O întrebare pentru motocicliști

Nu mă pricep, n-am carnet categoria A, am condus de câteva ori o Jawa, așa că nu știu: de ce a schimbat motociclistul banda? Obstacol nu avea în față. Colegii lui circulau lejer pe banda 1. Nu s-a asigurat? Nu l-a văzut pe ăla cu mașina? A vrut să i se pună în față pentru că era cu gașca? A vrut să iasă din formație ca să…ceva?

Altfel, motocicliștii ar trebui să facă un singur lucru simplu pentru a fi văzuți în trafic: să aprindă luminile. BAM! OK, nu mai ești cool, nu mai poți speria conservari, dar la final de zi ieși pe plus.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. Lipsa cap vai de picioare.

    00
  2. Carnetul categoria A este superior celui de categoria B.

    00
  3. Ahhh ce l-a ratat!Daca il imprastia nitel pe caldarâm, tura viitoare era mai atent si mai putin bengos :)

    00
    • Da da da si iar erau mitinguri si labe pe strazi ca ‘motociclistii exista’ la fel cum azi 2 retarzi cu bicle mergeau pe contrasens pe jumateatea b1. Flashuri, mui, claxoane de au mers cu capu in pamant… 100 de m

      00
    • La viteza aia nu avea cum numai nitel. Ori deloc ori de tot.

      00
  4. NOU
    #12

    Doar neatentie, nimic altceva

    00
  5. Nu stiu de ce a iesit ala din formatie dar stiu ca la motociclete se aprinde faza scurta in momentul in care pui contactul.

    00
    • Daca vrei. Daca nu, nu. Dooh.

      00
    • Ai motocicleta? Sau vorbesti asa… Nu se aprinde la toate. La modelele mai noi da, se aprinde.

      00
    • Am un cruiser din 99. Se aprinde faza scurta (n are pozitie) si unul din filamentele de la semnalele fața. Nu pot opri asta sub nici o formă. Dooh. Ai ceva scuter, ha?

      00
    • S-or fi aprinzand la modelele ”noi” de dupa 2017. La alea foarte vechi, majoritare pe soselele din tara, de prin anii 2000, nu se aprind obligatoriu :) Trebuie sa lasi „butonul” conectat pe faza scurta cand opresti motorul si apoi da, cand pui contactul si se alimenteaza sistemul, se aprinde si faza scurta, bineinteles.

      00
    • 7, am avut motocicleta din 2003 si se aprindea automat, nici daca voiam sa le sting, nu puteam.

      00
    • Tano, sunt foarte curios care e marca si modelul ala, exact. E pentru prima data cand aud asa ceva. Vreau sa-mi imbogatesc cultura generala. Multumesc.

      00
    • Dude, motor 2005 si se aprinde automat (yamaha fz6). Si e produs din 2004. Stiu, SF uri.

      00
    • NOU
      #21

      la a mea (2005) se aprinde automat cu contactul. la aia veche (’92) nu se aprindea nici cu strap….

      00
    • yamaha fz6, data de fabricatie- noiembrie 2003, contactul pus aprinde ”pozitiile”, faza scurta se aprinde odata cu pornirea motorului. n-ai ce stinge si e al naibii de comod asa.

      00
    • MNario, adica se aprinde farul odata cu contactul no matter what? Adica, daca vrei sa stingi farul, nu poti, ramane in permanenta aprins? Ca despre asta vorbim. Interesant.

      00
    • Honda f4i 2003.Farurile se aprind automat.Pot fi făcute sa nu se mai aprindă automat, dar trebuie să „umbli la ea”, ori sa ai becul pe faza scurta si cel de poziție ars.

      00
    • Multumesc, am aflat o chestie noua.

      00
  6. Probabil nu s-a asigurat. Ori e prost (daca s-a bagat ca sa fie „cool”).

    00
  7. Motociclistii, sunt si exceptii, sunt un alt fel de ‘piloti’ de bmw

    00
  8. Cand se merge in formatie, la depasiri, trece in stanga unul mai din spate si in felul asta pregateste depasirea pentru toti cei din fata lui. Asta ar putea fi explicatia pentru care respectivul motociclist a schimbat banda.

