Propunere de taxă pentru centrul Bucureștiului

Primarul Bucureștiului cuvântează:

„Concret, vom introduce vinieta electronică pentru circulația rutieră pe drumurile publice din București.

Prima categorie: pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state care tranzitează capitala, se va achiziționa vinieta electronică Oxigen-B (București) de acces pentru o zi care va costa 10 lei, iar pentru un an 1.900 lei. Dacă autoturismele înmatriculate în alte orașe sau țări sunt și cu grad ridicat de poluare, adică Non euro, Euro 1, Euro 2 vor fi complet interzise în Centrul Capitalei (pe care îl vom defini). Excepția fac doar mașinile din județul Ilfov unde în cea mai mare parte locuiesc tot bucureșteni și reprezintă zona metropolitană a capitalei. Pentru autovehiculele din țară precum și înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu normă de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziționării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (adică Centru) adică 75 de lei/luna și 900 lei pe an.

A doua măsură se referă la autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, cu grad mare de poluare: Non Euro, Euro 1, Euro 2, care, ca și cele înmatriculate în alte orașe sau state, vor fi interzise în Zona Centrală a capitalei care, de altfel, suferă cel mai mult din cauza poluării intense”, a declarat Gabriela Firea.

Din 1,3 milioane mașini înmatriculate în București și SAI, afectate ar fi sub 300.000 din ele. Plus alea din provincie. Plus rablele.

Știți că s-a mai propus la un moment dat de către Ministerul Transporturilor ceva asemănător, cu bulină în funcție de nivelul de poluare, cum este la nemți, dar s-a uitat de ea a doua zi după ce s-a propus.

Pentru că e aiurea să furi la bulină, la implementare, la studiul de fezabilitate și la contractul de întreținere, iar la final să ai niște bani în plus la buget. E aiurea. Mai bine o lași așa, să se sufoce orașul și să te urască lumea.

Stați pe aproape, urmează ca toate taxi-urile să fie hibrid sau Euro6. Și după aia măsuri dure și prin alte orașe poluate, gen Iași sau Brașov.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

185 comentarii

  1. trebuie umblat si la euro 4…aia cu vignieta electronica pt masini inmatriculate in alte judete si care stau numai in bucuresti ma unge pe suflet …

    00
    • Pe asta si mizeaza pentru a fi aleasa din nou. Nu mai merge cu pensionari dar patriotismul local pare o hazna nesecata

      00
    • nicusor,
      dupa cum vorbesti pari dintr-un oras care e mai mic ca drumul taberei deci habar n ai despre ce e vorba…

      00
    • „mai mic decat drumul taberei”…. drumul taberei de unul singur ar fi in top 20 orase din romania. probabil orasul de bastina al domnului se compara cu un colt mai ofilit al voluntariului…

      00
    • Am crezut că se pune taxă pe soba de teracotă de la bloc din Ferentari. Acum m-am liniștit. Pot să bag cărbuni în continuare.

      00
    • Hai că vorbesc eu dintr-un colț ceva mai puțin ofilit și o idee mai mare decât Bucureștiul.

      Restricția e pentru toți sau pentru nimeni. E bine că vor să interzică absolut tot ce e sub EU3 în centru. Eu aș plusa cu inclusiv EU3. Astfel ai scăpat de tot ce n-are DPF. Și dacă-l prinzi pe unul cu DPF-ul anulat, îi confiști frumos mașina și condiționezi returnarea de plata unei amenzi de 1000€.

      Taxa de tranzit e aiurea. Nu poți taxa doar vehiculele înmatriculate în alte județe. Cu atât mai mult cu cât ai o grămadă de mașini înmatriculate în B care nu circulă în general prin B. Obiectivul trebuie să fie aerisirea orașului, nu taxarea.

      Trebuie o taxă de pornire pentru toți (pe zi/10 zile/30 zile/6 luni/un an). Și de aici oferi reduceri celor care fac dovada că locuiesc în zona metropolitană, reduceri și mai mari dacă au o mașină cu emisii reduse, reducere maximă dacă au o mașină care nu poluează.

      În fine, înainte de orice taxă de tranzit, trebuie început cu un inel de centură, cu multe parcări P+R, cu extins masiv rețeaua de transport în comun.

      00
    • Drumul taberei nu e în București. Drumul taberei e la țară.

      00
    • Primaria a dat un comunicat in care explica ca acea taxa de tranzit se aplica la masinile cu grad ridicat de poluare (ma gandesc ca Euro 3 in jos), nu la toate masinile:

      „…Nu este o taxa de acces ci achiziția unui tichet/ vinieta de utilizare a drumurilor publice ale municipiului București pentru categoriile de autoturisme care au un grad ridicat de poluare, fiind doar exceptate de la obligația achiziției vinietei cele care sunt cu grad redus de poluare sau electrice, conform normelor UE.”

      00
    • stefan, te bagi ca musca… da’ corect, sa taxeze tot ce euro 1 2 3 4, pana mea, sa calculeze cat spatiu are bucurestiul, sa dea o selectie pe baza de date a rar-ului si sa stabileasca limita de poluare sub care spatiul bucurestiului ar fi ok. ce e sub, sa impoziteze, taxeze sau amendeze si in caz ca tot nu merge sa interzica pur si simplu. pana mea, malthus chiar nu e asa greu de inteles.

      tranzitare ziceai.. sa faca dracului centura aia a odata, tranzit gratis. aaaaa, vrei pe la unirii, 100 de lei barosane!ah, de fapt , nu tranzitezi, aici ai treba… pai sa inventat internetul, semnatura electronica, chestii. da’ tu de fapt vii cu papornita de spaga.. pai mai baga barosane 100 si la buget daca ai 100k de spaga.

      pe de alta parte se vede exact in comentariile de la acest articol cum sta treaba si cu comentatorii de pe zoso.ro. cel putin referitor la faza aia cu schimbarea. sa se schimbe toate, dar doamne fereste sa schimbi o chestie care i-ar afecta… cum? sa impozitezi suplimentar cele 3 masini cu care faci 200 de km in total pe an? ba esti nebun? ii ingradesti dreptul la proprietate!

      00
  2. Dacă (ipotetic) eu plec de la Timisoara la București cu mașina mea luată în leasing și număr B-999-OOO, se cheamă că nu plătesc taxa. Păi e corect față de bucureșteni ?

    00
    • „masina mea”… „leasing”… astea nu se exclud una pe alta? Practic e masina unei firme din Bucuresti, e normal sa nu plateasca taxa.

      00
    • Nu e corect, dar se va compensa cand va baga Robu taxa speciala pentru bucuresteni.

      00
    • „pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state care tranzitează capitala” – e grele cu cititu’

      00
    • @sorin
      si ce facem cu aia care au dinti de aur si vin din germania la timisoara ? :)

      00
    • „si ce facem cu aia care au dinti de aur si vin din germania la timisoara ?” Ăia merg la biroul special din cadrul primăriei Cimișoara și pentru 200 de mărci și o pungă de cafea Amaroy , primesc acces inclusiv în piața Urinii..

      00
    • NOU
      #16

      masina ta inca nu e a ta

      00
    • Sunt curios cate milioane de euro va fi licitatia pentru un sistem de monitorizare care va functiona cateva luni.

      Mi se pare interesant ca inmatricularea nu se poate face pe flotant, sunt curios ce solutie vor gasi romanasii, pb treceri pe nume fictive sau firme care vor oferi servicii de genul :).

      Sunt ok cu o masura de genul doar ca in afara de o vrajeala electorala ieftina sau o sifonare ca in filme nu cred ca va fi ceva, in dulcele stil dambovitean.

      00
    • Depinde de leasing, daca e de B și tu ești din TM înseamnă că ai un leasing operațional și mașina nu e a ta, doar plătești chirie. Daca e financiar trebuie declarată și probabil o sa fie cu Nr de TM.

      00
    • @Sorin – te pot contrazice pentru ca eu am un leasing financiar (persoana fizica, nu PFA). Masina e inmatriculata in Bucuresti si declarata la fisc (se plateste impozitul pe proprietate adica) in alt judet.

      00
    • Voi nu vedeti padurea de copaci. Masina aia in leasing NU circula preponderent in bucuresti si e folosita de un „provincial”. Care e diferenta intre ea si o masina de TM?

      00
  3. Urmeaza taxa de intrare in alte orase pentru masini inmatriculate in alte judete. Taxa de intrare in Mamaia spre exemplu. Stai ca asta a mai fost si declarata ilegala dupa ani de zile. Ori taxezi tot ori ierti tot.

    00
    • Aia cu bariera din Mamaia mai las-o moale. Au sarit toti prostii de cur in sus ca unde s-a mai vazut asa ceva – bariera la statiune. Eh… uite ca Albena nu o vezi daca nu platesti la bariera. La Predeal (partea de statiune, nu localitatea) nu poti parca daca nu platesti taxa pe zi (normal, la bariera). Ca sa intelegi… Bariera din Mamaia aducea mai multe beneficii turistilor decat lipsa ei in momentul de fata.

