Polițiștii se agață de radare cu toate puterile

Un deputat PNL se luptă pentru o lege care să nu mai dea voie polițiștilor să stea cu radare în boscheți, așa cum fac de obicei. Un polițist reacționează adorabil:

„Polițist bibelou, domnule! Legăm polițistul de mâini, îi punem o sfoară de 10 metri și îi cerem să facă ceea ce nu mai poate face: să-i vâneze pe cei care circulă cu 190-200 în localități”, mai spune polițistul de la Europol. (sursa)

Hai să o luăm cu cea mai facilă fază: bă, la un moment dat în zonele astea vor fi montate radare fixe, care nu pot fi păcălite și care nu dorm. Nu azi, nu mâine, dar peste doi ani poate că da. Și-atunci ce mai faci tu ca polițist ca să îți faci norma de amenzi?

De asta zic că deputatul ar trebui să atace problema din laterale: ia ziceți voi băieți, în afară de pânda din boscheți ce alte metode ați mai aplicat. Nimic? Nimic nimic?! Ah, pândă la trecerile de pietoni? Mișto. Câți din ăia amendați sunt din localitate sau tot venetici vânați?

Și încă ceva: statistic, pe doi ani, cât au scăzut amenzile/infracțiunile în zonele în care stați la pândă?! Hai, că cifrele astea există, sunt ascunse sub preș, ziceți băieți, ați făcut pândă 3 luni undeva și apoi ați renunțat pentru că numărul celor care încălcau legea acolo a scăzut sub 50%.

Privind peste 2 sau 5 ani, discuția se va purta așa:

polițist: nu prea mai avem ce face acum, că sunt camere cu radar peste tot
politician: ok, dar mai e treabă destulă…
polițist: știți, legile sunt proaste și nu le putem aplica, deci n-avem ce face…
politician: și de ce n-ați spus nimic până acum?!
polițist: pentru că era mai ușor să stăm în boscheți. mai și dormeam, mai și făceam un ban, era muncă ușoară…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

87 comentarii

  1. Asa mi-am pierdut permisul… din boscheti

    00
  2. NOU
    #7

    Nu cumva l-ai pierdut fiindca ai incalcat regulile si ai fost prins?

    00
  3. Si eu am ramas in localitate fara permis ca am avut ls un moment dat 104 la ora. Corect.
    Ce nu mi se pare corect e ca militienii m-au urmarit aproape 10 km cu un logan neinsciptionat, asteptand sa trec de suta, adica ei au preferat sa ma lase pe mine sa pun in pericol siguranta altora si mai tare, doar ca sa poata lua un permis.

    00
    • daca te amenda preventiv era mai bine?

      00
    • Adica e vina lor ca ei te-au lasat sa pui in pericol siguranta altora, vina ta nu exista, ei au fost bulangii ca tu ai depasit viteza legala.

      00
    • Stai linistit, in Irlanda te urmaresc prin oras, si noteaza tot ce faci. Cand se aduna de luat carnetul sau amenzi serioase, iti dau pomelnicul si esti bun de plata sau te lasa fara carnet.

      Asta te cam linisteste de obicei sa mai faci diverse mici chestii.

      Nu zic ca ce a facut politia sau exemplul meu e super etic, dar cine te pune sa accelerezi daca e careva dupa tine? Tipic romanesc. Si nu, nici daca nu ai 2 benzi pe sens nu e o scuza.

      Daca am un viteaz din asta si sta lipit de mine aprind putin stopurile (in nici un caz frana brusca) si se calmeaza.

      00
    • 104 in localitate, Meritai sa iti taie permisul pe loc. :) Si tot el e cu gura. Inteleg un 60-70, asa cu indulgenta, pe unde nu e circulatie si casele sunt rare, dar 104, e nesimtire.

