Acum o lună, Radu se plângea că a durat 51 de zile să îi ajungă o comandă de la IKEA. Am râs un pic, am comandat ceva pe 12 noiembrie, pe 15 a ajuns. În weekend le-am montat, cu vechile dulapuri fac un grătar la iarnă.
Un alt cititor a comandat ceva pe 17 noiembrie cu asamblare, a plătit, au livrat pe 18 și de atunci stă cu pachetele în casă. Au sunat azi și cea mai apropiată dată pentru montaj a fost stabilită 5 decembrie.
Și Radu, și cititorul sunt din București, că noi în provincie nu cred că avem opțiunea de montaj.
Dar, problema IKEA mi se pare mișto de tot: să nu poți livra și monta câtă cerere este. Înainte să comand de la ei, mă uitam pe eMAG la ce mobilă se vinde pe acolo. Dezastru. Eternele faze cu “nu poți să mobilezi o cameră, că nu avem toate elementele necesare”, “nu avem poze la produse”, “nu avem culori să mobilezi o cameră” și tot așa.
Și în timpul ăsta IKEA vinde de rupe și nimeni nu vrea să copieze simplitatea și eficacitatea lor. Că e greu.
Eu nu merg in ikea fizic, nu-mi place conceptul lor de magazin, ma simt ca un soarece intr-o cursa. Online e mult mai ok, au livrat si montat rapid in vara asta. Probabil ca fiind sarbatorile acum au si mai multe comenzi decat de obicei.
Du-te o data in afara orelor de varf, si o sa vezi ca e placut si in magazinul fizic.
A zis că nu-i place conceptul magazinului, nu aglomerația. Pt alfabetizați funcțional sunt chestii diferite.
@A: Te-ai gandit ca, poate (si subliniez, poate), tocmai conceptul magazinului predispune la aglomeratie si asta il deranjeaza pe Cristi? Sintagma de „soarece intr-o cursa” poate duce cu gandul la aglomeratie, in contextul dat. Asta ar explica de ce Leo i-a sugerat sa mearga in afara orelor de varf.
Am comentat, din cauza replicii tale acide cu alfabetizatii functional. „Viata e complexa si prezinta multe aspecte”.
magazin de mobila placut…eh, fiecare cu gusturile lui
@Alin – N-ai cu cine.
@Alin, @Leo, am fost în magazinul ăla. te simți ca un șoarece în cursă și când ești tu și angajații.
@m
Acum cativa ani am dat mii de euro pe un pat si pe un dulap de haine de la o firma romaneasca de mobila care se dorea premium. Si arata mai rau decat cea mai ieftina varianta din carton de la Iea. Pentru ca producatorii romani de mobila, oricat de scumpi ar fi, au numai modele care par neterminate. Colturoase, necizelate.
Nu e chiar bine să faci grătar cu mobila, vopseaua și lemnul au tot felul de chestii nasoale prin ele.
da, man, lac pe ele, știu, glumeam și io…
Vopseaua si lacul dau gust carnii. Eu folosesc numa picoare de scaun de la mobilier interbelic, $aracilor.
In alta ordine de idei, 1 din comenzile de BF a ajuns astazi, si de la murphy citire era fix aia de care aveam nevoie. Emag. Abia astept si la anu campania: platiti cu cardul.
Mobila de „lemn” de la Ikea are 60% adeziv si 40% rumegus. Ca sa fie clar, cand va laudati cu mobilele voastre scumpe de lemn de la ikea…
Se stie, gratarul bun nu se face cu mobila ci cu palet. De ala venit cu vaporul din China.
De la ikea a comandat un prieten mobila de bucatarie.Fără montaj.
A venit o uşă cu alt finisaj.
Next: aşteptați pînă vă trimitem finisajul corect vreo saptămînă.
Altfel, în toată țara (mai puțin în TR, CL şi alte județe necontributoare la bugetul TVA, pe ăştia io fi căutînd Vosganian???) este de montat dar nu sînt suficienți montatori(iar din aştia nu toți montează corect).
Am cautat un birou. În toate magazinele de duzină cu birouri (nu am căutat la MobExpert) aceleași modele, toate au același aspect fad și deloc ergonomice. De picioare reglabile nici nu poate fi vorba, ceva mai înalte decât standardul nici atât. Soluția? IKEA. Picioare reglabile, ~600 de lei. Ceva mai mult decât imi dorisem să dau initițial, dar dacă alte soluții nu sunt…
Am platit ceva pentru transport (420 de km de Bucuresti) dar s-a meritat. Oricum daca cumperi mai multa mobila, e de recomandat. Comparat cu ce am mai cumparat de pe emag sau dedeman, e mult mai usor de montat pentru un amator. Poate pentru profesionistii din domeniu e altfel.