      Exemple:
      – parcare gratuita (ofc… plateai 3 lei o intrare sau 7 lei pentru toata ziua)
      – paza privata (cat timp a existat bariera cazurile care au necesitat interventia politiei au fost zero conform Politiei Romane. Dupa ce au scos bariera si automat paza privata, securitatea a fost preluata de Politia Romana (politie, jandarmerie, etc) iar cazurile de furt, bataie, etc au venit imediat).
      – verdeata multa si ingrijita

      PS. O scurta poveste de dupa scoaterea barierei.
      Imi las mama si sotia langa Malibu si merg sa caut un loc de parcare. Trag pe un loc desenat si incep sa dau jos bagajul. Langa mine trage o masina cu nr de orice altceva decat CT si in secunda urmatoare vine baiatul care se ocupa de incasatul cash-ului… Eh… Sa o fi vazut pe duamna respectiva cand i-a zis ala ca parcatul este de 5 lei / ora. Eram cu gura pana la urechi gandindu-ma ca probabil si ea a fost, macar cu gandul, contra barierelor din Mamaia.

      Asa este cu omul prost… si-o cauta singur.

      Hai, go to Albena ca este cinstit ca oamenii iti cer bani sa treci de o bariera. Doar iti ofera de banii aia parcare, paza, verdeata… plm.

      00
    • igen, pardon.

      00
    • Faceti confuzii grave, una e o taxa pentru toata lumea, alta e o taxa doar pentru unii!
      Asa ceva nu va trece! Nu poti taxa pe cineva ca nu e din oras de la tine! Bucuresti e stat in stat?

      00
  4. Dacă sunt detașat 6 luni, să muncesc pt un proiect in Bucuresti, trebuie să-mi fac buletin de Capitală și să-mi înmatriculez mașina?!

    00
    • Iti plateste compania vinieta.

      00
    • Nu neaparat, poti sa platesti vigneta :))))

      00
    • Presupun ca esti detasat de firma angajatoare, deci se ocupa ea sa plateasca taxa.
      E 1900 de lei pe an, nu mi se pare chiar un capat de tara fata de cata benzina decontezi in 6 luni, de exemplu.

      00
    • Saaaaaaau, tine-te bine….. Plătești taxa pe 6 luni.
      Saaaaaaau și mai bine… Mergi cu taxi/uber că ieși mai ieftin.

      00
    • Conform legii , flotant.

      00
    • Muncesti => Platesti
      Daca esti om mic si muncesti ramai fara banii munciti ca sa aiba oamenii mari si smecheri ce fura ca sa fie bogati. Daca erai om mare si smecher nu munceai si furai banii altora care munceau ca sa fii bogat sa iti permiti sa nu muncesti.

      00
    • @dan: nu poți înmatricula mașina pe adresa de flotant, că nu acolo plătești taxe

      00
    • Sau discuti cu firma care te detaseaza, fie sa-ti plateasca vinieta, fie sa-ti inchirieze o masina de B.

      00
    • pai daca iei pe un an vine cam 8 lei pe zi sau bine in cazuri de detasare pe 6 luni 16..pentru mai putin e mai nasol, ce plm sunt 8 lei in ziua de azi? o cafea?

      00
    • trebuie obligatoriu sa mergi cu masina in centru? atentie, e taxa pentru centrul orasului, nu pentru intrat in oras!

      00
    • @cristi: nu. „Prima categorie: pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state care tranzitează capitala, se va achiziționa vinieta electronică Oxigen-B (București)” – asta e pentru capitală în general, nu centru. Taxa pentru centru e separată. Vezi și „Autoturismele vor fi monitorizate de 58 de camere pentru zona centrală și 146 de camere pentru restul orașului. ” – se monitorizează tot orașul, nu doar centrul.

      00
    • sorine – socoteste in felul urmator: tie iti convine ca iti plateste firma vinieta dar firmei nu ii cad banii din cer… si atunci daca bucurestiul cere taxare pentru cei din afara de ce nu am cere si restul oraselor/comunelor? A bun, a trecut bucuresteanul prin pitesti? Apoi taxa da-l in mortii sai, si crede-ma cand ai de traversat o tara intreaga prin toate orasele ajungi sa iesi in strada

      00
  5. Eu am vazut zona si nu cuprinde neaparat cele mai poluate intersectii. Daca ideea e sa iei bani, da, delimnitezi ca vamesul.
    Daca vrei sa decongestionezi niste intersectii, atunci cred ca ar trebui gandit alt algoritm
    Sper sa gandeasca bine treaba asta. Daca lumea accepta, poate calibra la 6 luni dupa necesitati si se poate ajunge la sume frumoase

    00
    • cine si ce sa accepte miticii? ahahahaha, ii doare in cox

      00
    • NOU
      #40

      @ NIX – pentru asta cu „miticii” eu, ca simplu cetatean, as propune ca varianta lui Gabi „the wire” Firea sa fie ridicata la nivelul urmator. De exemplu sa nu mai intre in Bucuresti deloc, niciodata, cei cu numere din alte judete.
      Daca postul tau a fost o caterinca, o sa intelegi si gluma mea, daca nu … feel free

      00
    • build a wall, da-l dreaq! :)) btw am inteles ca e posibil k americanii sa aiba firewall in loc de the great wall, acum nu sunt sigur as miza tot pe castigul lui trump, nu cred ca vor vota prea multi un drogat

      00
    • Cristian, primarita sarmulita vorbea de plouare si tu intelegi decongestionarea traficului…

      00
  6. E o prostie, nu stiu cum sa mai fure banii oamenilor si inventeaza taxe abuzive si totalitariste.

    00
  7. pe alta parte, la faimoasa taxa de pod de la fetesti nu comenteaza nimeni nimic….

    00
  8. Va da inapoi la primul val de injuraturi, asa cum a facut cu benzile de autobuz: a fost banda de autobuz vreo 4 ore pe bucatica aia dintre Piata Presei si Baneasa, a iesit scandal, au anulat-o si n-a mai auzit nimeni de subiect nicaieri in Bucuresti de atunci.

    00
  9. Doamne apară și păzește ! În ritmul ăsta toți asistații din București or sa plătească în 6 luni căldura la preț intreg ?

    Pantelimonul din Sectorul Agricol Ilfov County e în zona metropolitană ?

    00
    • Mi-a plăcut asta cu „mașinile din județul Ilfov unde în cea mai mare parte locuiesc tot bucureșteni” – păi care e definiția bucureșteanului atunci?

      00
    • Un organism arogant și parazit cu sange cald, urât mirositor , care se hrănește sugand din Corpul Pomenilor de la Primaria Capitalei

      00
  10. Intrebare pentru geniile din primarie: daca cineva are domiciliul in alt oras, masina inmatriculata pe adresa de domiciliu, dar are si un apartament cumparat in Bucuresti, unde se incadreaza, la cu taxa sau fara?

    00
    • la „marș cu gioarsa ta la tine în sat”.

      serios, incetați cu scenarii din astea căcăcioase. dar dacă e marți azi, io pot intra cu mașina? dar dacă…dar dacă…

    • La taxa, doar scopul e sa se faca bani sa se poata sifona.

      00
    • fratilor, daca te duci in concediu cu masina in vest o sa iei in calcul : roviniete, telepass pt italia, parcari care nu sunt free nicaieri in vest, cam toate orasele mari au congestion charge, city tax, etc.
      daca esti din provincie si vii la bucuresti la un medic sau la o alta treaba mi se pare decent sa platesti o taxa de 10 lei pe zi….

      00
    • Pai locuieste in Bucuresti? Atunci sa-si faca mutare, si sa inmatriculeze masina pe Bucuresti. Nu locuieste in Bucuresti? Atunci inseamna ca tranziteaza, deci taxa. E destul de simplu.

      00
    • Razvan, solutia e simpla, isi mai cumpara o masina, oricum e burghez, daca isi permite sa stea 3 luni la casa de la mare, 3 luni la casa de la munte, 3 luni la casa din capitala si 3 luni la salt la padure o sa isi permita sa isi ia o masina pentru Capitala, asfel incat sa nu plateasca degeaba taxa abuziva, decat sa plateasca taxa abuziva si nu se alege cu nimic mai bine plateste o masina proprie si se bucura de ea.
      Si uite asa creste economia, ca se cumpara mai multe masini. Mai creste si poluarea, dar cui ii pasa… nimanui, tututor le pasa doar de gandul ca poate moare capra vecinului.

