Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
38 comentarii
NOU
#1
Vlad
„Brasovul arata ca Mordor” ca inainte sau dupa venirea Orcilor
00
NOU
#2
D4n
ce ai cu moldovenii?
00
NOU
#3
uLise
Te referi la Mordorheiul Secuiesc.
00
NOU
#4
Claudiu
Atata timp cat cei de la wizz nu sunt in stare sa ajunga cat de cat la timp, normal ca nu va renta. Nu e normal sa faci intarzieri de peste o ora la zobruri de 40 de minute (am patit si la dus si la intors), mai ales ca sunt alte 2 companii care au zboruri spre Cluj cam la aceleasi ore.
00
NOU
#5
George
Man, este companie LOW COST.
La o companie LOW COST trebuie sa te astepti si la intarzieri….
00
NOU
#6
Psionics
„cei de la wizz nu sunt in stare sa ajunga cat de cat la timp”
de cand cu graba asta prin Ardeal?
00
NOU
#7
M
Gresit, de la un low cost ma astept un singur lucru: sa ajung la timp. Restul se plateste.
00
NOU
#8
tester
Plusez eu, intarzieri de peste 2 ore, atat la dus cat si la intors. 4 ore de stat in aeroport pentru un zbor de 45 de minute.
Alternativa zilnica ramane Tarom din pacate, tarife nesimtite, avioane cum ti-e norocul.
00
NOU
#9
Claudiu
George sa inteleg ca poti sa te astepti si sa te bage la cala?
Ideea era urmatoarea: au servicii proaste deci nu au clienti decat daca reduc foarte mult preturile. Concurenta le sufla in ceafa: ei au un avion de vreo ~120 de locuri, blue air la fel, tarom probabil are un ATR mai micut, dar totusi sunt aproape 300 de locuri care pleaca de la Bucuresti la Cluj in fiecare seara. Chiar sunt atatia oameni dispusi sa mearga zilnic? Daca stai 2 ore in aeroport, probabil adunate la inca o ora ca sa ajungi la aeroport plus o ora zborul si debarcarea, poate atunci poate te gandesti ca mai bine iei masina.
00
NOU
#10
Saragea
Pai wizzair e ca si cum ai merge la mare in mamaia. Servicii proaste, tot felul de oameni dubiosi. Zborul spre Cluj dureaza o ora, vii cu 2 ore inainte, a mai intarziat 90 minute. Facem un total, rezulta 4-5 ore, cam cat am facut cu masina seara. Iar pe mine condusul ma relaxeaza. Sa nu uit de ultima magarie, in care efectiv se cearta cu tine ca vor sa iti bage bagajul de mana la cala
00
NOU
#11
Julian
O sa incerc sa va explic de ce Wizz si alte companii low-cost au frecvent intarzieri… si de ce de cele mai multe ori nu e chiar vina companiei.
Fiind o companie low-cost, Wizz face foarte multe zboruri cu acelasi avion; de exemplu, intr-o zi, cu acelasi echipaj si acelasi avion se zboara Sibiu – Memmingen, Memmingen – Podgorica, Podgorica – Memmingen, Memmingen – Sibiu apoi se schimba echipajul dupa care se mai face un Sibiu – Londra, Londra Sibiu.
Ai 6 zboruri intr-o zi dar este posibil ca la al doilea zbor al zilei sa primesti slot de decolare de la ATC cu o ora mai tarziu decat ideal si uite asa pot intarzia toate cele 4 zboruri ce urmeaza pe ziua respectiva (slotul de decolare e o fereastra de timp de 15m in care tu trebuie sa decolezi; daca l-ai ratat poti cere alt slot)
De ex. ai decolare programata la 10:20 iar daca ai decola intre 10:10 si 10:40 nu ar fi probleme si ai ajunge la timp… dar fiind foarte aglomerat pe aeroport, fiind foarte multe avioane in asteptare dar si pt. ca esti companie low cost, ATC decide sa-ti dea slot de decolare la ora 11:40 (de la 11:35 la 11:50) si uite ca deja te-a intarziat ATC-ul de pe aeroportul X cu o ora, la al doilea zbor… si mai sunt inca 4.
Alta problema poate fi ground-handling-ul (adica aia ce va incarca bagajele). De multe ori acestia intarzie cu bagajele si ratezi slotul de decolare. Odata ratat e posibil sa primesti alt slot peste 15m sau peste o ora jumate.
A treia cauza de intarzieri este vremea.
Binenteles pot exista combinatii de cauze, de ex. primesti slot de decolare cu o ora mai tarziu decat ideal iar pana la slot se strica vremea si tu plus cele 5 avioane dinaintea ta trebuie sa mai asteptati o ora sa treaca furtuna. Dupa ce trece furtuna constati ca nu mai poti decola pt. ca echipajul va depasi timpul maxim de zbor pe ziua respectiva si se anuleaza zborul.
