Băi, am ieșit în seara asta cu un pic de treabă prin oraș. Parchez pe o stradă lăturalnică, la vreo 200m de unde unde aveam treabă, mă duc, mă întorc la mașină. Pe trotuar a trecut pe lângă mine o puștoaică cu o bicicletă albă cu viteza luminii. Cred că avea 20-30km la oră. Pe bicicletă. Pe trotuar. Fără nici o lumină.
Am ajuns la mașină, am pornit-o, s-au aprins farurile, un băiat pe biclă, pe mijlocul străzii. Tot fără lumini, tot cu viteză.
OK. Strada nu era circulată, dar dădea în bulevard, o dată la câteva minute tot trecea o mașină pe acolo. Și copiii ăștia nu aveau nimic reflectorizant, nimic luminos, băiatul nu avea nici cască.
Un rahat de kit de lumini e 60 lei sau 65 lei. Prin magazinele de biciclete se găsesc chiar și mai ieftine. Nenorocitele alea de benzi reflectorizante sunt și mai ieftine. Când dai 1.000 lei pe o bicicletă nu mai ai 60 lei și de un kit de lumini?! De ce? Ca să urli după aia că ți-a lovit copilul pentru că mergea viteză? Sau să urli la copil că nu a fost atent? Nu mai bine eviți?
Acelasi motiv pentru care oamenii merg cu luminile stinse la masina: „Eu vad, nu imi dau seama ca trebuie sa fiu si vazut.”
Alta problema e ca majoritatea kiturilor de lumini sunt proaste spre foarte proaste. Unul decent trece bine de 100 ron si trebuie sa-l si incarci foarte frecvent.
Dar ochi de pisica macar ar trebui sa ai la orice bicicleta care merge pe timpul noptii pe sosele si preferabil un element reflectorizant pe haine.
Pentru oras avand ca scop „Sa fii vazut” nu iti trebuie mare inginerie. Chiar si un licurici de 5 lei isi face treaba si e mai bun decat nimic. Dar ma rog, nu poti pune o chinezarie pe bicicleta, tuseste.
Fugi bre d’aci cu suta de lei, la chinamall gasesti cu 10 lei 7 moduri de clipit ledurile doua baterii AAA (acumulatori daca esti mai ecolog) si gata
Pentru a fi văzut în trafic de şoferi e suficientă o vestă reflectorizantă şi e obligatorie după apus/pe vreme proastă. Costă 5-10 lei şi se vede de la mama dracului, aşa că ăia care n-o poartă sînt pur şi simplu idioţi.
un set pentru a fi vazut este 100 de lei. Recen am achizitionat un stop cu 49 de lei pe baterii R6 destul de fiabil.
“Mai bine un kit prost decât nimic “
Seneca cca 89 î.e.n
Cand aud pe unii cu „un set decent pentru a fi vazut costa 100 lei” realizez mai bine ca bulele in care traiesc oamenii sunt situate la distanta mare unele de altele.
Te duci in orice piata sau magazin de biciclete si cu maxim 50 de lei esti vazut din fundul gradinii. Si cu restul de bani bagi si o saorma. Baterii normale, LED, te tin luni de zile, in functie de cat de des le folosesti.
@ boșii blogului cunoscători de țoacle.
Ceva la 1000-1500 de lei pentru navetă îmi puteți recomanda?
Mă interesează roți mari 28-29 țoli, ghidon îngust, ca înălțime am 1.73. Preponderent in oraș, dar să nu se ovalizeze roata de la oleacă dă macadam. Nu mă interesează nici o gioarsă ieftină, nici țoaclă să pedalez pe Lună cu ea.
Rezistența mea pe biclă e 0 spre minus infinit. Am de urcat o pantă destul de măricică zilnic, deci ar fi ceva cu pinion/foaie pentru coastă. Nu plec cu ea prin păduri și chestii, naveta la muncă, câțiva km recreaționali ocazional, plus o fugă la Lidl/kaufland, după 2 cepe degerate. Pentru chestii grele am mașină. Și să nu fie grea, deoarece tre s-o cobor și urc zilnic 2 etaje. Sunt cam scrumbie. Mulțumesc pentru ajutor.
Ar mai fi opțiunea unei țoacle SH la banii ăștia sau ceva cumpărată de la procurori, gealații mei dă occident, dar nu mă coafează aia cu ”suedezii”, pentru că există riscu să fiu legat cu ei, pentru complicitate la tăinuire, bla bla.
Gracias.
De la Decathlon:
Riverside 500, ca 900 e peste buget
Rockrider 520
Ai suspensie fata cat sa mearga pe macadam si sa ajute la gropile din asfalt si ai transmisie 3×8 cat sa mergi si la deal si la vale.
Bicicleta usoara in banii astia mai greu, un cadrul bun din aluminiu te duce mai sus.
