Discutam la un moment dat cu un prieten despre călătorit internațional. Nu mers cu treabă pe undeva, ci strict turism. Eu ziceam că mi-e cam frică, că mor eu nu e o problemă așa mare, dar s-ar putea să nenorocesc și nevasta și copiii aiurea și gratuit. Răspunsul lui a fost că nu pot să gândesc așa, pentru că atacurile astea sunt extrem de rare și afectează puțini oameni.
Ăsta de ieri a afectat 50 morți și 200 răniți. Un singur om a făcut atâta pagubă.
Înțeleg că suntem 6 miliarde, înțeleg că șansele sunt mici, doar că am o jenă să îmi asum riscurile astea. Probabil că dacă eram singur nu aveam jene din astea. Dar perspectiva unui copil fără tată sau al trăirii restului vieții ca legumă nu îmi surâd deloc. Râdem, glumim, ne calculăm șansele, ne facem cruce cu limba și sperăm să nu ni se întâmple nouă.
Da, știu, asta vor teroriștii, să fim speriați și să renunțăm, și nu trebuie să ne fie frică, pentru că ei câștigă, dar spuneți-le asta și familiilor celor 50 de morți de ieri.
Eu le zic prietenilor ca impart locurile in 3 categorii:
1. Unde m-as duce linisti cu nevasta (de ex: Grecia, Malta, tari d-astea pasnice cu sanse f mici de probleme)
2. Locuri unde m-as duce singur (Arabia Saudita, diverse tari africane si in special locuri unde femeia este privita ca un obiect sau ca o posibilitate de rapire pentru bani)
3. Locuri unde m-as duce (zone de conflict, Timorul de Est, zone din Mexic, Bangladesh etc, zone unde fiind blond si alb la fata sar imediat in evidenta si nu sunt recunoscute pentru siguranta)
De ce ai merge in Timorul de Est?Jeeezzzz…..
Mda…la 3 am ratat un NU
Nu as merge ….
Nu m-am prins in ce categorie intra SUA.
Ia si tu o bombă în rucsac.
Șansele să fie 2 bombe diferite în același avion sunt quasi-nule.
Plus că nu îți mai faci griji unde o să stai și ce o să mănânci pentru tot restul vieții.
Plus TV gratis, plimbare si secs zilnic!
Sa se facă liste cu cine da primul cu bomba ca sa ajungă la toată lumea!
Si nu orice fel de sex plictisitor ci numa secs surpriza
Dar de ce crezi ca in Brașov e 100% sigur? Sau nici din casa sa nu mai ieșim atunci?
hai să nu comparăm explozia unei butelii de gpl dintr-un taxi cu 50 de morți, da?
Depinzand cat de nespalat e taxiul ar putea intra la atac cu gaze toxice. Si hai sa ne limitam doar la taxi, nu si la taximetrist.
Pai poate sa die un nebun nu neaparat terorist. In LA nu am văzut sa fie legătura făcută cu terorismul… nu inca. Si nebuni sunt peste tot!
Si daca pui o sacoșa de cuie lingă butelia aia de GPL le fixezi la toti fațadele la casele ăla paraginite gratis
Pai chestia din las Vegas n-are legătură cu turistii. Si la noi poa sa vina un nebun la un concert si sa masacreze oamenii.
Lasa ca avem si noi nebunul nostru care ne masacreaza in procente ( benzina, gaze, ROBOR, )
Eu stau si ma gandesc ce ar fi la noi daca si-ar pune mintea sa faca un atentat ISIS sau alti prosti la un festival. Sa vina cu arme, bombe sau tot tacamul. Ma uitam la food festival in Timisoara. Erau 5-10 gardieni publici, nu i-am localizat pe toti. Cativa erau batranei, 2 grase. Toti aveau pistoale albastre banui cu gaze si cate un pendulan de cauciuc, cred ca ii bateam si singur. Daca ar veni cu automate ar omori sute banui si apoi ar si scapa.
La Untold erau jandarmi cu automatele în mână la intrare, lunetiști în stadion, elicopter în aer, SRI etc etc.