      00
    • da, in teorie meritam si impuscat, doar ca sunt localitati unde se poate merge lejer cu viteza asta, pt ca sunt zone fara case, sosea libera, trotuar despatit cu sant etc

      00
    • Nu impuscat, doar sa nu mai conduci o perioada pana realizezi ca nu doar viata ta e importanta. Traiesti intr-o societate si te supui regulilor ei, iar daca nu iti convine, granitele sunt libere sau te implici, convingi majoritatea, apoi schimbi acel lucru.

      00
    • De aia-i bine ca la obtinerea permisului sa se dea un test psihologic mai complex. Si unde psihicul da rateuri omului sa i se spuna ce sa faca in situatii de genul. Ca sunt persoane care atunci cand au autovehicule in spate se considera presate si accelereaza. In cazul de fata omu chiar ii considera pe aia vinovati ca el a accelerat. Noroc ca mergeau doar cu 100 la ora. Ca daca mergeau cu 200 o baga pe maneca.

      00
    • Bă baete mașinile nemarcate sunt cel mai bun mijloc de educa bizonii ca tine. Vin-o după câțiva ani de condus știind ca orice mașina poate fi politie și nu o sa te mai lase nimeni “sa pui siguranța altora in pericol” și după sa-ti ia permisul

      00
    • Ar fi trebuit sa te impuste direct in cap. Si asa te opreau definitiv din a mai pune „in pericol siguranta altora si mai tare”.

      00
    • În Canada îți confiscau mașina. Pe loc. Plecai cu taxiul acasă. Sau cu trenul/avionul.
      Și dacă tot vorbim de Canada, aici polițiștii pun radarul unde vrea pula lor. La fel în USA.
      Acum vine partea tare : NU au nevoie de radar, e de ajuns să conduci mai repede decât ei.
      Acum vine partea și mai tare : poți lua amendă inclusiv pe bază de ochiometru. Știu, e greu de crezut pentru idioți din lumea a 3a.
      ps : de amendă dată din avion/elicopter (încă din anii 70) nu mai zic, ca e prea SF
      Morala ? Stați în România, e mult mai fain acolo, vă rog eu mult!!!

      00
    • Ah, m-am grăbit și am uitat un detaliu : ORICE polițist te poate amenda pentru abateri de la codul rutier (da, inclusiv amenzi de viteză), indiferent că e de la city, provincie/stat, poliția federală, politia transporturi, poliția insert_random_word_here.
      Și știți cine mai dau? „Inspectorii RAR”. Care au statut de polițist. Și știți mai cine? „Pădurarii”. Care si ei au statut de polițist.
      Pam pam.

      00
    • Daca localitatea aia ar avea 10km lungime (ceea ce nu are) ai economisi vreo 6 minute si 20 de secunde, mergand cu 104 in loc de 50. La 2 km, cat probabil a avut acea localitate, ai fi economisit 1 minut si 5 secunde. Sunt foarte curios ce faci tu cu acel minut si 5 secunde. Gandeste-te ca la viteza aia ai distanta de franare cam de 100m, o distanta in care se pot intampla multe, iar faptul ca ai luat amenda si ai pierdut carnetul este nimic pe langa ce se poate intampla.

      00
    • N-am vazut un (random_word) politist cat e Alberta de mare. Erau vreo 2 in Calgary…
      In SUA am mers vreo 2 Romanii pe diagonala in Wyoming si Montana – nimic, niciun gabor. Doar semne de speed measured by aircraft.