La banii astia iti recomand ceva second, cauta pe DirtBike sectiunea Bazar- City Bike-Trekking, eventual cu furca fixa, pentru evitarea batalior de cap. Va pricepeti la mecanica cat de cat? Adica vazut videoclip despre reglarea franelor,de exemplu, pus in aplicare. Eu de acolo mi-am luat un VSF Fahrad Manufaktur cu viteze in butuc pe care anul asta l-am calarit dus-intors munca 10 km zilnic din mai pana acum. Am vazut un Specialized pe la 1650 frumusel..
@ionut – ia-ti second de pe olx din zona ta, orice de la 350-500 lei ii suficient pentru ce vrei.
Nu te lua dupa beshini cu frane pe disc, hidraulice, suspensi roxshox si alte kkturi.
Ia-ti sa te simti bine pe ea, sa nu ai senzatia ca stai incovoiat, sa nu fie foarte ruginita si daca se poate sa fie usurica (cadru aluminiu).
@haters – omul isi ia sa ajunga la munca, nu sa faca performanta. De bugetul de 1000-1500 – da, poti sa iei de la Hervis ceva nou super ok pentru ce vrea dar IMO bicicleta peste 1500 lei se merita doar daca vrei sa faci 30+ km/zi
Dupa vreo 2 second-uri, la care am tot modificat chestii ca nu-mi placeau cum merg, si care au sfarsit vandute, recomand Riverside 100: https://www.decathlon.ro/bicicleta-riverside-100–id_8379019.html
Nu-ti trebuie suspensie, tot o sa dai prin gropi, chestia e sa nu stai in sa cand faci asta.
Am prins colectia trecuta la reducere 500 de lei. Isi face treaba zilnic pentru naveta, de doi ani, 10-15 km. Destul de fiabila, daca e spalata si unsa cu regularitate. Pot sa o leg oriunde, nu se uita nici dracu’ la ea. Daca mi-o fura, imi iau alta! Are undeva la 12 kile, merge si sa urci scarile cu ea.
@hash si eu ma uitam la ea si mi se parea ok. mersi de confirmare.
Momentan am o bicicleta veche, am cumparat-o sh (vreo 60€). Merg cu ea la lucru aproape zilnic, ma duc prin paduri, distante medii (30-70 km intr-o tura), intretinere minima (ca nu prea ma pricep) si merge excelent. Nici nu as schimba-o, dar imi tot fac cu ochiul unele prin dechatlon
@Vali – multumesc pentru adresa dirtbike! Nu stiam de site-ul ala si e plin de informatii si biciclete SH. Ce model VSF ti-ai luat de acolo si la ce pret, daca poti sa-mi spui. Multumesc.
Ontopic: pentru ca merg(eam) mult seara, mi-am luat asta: https://www.amazon.fr/Ledeak-Zoomable-tactique-chargeur-rechargeable/dp/B06XFM1P7Q/ref=pd_sbs_60_2/259-2645811-1592543?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B06XFM1P7Q&pd_rd_r=39f9e93e-3cf1-4690-95d3-84d1b8f95264&pd_rd_w=YvRBQ&pd_rd_wg=oUpoE&pf_rd_p=ce0bf35d-908d-4dcb-a083-3a6e21394b79&pf_rd_r=8SZGS8YQ56ZSKBH4Q5B7&psc=1&refRID=8SZGS8YQ56ZSKBH4Q5B7
Are suport pentru bicicleta, trebuie doar sa nu uiti sa iei lanterna de fiecare data. Pentru spate, am un licurici de 2 EUR, care lumineaza intermitent sau fix, e foarte vizibil si suficient. Mi l-au furat o singura data intr-un an, am lasat bicicleta 7 zile lânga o statie de tramvai.
Ca sa te tina, bicicleta trebuie spalata dupa fiecare tura, mai ales prin paduri, ca aduna praf pe angrenaj si pe lant. Ala e moartea pinioanelor; ajunge sa nu mai schimbe calumea, sau sa sara lantul. Primul simptom e zgomotul pronuntat produs de pinioane. Cand lantul se acopera de o pasta neagra, vascoasa, chestia aia e ulei + praf si trebuie curatata cu perie si sapun (folosesc degresant de motoare, spray). Sunt o groaza de tutoriale despre cum sa iti speli bicicleta. Bine, nu poti face asta in baie, la bloc..
@Fluture Bicicleta mea este un VSF T100, productie 2014. A costat 900 de lei plus inca vreo 500 in upgrade-uri (gen cauciucuri mai late, lumini, o conversie de la sistem filet la fara filet, adica furca noua,cuvete si pipa noi, sa noua). O am de mai bine de doi ani.
Multumesc Vali. VSF e o super marca, ezit sa-mi iau una de la ei pentru ca sunt totusi grele si nu au modele de sosea/gravel mai usoare. Dar la 900 lei mi-as fi luat si eu, indiferent de greutate
@Fluture Da , VSF are numai cadre de otel, dupa ce am cumparat-o am realizat ca e o marca putin populara la noi din cauza pretului..
