Salut, am o intrebare pentru cititorii tai. Am tot cautat raspunsul dar nu-l gasesc, poate nu stiu unde sa caut.
Am luat un bilet de avion la WizzAir, Basel-Bucuresti-Basel. Low cost, neschimbabil, cel mai ieftin. Am plecat la Bucuresti cu o masina, deci n-am zburat de la Basel la Bucuresti, nu mi-am folosit “dus”-ul de la bilet. Apoi am vrut sa ma intorc cu avionul de la Bucuresti la Basel, deci returul, si mi s-a spus ca biletul a fost anulat pentru ca nu am efectuat turul!
Intrebarea este: e o chestie legala ce face compania aeriana? Nu incalca anumite drepturi ale consumatorilor, eventual ceva legi europene?
Multumesc.
PS. Am avut acelasi problema cu Lufthansa, când am pierdut autobuzul (Lufthansa) care ma ducea la aeroport. Am ajuns singur la aeroport cu masina, dar mi s-a spus ca biletul fusese anulat. Deci inclusiv “dus”-ul a fost anulat, pe motiv ca “nu ati folosit biletul pe tronsonul de autobuz”.
Ti-au spus prost sau tu ai inteles prost. Un segment neefectuat nu se ramburseaza dar celalalt segment se poate folosi (Regulamentul (CE) nr. 261/2004). Daca se anuleaza zborul, la wizz, se ofera la schimb orice alt zbor oricand (nu musai aceeasi destinatie). Au numar special de anulari fara suprataxa unde gasesti oameni simpatici nu roboti imbecili.
Off-topic oarecum: Câteodata putem folosi si „gresit” in loc de „prost”.
On-topic: Lufthansa are bilete de avion de la Frankfurt dar te poate lua cu autocarul lor (galben cu negru) din mai multe zone din Franta. Când cumperi biletul, platesti totul pe site-ul Lufthansa, inclusiv autocarul respectiv. La Strasbourg, soferul urca oamenii in autocar si ii bifeaza pe o lista (acum are o tableta). Apoi pleca repede in Hilton-ul in fata caruia oprea si trimitea un fax cu lista respectiva, la Lufthansa.
Intr-o zi am ajuns la autocar in timp ce omul revenea de la fax si urma sa plece in secunda urmatoare. Ne-a primit totusi in autocar (aveam bilet!) si am plecat la Frankfurt. Ajunsi acolo am vrut sa fac boarding-ul, dar nu ma gasea de nici o culoare. Am ajuns la „desk” si mi-au zis in fata ca biletul a fost anulat pentru ca nu am efectuat acel tronson cu autocarul. Dupa aproape o ora de discutii, au reusit sa gaseasca numele si numarul de telefon al soferului si el a confirmat ca am fost in acel autocar. Abia apoi au restabilit biletul si am putut zbura de la Frankfurt la Bucuresti.
Regulamentul 261/2004 nu spune nimic de ceea ce se discută mai sus. Nu e vorba de anularea zborului, ci de faptul că nu te duci tu la îmbarcare.
E simplu.Trebuia sa anunti.Si atunci, logic, pierdeai banii pe primul zbor dar nu si pe al 2 lea.Desi sunt 2 zboruri, tu ai cumparat practic un singur bilet. Dus-intors. Daca anuntzai ce vrei sa faci, nu era problema cu returul.Asa, ei au anulat biletul.Tot biletul.
Eu am ajuns pana la avocati cu Lufthansa fix pe acelasi motiv. Si mi-am luat banii inapoi pentru returul pe care a trebuit sa il platesc din nou in aeroport. Diferenta fata de cazul tau a fost ca eu i-am anuntat in prealabil (ceea ce nu i-a impiedicat sa imi anuleze zborul retur).
Ideea e ca atata timp cat m-am agitat eu sa le demonstrez ce si cum m-au ignorat cu gratie. Insa imediat ce i-a contactat avocatul (a fost doar o scrisoare redactata si nimic mai mult) mi-au livrat banii fara sa stea pe ganduri si tot fara justificare la fel cum mi i-au si luat. Pur si simplu au transferat banii si basta.
Se intampla si cu Swiss Air, unde desi s-a efectuat „tur” nu s-a inregistrat cum trebuie is sistem si vroiau sa anuleze „retur”. Macar au avut inspiratia sa sune. A fost foarte interesant prin telefon sa le dovedesc ca sunt in tara si chiar am zburat cu ei „tur”.
„Am zburat cu stewardesa aia blondă care are o aluniță sub fesa stangă.”
Da, e o chestie pe care o fac companiile aeriene. Dacă o să citești termenii și condițiile, o să vezi că îți zic că trebuie să zbori în toate segmentele, altfel îți anulează biletul.
nu vad logica. ok, nu mi-l ramburseaza segmentul nefolosit, dar pana mea, lor ar trebui sa le convina: incaseaza banii dar nu transporta pe nimeni
OK. E legala chestia asta?
@maxp logica lor e ca ar vrea sa mai vânda inca o data locul respectiv
@maxp
Pai, le convine si mai mult, pentru ca pastreaza banii tai si locul il revand ( la pret mai mare, ca este pe termen scurt)
Era o schema/un site care iti gasea combinatia de zboruri optima pentru cerintele de timeframe ale tale, chiar daca asta insemna sa iei doua zboruri dus intors si sa folosesti doar un segment din fiecare. Adica daca nu iti convine ora/ziua de intoarcere a unuia dintre zboruri, o folosesti pe cea de la celalalt zbor.
Din ce stiu din cauza asta au inceput sa anuleze zborul retur daca segmentul de tur nu a fost folosit. Nu stiu daca este legal/etic sau nu, dar e o practica la nivel global a companiilor aeriene.
#alex
Mai demult aveam un zbor Balikpapan (SilkAir)-Singapore(KLM din Sky team)-Amsterdam-Otopeni. Primul avion s-a stricat, cursa anulata si dupa ceva discutii ne-au dat locuri la alta companie (Garuda) iar de la Singapore cu Sing Arl, deci alta bisericuta. Ajunsi in Amsterdam, la check-in automat, locuri ioc, bilet anulat. Revenim la un ghiseu de al lor (KLM), explicam situatia si chiar daca nu am efectuat segmentul anterior au reactivat biletele pe Ams-Otp. Deci merge.
Am fost in exact aceeași situație (zbor dus ratat) și n-am avut nici o problema. Așa că nu, nu e o chestie pe care o fac (toate) companiile aeriene.
La fel se intampla si la anumite lanturi hoteliere. Daca iti faci o rezervare pe 2 nopti, dar in prima noapte nu iti faci check-in, iti anuleaza automat a doua noapte pe motiv de „no-show”.
Pai, nu e firesc sa fie asa?
Atata timp cat platesc 2 nopti, nu.. treaba mea cand vin si la ce ora.
Daca stau 3 nopti dar in a 2-a nu ajung in camera ca dorm in alta parte tot imi anuleaza sederea?
da, ceea ce e o nesimtire si o prostie, ce sa faci, foamea de bani face din om, neom.
Ntz, dai un telefon ptr intirziere si rezervarea e valabila, ei isi trag banii oricum ptr prima noapte daca nu ai anulat in termen.
când faci rezervare e util sa citești politica lor referitoare la schimbări. de asemenea, daca intervin modificări, e bine sa anunti, altfel ei își aplica politica și gata.
Salut,
In principiu companiile aeriene low-cost nu au aceasta conditie. Poti sa nu efectuezi primul segment de zbor si biletul ramane valabil. WIZZ Air sunt printre aceste companii. Am citit si termenii lor si nu vad nimic in acest sens. Este posibil sa fie un caz foarte rar intalnit.
La companiile aeriene non low cost in special la cele nationale (flag carriers), aceasta insa este o regula de baza si nu ai ce face in cazul unui no-show pe unul dintre segmentele de zbor.
Iti recomand sa iei legatura cu ei si sa le ceri o explicatie conform conditiilor lor de zbor. Bafta si anunta-ne ce s-a rezolvat.
nu mai merge de ceva ani schema. daca nu zbori un segment, restul se anuleaza.
Sunt surprins ca Wizz face asa ceva. Low costurile nu au politici din astea. poate ai luat un pachet avatajos ca pret mai ales ca implica si intoarcerea. Altfel, ca sa scapati de emotii cel ami bine ca biletele pe segmente sa ti le iei separat.
La celelalte linii aeriene se vede de la o posta ca toate drumurile sunt conditionate ca daca-ti iei doar dus costa mai mult decat dus-intors.
Poti apela la AirHelp.ro… am vazut ca-si fac reclama prin aeroporturi, s-ar putea sa obtii despagubiri.
Principial vorbind, daca nu ai fost in avion la dus e normal sa presupuna ca nu vei fi nici la intors, nu aveau de unde sa stie ca tu ai mers cu masina, deci e normal sa-ti anuleze ambele zboruri, fara refund, pe motive de no show. Pasagerii speciali care fac ce ai facut tu sunt un cosmar dpdv logistic, si ei nu au nevoie de asa ceva.
ai dreptate doar daca te gandesti ca ratezi sa faci mai multi bani, practic nu sunt in nici un fel „cosmar logistic”. nu vine pana la ora de imbarcare, salut, masina.avionu.nava spatiala merge chiar mai bine cu mai putina greutate la bord.
Nu ratezi nimic, fie pentru că poti vinde locul liber in zborul retur, fie ai deja overbooking, desi low costurile nu fac overbooking, cel puțin Ryanair asa susține.
Serios? Trebuie ca detii o companie aeriana sa ai o asemenea atitudine de „vai, clientii nostri, cei care ne dau banii lor pentru serviciile noastre, sunt un cosmar”.
Ceea ce fac companiile aeriene se numeste pur si simplu nesimtire. OK, hai sa-i spunem „comert”. Dar imagineaza-ti ca ai un abonament la Vodafone, de 30 EUR/luna. Si, in primele 15 zile ale lunii nu ai vorbit deloc la telefon, sau chiar l-ai avut inchis. Cum ar fi ca Vodafone sa iti inchida abonamentul pentru restul de 15 zile? Pentru ca, „e normal sa presupuna” (ca sa te citez) ca daca nu l-ai folosit in primele 15 zile, n-ai de ce sa-l mai folosesti in urmatoarele 15.
As spune ca e vorba mai degraba de abuzuri, de pozitie dominanta s.a.m.d. In acelasi timp in care ne zâmbesc cu rictusuri, spunându-ne cât de incântati sunt sa ne aiba la bord.
Nu trebuie sa presupuna nimeni ca am fost eu cu masina. E treaba mea ce fac, de platit am platit serviciul. In curând o sa-mi spui ca daca inchiriez o masina de la AVIS/HERTZ/etc pentru 10 zile si primele 2 zile nu fac nici un km, ei o sa-mi ceara masina inapoi, pe motiv ca n-o folosesc? Pe motiv ca, „ai luat masina si tu mergi pe jos, client nesimtit ce esti”?
pai ratezi, ca daca ii anulezi lu ala biletu tu esti sigur ca ai vandut locul de 2 ori (cel putin)
daca nu l-ai anula ai sti ca nu mai poti revinde locul. nu cred ca exista fara overbooking, au algoritmi, stiu cum sa faca overbooking fara sa dea pe dinafara
Companiile serioase au intotdeauna 2-3 locuri libere. Urgente diplomatice, de securitate, etc.
Uite, ca tot ziceai ca nu scrie:
If you fail to:
-complete check-in procedures by the deadline
-show up at check-in or at the boarding gate in due time
your reservation will be cancelled and you won’t be able to board.We will refund the amount of the total fare after deducting the amounts of the fee for other services and a seat protection fee of €80.
Rezervarea va fi anulata. Rezervarea contine ambele zboruri, deci ambele zboruri vor fi anulate. Clar acum?
Daca nu apari la dus si ii informezi, de preferat inainte sau, daca il pierzi, chiar si dupa, nu ti se anuleaza returul (sau restul segmentelor). Vorbesc din experienta proprie.
Nu stiu ce regula e dar se aplica. Daca ii anunti prin call center, vor reactiva returul, totusi. Mai mult, sunt obligati sa iti returneze taxele din turul neefectuat, ceea ce uneori e chiar mai mult de jumate din costul biletului. Verificat cu Lufthansa.
Ia legatura cu https://intarziere.ro/. E un avocat foarte bun pe tot ce inseamna zboruri, de la anulari, la recuperarea de daune cand ai intarzieri.
Dincolo de prima discutie. Anunta fratelo cand nu mai mergi cu avionul chit ca nu mai recuperezi banii. Te-au strigat aia de 3 ori in aeroport, te-au asteptat suplimentar. Era asa greu sa suni sau mail la agentie si sa anunti ca nu mai mergi pe tur si vrei doar pe retur ?
Nu, nu te striga si nu te asteapta daca nu faci check-in-ul. Ca daca il faci si uiti de tine la bere si tigara si pierzi imbarcarea, trebuie sa-ti scoata bagajele din cala, asa ca prefera sa te astepte putin.
@Radu,
Pe mine nu m-au strigat la Ryanair cand trebuia sa plec din Otopeni…
Facusem check-in, eram cu copiii aproape de poarta si asteptam sa se imbarce lumea.
Problemea mea a fost ca erau vreo trei cozi claie peste gramada la 3 porti una langa alta, si de unde eram nu vedeam exact poarta noastra, ci doar coada.
Ca sa nu stau cu copiii in invalmaseala aia, stateam pe o banca de unde puteam vedea coada.
Cand am vazut ca nu se misca coada si deja era ora in care se inchidea imbarcarea, m-am dus mai aproape – ca sa vad ca tocmai au inchis zborul fara sa ne anunte.
Am intrebat-o pe tipa de acolo de ce nu ne-a anuntat prin difuzoare ca suntem asteptati la imbarcare, la care ea zice ca ne-a anuntat.
Langa mine ince vreo trei personae sar pe ea cum ca nici ei nu au auzit nici in anunt – si ei pierdusera imbarcarea ca si mine.
Vazand ca si alti pasageri se iau de ea, tipa schimba foaia si zice „dar nu suntem obligati sa anuntam in difuzoare” – de unde deduc ca ne-a mintit si nu anuntase nimic.
Ma intreb si acum cum dracu au avut timp sa caute si sa scoata 6 valize (numai ale mele, plus alte valize ale celor care au pierdut imbarcarea), si nu au avut timp sa dea de doua ori prin difuzoare sa ne prezentam la imbarcare.
Sebi, habar n-am, posibil pentru ca aia care fac handlingul in otopeni nu sunt Ryanair, si-i doare la cuc daca intarzie zborul. Sau poate nici macar nu intarzie, ca imbarca bagajele in acelasi timp cu pasagerii si stiu ce trebuie sa lase afara. In orice caz e doar vina voastra, nu vad ce ce ati luat-o pe tipa aia la intrebari.
Sebi, poate facusera overbooking si le convenea situatia decat sa pice ei naspa ca au vandut prea multe locuri, ai picat tu pentru ca nu ai fost atent.
Au preferat sa piarda ceva timp cu bagajele si sa inchida subiectul fara stiri de cacat a doua zi.
Am pățit la fel, am sunat la call-center și le-am zis că nu ajung la zborul dus. Le-am spus că vreau să păstrez locul la întors. Totul ok, nu am avut nicio problemă.
Cred că ideea este să le comunici din timp.
Ar fi interesant si un articol despre overbooking si daca a patit cineva pana acum asta. Am inteles ca se intampla destul de des in ultimul timp.
Am patit eu, luasem bilet electronic, la Air France e comuna treaba. Au dat fara comentarii 400 de euro despagubire si mi-au luat bilet la avionul urmator din aceeasi zi. Le-am cerut si sa emita inainte cu 2 ore de zbor boarding pass-ul ca sa nu mai avem discutii, ca bonus.
Ultima data cand am patit asta a fost acu vreo 16 ani, prin 2002, pe un zbor parca tot Air France Paris Dublin foarte de dimineata; mi se pare ca ne si dadeau bani inapoi daca acceptam sa luam zborul urmator; dar cum vorbisem cu niste prieteni sa ma astepte am zis nu. De-atunci n-am mai patit asta niciodata.
Eu știu că la low cost nu sunt preturi mai avantajoase daca iei dus-intors fata de când iei fiecare segment separat. Deci de ce a luat dus-intors? Credea că îl folosește sigur?
Fix asta ma gandeam si eu. Nici macar la companiile mai mari nu cred ca e diferenta de pret.
Daca nu esti 100% sigur atunci ia 2 bilete pe 2 rezervari separate si sanatate.
Cristi, la Lufthansa e diferenta enorma de pret. Daca iei doar dus e mult mai scump decat dus-intors.
Am scris corect, si experienta mea a fost in 2017 cand zburam lunar.
De ce sa anuleze si al 2lea zbor cand normal platesti 2 bilete 2 checkin-uri si multe alte 2….
Pentru ca sunt 2 bilete sub o singura rezervare si se anuleaza rezervarea.
Cristi, hai, man, serios? Ce daca e o rezervare, sunt totusi doua bilete, doua check-in-uri etc. Ca sa nu mai zic ca totul e dematerializat, e vorba doar de software, nu e vorba de „ah, ne pare rau, trebuie sa rupem biletul si nu putem sa va dam altul doar pentru segmentul neefectuat”.
Luat bilet Bucuresti Amsterdam dus intors la KLM.Anuntat pe mail ca nu pot sa folosesc segmentul dus dar ca intentionez sa folosesc intoarcerea cu intrebarea daca pentru biletul dus nefolosit primesc ceva inapoi.Nu am primit raspuns explicit ca se anuleaza rezervarea .Ajuns la Amsterdam cu alta companie .In preziua plecarii cand am incercat sa fac checkin biletul era anulat.Am mers la biroul KLM din aeroport mi-au spus ca rezervarea nu mai e valabila si ca ,daca vreau sa ajung la Bucuresti , sa cumpar bilet , la pretul zilei.Cumparat bilet, de fapt acelasi pentru ca a aparut pe acelasi numar de rezervare ca initial .Pe mail anunt ca trebuie sa fac checkin la rezervarea initiala.
Mentiune speciala negativa pentru lipsa de empatie a angajatilor romani de la KLM .in schimb cel de la aeroport a inteles si ne-a scazut din pretul biletului suma initiala.
E perfect legal ce fac.
Mai mult, exista de multe ori oferte speciale la unele companii gen Otopeni – Paris cu escala in Frankfurt mai ieftin decat Otopeni – Frankfurt. Teoretic daca vrei sa zbori doar pana la Frankfurt poti merge doar cu bagaj de mana si sa nu folosesti segmentul 2. Faci asta de cateva ori si ai toate sansele sa te trezesti si pe o “lista neagra” a companiei respective.
„E perfect legal ce fac”, asta o zici tu pentru ca ele o fac, si atât, sau e perfect legal pentru ca cineva, undeva, le-a dat voie sa faca lucrul asta?
E perfect legal deoarece nu e interzisa aceasta practica de nicio lege din Romania sau UE.
Daca lumea ar mai citi din cand in cand T&C pe care le accepta am avea mai putini tantalai “incredibil soc soc romani blocati pe aeroport”.
Lucrez in domeniu: cand ai bilet cu mai multe segmente (fie one way de genul Bucuresti – Cluj – Londra, fie round-trip), in momentul in care nu ai folosit un segment, oricare ar fi el, esti considerat noshow de compania aeriana.
In marea majoritate a cazurilor, daca nu ai zburat pe un segment, urmatoarele segmente sunt anulate automat si in cel mai bun caz poti primi un (mic) refund pe segmentele nezburate. Asta tine foarte mult de regulile companiei aeriene (care se pot consulta inainte de a bookui un bilet).
Pot detalia daca e nevoie si pot arata si cum apare intr-un sistem de rezervari. @Vali, daca e nevoie pot face un guest post, scrie un mail si se rezolva.
Dragos, multumesc pentru raspuns. Poti totusi sa ne spui daca chestia asta e legala? Nu cumva incalca niste drepturi ale consumatorilor? Eu inteleg ca apare in sistem (pentru ca cineva a programat sa apara, nu ca e „normal sa fie asa”), dar este asta o chestie legala?
PS. Acum multi ani, când s-a introdus chestia cu „recuperea taxelor de aeroport când nu ai efectuat un zbor/segment”, pe site-ul Lufthansa trebuia sa petreci 30 de minute ca sa gasesti link-ul de „refund”. Iar apoi, dupa 2 luni, trebuia sa mai deschizi un ticket sa-i mai intrebi de sanatate, altfel nu te baga nimeni in seama, cu toata legea europeana care iti dadea acest drept.
Eu tot nu reusesc sa inteleg de ce se anuleaza, mai ales automat, mai ales ca e platit, mai ales ca de obicei nu se fac refunduri fara asigurare.
Dai si tu un telefon, il intrebi pe om, macar asa.
Eu nu inteleg de ce oamenii nu anunta ca nu o sa ajunga la zbor(sau imediat dupa) si de ce nu iau legatura cu compania inainte sa se intample asta?
@Tamplarul: normal ca e legal, companiile si-au luat toate masurile posibile de precautie si protectie pentru a pierde cat mai putini bani. La fel cand pur si simplu vrei sa schimbi un bilet sau cand vrei refund. O companie aeriana (Tarom de ex.) poate avea zeci de seturi diferite de reguli pentru o anume ruta, in functie de pretul biletului si de clasa aleasa (prin clasa a nu se intelege cabina – economy/business/first). Clasa e reprezentata prin o cifra (T,X,M,Y), fiecare clasa avand in general un pret diferit si pagini intregi de reguli.
@venom, pentru că avem drepturi, obligaţii au doar ceilalţi.
Buna,am si eu un bilet luat Cluj-Munchen west in 29.05 si intoarcerea in 8.06,daca nu se ridica restrictiile de zbor se vor anula ambele sensuri?Si in cazul in care pot zbura in 29 spre Germania, dar nu vreau sa ma intorc in 8 ca mai tarziu …am vazut pe site ul wizz ca daca anulez este o taxa(mult mai mare decat biletul)si alta taxa daca pierzi imbarcarea…deci daca nu ma prezint o sa ma puna sa platesc aceasta taxa?si dupa aceea o sa mai pot lua alt bilet in urmatoarele saptamani tot de la ei?daca anunt ma taxeaza suplimentar?
Companie low cost = preț infim dacă și numai dacă vreo 24 de condiții îndeplinite simultan (bagaj cel mult cât buzunărelul de la slip, ai la tine exact actul de identitate cu care ai făcut check in, dacă l-ai pierdut și mergi cu alt act valabil nu ești tot tu, ești o clonă birocratică a ta, deci nu poți zbura, etc). Dacă vreuna / oricare dintre cele 24 de condiții nu sunt îndeplinite, sorry, no soup for you, next. Am cumpărat odată un bilet dus întors Cluj – București la o companie care nu era low cost. Nu am fost pentru că nu mai era necesară prezența mea la București. După vreun an am sunat la companie și am întrebat dacă pot folosi călătoria aia ne-efectuată de acum 12 luni, nu mai știu exact data. Nicio problemă, a trebuit să plătesc câțiva lei (un euro) pentru ceva, nu am înțeles ce, re-rezervare, gen
Mi s-a intamplat de cateva ori, si la low cost (ultimul zbor cu Wizz) si la huge cost, sa fac checkin online cu pasaportul si sa ma prezint la checkin/control/imbarcare, cu buletinul. Pur si simplu de lene, buletinul il am in portofel si-l scot mai usor, pasaportul e de backup in bagajul de mana undeva. Niciodata nu a comentat nimeni nimic.
era un băiet care se certa cu ofițerii ăia de îmbarcare în aeroportul cluj: își pierduse cartea de identitate, își făcuse la urgență o carte nouă de identitate, dar domnii de la poarta de îmbarcare nu îl lăsau la autobuz, pentru că actul nu pușca ce aveau ei în monitor. Avea săracul de el și pașaport, și CI, dar degeaba, trebuia să plătească un RE – check-in 50 eur. Băietul era venit tocmai de prin moldova și mergea în anglia. Îți garantez că și lui, ca și ție, nu îi comentase nimeni nimic până la incidentul ăsta
Da, din pacate asa e. Eu am patit asta cu Lufthansa, mi-am luat Bucuresti-Germania dus intors, dar la dus am mers cu masina si cand a fost vorba sa ma intorc am intrat pe site-ul Lufthansa ca sa fac check-in-ul si nu imi dadea voie.
I-am sunat pe cei de la Lufthansa sa vad care e problema si mi-au zis ca biletul a fost anulat deoarece eu nu am zburat la dus cu ei.
Motivul pentru care am ales un bilet dus intors este simplu, biletul e mult mai ieftin decat cel pentru o singura directie.
Pana la urma am cumparat alt bilet pentru intors de la alta firma. M=am certat putin cu cei de la Lufthansa si pana la urma dupa vreo 4-5 luni bune mi-au dat inapoi o parte din suma care am platit-o pe biletul dus intors de la ei
Biletul a costat vreo 230 Euro si Luftansa mi-a dat 70 Euro inapoi de pe bilet si inca 20 Euro ca un scuze din partea lor.
Ti-au dat inapoi taxele de aeroport, pentru ca nu ai folosit aeroportul, deci nu aveai de ce sa platesti taxe.
Daca nu te prezinti la primul segment platit din calatorie, esti marcat ca „no-show” pentru toata calatoria.
Daca nu folosesti un segment de calatorie, il poti anula chiar tu si daca anunti compania, totul e ok.
E doar un mod de a maximiza utilizarea (eg: daca tu anunti si le permiti sa vanda locul din avion pe care stii ca nu-l folosesti atunci poti ramane cu ce ai nevoie … daca nu faci asta si ii fortezi sa nu-si poata utiliza avionul cum trebuie, atunci esti ‘pedepsit’)
Am fost într-o situație similară cu Eurowings – nu am mai putut să zbor cu ei primul segment. Cel mai ieftin bilet pe care-l aveau. Sunat la ei, explicat situația, modificat rezervare păstrând doar zborul de retur, cu refund parțial pentru primul zbor. Am întrebat și mi-au zis că dacă nu-mi anunțam neprezentarea, ar fi anulat toată rezervarea.
Mulțumesc @vali, @tamplarul
Tocmai am modificat un zbor… Altfel bagam mana în buzunar pana la cot.
Dau de baut!
Unele companii de low cost ofera segmente de zbor spre exemplu daca zbori Bucuresti-Roma- Paris si zborul de la Bucuresti intarzie si ai ratat Roma-Paris esti responsabil sa iti cumperi alt bilet. Pe cand la o companie full service daca zborul de la Bucuresti intarzie ei te reprogrameaza pentru urmatorul zbor disponibil, hotel si bani de mancare daca e cazul.
Dar daca nu te prezinti, insa faci check in online, tot se anuleaza?
E no show, punct.
De aia s-a si ajuns la Wizz acum se poti sa faci check-in cu doar 48h inainte de zbor. Pt ca facea melteanu’ cu 2 luni inainte si avionul era gol.
Dar, daca tot faci un efort si faci check-in chiar daca stii ca nu mergi…de ce pana mea nu investesti timpul ala ca sa le dai un telefon si sa ii anunti ca nu poti faci segmentul ala? Si problem solved.
din principiu, ca sa le cauzez pierderi
wow, oamenii descopera ca apa e uda.
Ba voi suntenti nebuni?? Pai daca am ajuns pe banii mei sa sun sa anunt compania aeriana ca nu am ajuns la un zbor, inseamna ca suntem niste terminati!! Mie nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva, si am peste 25 de zboruri anual. La fel si cu hotelul, am 3 zile rezervate, chiar daca am ajuns peste pentru ultima noapte, camera mereu a fost gata. Doar cei de la inchirieri masini, m-au sunat sa ma intrebe, daca exista probleme..
Este cu siguranta in conditiile lor chestia asta.
Asta-i o schema destul de misto si ar putea fi exploatata destul de bine. Cel putin din nord(Norvegia, Danemarca) sunt bilete destul de ieftine catre multe zone, inclusiv catre USA aproape tot timpul(mai ales partea de vest, unde sunt si mai scumpe). Zborurile alea au escala undeva, in mare parte Londra sau alte zone usor accesibile noua, celor din Romania.
S-ar putea sari usor peste primul zbor daca nu ar anula biletele si am iesi mult mai ieftin la biletele de avion. Dar, bineinteles, nu prea e posibil ca iti anuleaza biletul de avion daca ai ratat pana si cel mai scurt segment.
Va chitrositi pe voi pentru cateva zeci de euro,cat a costat saracia aia de bilet.Sa treci bre pe la mine,ca iti dau eu banii cat ai dat pe bilet,sarakule!
e simplu. Dacă nu te prezinți la dus, ăștia gândesc că nu vei putea efectiv folosi returul, așa că eliberează locul pt un alt doritor. De unde să știe ei că tu ai folosit de fapt un alt mijloc de transport, daca nu suni.
Unde sa suni?
@ tudor
Cauți pe google: „companie aeriană” telefon
Depinde de compania aeriana.
La unele companii biletul de intors se anuleaza, la altele nu. Si n-are legatura ideea de „low-cost”.
E legal sa faca chestia asta daca asa scris in conditiile lor.
Pot sa spun ca am folosit un zbor intors la TUI chiar daca nu l-am folosit pe cel dus (si am zburat cu altcineva).
Despre Wizzair ma surprinde ca au facut asta, pentru ca nu gasesc nicaieri in conditiile lor ceva de genul asta. A fost un zbor dus-intors pe care nu l-am mai facut si am primit notificari ca asteapta sa fac check-un la intoarcere desi nu zburasem la dus.
Pasii sunt urmatorii:
1. Faci complaint aici: https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/contact/contact-us#/
Ceri 400 EUR ( ca ai ajuns cu intarzaiere la destinatie, comform Flight Compensation Regulation 261/2004 – citeste-l! ) + pretul biletului care a trebuit sa-l cumperi pentru asta.
1a Ei o sa-ti raspunda de ce anume s-a anulat biletul de intors ; acume care articol care nu la-m citit eu cum trebuie din condittiile lor se aplica. –> Tough luck! Case closed! Bani pierduti!
1b Ei o sa-ti raspunda „flit”sau nu raspund deloc in 30 de zile treci la pasul 2.
2. Faci acelasi complaint la „Alternative Dispute” (Fiecare companie aeriana e abonata la o cineva care arbitreaza dispute de genul). https://www.cdrl.org.uk/
Dureazaza vreo 6 luni si primesti decizia lor. Risti maxim 25 EUR sau ceva de genul daca nu ai dreptate dar e clar mai ieftin ca la un proces „normal”cu avocati si judecator.
2a. N-ai dreptate –> Case closed. (alti) bani pierduti.
2b Wizz tre sa-ti dea banii. In teorie poate inca sa refuze dar se lasa cu licente pierdute sau oricum deranj prea mare; nici o companaie n-a facut vreodata asa ceva.
Success! NU trece direct la puctul 2. Daca e prea complicat exista varianta ca angajezi firme care urmeaza pentru tine algoritmul de mai sus si-ti iau 25-50% din ce da Wizzair. „flight compensation” iti da zeci de variante.
Punct de vedere oficial Wizz Air
Politica de călătorie Wizz Air permite efectuarea zborului de retur în situația în care pasagerul nu utilizează zborul de pe primul segment. Pasagerii care întâmpină dificultăți în procesul de check-in pot contact compania direct sau pot consulta pagina wizzair.com pentru informații detaliate. https://wizzair.com/ro-ro/informatii-si-servicii/informatii-rezervare/check-in-si-imbarcare#/
Salut, scrie-mi aici numarul de rezervare si o sa ma uit in bilet sa vad care e treaba.
tu fiind cine?
Eu fiind cineva care lucreaza pentru W6 si se poate uita in sistemul lor de ticketing ca sa stie omul ceva sigur. Daca vrea, bineinteles.