      00
    • @Ion
      „N-am vazut un (random_word) politist cat e Alberta de mare” – si asta e bine sau e rau? Stai calm, calca tu pe bec si vezi ce repede apar… I dare you!
      Mai au si „prostul” obicei sa patruleze in masini nemarcate :))))))))))))
      Daca nu traiesti aici nu ai ochiul format pentru a le identifica masinile, nici macar pe cele „clasice”, nu mai zic de cele capcana, cum era una la mine in oras, un van de soccer mom de pe care cadeau tablele pe care mai si pusesera semnul de incepator ;)
      Trei videouri din Alberta. Mai sunt o groaza pe youtube, numai sa vrei sa le gasesti.
      https://www.youtube.com/watch?v=ZPhKof3wwTA
      https://www.youtube.com/watch?v=ToxrFeRfHxQ
      https://www.youtube.com/watch?v=gZ76XWAO0MI
      Si un video facut de niste baieti „destepti” cu masini bengoase trasi pe dreapta cu metoda pacing. Bine, asa lasa ei de inteles in video ca ar fi destepti, de fapt au platit amenzile ca niste mielusei. Sau cine stie, poate chiar le-au contestat, dar sigur au pierdut. In 99.99% din cazuri judecatorul le da dreptate politistilor.
      https://www.youtube.com/watch?v=nQSnNd62hVE

      00
    • Inb4 ACAB comments :)))))))))

      00
    • LOOOOOL, azi am aflat ca englezii au inclusiv motociclete nemarcate. Eh, de-astea chiar n-am vazut prin America de Nord. Sper sa apara cat mai repede :D
      https://www.youtube.com/watch?v=2BHU8hOs0yw

      00
  4. Pai solutia e sa scoatem radarele ca sa poata merge fiecare cu ce viteza vrea.
    Ce conteaza ca omori oameni si copii, mai important e ca noi sa ajungem cu 10 minute mai repede.

    00
    • Nu cred ca ai inteles ce zice autorul.
      Un ex scurt pe intelesul tau: in bucuresti nimeni nu mai foloseste maneta aia care anunta schimbarea directiei de mers. NIMENI.

      Oarecum offtopic: majoritatea accidentelor se intampla la viteze mici, sub limita legala.
      Sigur, exista tragedii ce atrag atentia imediat cand vede lumea 150km/h pe ceas.

      00
    • majoritatea accidentelor se intampla la viteze mici, sub limita legala.
      Sigur, exista tragedii ce atrag atentia imediat cand vede lumea 150km/h pe ceas.

      nu faci rating cu „avea viteza legală și totuși a făcut accident”.

    • @Andrei
      Ceva sursa sau doar ai auzit la un prieten?
      Tind sa cred ca matematica de care te agati e de genul „80% merg corect, 20% au viteza, din 50 de accidente 30 sunt facute de aia care merg incet; ergo, majoritatea”

      E fascinant cum tot ce propovaduieste zoso pe blogul asta („sa faca altii intai, sa se faca, etc”) se duce pe piele pewlii cum vine un articol cu viteze; „da, am avut viteza, dar …”. Nu iti alegi regulile. Ori respecti tot si muncesti sa schimbi ce nu pare corect, ori taci.

      00
    • Nu-i pasă nimănui de „majoritatea” accidentelor, pentru că majoritatea accidentelor sunt ușoare. N-o să vezi la știri că Xulescu și-a îndoit puțin tabla că a făcut dreapta de pe B2 cu 20 la oră fără să se asigure. La fel cum nu vezi la știri nici că Yulescu e răcit puțin și-i curge nasul.

      Pare de necrezut, dar viteza contează ocazional la severitatea unui accident.

      00
    • nu, omul se referea că în articol iar au pus tâmpenia cu

      În România, viteza e principala cauză a accidentelor. Sute de oameni mor în fiecare an pentru că şoferii calcă prea tare pedala de acceleraţie.

    • Mă scuzaț, eu nu am văzut încă radare în Rromania în boscheți, nu zic ca nu sunt, dar eu unul n-am văzut…
      În Germania în schimb am văzut destule …

      00
    • @cireasa merg si eu cu masina, stau destul de mult la volan, vad si eu cat de prosti sunt multi soferi. Vad cum au alte preocupari decat atentia la drum, vad cum merg cu 5 km/h dar au ochii/mintea in alta parte si nu vad omul de pe trecerea de pietoni, vad ca merg cu 10-15 km/h in zona de 50 km/h, vad cum pleaca de la semafor dupa 10 secunde de verde „ca tot acolo ajungem”, vad cum opresc oriunde „boss ca am treaba 5tmin” vad toate astea, si nu pot sa nu fac un calcul simplu.
      Politia, cel putin in bucuresti, nu stie decat de boschete si dirijat coloane cand vine vio.