Pe aceeasi linie de autoconservare pe grupurile de trotinetisti e o circulaba sinistra cu casca: nu purtam casca ca e nu stiu ce studiu care arata ca aia cu casca isi asuma mai multe riscuri si fac mai multe accidente, deci fara casca faci mai putine accidente.
Csf…
Asta e ca-n bancuri cu statisticieni.
Conform principiului lui Pareto 80% din accidente se petrec pe sens, iar 20% pe contrasens.
De unde rezultă statistic și matematic, că e mai sigur să circuli pe contrasens, decât pe sens.
Lucrurile nu sunt foarte clare legat de purtarea castii. La un mic studiu pe subiect vei vedea ca exista opinii cu argumente solide atat pentru prima varianta cat si pentru a doua varianta. Personal port si sustin purtarea castii.
Cateva note si referinte pe: tema asta https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/pedestrians/promote_cycling_and_bicycle_helmets_or_not/pros_and_cons_regarding_bicycle_helmet_legislation_en
Nu uita sa le recomanzi si oglinda retrovizoare pentru bicicleta !
N-ar mai merge ca pisatul boului prin fata masinilor daca ar vedea ce vine din spate.
Uite ca mi-ai dat o idee. Multumesc. Dupa munca ma duc sa imi iau!
nu ma intereseaza ce vine din spate, eu merg pe banda 1
sa ma depaseasca
Salutare, ca un commuter ce sunt pot sa imi dau si eu cu parerea. Din ce am vazut cam multa lume nu prea utilizeaza luminile/nu au. Pe bicicleta posed asa: 1 bucata far spate vizibil pe baterii ( tine cam 50 de ore si e pe led. super vizibil cu certificare germana pentru cine stie…) 1 bucata far pe dinam cu led, binisor vizibil. Rotile cu dunga reflex, elemente reflectorizante pe spitele biciletei, cabluri de frana cu dunga reflex si bineinteles vesta. Daca te loveste o masina pe tine o sa te doara cel mai tare,nu pe el. Asa ca prudenta si drumuri bune.
Nu e prea bine sa circuli noaptea pe bicicleta, pe strada, e foarte riscant.
veneam intr-o noapte de la Brasov si era un giolgau in fata mea, la vreo 50 la ora, cu o masinuta fara nicio lumina. nothing. nada. noroc ca nu mergeam tare si am avut timp sa franez.
e misto sa ai lumini , eu mai am extra autocolant reflectorizant, e misto si ca design,
Pe acelasi principiu:costul unui scaun de masina pentru copil este egal cu costul unui cosciug pentru copil
Ti-ai raspuns singur ieri. De ce?
Pentru ca nu mor destui biciclisti.
Cred ca in subconstient gandesc asa: Ieri am mers fara lumini la bicicleta si a fost ok, alataieri la fel, daca stau sa ma gandesc de cand am bicicleta nu am lumini, de ce sa imi pun acum?
O cauza a indisciplinei in trafic este si lipsa cunoasterii legislatiei in vigoare:
Bicicleta trebuie să:
a) fie prevazută cu un dispozitiv de frânare eficace;
b )aibă un sistem adecvat și functional de directie;
c) fie dotată cu sistem de avertizare sonoră
d) fie dotată în față cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roșie și cu cel puțin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) fie echipata cu elemente sau dispozitive care, în miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spițele roților.
Nu nu, problema nu e necunoasterea legislatiei in vigoare.
Problema e neaplicarea legislatiei in vigoare. Cine sa o aplice? Politia? Au facut o actiune toamna trecuta cand au amendat biciclisti pe rupte, the end.(O actiune de o zi)
E trist ca sunt mai multi biciclisti care nu au lumini decat cei care au.
Copii nu au nicio treaba, parintii lor in schimb ar trebui sa se preocupe de partea cu siguranta.
Am cumparat set de lumini fata/spate la LIDL: 12 lei.
12 lei setul! Si gata, esti vizibil, in trei moduri de semnalizare chiar!
25 de lei o vesta reflectorizanta.
1-2 lei un ochi de pisica pentru roata.
2 lei bucata chestie reflectorizanta pentru spite. Mai mult de doua pe roata nu ai nevoie.
Cu mai putin de 50 de lei maresti vizibil (sic!) sansele sa ramai in viata pe strazi.
Am uitat de cauciucuri de bicicleta care au pe ele banda reflectorizanta. Aceeasi calitate, costa cu 20 de lei mai mult sa ai banda pe ele.
Nu stiu care e gradu lde zgarcenie a biciclistilor (eu sunt foarte zgarcit), dar… 20 de lei pentru 3-4-5 ani? Merita, zic, oricat de zgarcit ai fi.
In 50 de lei gasesti cu semnalizare directie. Semnalizare directie anplm!
Or sa te placa soferii.
https://www.emag.ro/semnalizare-spate-ventura-7-leduri-stanga-stop-dreapta-220514/pd/D8TXK2BBM/