Se trimit oameni când și unde e cazul, că nu vă bubuie nimeni când mergeți 200 de oameni să haliți burgeri și cartofi prăjiți în pălării de carton.
Dacă ti-as spune ca pistoalele alea albastre pe care le au polițiștii locali( foștii gardieni publici) sunt Glock, te-ai simți mai in siguranța ?
PS : chiar sunt Glockuri
ideea faina e sa nu ai grupuri care vor sa omoare oameni in societate. Atunci iti ajung si doua tanti inarmate cu maturi ca sa mentina ordinea, daca-s mai rele de gura.
@ Manfred
Glock-urile albastre au munitie de cauciuc, nu militara.
https://us.glock.com/en/pistols/g17-t-fx-fof
si sa nu mai zic de economia la buget.
Cei de la Onion au ajuns deja la al 10-lea articol în care doar schimbă orașul, victimele și atacantul.
https://www.theonion.com/no-way-to-prevent-this-says-only-nation-where-this-r-1819580358
Tehnic vorbind ai sanse mult mai mari sa fii ranit intr-un accident de masina decat sa te nimeresti la locul unui atentat terorist.
Referitor la destinatiile de vacanta, eu cred ca esti in siguranta cam oriunde in Uniunea Europeana si in cateva tari legate de cultura occidentala (Norvegia, SUA, Canada, Australia etc) plus Japonia, Coreea de Sud si alte 2-3 tari. Africa, America Latina si resul Asiei sunt de evitat, sau daca mergi este recomandat sa te limitezi la resort-ul unde esti cazat….
Spune-le asta rudelor celor omorati la Paris, unde isi beau linistiti cafeaua la terasa.
Si vino inapoi cu feedbackul lor.
Merci.
esti sigur, sau doar din auzite? Din peste 30 tari vizitate, cel mai sigur m-am simtit in america de sud. La Londra si Paris nu stiam cum sa scap mai rapid din gurile de metrou. Ptr mine franta si turcia sunt acum cele mai periculoase tari ca si turist
Celmai in siguranta ma simt ls Paris, vecinii mei au murit acolo, deci lumea nu e asa mica… Da aia 2.
@Victor – referitor la Europa sunt sigur, desi sunt de acord cu tine ca sunt zone si zone.
Referitor la America de Sud, daca ne permite gazda un link:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cities_by_murder_rate
Ba pardon! Eu personal m-am simtit super super safe in cele cateva tari pe care le-am vazut din Asia de Sud/Sud-Est. Mult mai unsafe m-am simtit cand tocmai terminasem liceul si m-am dus de capul meu la Paris. Oribil oras, oribil de unsafe m-am simtit. Si cand zic “le-am vazut” ma refer ca am calatorit cu transportul in comun local prin multe locuri din tara respectiva si am vizitat cu rucsacul in spate, nu am bagat in mine la un resort oarecare si am numit-o “vacanta”.
@miluch: Da’ de ce să le zică despre asta rudelor celor morți la Paris și nu rudelor celor morți în Colectiv??
Ce dragut esti cu SUA, unde se impusca lumea in fiecare zi si sunt cam 2 mass shootinguri pe luna (deci 2 atentate ca la Paris pe luna) si cu Coreea de Sud – Seul e la 50km de granita cu celalalt nebun al planetei si artileria conventionala e oricand pregatita sa traga.
Vezi ca autoritatile din SUA au zis ca nu considera incidentul atac terorist. Pentru ca atacatorul e un batranel alb si pentru ca non-musulman probabil.
daca esti alb, poti sa dai si cu bomba atomica in las vegas ca nu se considera incidentul atentat terorist
Hai ca a revendicat ISIS atentatul :)))
terorism presupune teama ca asasinul face parte dintr-o gasca mare, aflata in libertate.
terorism presupune orice inseamna pierderea increderii ca esti in siguranta pe strada. practic americanii le-au spalat creierele fraierilor si nu se pomeneste de terorism cand exista aceste ‘mass shooting-uri’ dar practic tot terorism inseamna. e problema lor pe care n-o pot rezolva, s-au bagat intr-un cerc vicios din care nu pot iesi. terorismul de sursa ‘islamic’ e la un nivel minim comparat cu aproape orice alta tara dar ei au terorism nascut si crescut la ei pe plantatie.