      00
    • In Bucuresti cea mai neplacuta este faza cu „opresc si eu aici ca am treaba 5 minute” sau ca „trebuie sa imi astept pitzipoanca sa coboare din bloc”.
      Nu conteaza ca blochezi o banda intreaga sau ca incurci tot traficul.

      00
    • Scopul ar fi sa puna camere de filmat in toate intersectiile si toate satele. Sa nu mai existe discutie, avea nu avea. Esti filmat uite poza uite viteza. Du-te si preda permisul direct. Iar politia sa faca altceva.

      Pai daca ar pune camere la mine in giratoriu doar de 2 ori in ultimele 6 luni erau sa fiu eu luat pe sus de nebuni care ieseau din giratoriu prin contrasens. Un hit and run acum 2 saptamani si nenumarate dati cand nu mi s-a dat prioritate pe trecerea de pietoni. Pai facea Firea la bani sa puna borduri in loc de asfalt pe strazi. (daca sun la politie ma intreaba daca m-a lovit, „nu? atunci nu avem ce sa-i facem”, am sunat cand era sa-mi loveasca sotia si copilul pe trecere -> unde era politia? exact, la boscheti)

      00
    • @Andrei
      Ok, hai sa o dam in altele acum.
      Si eu sunt sofer, si vad viteza de 50 in zone de 30, viteza de 70-80 in zona de 50, etc. E ok? Si da, nu e ok sa conduci cu 10-20 in zona de maxim 50, dar spune-mi, care crezi ca ar avea impact si sanse mai mari sa faca un accident serios: ala cu 20 sau ala cu 70?

      In alta ordine de idei: conduc in Bucuresti de ceva ani buni, si culmea, folosesc maneta aia de stanga/dreapta. Si merg si legal. „NIMENI”
      Again, revenim la matematica aia: oras cu 2-3 milioane de locuitori (cati or mai fi, nu stiu exact) vs o provincie de 3-400k (alea mai mari). E logic sa vezi mai multi prosti in trafic. Dar, procentual tot p-acolo ajungi.
      Generalizam aiurea si ne refulam pe internet.

      00
  5. Nu paria pe 2 ani la treaba cu radarele fixe. Politicianul ala ca e direct interesat sa nu …
    OK, recunosc ar fi frumos. Inca tin minte ca prin 2010 a fost un episod din asta, se mergea regulamentar de speriat atunci. Chiar as putea spune disciplinat.

    00
  6. Când o să dispară boschetarii, înlocuiți de radare fixe, o să aflăm că ele provoacă boli grele, conspirații etc.

    00
  7. Poate o sa mai umble astia si prin oras si sa dea amenzi din alea gen motorist muist care face scandal ca nu se poate strecura printre masinile aflate in MISCARE (si nu 1 km/h).
    Sau poate mai vad cate unul care vede cate un maimutoi care schimba banda fara semnalizare si fortare aiurea. Chestii mici care cresc moralul tuturor.

    00
    • cea mai crancena dintre toate: intratu in intersectie desi e clar ca nu ai unde inainta si participi la blocarea ei. Pentru astia trebuie articol special in codul rutier cu suspendarea permisului 5 ani (cel putin)

      00
    • intratu in intersectie desi e clar ca nu ai unde inainta si participi la blocarea ei.

      șoferii fac asta pentru că, dacă nu o blochează ei, o blochează alții. e atât de simplu. nu vrei să o blochezi, vin alții de pe alte benzi și o blochează ei și tu stai ca prostul civilizat și aștepți.