      00
    • bebe – esti putin pe langa subiect.
      1. telepass pentru italia este doar pentru autostrazi, poti folosi drumururile national-europene/comunale gratuit(si da, italienii au autostrazi nu cioate) idem ungaria
      2. parcari nu prea ai nici in romania gratuite… faptul ca tu iti lasi masina pe bulevard si nu ti-o ridica nu inseamna parcare. Parcarea este delimitata prin marcaje si indicatoarele aferente
      3. nu imi da exemplu germania, ei nu au viniete iar autostazile sunt gratuite
      4. nu imi da exemplu insula cu roscati unde ploua non stop, nu mai sunt in ue deci ei pot pune taxe pentru respiratie ca de ce nu?
      5. sa ma anunti cand va avea bucurestiul transport in comun eficient si fara oameni bronzati ce te slabesc de greutatile la purtator in buzunar
      6. sa ma anunti cand vei vedea la marginea bucurestiului o centura pe care sa se poata circula cu 80 km/h nu cu 8km/h
      7. sa ma anunti cand vei vedea la marginea bucurestiului parcari pentru cei ce nu doresc sa intre in oras cu masina si desigur, transport in comun decent

      00
    • @verdenpom
      habar nu ai de italia. drumurile alea de care zici tu se numesc „tangenziale” dar problema e pe distante mari nu ai nicio sansa sa mergi doar pe ele. alea sunt bune pt 30-50 de km. daca ai de mers sute de km esti obligat sa mergi pe autostrada si sa platesti telepass-uri… de la parma la milano faci 2 ore cam asa, daca mergi numai pe tangenziale de la parma la milano faci 5 ore….
      restul argumentelor tale sunt de hater habarnist. compari mere cu pere. problema e ca romanul e invatat cu gratuitati de tip socialist si degeaba are parcare la metrou ca el parcheaza pe trotuar ca e gratis, ce el e fraier sa plateasca 2-3 lei pe ora. metroul la londra sau milano e MULT mai jeg fata de metroul de la bucuresti. pute la londra si milano in metrou de mori si la milano de exemplu costa 2,5 Euro o cursa ….
      vrem o tara ca afara dar vrem costuri 0 si atitudinea e de gen „sunt prosti,nu suntem buni de nimic, daca platim ceva astia sigur fura banii, etc”

      00
    • bebe – eu ti-am zis altceva. Poti ajunge din parma in milano fara sa folosesti autostrazi? Poti. Te costa ceva? Nimic. Poti ajunge din iasi in bucuresti doar pe autostrazi? Nu poti…
      PS: vezi ca esti prost. gmaps zice ca diferenta de timp intre autostrada si national(traseul ales de tine) este de o ora si putin asa ca stai jos ai nota 4

      00
    • ba frana la muci, habar n ai. sunt expert in italia asa ca stai jos si taci.
      stii ce nu-ti zice gmaps soricele ?? cat de de aglomerat !!! asa ca TEORETIC e diferenta in practica de 1 ora si ceva .in realitate si iti spun eu ca am fost acolo acum 3 luni si de curiozitate am verificat pe waze !!! asa ca ai varianta 2 ore si putin sau 5 ore !!! si toata lumea alege autostrada pentru ca ai o viata si nu vrei sa o stai pe drum !! tangenzialele sunt folosite doar de localnicii din comune, de exemplu ei merg de 2 ori pe saptamana la mercato-urile mai mari de pe langa parma. daca stai la Felegara de exemplu nu mergi pe autostrada sa platesti telepass 12 euro dus intors ca sunt doar 20 si ceva km si asa merg toti pe tangenziale si fac 40 de minute ….
      HABAR NU AI !!!

      00
    • bebe, tu mai știai și cum e cu cartelele sim din sua și ți-am arătat că nu. să nu fie și aici la fel :)

    • verdencopac
      uite cum arata traficul la milano pe autostrada la ora 7 seara ( https://imgur.com/a/44w63rZ ). iti repet asta e pe autostrada unde toti platesc telepass. pe tangenziale e aglomeratie de 3x mai rau…. expertule, ca dupa tine crezi ca e ca la lehliu gara. auzi la el, a vazut el pe gmaps :)))))))))))

      00
    • @britanicus: Daca nu platesti impozit pe masina in Bucuresti, atunci platesti taxa.

      00
    • @verde, am impresia ca mai mult tu si alti k tine sunteti parte din problema, sa se faca, sa fie dar nema plata, la fel si la proteste ori iesit in strada, de aia nu avem, k nu e destul sange in cojones sa ne impunem, lasa ba k merge si asa, romaneasca, dar e amuzant k ne plangem, btw prin america si nu numai oamenii se strang si isi fac „gated-community” la noi cam rar vezi asa ceva, noi(majoritatea) asteapta sa faca altul primul pas.
      dar americanii in nemernicia lor si-au dat seama de o chestie f tare, daca ai mobilitate nu esti sarac, de asta au autostrazi si dita mai strazile(e drept, nu peste tot), de asta e benzina mai ieftina, bp cand incepem sa ne indreptam sau sa aruncam molotoave?
      o dam fasaita parca am fi ultimii somalezi

      00
    • vali, mi ai cerut link-uri unde gasesti sim-uri noi online in germania si in america si ti am gasit in 2 minute…..

      00
    • am înțeles. deci o ții in continuare pe a ta.

    • nush ce zodie esti dar n am vazut asa capos. am spus ca „sunt sigur ca si in america si in germania si oriunde vrei tu” fac rost de sim cu nr nou de telefon chiar daca in tara aia e obligatoriu sa cumperi cu buletin. iti dau exemplu concret, in italia ai nevoie de buletin cand cumperi sim. fara buletin o rezolvi exact asa: cauti un tabacchi cu albanezi si acolo spui ca vrei un sim nou fara ID, 20 euro si ai sim cu numar si nu are nimeni id-ul tau…

      00
    • bebe – de ce esti prost? pe autostrada nu este nicidoata aglomeratie? este? si dupa cum ziceam. Ai alternativa la autostrada? Ai, tu aici nu ai fost in stare sa scrii 2 cuvinte.
      nix – la cate impozite platesc pe an este interzis sa ce? sau ce, tu cum vezi problema? haide sa banam traficul, restul sa se descurce. Eu am zis clar, voi fi de acord cu astfel de practici cand poti inlocui tranzitul cu masina cu ceva. Momentan nu se poate in nici un oras din oras! nici unul! toate centurile sunt doar niste stradute cu nitica asfalt si nu, sa nu imi dai drept exemplu oradea pentru ca daca vrei sa ocolesti oradea nu poti fara a intra in oras spre centura…

      00
    • esti copac rau de tot jur. te pisi pe ea de alternativa. ti am zis caz concret patit de mine. 2h22 contra 4h47. daca ai o limita si nu poti sa intelegi dc atunci ok, te inteleg ….
      e ultima oara cand iti mai raspund

      00
    • @bebe, marele expert în Italia… 2 ore din Milano la Parma? Pe autostradă? Poate cu pauze de pisu în fiecare autogrill, și ma refer la traseu din centru în centru ( eu nu-s expert în Italia, fac doar 10.000km pe lună).
      Pentru a utiliza autostrada nu ai nevoie de telepass, dar trebuie să iei bilet la barieră, telepass-ul te ajută să nu pierzi timpul așteptând să iei bilet, plătești la sfârșitul lunii direct din cont, ca un abonament (ce evident costă).
      Tangenziale nu înseamnă drumuri interjudețene ci șosea de centură.
      Alternativa autostrăzii este gratuită, dar într-adevăr lungește timpul de șofat, mărește pericolele șamd.
      Că idee: Milano Ancona și retur 72euro, Veneția Ventimiglia și retur 95 euro, ieftin.

      00
    • @fisherman
      eu nu sunt nici sofer pe tir,nici nu locuiesc in italia si nici nu am masina inmatriculata in italia. eu locuiesc in romania si merg in italia de minim 2 ori pe an si stau 7-14 zile minim timp in care mereu inchiriez masina. fac treaba asta din 2009. cu masina inchiriata nu ai decat o singura varianta la telepass, cand intri pe autostrada iei tichet si cand iesi de pe ea bagi tichetul in aparat sau il dai persoanei si platesti. de fiecare data trebuie sa fac treaba asta, nu exista alta varianta pentru cazul meu.
      iar pentru durata de 2 ore si ceva ti am dat explicatia si ti am pus si poza de pe waze de la ultima vizita in italia,cand e aglomerat e aglomerat chiar daca au 3-4 benzi pe sens….

      00
    • io am avut treaba la un spital din bucuresti, si am platit 9 lei pe ORA, nu pe zi. ghiciti voi care.

      00
    • @Razvan B, de acord cu taxa de tranzit, dar fa centura ca sa nu fie obligat ala sa intre in oras. E.g Brasov. Sau ca in afara UE, Turcia, centura in regim de autostrada, fara taxa. Tu vrei sa-l taxezi p-ala care intra in oras fiindca ii creste barba de juma’ de metru pe centura bucurestiului? Taxarea nu va rezolva problema, doar va aduce bani la bugetul primarizdei. A avut bani pentru trafic si i-a spart pe biserici si manele.

      00
    • @bebe, dragul meu in Italia o fi costand metroul 2.5 € dar te intreb in Romania se castiga ca acolo? Sau reglementam situatii doar pentru bula noastra de salariati cu peste 2000€/luna? Nu de alta, dar la tarifele alea pentru transport in comun, in romanica dai faliment rapid. Cine va sustine serviciile respective si din banii cui? Sunt deacord ca romanul vrea numai mokangeala daca se poate dar trebuie sa ii dai ceva decent de banii pe care ii ceri. In momentul ala poti sa-l amendezi drastic pentru ghiolbanie sau nesimtire. In rest pare ca ti-ar prii mai mult Italia, nu inteleg ce te retine.

      00
  11. DA, DA si DA!
    Nu ca as vota-o pe tzoapa de balci, dar p’asta cu taxa de centru / Bucuresti o astept de muuuuulta vreme.

    Si urmatoarea pe care o astept este legata de parcarile la strada din cartierele rezidentiale: daca esti din cartier (bulina in parbriz), parchezi gratis – daca nu, platesti sau.. nu parchezi! (ca si inmatricularea masinii, legata de adresa din CI)

    00
  12. Eu abia astept taxa de Nistoresti, Comarnic, Banesti, Posada…

    00
    • aia va fi doar vinerea si duminica

      00
    • alea sunt pe un DN (multumestei lu’ ceausescu si luminatei lui conduceri ca drumurile principale din tara trec PRIN localitati in loc sa le ocoleasca) si le poti taxa bine mersi DUPA ce apare autostrada aia.