Stiti cate zile fara „mass shootings” sunt pe an, in State? Cateva. Da, doar cateva zile pe an NU se impusca aia ca dementii.
Se defineste „Mass shooting” un atentat unde sunt cel putin 3 morti (sau 4, nu mai stiu exact).
Aprilie 2017: U.S. has already suffered 91 mass shootings in 2017—and you likely didn’t hear about any of them
This is bullshit. https://en.wikipedia.org/wiki/Category:2017_mass_shootings_in_the_United_States
Da, e „bullshit” IN PUII MEI!!!
De exemplu, 2016
https://www.massshootingtracker.org/data/2016 (fiecare eveniment are link detaliat)
Ultimul din 2016 a avut numarul 477 – 12/31/2016 Houston, TX 1 3
Cred ca aici ne incurcam in definitii de fapt. Unii zic ca tre’ sa fie macar patru morti, altii ca e de ajuns sa fie doar raniti ca sa fie incadrat la „mass shooting”. Dar faptele sunt fapte, ma uitam si eu fix acolo inaine de a pune tu linkul si ti se ridica parul pe ceafa vazand cifrele.
3, dacă-s mai mari sau 4 dacă-s mai mici…
@Ioana, da, merci, ai dat link la o sursa cum e scriptura =)) foarte agera la minte
boss, asa e cand dai armele la liber sau nu le controlezi cum trebuie, vine un nebun si face buba la festivalul local de manele, ca nu-i mai pasa daca traieste sau nu. dar na, amendamentul 2 si traditia.
… si lobby-ul National Rifle Association. Deh, banul e ochiul…..
Boss, aia nu era armă înregistrată legal
Mhm, si frantujii nostri dau armele la liber?
The attackers killed 130 people, including 89 at the Bataclan theatre. Another 413 people were injured, almost 100 seriously. Seven of the attackers also died, while the authorities continued to search for accomplices.
Băieți, e despre statistici aici, nu despre eradicarea…
la frantuji nu le-au controlat cum trebuie
@Perkele: pe principiul asta niciodata nu e ceva controlat cum trebuie, in afara poate de statele politienesti.
Diferenta dintre americani si frantuji e ca la ultimii un batranel alb nu poate face rost de arma, pentru ca la frantuji trebuie sa ai acces la piata neagra de arme ca sa poti face rost de una, deci tre’ sa fii interlop din start.
Deci, ca neinterlop, daca vrei sa omori multi oameni la un eveniment din asta trebuie sa iti cumperi camion, sa ii faci plinul cu motorina si sa intri cu el in masa de oameni. Te costa mai mult, tre’ sa pui ceva bani deoparte mai intai.
Bineinteles, daca e controlata si piata de camioane si tot ce poti sa cumperi ca persoana privata e un Citroen 2CV ai rezolvat si problema asta.
Faza cu, sunt singur plm pot sa mor, nu e ok. Gandeste-te cat ar suferi copilul si poate si nevasta care te asteapta acasa. Deci, stay alive, chiar si singur de pleci in calatorie.
Poti sa dai coltul oriunde.
Insa parca e mai prudent sa fii atent in jurul tau si sa nu stai in cea mai mare multime.
In plus e aiurea sa dai sute de euro sau chiar mii pe o vacanta si sa n-ai 50 lei pentru o asigurare de calatorie, in caz ca patesti ceva/esti ranit sau se intampla sa se blocheze aeroportul/gara, etc.
Cu toate astea sunt si locuri in lume unde e mai bine sa nu ajungi, asa cum a scris Cristi in primul comment.
nu fi prost.
Zoso, ai fi uimit cati din astia sunt.