    • ce fun am eu cu ăștia care blochează intersecția:

      -fă dreapta/stânga că blochezi intersecția
      -ce mă
      -păi blochezi intersecția și ăia pe care îi blochezi acuși vor avea verde
      -cine ești tu să-mi zici ce să fac?
      -conteazăă? din cauza ta că ești prost ăștia mai stau un semafor (5 min) fă stanga/dreapta acum și te intorci drc printre blocuri. „insert claxoane de la cei blocați”
      -„continuă să blocheze intersecția like a boss și desigur că nimeni nu mai trece”
      Și apoi nu fac altceva decât să ma uit la el și să îl aplaud frenetic în fața trecătorilor și soferilor blocați. poate poate

      Poliția se ocupă de intersecția aia doar cănd, ați ghicit, trece escortă prin piața victoriei și trebuie ca totul să meargă perfect. și se ocupă așa bine că fute și mai tare traficul în zonă.

      00
  8. Mi-am luat si eu o amenda din boscheti. Si nu am comentat. Din punctul meu de vedere pot sa stea si in casa si sa te ia cu radarul, pentru ca problema nu e unde stau politistii, ci ca circuli nerespectand legea (dar cu pretentii sa fii respectat de altii).

    00
    • sunt de acord cu tine.
      Atata tot ca in anumite zone regulile sunt puse fix ca sa nu se chinuie prea mult.

      Tu ce parere ai cand ai o un semn de localitate si se schimba brusc limita de la 100 la 50.. sau 30 ca e trecere de pieton. Sau sunt anumite localitati unde linistit ar putea pune 70.. .dar nu avem 50 ca sa putem pune si un radar.
      si nu mereu ai vizibilitate sau se vede clar din timp ce urmeaza.

      Nu cred ca are nimeni nici o problema cu ala care are 150 si ramane fara permis. Foarte bine! Problema e ca te ia cu 62 la intrarea in localitate ca nu ai bagat piciorul in frana.

      00
    • Intradevar sunt zone in care ar putea lejer sa stabileasca o viteza maxima mai mare fara sa puna in pericol viata nimanui.

      00
    • Nu, zonarile pentru viteza nu sunt perfecte, asta e indiscutabil. Dar asta nu schimba faptul ca responsabilitatea respectarii limitei de viteza e a soferului.

      00
    • Eu mă întâlnesc des cu poliția în zonele acestea, dar nu de azi de ieri – de când m-am mutat în București:
      – la coborărârea de pe pasajul Pipera, unde cu niște minute înainte la intersecția Caramfil cu Șoseaua Pipera doar fraierii fac stânga de pe banda corespunzătoare, inclusiv cu poliția de față – https://www.google.com/maps/@44.4845902,26.1105731,3a,37.7y,48.99h,87.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sz-jovlwzSeIRn35F9_1X4Q!2e0!7i13312!8i6656?shorturl=1
      Zona aceea oricum e plin de nereguli.
      – Pe Poligrafiei: https://www.google.com/maps/@44.483884,26.0591081,3a,75y,164.35h,86.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1seD8lt4xxUwGDQFKrllNuYg!2e0!7i13312!8i6656?shorturl=1
      (unde cu o intersecție înainte, la Ramada se trece într-o veselie pe roșu)
      Desigur, și pe DN1 spre Otopeni, dar acolo sunt mai mult pentru dirijat și datorită deselor accidente cauzate de viteză + slalom – deși nu am văzut niciodată pe cineva oprit datorită unor nereguli în trafic.

      Cred că problema în București este că acțiunea poliției rutiere este prea staționară (pasivă, cu radarul la pândă sau cu etilotestul în weekend).
      Am înțeles, de parcări nu ne ocupăm, dar de încălcările fragrante precum trecut pe roșu, tăiat aiurea benzi, blocat aiurea benzile șamd ar trebui să se ocupe mai mult.