Problema la low cost e ca un avion face intre 4 si 6 zboruri pe zi iar daca are intarzieri la primele zboruri ale zilei se da tot programul peste cap.
Ba, eu pana acum nu am auzit sa iti bage bagajul de mana la cala decat daca e prea mare sau prea multe genti cum face romanul de rand..apoi se plange ca nu ii lasa bagajul …
Ultima data cand am zburat era de 2x mai scump la Wizz un drum de la Cluj la BUc decat la Tarom. Sa anuleze si sa fie sanitari.
00
NOU
#14
berenger
să fim serioși: jandarmul ăla care proteja și-și lua partea de la traficanții de țigări nu a fost achitat din cauza protocolului. acela a fost doar pretextul, motivul real fiind reaua-credință a judecătorilor (nu știu dacă interesată sau gratuită). să presupunem că cineva mă denunță că fur, iar poliția găsește bunurile furate în casă la mine. asta e suficient în 99% din cazuri pentru o condamnare. fix la fel ai și aici. plus mai este problema și a celuilalt motiv – absurd – de achitare, secretizarea fișei postului.
și asta-i grav: fapta există, dovezile există, condamnarea nu. și nu vorbim în nici într-un caz de abuzuri ale anchetatorilor sancționate de instanță, ci, pur și simplu, de o legislație care e o sită cu găuri foarte mari prin care scapă nu doar politicienii (deși pentru ei e făcută), ci borfașii peste care dăm zilnic.
00
NOU
#15
Cronicarul
Nu ma surpinde achitarea jandarmului, data fiind instanta care l-a achitat (Parchetul Militar). E lesne de inteles de cand lumea ca in tribunalele militare exista o anumita simpatie pentru uniforma si camarazi care, fiind de partea legii/asigurand legea si ordinea, sunt greu de acuzati. Ce nu inteleg eu minimul de logica din spatele argumentelor cum ca protocalele ar fi fost ilegale: procurorul are dovezi suficiente pentru declansarea unui filaj, iar, nevand dispozitivele necesare pentru demersul acesta, esti nevoit sa aplezi la o institutie care dispune de asemenea aparatorul, in speta SRI. Ce argument invoca acuzatii in sprijinul pretinsei conditii de ilegalitate a acestor protocale? Drepturile omului? E stipulat clar ca linia care desparte mediul intim de cel public devine surmontabila in momentul banuirii de savarsire a unor acte pedepsite de lege, mai ales ca vorbim de daune aduse statului. Ce voiau hotii? Sa stea procurorul cu paharul lipit de usa in timp ce el discuta procedura de furtisag asupra statului? Absurd… Cat timp nu fac vreo fapta penala, stau chill, nu ma afecteaza protocalele, n-au fost atacati oameni curati, ci doar niste banditi hamesiti si fara scrupule.
00
NOU
#16
kmlx
nu inteleg ce-i asa de greu de inteles: psdistii si-au dat seama ca intra la puscarie pe baza interceptarilor, adica vorbelor proprii spuse la telefon etc
astfel au taiat complet calea asta de atac: gata cu protocoale, gata cu ascultari.
pt ca psdistii sunt atat de idioti incat nu pot sa se abtina din a vorbi toate detaliile crimelor la telefon.
cam asta e nivelul infractionalitatii in psd.
00
NOU
#17
A
O precizare: Parchetul, fie el Militar sau Civil, nu este instanță. nu parchetul pronunță hotărârea judecătorească. Parchetul este cel care, alături de poliție, realizează cercetarea penală, dispune fie neînceperea urmăririi penale, sau începerea ei și în final eventuala trimitere în judecată printr-un document numit ”ordonanță”.
de la punctul ”trimitere în judecată” începe efectiv un proces gestionat de o instanță (Judecătorie, Tribunal, Curte de Apel, omoloagele lor militare și Înalta Curte de Casație și Justiție).
00
NOU
#18
Cronicarul
La decaderea fotbalului, principala cauza a lipsei sponsorizarilor, au contribuit asa-zisii finantatori care au preluat echipe cu gandul de a le stoarce de bani cat mai repede, fara sa se gandeasca la o solutie de viitor care sa asigure continuitatea echipei, iar fanii, dezamagiti de desfiintarile/conflictele/coruptia din sport(in special fotbal), s-au scindat pe diferitele parti aparute, iar o majoritatea covarsitoare a ales mai bine sa renunte la fotbal ca la un hobby pe care sa si-l cultive, mergand la stadion si cumparand articole dedicate echipei sustinute. E de-a dreptul revoltator sa vezi echipe care au jucatori cu potentiali care isi vand din aviditatea patronilor jucatorii de valoare, in loc sa-i pastreze la echipa si sa creeze ceva durabil, poate o calificarea in grupe Champions League in 2-3 ani. Vad restucturari de lot in fiecare an, jucatori plecati in strainatate si sositi din nou in tara posaci, ca n-au putut sa se adapteze cerintelor de afara. Cand isi ating un minim de performanta, jucatorul se transforma intr-un sac cu bani, o teapa veritabila, momeala perfecta pentru fani „avem un jucator bun, il vinde becali, face performanta afara”. In orice caz, sponsorizarile ar trebui mai degraba directionate prin liga a 4-a, la echipele cu traditie formate cu ajutorul fanilor, cu 40-50 de mii de fani dispusi sa bage bani ca o echipa sa supravietuiasca.
