grosime 8*4.66 = 37.28

      2. ISOMASTER EPS 80
      Pret M2 la 20 cm grosime 38,04 LEI
      Pret M2 la 40 cm grosime 2*38,04 = 76.08 LEI

      Deci este cam dublu costul cu polistiren fara nici un efect de izolatie in plus. Poate doar in cine stie ce caz special poate fi recomandat pilistiren fata de vata la acoperis. In plus, la polistiren mai sunt chestii care costa, nu se pune la fel de usor ca vata si per total cred ca il duci la de 3 ori mai mult.
      Daca vrei sa gasesti vanzatorul cauta numele polistirenului sa le compari tu direct.

      00
    • in plus, vata nu arde, pe cand polistirenul da.
      pe de alta parte.. polistirenul poate fi impermeabil sau macar nu prea afectat de apa, pe cand cu vata poti sa ai probleme in caz de vr’un accident / inundatie.

      00
    • la vata atentie la concentratia de formaldehida pe care o emana, astfel ca dacă e o zona in care stai mai mult timp poate e mai ok sa te uiți la polistiren placat cu gips-carton rezistent la foc sau cu vata in sistem Ecose de la Knauf (cred ca sunt singurii care au lianti fara formaldehida)

      00
    • @fularPulsar, IsoverDomo Twin ăla pare a fi sul de vată de sticlă pentru izolat podul, între căpriori, nu pentru fațadă, unde pui plăci semirigide.

      Nu contest calitățile vatei (vății) bazaltice ca material pentru termosistem, însă mie mi-a ieșit mult mai scump. La costurile pe care le prezinți mai intervin și adeziv, dibluri, plasă, colțare și nu în ultimul rând, manopera – binișor mai scumpă pentru vată.

      00
  42. Eu recomand sculele pe baterii. Recent am trecut si pe aspirator pe baterii. Nu la fel de puternic, dar suficient si e mereu la îndemână. Sculele le-am luat pe măsură ce am avut nevoie de ele. Nu m-am oprit la o singură marcă. Am folosit flex pe baterii intr-o campanie cu Free Miorița. Pentru acasa, nu-i văd rostul.(doar dacă pleci departe si ai nevoie) Mai am o drujbă electrică, dar cu fir. N-o mai folosesc! Partea nasoală e că e prea ușoară. Cred că una pe baterii ar fi bună dpdv greutate, dar nu știu la autonomie. Masina de tuns iarba e electrica, dar cu fir. Legat de încălzire, sunt pentru cea în pardoseală, electrică. Nu cred că acum e mai ieftina decat gazul (sunt mai multe de luat in calcul), dar pe termen mediu cred ca e ok. La incalzire as recomanda încă o sursă alternativă (curent+gaz, gaz+lemne, curent+lemne). fotovoltaicele sunt bune ca back-up, teoretic proiectul ala cu bani de la stat merită. 2000 lei pt un sistem de max 3.5 kw, e mai mult decât poți cere. În caz de necaz il poti converti usor la unul offgrid.

    00
  43. Zoso, eu am pus încălzire (lichidă) în pardoseală, la cazan cu lemne și puffer.
    Încă nu avem gaz în sat, dar am loc și pentru centrala aia.
    Inițial am cochetat și eu cu electric, dar calculele îmi dădeau consum prea mare la 178mp.

    Iarna trecută a fost cam sport extrem (am trecut iarna cu casa roșie pe dinafară) dar acum, după ce am izolat cu 15cm e OK, pierderile sunt minime.

    Bonus, instalația aia de apă caldă menajeră de care scriam – în zilele astea se simte cel mai bine aportul ei.

    00
    • DAR UN COST PE LUNĂ NU NE ZICI?!

    • Bre, costul de anul trecut e irelevant, fără izolație.
      Acum m-am pregătit cu două mașini de lemne ( ~10mc) plus ceva resturi din curte.
      Curentul mă costă cam 300 – 400 lei lunar (trifazic, cam 17kWh consum zilnic) dar am consum cu plita, cuptorul din bucătărie, pompa de apă și nVidia lu’ fiu-meu.