      00
    • Se vede ca nu ai inteles nici rațiunea taxei nici modul de aplicare, te-ai dus la ce înțelegi tu. Ca ești un ghiolban cu cazan TDI si te pune Bucureștiul sa plătești taxa. Asa ca, ce e mai normal decât o taxa de căruță prin toate cătunele de pe DN1.

      00
  13. Pai stai ca ceva nu pusca la mijloc. Noi oricum deja platim taxa de poluare in combustibil. Sunt curios cum va sta treaba cu dubla taxare a aceleasi chestii, o data la minister si inca o data de intrare in anumite zone + de asta cum delimitezi zonele? Ce oferi in schimb? Ai parcari? Transport de persoane in comun pus la punct?

    00
    • Dar la vinieta „pusca”? Ca ai taxa de drum si in benzina plus vinieta extra..

      00
    • @verdenpom imi place ca primesti minusuri desi pui totusi intrebari logice. Din partea mea as mari impozitele la masini de 10 ori si as baga pretul in RCA, ca sa nu se eschiveze. Mi se pare ridicol sa platesti cateva sute de lei pe an pentru o masina.
      Asta cu interzis pana la Euro 2 mi se pare fas, mare parte sunt Euro 4 si ar trebui si ele incluse de vrei sa protejezi mediul si sa eliberezi din traficul central. Daca am avea si noi o sosea de centura decenta, o parte din trafic ar disparea automat, la fel si cu transportul in comun. Intre timp in oras se construieste cu spor haotic si peste orice spatiu verde.
      In fine, sunt chiar curios de merge mai departe cu chestia asta.

      00
    • @verdenpom. Ai autobuze catre orice directie. Dar tre sa te dai jos din masina sa le gasesti…

      00
    • danmk – cu o impozitare exagerat de mare nu se castiga nimic. Populatia nu este pregatita sa plateasca 1500 de ron impozit pe an pentru ca trebuie sa ne gandim si la cei din sate. Ce faci cu cei ce locuiesc la 40 de km de oras? Are vreun transport in comun din ora-n ora? Nu are. Ii pui impozit de 1500 de lei+taxele aferente pe venit , omul se satura, pleaca prin vama nadlac si nu mai revine. Aici ar trebuie gandita altfel, a legiferat unul pe aici cu impozitul progresiv la a doua a treia a saptea masina, asa mi se pare corect. Iti permiti 2 masini? Iti permiti si un impozit maricel pentru a doua masina, cand ai deja 3 inseamna ca esti sefu’ la bani si la amante. Iar daca vrei sa introduci acest impozit trebuie sa te gandesti la companiile ce detin automobile(cum sunt si eu cu o masina) si atunci ce faci? Ii trantesti aluia pe gat impozit cacalau dar nu ii oferi nimic la schimb + preturile la orice produse/servicii vor exploda
      cici – nu ai. Cate autobuze ai de la intrarea dinspre pitesti si la ce ora? Eu de exemplu vreau sa iau autobusul la ora 7:55 la intrarea in bucuresti unde se termina si autostrada. Ia spune-mi, am vreo sansa sa ajung la ora 9 in centru?… ma indoiesc ca este autobus la limita bucurestiului

      00
    • Ajunge la 9? Nu, ajunge la 9:40…

      00
  14. Ar putea mai usor s-o rezolve si cu parcarile de rezidenta.
    1. Pe strazi in centru sunt cam 40% din masini cu numere din alte judete. Adica nu platesc impozit in Bucuresti dar folosesc infrastructura de aici cu aceleasi drepturi ca cei ce platesc impozitele aici
    2. in zone rezidentiale cu parcari la liber pe stradute sunt firme ce-si parcheaza flote de masini si dube… nu-i ok.

    In tarile civilizate, cum ne place sa spunem, ai un tichet ce-ti da voie sa parchezi in zona in care locuiesti. Nu-ti garanteaza locul dar iti da voie sa parchezi acolo daca gasesti loc liber. N-ai tichet, ai mult mai putine locuri de dispozitie ca prioritate au rezidentii si apoi vizitatorii.

    In Romania trebuie sa fie mai scump sa detii masina. Unii o tin doar pentru ca nu-i costa mai nimic s-o aiba (e undeva la 10 euro/luna daca imparti costurile anuale)

    Sunt curios cum iese ca vad ca toti votantii USR au sarit in sus si nici Nicusor nu tace.

    00
    • Interesanta capacitatea omului de a cere sa fie transformat in sclav cu gandul ca legea de transformare in sclavie pe el nu il va afecta, dar il va afecta pe vecinul.
      Ura fata de oameni naste mostri.

      00
    • 2. o sa mai dureze ceva, pentru ca presupune impartirea cartierelor (atentie, nu sectoare), marcajele de diferite culori pe jos, semnele care explica cine / ce drepturi are, aparatele de plata si sistemele din spate, toata partea informatizata din spate pentru a emite bulinutele de pus in parbriz, plus o brigada de parcangii (altii decat „gardienii publici”) care numai asta sa faca.

      00
    • 100% are dreptate vax.
      Un scurt exemplu: italia i-a linistit scurt pe romanii care stateau in italia cu masina inmatriculata in ro pe motiv : impozit si asigurare 3 lei….

      00
    • Cel mai simplu mod de a vedea cat de idiot este un om(definitia din dex, nu sensul peiorativ) este sa ii propui reducerea numarului de masini din orase. Cu cat omul are iq-ul mai mic, cu atat mai tare o sa se opuna acestei masuri.

      Eu am rulat experimentul asta si in viata reala si pe net si are acuratete maxima.

      Uite, sa il luam pe Sorin de exemplu. El vrea parcare gratuita in centrul unei(oricarei) metropole cu multe milioane de locuitori.

      Credeti ca exista vreun argument rational pe planeta asta care sa il convinga pe Sorin ca asta nu este o idee buna. Daca nu ma credeti, incercati.

      Eh, o mare parte din problema noastra este ca Romania e plina de Sorini.

      00
  15. o impozitare progresiva a numarului de masini aflate in proprietate. prima, ca acum. a doua 250%, a treia 500%, a patra 1000%, (cresterea facandu-se evident in ordinea valorii de catalog a masinii, de la cea mai ieftina la cea mai scumpa). de asemenea, de la a doua masina in sus taxezi automat cate un loc de parcare indiferent unde o tine. toate aceste obligatii dispar o data cu tichetul rabla la dtil.

    si in cazul celor care le trec „pe firma”, impozit usturator la firme (precum si responsabilitatea firmei in fata legii pentru orice infractiune comisa de masina), in cazul in care NU sunt trecute oficial (printr-un contract de comodat sau alta varianta legala) pe numele persoanei fizice care o foloseste. evident, daca persoana fizica mai are o masina, se revine la paragraful anterior.

    in cazul celor care le imprastie pe la rude si prieteni, ramane sa aiba grija rca-ul calculat sub forma de clopot (prime foarte mari la limitele de varsta) si din nou primul paragraf.

    evident mai poate fi polizata pe la colturi propunerea…

    00
    • Si ce rezolva asta?
      Cu ce ajuta mediul daca unii vor incasa multi bani de la cei ce muncesc si vor fura banii aia fara sa munceasca?

      Nu mai bine cereti ca din banii actuali de mediu sa se planteze copaci prin oras si nu sa se taie? Nu cumva mediul e distrus de faptul ca in fiecare an dispar spatiile verzi, nu de faptul ca circula masinile prin oras?

      00
    • nu-i asa ca tu n-ai inteles absolut nimic din motivatia propunerii mele?

      exact vali se intreba dubitativ asa acum ceva vreme cum dracu TOATE parcarile si TOATE strazile sunt pline si de masini parcate si de masini aflate in mers la mijlocul zilei. se intampla fix pentru ca unii (de fapt multi, foarte multi) au 2 3 4 7 masini pe care NU le folosesc aproape niciodata, in schimb ocupa spatiu. spatiu care nu este nelimitat, ba dimpotriva. dreptul al proprietate ramane, doar ca costa, la fel ca oriunde in lume, mai ales acolo unde spatiul este limitat. cu ocazia scaderii numarului de masini, mai eliberezi din parcari, mai eliberezi o buna bucata din banda 1 (febletea gazdei noastre) astfel incat fluidizezi circulatia si scazi mult poluarea. ah, basca reduci mult si masinile poluante, impozitarea facnad-o asa cum am zis la valoarea de catalog. adica gioarsa aia de cinciar din 95 pe care ai luat-o cu 500 de euro o platesti anual cu 5000 de lei …

      00
  16. Bai, terminati, oameni buni, cu datu’ cu curul de pamant…
    Daca nu se face nimic, de ce nu se face, daca se face, de ce nu se ia cazul meu special in calcul, etc
    Voi va auziti cand va vaitati de orice cacat?
    Daca aici, unde avem pretentia (cel putin eu) ca sunt cititori care stiu sa-si tina saliva in gura, sunt reactii din astea, ce asteptari poti avea la birtul din sat unde se bea pe datorie de la revolutie…?

    Tara de pricinosi. Vreti toate beneficiile din afara, dar cu metehnele de Romania…

    Nu aici citeam ca dupa ce au urlat ca vor parcari, toti s-au mutat cu masinile pe alte strazi, pt ca parcarea era cu plata?