      00
    • @ ion . Pai “ te ia cu 62 la intrarea in localitate “ , normal ca te ia . Daca mergi cu 160 afara si n ai timp sa franezi pana la limita legala din localitate . La intrarea in localitate ai un semn pe care l vezi de la o distanta apreciabila ( suficienta cat sa franezi fara sa bruschezi masina ) . Pe DN 1 unde s camere la intrarea in localitate poti frana pana la 70 km/h fara sa te dai cu capul de parbriz . Dar cand nu stie Ion ca e radar la intrare in localitate nu mai poate frana . Ai dracu militienii astia !

      00
  9. În UK, țara cu cele mai puține accidente mortale dar în care se fură mai rău ca’n România, treaba cu radarele e cam așa:
    – există radare fixe, care câteodată nu funcționează sau nu funcționează cum trebuie
    – există zone în care îți calculează media de viteză
    – există boscheți anunțați dar ei spun că pot să-și mute boschetul când vor unde vor dacă trebuie
    – există mașini neinscripționate și am avut un viteaz din ăsta pe lângă mine
    – câteodată se mai dau și avertismente sau închid și ei ochii

    00
  10. NOU
    #58

    Eu vreau sa vad mai multe amenzi pentru lipsa centura, vorbitul la telefon, luminile de intalnire oprite.
    Nu m-ar deranja daca ma opresc in trafic pentru un control de rutina: acte, verificarea alcoolemiei.

    00
  11. Eu as vrea sa ii vad pe politisti ca respecta legea(centura, telefon) si ca ii amendeaza pe alti politisti care nu o respecta.

    00
    • „Mai intai sa respecte altii legea, si numai apoi, daca voi avea chef si nu sunt strest, poate o voi respecta si eu”

      Se vede ca esti un roman adevarat.

      00
    • Pardon, am citit putin prost, my bad.

      00
    • Si sa mai dea si ei cu spray de contacte pe la triple, ca am vazut nu stiu cate „autospeciale” cu boala clasica a Loganului (cand franeaza, in loc sa se aprinda stopu’ se stinge pozitia si se aprinde semnalizarea)

      00
    • Eu respect legea ca asa fac eu, dar cei care dau amenzi ar trebui sa respecte si ei legea la randul lor

      00
  12. Anul trecut în toamnă au patrulat zi-lumină cu mașini inscripționate (Poliția Rutieră și Poliția Locală) pe Bd. Ion Mihalache de la Piața Victoriei până la intersecția cu Strada Dr. Felix (zona splitalului Filantropia) pentru a-i goni pe cei ce parchează neregulamentar (la umbra semnului de oprirea interzisă).
    După două luni de ars combustibil, au oprit razia. Efectul? La 8 dimineața se poate circula în anumite zone doar pe linia de tramvai din cauza celor care parchează dublat (peste cei puși la umbra semnului de oprirea interzisă).
    Mă întreb cât a costat această acțiune și cât ar fi costat implementarea unui sistem de camere de supraveghere și de trimis amenzile acasă?
    Acea zonă e folosită ca parcare de serviciu de cei ce lucrează în zonă (vezi clădirea EY, ministerul fondurilor europene etc.)…

    00
  13. E ok sa schimbam acum reguli, in ideea ca poate peste 2 ani vor aparea radare fixe? Nu mai bine asteptam sa apara si apoi sa le taiem politistilor posibilitatea de a mai sta cu radarul in mod eficient? Nu e nimeni nebun sa depaseasca viteza cand vede radar. Asteapta sa treaca de el si o calca apoi. Deci practic se pot scoate cu totul radarele din dotarea politiei, daca vor fi plasati numai la vedere si eventual anuntati cu 1km inainte unde se afla. Ca nu fac si alte actiuni preventive chiar nu are legatura cu radarul. Nu se exclud una pe alta.

    00
    • Motocicletele cu toba sparta deranjează foarte mult, pornesc alarmele când trec. Am pus ulei să treacă ușor.