Bai, daca SE merita, e DE recomandat.
Recomanzi cu incredere? Sau…
Recent am avut o experienta proasta cu serviciul de montaj furnizat de catre Ikea prin intermediul partenerului PRO NATUR. Am ramas cu elemente neinstalate la o bucatarie (chiuveta, cuptor, plita, hota) pe care le-am instalat ulterior in regie proprie. Insa cel mai deranjant a fost modul in care am fost tratat de catre cei de la Pro Natur. O bila neagra pentru ei si IKEA care tolereaza asemenea parteneri.
Daca nu cumperi chiuveta, cuptor, etc de la ei, in mod normal nu iti fac instalarea.
Sunt 2 echipe: una monteaza mobilierul, celalata restul electrocaznicelor. Si vin cam la o saptamina una de cealalta. Ma rog, asa a fost la mine.
Instalarea era achitata catre IKEA si prevazuta, drept pentru care am si primit inapoi o suma de bani din partea IKEA. Dezamagit insa de colaborarea cu cei de la Pro Natur
Motivul e clar de ce: sunt multe comenzi si au putini colaboratori de montaj. Sunt relativ simple de montat de la Ikea, mult mai simple ca celee de la Jisk sau cine stie ce bricolaj. Am montat singur un pat si o biblioteca. Eu zic ca daca esti varza rau in cel mai rau caz platesti un mester random(electrician, tamplar, instalator, etc.) care sa stie sa citeasca o plansa de asamblare facuta pt copii si nu se poate sa nu o scoti la capat in doi.
Decât să cauți un meșter random în București care să vină în cincinalu’ asta mai bine înveți să montezi deși ai două mâini stângi și una paralizată.
Personal am doar cuvinte de lauda. Comandat cu ocazia mutatului la casa noua in cateva transe de multi bani, toate au venit in cateva zile de la comanda. Mi se pare decent 169 de lei transport la 100-120 de kg, la 400 km de Bucuresti. La ultimul transport a venit un colet pocnit de Fan nici nu am mai ridicat, am facut direct sesizare, a doua zi aveam coletul nou primit.
Montaj? Pentru ce, cred ca si cu doua maini stangi si lobotomie se pot monta…
Am comandat în vară mai multe de la ei, o bibliotecă, două paturi, un birou, o saltea. Și pe când mi le aduceau băieții în casă m-am apucat și am desfăcut un pachet să văd în ce stare sunt scândurile alea. Vaaai, ce scandal mi-au făcut, că nu am voie să desfac nimic, de abia după ce pleacă ei să mă uit etc. Dar așa, cu răutate, de parcă le dădusem una în cap. Am sunat instant la IKEA, unde mi-au confirmat că nu e cu verificarea coletului, ceea ce mi se pare o mizerie. Și asta după ce cu un an înainte îmi ciobiseră puțin un șifonier, dar era în spate și nu am mai sunat să-l returnez, am lăsat așa…
Nu scuz modul in care vorbesc dar exista o procedura – dupa ce ai semnat hartia ca ai primit marfa, e problema ta, inainte e problema lor.
Daca in timpul transportului ei strica marfa, trebuie sa o ia inapoi, sa o schimbe si apoi sa o ti-o aduca inapoi.
Mie n-au vrut sa-mi urce pachetele la etaj (etajul 7, doua lifturi funcţionale, comandasem o canapea extensibilă mare, da, e grea, d-aia am plătit transport in loc sa mi le iau singura). Ca sunt grele si ei nu sunt platiti pt. asa ceva, îi doare spatele, pai stiti dvs. doamna, cat de grele sunt?? Stiti ce serviciu groaznic e asta? Pai ne rupem spatele!! Ia incercati sa le urcati dvs., sa vedeti ce greu e! Serios, incercati! (n-am incercat nimic)
Am ramas cam interzisa, am sunat la IKEA, au primit un telefon, le-au adus pana la usa asa cum era datoria lor. Cu mârâieli despre cum e românul rău şi cum o să mor singură de răutate si nu am suflet, ca o sa ma pedepseasca dumnezeu….:)) in alea cinci minute, m-am simtit Andrew Ryan!
Asta e una din fazele minunate la IKEA, dar greu de implementat pe la noi: PROCEDURI. Si de asta cred ca este foarte greu pt. alte companii sa faca ceea ce face IKEA, e greu sa implementezi proceduri intr-un loc unde oamenii urasc autoritatea si tot ce este conex autoritatii, incercand fie sa fenteze, fie sa se opuna direct unei norme, fie ea de business sau de comportament. Altfel, sunt tot felul de firme care ofera dulapuri ce se asambleaza groaznic de greu, fara instructiuni, cu gauri date aiurea etc. E si asta unul din motivele pt. care eu apelez la ikea, nu doar pretul: reliable quality.
(parerea mea)
Echipele de montaj însă sunt foarte eficiente, eu i-aş angaja şi pt. altele. Ma gandesc ca poate de asta nu ajung repede, pt. ca nu sunt destui meseriasi cu calitatile astea pe care sa-i poti angaja (sa stie ce fac, sa respecte procedurile, sa fie punctuali, sa nu se rasteasca la client etc.).
deci da, parerea mea e ca Romania are o mare problema cu mana de lucru, de asta nu are ikea concurent: abia gaseste ikea angajati competenti si politicosi, daramite o firma mai mica, ce ofera probabil salarii mai mici (sau nu ofera si altele in pachetul salarial).
Firma care livrează nu e același lucru cu Ikea, e un srl separat făcut de un directoraș de-acolo. Deci, idei suedeze, practică românească, de-aia dau gherle cu livrările. Iar Radu nu vrea să creadă în româneală.
Intr-o vreme livrau si cu FAN-ul.
Cred ca pe eftimie asta il putem pune ca stema pe steagul romaniei. Mai romanism decat asta rar auzi: e un srl facut de un directoras de-acolo. Pai ia spune-ne, mai eftimie, cu subiect si predicat numele directorasului si numele firmei facuta de el. Banuiesc ca e de-a dreptul elementar sa ne spui informatiile astea, ca doar nu vorbesti dupa ureche.
Nu e directoraș, e de-a dreptul ceva rudă cu Puiu Popoviciu. Știți, ăla care le-a vândut românește (adică furate de la stat) terenul de sub halele alea unde ne simtem noi bine văzănd idei suedeze. Cu subiect și fără predicat firma se numește ProNatur.
Mie mi-au livrat in doua zile de la comanda. Sunt din Iasi.
Exista si oameni care cumpara de la IKEA si isi suprima voluntar placerea de a monta mobila? Pai aia e toata distractia. Inteleg la fete, unghii, alea alea. Dar un barbat care nu isi monteaza propria mobila, ala nu-i barbat,
mai bine stau si ma uit in gol decat sa montez mobila
Ce bonding mai bun cu baiatul tau, decat sa montati impreuna o bucatarie IKEA ? Been there, done that.
Subscriu!!! Ma simt ca un copil cu un set nou de lego, abia astept sa deschid pachetele…
Eu am intrat in sevraj odata ca lipsea un surub din pachet. Surub din ala special, de colturi, nu se gasea in alta parte. A doua zi m-am dus glont la Baneasa si abia dupa ce mi-au dat un surub mi-a mai venit pulsul la loc.
Doar canapeau am ales s-o livreze ei restu’ mi- au încăput în maşină(na breck) , canapeau a venit chiar cu 2 ore mai devreme decât ne înțelesesem…..şi mi-au băgat-o şi în casă…tut provincie..😂😂😂
Cei care comanda cu montaj poarta cumva blugi mulati si se epileaza la acelasi salon cu prietena?
nu, e un middle management foarte ocupat. nevasta are timp, dar nu se pricepe.
nu, ca si aia e bataie de cap care nu e necesara. ca montatul de mobila in regie proprie.
blugi mulati nu, e prea mare.
Nu, nevasta insista sa ia cu montaj cu tot, ca el e ocupat cu serviciul iar baietii de la montaj vin in timpul zilei
Ești neinformat, nu exista magazin de mobila cât de cât decent care sa nu fie cu aceeași problema. F multe magazine imediat sub eșalonul retailerilor mari afișează direct pe site-uri sau pe foi printate in showroom, citez „nu mai putem prelua comenzi pentru anul în curs” încă de acum 2 saptamani.
Miercuri la Casa Rusu, un colțar nu foarte special dura minim 65 de zile, fara schimbarea tapițeriei default. 45 de zile la orice alta livrare de mobilier mai mare decat o masa de cafea simpla. Exceptand strict chestiile din showroom, care și alea aveau destule foi cu ‘vandut’ pe ele, nu prea găsești în condiții rapide nicăieri. Știu magazine cunoscute unde comenzile se preiau acum cu livrarea în martie 2018. Majoritatea fabricilor lucrează la turație maxima, aparent e un boom pe piața asta. De asemenea, multe fabrici mai de doamne ajuta au contracte prin care își rezerva o mare parte din producție pentru retailerii mari (ikea, kika, mobexpert).
Legat de montaj, din ce am inteles eu (încă îmi lipsește experienta personala relevanta), mai repede se misca cei cu echipe dedicate, decât cei cu subcontractori.