    00
  17. NOU
    #108

    toti taranii care blameaza Bucurestiul pot sta linistiti, prima nascatoare a tarii nu are cum sa implementeze un program de asemenea anvergura

    00
  18. Eu sunt din Craiova, muncesc si locuiesc in Bucuresti, am masina de DJ. Nu am nicio problema sa platesc taxa, dar sa se puna taxa inclusiv pentru Bucuresti Ilfov dupa norma de poluare. Daca eu am masina electrica pe DJ(ipotetic) si unu are euro 2 de B , e ok ca ala sa nu plateasca nimic?

    00
    • Inmatriculeaza masina pe B daca stai si muncesti in Bucuresti. Ce rost are sa o tii pe DJ? Si da, e ok ca ala sa nu plateasca nimic atat timp cat ala e din Bucuresti si tu nu.

      00
    • Ok, o inmatriculez. Dar vorbind strict de poluare, ti se pare ok ca ala daca polueaza mai mult sa nu plateasca nimic doar daca e din Bucuresti? Mie nu mi se pare.

      00
    • Zet, eu am lasat toate acele pe judetul de unde sunt. Am vrut sa imi fac buletin si acte aici dar cand am vazut ce cozi sunt la evidenta populatiei, la permise, la inmatriculari si la toate celelalte am renuntat. In plus, daca ai o situatie juridica complexa, gen PFA, societati, e foarte complicat si costisitor sa iti schimbi domiciliul doar pentru a inmatricula o masina in B.
      Taxa de 1900 de lei pe an e cam mare pentru puterea de cumparare din Romania, dar as plati fara ezitare daca intr-adevar sistemul ar fi functional iar cei ce nu platesc ar fi sanctionati.

      Sunt sigur ca momentan e doar o trompeta electorala si daca iese cu scandal pana la urma nu se va face mare lucru.

      Totusi daca va intra in vigoare presimt noi afaceri infloritoare cu inmatriculari pe naspa in Bucuresti si IF. La 1900 de lei taxa pe an, merita sa dai, sa zicem 2000 de lei sa iti inscriii masina pe o firma din Bucuresti sau pe numele unei „matusi” din Bucuresti. Sunt sigur deja se exploreaza posibilitatile legale.

      00
    • NOU
      #113

      @ Vlad – tu pui problema corect, d.p.d.v. mediu nu e gresit ce zici.
      Dar mai e o latura a problemei – ala care masina inmatriculata in B, plateste si alte taxe pentru B/sectoare. Deci cam are niste drepturi in plus, pe banii lui.
      Cat priveste relatia B-IF e cumva normal sa fie asimilate, cred ca 99,99% dintre cei care au activitati productive si platesc taxe in B, stau in IF sau invers. Asta de conceptul de Zona Metropolitana si miscarea in interiorul ei.
      Nu mai vorbesc de sediile sociale+puncte de lucru ale firmelor, inclusiv societati de leasing.

      00
    • Cum o inmatriculeaza daca nu are domiciliu? Chiar nu stiu. Daca am o chirie aici cum fac?

      00
    • deci, pentru ca nu platesti un impozit de 100lei/bucuresti platesti un altu de 1900lei. Same same.
      Ce te faci cu aia care sunt rezidenti doar?
      ce te faci cu aia care iau masini in leasing de la orase non Bucuresti?

      Taxa e retarda. Daca vrei sa acorzi niste facilitati le acorzi in funtie de rezidenta nu de locul unde e masina inregistrata. Rezidenta aduce impozitele alea mari nu impozitul pe rabla

      00
  19. Buna treaba. Ca orice idee buna va fi prost aplicata de catre psd&co pentru ca necesita ceva munca. Nu stiu cum vor monitoriza ei masinile nebucurestene avand in vedere ca nu au fost in stare sa pun la punct un sistem de monitorizare a traficului, sa vezi trafic blocat pe anumite trasee care pana la urma se vor afla ca nu sunt camere. Sa vezi cozi la intrarile din bucuresti sa ia omul cu mana lui chitanta de la primarie ca a platit taxa.
    Partea II – ce facem cu masinile din bucuresti? Pe ele cand le taxam corespunzator? Cand vom avea parcari rezidentiale la pret corect (gen minim 100 lei/luna) nu cu pret de asistat social. Ce facem cu masinile care stau? Am 15 masini in spatele blocului care nu au ITP si asigurare pe care oamenii le tin pt ca isi permit un impozit de 50-60 lei/an. Partea rea: am doi colegi care fac naveta din GR si TL si nu au ce sa vina decat cu masina personala- daca astia nu mai vin la munca – e grav!

    00
    • @Razvan, legat de masini fara ITP si RCA, din cate stiu au schimbat regula si nu mai ai voie sa tii masina pe spatiul public fara ele. Fa reclamatie la politie si o sa vina sa le puna foaie in geam si apoi ori le muta ori le ridica. Am tot folosit asta de-a lungul timpului si de regula a functionat.
      Partea trista a fost cand s-a gandit un gigel sa faca afaceri cu adus masini din afara. Aducea masini pe platforma, le punea numere rosii si le scotea la vanzare. Aveam pe strada cate 6-7 masini cu numere rosii plus mizeria de platforma. Am facut plangere, a venit politia, n-au avut ce face dar nici nu a mai venit cu masini pe strada.

      00
    • Colegii din GR sa se mute in buc. E simplu

      00
  20. soluţia este sa taxezi toate maşinile poluante care trec prin centru ; altfel este discriminare a regulilor UE, dar ei ştiu asta, au bagat-o doar ca fentă

    deşi în alte oraşe mai spălate ai voie cu euro2,euro3 benzină încă mulţi ani de acum încolo: https://www.lez.brussels/en/content/affected-vehicles

    00
  21. 1. Bucurestenii sunt mai speciali, adica ei nu polueaza; sa plateasca fraierii.
    2. Foarte multi vin in Bucurestila munca, pt ca aici e banul.
    3. Schimbarea de domiciliu este o durere groaznica, pt ca statul roman e cretin si nu intelege mobilitatea populatiei.
    Am trecut de curand prin asta, la mutarea intre judete si a fost groaznic:
    – buletin, mers cu actele si proprietarul
    – mutat dosar fiscal la ANAF
    – schimbat nr de inmatriculare la 3 masini (eu, sotia + o duba cu care imi fac treaba profesionala, si pe care o tin la munca, dar nu pe PJ, pt ca apar popriri)
    Asta e groaznic, pt ca implica primarie si politie + 1000 de acte de completat.
    – dosarele copiilor, pt sumele alea infime date de stat (ca sunt repartizate pe judete)
    – shimbare nr EORI (desi e pe CNP)
    – sotia , ca PFA, a zis ca le da foc dupa mutarea asta, ca pt ea a fost SF.
    4. Masura de fapt nu rezolva mai nimic dpdv al poluarii, dar ca si Brexitul, da impresia ca e salvatoare, pt ca toti uram multele masini cu nr non B, care ne-au invadat spatiul vital.
    Realist vorbind, acele masini nu se vor evapora, asa cum cele cu B/IF nu vor inceta sa polueze centrul.

    Toate miscarea este de fapt alta: in 4 luni veti vedea o explozie a parcului auto in B/IF, daca pune taxa de 1900 lei, cu repercursiuni pozitive la bugetul Bucurestiului in mod special.

    00
  22. un pic dezamagit la partea ca nu separa diesel cu benzina . Mergeau si fumigenele euro (min) 4 bagate pe undeva prin grila rosie. E groaznica treaba cu cei care taie filtrul de particule si vad ca nu se atinge nimeni de treaba asta.

    00
  23. Long overdue. Însă schema trebuie gândită bine ca sa nu fie declarată ilegala. As taxa indiferent de județ și as taxa accesul în oraș, nu doar in centru. Aceste taxe de congestie se aplica in toate orasele mari si civilizate din Occident. Însă e necesara o gândire atentă a criteriilor de aplicabilitate .

    00
  24. Comentariile de pe aici ma fac sa cred ca aceasta masura nu va fi vreodata implementata.
    Sa o luam punctual:
    1. Treaba cu euro3 e buna si e un must deci jos palaria.
    2.Treaba cu tranzitu tema electorala. Daca masinile de if sau buc nu vor plati taxe iti pot garanta ca numarul de masini inmatriculate pe acele zone va fi unul maricel. Ori toata lumea ori bomba iti explodeaza in fata. Si multi care isi vor face mutare pe buc nu vor vota psd…
    3.Sistemul este anevoios de implementat dureaza minim 6 luni daca vrei sa il faci pe bune. Vin alegerile nimeni nu risca masura asta.
    4.Banii astia unde se duc?

    00
  25. Oricum zona aia marcata e de evitat si acum daca esti cu masina, intre orele 6:00 – 22:00 sa zicem.

    00
  26. sa inchida centrul ala si sa ii dea foc :). apoi sa faca 100% pietonal + o centura demna de secolul 21

    00
  27. ce e rău e faptul că se discriminează poluarea în funcție de domiciliu și alte rahaturi.

    nu tati, TOȚI poluatorii trebuie să plătească … mdp că tu ai domiciliu în Bilfov dacă tu pilotezi cazanul lui sauron.