00
NOU
#19
rady
Nu finantatorii sunt de vina pentru decaderea sportului. Cea mai mare parte din vina o poarta chiar autoritatile locale.
Un club sportiv nu are cum sa faca performanta atata timp cat bugetul e asigurat in mare parte din bani publici, acordati in marea majoritate a cazurilor preferential fara un criteriu clar de departajare. Degeaba vrei tu, privat, sa finantezi un club de fotbal/handbal/baschet/etc daca esti concurat in mod total neloial de clubul agreat de primarie al carui buget e asigurat inclusiv din taxele pe care tu le platesti catre municipalitate. 80% din echipele din prima liga a oricarui sport din tara au „primaria x” sau „consiliul local x” ca si „sponsor” principal. In ce tara civilizata s-a mai vazut asa ceva? Cum poate un finantator din mediul privat sa concureze bugetul unui oras intreg? Ca sa ce? Echipelor sustinute din bani publici li se construiesc stadioane, primesc terenuri si sali de sport in mod preferential in timp ce bugestul local se sifoneaza in directia lor in loc sa fie directionat catre infrastructura, investitii, educatie sau sport de masa.
Sportul romanesc trebuie sa moara, sa fie ras complet si sa fie repornit de la zero fara implicare a politicului.
In rest, articolul care incearca sa arunce vina pe cetatean.. e apa de ploaie
00
NOU
#20
marinel
Cit timp o sa existe reteta vinzarii jucatorilor ca pe porci, nu libera alegere dupa terminarea contractului, ca la orice muncitor, nu va exista fotbal de calitate. Le doresc sa aibe bani cind voi cumpara eu bilete la meciuri…
00
NOU
#21
Cronicarul
Echipele cand ajung prin divizia B sau A sunt privatizate, daca se gasesc cumparatori, iar de cele mai multe ori nu se gasesc si din cauza asta intervin primariile. Bine o mai fac si cu un scop urmarit subtil: campanie electorala pe seama bazei de fani care frecventeaza meciurile echipei si vad figura politicianului la tribuna vip. Coruptia a cuprins si sportul. Se aplica acelasi algoritm ca-n politica: rezolvari de moment, profit rapid, durabilitate zero.
00
NOU
#22
Alexandra
Se chinuie oamenii aia cu statistici, chestionare, metode sociologice de cercetare pentru a explica un fenomen la nivel de societate si vine tarla de baieti sa reduca totul la ce inteleg ei din fenomen. Se numeste aducere la nivel, atat stim, atat intelegem…
00
NOU
#23
Cronicarul
@Alexandra, a negat careva veridicitatea acelui articol? Nu. Ca om care a investit ceva bani in echipa favorita, pe tricouri, bilete, articole personalizate, mi-am castigat dreptul sa-mi expun parerea cu privire la cauzele pentru care n-o mai sustin si prin urmare nici sponsorii nu mai au de unde sa soarba sumele pe care le investeste in echipa contra publicitatii. „Atat stim, atat intelegem”. Zoso sigur nu le are cu sportul, a vazut ca studiul e bine structurat si s-a gandit ca e de interes pentru cititorii cu pasiuni sportive, dar iti spun eu e ca redus la zero pentru un microbist, singurul care aduce profit unei echipe, ala care pierde nopti pentru echipa favorita, nervi, bani, e activ in galerie. Motivele sunt clare ca buna ziua in fotbal, sunt cele provenite din nemultumirea oamenilor, nu neaparat din saracie sau lipsa banilor, ca toti isi permit sa dea 20-30 de lei pe bilet si alte produse asociate echipei.
00
NOU
#24
thebblack
marinel, ai sa fii surprins, dar jucatorii chiar nu sunt vanduti ca porcii. semneaza doar cu cine vor si doar daca vor.