Intelegi mai bine acum de ce nu e asa simplu când comanzi mobila VS topoare si TVuri?
Și niște cifre, sa fie si ceva util în comentariul asta :
-un etaj de urcat mobila la livrare – 2% din valoarea comenzii. Stai în ansamblu rezidențial la et 12 si cu lift prea mic, 25% in plus doar caratul.
-montaj poate varia in functie de valoarea comenzii, intre gratuit, 2% si 6%.
*cotatii oficiale din magazin, cu factura etc.
fabrica de mobilă de la rupea e de vânzare de juma de an. doar zic
eu renunț la casa de vacanță, tu renunți la șeptar…
Dupa experienta din acest an (mobilat un apartament )am invatat ceva : voi cumpara orice de la Ikea dar FARA montajul lor aka Pro Natur .
Eu nu pot sa cred ca exista oameni care citesc blogul asta de bricolaj si nu sunt in stare sa isi monteze o mobila de la ikea…
zicea mai sus vali ca sunt oameni extrem de ocupati, care nu au timp sa monteze o mobila…dar au timp sa o arda aiurea pe net si sa citeasca bloguri.
Cred că ai greşit adresa.
Bricolajul îl ai pe aici: http://www.brico-boss-vali.bv
vali.bg, ca să fim cinstiți până la capăt
Asta cu „mi-am luat mobila de la IKEA, sa mi-o monteze ei” ma amuza intotdeauna. Cum zicea un comentator mai sus – instructiunile sunt de asa natura incat si oameni cu lobotomie si doua maini stangi pot monta asa ceva.
Ma gandesc sa ma fac montator de mobila de la IKEA – nu gasesti loc la montaj? Suna-ma pe mine – am montat paturi (din ala cu sertare dedesubt si noptiere la cap), birouri, rafturi, dressinguri PAX, camera copilului. Nu ma bag la bucatarii, ca apartamentele romanesti nu au colturi la 90. Rog seriozitate!
Eu cand merg la ikea mai mananc si un gulas in ziua aia. So double fun
daca ai o hernie de disc nu e asa fun sa montezi mobila. numa zic. orice sarcina simpla, chiar si aplecatul dupa un cui, poate fi chinuitoare.
dar da, e fun rau
Cred ca trebuie sa bagi banii de mobila intr-o operatie.
Ce bine e de boschetari,ca ei nu au treaba cu mobila de la Ikea….
Am comandat de doua ori online de la ikea. Ambele comenzi au fost livrare fie cu intrazaiere, fie incomplet si cu intarzaiere. Iar serviciul de montaj =0.
In afara de asta, singurul mod prin care am reusit sa le aduc la cunostinta problemele a fost fb messenger ul(multumirii agentiei care se ocupa de social.media)
Pe mailul dedicat Bucurestiului sau la telefon nu a raspuns nimeni. Am sunat de f multe ori.
In rezumat: serviciul de comenzi online Ikea e o gluma (proasta), serviciul de relatii cu clientul e doar o chestie de PR (cand iti raspund , dupa ce tu deja ai fost la ei , iti spun doar ca le pare rau si iti cer sa ai rabdare pana te cauta ei),iar serviciul montaj nu exista. Stai mult si bine cu pachetele in casa si, daca ai cumva noroc, poate iti raspunde cineva de la serviciul relatii clienti ca sa ti spuna sa mai ai un pic de rabdare ca revin ei cu un telefon. Bineinteles, nu revin.
De acum, cumpărăturile online la IKEA sunt și mai simple.
Pentru a ne îmbunătăți serviciile și soluțiile oferite dar și experiența de cumpărături, pe 23 ianuarie am lansat o nouă platformă de cumpărături online, care te va ajuta să alegi produsele mai ușor. În plus, ai și noi opțiuni, cum ar fi alegerea zilei și a orei la care vrei să îți fie livrate produsele comandate.
Credem că această schimbare îți va ușura și mai mult procesul pentru viitoarele comenzi online, pentru ca singura ta grijă să fie răspunsul la întrebarea…oare ce să aleg dintre atâtea produse?
Dacă ai întrebări, nu ezita să ne scrii.
Produsele IKEA: mult foarte mult plastic rumegus carton lemn aproape deloc. Facute din resturi ramase prin fabrici. Au un sigur concept. Sa arate cute si sa fie ieftine. Ieftine doar pt IKEA. Pt clienti le vand la pretul pietei. Afara e un brand pt amarasteni dar le noi se cred de lux. Value for money este zero. Am renuntat de mult sa cumpar toate chinezariile lor. Uitati-va atent pe ce dati banii.