    00
  28. Deci care e scopul acestei taxari? sa reducem poluarea/traficul de auto personale, corect?
    Isi va atinge scopul? Canci!
    Singurul lucru care sa va schimba= incasari mai mari la bugetul Capitalei. sunt sigur ca vor fi cheltuiti cum se cuvine de Compania Municipala de Tocat Banii Fraierilor.

    intr-o tara cu apa calda, ca sa nu mai ai poluare/trafic, mai intai oferi alternative:
    – centuri ocolitoare in regim de autostrada, nu mizeria de CB
    -transport feroviar integrat cu sistemul de metrou care la randu-i sa fie consolidat cu cel de supafata
    -benzi dedicate transport public suprafata
    -oprit din taiat copaci si parcuri pt ridicat rezidentiale pt toti interlopii zilei
    -park and rides cu abonamente anuale etc

    Si apoi te apuci sa interzici si sa taxezi, cu taxe de congestie/poluare, taxe de provinciali prosti dar cu cazanelul lor, etc, ca investitiile de mai sus trebuie amortizate in timp.

    varianta tldr: a dat si firea o basina si acuma i-o mirosim cu totii vreo cateva zile.
    Zic sa ne spalam pe fata un pic…

    00
  29. NOU
    #129

    Și uite-așa Firea face bani pentru BOR. 🤣🤣🤣
    Da’ centură…ioc? 🤣🤣🤣

    00
  30. In principiu sunt de acord cu masurile. problema este ca multi din cei ce „vor o tara ca afara” vor sari ca arsi (oh, stai, au sarit deja, e plin facebook-ul).
    Vad ca si Petreanu se vaita pe facebook ca aceste masuri nu sunt legale…..

    00
  31. Nu se va aplica, case closed.

    00
  32. Observ aici multi care sustin aceasta masura. „Da, asa! Ca afara!” este argumentul principal.
    Dar ba’ baeti! Acolo au infrastructura, acolo au alternative decente, gen centuri ocolitoare, trenuri care sa fie o alternativa reala la masina, nu cum e la noi, alternativa cel mult la bicicleta…

    Ce vrea sa faca duamna e aplicarea ca la carte a principiului „formelor fara fond”.

    00
    • @Zarax si ce bine ar prinde niste amarate de piste biciclete. Sunt atatea solutii simple si rapide de pus in aplicare ce ar ajuta la decongestionare dar nah…trebuie adusi bani la buget. Cum si din rovinieta primim autostrazi, asa si dintr-o taxa de genul, o sa primim verdeata si transport public decent.

      00
  33. NOU
    #135

    De ce oare am senzatia ca e o simpla petarda, pt ca madam primar sa poata sa zica ulterior: vedeti am vrut sa fac ceva pt traficul din B dar n-am fost lasata. Nu sunt specialist in drept dar nu cred ca:
    1. Poti “discrimina” populatia dupa locul de domiciliu. Ce se va intampla daca pe principiul asta toate celelalte resedinte de judet vor impune taxe de congestie sau poluare doar masinilor de B ?
    Ar putea functiona poate o taxa ca in zona 0 din Londra, care se aplica tuturor, inclusiv londonezilor.
    2. Daca intr-adevar declaratia este” pe bune” cum se zice, inseamna ca astia de la PMB sunt prosti gramada daca in prealabil nu s-au consultat in privinta legalitatii unei astfel de abordari a taxei.

    00
  34. exista o decizie definitiva si executorie care interzice taxarea discriminatorie, iar vita împuțită de la primarie stie foarte bine, ca doar era a pretenasului ei. ramane la stadiul de discutie tampa si declaratii Vedeti, eu vreau, nu sunt lasata sa fac, ca altfel, ce as face…

  35. Astea sunt mizerii, cum rămâne cu pădurile ?? Use duc ? Cum facem cu drumurile, gunoaiele, ordinea curățenia civilizația ?

    00
  36. Coincidenta interesanta:
    „Astfel, avantajul în natură rezultat din utilizarea în interes personal a mașinii de serviciu în cazul microîntreprinderilor și firmelor cărora li se aplică impozitul specific nu va mai fi considerat venit impozabil.”

    Deci solutia e sa-ti faci firma in Bucuresti si sa muti masina pe firma :)

    https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/confirmare-finantele-schimba-codul-fiscal-reguli-pentru-impozitarea-folosirii-in-interes-personal-a-masinii-de-serviciu-la-microintreprinderi-solutionarea-contestatiilor-trece-de-la-anaf-la-finante-19087653

    00
  37. După cum mă așteptam, o sumedenie de imbecili care aplaudă ca focile la introducerea unei noi taxe, crezând că se va rezolva problema poluării sau a aglomerației.
    Cei mai înverșunați sunt aceia care cred că nu vor fi afectați de acea taxă.
    I-am observat încă de când am avut prima oară internet, sunt întotdeauna siguri pe ei, categorici, convinși de propriile idei, vocali și plini de bășini aristocratice. Indivizi de la capitală, cu cel mai mare PIB pe cap de vită furajată. De la posesorii de loganuri care se uitau de sus privind posesorii de second-hand-uri până la hipsteri care își închipuie că dacă taxa se numește Oxigen în mod sigur va respira un aer mai curat. Mai sunt imbecilii care consideră că mașina este un lux, ca și aerul condiționat.
    Plus o imbecilă care crede că va atrage niște voturi, uitând că a mai fost un imbecil care pusese bariere la mare, și uite unde a ajuns.

    00
    • al doilea cel mai prost om de pe threadul asta dupa Sorin.

      un exemplu din propria ograda:

      are nevasta o masina mica, veche, care o costa sub 100eur/an impozitul+rca si la care nu plateste parcare fiindca o parcheaza in curba intr-o intersectie ca sa incurce, bineinteles, pe toata lumea.

      eh, iar cu masina asta a ei, se duce in fiecare dimineata in centru la birou, si da cam 20-30 de minute ture pana gaseste un loc de parcare gratuit pe ceva bordura.

      pe jos ar face cam 15 minute pana la lucru, dar de ce sa se supuna unui asemenea efort, cand e gratis in PULA mea sa detii o masina in tara asta.

      bineinteles ca o taxa de 1900 de lei pe an ar potoli-o direct si ar vinde mizeria aia de masina care incurca pe toata lumea.

      masina este un lux bai maimutelor, dar putem oricand sa facem referendum sa ne-o treaca in constitutie, drept fundamental ce plm…

      00
    • E bine măcar să fii remarcat prin ceva care deranjează decât să fii un insignifiant într-o turmă de imbecili.
      Mulți nu realizează că demersul Zânei Sârmuliță ar fi doar un început pentru o cavalcadă de contestații și contra-măsuri de dregere a busuiocului, N-ar fi de mirare ca după anularea taxei în instanță, pe motiv de discriminare, aceasta să fie introdusă pentru toți posesorii de mașini, inclusiv – Vai! – bucureștenii. (Există precedentul taxei introdusă de alt imbecil patentat – recte, Tăriceanu – care l-a pus pe Vosganian, deși nu îi mai era premier, să taxeze și loganiștii sau alți posesori de mașini noi).
      Sau, printr-o propagandă bine plătită a lătrăilor de pază ai democrației (Aseară pro-tv începuse jurnalul de seară cu titluri bombastice despre măsurile radicale care dădeau impresia că deja fuseseră introduse de fosta colegă antenistă) să se introducă taxă pentru orice mijloc de tracțiune (electrică, animală sau umană) pentru că dacă în prima fază s-ar fi rezolvat problema poluării, adevărata decongestionare s-ar face prin instituirea acestei noi taxări (trotignietă, sau ceva de genu’)
      Dealtfel e pură manipulare: întâi se induce impresia masei de votanți că ei ar fi privilegiați, iar după alegeri vor vedea și reversul medaliei. A funcționat 30 de ani și nu văd de ce acum masa de imbecili manevrabili ar reacționa altfel.

      00
  38. NOU
    #142

    Desi sunt multe argumente OK (si pro si contra) exprimate de ante-comentatori, eu ca bucurestean nascut/crescut care as sustine o astfel de masura cu conditia minima si obligatorie sa fie bine gandita/aplicata, ma tem sincer ca e o scamatorie electorala.
    Adica, le aruncam gogoasa si monitorizam temperatura apei. Dupa care tragem concluzia: daca mergem inainte pe masura, castigam din electoratul asta productiv care plateste taxe cat sa compenseze sau depaseasca ce putem pierde din electoratul traditional daca nu mai dam vouchere de pelerinaj? Daca DA, baga mare, daca NU, gasim alta gogoasa si o testam la fel.
    My two cents …

    00
  39. Cum se va proceda cu acele persoane care au masini sub Euro 4 si locuiesc in interiorul acelui perimetru ?
    De ce nu se plateste parcarea de resedinta la un tarif normal pentru o capitala ?Sumele actuale sunt de toata jena…
    De ce nu s-a facut nici o parcare in ultimii ani ?
    Unde sunt park&ride-urile promise in campanie ?
    De ce la Straulesti parcarea este goala iar in apropiere se parcheaza pe unde e un loc liber ? Da cineva amenzi ?
    Soseaua de centura va fi gata vreodata ?
    Mi se pare absolut normal sa incerci sa reduci poluarea din oras, insa nu doar cu aceasta masura. Trebuie un pachet de masuri, dar sa pui o taxa este cel mai usor.
    E o rusine sa nu se faca mare lucru pentru dezvoltarea transportului in comun si pentru construirea unor parcari la ce buget are orasul.
    E mult mai importanta subventionarea ( in destule/multe cazuri nejustificata ) de orice fel, organizarea suselor, infiintarea companiilor, etc…

    00
  40. Ha ha ha

    Sa se faca, sa se bage, da io sa mi parchez masina ca inainte ca un bulangiu pe unde pot, sa circul cu itp luat pe naspa, fara lumini la stopuri.. ha ha ha

    Hai sa ne schimbam noi, fiecare, si taxele astea ar fi inutile :)

    00
  41. Da’ doamna Firea , nu mai bine chiar faceti ceva ? Gen sa nu ne mai rupem masinile in gropi , niste locuri de parcare, al de d astea .Proiecte mai seriose , nu o fantana minunata in mijlocul unui oras jegos si plin de gropi ! Cum pula mea sa ti cumperi masina noua cand in cateva luni e rupta pe articulatii si zgariata pe toate partile ca na , nu prea ai unde sa parchezi.