Da, imi imaginez ca tu faci asta, insa am colegi care au avut probleme medicale si-au scos bani grei din buzunar.
plm, eu imi fac și asigurare pe mașină când plec din țară…
Dar asigurare de leguma exista? Nu ca ar mai conta… lol
Sper ca știți ca asigurarile călătorie/viața nu acoperă incidente teroriste, nu?
@sidryane Da, ai dreptate, incidentele teroriste sunt excluse pe politele de asigurare medicala de calatorie. De fapt cam pe toate politele (casco, locuinta) este aceasta excludere.
Ca cineva care a vizitat Istanbul la 2 saptamani dupa atentate si Ucraina la 6 de la inceperea razboiului civil. Colegii m-au catalogat nebun si suspect de ceva treburi necurate. Cand am fost in Istanbul am facut instructajul grupului, fiecare sa aibe pe telefon si pe o foita in portofel numarul ambasadei romanei, cand am mers si am vizitat moscheea hagia sofia si sultan ahmed le-am spus sa evite grupurile de turisti, sa stam mereu toti si sa fim cu ochii in patru. Inca mai era politie in jurul moscheelor si foarte multa lume, dar nu mai era nici o urma lasata de atentat. Apoi in bazar ne-am despartit si am stabilit o ora de intalnire la iesire, si sa aibe grija sa nu fie ademeniti sau prostiti si la fel sa evite aglomeratia si grupurile mari. Au fost ceva probleme ca eram confundati cu rusi (in perioada aia fusese doborat su25 rusesc de turci si relatiile nu erau chiar bune). In Ucraina a fost mai ok, am sunat la ambasada inainte, am anuntat unde mergem, cati suntem, lasatinumere de contact. Acolo am avut pe cineva, am evitat sa iesim singuri de nebuni prin oras (odesa), ca era destul de dubios. Noaptea prin oras erau liniuite, se mai auzeau pocnituri, dar gazda a zis sa nu ne facem griji ca se mai aud focuri de arme de la interlopi.
Per total, inainte sa mergi undeva, citeste mult, despre obiceiuri, ce ai voie sa faci si ce nu. Respecta legile si localnicii, chiar daca sunt zone tensionate, poti merge. Evita aglomeratiile si lucrurile ce iti trezesc suspiciuni, nu iesi din tipare si nu iti lua lucruri scumpe cu tine, in special bijuterii si accesorii.
Eu doar ce mi-am luat bilete pentru luna de miere si una dintre destinatii este Las Vegas. What to do, what to do ..
până ajungi tu acolo se va rezolva problema.
Pai aia e cea mai sigura destinație acum, eu mi-as face griji pentru celelalte de pe lista…
Cum ce? E un semn, ramai burlac!
intrati pe rand in las vegas ca sa nu moara toata familia
Trimite prima data soacra in recunoaștere!
Măiculiță, ce de probleme vă faceți, fraților!
Eu ce să mai zic, că mi-am (a)dus nevasta, în concediu, în Kosovo. Și nu oriunde, ci chiar în nord, la Kosovska Mitrovica (google it)…
unora ne plac nevestele noastre. doar zic.
Și eu care credeam că manelele mă omoară. Acum trebuie să evit și muzica country.
nu uita sa te eviti si pe tine insuti
Uite așa sciți maneliștii din dulap
cum sunt îndrăgostit de civilizația europeană, voi continua s-o vizitez oriunde. la o lună după atacurile din bruxelles eram acolo, în munchen am ajuns fix în ziua în care avea loc atacul de la mall, în amsterdam aterizam când oamenii se îmbarcau în cursa ce a fost lovită deasupra ucrainei, în st. denis chiar mi-a fost frică, dar singurule locuri unde am conștientizat cu adevărat cât de ușor poți face un carnagiu a fost pe lungile și îngustele scări rulante din stația termini din roma și în aeroportul din koln, unde, cu puțină imaginație, fără a trece de porțile de securitate, poți lovi vreo trei avioane.