    Cat despre faruri, legea ii obliga pe motociclisti sa aprinda faza de intalnire (mai nou sunt si DRL-uri) tot timpul. Din motivul acesta sunt motociclete la care nici macar nu poti stinge faza scurta.

    00
  9. De ce oare faza asta ma duce cu gandul la accidentul cu Mertanul de saptamana trecuta?

    00
  10. Se poate spune ca baiatul cu conserva a fost un domn atent care a incetinit la timp, iar baiatul cu mobra a avut un moment de neatentie care putea să il coste pe el si pe domnul cu conserva

    00
  11. De ce, neatentia nu e la fel ? Tot schimbarea benzii fara asigurare, tot macel era sa iasa.
    P.S. Daca dadeau si tot punctul de vedere al baiatului care a filmat , a recunoscut ca si-a dat seama dupa ca mobristul era prost cand a facut duda.
    Well…

    00
    • știi că, dacă eu sunt prost și dau peste tine, cel mult îmi fut mașina și scap cu răni ușoare. pentru tine ar fi un pic mai nasol. de asta, minima logică spune că, dacă la un accient, riscul tău e mai mare decât riscul meu, tu ar trebui să fii mai atent.

    • Stiu bine cum e cu atentia si cat doare un accident pe mobra :) Insa aici e exemplul de neatentie crasa, altceva nu as gasi.

      00
    • NOU
      #34

      @Mahtub, de dragul discuției, te rog explică-mi şi mie cum poate fi categorisită ca neatenție manevra tipului, presupunînd că era conştient unde se află.

      00
    • Dpmdv neatentia se aplica cand mergi inainte si nu vezi trecerea de pietoni, sau ca ti s-a terminat drumul cu prioritate. Nu cand te angajezi in depasire, sau treci de pe o banda pe acla din distractie

      00
    • Nu, Vali, nu ai înțeles. Am destule cunoștințe care circulă pe două roți, așa că permite-mi să-ți explic:

      – luzării conformiști umblă pe patru roți, oamenii adevărați, puternici și liberi pe două (cue ZZ Top music);
      – toți participanții la trafic sunt egali, dar unii sunt mai egali decât alții. În cazul ăsta, „two wheels good, four wheels bad“;
      – dacă am motocicletă, pot circula lejer cu 200 la oră (pentru că e mai sigur pentru mine să am viteza asta decât să o respect pe cea legală, concepută pentru mașini) schimbând benzile cum vrea mușchiul meu. Că de aia sunt tânăr și liber;
      – eu fac ce vreau în trafic, dar tu trebuie să ai girjă, pentru că BLM!!! (Biker Lives Matter);
      – motocicleta nu e un vehicul, e un stil de viață, ceea ce înseamnă că eu sunt complet diferit față de bieții milogi pe două picioare/patru roți, deci aceleași legi înseamnă „descremenare“;
      – nu contează că singura mea protecție e un costum de câteva kg (să se bucure legiștii că am venit cu propriul sac și nu trebuie să mă adune din toate colțurile) în timp ce tu ai tablă de o jumătate de tonă, tot eu o să fiu rău și îndrăzneț;
      – polițiștii și regulile de circulație există numai ca să-mi îngrădească MIE libertatea (mai puțin când ajung întins pe asfalt ca Fineti pe pâine și atunci urlu de ce nu fac autoritățile nimic să mă protejeze de criminalii cu patru roți).

      Nu generalizez, pentru că mulți motocicliști își văd de traficul lor ca orice om, însă există destui inconștienți din ăștia. Și e destul să-l faci pe unul singur piese de LEGO ca să-ți fută toată viața.

      00
    • „- Ptiu Gheorghe, uite inca un motociclist fara cap!

      – Ma Ioane, ia pune coasa pe partea ailalta!”