00
NOU
#25
Cronicarul
Si e axat pe handbal, o ramura sportiva prea putin interesanta pentru fanii sportului romanesc. Mergea des la meciurile de handbal ale lui Dinamo un prieten care mi-a raspuns, la intrebare de ce se duce, ca e gratis, ca altfel nimeni nu ar vizita arena. Si e diametral opus in privinta fotbalului, de fiecare data cand nu e prins cu munca, isi cumpara bilet, se intereseaza de sponsorii lui Dinamo (recent Unibet a semnat cu Dinamo), are tricouri si pariaza online la sponsorul echipei. Despre ce vorbim? E doar o catalogare idioata studiul ala sub aspect financiar si cultural si stim ca indiferent de cultura sportul e placut, dar omul are nevoie de performanta, nuanta cam neglijata de autorul sondajului. Cred ca omul e de vina, nu, omul e indiferent ca vede ce e in fotbal. Si studiul cu handbal pur si simplu e irelevant. Fotbalul nu are o baza solida, cel mai iubit sport din lume, daramite handbalul (acum nu vreau sa critic fanii acestui sport, dar realitate spune contrariul, nu e apreciat, nici chiar afara, noroc cu economia tarilor din vest care intretin si sportul asta)
00
NOU
#26
Mofo
„Amazon a devenit a doua companie care valorează 1 trilion”… din SUA. E a treia din lume.
00
NOU
#27
Cronicarul
Normal ca da, dupa olx.
00
NOU
#28
kmlx
petrochina si saudiaramco sunt doua struto-camile detinute de doua state (corupte), cu domenii de activitate vaste dar care se bazeaza fix pe produsul trecutului: petrol.
d-asta si zeci de miliarde puse la bataie de tarile de bastina pt a scapa de dependinta de petrol.
altfel au mai fost in istorie microsoft, ge si altele.
00
NOU
#29
Eu
E un bullshit aia cu Bezos care a început într-un garaj… si cam un milion de dolari.
Cred că povestea sportului românesc e similară cu povestea oricărui sector și domeniu din tara. Și toate au cativa numitori comuni, incompetenta, nepotismul, corupția.
In Romania, că în străinătate nu știu exact cum e, s-a propagat asta cu miliardele făcute din afaceri pornite in garaj. Și toată lumea are impresia că iti faci un magazin online, cumperi niste produse și devii miliardar. Sau te lași de facultate in anul doi și devii milionar și tot așa. Băieții ăștia de au făcut miliarde, au avut la început o idee geniala, inspirație în a dezvolta ideea sau capital consistent (1 milion de dolari nu-s chiar mărunțiș), multa munca s.a. Articolul a început cu afacerea pornită într-un garaj, fara a da și restul detaliilor.
00
NOU
#32
mariuscc
Sau pui mana si incerci sa inveti in plm de la aia de au facut bani muncind pentru ei (in US sau RO).
3x Sun Workstations ~ 40-50k USD
Chiria pentru 1 bedroom in Seatle/US in 1994 – probabil 1k/luna (cu garaj inclus) – 24k/2 ani
1 salariu (probabil sub nivelul pietei, pe motive de prim angajat rasplatit cu actiuni) – 2k/luna – 50k/2ani
Cheltuieli operationale (curent, trimis pachete prin curier/posta, etc) – 50k/2ani ?
Cheltuieli de subzistenta pentru el si nevasta – probabil 1-2k/luna – 25-50k/2ani
Deci la o prima strigare pentru validarea conceptului a avut nevoie de ~200k USD.
Tot restul banilor pana la 1mil i-a putut baga in extindere in momentul in care vanzarile au explodat.
Din momentul in care a pornit (July 1994) pana a inceput sa creasca accelerat a trecut ~1an (Sept 1995 – vanzari de 20k/sapt, probabil profit 1k – max 2k/sapt).
Profitul ala de 4-8k/luna inseamna break even (castiga cat cheltuie).
Alte puncte importante:
– Bezos nu era average Joe (Dorel de Ro). A lucrat intr-o firma de investitii unde a avansat foarte repede la Senior VP. Deci stia sa stranga bani si sa investeasca. Probabil o parte consistenta din suma de 1mil pentru pornire era a lui (2-300k)
– avea skills de antreprenor – a avut primul business in scoala (un fel de baby sitter mai pretentios pentru copiii mai mici ca el)
– a avut noroc cu o decizie a curtii supreme care i-a permis sa vanda fara TVA -> preturi mai mici decat concurenta brick and mortar
Ah, si pari si tu ca te-ai prins – a muncit mult (zice pe acolo ceva de genul se astepta de la angajati la 60h/sapt si probabil el muncea cel putin la fel).
Dar probabil cel mai important lucru e mindsetul american – ala cu te poti imbogatii muncind destept. In RO inca mai predomina mentalitatea cu privatii fura si de aia se imbogatesc.
00
NOU
#33
NIX
K sa nu ne kkm pe noi a avut si bulan..sa cumperi la inceputurile internetului nume de domeniu bun, sa incepi afacere cand oamenii abia descopereau internetul, acum trebuie ori sa vii cu un produs f bun(inovatie etc) ori sa ai o strategie de marketing extrem de bine pusa la punct sa reusesti ceva asemanator. Ia spuneti-mi cati credeti ca bezos ar reusi acelasi lucru incepand astazi impotriva amazon???
„Brasovul arata ca Mordor” ca inainte sau dupa venirea Orcilor
ce ai cu moldovenii?