oricum, vorbind de probabilități, a fi victimă într-un atac terorist e la fel de probabil cu a fi lovit de un meteorit. șansa de a te prăbuși cu un avion, una la 14 milioane, e de 100 de ori mai mare.
sa ne spui pe unde mai pleci, sa stim sa te evitam
Pe viitor, să ne ții la curent cu planurile tale de concediu, să știm ce trebuie să evităm!
si care-i alternativa ? stam in casa si ne rugam sa nu fie cutremur ?
frica e buna. te face sa gandesti cu claritate. de panica tre sa te feresti
E greu de ripostat cand incepem cu „spune-i asta familiei lui X”. Da, asa-i, familia aia sigur o sa aiba toata viata o chestie cu asta, asa cum fiecare familie are traume. Dar toti ne asumam diverse riscuri. Unii fumeaza, altii beau, altii conduc imprudent, altii mananca porcarii. Eu stau in Bruxelles, deci imi asum ca e o zona in care s-au intamplat atacuri teroriste, si probabil se vor mai intampla. Imi asum si ca nu e cel mai curat aer din lume. Daca stateam in Romania, imi asumam ca am sanse mai mari ca aici sa mor in accident de masina, si cele mai mari sanse din Europa sa mor de la o infectie capatata in spital. Calatoresc de placere si pentru munca, peste 20 de zboruri pe an in ultima vreme, cu low-cost si fara. E un risc asumat, pe care il consider mai mult decat justificat.
Ca sa nu ne smulgem parul din cap si sa ne inchidem in casa (unde putem muri la fel de bine, la Paris a murit in casa cineva care locuia deasupra cafenelei unde a fost atacul), trebuie sa ne uitam la imaginea de ansamblu: numarul oamenilor care mor din cauza terorismului si/sau violentei urmeaza un trend descendent, speranta de viata creste, o ducem in general mai bine. Acest trend nu pare amenintat decat de epuizarea resurselor naturale. Suntem intr-un moment de cumpana dpdv al mediului si s-ar putea ca incalzirea globala sa ne strice planurile mai rau decat ISIS.
Vedem, traim. Ne bucuram de viata pana putem, ca poate maine ne inecam cu o bucata de paine si gata. Fiecare decide cu ce riscuri poate sa se obisnuiasca.
trebuie sa fii cam dumbo sa te ineci si sa mori, cu telefonul cu conexiune 4 ghe la cativa centimetri de tine
telefonu meu nu stie haimlihu
in ideea ca pana mori inecat cu painea aia cauti pe net haimlihu si reusesti sa te si salvezi, plm
Suntem vreo 7,5 miliarde. Prin 25, o sa fim 8.
boss, „noi” in 2025 o sa fim numai vreo 12 milioane, in urma deosebitelor succese ale guvernarii PSD.
Eram 23 milioane in 1989, acum am mai ramas vreo 16 milioane. La ce bombe au dat astia intr-un singur an, pot sa mai plece inca 4 milioane.
S-ar părea că ăsta din LV era alb get-beget american (ok 64 de ani probabil ceva demență senilă). Problema americanilor că se poate face rost cumva de arme automate + calibru mare. După cum sună cred că era anti-aeriană (?) Cum pizda mă-sii acceptă guvernul așa ceva?!? Și după Sandy Hook, am crezut că au să schimbe, măcar să nu poți de nici-o culoare să ai arme automate. Nu s-a schimbat nimic!
In camera de hotel s-au gasit 8 arme. Cu asta se presupune ca ar fi facut macelul:
https://www.youtube.com/watch?v=Uwl9GCkdSdI
M249 SAW, numa’ 800 gloante pe minut. Nici macar in SUA nu cred ca se obtin usor astfel de arme. Nu legal adica.
@Eugen: E clar ca nu se poate obtine legal asa ceva, toata chestia a fost planuita. Acum toti se uita si la cele mai marunte mesaje ale respectivului, poate-poate gasesc ceva politic. Mi se pare o tampenie + magarie sa cauti acuma motivul/logica pt asa ceva. Sa incerci sa o legi de altceva. E clar ca nenea era deraiat.