      Exista o specie de motociclisti (minoritate insa) careia-i place sa se-ndese printre benzi, sa faca slalom printe ‘jaloane’, respectiv sa o calce cu o viteza mult prea mare fata de restul traficului. Le recomand: https://www.youtube.com/watch?v=XcKJe_4Ir9Q Si sa se gandeasca ca au ajuns intregi acasa nu datorita maiestriei proprii, ci in ciuda ei, pentru ca ceilalti participanti la trafic le-au facut loc si i-au protejat.

      00
    • Saraci cu duhul in comentariile astea. Geeez.
      Daca de la greseala/neatentia unuia (ca nebunie nu a fost, sa vrea sa fie lovit din spate, ca scapa minim cu fracturi) va apucati sa debitati atata, inseamna ca e bine ca nu mi-au sosit notificari de comentarii de la acest subiect :)
      Have fun.

      00
  12. NOU
    #39

    sa-ti spun ca un fin connaiseur! motociclistii sunt de obicei niste cretini care au acel spirit gregar ca fac parte dintr-o comunitate ce le confera „drepturi”. da, fac parte dintr-o comunitate…de cretini. low-roderii individuali sunt de inteles, oameni la locul lor. insa aia care fac parte din comunitati de motociclisti sunt in marea lor majoritate niste unineuronali. cu scuzele de rigoare exceptiilor.

    00
    • O singura dat am mers intr un grup din asta mare de la Bucuresti la Ranca. Dupa 40 de km de autostrada in care eram intr un sir imens unul in stanga unul in dreapta ocupand toata banda am zis ca eu nu stai asa sa ma injure toti soferii.

      Nu trebuie judecati toti motociclistii pentru cativa teribilisti la fel cum nu toti soferii sunt ca cei cu BMW. Gen.

      00
    • @Mihai: aia e vina organizatorului. Pleci in grupuri de 10 maxim, alegi piloții cu experiența sa conduca, faci grupuri legate care pot tine o anumită viteză. Si eu ma enervez cand conduc masina și dau peste 20-30 grupati alandala, cu nakeduri și cruisere mici la un loc, care nu pot sa circule normal.
      Si in zona Rânca, tre sa fii tampit sa faci formație. Le dai drumul individual.

      00
  13. curios e ca tot asta cu motorul e revoltat

    00
    • Poate îi explică careva nătărăului cu motorul roșu că dunga aia albă, discontinuă, de pe mijloc nu e drumul pentru motocicliști. Și că cel cu mașina ar fi putut să-l vadă din timp pe motociclistul angajat în depășire dacă nu era un nătărău cu un motor roșu, lipit de linia de bandă, care-l masca pe cel aflat în depășire.

      00
  14. Ok. Domnul cu moto a fost prost. Filmul e editat de cei de la digi. Asta de filmeaza nu se stie daca e revoltat pe motociclistul coleg sau pe ala cu auto.
    Cel putin eu nu inteleg tot ce zice.

    00
    • nu intelegi din cauză că n-are microfonu la el, l-a uitat in priză la Carmen Dan. nu vezi ca se aude din ce in ce mai slab si mai neclar? e din cauza ca se tot departeaza de microfon

      00
  15. Da f. curios! Cat sa fii rupt de realitatea de bun simt ca sa nu-ti dai seama ca cel cu masina a fost un domn?!

    00
  16. Neatenție.

    Dincolo de asta, eu sunt împotriva sistemelor de comunicație montate în cască, pentru ca-ți pot distrage foarte ușor atenția de la drum.

    00
  17. Putea iesi lejer un pilaf cu carne de acolo. Si cel mai mult imi parea rau de soferul masinii. Cretin poti fi pe orice, masina, motor, tractor sau avion.