Te referi la Mordorheiul Secuiesc.
Atata timp cat cei de la wizz nu sunt in stare sa ajunga cat de cat la timp, normal ca nu va renta. Nu e normal sa faci intarzieri de peste o ora la zobruri de 40 de minute (am patit si la dus si la intors), mai ales ca sunt alte 2 companii care au zboruri spre Cluj cam la aceleasi ore.
Man, este companie LOW COST.
La o companie LOW COST trebuie sa te astepti si la intarzieri….
„cei de la wizz nu sunt in stare sa ajunga cat de cat la timp”
de cand cu graba asta prin Ardeal?
Gresit, de la un low cost ma astept un singur lucru: sa ajung la timp. Restul se plateste.
Plusez eu, intarzieri de peste 2 ore, atat la dus cat si la intors. 4 ore de stat in aeroport pentru un zbor de 45 de minute.
Alternativa zilnica ramane Tarom din pacate, tarife nesimtite, avioane cum ti-e norocul.
George sa inteleg ca poti sa te astepti si sa te bage la cala?
Ideea era urmatoarea: au servicii proaste deci nu au clienti decat daca reduc foarte mult preturile. Concurenta le sufla in ceafa: ei au un avion de vreo ~120 de locuri, blue air la fel, tarom probabil are un ATR mai micut, dar totusi sunt aproape 300 de locuri care pleaca de la Bucuresti la Cluj in fiecare seara. Chiar sunt atatia oameni dispusi sa mearga zilnic? Daca stai 2 ore in aeroport, probabil adunate la inca o ora ca sa ajungi la aeroport plus o ora zborul si debarcarea, poate atunci poate te gandesti ca mai bine iei masina.
Pai wizzair e ca si cum ai merge la mare in mamaia. Servicii proaste, tot felul de oameni dubiosi. Zborul spre Cluj dureaza o ora, vii cu 2 ore inainte, a mai intarziat 90 minute. Facem un total, rezulta 4-5 ore, cam cat am facut cu masina seara. Iar pe mine condusul ma relaxeaza. Sa nu uit de ultima magarie, in care efectiv se cearta cu tine ca vor sa iti bage bagajul de mana la cala
O sa incerc sa va explic de ce Wizz si alte companii low-cost au frecvent intarzieri… si de ce de cele mai multe ori nu e chiar vina companiei.
Fiind o companie low-cost, Wizz face foarte multe zboruri cu acelasi avion; de exemplu, intr-o zi, cu acelasi echipaj si acelasi avion se zboara Sibiu – Memmingen, Memmingen – Podgorica, Podgorica – Memmingen, Memmingen – Sibiu apoi se schimba echipajul dupa care se mai face un Sibiu – Londra, Londra Sibiu.
Ai 6 zboruri intr-o zi dar este posibil ca la al doilea zbor al zilei sa primesti slot de decolare de la ATC cu o ora mai tarziu decat ideal si uite asa pot intarzia toate cele 4 zboruri ce urmeaza pe ziua respectiva (slotul de decolare e o fereastra de timp de 15m in care tu trebuie sa decolezi; daca l-ai ratat poti cere alt slot)
De ex. ai decolare programata la 10:20 iar daca ai decola intre 10:10 si 10:40 nu ar fi probleme si ai ajunge la timp… dar fiind foarte aglomerat pe aeroport, fiind foarte multe avioane in asteptare dar si pt. ca esti companie low cost, ATC decide sa-ti dea slot de decolare la ora 11:40 (de la 11:35 la 11:50) si uite ca deja te-a intarziat ATC-ul de pe aeroportul X cu o ora, la al doilea zbor… si mai sunt inca 4.
Alta problema poate fi ground-handling-ul (adica aia ce va incarca bagajele). De multe ori acestia intarzie cu bagajele si ratezi slotul de decolare. Odata ratat e posibil sa primesti alt slot peste 15m sau peste o ora jumate.
A treia cauza de intarzieri este vremea.
Binenteles pot exista combinatii de cauze, de ex. primesti slot de decolare cu o ora mai tarziu decat ideal iar pana la slot se strica vremea si tu plus cele 5 avioane dinaintea ta trebuie sa mai asteptati o ora sa treaca furtuna. Dupa ce trece furtuna constati ca nu mai poti decola pt. ca echipajul va depasi timpul maxim de zbor pe ziua respectiva si se anuleaza zborul.
Problema la low cost e ca un avion face intre 4 si 6 zboruri pe zi iar daca are intarzieri la primele zboruri ale zilei se da tot programul peste cap.