Oricum, indiferent de „motiv” mi se pare ca americanii inca au probleme mari ca se tin cu dintii de „right to bear arms”. Ca sa te aperi de guvern Bai tata, sec 21 guvernul te reguleaza mult mai simplu prin legislatie+taxe de ex, nu mai e ca-n sec 18 cand trebuia sa ai carabina linga tine 24/24.
Independenta lor s-a castigat cu arme… de asta nu ai cum sa le interzici. A noastra s-a castigat cu lasatul capului si inghitit toate mizeriile, de asta ei sunt unde sunt si noi suntem unde suntem. Chiar daca la ei mor 10000 din cauza armelor pe an, la noi mor 20000 din cauza prostiei si ignorantei celor care ne conduc si mai ales a celor care ii lasa sa ne conduca… Cu ce te ajuta ca nu ai arme si iei 3 feluri de stafilococi rezistenti la toate antibioticele doar la o simpla vizita intr-un spital? PS: E usor de vorbit atunci cand vezi toate albe sau negre.
@goldy: Nu e vb de interzis arme mici/normale, Nevada de exemplu are „open carry”. E vb de automate sau componente care ar putea sa faca o arma „automata”. Plus asigurare de arma, ar trebui sa fie asigurari scumpe, nu modice cum sant acuma. Mai e si nepasarea astora din LV, traditional LV Strip e party-zone tot timpul. In cazul asta lumea nici nu stia de unde se trage, individul era la etajul 32 si din cauza luminilor nu se putea distinge ce-si-cum. Detectorul de fum din camera l-a dat de gol.
In rest, iti inteleg frustrarea, dar noi romanii santem unde santem nu ca avem/n-avem arme, ci ca santem romani.
https://www.gunsamerica.com/digest/unleash-saw-civilian-m249-now-available-full-review/
numa zic..
@goldy
„Chiar daca la ei mor 10000 din cauza armelor pe an, la noi mor 20000 din cauza prostiei si ignorantei celor care ne conduc si mai ales a celor care ii lasa sa ne conduca”
Ideea ar fi sa nu ne bagam si la arme, ca sa mai adaugam cateva mii de morti de la glont. Sa ramanem la ce ne pricepem mai bine, la stafilococi si la accidente de masina
@silicon_v: ce nu se spune de obicei in statisticile alea seci e ca majoritatea crimelor comise cu arme sunt legate de traficul de droguri, deci nu implica cetateni obisnuiti.
Si multe statistici cu arme includ orice moarte provocata de arma, inclusiv cand aia e justificata. Spre exemplu:
– un american incearca sa violeze o americanca. Americanca are pistol in poseta si il foloseste ca sa dea o gaura in american. Rezultatul: 1 mort. Romanii comenteaza ce tara de kkt e SUA si cum mor oamenii acolo impuscati.
– un roman incearca sa violeze o romanca. Romanca fiinda mai slaba decat romanul si neputandu-se apara nu are alta solutie decat sa savureze momentul. Rezultatul: 0 morti. Romanii comenteaza ca respectiva era curva si o merita si se simt in siguranta ca lumea nu are arme ca in SUA.
hei, globalizarea si political corectness ne va aduce o lume in care toti suntem apropiati si vom fi siguri oriunde in lume!
Sau va face praf toata securitatea creata pas cu pas in timpul razboiului rece de catre americani.
Una din astea.
buey, 6 miliarde eram la recensamantul din ’85. cred ca ne apropiem de 8 acu.
Faptul ca atacul asta s-a intamplat nu schimba faptul ca evenimentele de genul asta sunt extrem de rare.
Lasa frica bos, ca expira viza.
cred ca Ungaria e cea mai sigura din apropiere unde sa poti merge in capitala fara prea multe emotii.
La mare cred ca inca se poate merge ok in Croatia, Grecia, la italieni si spanioli sunt probleme cu imigrantii care vin cu salupele.
Si eu m-am gandit ca trebuia sa viiztez Europa mai serios anii trecuti, nu acum cand o iau toti oamenii razna.