      După ce încep să fac foc sistematic, o să încerc să estimez un cost

      00
    • PS: alea doua mașini de lemne costa 3000 lei. Daca ajung, pentru cele 6 luni – 500 lei lunar pentru incalzire.

      00
  44. ar trebui sa te gandesti macar la urmatoarele aspecte:
    – rezervele de gaz sunt limitate, deci o sa fie tot mai complicat sa ai acces la ele.
    – energia electrica se produce tot mai simplu si prin diverse metode (cea solara este tot mai disponibila), inclusiv casnice / independente de retea.

    macar din observatiile de mai sus ar trebui sa ai trendul pe termen lung / foarte lung.
    problema e ca strict instalatia ta de incazire poate sa fie pentru termen mediu.
    personal, tind sa cred ca energia electrica e deja alegerea mai buna, insa nu e universal valabila afirmatia.

    eu as lua in considerare:
    – pretul gazului este deja destul de mare si nu pare sa scada.
    – incalzirea cu electric direct in pardoseala nu e cea mai eficienta metoda, in schimb define o soltie atractiva cand folosesti energia electrica sa incalzesti un agent lichid pe care il circuli apoi prin pardoseala (daca adaugi si un rezervor tampon si combini cu apa calda menajera deja vorbim de alt nivel).
    – consumul de energie pentru pastrarea unei anume temperaturi constante in camera este mult mai mare pentru compensarea pierderilor din camera decat pentru a o aduce la acea temperatura.
    deci conteaza mult mai mult cat de izolata este camera si daca recuperezi sau nu caldura pe care o pierzi prin ventilatie decat eficienta caloriferului.
    – bateriile sunt niste chestii scumpe cu durata de viata nu prea infinita, deci sunt mai mult potrivite pentru off-grid decat pentru a salva niste bani prin stocarea energiei din panouri.
    – nici panourile nu au viata infinita (mai ales cele iefinte), deci calculeaza cu atentie costurile si beneficiile raportandu-le la durata de viata estimata.
    – romania (cu atat mai mult brasov) nu e chiar intr-o expundere ideala fata de soare, deci calculeaza productia medie pe an pe care o poti face acolo, nu productia maxima pe care o declara producatorul pentru respectivul panou.

    cam atat imi amintesc acum, dar putem dezvolta daca vrei (desi nu sunt inginer de specialitate).

    ps. sculele cu acumulatori sunt tot mai performate, deci sunt o solutie puna, mai ales pentru acasa.
    – ai grija la acumulatori sa fie li-ion si la incarcator sa stie sa incarce corect.
    – motoarele brushless sunt mai eficiente si mai mici
    – am vazut niste einhell din seria de 18v destul de solide si performante (un echilibru bun pentru acasa).
    preferinta mea (daca eliminam pretul din ecuatie) merge catre makita si bosch professional (si pentru disponibilitate in ro).
    mai ai festool (cam scumpe, dar bune), dewalt, milwaukee (mai americane si nu stiu ce disponibilitate au la noi) si evident hilti (geniale, dar desenate pentru profesionisti).

    00
  45. Am pus încălzire electrică în pardoseală acum 4 sezoane. Folie cu fibră de carbon, pentru o suprafață de 74mp la parterul casei. Pentru că nu trebuie să acoperi toată suprafața (60cm de la perete nu trebuie acoperiți, fiind mobila acolo), am achiziționat 40mp de folie și 2 termostate la prețul de 900EURO. Pe lângă trebuie ținut cont de costurile mai ridicate la polistirenul, de minim 2cm grosime, ce se pune sub folie, rola vândută la magazinele de parchet/podele nu e OK pentru așaceva. Atenție și la podele, dacă se merge pe podele, nu toate suportă încălzire în pardoseală. Montajul foarte ușor, l-am putut face 2 persoane.