      00
  14. ” Și-atunci ce mai faci tu ca polițist ca să îți faci norma de amenzi?” Iesi la pensie, la 45 ani :)))

    00
  15. Observ cu dezamagire ca majoritatea cititorilor rateaza mesajul articolului.

    Problema este ca Politia NU face altceva decat sa stea in boscheti.

    E ca si cum la scoala de poliție nu se preda decat operarea aparatului radar.

    Zero prevenție, zero orice altceva. Campioni la amenzi pentru viteza.

    00
  16. Off topic
    Azi am luat un autobuz (rata) ca să mă deplasez la 35 km în reședința de județ
    Am mers intro căldură mizerabilă (ie defect !) cu geamurile blocate, cu oameni în picioare fără bilet( cum să dau bilet fără loc, boss?ce ești la personal ?)
    Singurul lucru care m-a uns la inimă e că la intrarea orașului de destinație l-a oprit Rutiera pentru calatorii în picioare.
    L-a găsit și cu asigurare expirată și cu încă numaistiu ce , că a venit cu pv negru la față și vorbind în chineză
    Trăiască Miliția Rutieră !

    00
  17. In primul rand Politia inseamna si altceva decat Brigada Rutiera.
    In al doilea rand, legea e data fiindca au fost amendati niste parlamentari care au depasit viteza. Daca nu ii afecta pe ei, ii durea in … sarma.
    In al treilea rand, sa dai o lege care limiteaza aplicarea legii… e prostie.
    Sa avantajezi infractorii… e ceva ce numai psd-ul si acolitii poate inventa.

    Daca nu iti convine, modifici limita de viteza, ca legiuitor.
    Dar ca sa plangi ca politia vaneaza infractorii, nu arata decat ca esti infractor si te deranjeaza.

    00
    • Din pacate PSD-ul are multi acoliti din randul PNL-ului. Cum e cazul de fata. Un deputat PNL a initiat legea asta.

      00
  18. Daca as avea atatea puli cata muie le doresc boschetarilor as fi star porno.
    Pana una alta abia astept sa vad cand vor curge amenzi pentru administratori dar nu una la a an ci una in fiecare saptamana pana la remedierea problemei definitiv (nu pui indicator de drum denivelat cand tu ai sleauri valuri si gropi) cu tragerea la raspundere material si civil al celui responsabil… vise umede

    00
    • De unde bani pentru sute de mii de astfel de indicatoare?

      00
    • Corect . Mai nou in multe zone sunt puse separatoare de sensuri. Dintr-alea de beton. Lucru bun dealtfel. Dat de obicei semnalizarea lor e deficitara. Era sa ma fac praf saptamana trecuta. Eram intr-o depasire. Cand sa revin pe banda, surpriza, hop incepe separatorul de benzi inaintea mea. Cu un con ca o caciula pus pe el.
      Te-ai gandi ca politia l-ar trage de mana pe constructor sa-i spuna sa traga o linie continua cu macar 50m inainte de separatoarele de sensuri. Dar nu.

      00
  19. „bă, la un moment dat în zonele astea vor fi montate radare fixe, care nu pot fi păcălite și care nu dorm” – excelent, dar pana atunci? Sa nu existe radare? Da, nu avem metoda perfecta acum, hai sa nu facem nimic, logic.

    „Câți din ăia amendați sunt din localitate sau tot venetici vânați?” – care e legatura? Ai incalcat legea, trebuie sa fie amendat. Ar fi bine ca primaria sa planteze boscheti langa trecerile de pietoni, sa sara si la pietoni si la aia care nu dau prioritate sau trec pe rosu.

    „statistic, pe doi ani, cât au scăzut amenzile/infracțiunile în zonele în care stați la pândă?!” – just, dar atata vreme cat nu au crescut pot sa mearga inainte. Ca pot sa faca si altceva nu e o idee. Anul trecut au fost 20 de accidente de la viteza, anul asta tot 20, noi am stat la panda mereu dar daca nu mai amendam vitezomani sigur o sa fie tot 20 si la anul, nu? Ca romanii sunt cunoscuti pe motiv de civilizatie, ei respecta toate regulile daca nu e nimeni cu pulanu’ dupa colt.