Iar faza cu evitatul multimilor cam pica, au fost oameni omorati si nu erau in grupuri mari pe strada sau la concerte.
Si in Grecia nu vin imigranti cu salupe?
Acum nu stiu daca mi se pare, dar parca americanii sunt pe primul loc la dementi de genul asta. Adica nu teroristi, ci pur si simplu dementi carora li se scoala sa omoare ei in ziua aia minim 10 persoane. De alfel cei mai multi ucigasi in serie nu tot la ei sunt? E drept ca nu ma documentez in sensul asta, spun doar din ce vad/citesc…la un momentdat ce e drept, am tot citit despre crime din anii 40-50 spre incoace, dar dupa doar doua zile de citit si vazut poze cu diverse, ascultat inregistrari…am renuntat pentru ca erau mult prea mult… Bine si nu doar ca sunt psihopati, dar sunt si foarte multi care zici ca sunt spalati pe creier cum a fost si in cazul Jonestown…inregistrarea audio e incredibil de enervanta, cum la fel de incredibil e cum oamenii aia nu doar ca s-au sinucis, dar si-au omorat copiii care urlau de frica, doar pentru ca asa le-a zis domnu’ Jim. Ca o fi fost experiment ori nu, tot nu inteleg cum sa faci asa ceva daca nu esti drogat, ai un grav retard, ori cum spuneam esti spalat pe creier…
ba da de PSD nu ii e nimanui frica? o frica din aia de iti baga frigu in oase … de zic ca te taie?
esti ori troll (de-obicei esti), ori stai rau la matematica. virtual , sunt zero sanse sa patesti ceva intr-un antentat, turist fiind. e ca si cum te-ai teme ca vei muri inecat cu o uncie de aur.
Ia Ionut de aici https://lmgtfy.com/?q=tourist+died+in+a+terrorist+attack si dupa ce te uiti la tutorial poti citi urmatoarele 3 articole (primele 3 dupa ce inveti cum sa folosesti tool-ul din link-ul anterior):
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/one-minute-im-shopping-next-11009394
https://nypost.com/2017/08/17/tourists-from-around-the-globe-killed-in-barcelona-terror-attack/
https://www.thetimes.co.uk/article/tourist-comforted-dying-british-boy-7-after-barcelona-terrorist-attack-cmk92jj96 – Copil de 7 ani bo$$ulik (e ok apelativul da? intelegi?)!
„The chances of being killed in a terrorist attack are about 1 in 20 million. A person is as likely to be killed by his or her own furniture, and more likely to die in a car accident, drown in a bathtub, or in a building fire than from a terrorist attack.”
„What about being killed in an attack involving immigrants? The probability of that is very negligible – 1 in 3.6 million. The chances of being killed by a refugee are 1000 times more negligible at 1 in 3.64 billion. That’s 0.000000028%.1 It’s just not likely to happen.”
well ? cine e bosulică cu inteligenta mica ?
si lasa-ma sa caut eu si pt tine :
https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.google.ro/search%3Fq%3Dkilled%2Bby%2Bthe%2Bfurniture%26oq%3Dkilled%2Bby%2Bthe%2Bfurniture%26aqs%3Dchrome..69i57j0l3.4607j0j4%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8&q=EhAgAUHQAAIdkwAAAAAAAAAAGJ-CvOsFIhkA8aeDSxuSgSMI0L0bMUkRi9y2PYLQypF-MgFy
Si las asta aici sa nu cumva sa dispara „după”: Internet
http://www.businessinsider.fr/us/death-risk-statistics-terrorism-disease-accidents-2017-1
@Ionut
Nu fi retard,
daca maine te fac baietii kebab, statistica postata de tine sa va schimba cu… 0.00001% sau asa ceva. Insignifiant. Pentru mine.
Dar pentru tine nu….