    00
    • te referi la faptul ca nu prea ai unde sa parchezi gratuit, ca parcarile cu plata sunt 50% goale. de ex. aia de la Intercontinental unde au avut anul trecut promotie timp de 2 luni, parcarea gratis, o foloseau doar cateva masini. normal ca lumea nu stia, ca ar fi trebuit sa o foloseasca pentru a vedea afisul mare pe care scria ca e gratuit.

      00
    • Cine pula mea va pune să stați în București?
      1/4 din mitici sunt cu un picior in groapa. 1/4 sunt moldovenii aclimatizați. Sunt destui cu posibilitate financiară, care pot trai în altă parte fără probleme.
      Va place să vă îngropați în căcat? Suferiți. În afară de aeroport, nu găsesc utilitatea de a ajunge la București.
      Poate spitalele mai bune decât în Argeș, unde se știe că Spitalul județean e un gunoi, populat cu gunoaie, cam asta ar fi într-adevăr un motiv.
      Restul cum am mai spus-o: buldozerul, nivelat tot, pământ de flori și sere.

      00
    • în restul țării nu ai gigacaloria subvenționată 50% sau 75%.

    • @Cristi . Da , sigur , la alea ma refeream . Nu ca la mine pe Valea Argesului , bloc de 10 etaje are alocate 20 de locuri de parcare . Si nici parcarile cu plata nu sunt suficente , nu mi da trei exemple cand situatia in oras e crancena .

      00
  42. Si cei cu mașini de epoca siper poluante sa fie impuscati direct daca vor sa intre in Bucuresti!

    00
  43. Cu riscul sa se umfle pepenii in moldovenii care au rezidență si masina înmatriculate în buCUResti, ce ar fi sa platiti 10 lei pe zi cand treceți prin Azuga sau in Fetești in drum spre mare, sau chiar in Navodari o săptămână doua? Sau fiecare troaca in leasing cu numere de B sau IF sa plateasca 1900 pe an, ca circula la Kolozsvar nu la buc? Aia cu sub euro 3 e ok, așa e în europa civilizată, dar Hans din Frankfurt nu plătește diferit cand merge la Bonn doar fiindca e din Frankfurt…

    00
  44. Toapa vrea voturi de la trotinetisti cu asemenea propuneri. Și vicleană propune doua masuri că poate trece una din ele.
    Prima măsură este taxarea mașinilor din afara Bucureștiului vai a județului Ilfov: măsură neconstituțională vezi precedentul Mamaia.
    A doua măsură este legată de interzicerea/limitarea accesului unor categorii de vehicule intr-o anumită zonă din București. În formă propusă impactul asupra poluării este neglijabil, deoarece: poluarea in București este in principal cu particule in suspensie și principala cauza este reprezentată de șantiere; zona supusă reglementării reprezintă doar o mica parte din suprafața orașului, accesul în zone cu grad mare de poluare (exemplu zona Pipera!) este nerestrictionat. Ar mai fi de discutat și accesul motocicletelor si al scuterelor si mopedelor (unele au motoare in 2 timpi) care au alt regim de poluare si limitarea accesului modelelor cu dispozitive neconforme (filtru particule înlăturat, automobile VAG cu dispozitive secrete, etc.). În plus nu există posibilitatea achiziției „vinietei” pentru o zi sau o săptămână.
    De asemenea actul propus nu furnizează nicio estimare a reducerii nivelului de poluare prin aplicarea măsurilor preconizate și nici nu prevede renunțarea la aceste măsuri și rambursarea sumelor colectate în cazul în care masurile propuse nu își ating scopul. Nu așa ar fi corect?
    Așa că dragi proprietari de euro 5, 6 sau hibride sau electrice nu vă grăbiți să aprobați propunerile lui Firea. Ganditi-va că peste tot inghesuiala produce poluare. Și la București și pe valea Prahovei și la Mamaia.

    00
    • Give this man a cookie.

    • Aseară s-a stabilit că introducerea vinietei pentru mașinile înmatriculate în alte județe este cam ilegală (ce nume interesant! Oxigen B! Și bucureștenii să achiziționeze vinieta Zyklon B!).
      Legat de interzicerea in „zona centrală” a anumitor categorii de vehicule ridica probleme legate de oportunitate, de eficienta și de legitimitate a măsurii. Astfel sunt criticabile următoarele: limitarea măsurii la o zona foarte mică, nu sunt furnizate niciun fel de date in ceea ce privește îmbunătățirea la care se așteaptă autoritățile că urmare a aplicării măsurii, și de asemenea nu justifică de ce valoarea taxei de acces a fost stabilită pentru un an la de peste 10 ori valoarea impozitului datorat și de ce perioada de timp prevăzută pentru implementarea măsurii este atât de scurta.
      Nimic despre transportul motor și marfa, sau astea nu poluează? Nimic despre șantiere in tot orașul care arunca zilnic în atmosfera tone de praf. Nimic despre centralele termice pe gaz care generează și ele NOx și CO2. Și nimic despre PUZ uri faraonice (exemplu Cal șerban voda unde de va construi lângă parc un ansamblu de. 14 etaje) care nu fac decât să crească valorile de trafic auto atât în zonele respective cât și în București per ansamblu.
      Repet ce am zis și ieri, măsură pare a fi anunțată doar că să mai ia niste voturi de pe la hipsteri/trotinetisti/uberisti/teslisti și alți propovăduitori ai „progresului”. Se pare că după sarma si-a dat seama că numai cu catedrala e posibil sa nu mai pupe al doilea mandat. Inca o data vă îndemn să nu vă bucurați cu noile taxe, e posibil să vină curând și altele, sub pretextul ecologiei, progresului, etc.

      00
    • @vali (Twitter)
      Cică Firea nu s-a consultat cu poporul înainte de a impune taxa asta”. OK. Tu te-ai consultat cu vecinii înainte să îți…

      Firea a anunțat niste propuneri. Momentan sunt in consultare publică până la sfârșitul lunii septembrie. Oricine își poate exprima opinia, probabil sau contra pe site-ul primăriei.
      Eu personal nu cred că măsurile propuse vor contribui (semnificativ) la reducerea poluării in București și îmi voi exprima opinia acolo, democratic. Că nici dracu nu va ține seama de opinia mea e alta poveste.

      00
    • Scoatem diesel ul dar băgăm o alta sursa de poluare cu particule
      https://www.g4media.ro/proiect-controversat-votat-de-primaria-bucuresti-un-incinerator-gigant-de-deseuri-municipale-amplasamentul-propus-in-locul-cet-progresu-sector-4.html
      Hai să recunoaștem că orașul asta e prea mare și înghesuit

      00
  45. Ce gluma buna. In tara unde nu iti poti plati taxele online, ei vor monta 200 camere ce vor citi numerele de inmatriculare in timp real si vor trimite si eventuale amenzi.. Asa ceva era in Antwerp, Belgia si era numita low emission zone. De ce nu maresc impozitele si rovinieta pentru masinile sub euro 4?

    00
    • Ai ramane uimit dar majoritarea taxelor se pot plati online prin ghiseul.ro. Sau prin virament direct catre trezorerie daca stii in ce cont sa virezi si ce suma.

      Si softul ala chiar exista, a fost facut de acum cativa ani pt stat dar niciodata dat in folosinta. O sa vedem daca il vor folosi sau mai organizeaza o licitatie

      00
    • @Zoso, uite cate minusuri, ar sari romanii sa imi ia gatul cand au auzit asa ineptie gen taxe de 500-1000e pe an pentru masini sub euro 4. Exceptie sa faca doar cele cu statut de masina de epoca. Bine ca platesc eu la motor de 3000 euro 6, taxe de 600e

      00
    • Saragea, ala este impozit… nu taxa, cine te-a pus sa iti cumperi masina cu motor de 3000? momentan impozitul este o gluma proasta. Tu poate ai motor euro6 dar sunt curios cat apare co-ul pe talon la 3000cmc

      00
  46. Să vedem ce o să faci când o băga taxă în Timișoara cu ”mașina mea luată în leasing și număr B”, o să te muți în București că e moka.

    00
  47. Desi sunt in Timisoara mi se pare o idee buna. Ar trebui aplicata si in Timisoara si in orice oras mare. Sunt extrem de multe masini de +15-20 de ani ce nu mai au ce cauta in orase sau pe sosele, sorry.

    00
    • Dear Ciocanel, e problema de mentalitate la oameni si la cei din institutii care nu si fac trraba si sunt incompetenti.