Despre sloturi de decolare aici: https://www.eurocontrol.int/search?keywords=what%20slot&sort_by=search_api_relevance
PS: nu lucrez in domeniu
Ba, eu pana acum nu am auzit sa iti bage bagajul de mana la cala decat daca e prea mare sau prea multe genti cum face romanul de rand..apoi se plange ca nu ii lasa bagajul …
Ultima data cand am zburat era de 2x mai scump la Wizz un drum de la Cluj la BUc decat la Tarom. Sa anuleze si sa fie sanitari.
să fim serioși: jandarmul ăla care proteja și-și lua partea de la traficanții de țigări nu a fost achitat din cauza protocolului. acela a fost doar pretextul, motivul real fiind reaua-credință a judecătorilor (nu știu dacă interesată sau gratuită). să presupunem că cineva mă denunță că fur, iar poliția găsește bunurile furate în casă la mine. asta e suficient în 99% din cazuri pentru o condamnare. fix la fel ai și aici. plus mai este problema și a celuilalt motiv – absurd – de achitare, secretizarea fișei postului.
și asta-i grav: fapta există, dovezile există, condamnarea nu. și nu vorbim în nici într-un caz de abuzuri ale anchetatorilor sancționate de instanță, ci, pur și simplu, de o legislație care e o sită cu găuri foarte mari prin care scapă nu doar politicienii (deși pentru ei e făcută), ci borfașii peste care dăm zilnic.
Nu ma surpinde achitarea jandarmului, data fiind instanta care l-a achitat (Parchetul Militar). E lesne de inteles de cand lumea ca in tribunalele militare exista o anumita simpatie pentru uniforma si camarazi care, fiind de partea legii/asigurand legea si ordinea, sunt greu de acuzati. Ce nu inteleg eu minimul de logica din spatele argumentelor cum ca protocalele ar fi fost ilegale: procurorul are dovezi suficiente pentru declansarea unui filaj, iar, nevand dispozitivele necesare pentru demersul acesta, esti nevoit sa aplezi la o institutie care dispune de asemenea aparatorul, in speta SRI. Ce argument invoca acuzatii in sprijinul pretinsei conditii de ilegalitate a acestor protocale? Drepturile omului? E stipulat clar ca linia care desparte mediul intim de cel public devine surmontabila in momentul banuirii de savarsire a unor acte pedepsite de lege, mai ales ca vorbim de daune aduse statului. Ce voiau hotii? Sa stea procurorul cu paharul lipit de usa in timp ce el discuta procedura de furtisag asupra statului? Absurd… Cat timp nu fac vreo fapta penala, stau chill, nu ma afecteaza protocalele, n-au fost atacati oameni curati, ci doar niste banditi hamesiti si fara scrupule.
nu inteleg ce-i asa de greu de inteles: psdistii si-au dat seama ca intra la puscarie pe baza interceptarilor, adica vorbelor proprii spuse la telefon etc
astfel au taiat complet calea asta de atac: gata cu protocoale, gata cu ascultari.
pt ca psdistii sunt atat de idioti incat nu pot sa se abtina din a vorbi toate detaliile crimelor la telefon.
cam asta e nivelul infractionalitatii in psd.
O precizare: Parchetul, fie el Militar sau Civil, nu este instanță. nu parchetul pronunță hotărârea judecătorească. Parchetul este cel care, alături de poliție, realizează cercetarea penală, dispune fie neînceperea urmăririi penale, sau începerea ei și în final eventuala trimitere în judecată printr-un document numit ”ordonanță”.
de la punctul ”trimitere în judecată” începe efectiv un proces gestionat de o instanță (Judecătorie, Tribunal, Curte de Apel, omoloagele lor militare și Înalta Curte de Casație și Justiție).
La decaderea fotbalului, principala cauza a lipsei sponsorizarilor, au contribuit asa-zisii finantatori care au preluat echipe cu gandul de a le stoarce de bani cat mai repede, fara sa se gandeasca la o solutie de viitor care sa asigure continuitatea echipei, iar fanii, dezamagiti de desfiintarile/conflictele/coruptia din sport(in special fotbal), s-au scindat pe diferitele parti aparute, iar o majoritatea covarsitoare a ales mai bine sa renunte la fotbal ca la un hobby pe care sa si-l cultive, mergand la stadion si cumparand articole dedicate echipei sustinute. E de-a dreptul revoltator sa vezi echipe care au jucatori cu potentiali care isi vand din aviditatea patronilor jucatorii de valoare, in loc sa-i pastreze la echipa si sa creeze ceva durabil, poate o calificarea in grupe Champions League in 2-3 ani. Vad restucturari de lot in fiecare an, jucatori plecati in strainatate si sositi din nou in tara posaci, ca n-au putut sa se adapteze cerintelor de afara. Cand isi ating un minim de performanta, jucatorul se transforma intr-un sac cu bani, o teapa veritabila, momeala perfecta pentru fani „avem un jucator bun, il vinde becali, face performanta afara”. In orice caz, sponsorizarile ar trebui mai degraba directionate prin liga a 4-a, la echipele cu traditie formate cu ajutorul fanilor, cu 40-50 de mii de fani dispusi sa bage bani ca o echipa sa supravietuiasca.
Nu finantatorii sunt de vina pentru decaderea sportului. Cea mai mare parte din vina o poarta chiar autoritatile locale.
Un club sportiv nu are cum sa faca performanta atata timp cat bugetul e asigurat in mare parte din bani publici, acordati in marea majoritate a cazurilor preferential fara un criteriu clar de departajare. Degeaba vrei tu, privat, sa finantezi un club de fotbal/handbal/baschet/etc daca esti concurat in mod total neloial de clubul agreat de primarie al carui buget e asigurat inclusiv din taxele pe care tu le platesti catre municipalitate. 80% din echipele din prima liga a oricarui sport din tara au „primaria x” sau „consiliul local x” ca si „sponsor” principal. In ce tara civilizata s-a mai vazut asa ceva? Cum poate un finantator din mediul privat sa concureze bugetul unui oras intreg? Ca sa ce? Echipelor sustinute din bani publici li se construiesc stadioane, primesc terenuri si sali de sport in mod preferential in timp ce bugestul local se sifoneaza in directia lor in loc sa fie directionat catre infrastructura, investitii, educatie sau sport de masa.
Sportul romanesc trebuie sa moara, sa fie ras complet si sa fie repornit de la zero fara implicare a politicului.
In rest, articolul care incearca sa arunce vina pe cetatean.. e apa de ploaie
Cit timp o sa existe reteta vinzarii jucatorilor ca pe porci, nu libera alegere dupa terminarea contractului, ca la orice muncitor, nu va exista fotbal de calitate. Le doresc sa aibe bani cind voi cumpara eu bilete la meciuri…
Echipele cand ajung prin divizia B sau A sunt privatizate, daca se gasesc cumparatori, iar de cele mai multe ori nu se gasesc si din cauza asta intervin primariile. Bine o mai fac si cu un scop urmarit subtil: campanie electorala pe seama bazei de fani care frecventeaza meciurile echipei si vad figura politicianului la tribuna vip. Coruptia a cuprins si sportul. Se aplica acelasi algoritm ca-n politica: rezolvari de moment, profit rapid, durabilitate zero.
Se chinuie oamenii aia cu statistici, chestionare, metode sociologice de cercetare pentru a explica un fenomen la nivel de societate si vine tarla de baieti sa reduca totul la ce inteleg ei din fenomen. Se numeste aducere la nivel, atat stim, atat intelegem…
@Alexandra, a negat careva veridicitatea acelui articol? Nu. Ca om care a investit ceva bani in echipa favorita, pe tricouri, bilete, articole personalizate, mi-am castigat dreptul sa-mi expun parerea cu privire la cauzele pentru care n-o mai sustin si prin urmare nici sponsorii nu mai au de unde sa soarba sumele pe care le investeste in echipa contra publicitatii. „Atat stim, atat intelegem”. Zoso sigur nu le are cu sportul, a vazut ca studiul e bine structurat si s-a gandit ca e de interes pentru cititorii cu pasiuni sportive, dar iti spun eu e ca redus la zero pentru un microbist, singurul care aduce profit unei echipe, ala care pierde nopti pentru echipa favorita, nervi, bani, e activ in galerie. Motivele sunt clare ca buna ziua in fotbal, sunt cele provenite din nemultumirea oamenilor, nu neaparat din saracie sau lipsa banilor, ca toti isi permit sa dea 20-30 de lei pe bilet si alte produse asociate echipei.
marinel, ai sa fii surprins, dar jucatorii chiar nu sunt vanduti ca porcii. semneaza doar cu cine vor si doar daca vor.
Si e axat pe handbal, o ramura sportiva prea putin interesanta pentru fanii sportului romanesc. Mergea des la meciurile de handbal ale lui Dinamo un prieten care mi-a raspuns, la intrebare de ce se duce, ca e gratis, ca altfel nimeni nu ar vizita arena. Si e diametral opus in privinta fotbalului, de fiecare data cand nu e prins cu munca, isi cumpara bilet, se intereseaza de sponsorii lui Dinamo (recent Unibet a semnat cu Dinamo), are tricouri si pariaza online la sponsorul echipei. Despre ce vorbim? E doar o catalogare idioata studiul ala sub aspect financiar si cultural si stim ca indiferent de cultura sportul e placut, dar omul are nevoie de performanta, nuanta cam neglijata de autorul sondajului. Cred ca omul e de vina, nu, omul e indiferent ca vede ce e in fotbal. Si studiul cu handbal pur si simplu e irelevant. Fotbalul nu are o baza solida, cel mai iubit sport din lume, daramite handbalul (acum nu vreau sa critic fanii acestui sport, dar realitate spune contrariul, nu e apreciat, nici chiar afara, noroc cu economia tarilor din vest care intretin si sportul asta)
„Amazon a devenit a doua companie care valorează 1 trilion”… din SUA. E a treia din lume.