    00
  18. O sa iau un pic apararea motociclistului. Desi singurele 2 roti pe care merg destul de rar sunt ale bicicletei. Vb din prisma unui conservar. Desi nu merg la conservator.
    Cred ca dupa un nr de km apare un fel de confort. Nu conteaza ce vehicul conduci. Odata cu confortul ala apar si greselile.Si cateodata soarta te iarta si poti sa mergi mai departe. Doar ca unii dintre noi refuzam sa invatam din asta si repetam aceleasi greseli. Si din cauza asta combinata cu povestea aia batraneasca cu ulciorul apar dramele. De ex multi conducatori auto categ. B nu realizeaza pericolul pe care-l reprezinta un camion(sau TIR cum mai zic unii). Un autoturism mediu e cam de 10 ori mai greu decat o motocicleta (
    Yamaha YZF-R125=126.5kg , Ford focus 2013=1270kg ). Un camion incarcat are aprox 40T. Adica de vreo 30 de ori mai greu decat turismul. Si cu toate astea unii dintre noi se comporta cu tiruile asemanator cu dl motociclist din filmulet. Si nu-mi spuneti ca pe motocicleta esti mai iar in autoturism esti protejat ca intr-o cusca. Ca stiu. Dar uneori cusca aia actioneaza impotriva ta.

    00
    • Aberezi mult. Unde ai vazut tu tir pe filmare? Ce treaba are una cu alta?

      00
    • Deci apararea ta pentru motociclist e ca: da, a fost bou si nu s-a asigurat, dar sunt si soferi care fac asta. Esti bun e avocat boss!

      00
    • NOU
      #52

      Dabija si pe tine tare al dracu te **** grija … Crezi ca este caz singular donatorul ??? Ai vazut ce tare venea asta cu masina ??? Ori nu so uitat habarnistul de motociclist in oglinda, ori se bazeaza mult pe caii putere ale motocicletelor, multi se hazardeaza (las ca eu sunt baiet de baiet si stiu ce fac si ce dreg) si asa mai departe. Peste 99,9% din comentatori suntem constienti cum se putea termina treaba asta, daca ala cu masina nu schimba benzile … este clar si evident. Nu te-am luat tare pe sus, sau la misto, dar hai sa fim un pic de realisti si sa nu ne mai bazam pe pareri, ci pe realitati. Sa se duca ala la biserica si sa aprinda o lumanare … eventual si tovarasii sai …

      00
  19. de-asta e bine să ai viteza legală pe autostradă, că nu se știe niciodată ce sinucigaș întâlnești și mai bine moare doar el, nu și restul familiei tale sau ce-oi mai avea prin mașină în momentul ăla în care vii lansat su 200 km/h pe b2, „că nu e treaba altora cu cât circul eu, am motor de 2”

    00
    • Și dacă avea 60 la ora dar motociclistul facea manevra la 10 cm de el? Sau 130, că tot e viteză legală.
      Problema e prezența proștilor, nu viteza, și asta cu mersul mai încet nu e o soluție. Dacă o să fie tot mai mulți idioți trebuie să mergem tot mai încet sau ar trebui să îi trimită cineva acasă pe idioții care nu dau semnal / nu se asigură / habar n-au pe cum să meargă pe autostradă?

      00
    • dacă șoferul ar fi avut viteza legală nu ar fi fost nevoit să taie benzile aiurea (a avut noroc că n-a agățat pe unul dintre ceilalți motocicliști, dacă era unul și mai dobitoc tras pe banda de urgență?), putea frâna în siguranță, da, soluția este să mergi cu viteza legală, nu e degeaba legală – eu știu o singură chestie: greșești o singură dată, un șofer bun e ăla care nu greșește niciodată, așa mi-a spus mie ăla de mi-a pus carnetul în mână, de fiecare dată când evit un accident mi-aduc aminte de el și-i urez sănătate. De altfel, mă amuză argumentele voastre, nu e ca și cum n-ați ști că e țara plină de reduși mintal, voi insistați să fiți mai reduși ca ei. Și muriți cu dreptatea în brațe.

      00
  20. Ăla care filma își bagă pula în coleg sau în ăla care îi salvează colegul? Eu nu înţeleg clar de pe înregistrare. Și asta mi se pare cel mai relevant. Să greșești se întâmplă, chestia importantă e cum te raportezi la greșeală

    00
  21. In grup, se merge in diagonala, niciodată în paralel. Pastrezi banda. Nu iesi e pe bandă decat daca te ai asigurat că:

    1: nu vine conserva din spate. Ăla care te omoară, e ăla pe care nu l vezi. Intotdeauna.
    2: daca faci manevra, poate s o faca si restul grupului, fara sa fragmentezi coloana.
    3: daca faci manevra si restul grupului nu te poate urma, sa refaci grupul cat mai repede. Tii cont de ăla cu motor mic, de incepatorul care nu poate tine pasul sau de factori gen curbe fara vizibilitate, vezi punctul 1.

    În filmare avem motociclisti de cursa lungă, sunt tourere, cu exceptia celui care filmeaza si care probabil nu era din grup. A se vedea ghidonul specific speederelor. Motociclistul care a iesit e pe bandă, a gafat. A iesit fără sa se asigure. Explicații:

    1: pe autostrada e boring. Motorul turat intr a 5 a sau a 6 a, te adoarme. Maraitul ăla in cască, cate o pala de vant ușoară de tot cat sa te racoreasca, soarele in spate sau cumva fara reflexii…. induc o stare de visare. Asta e fwtere pe motor, faci greseli. Uiti sa te chiorasti in oglindă, sa schimbi viteza sau sa eviti ceva. Treabă de 2 secunde, mori. De astea pateau pilotii de vânătoare in al doilea razboi. Adormeau la manșă, e exact acelasi fenomen.

    2: ăla e zmeul grupului (desi nu cred ca se riscă careva la vitezele alea)

    00
    • Serios? Din ce puț al gîndirii ai scos-o pe aia cu piloții de avion de vînătoare. Comentariul tău nu face un serviciu „donatorilor”. Dacă persoana care a comentat ar fi fost un mucos nu ar fi fost o problemă. Tu pari a fi la categoria 35+ ani, după poze. Tocmai ai enumerat toate motivele pentru care ar trebui să te lași de condus.Ești un argument solid referitor la infantilismul de care dau dovadă „donatorii” pe șosele.

      00
    • @Nimeni: am vaga impresie ca n ai condus singur motocicleta pe autostradă. Iar daca ai facut o, esti genul care face pe nebunul si are tobe aftermarket. HABAR N AI cum poate sa sune ore intregi un motor de cruiser la drum intins și ce efecte are.

      Pune mânuța, citește, informează te, nu i rușine să citești, să înveți chestii, să ți dispară coșurile sau sa fwti la un moment dat.

      N am nici o intenție sa educ pe alții, personal scrie în cardul meu de sănătate ca sunt donator (deși fumez si am avut o boala care ma scoate din circuitul donatorilor) da’ să mor, nu realizez ce legătura are ce am zis eu, cu educatia motocicliștilor.

      Nu înțeleg ce cacat de legatura ai tu de fapt, cu viața de motociclist.

      Și nu înțeleg ce legătura are modul meu responsabil si constient de a conduce un cruiser greu, cu infantilismul altora pe motor. Ca idee, in filmarea de mai sus, nu e infantilismul, e neatenția din posibile motive.

      Eu vorbesc de moarte aici bă, zmeule. Teme te de ea, dacă ești motociclist. Lasă aburismele.

      00
    • in grup se merge in zig zag. cel mai experimentat in fata, al doilea in spate si manevrele se fac pe cat posibil in tandem exact din motivul din filmare. in romania chestia asta nu se repsecta aproape niciodata. greseala motoristului au facut-o multi, inclusiv eu. la prima pauza a venit ala sa ma rupa si cand m-a vazut ca eram alb la fata i-a trecut.

      e perfect valabila chestia aia cu sacul… incepi cu un sac plin de noroc si unul gol de experienta. ideea e sa il umpli pe ala de experienta inainte sa il golesti pe ala de noroc.

      00
    • @Raider
      Am carnet din 1993, de pe vremea cînd tu salivai după colega de bancă, prin generală. Categoriile B, C și E. Am privit carnetul ăla ca pe o mare responsabilitate față de cei ce mă așteptau acasă și față de cei cu care împărțeam șoseaua. Descrii situații cu care se întîlnesc săptămînal șoferii de TIR, nu piloții de avioane de vInătoare (altă aberație). Te vezi un soi de „aviator” al șoselelor, o castă privilegiată. La vîrsta ta, ar fi cazul să te trezești, s-ar putea să se termine sacul ăla de noroc de care vorbește theblack. Piloții ăia de vînătoare, cu care faci o paralelă cel puțin deplasată, dacă nu jignitoare, picau nu pentru că îi lua somnul la manșă, picau pentru că se ridicau să lupte în condiții de ușoară inferioritate tehnologică (P51 și P39 erau superioare lui Bf109G4) și zdrobitoare inferioritate numerică (au luptat în condiții de 1 la 4, 1 la 7 și chiar de 1 la 10-12 In raidurile din 18/19 august 1944). Nu prea aveau timp să doarmă la manșă, se „plictiseau” îngrozitor între 350 de B17/B24 și 120-125 de P51. Ca să termin în stilul tău, mergi de te informează, înainte de a face paralele aberante.

      00
  22. Motociclistul nu s-a asigurat. Conducătorul auto venea destul de tare (posibil peste limita de viteză), a depășit neregulamentar și agresiv pe banda de urgență. Putea sa încetinească sau sa treacă mai cu atenție pe lângă și așa rarele și la fel de neexperimentatele convoaie de moto care străbat milioanele de kilometrii de autostrada din țară..
    Din partea șoferului se observa Cât de deranjat e el de prezența motocicliștilor din cauza cărora putea întârzia 37 de secunde…
    Mult infantilism, agresivitate pe șosele din partea ambelor părți..

    00
  23. Vad ca asta cu motorul avea 112kmph oare asta cu masina cat avea? cam 150 ?

    00
    • Știi că limita este 130 pe autostradă?

      00
    • de fapt, limita de amenda este 139

    • de fapt limita de amenda este 130. faptul ca metoda de omologare a radarelor facea ca orice masuratoare sub precizia calculata (stiti voi, acel +/- x% din sondajele de opinie) sa fie contestabila in instanta si absolut castigabila si in consecinta politia nu mai oprea pe nimeni in intervalul ala e cu totul alta poveste.

      oricum au de gand sa modifice treaba astfel incat legal vorbind ce masoara radarul sa fie sfant. nu va mai bazati pe aia 10 kmh ca s-ar putea sa v-o luati.

      00
    • @M: Nu conteaza cat avea masina in cazul asta…. Cea mai mare porcarie cand te asiguri sa sa aproximezi in functie de viteza legala si sa te bagi daca consideri ca cel ce vine o depaseste…
      @thebblack: Daca viteza indicate radar e pana-n 139 km/h, legal, nu primesti amenda, in Romania (pana-n +10km/h nu se acorda amenda)… In toate tarile civilizate se scade acel +/- din start, ca sa nu exista discutii apoi, si se acorda amenda de la primul km depasit..
      La noi momentan nu se scade si se contestau in tribunal amenzile din acest motiv (acel +/- modifica si incadrarea legala // +51km/h nu e tot una cu +49km/h)..
      Solutia gasita de fabuloasa noastra tara e sa ignoram bunele practici ale altor tari si sa interzicem dreptul de a mai contesta amenda din acest motiv (defapt, de a nu mai fi inclus ca un motiv ce-ti poate da castig de cauza) .. Din motive evidente, sper, pentru toata lumea, dreptul de a contesta si dreptul judecatorului de a-ti da motiv de castig nu prea poate fi ingradit in aceasta situatie… In cativa ani sper ca ne prindem si noi si sa scadem direct aceasta marja de eroare din start (eventual putem aplica amenzi de la primul km depasit in plus)…

      00
    • E o hotărîre ICCJ din 19 martie 2018 care-și așteaptă publicarea în M.O. și care pune punct contestării omologării aparatului radar. Este posibil să fie deja publicată. Deci, 130,1km/h a înregistrat aparatul, atît se va consemna și în procesul verbal.

      00
  24. Pai daca ai motor nu esti automat zeu al condusului. Sunt multi cretini si pe 2 roti, cum sunt si pe 4.
    Dar baiatul din clip a fost ori neatent ori cretin neatent. Mai ales ca schimba banda fara semnal, ceea ce inseamna ca nu prea foloseste semnalizarea de obicei.
    Legat de far, poti sa ai si far maritim pe cap, tot se urca soferii pe tine cum vor. Eu am si proiectoare LED si tot feresc minim 5 d-astia cu „nu te-am vazut, bre” pe zi.

    00
  25. Bai da cum de o dam in generalitati comentând la un singur videoclip.
    Asa e ,motociclist idiot .
    N-am motor si ies cu bicicleta de 2 ori pe an , da nu înțeleg frustrarea si parerea pe care multi o au despre motociclisti/biciclisti in trafic.
    Lipsa grava de toleranță pe poporul asta .
    Asa e cand ai plua mică.

    00
    • da, nimeni n-a vazut motociclisti pana la clipul asta si toti ne dam cu parerea aiurea. si sunetele alea pe care le auzi noaptea, desi ai termopanul inchis si nu ai geam la bulevard, sunt, de fapt, lilieci, nu motociclete cu evacuare modificata si neomologata, ceea ce le face si usor ilegale pentru drumurile publice.

      00
    • … si nici biciclisti pentru care se stie, regulile de circulatie nu se aplica in mod egal pentru toti participantii la trafic. De ce sa opresti la culoarea rosie sau sa dai prioritate unei masini care vine pe drum cu prioritate/culoare verde. Tu esti pe doua roti, esti boss.

      Acum ceva timp, pieton fiind traversam pe verde cand ce sa vezi, daca nu eram atent a venit un baiat pe bicicleta trecand pe rosu, ne-am ratat unul pe celalalt la milimetru.

      00
    • Mda. Toti motociclistii sunt cu tobe modificate si toti bicicliștii sunt boșși.

      Am înțeles ideea si cine judeca.

      00
  26. Sunt de acord cu ideea ca majoritatea motoristilor cu motoare de viteza de la noi sunt cretini dar aici soferul Audi-ului trebuia sa ramana fara carnet pt nepastrarea distantei in mers si circulat pe banda de urgenta.
    Daca motociclistul care mergea pe banda 2 avea mai putin de 130kmh soferul avea dreptul sa-l claxoneze, flasuiasca dara fara se aporoprie la intimidare de el.
    Daca motociclistul avea 130 sau mai mult, era obligat sa ramana in spatele lui si sa mearga fara sa-l puna in pericol.
    Asta ar spune orice judecator de la noi. Ca asa e legea si asa se interpreteaza.

    00
    • ala nu e motor de viteza, e un choopper/cruiser care in ciuda faptului ca probabil are cilindree mai mare ca audi-ul nu prinde 130 nici daca il arunci din avion.

      evident asta nu ii scuza nici manevra lui si nici soferului care in mod evident mergea mult peste viteza legala.

      pur si simplu s-au intalnit 2 idioti pe o sosea care in cazul asta a fost suficient de larga incat amandoi sa-si pupe copiii seara.

      00
    • deci….cand unu se baga peste tine pe banda…e „nepastrarea distantei” in cazul tau
      iar cand eviti accidentul, fara pagube este de luat carnetul pentru ca „circulat pe banda de urgenta”

      am mai invatat si azi ceva.

      00
  27. Apropo de inconștienți cu gura mare, acu juma de ora (nevasta la volan, eu in spate cu copilul) in giratoriu … spiralat. Din ăla in care trebuie sa te incadrezi bine ca să ieși unde vrei. Unul din spate claxoane, flasuri, era încadrat prost și credea că îi taie nevasta banda.

    După giratoriu ne-am oprit sa iau pâine, asta trage in fata mașinii și vine cu chef de scandal, că a văzut că e femeie la volan și probabil a crezut că sunt 2 copii in spate. Oricum trebuia să cobor așa că mi-am extras cu greu cei 1.85m de pe bancheta in stilul ăla că ai prea multi mușchi și nu ai spatiu (dupa 2 zile de munca la tara eram praf și mă mișcam in reluare) și când mă întorc sa ii explic despre giratorii, omul sprinta deja către mașina lui, a alunecat pe asfalt că ploua de și-a făcut praf nădragii și s-a suit așa murdar în mașină demarând in trombă. Am scos cardul din dash cam, sper că e filmata faza.

    00
  28. Unii motociclisti sunt prosti, unii soferi sunt prosti, absolut toti cei care rupeti comentariile pe aici ati facut, faceti si veti face gafe in trafic. Spor la vomat frustrari.

    00
  29. NOU
    #83

    A vrut sa vada cum este sa simti 1.5tone peste tibie sau ce a vrut sa faca?

    00
  30. NOU
    #84

    n-am citit restul cometariilor.

    nu l-a vazut. ori vorbea cu pisi, ori incerca sa le demonstreze ceva colegilor ori incerca ceva care i se parea ca „bate” la motor, era in grup asa ca nu s-a mai uitat.

    00
  31. Cred că e doar prost

    00
  32. NOU
    #86

    Noah, stiti ca in general, cand te uiti in retrovizoare pentru depasire, in prima secunda vezi o masina sau nu, in secunda 2, daca vezi o masina, incerci sa-i apreciezi distanta, NU si viteza. Apoi decizi daca e safe.

    Cand masina vine cu 200 kmph (dovada ca omul nici nu incetineste ci croseteaza printre benzi) e cam greu sa nu ajungi in situatii dintr-astea.

    am patit-o cu masina fix la fel crezand ca masina aia mica mica mica din departare nu are 220 kmph si am timp sa fac o depasire.

    ceea ce m-a facut sa repet ordinea de mai sus de doua ori, uitandu-ma de doua ori in oglinda ca sa inteleg cat de repede vine obiectul din spate (daca te uiti o data, nu-ti dai seama).

    In cazul asta eu as pune 60% din vina pe motociclist, 40% pe vitezoman.

    00
  33. Sunt 2 variante, ori nu s-a asigurat, ori nu l-a vazut. Chiar daca avea luminile aprinse la masina e posibil ca in momentul in care riderul s-a uitat in oglinda avand fie viziera fumurie, fie ochelarii de soare on sa nu-l fi vazut. Scuza aia cu „am vazut eu o luminita in departare dar am crezut ca am timp sa trec” care apare pe la anumite accidente moto functioneaza si in sens invers.

    Cat despre motivul pentru care a iesit din formatie, aici e un pic mai ciudat, riderul nu era lider, nu se vede pe filmare nici un obstacol si totusi nu prea iese intr-un unghi care sa suporte supozitia avansata de cineva ca ar fi adormit (nu e deloc imposibil, doar improbabil).

    Ce e interesant e ca desi Vali incepe practic cu un disclaimer, ca el desi a mancat o gramada de km la volan, nu are experienta moto, s-au gasit destui destepti care nu au mers in viata lor pe motor, dar care sunt experti.

    00
  34. NOU
    #88

    Polemica asta intre 2 si 4 roti e inutila. Aritmetica ar trebui sa va calmeze pe toti: 100 km/h inseamna 27 de metri pe secunda.
    Inca o data: 27 de metri pe secunda. Ca o comparatie, un TIR are lungimea maxima (admisa prin lege) de 18,75 m (cu exceptia transporturilro agabaritice).
    Faceti doua exercitii:
    1. Priviti inainte concentrat (focus pe ceva anume) si apoi, intoarceti capul 90 de grade in lateral si incercati sa focusati privirea pe un obiect mai indepartat, orice, dar nu mai inalt de 1,5 metri. In cam cate secunde realizati ce naiba e obiectul? Asta daca NU este in miscare.
    2. Mergeti cu un amic intr-o parcare de mol. asezati-va la distanta de 27 de metri unul de altul, in linie dreapta, fara obstacole intre voi, si incercati sa loviti cap in cap in mai putin de o secunda, alergand unul spre altul. Asa realizati ce e aia „viteza”.

    Viteza de reactie a creierului, demonstrata prin tot felul de teste, este de 2-3 secunde, minim. Plus 1-2 secunde cat intorci capul sau schimbi focusul privirii.

    Pentru 2, 4, 16 roti, fizica, anatomia si aritmetica sunt aceleasi.

    00
  35. … a fost pe faza cel cu masina :D… vb aia, 5 roti nu-s ca 2.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.