      Oamenii nu s in stare sa se organizeze pe ei insisi, sa si planifice ce si cum cand au ceva de rezolvat, toti merg pe principiu vad yo. Asta una. Si doi, nu rezolvi nimic cu taxe peste taxe. Rezolvi daca bagi banda de bus, restrangi circulatia si a nr de benzi si prioritizezi transportul in comun si altrrnativ. Oamenii fortati de imprejurari vor folosi busul, tramvai, trotineta ,uber etc.
      Dar da, sa se faca , sa se bage , dar noi tot jegosi sa fim

      00
    • Nu e nici o mentalitate bre. In orasele alea in care se folosesc mult transportul in comun costa parcarile de ametesti si sunt taxe mari sa circuli prin anumite zone in oras(Londra de ex). Sa nu credeti ca vai… englezul si neamtul iubesc la sange bicicletele si putoarea din metrou.

      00
  48. NOU
    #167

    Eu as lasa pe toata lumea sa intre gratis in Bucuresti, dar le iau taxa daca vor sa iasa: 1 million dollars! muhahaha

    00
  49. Cu sau fara legatura cu subiectul: la Universitate, langa Km0, a aparut o mica buruiana langa semafor. Nu a bagat-o nimeni in seama, acum e ditamai copacul, si aproape obtureaza semaforul. Creste intre semafor si stalpul de energie electrica, e clar ca nimeni nu a plantat-o acolo, ca nu avea sens. Frunze si crengi mari, daca stai pe banda 1 iti ating cel putin geamurile.
    Acum, pentru ca eu trec des prin zona… sa o tai eu, sau sa scriu la Primarie?
    Adica, iau foarfecele de vie si ma duc sa curat buruiana, sau fac un „memoriu” la ADP, din astea?
    Voi ce ati face? Imi iau amenda daca eliberez semaforul de frunze, nu?

    00
  50. noi suntem frâna progresului https://youtu.be/hij3JRNk-Mg

  51. ba mie mi-or pierdut aia de la primarie masina pe la impozite de la atatea mutari.
    Ma duc in orasul natal unde a fost inmatriculata…nu e. apoi la primul sector unde am stat cu buletin…nu e. al doilea sector, ma mir ca stie ca exist. Pe case platesc impozit in toate locatiile, dar masina mi-au pierdut-o pe traseu desteptii.
    acu sunt curios, unde se duc amenzile daca le iau? de rovinieta, de vitez, de orice. Sunt ghostrider practic. Pacat ca aruginit masina si va trebui sa o ingrop pe undeva ca fiscal nu am de unde scote sa o vand cuiva.

    00
  52. Dap, in zonele mai cilivizate, cum ar fi Parisul si imprejurimi, daca-n 2030 n-ai electrica, nu circuli: https://img.bfmtv.com/c/0/708/c48/1a3e57bae095a390775599cbba2ea.png

    00
  53. Ca sa nu mai zic ca si daca vei veni cu masina nu vei avea unde s-o mai parchezi: https://twitter.com/berkie1/status/1160651748559794176/photo/1

    00
  54. Singurul regret pe care îl voi avea când îmi voi parca 3.6L V6 pe-o bordura din aia triplu stratificată fără să plătesc vreo taxă e că oamenii vor înjura bulgarul ăla nenorocit în loc de brașoveanul ăla nenorocit.

    00
  55. Citesc si ma crucesc cati sustin aberatiile sarmulitei. Pai mai dragi bucuresteni, daca se intampla asta cum ar fi sa platiti caldura nesubventionata. Si daca se implementeaza asta jur ca nici cu taxa nu mai treceti carpatii

    00
  56. Noi stam in Ilfov (legal) si lucram in Bucuresti (aproape sau direct in centru). Masina e in leasing cu numar de Bucuresti, cand terminam leasingul o sa fie pe IF. In teorie nu am fi afectati de taxa, in practica si daca se aplica fara discriminare o sa platim taxa aia de acces fara mofturi prea mari. Macar sa se mai micsoreze numarul de masini din trafic (romanului ii plac chestiile gratis, cand i le iei, intai urla ca din gura de sarpe dupa aia decide ca nu ii mai trebuie, ca “merge si asa”. In fond bucurestenii sunt aproape fara apa calda si caldura si in afara de plans pe FB nu a facut nimeni ceva concret).

    00
  57. Propun ca aceasta initiativa sa devina nationala. Fiecare sat de pe dn-uri, dj-uri si dc-uri sa o implementeze de indata. Sa se aplice si pentru motociclete, motorete, scutere, mobre, trotinete, biciclete, role, sk8-uri, adidasi cu roti si beculete; ocazional (la inundatii) si pentru barci/plute/saltele gonflabile. Daca tot discriminam, sa discriminan totul. Din banii adunati pe taxele astea se vor putea construi centuri, curele, inele, poduri, autostrazi cu 6 benzi pe sens, parcari sub si supraterane la fiecare colt de strada, noi linii de metrou pe 2 si chiar 3 nivele, cai ferate si trenuri de super mare viteza, autobuze si tramvaie care vor avea intarzieri cumulate de 4 minute si 17 secunde anual, semaforizari inteligente, camere pentru a prinde ghertoii „in fapt” si multe alte lucruri din astea care sa ne faca viata mai buna. In plus, vor ramane bani si pentru retele noi de termoficare astfel incat cel mai tarziu din 2025 sa se poata introduce o taxa „de apa calda” pentru toti jegosii aia care detin centrale termice individuale si sobe de orice fel (din cauza carora toti radetii au intrat in faliment). A.. si mai este si problema poluarii cu radon. Propun sa se taxeze toate constructie care contin beton astfel incat din banii adunati sa se construiasca doar locuinte ecologice in care sa ne mutam ulterior iar cele vechi din beton sa fie demolate si molozul rezultat sa fie depozitat responsabil undeva in afara sistemului nostru solar. Ce ziceti, ne bagam?

    00
  58. Totusi, aveam impresia ca Lița rezolvase deja problemele capitalei, conform programului electoral, prin construirea catedralei vietii… acolo trebuie sa ne adunam la timp de restriste, iarna cand e frig aprindem lumanari sa ne incalzim, vara cand e canicula facem dușuri cu aghiazma, la foamete prindem cate o pomana iar de sete nici nu mai vorbesc… au niste vin rosu d-ala bun, de manastire. Viata taica…

    00
  59. Amuzant e ca in Suedia e tocmai invers. Daca esti cetatean suedez ai voie sa platesti taxa de centru. Ca cetatean strain, cu masina straina, nu o platesti :D
    Se presupune ca oricum nu stai mult cu masina noninmatriculata (gen, e ilegal, dar hei, cine numara?) si ca nu e treaba ta de strain sa le platesti lor chestiile.

    Unde e diferenta, in vestul pe care l-am vizitat io? Ai parcare mai ieftina ori pentru rezidentiali (dusseldorf) ori pentru aia de prin cartier (stocolm)

    00
  60. NOU
    #182

    Stie cineva la cat se invarte un cazan cu egr si dpf muci ? :D
    euro5 boss, da cum nu ?

    00
  61. 1) avand in vedere ca multe taxe din judetele patriei sunt trimise „la capitala”, e o mizerie ( partea cu aplicabilitatea doare provincialilor )

    2) avand in vedere ca Firea vrea primaria capitalei, e doar o tehnica mizerabila de a se adresa alora cu ” taranii astia, au venit si ei la noi, aici, in Bucuresti” ( Gheorghe – 37 ani, are bunicii in Urziceni ) – atunci cand vad masini cu numere de provincie.

    3) avem nevoie de asa ceva, e mult prea multa lume care merge cu masina in centru DOAR DE FITE! Dar o taxa de genul asta ar trebui aplicata TUTUROR, altfel unde ajungem? Sunt destul de multe orase pe E85, tranzitate de „bucuresteni” de prima sau a doua generatie. Cum ar fi sa se umple de taxe pentru a trece pe acolo? Sau pe Valea Prahovei? Comarnic, Sinaia, Predeal, daca incep sa taxeze nu se mai ocupa nimeni de (putinul) turism!

    4) provincialul, cat de „de la tara” ar fi, nu prea parcheaza aiurea, nu prea incurca, nu prea taie fata, poate cu unele exceptii, dar in general ii e rusine.

    00
    • P.S.: zic sa mai taiem din subventiile bucuresteanului, ca prea are la toate alea, mai ceva ca bunica. Macar bunica sta la tara, intr-o casa veche de 60 de ani si plateste mai mult ( din pensia ei de 3-400 lei – deh, a muncit la CAP ) decat platesc unii prin Bucuresti

      00
  62. Măsura este excelentă aici, în Mad Max București, Orașul sufocat de mașini!! https://www.instagram.com/mad_max_bucuresti/

    Copiii sunt obligați să meargă pe stradă atunci când trotuarul este blocat. Cum poți să-ți trimiți copilul la școală sau la antrenament știind că e obligat să meargă pe stradă?
    Părinți cu cărucior de bebe, bătrâni cu cărucioare de cumpărături. Toți sunt obligați la mari eforturi, să coboare și să urce de pe stradă, pentru că trotuarele sunt blocate.
    Traversarea pe la trecerea de pietoni este un risc major, din cauza mașinilor parcate pe trecere, ce blochează vizibilitatea.
    Fotografii aici: https://www.instagram.com/mad_max_bucuresti/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube