Am dat de un articol complet idiot pe un site numit cars.ro, în care autorul anonim încearcă să prezinte avantajele Dacia Logan 1.0 SCE 75CP în fața altor mașini și reușește să facă fix contrariul. Articolul e aici.
Să spicuim:
Foarte multi soferi sustin ca decat sa isi ia un Logan nou, mai bine isi achizitioneaza o masina germana la mana a doua. Totusi, exista multe persoane care considera ca un Logan este alegerea perfecta. Loganul 1.0 SCe este foarte popular acum printre romani. Oare de ce? Sa vedem care sunt principalele 10 motive pentru care acest model este alegerea perfecta pentru noi, romanii.
Nu știu să fi auzit pe cineva să aibă un Logan din ăsta, dar poate prietenii mei nu sunt în target.
1. Pret mic… cel mai mic din Europa
Acest model este unul foarte ieftin. Si daca optezi pentru Programul Rabla vei putea achizitiona un Logan 1.0 SCe la doar 6.999 euro cu TVA. Gasiti o masina noua la pretul asta in alta parte? Credem ca nu!
Mașina e vreo 7000€, versiunea de bază și da, e cea mai ieftină mașină nouă de pe piață.
2. Impozit mic
Pentru aceasta masina, veti plati un impozit mic. La un simplu calcul, veti descoperi ca, datorita motorului cu capacitate de 998 cmc, veti scoate din buzunar anual doar 30 de lei. Suna foarte bine, nu-i asa?
La un motor de 1.5 se plătesc 60 lei pe an impozit. Nu e un capăt de țară și nici un deal breaker pentru nimeni impozitul anual. Mai ales după ce descoperi cât de leșinat e motorul.
3. Asigurare mica
Si pentru asigurare veti plati putin. Asta pentru ca si la asigurare se ia in calcul capacitatea cilindrica. Si cum Logan-ul 1.0 Sce are 998 centimetri cubi, asigurarea de raspundere civila costa putin. Iar daca vreti sa va faceti CASCO, stati fara griji, si aici preturile sunt mici.
La fel, diferența dintre 1.0 și 1.5 e mică.
4. Consum redus
Atunci cand ne gandim sa ne schimbam masina, consumul de combustibil este un criteriu la fel de important precum pretul. Daca o masina consuma putin carburant, ea intra rapid pe lista posibilelor achizitii. Un Logan 1.0 SCe consuma, in aglomeratie, 8 litri/100 kilometri, cu aerul conditionat pornit.
Da, dar la prețul de bază nu are aer condiționat, nu? Are din ăla manual, pe care îl aveau mașini acum 20 de ani. Plus, la 7.000€ nu e tocmai izolat bine, deci ACul o să meargă mai mult și, amuzant, trebuie oprit când mașina vrea să urce un deal.
In afara orasului, masina va consuma mai putin: 5 litri pentru 100 kilometri. Iar daca optam pentru a doua varianta de motorizare, cea cu buton ECO sau cu sistemul Start/Stop, masina va consuma si mai putin.
Tot 5 îmi consumă și mie mașina cu motor de 2 litri.
5. Ideala pentru GPL
Motorizarea cu trei cilindri este perfecta pentru a-i monta un sistem GPL. Ce inseamna asta? Ca masina va deveni mai economica. Cum? Pai pretul gazului este de in jur de 2 lei, iar asta inseamna ca diferenta se va observa, cu siguranta, in buzunar.
După ce că motorul e super leșinat, GPL îi mai trebuie, să îi taie 20% din putere. Pentru că logică.
6. Costuri de intretiere minime
Aceasta afirmatie este valabila aproape pentru orice model autohton. Motorul aspirat, cu alimentare pe benzina nu are nevoie de prea multe operatiuni de intretinere. In afara de schimbul de ulei si filtre, nu va fi nevoie de mare lucru.
Doar că, dat fiind ce drumuri avem, toate articulațiile vor trebui și ele schimbate destul de des.
7. Fiabilitate mare
In ceea ce priveste motorul, nu prea exista multe lucruri care se pot strica. De ce? Pentru ca masina nu are turbocompresor, nu va consuma ulei si nu exista nici probleme cu injectoarele. In mare, Logan-ul 1.0 SCe are un motor simplu, necomputerizat, care nu are multe componente care se pot strica. Asta o face un model foarte fiabill. Practic, cu Logan 1.0 SCe poti merge ani de zile fara sa trebuiasca sa schimbi mare lucru.
Da. Cu condiția să nu o ambalezi prea tare și să nu fii mai mult de două persoane în ea. Deci mai mult în oraș, mergând prin aglomerație.
8. Dotari suplimentare ieftine
Daca vrei un model mai dotat, nu te va usca de bani. Dotarile suplimentare sunt relativ ieftine, asa ca iti vei permite sa iti iei, spre exemplu, un sistem media mai performant. El costa in jur de 300 de euro. Si alte dotari suplimentare sunt la fel de ieftine.
Sistem media performant înseamnă ecran tactil, nicidecum boxe mai bune.
9. Spatiu generos
Producatorii au reusit sa ofere clientilor sai un spatiu generos pentru bagaje. Logan-ul 1.0 Sce ofera si in interior un spatiu mare pentru pasageri.
Mașina ideală pentru cărat bagaje: motor de 1 litru. Dap. Logică beton.
10. Nu irosesti banii
Mai exact, un Logan 1.0 SCe se va vinde foarte bine, in caz ca vrei sa faci asta. Adica nu vei pierde foarte multi bani.
Da. O cumperi cu minim 9.000€, o vinzi cu 2.000€ dacă ai noroc. Fiind ieftină, după 5 sau 7 ani o să fie extrem de varză, deci cumpărători puțini.
Bun articol. Bună presă.
Loganul e puturos si cu motor de 1.4 nu vreau sa-mi imaginez cum e cu motorul de 1.0
Le-am condus pe ambele. Cel de 1.0 e mai vioi
1,4 are două supape pe cilindru , 1,0 are câte patru și asta duce la o creștere de putere . 1,0 are tot 75 cp precum 1,4 iar cutia de viteze este schimbată , fiind foarte scurtă pentru a ajuta la demaraj . Dacă nu vă pricepeți la lucruri tehnice mai bine vă abțineti de la comentarii .
Logan-ul nu este niciodata alegerea perfecta. Sigur nu Logan-ul ala.
In alta ordine de idei, masinile din ziua de azi (poate cu exceptia celor de lux) sunt mult mai slabe dvdv calitativ, si mult mai scumpe decat acum 10 ani. Sau chiar decat acum 5 ani.
Sunt curios ce masina de 2.0 pe benzina ai de consuma 5 L, daca e motorina comparam mere cu pere.
Caută 2.0 120 CP de la Mazda. Benzină.
@GuestStar: Mazda aia de 120CP 2.0 benzina mi-a consumat 8.8% mediu pe 10.000 km. Nu e mult dar nici 5% nu e.
Se făcea referire la consumul exterior, în plm. De ce nu citiți și voi toate cuvintele?
@c.daniel: ai dreptate, eram confuz din cauza continuarii ca „start/stop scade si mai mult consumul exterior” de parca start/stop s-ar activa la drum intins.
Cand aveau motoarele pe benzina de 2L 120cp? In 91?
@Robert: surprinzator, au si in 2017. Am inteles ironia, ei zic ca ar fi mai fiabile ca sunt doar aspirate fara turbine, dar nu stiu daca sa ii cred, o sa aflam cu timpul.
Nici nu știu de cine sa rad mai întâi …
@cris: cel mai tare motor de 2l aspirat (cel de pe Honda S2000) avea „decât” 240 de cai. În 2009, că nu se mai produce. Nu cred că l-au oprit pentru că nu era fiabil, la urma-urmei Honda e primul producător de motoare din lume.
Punctu 7. Renault face motoare fiabile. REcent am cumparat un Clio 2007 cu motor 1.2 75CP, 170 000km cu 700 lire…da 700. MAsina aia nu mai vazuze ulei si filtere de pe vremea lui Iisus, uleiul era pana la varful jojei. Cine a avut-o nu i-a pasat deloc. partea buna, motoru merge fin, trage in parametri, n-are nici pe dracu. + cutia si ambreiajul, functioneaza normal.
My 2 cent, motoru ala 1.0 SCe o sa tina o vesnicie daca e intretinut, nu conteaza ca-l tii mult la 3500-4000 rpm
Păi e bun pe Clio, sau in cazul de față ar fi potrivit pe Sandero care sunt mașini mai ușoare.
Boss, 1.2 a fost un motor mega fiabil in comparatie cu 1.6 sau chiar si 1.4 cauta reviewuri.
E ca 1.9 tdi ala vechi. Nu il compari cu 1.0 nou 3 pistoane lesinat si forjat sa mearga euro 5 sau cat o fi gatuir de toate sistemel posibile eco. Singur avantaj e adevarat ca nu e turbo ca fiabilitate, ca in rest de ce ai cumpara asa ceva?
Daca si la masina de motor 1.0 iti pui GPL, atunci e clar iti mananci de sub unghii in fiecare seara in mijlocul sufrageriei.
de ce asociaza lumea GPL = saracie?
Pentru ca GPL=saracie, in tarile civilizate nici nu ai voie sa-ti instalezi asa ceva pe masina
Pentru ca majoritatea oamenilor isi pun GPL pe masina fix din considerentul costurilor.
sirneo: ce zici acolo boss?
ParamPam: deci, numa saracii se gandesc la costuri, nu? Faptul ca e un combustibil mai putin poluant e ok, nu?
*atentie la gepele ca fute supapele.
SIRNEO: unele masini vin din fabrica in tarile cu apa calda. Vezi VW, cas celebri, bubuie rezervoru.Au si murit unii.
SirNeo, n-am gpl, nici nu ma bate gandul, dar ia zi-ne care ar fi tarile alea „civilizate” care iti interzic sa pui, in service desigur si cu toate omologarile si autorizatiile, o instalatie care reduce consumul si face si masina mai putin poluanta.
@Animaloo, ma faci sa rad daca-mi spui ca un bo$$ cu un TedeIi de 3.0 si-ar pune GPL pentru ca in realitate tine la natura.
Si da, numai saracii isi pun GPL pe masina cu gandul la costuri. Fie ca vorbim despre partea financiara, fie de cea a duhului, tot saracie se numeste. O persoana normala ar trebui sa se gandeasca la intregul ansamblu al costurilor cand isi alege masina. Daca nu iti permiti carburantul, inseamna ca nu iti permiti nici masina.
https://en.wikipedia.org/wiki/Autogas
cu referire la tarile civilizate
de unde si pana unde faptul ca te intereseaza cati bani dai pe orice si incerci sa optimizezi costuri inseamna automat saracie ? si asemena pareri exprimate unde ? chiar la propovaduitorul frugalitatii
oricum hai sa plusez ca doar nu trebuie sa aduc argumente pentru ceea ce zic – nu majoritatea folosesc gaz gandindu-se la costuri ci 99.99% – asa si ? ii face asta pe toti saraci ?
@im: Si a-ti alege o masina mai potrivita bugetului tau nu tot optimizare a costurilor se numeste? Daca-ti iei o masina scumpa la pretul de achizitie, piese, intretinere si cu consum mare, si o treci pe gaz ca „iti optimizezi costurile” (a se citi „e mai ieftin”) se cam numeste saracie…cu duhul.
am vrut sa iti explic economic de ce te inseli, dar pot sa iti spun doar ca esti un prost. Genul de prost care analizeaza optiunile altor oameni, optiuni care nu il influenteaza, ba mai mult, il ajuta, cum ziceam, gazu e mai curat. Cam aici te intereseaza pe tine.
„Daca nu iti permiti carburantul, inseamna ca nu iti permiti nici masina”. Apai, cum nu imi permit carburantul? Toma ce mi-am pus GPL ieftin (exceptand suedia, da plm, stam in romania). Masina a costat cu 1000E mai mult si, din cand in cand, in jur de 60k Km, tre sa repari supapele.
chiar nimeni nu calculeaza pana la capat. gpl-ul e jumate la pret. consumul nu e chiar dublu, dar este semnificativ mai mare. puse cap la cap iti rezulta cativa bani mai putin la kilometru parcurs. la 2000+ lei instalatia rezulta un minim un minim de 25-30.000 de kilometri parcursi pentru a acoperi cheltuiala. dac adaugi si cheltuielile suplimentare cu benzina/motorina, intretineri suplimentare, faptul ca trebuie sa alimentezi mai des si statiile gpl sunt ceva mai rare decat benzinariile probabil ca trebuie sa parcurgi undeva de la 50.000 de ilometri in sus pentru un „break even”. adica daca esti taximetrist probabil merita. daca esti tataie care face 10.000 pe an… probabil mori inainte…
3000lei
2.3 lei diferenta gaz- benzina. A fost si mai mult. Dar, cu tot cu consum mai mare (1%) zicem 2lei diferenta
deci. Pentru break even avem 3000/2 = 1500l
Avem benzinara. 8% consum mediu ca mai mergem si in oras. rezulta un 18750km pentru break even. In Romania revizia ii cam 180lei. deci inca 90l de diferenta. Deci inca 1000km/an. Undeva la 60k ti-am zis, apar probleme care costa diferit.
18k pentru break even. La o masina cu consum decent (la care nici macar nu m-as complica cu gpl). Cand vorbesti de un 10-12 mediu, deja km devin jenanti. Deja cand vorbesti de Europa nu de Romania iarasi sumele sunt nitel altele (50c vs 1.3e)
Dar da. Iti rade un prost de pe net pe calculele tale.
*nu merita gpl in tarile nordice. Finlanda nu are gpl. Norvegia are da nu le-am gasit. Suedia are, dar diferenta intre gpl si benzina e de 10centi
+1 pentru animaloo
Am mai explicat pe aici, mai zic odata poate va intra in cap :
1) GPL nu inseamna minus 20% din puterea motorului. Poate insemna pe vremea Daciilor 1300, cand era alt tip de instalatie. Minusul de putere este 3% dar in exploatare nu se simte aceasta asa-zisa diminuare a puterii
2) Am masina cu motor benzina 1.4 aspirat, 105.000 km pe GPL – nici o problema. Cost instalatie 2800 lei, cost amortizat dupa mai putin de 20.000 km.
3) Consum : maxim 13% GPL in Bucuresti, mers dimineata si seara bara la bara (taiat Bucurestiul de la sud la nord). Distanta parcursa: 40 km tur-retur. Consum benzina afisat de computerul de bord (care calculeaza consumul de benzina, nu „stie” ca merg pe GPL) : 11%. Consum GPL (calculat de la plin la plin) : 13%. Cost benzina : 5.10 lei litrul. Cost GPL : 2.45 lei litrul. Faceti calculele, va rog.
Pentru mers extraurban am un consum de maxim 10% GPL daca merg pe autostrazi in limita maxima de 140-150km/h, si 8.5% daca merg pe celelalte tipuri de drumuri din Romania. Consum benzina : 8% pentru autostrada si 6% restul.
Sigur, dupa parerea vitejilor din spatele tastaturii sunt un sarac. Dar un sarac fericit care economiseste lunar cateva sute bune de lei fara sa faca vreun compromis.
Animaloo, calmeaza-ti tatele, „daca nu iti permiti carburantul, nu uiti permiti nici masina” era un comentariu general. Faptul ca debitezi tampenii pe o pagina de wordpress nu te face nici pe tine un fulg frumos si special incat sa imi doresc sa fac referire la tine in mod special. Revenind, poate esti tu un caz deosebit, dar 90% din cei care isi pun gepeleu sunt cei cu gioarse ieftine vai de mama lor, care oricum sunt prea scumpe pentru ei, si tedeistii fuduli cu motoare de 3.0+, care vor sa scape un pic mai ieftin in toata treaba cu prefacutul unui trai bun. Si nu ma incalzeste cu nimic partea cu poluarea mai putina cand stau cu orele la semafor inconjurat de sutele de mii de gioarse gepeliste aparute peste noapte, ca vorba aia, <>. A, da, hai sictir.
L.E. Intre <> era „e mai ieftin deci imi permit sa merg si eu cu masina”.
animaloo, ca de obicei incerci sa pari istet si tot ca de obicei, in afara de replicile haioase, nu prea iti iese. cum aparent nu ai priceput la faza cu pompele din benzinarii o sa iti explic cu subiect si predicat. eu nu vorbesc din auzite ci din experiente directe. sunt un om care face intre 50 si 80 de mii de km anual in interes de serviciu cu diverse autoturisme si inca un pic personal, totul in regim combinat. in ce priveste gpl-ul am avut 3 experiente. un logan de 1.4, un cielo si un ford mondeo. la logan si cielo consumul era undeva intre 40% si 60% mai mare, la mondeo nu stiu, nu am mers doar vreo 60 de kilometri si nu am decat vorba proprietarului asa ca nu o bag in calcul. la primele 2 diferenta de putere era insezizabila, la mondeo se simtea. in ce priveste intretinerea nu ziceam ca o faci mai des ci ca ai DOUA sisteme de alimentare care trebuiesc intretinute. iar faptul ca gazariile sunt mai rare, rezervoarele mai mici si consumul mai mare nu face decat sa adauge la kilometrii parcrsi „in gol”, ca nu toata lumea le are pe strada lui sau in drum si cam trebuie sa ocoleasca pana acolo. asta pe langa faptul ca mai trebuie sa dai si prin benzinariile propriuzise ca mia trebuie si benzina/motorina din cand in cand iar iarna nu chiar asa rar.
asa ca ce ai calculat tu este aproape cazul ideal, super optimist. cazul mediu este mult mai aproape de ce zic eu si exista si cazuri mult mai rele. dar tu poti continua cu istetismele, oricum te prind mult mai bine decat atunci cand incerci sa pari intelept.
1. Apropo de unde a plecat firu: da, la motor asa mic e oarecum inutil gplul. Merita daca faci multi km in oras
2. Ce legătură are WordPressu meu cu discuția asta q
3. Practic te doare in pendula de poluare dar te deranjează poluarea
4. Esti prost
nu precizezi cui te adresezi iar eu fiind ultimul care ti s-a adresat o sa fac aroganta si o sa ma consider vizat…
1. ihim, aici suntem de acord
2. nu eram eu.
3. nu eram eu.
4. coroborand punctele 2 si 3 multumesc ca ma consideri egalul tau ;).
daca nu eram eu cel vizat, pana mea, cele 4 raman valabile…
„consumul era undeva intre 40% si 60% mai mare”
ma, da-o dracu. 40% mai mare? Ai incercat sa reglezi sistemul? sau ai avut unu d-ala vai mama lui? Realizezi ca daca ar fi consumu la 60% tocmai te-ai pishat pe diferenta de pret, nu? Foresterul ia cam 1-2/% deci undeva intre 10-20%
„in ce priveste intretinerea nu ziceam ca o faci mai des ci ca ai DOUA sisteme de alimentare care trebuiesc intretinute”
gen sa tii benzina in rezervor? Si din cand in cand sa mai mergi si cu benzina? Si, pe langa revizia normala sa mai dai 180lei/an? Bani pe care ti i-am calculat acolo
„gazariile sunt mai rare”
depinde foarte mult de zona in care stai si drumurile pe care le faci.
Am 60k cu Foresterul pe GPL. Facuti in ~10 tari ca mi-e lene sa numar. Iti zic pe bucati ce si cum, unde gasesti gazu mai ieftin, unde merita, unde nu. Dar tu ai experienta cu un logan si un cielo cu butelii de aragaz. Plm, pot sa neg eu experienta ta?
In Romania e futere cu gazu la unguri. Era si la mare, dar nu mai e asa mare diferenta. Gen, la un moment era 1.80 gazu in bucuresti si aproape 3 la ctza. In Harcov ii 3+
Cel mai ieftin gasit de mine e la Focsani. Si in Pitesti. Acum era 2,21
in legatura cu consumul, duh, asta incercam sa zic. datorita consumului mai mare diferenta de pret nu mai e chiar asa semnificativa.
in legatura cu intretinerea, sa inteleg ca sistemul ala gpl il pui acum si merge perfect un milion de ani fara sa mai schimbi nimic la el?
da, depinde de zona, de asta ma refeream la un caz mediu, nu la zona aia de teleorman unde sunt cate 2 in fiecare sat.
bravo tie ca ai cu ce si ca o faci. si da, poti nega experienta mea, asta totusi nu o face sa nu existe. cum am mai zis ceva, cazuri sunt multe, unele mai fericite, altele mai putin. e exact ideea primului meu comentariu. inainter sa te arunci la montat gpl ca ai auzit tu ca e minunea lumii ar fi bine sa te apuci sa calculezi TOATE elementele (lista selectiva: pret gpl in zona ta, cat consuma masina ta pe gaz precum si fiabilitatea acesteia in acest caz, costul instalatiei, numarul statiilor de alimentare in zonele pe unde te plimbi, cat te costa intretinerea etc.) si sa vezi daca in cazul tau renteaza.
o zi buna :)!
tu intelegi ca faci o comparatie intre o instalatie GPL (consum de 1-2l/100km in plus) cu o instalatie de butelie de aragaz (60% in plus consum)? Stii tu ceva cu 60% numa ca stii prost. Desi pretul e cam la 40-50% din cauza de consum marit calculul il faci la 60%. D-aia am si zis: calculam la difernta de 2 lei.
Desi ai calculele acolo care zic ca pentru o masina cu 8l/100 ai nevoie de 19000km pentru break even, calcule facute mega pesimist, tu tot prostii visezi.
la 20k facuti exclusiv pe gaz ai ajuns la break even. Este irelevant in cat timp faci acesti kilometri. Dar, aparent dupa matale oamenii is pun gpl sa mearga 3/5km pe benzina. Pentru ca pantof.
Asta cu „nu se gaseste gpl” e la tine in sat boss. In Romania nu mergi prea mult fara sa dai de gepelee. De fapt, e cam lafel ca in nemtia: mai problematic pe autostrazi. Exceptand A1 pe restu nu prea pupi gpl. Dar, nu e ca si cand is multi km
ti-am zis de revizii. Aia mare la 5ani nush cat e dar presupun ca nu e foarte satana. Trebuie testata butelia, treburi d-astea. Plus ca, dupa cum ziceam, pe la 60k s-ar putea sa ai ceva probleme cu supapele. Chestie care costa in functie de service, masina, oras…
tu singur zici ca treaba variaza, e in functie de, depinde de, e intr-un fel daca… si cand tragi concluzia faci cumva si folosesti doar cazurile optimiste.
ah, si in final conteaza timpul in care faci kilometrii de break even. pentru ca chiar daca iti iese in 10k pe care tu i-ai face in 15 ani dar pensionar fiind mori dupa primii 5 tot o investitie proasta se cheama.
Mașina de flotă, boss! Mai ales pe GPL, dar ce știu eu? Nici eu nu mai sunt specialist
https://www.dacia.ro/promotii/rabla.html
6350 E, tva inclus, programul rabla. Sa nu fim carcotasi, la banii astia e foarte ok ce ofera. Ca motorul e prea mic… vreme de zeci de ani s-a mers cu dacia 1300 care avea 55 de cai putere si lumea isi facea, de bine de rau, treaba cu respectiva masina.
Motorul acesta e facut pentru a se incadra in programul rabla de la anul, motorul de 1.2 nu se mai incadreaza la emisiile de dioxid de carbon. Motorul 1.0 are 75 de cai, cam cat avea motorul 1.6 de pe golf 3(sau motorul de 1.2 de pe acelasi logan), reusesc sa scoata mai mult din mai putin. Cu siguranta nu vor fi loganuri de acest fel care sa tina 20 de ani si inca motorul sa fie in mintile lui, cum se intampla la golf, dar 10 ani masina asta tine si iti faci treaba. Ca nu faci liniute si nu te simti sofer, ca nu te bagi in depasiri… n-ai bani de cozonoca, mananci si paine.
@zoso: Respectiv la GPL, nu stiu de unde ai scos 20% pierdere de putere, dar iti propun sa faci un drive test cu masina personala – am vazut ca ai mai facut si sa-mi povestesti despre pierderea de putere si cum o simti. Sunt din Brasov, imi poti lasa fie un comment, fie un mail, daca esti interesat de propunere.
7.000 Fiat Punto la Rabla cu multe dotări peste Logan-ul ăsta.
Fiat Punto e o mașină veche de 12 ani
Nici platforma de Clio/Logan nu e ultimul răcnet. Și o grămadă de piese sunt carry-over de la Renault.
A ta consuma 5% pentru ca-i diesel si polueaza precum camioanele si tractoarele Daca o ardem responsabil s-o facem pana la capat.
Consuma 5 la Brasov ca in Bucuresti e 7-10
Articolul (și mașina) nu are target pe cei care bălesc la Passat TDI de 2.0, de 200 CP, ci pentru clienții de Corsa/Polo/Fiesta/Twingo noi sau SH, care au dotări și performanțe similare. Soccer moms, navetiști, agenți de vânzări, nu verișorii lui Michael Schumacher.
Punctul 9: Transfăgărăşan, pantă, 4 persoane, bagaj, căţel, purcel. Maşina rezistă! (ce-aveţi, domle, am zis că rezistă, nu că se mişcă).
Nu, Vali, nu cred ca ai prieteni in target si tu oricum ai opinii contrar majoritatii. Cumparatorii acestei masini sunt, dupa mine: 1) taximetristii (si ma bucur ca o fac, asa mai schimba masinile, polueaza mai putin, mai putina putere de cocalareala) 2) pensionarii cu pensii mici spre medii care vor o masina noua, cu garantie, la costuri cat mai reduse. Aia 30 lei diferenta la impozitul anual conteaza, ei merg batraneste, deci cu motor de 1.0 isi fac treaba cu brio, chiar si incarcata ochi, masina oricum nu va merge cu peste 90 km/h, ca n-are de ce…RCA mai ieftin, aer conditionat oricum nu-l vor folosi. Taximetristii, pentru ca ar consuma mai mult carburant, pensionarii, pentru ca ei sunt oricum mai frigurosi si nu le trebuie. Este exact masina pe care o cauta foarte multi romani de 15 ani incoace si o vor cauta inca in urmatorii 15.
Din ce am citit pe forumuri e cam jale cu Dacia. Sunt suparati toti dealerii din Bucuresti ca au facut astia o manarie ceva si au blocat aplicatiile de rabla. Si ca doar la Dacia a mers. Din cate am inteles. Ford, Mazda, Opel vor sa faca plangere la afm.
sunt sigur ca a mers aplicatia pentru dealeri toyota si suzuki
si kia.
Dap, am un prieten la Toyota care a prins. Dar tot asa, au intrat putine dosare. Aparent si la VW au fost bube, au bagat sub 5 dosare.
E prima data cand aud de SCE. Am auzit de motorul de 0.9 TCE, acolo sa vezi impozit si rca mici
Partea cu articulatiile care trebuie schimbate se aplica tuturor masinilor.
Pan’ la urma din ce citesc eu imi iese ca masina ar fi buna pentru circulat prin oras, 1 maxim 2 ocupanti. Consumul laudat… am o intrebare aici: motor mai mic nu inseamna turatii mai mari, deci si consum mai mare?
Pretul… dios mio, oare sunt mai mult de 10% cei care au 7.000 euro pentru o masina si-si spun „hai sa iau Logan nou”? Mie-mi fuge mintea mai degraba spre Focus, Megane, Corsa, Astra, Polo, Fabia, Octavia. Probabil, nu stau sa caut, te poti apropia cu banii astia si de Passat, Auris, SX4, Mazda 3. Ma gandesc la o vechime de maxim 5-6 ani, ca asa iti iei si seria 7 sau clasa S din anii ’90.
Motorul SCe 1.0 75 cp este o „inventie 2017” – asa l-au prezentat. Cica l-au facut din nu stiu ce material si l-au montat in nu stiu ce fel (lego shit) si i-au redus vreo 20kg din greutate.
„motor mai mic nu inseamna turatii mai mari, deci si consum mai mare”
Treaba asta se aplica mai ales pentru inafara orasului. In urban o potrivesti din schimbatul vitezelor.
Daca ar fi sa-mi iau un logan ar fi exclusiv pentru oras.
Nu comentez motorul, sincer, multi sunt pericol public si cu 60 de cai sub capota.
Insa problemele loganului sunt siguranta (atat activa cat si pasiva). Puteau sa o faca mai stabila, puteau sa puna niste discuri de frana calumea. In plus, tabla si vopseaua sunt slabe, de aia si pierd la pret, ca arata ca dupa razboi dupa cativa ani.
Combinatia de spatiu mult de carat si motor mic nu se leaga. Daca vrei masina de oras gasesti destule aproapiat ca buget, mai mici insa mai sigure si mai practice. Daca vrei masina de familie/iesit in afara atunci o sa te terorizeze orice duba/tir la drum lung.
E ok insa pentru firmele de vanzari, pentru taxi, pentru naveta pe distante scurte.
„să îi taie 20% din putere”
Poate ar trebui sa incerce cu gepeleu d-ala bun, nu d-ala de fasole. Ai vrut sa scrii 2-3%
„toate articulațiile vor trebui și ele schimbate destul de des”
pai, si la restu de masini nu ai aceeasi problema?
nu mi-as lua asa ceva, dar sa avem control pe ziceri
Stii bine ca aia care pun instalatii pe logan nu pun din alea „bune”.
Mos Vali, s-au schimbat mult instalatiile GPL de pe vremea Daciei Super Nova… Diferenta de putere e minima la o instalatie secventiala.
habarnam. de unde ar trebui sa stiu d-astea?
Articolul e idiot intr-adevar, insa insisti pe puterea mica a motorului si nu inteleg de ce.
Eu am mers cu Loganul 1.2 de 70 si ceva de cai. Da, motorul e lesinat. Dar nu asta e problema pentru genul ala de masina. Nu s-a oprit in panta, n-am avut impresia ca trebuie sa mai descarc din bagaje. Nici pretentia sa fie altceva decat ceea ce e, un vehicul ieftin care te duce din A in B.
Nu zic ca recomand Loganul. Am o parere foarte proasta despre masina aia, nu mi-am luat una cand am avut ocazia, dar nu cred ca motorul e problema.
Da, foarte bun, cat timp ne mai lasa astia sa ne otravim copiii cu jegurile astea de motoare diesel.
De fapt cu motorul ala si cu GPL poti sa te inscrii direct in partidul verzilor. Big like, pentru cei carora le e suficienta chestia asta.
Pai are sau nu are? Ca daca are, compresorul de A/C manual aproape la fel ca cel pentru A/C automat.
Daca nu are, consuma chiar mai putin :).
Am incercat sa configurez o Dacie acum. Cea mai ieftina e sub 7000 dar nu are nici macar optiune de AC. Cea cu AC manual e vreo 7700. In schimb are Gear Shift Indicator care e foarte util pentru romanul care stie cel mai bine sa schimbe vitezele si n-are nevoie de sugestii.
@Alex: GSI e normă europeana, e în checklistul pentru euro 5, sau 6.
Am sa incep prin a spune ca ai fost putin rautacios (caracteristic), dar in acelasi timp sa iti zic ca la acest articol nu ai facut research-ul cel mai important adica… ce contine masina daca o iei prin Rabla, iar respectivul chiar la asta s-a referit.
Masina este 6500 Euro cu tot cu TVA (prin Rabla) si nu este „cheala”.
Echipamente standard:
Aer condiționat cu reglare manuală
Faruri de zi cu tehnologie LED
Proiectoare de ceață
Radio CD MP3 cu USB, Bluetooth®, audio streaming
ABS și ESP
Hill Start Assist
Ce au pus ei la Rabla este un hibrid dintre Ambiance si SL PLus.
Modelul pt Rabla se numeste Dacia Logan Plus 1.0 SCe 75 CP
Modelul pt „Aia cheala” se numeste Dacia Logan Acces 1.0 12V 75 CP
Si sa iti confirm ca s-a referit la modelul Plus (pt Rabla)… Pe varianta cheala (Acces) nu poti adauga MediaNav cu 300 Euro in plus… De fapt… Nu poti adauga nimic in plm
In inchidere… Are in plm aer conditionat
Much love.
Motor necomputerizat e o altă prostie spusă.
Dacia face mașini ușor de întreținut, ideale pentru persoanele cu venituri reduse și pentru firmele ce au nevoie de flote. Partea de consum e nesemnificativă comparativ cu costurile de întreținere.
Tipul ala cu articolul habar n-are ce spune, motorul nu e mai „computerizat” la masinile premium, electronica de pe motor se baga pentru eficienta, standard de poluare etc. Un motor de pe o Dacie din 2017 e mai „computerizat” decat un motor de masina premium din anii 90 si chiar de la inceputul anilor 2000.
Am eu Sandero cu motorizarea asta luat prin programul rabla, îți spun cum sta treaba. Eu am versiunea Plus care fata de varianta de baza are AC, radio cu USB şi control pe o maneta sub volan, airbaguri laterale în scaunele fată. Este folosită ca a doua mașină, preponderent în oraș. Motorul are consum de 7,5 în oraș. Nu se înfinge dar nici nu se simte când e pornit AC. E înaltă dar nu o să înțeleg pe cei care cumpără Stepway, nu e nici o diferență la design în afară de praguri de plastic şi 1 cm în plus la gardă. Ca spațiu e ok, în spate scaunele de copii încap foarte bine (isofix standard). În portbagaj încap bine un carut sport şi o tricicleta pentru mersul în parc. Ce nu îmi place: la portiera spate coltul din spate sus te lovește peste fata la deschidere (https://ibb.co/fqfty6) şi rotita de pe mijlocul consolei centrale nu e de la volum cum ai crede, volumul e pe nişte butoane (https://ibb.co/fbGBkm). A costat 6600 euro cu tot cu o rabla.
eu mi-am luat Stepway pt ca mi-a placut mai mult ….da, a costat cu 3000 euro mai mult decat Sandero Plus (m-am gandit si eu la ea ca optiune) , dar …arata mai bine si are si ceva optionale suplimentare : cutie pilotata, camera marchearriere, geamuri electrice…si cm ala conteaza …la bordurile edililor de Bucuresti….
Ăștia de la Dacia ar putea să dea si ochelari cu lentile polarizare la cum sclipeste bordul acela…
handicapatului îi scapă faptul că pentru a da 300 € pe touchscreen, trebuie să ai mai întâi echiparea laureate , cu care mașina deja costă în jur de 10 mii
Hai sa iti explic eu voturile negative. E despre vocabularul tau
Eu nu înțeleg atitudinea asta derogatorie a celor care își iau mașini SH față de cei care-și iau ceva nou, mai modest.
Mi se pare corect să îți cumperi ceea ce-ți permiți cu adevărat, fără să-ți faci o mie de socoteli cât pierzi la revânzare. Dacă îți iei mașină SH și mai și vrei să o dai cu cât ai luat-o, poate că nu îți permiți mașina aia.
Are sor-mea…e varza cu carne masina aia. 1. Se simte foarte aiurea pe drum, nu stiu sa explic in termeni tehnici, dar in orice caz e dezlanata, scaunele sunt oribile, cele din „zambetul lui iliescu” erau mult mai comode chit ca erau ca o ciunga, simti orice denivelare oricat de mica e, inclusiv crapaturile din asfalt. Poate suna exagerat, dar nu e.
2. Asta vara, pe autostrada, am intrebat-o de ce franeaza pentru ca ma speriasem deja, tinand cont ca aia mergeau cu 130 /h pe langa noi..nu frana, pornise ac-ul…
3. consumul in nici un caz nu e 5 in afara si nici doar 8 in oras.
4. Franele sunt naspa, indiferent cat de mult incerci sa franezi usor, degeaba, tot urat se simte, ca atare in Bucuresti e groaznica de condus.
5. A pocnit-o unul in parcare in bara spate..de la o ciobitura, s-a dus naibii coaja aia de vopsea pe aproape un sfert din bara. E drept ca nu s-a dus ea sa remedieze problema, dar asta nu e o scuza sa se cojeasca in halul ala.
6. Probleme a avut deja la motor, masina o are de 3 ani, bateria s-a dus repede si dintr-o data, nu a dat semne ca ar fi pe cale sa crape, pur si simplu intr-o dimineata nu a mai pornit.
7.La o buseala relativ usoara, impact lateral fata, masina a fost data dauna si i s-au oferit cam 2700 de euro… A ales sa o repare… Concluzia: 10000 de euro pe o masina care se simte ca una de maxim 2000e si aici vorbesc de una sh hamalita, nu intretinuta, care consuma cu galeata, materialele sunt ieftine, singurul lucru adevarat e ca are un portbagaj mare. Nu vreau sa ma gandesc cum se face masina asta in caz de accident serios, la o viteza de cel mult 70/h. Ca atare, sa ma lase patriotii astia care ii iau in ras pe cei care iau masini sh nemtesti si care vorbesc de 7000 de euro de parca ar fi un scuipat de bani pe care orice fraier ii are in cont si isi permite sa ia logan ca isi iubeste tara.
Mai conteaza si cum mergi cu masina, sa stii. Eu am una de 2 ani si jumatate deja, si n-am niciuna din problemele enumerate de tine mai sus. In special partea cu „busita acolo si-acolo, dauna etc.”.
” masina o are de 3 ani” – motorul 1.0 sce a aparut anul asta (2017) in vara
+ masina lovita de utilizatoare de cel putin 2 ori in 3 ani => relevanta comentariului ≤ 0 (zero)
1.a umflat rotile prea mult
2.eu am modelul de 65cp si nu se simte pe autostrada AC-ul, as putea spune ca putin se simte pe Posada, dar cam atat.
3. am dci deci nu comentez la consum, a mea merge cu pisat n-as da consumul meu pe nimic din lume
4.am av niste pb cu un repartitor si am luat masina la pigulit pe partea de frane, plus niste chestii schimbate dupa 7 ani in care n-am av pb ta. acum nu simt nici o diferenta intre ea o skoda de ex pe care o detin si o mai pilotez din cand in cand
5.eu am metalizata si pot spune ca in comparative cu skoda a tinut mai bine vopseaua. la fel a tinut mult mai bine decat un alt logan dar nemetalizat. din pctul asta de vedere, cu toate ca la inceput credeam ca e fitza vopseaua metalizata, feelingul meu este ca merita toti banii
6.defineste pb la motor. si Ferrari mai are modele carora le crapa motorul. conteaza si exploatarea. Bateria mea originala a tinut 7 ani. ROMBAT ftw!
7.nu am av incidente majore nu pot sa ma pronunt. doar la 5000km, primele luni de la achizitionare s-a oprit un taxi in fundul meu la stop, maxim 30/h, a trebuit schimbat panoul spate din portbagaj (stransese roata de rezerva) si da, mi s-a parut cam firav totusi. cu skoda la un impact la viteza mai mare, ne-am strans mana si am plecat fiecare acasa fara sa fie nevoie de reparatii.
am amici cu logane de aproximativ aceasi varsta si se vede care/cum intretine masina. nu am rugina, dar o si curat iarna dupa ce o bag prin noroaie de ex. am avut o chemare in service cand era relative noua pt turnat ceara in diverse repere, am dat o atentie si mi-a turnat ceara peste tot. in rest in aproape 11 ani am avut de schimbat doar niste furtune si un sensor.
este o masina ieftina usor de intretinut care isi face treaba cu prisosinta. in putine cazuri am simtit nevoie de mai multi cai in depasiri, dar nici nu pilotez in afara, mai ales cu familia in masina
Astia care i-ati da minusuri, luati si de la mine, cu dedicatie, completare pe punctele ei:
1,2. Am avut Sandero 1.6, nou, la 6 luni vibra din toti dracii la 130 km/h, cu toate unghiurile facute si rasrevizuite. Cu Corsa D 1.2 am prins 180 pe Autobahn cu tot cu limitarea din pedala si m-am simtit mai in siguranta.
Confirm ca pentru depasire in afara de multe ori opream AC-ul. 1.6, bai!!
3. 12-13% in oras (B), 7% in afara. 10% in oras cu Logan 1.2, editia aniversara 10 ani (de la firma)
4. Nimic de comentat la frane, dar cursa aia lunga de ambreiaj inca ma dispera.
5. Am rabatat bancheta la Logan 1.2 sa car o cabina de dus de la Dedeman. Cand am iesit pe bulevard, am crezut ca n-am inchis portbagajul, auzeam tot de afara. Tabla e mult mai subtire ca acum 10 ani. Si vopseaua sare usor, intr-adevar.
6. Acelasi Logan 1.2 de la firma, la 30.000 km, dupa unul din trei viraje, volanul nu mai revenea la loc (!!!). Motorul si cutia mi s-au parut totusi printre cele mai fiabile de pe piata, daca nu-ti bati joc de ele. Am mers si cu taxi de 800.000 km….da, stiti toti, nu mai repet. Dar electronica e cam jale. Uneori prost softata. Chederele se dezlipesc in cativa ani. Rugina n-am apucat personal, dar am vazut destula pe la altii.
7. Am vazut accidente frontale in oras. Loganul indoit pana la sfert, cealalta (fie chiar si frantuzeasca), cel mult radiatorul atins.
8. In ciuda tuturor scrise mai sus, urmatoarea masina va fi Sandero 1.2 Sunt prea sarac pentru orice alt brand.
Dupa exprimare sper ca nu esti femeie
@Cristian, ambreiajul are o piulita de unde mai lungesti si scurtezi cablul, implicit cursa si asa iti rezolvi pozitia pedalei unde vrei tu. ele vin default din fabrica cu cursa lunga. la prima revizie m-a invatat mecanicul in reprezentanta cum sa mi-o reglez sa-mi placa la picior.
1. Da masina nu e modelul asta, are motor 0.9 turbo. Dar e Logan deci..nu vad ce e asa irelevant cand eu am zis la final de treaba cum ca unii se mira de ce nu vrea lumea sa dea mii de euro pe ele si prefera marci straine sh.
2. Masina a fost lovita lateral fata, deci in afara cazului in care nu facea drift cu ea( nu ca ai putea face asta cu asa ceva), cred ca e clar ca a intrat un bivol in masina ei si nu invers, un bivol de vreo 68 de ani care se certa cu nevasta-sa si si-a bagat sula in ea de treaba si a hotarat sa plece de pe loc fix cand sor-mea trecea prin dreptul lui. Idem si cand spun ca a fost lovita in parcare. Plus ca nu aia era problema, ci faptul ca a. Vopseaua e data intr-un strat extrem de subtire si b. In caz de accident mai grav ai toate sansele sa crapi linistit.
3. Dnu drax citeste punctul 1 si 2.
4. Problemele nu stiu exact care au fost, ca nu am intrebat, stiu ca spunea de diverse sunete dubioase, ca facea urat in mers in anumite situatii etc. Bateria la fel, nu stiu ce era.
Nu stiu ce experiente au altii cu logan-urile facute din 2014 incoace insa, eu cu siguranta nu as da atatia bani pe o marca ce in 2017 in reclamele tv mentioneaza ca masina are proiectoare si ac, bine ca nu au inclus si volanul in lista de optiuni premium ….
Dar e treaba fiecaruia ce face si ce isi ia pana la urma, e evident ca nu are toata lumea cum sa fie de acord.
Care montezi eftin GPL pe Bamweu fara sa se vada? intreb pentru un prieten mai sarac.
gpl pe masina pentru naveta zilnica (peste 1000 km intr-o luna) cu motor de 1.6 inseamna o economie de 40 % . La nevoie se poate comuta de pe gpl/benzina. Plm , suntem saraci, altfel nu sclavagim zilnic pe la locul de munca.:)
daca nu ar avea costuri relativ mici si fiabilitate relativ mare nu ar fi numai taxi-uri logan pe strada. orice ai scrie pe tema asta este ca si cum te-ai pisha impotriva vantului.
te contrazice strada mare sef de trib!
”Da, dar la prețul de bază nu are aer condiționat, nu? Are din ăla manual, pe care îl aveau mașini acum 20 de ani. Plus, la 7.000€ nu e tocmai izolat bine, deci ACul o să meargă mai mult și, amuzant, trebuie oprit când mașina vrea să urce un deal”.
Aerul condiționat manual nu se confundă cu lipsa aerului condiționat, chiar dacă diferența o face doar un buton în plus printre rozetele tip aragaz. O diferență de vreo 1.000 euro. Dacă vrei ca acel aer condițonat să fie și controlat automat, atunci mai adaugi vreo 250 – 300 euro.
Loganul e una din cele mai puturoase masini pe care le-am condus.
99% din proprietari nu iau masina aia pentru viteza. Mai pe scurt „Who cares?”.
Logan/Sandero a pornit ca un proiect de masina noua in 5000 Euro, care in prima instanta trebuia sa aiba 4 roti, motor si cam atat.
Acum avem la 6500 (+300 daca nu ai un voucher Rabla) o masina simpla, dar care nu arata hidos si deja cu AC, tot tacamul de sisteme de siguranta de baza (ABS / ESP / Isofix), diverse maruntisuri utile si nu prea.
La un pret cat 2 salarii medii a cititorilor zoso.ro primesti o masina care e normal sa fie cu tabla subtire, vopsea mai slabuta, plastice tari, antifonare zero, motorizare slaba, consum maricel (pe de alta parte, nici daca dublezi bugetul nu vei gasi o masina de aceeasi clasa sa fie buna la toate). Cat dai, atata face.
La un om care se uita la masina asta, bugetul e foarte important. Motorul asta are un singur scop: sa ofere o varianta de intrare accesibila celor care nu au nici macar 200 EUR in plus pentru achizitie sau costuri de intretinere/asigurare. Daca comparam un 2.0 TDI la consum cu motorul asta, nu facem o comparatie corecta. Ori comparam performante tehnice ori comparam pretul de nou al Passatului tau (nu stiu ce an de productie) cu cele ale Loganului de 1.0 SCE. Adica mere cu avocado.. Eventual poti compara acest motor 1 SCE cu cel turbo de 0.9 TCE de 90 de cai.
Omul care isi ia o masina la 7000 /7500 EUR nu vrea Climatronic si nici nu urca pe munte cu masina plina de bagaje pentru ca isi ia masina strict pentru transport din punctul B in punctul C, pentru utilitate si carat porcul de la tara nu pentru conducere sportiva. Cum au spus si altii, e normal la banii astia sa nu primesti performante ridicate, consum si calitate ca la un Passat sau o masina de 10 – 12 K EUR la mana a doua de la alt producator (eterna dilema – masina de productie externa SH sau vehicul ieftin nou de la Dacia). Nu vad nimic negativ in acel articol in afara de platitudinile si cliseele abuzate de pseudo-presa auto online. Vad insa ceva total deplasat in a reprosa performantele sportive ale unui Logan cu motor de 1 litru aspirat (in pofida unor aberatii scrise aici unele motoare turbo de cilindree mica dau clasa motoarele de 2.0 L aspirat de la unii dinozauri cum ar fi Mazda. Va recomand sa incercati noul motor de 1 litru de la Honda sau cel de 1.5 si mai discutam)
mwhahaha eu am GPL pe un taxi 0.9 logan
trage la fel şi consuma 20-24 lei la 100km în regim taxi
buna ziua.
Am citit cu atetie toate comentariile si vreau sa contribui si eu.
1. sunt un cumparator serial de dacie (logan 1,4 urmat de sandero 1,2) foarte atent la costuri
2. prim aDacie a fost achizitionata in 2005 (Logan) si m-a dus 120k km prin toata Europa, am schimbat consumabilele + 1 rulment, estimez un consum mare (in jur de 10l/100km din lipsa de timp si lipsa de experienta)
3. a doua masina este Sandero de 1,2 (an 2010) achizitionata in detrimentul unui SH Golf 5/6? (an 2005) 140k km. Am fost constient ca renunt la confortul + siguranta Golfului pentru linistea adusa de o masina noua (garantie, control costuri intretinere)
4. am GPL aftermarket pe Sandero, dupa montare am facut 40k km in 2 ani (nu taxi). Evidenta consumului o tin in RON/100km pentru ca altfel sunt prea multe variabile. Cost / 100 km = 22/23RON GPL + aditional 6/7 RON benzina(pt pornire + intretinere suplimentara (filtre))
5. inainte aceam un consum benzina 40RON/100km
6. economie 10RON/100km => recuperat instalatia GPL in 30k km
7. cu GPL am castigat libertate de miscare ( mai multi km cu aceeasi bani) si am scapat de grija consumului. O vreme am mers pe autostrazi cu max. pe care il sustinea masina, acum fac o combinatie de viteza marita pe nationale / max 120 pe autostrada pentru consum optim.
8. ati calculat vreodata TCO (total cost of ownership) la masinile voastre?
TCO-ul meu dupa 7 ani / 97k km arata astfel:
+4000 EUR devalorizare (adica estimez ca primesc 3000 EUR daca o vand acum)
+2900EUR costuri necesare (intretinere, impozit, RCA, ITP, instalatie GPL, imbunatatiri)
+4500EUR benzina
+2700EUR GPL
9. concluzia mea: la TCO de 2000EUR anual, aceasta e masina pe care mi-o permit
10. aspecte deranjante la Dacia 2010: izolare fonica ZERO, reglarea acceleratiei, sume aberante (foarte mari proportional cu valoarea masinii) cerute de reprezentanta pentru operatiuni simple de intretinere (am renuntat la reprezentata dupa primii 3 ani), consum real benzin vs cel normat (adica nu se potriveste nici cu mers super batranesc cu cel normat de ei) , si , FOARTE IMPORTANT faptul ca atunci cand am reclamat consumul benzina la Vocea Clientului mi s-a dat peste nas ca nu am mai facut reviziile din 2013 la reprezentanta.
consumul din carte nu-l vei avea niciodata. este un consum ideal in conditii strict controlate. inclusiv putin daca deschizi un geam de exemplu, iti modifica consumul. si cate or mai fi… ca o regula de bun simt, la consumul din carte mai adauga macar 1L/100km. daca consumul tau este de peste 2L/100km in plus fata de ce-ti scrie in carte poate ar fi bine sa verifici cate ceva sau poate stilul de condus, si nici atunci nu e neaparat o pb. eu la dci am cam 1L/100km in plus, iar la o benzina intre 1 si 2 in plus dar nu sunt f sigur acolo.
„Motorul aspirat, cu alimentare pe benzina”
Acuma…poate am eu o problema, da’am avut Renault 25, diesel, cu pompa de injecție, clasic. Ăla, e aspirat.
Să ma lămurească cineva: ce kkt e ăla in 3 cilindri in 2017? Motor? Pe benzina? Cu ceva pompa mecanică? Fiindcă ăla e motorul aspirat.
Sau o cutie in 3 cilindri, CU INJECȚIE, de capacitate x la care i zicem motor? Daca e cu injectie, nu e aspirație.
Boss,in 2017 motor aspirat = motor fara turbina si fara supra alimentare
boss de boss, ce legatura are injectia cu aspirarea/supraalimentarea? una e pentru combustibil cealalta e pentru aer… presupun ca te prinzi tu care e care.
The black ,tu ai facut un mix intre comentariul meu si cel de deaupra?
Unde am precizat eu ca supraalimentarea sau turbina au legatura cu inectia masinii?
robert, ma adresam lui raider, el facea confuzia asta. bine, pentru el intregul domeniu e o mare confuzie. probabil el considera ca la motoarele fara injectie exista un aspirator care ii arunca lui benzina in *pistoane iar acum ceva vreme ne explica doct ca demareaza greu din cauza ca are cuplu mare.
Pisi, am zis „cuplu mare” la motor 2V. Aia e motocicletă, ca sa pricepi.
Ca nu pricepi faptul ca e greu sa demarezi in aglomeratie, cu o motocicleta care are cuplu mare, doar din cauza faptului ca tii la melcul cardanic si tre sa faci asta in coloana, fara sa scapi ambreiajul, de zeci de ori, la temperaturi mari, n am ce ti face. Nu mai zic de faptul ca are 400 de kile.
Ăsta esti tu, mai dajtept si mai potent. Tu le știi pe toate. Desi am impresia c ai vazut motoare doar in poze.
Tot ca să pricepi, in comentariul de mai sus, am zis „diesel”. (Aia e motorină, tot ca sa pricepi).
Acu’ diesel ul aspirat, are o pompă fitoasa, pe care o poți regla, pricepi? Aka bagi cheia de 13 si aia de 10 si poți regla. Fizic.
Nu e injectie electronică, nu e soft, nu e nimic. E ca la tractoare, pricepi? Tehnic vorbind, ala e motorul aspirat sau cel putin, asa i zic mecanicii. Ca ti place sau nu.
Că ăștia injectează acuma electronic, gazu care o fi si aspiră aer printr un filtru, zicându-i motor aspirat, fiindca tehnologic e tot aia, e alta treabă.
Insa, e „dacia cu motor cu injectie” (a se vedea reclama pe care si o faceau) . Desi de la ma sa, tot aer pe nas trage, fara sa i dea cineva cu turbo. Dar, in reclamele lor, e „cu injectie”. Acu’ de ce i zic asa, lamurește ma tu, zeul atotcunoasterii.
E aspirat cu injecție? Woau, poi de ce nu i zice asa?
pisi, „Daca e cu injectie, nu e aspirație.”… atat.
Plus ca sunt destui care iau aceea masina printr-un imprumut, are are si el ceva costuri.
Da, si la dacia se strica articulatiile dar pretul piesei este decent si oferta e foarte foarte larga.
Mdeah, cand prietenii fac chifle fix ca cea semnalata de tine nu se face sa publici comentariul, ca le iei piscotul de la gura.
Mie nu-mi vine sa cred ca in anul 2017 site-ul ala isi da refresh cand treci la alta poza in galerie.
Eu nu inteleg o chestie.
De ce cand cumperi masina trebuie sa te gandesti cu cat o vinzi. O iei sa o folosesti sau sa o vinzi?
Cand cumperi un TV faci asta? Cand cumperi alte produse de folosinta indelungata faci asta?
nu. deloc. foarte rar fac asta, de aia o și întrețin prost.
Hmm..
Intretinerea corecta (conform manual) si dorinta de a o vinde undeva in viitor mi se par doua chestii distincte.
Prima e normala si necesara. A doua nu trebuie sa fie un deziderat.
gândește un pic altfel. păstrând mașina în stare bună îi păstrezi și valoarea.
problema la noi e că 99% din mașini sunt gioarse, tre să ai răbdare să vinzi ceva mai bun.
și subproblema 2 „dacă mașina oricum o să se vândă pe nimic, de ce să o mai intrețin”
Nici articolul asta nu e departe mai ales la ce erori mai gasim, ca de exemplu: *Da, dar la prețul de bază nu are aer condiționat, nu? Are din ăla manual, pe care îl aveau mașini acum 20 de ani.*
Ori n-are aer conditionat ori are? cand nu are, nu are, cand are, e ori manual ori autormat( clima), si nu e diferenta mare intre ele, si nici avantaje sau dezavantaje importante intre aerul manual si cel automat….cititi niste articole sa vedeti ce inseamna aer conditionat manual si automat.
Opinie personala despre Dacia Logan. Este o masina buna, fiabila, usor de intretinut, cu un raport pret/calitate excelent. Am condus aceasta masina timp de aproape 13 ani atat pe drumurile din tara cat si pe autostrazile din aproape toata Europa fara nici un fel problema tehnica. Pentru de persoanele cu venituri limitate achizitionarea acestei nu va dezamagi.
Daca masina ta de 2.0 litri consuma doar 5 la suta (motorina sau benzina) eu imi tai pu la. Doar daca mergi cu 50 la ora ca un bosorog si o impingi la deal. Una de 2 litri consuma si 12 litri prin aglomeratia din Bucuresti cu tot cu start stop. Pana si un diesel de 2 litri tot arde 7 – 8 litri prin Bucuresti.
Asa ca nu mai dezinformati populatia. O analiza corecta se bazeaza pe experienta nu pe impresii si fite de marca. Experienta mea din ultimii 10 ani si 5 marci de volum schimbate spune asa.
Motorul de 1 litru de la Dacia nu e el un exemplu de tehnologie de formula 1 dar este un motor simplu, fiabil pentru oamenii care vor o masina simpla si fiabila care sa-i duca din punctul a in b.
Legat de fiabilitate pot comenta din experienta. Am avut de noi urmatoarele marci: WV (Golf Plus), Opel (Astra H), Skoda (Fabia MK 2), Renault (Megane Mk. 3), Ford (Focus Mk 3), Dacia (Logan 1.6 MPI – 2006).
Concluzii:
Cea mai fiabila – Dacia.
Cel mai bun service de marca – Dacia.
Cele mai mici costuri de revizie – Dacia.
Cost de achizitie, asigurare, impozitare cel mai redus – Dacia.
Confortul cel mai slab – Dacia.
Performantele dinamice cele mai slabe – Dacia. Evident!!!! Normal avand in vedere ca a costat se de 2,5 ori mai putin fata de unele masini mai sus enumerate. Cu siguranta insa nu e de 2 ori mai putin dinamica!
Cel mai relaxat la volan prin jungla din Bucuresti – Dacia.
Dacia o am din 2006. Restul au venit si au plecat, Dacia a ramas.
De ce? Pentru ca e simpla si fiabila si nu sunt stresat ca o busesc, se strica, vine revizia, casco, rca si ma chelesc de bani!!!!!!
Acum hai sa comparam mere cu pere cand vine vorba de bani.
Si aleg Golf vs Logan, ambele din 2006, ambele cu cca 100.000 km la bord. Anul asta Golful s-a vandut deoarece costa enorm intretinerea, Dacia a ramas deoarece a avut mult mai putine defecte in acesti 12 ani (ce dracu sa se strice pe ea!!! ) si costa mai putin intretinerea. Muuuuuuult mai putin.
VW Golf Plus din 2006, luat cu 18,000 euro, vandut cu 5000 euro. Depreciere 72%.
Dacia Logan din 2006 – 8300 euro achizitie o dau acum pe … un tichet rabla de 1600 euro. Deprecierea 80%.
Si asta e depreciere in procent absolut si diferenta e de doar 8% intre ele.
In cifra absoluta la Golf pierzi in 12 ani 13.000 euro iar la dacie doar 6.700 adica in bani pierzi mai putini bani, pe la jumatate.
Mai mentionez ca in 10 ani (parerea mea ca daca nu o tii 10 ani nu este economic), daca tii masina ca un domn si nu ca un cocalar care tine WV si BMW cu piese din dezmembrari si anvelope chinezesti, atunci observi ca in medie numai CASCO pentru o masina de 18.000 euro reprezinta minim 2500 lei pe an pe cand la o Dacia Logan scapi la cu sume ridicole de genul 600 – 800 lei. O revizie de schimbat ulei si filtre la un VW, la service-ul de marca (atentie, reamintesc, te comporti ca un domn care are bani suficienti sa tina o masina de 18 000 euro fara sa umble pe la tot felul de service-uri de cartier), te duce la cca. 800 lei/an pe cand la dacia am rezolvat la service-ul Dacia o revizie de ulei si filtre cu 350 lei/an. Nu mai vorbim de distributie schimbata si alte piese mai grave ca acolo o masina straina te rupe infinit mai mult ca o dacia.
Rezulta ca o masina de 18 000 euro toaca in 10 ani cel putin 5 000 euro pe CASCO si aprope 2000 euro pe service de ulei si filtre adica un total de 7000 euro – aproape o Dacia noua daca stai sa te gandesti.
Tot in acesti 10 ani, o Dacia Logan cu acelasi kilometraj, a consumat pe casco + service, evident facute numai la service-ul Dacia cu piese de origine (poti fi domn si in Dacia si pe bani mai putini), numai 2500 euro, adica de aproape 3 ori mai putin ca VW.
Ca si confort si siguranta evident ca nu exista comparatie, un Golf e net superior, la fel un Megane, o Astra, un Focus. Insa comparat cu Fabia, Corsa, Clio si alte cacaturi din clasa asta Dacia Logan e la fel de confortabila – cel putin fata de Fabia nu are complexe cu mentiunea ca fabia e mai putin fiabila si costa intretinerea cat un Golf.
Unde pui ca in fiecare dimineata cand intri cu masina in traficul din Bucuresti iti dai seama ca si o dacia 1300 poate merge din stop in stop cu o viteza medie de depasare de 12 – 15 km/ora (cand nu ploua, ninge sau se duc aia mici la scoala). Dupa ce ai ratat la milimetru de 2 ori pe zi/in fiecare zi coliziunea cu acei soferi care conduc pe Facebook, WhatsApp, etc iti dai seama ca o sa vina o zi cand o sa se intample si masina ta de 18,000 de euro o sa fie busita cel putin de 3 ori in 10 ani. De aici stressssss mare si permanent ca nu cumva sa-ti distruga un cascat masinuta minunata.
Dupa o varsta (35 – 40 ani) ca bucurestean si dupa ce ai condus si ceva mai fain ajungi implacabil la concluzia ca o dacia alba cu motor de 1 litru si AC ramane cea mai eficienta si lipsita de stres unealta de deplasare, concluzie la care au ajuns si atatea zeci de mii de clienti dacia din marile metropole ale europei, ca doar nu credeati ca le iau pe post de surogat de Bentley.
Daca esti tanar (sub 35 de ani), intr-o tara ca Romania, tara latina – ca sa nu spun suedejizata – unde emblema din botul masinii reprezinta locul pe scara sociala, evident, normal, implacabil, in ciuda a tot ce am scris aci o sa iei un bemveu, veveu, mertan, etc. pentru ca ,,place la femei”, baga vecinii si dusmanii in ,,boala” spune despre tine ca esti un mascul/femela alpha de succes, un boss de boss.
Sfatul unuia de 40 de ani, privind in urma la masinile de boss rulate in ultimii 20 de ani, este urmatorul (de om patit nu de intelept): cumpara o dacia sandero stepway cu ce motor vrei tu (mai putin diesel) cu urmatoarele optionale – media nav si o culoare metalizata (ca nu ai 100 de ani). Restul banilor pana la 18.000 euro sa-i bagi in mancare serioasa, abonamente la sala, inot – un sport ceva, bilete la teatru, cinema, opera, pictura, cultura, carti, dezvoltare personala si profesionala, haine frumoase, excursii, din astea. Succesul si femeile (cel putin femeile care merita luate in seama) vor veni de la sine. Si succesul cat si femeile astfel dobandite vor fi unele reale si nu simulate de o emblema de bmw.
Vedeti ca nu e chiar asa usor sa demolezi o dacia cu motor cu 1 litru. Din contra, se pare ca de fapt iti poate modifica viata definitiv.
Asta da sfat de achizitie! Sper ca acest mesaj sa nu fie sters.
Sunt taximetrist și din experienta și din discuțiile cu colegii, sloganul și sandero sunt cele mai bune pentru taxi,distribuție, etc. Mecanici și piese la Tot colțul și ieftin. Masini rezistente la drumurile noastre. Sunt taxiuri pe gaz cu 600.000 km de oras cu motor original.
Singurul comentariu care merita un like raportat la subiectul Logan vs all others vs buzunarul romanului…
Logan 1.2 Gpl taximetrie…800000 km fără probleme..nu pișcă gram de ulei..
Din cauza coclitilor care vor masini straine si puternice s -a umplut tara asta de rable, unitati service si magazine de piese auto
Am cumparat in 2009 un Logan 2 Laureat 1,6 mpi si avea tamburi de frana pe spate iar acum dupa 10 ani ,2019 am vazut ca au tot tamburi de frana pe spate si au introdus acest motor de motocoasa [motosapa !!!!] cu turbina !!!! De ce n-au pus frate turbina pe un motor de 1,6 mpi??????
AM LOGANUL DE 998 CM.cubi,75 CP si sunt f. multumit ,fiind turbo cred ca mi-am scos cu consumul redus mare parte din pret.