    Media facturilor de curent din septembrie până în aprilie e aproximativ 1300-1400lei/lună, cu o valoare maximă de 2500lei/lună. Aceste facturi includ tot consumul de curent al casei, inclusiv un boiler pentru apă caldă de 1,5kW. De asemenea, având copii mici (de la nou născut la 6 ani) termostatele erau reglate pe 22grade de la 6:00 la 24:00 și 20grade de la 0:00 la 6:00, pe toate cele 7 zile ale săptămânii. Casă cu certificare energetică clasă A.

    Un alt aspect, de multe ori neglijat, este consumul momentan (sau instant) al soluției: 1mp folie consumă 130W, adică pentru 40mp au un consum instant de 5,2kW, ceea ce înseamnă 23,6A. Implicit siguranțe (în cazul meu 32A), și circuit electric care face față la așaceva.

    00
    • Pare foarte mult. Suprafata totala este de 74?
      Casă cu certificare energetică clasă A. Ok, dar ce anume, ca hartia nu inseamna nimic in tara asta.

      00
    • 74mp suprafata utila totala a incăperilor incălzite. Aici calculația de atunci https://imgur.com/MIDbkmI

      Clasa energetică se traduce în construcție pe un singur nivel de cărămidă cu izolație exterioară de 15cm și geamuri Veka (că nu e termopan :) ). S-a pus polistiren de 10 și în pod, practic în planșeu. Casă construită în 2014/2015.

      00
  46. De 7 ani incalzire electrica in pardoseala (cabluri, lucrare facuta cu amass) intr-un ap de ~70mp, Bucuresti, pe colt, orientare S-E, cu 2 balcoane la camere, izolat cu 10.

    Trebuie neaparat sa ai o faza separat pentru asta, altfel trebuie sa-ti programezi circuitele sa nu mearga in acelasi timp.

    A fost cam 400 cel mult pe luna iarna trecuta de cand e izolat – la 22-23 de grade asa ca nu cred ca e vreo sansa sa incalzesti un spatiu aproape dublu la casa in banii astia decat daca e super bine izolata si esti atent cu aerisirea si mai scazi 1-2 grade cand nu esti acasa. Nu am abonament separat noapte/zi sau te putere – cred ca as economisi putin daca as optimiza asta. Totul e electric inclusiv plita, un boiler pus iarna trecuta ca alternativa la radet si o perioada am gatit destul de mult. 43k indexul curent dupa fix 7 ani.

    Indiferent de apa/curent trebuie sa ai in vedere ca e un sistem lent si limitat superior din cauza a ce e deasupra – parchet/gresie. Nu poti schimba brusc de la 18 la 23 de grade cum ai face cu un calorifer/aeroterma. Nu poti varia mult temperatura cand esti casa/cand nu esti acasa. La fel daca temperatura e foarte jos nu poti ajunge la una de confort pentru ca daca dai blana ti se strica parchetul – – e o limita pe 30 si un pic la care il poti tine, ideal 28-29. Ideal ar fi gresie/piatra – diferenta e enorma fata de parchet, dar daca totusi e parchet peste asta trebuie lipit pentru un transfer termic cat mai bun si daca-l lipesti nu-l mai dezlipesti decat cu bucati de sapa :). Sapa trebuie sa fie suficient de groasa iar cablu sa fie cat mai bine pozitionat in ea, iar sub ea izolatie buna – eu am pus polistiren d-ala tare. Ce mai e important e sa nu ai chestii pe podea, mobila, covoare ca se incalzesc rau. Deasemenea trebuie dimensionat bine, daca il subdimensionezi e nasol ca nu o sa ai randament si nu mai poti schimba. Mai bine mai mult decat mai putin.

    Partea cu praful care se ridica e un mit, n-am observat deloc asta 5 ani cand am stat acolo, din contra mi se pare ca tii curatenie mai mare fiindca podeaua e mereu libera si nu mai sunt locuri pe unde sa se ascunda praful – prin covoare, colturi de mobile, dupa calorifer etc.

    00
  47. Prefer Einhell pentru pretul redus, 1500 de bf toate astea cred ca merita:
    https://www.youtube.com/watch?v=M2dst_PrHJg

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)