    00
    • 1. n-ai înțeles, dar ești ok.

      2. de obicei, polițiștii vânează și amendează oameni din alte județe. cel puțin în brașov așa fac, îi taxează la sânge pe venetici. asta în timp ce brașovenii trec nestingheriți.

      3. era vorba că nu vor să dea publicitații nici un fel de cifre.

    • @Vali – faza cu vanat venetici se aplica peste tot. Saptamana trecuta, pe soseaua Roman-Iasi, cea cu o banda jumate’, pe care se circula absolut haotic, imi iau amenda pentru 89 pe portiune de 70, in timp ce eram depasit cu 110-120 de localnici, care ma flash-uiau si claxonau ca merg incet. Asta e daca circul cu numere de Germania. Accept ca am gresit si platesc amenda, chiar am vrut sa respect regulile, dar cand iti iei claxoane si manevre amenintatoare ca respecti viteza nu prea ai sa faci. Trist.

      00
    • știu. dar am pățit și două faze mișto.
      la granița cu moldova, eram cu un amic intr-o mașină cu număr de ucraina. normal, linie dreaptă, radar în boscheți, sare garcea, scrie amenda și la final zic și eu în românește: bos, ai scris atâta, ce se intâmplă daca nu o plătim? nimic, nu? aia e. amendă pentru 62 in zonă de 50.
      pe lângă câmpina, in mașina mea, un român cu pașaport american, ne oprește poliția, same shit, ăsta s-a gândit că e o idee bună să vorbească în engleză cu el. „dar sunteți în mașină românească, de ce nu vorbiți română”, „lasă, coae, zi acolo in engleză”. la final, i-a zis in română să îi trimită amenda acasă.

  20. Pb mare nu e in localitati. Accidentele nasoale sunt in general pe drum intre localitati. tablagii stau la pescuiala in localitati in zone unde le usor sa prinda gen pante, limita de intrare in localitate, etc. E bine si asta pana la un punct. Pb e ca de cele mai multe ori nu prind vitezomanii si idiotii ce merg la risc: unii stiu zonele de radare si o lasa moale, flash-uri din sens invers, etc. Cel mai util ar fi pt politie sa mearga cu masini neinscriptionate cu radare si camere. Vezi pe drum cine depaste in curbe, idioti cu 180 pe drum de cacat, depasire pe dubla continua. Il filmezi pe drum, dai prin statie in urmatoarea localitate infractiunea si il opresc acolo altii si ii arzi la greu. Eu asa as vedea preventia.

    00
  21. In foarte multe tari din europa de vest sunt radare fixe care iti masoara viteza media intre doua puncte. Mi se par cele mai eficiente si mai corecte. Diferenta este ca acolo ai autostrazi si poti sa te deplasezi cu masina intre doua orase intr-un timp rezonabil fata de Romania. Suntem mult prea in urma cu autostrazile si cred cu tarie ca daca ne modificam atentia catre modernizarea cailor ferate vom avea un transport mai rapid decat pe sosesle. Asta e trend’ul si in vest dupa ce ei si-au dat seama ca la un anumit punct nu mai pot pune 20 de benzi la autostrada… Am putea sa o luam pe shortcut asa cum am facut si cu trecerea de la dial-up la fibra optica ;)

    00
  22. 1. voi stiti ca ideea radarului mobil este sa te faca sa nu o calci, ca s-ar putea sa fie un radar, nu? Altfel, ce te opreste in a merge blana unde stii ca nu e?
    2. stiti ca in Romania nu ai voie sa dai amenda rutiera cu camerele? dar poate sa iti dea aia cu vinieta, pentru ca pulanpizda.
    3. norma de amenzi si-ar face-o, cel putin in bucuresti, in 10 minute la pasajul victoriei.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.