Normal ca da, dupa olx.
petrochina si saudiaramco sunt doua struto-camile detinute de doua state (corupte), cu domenii de activitate vaste dar care se bazeaza fix pe produsul trecutului: petrol.
d-asta si zeci de miliarde puse la bataie de tarile de bastina pt a scapa de dependinta de petrol.
altfel au mai fost in istorie microsoft, ge si altele.
E un bullshit aia cu Bezos care a început într-un garaj… si cam un milion de dolari.
Cred că povestea sportului românesc e similară cu povestea oricărui sector și domeniu din tara. Și toate au cativa numitori comuni, incompetenta, nepotismul, corupția.
Poti detalia de ce e bullshit?
https://astrumpeople.com/jeff-bezos-biography/
Nu ai nevoie de mai mult de atat pentru niste servere si cheltuieli de operare pentru 1-2 ani.
In Romania, că în străinătate nu știu exact cum e, s-a propagat asta cu miliardele făcute din afaceri pornite in garaj. Și toată lumea are impresia că iti faci un magazin online, cumperi niste produse și devii miliardar. Sau te lași de facultate in anul doi și devii milionar și tot așa. Băieții ăștia de au făcut miliarde, au avut la început o idee geniala, inspirație în a dezvolta ideea sau capital consistent (1 milion de dolari nu-s chiar mărunțiș), multa munca s.a. Articolul a început cu afacerea pornită într-un garaj, fara a da și restul detaliilor.
Sau pui mana si incerci sa inveti in plm de la aia de au facut bani muncind pentru ei (in US sau RO).
3x Sun Workstations ~ 40-50k USD
Chiria pentru 1 bedroom in Seatle/US in 1994 – probabil 1k/luna (cu garaj inclus) – 24k/2 ani
1 salariu (probabil sub nivelul pietei, pe motive de prim angajat rasplatit cu actiuni) – 2k/luna – 50k/2ani
Cheltuieli operationale (curent, trimis pachete prin curier/posta, etc) – 50k/2ani ?
Cheltuieli de subzistenta pentru el si nevasta – probabil 1-2k/luna – 25-50k/2ani
Deci la o prima strigare pentru validarea conceptului a avut nevoie de ~200k USD.
Tot restul banilor pana la 1mil i-a putut baga in extindere in momentul in care vanzarile au explodat.
Din momentul in care a pornit (July 1994) pana a inceput sa creasca accelerat a trecut ~1an (Sept 1995 – vanzari de 20k/sapt, probabil profit 1k – max 2k/sapt).
Profitul ala de 4-8k/luna inseamna break even (castiga cat cheltuie).
Alte puncte importante:
– Bezos nu era average Joe (Dorel de Ro). A lucrat intr-o firma de investitii unde a avansat foarte repede la Senior VP. Deci stia sa stranga bani si sa investeasca. Probabil o parte consistenta din suma de 1mil pentru pornire era a lui (2-300k)
– avea skills de antreprenor – a avut primul business in scoala (un fel de baby sitter mai pretentios pentru copiii mai mici ca el)
– a avut noroc cu o decizie a curtii supreme care i-a permis sa vanda fara TVA -> preturi mai mici decat concurenta brick and mortar
Ah, si pari si tu ca te-ai prins – a muncit mult (zice pe acolo ceva de genul se astepta de la angajati la 60h/sapt si probabil el muncea cel putin la fel).
Dar probabil cel mai important lucru e mindsetul american – ala cu te poti imbogatii muncind destept. In RO inca mai predomina mentalitatea cu privatii fura si de aia se imbogatesc.
K sa nu ne kkm pe noi a avut si bulan..sa cumperi la inceputurile internetului nume de domeniu bun, sa incepi afacere cand oamenii abia descopereau internetul, acum trebuie ori sa vii cu un produs f bun(inovatie etc) ori sa ai o strategie de marketing extrem de bine pusa la punct sa reusesti ceva asemanator. Ia spuneti-mi cati credeti ca bezos ar reusi acelasi lucru incepand astazi impotriva amazon???
E interesanta si stirea asta http://www.monitorulcj.ro/actualitate/65823-un-barbat-a-murit-fiindca-la-spital-nu-exista-defibrilator#sthash.TW69smzV.dpbs un defibrilator decent costa pana in 5000 euro. Nu aveau in ambulanta nu in spital.
Pe mine ma amuza ca exista salvari neechipate cand sunt destui bani alocati de la ue. Dar traiti in romanistan csf n-ai csf
sunt curios daca cineva de aici stie exact care era obiectul protocoalelor si de ce ele ar fi bune sau rele.
Faza cu Unileverul este buna pentru societate, astept cu nerabdare aceeasi strategie din partea altor producatori…
Aveam asteptari mai mari de la designul merc dar ..tinand cont k si audi tot o rapandula electrica a scos trebuiau si ei sa urmeze trendul