@Ionut … tu cand citesti cate un titlu faci matematica prima data nu? Care sunt sansele sa mi se intample mie daca … daca ce? daca votezi psd? daca votezi altceva? daca nu votezi? ce sanse ai sa te impiedici pe strada si sa cazi in nas si sa iti spargi nasul? ce sanse ai sa fii primul la stop? etc … nu cred ca asa trebuie traita viata (si aici ma refer strict la mine nu la tine sau oricine citeste sau scrie aici) ci trebuie sa iei in calcul astfel de riscuri ca sa nu te trezesti cu un pistol in gura sau decapitat. Ca ti se poate intampla tie ok … poate iti place sa traiesti intens dar pun pariu ca nu ai nici sotie si nici copiii ca atunci nu mai aveai timp de atata matematica.
Dincolo de penibilul comentariilor tale lucrurile stau asa: Intr-o perioada relativ scurta (2-3 ani) au crescut extrem de tare sansele ca tu sa ti-o iei (in tren, la teatru, la cafenea, pe plaja, pe promendata ucis de cutit, maceta, bomba, ak, camion, avion etc.) in vacanta oriunde ai fi. Unul din prietenii mei era la fix o statie de metrou de Bataclan unde niste baieti au inceput un atac in 6 locatii diferite din Paris. Erau sanse mari sa fie in zona si sa fie mort acum la fel cum erau sanse mari sa nu fie deloc acolo.
Tot asa dpdv al matematicii pe care o invoci calculeaza asa: in cca 1 an si jumatate in Franta au avut loc 8 atacuri. Un atac la fiecare 9 saptamani in medie. Daca se intampla la tine in tara erai la fel de relaxat? Daca bloca armata ca in Bruxelles un oras ca Bucurestiul timp de 2 saptmani erai la fel de relaxat? Te duceai lejer sa bagi o shaorma la Dristor ca era liber pe strada si nu era coada nu?
Toti astia ca tine au senzatia ca daca nu se intampla la ei in tara sau cuiva cunoscut e de fapt ceva departe care nu ii poate atinge si nu ii deranjeaza cu nimic si oricum se linistesc lucrurile pana ajung ei acolo.
Uite aici niste info https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism_in_Europe_(2014%E2%80%93present) …
Acuma … daca un individ (Zoso in acest caz) zice ca prefera sa nu isi joace copii si nevasta la ruleta ca sunt si cele mai mici sanse sa ii piarda vine unu ca tine si il face troll si prost (la matematica). Esti fix ca Tariceanu care zice ca el nu a vazut cresteri la pompa cauzate de supraacciza. La fel si cu oamenii aia … mureau ei din alte cauze daca nu erau teroristi nu?
Poate te ajuta graficul asta sa te duci in vacanta in Egipt ca e frumos https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/Terrorism_deaths_in_Egypt.svg/630px-Terrorism_deaths_in_Egypt.svg.png
mike, tu vrei să ai discuții vag umane cu idioți. omul știe el ceva și matematica lui e corectă. de aia va fi mișto când și-o va lua.
uite aici exemplu de isteață https://zoso.ro/darwin-awards-nepal-faca-trekking/
Cu tot respectul (vag inexistent) dar in fiecare zi iti pot posta 50 de link-uri cu accidente rutiere mortale pe strazile Romaniei sau in apropiere… si apoi pot cauta si pune si videoclipurile facute de tine (Zoso) la volan… In teorie, ar trebuie sa-mi fie frica sa conduc in zona in care esti tu fiindca, nu-i asa, in fiecare zi sunt oameni ce mor in accidente rutiere si toti au impresia ca lor nu li se poate intampla…
Cu toate astea viata continua in mod normal iar siguranta pe strazile Romaniei e din ce in ce mai subreda.
Vrem sau nu sa credem dar, daca un accident nu ne afecteaza in mod direct si personal, atunci el ramane doar o statistica la care nu am avea voie sa reactionam pe baza emotiilor.
Da, daca iti e frica sa nu-ti moara familia intr-un atentat terorist la Paris dar nu ai nici o problema sa o sui cu tine in masina, esti doar o alta pi*da emotiva…
P.S. Acu’ toate astea presupunand ca nu te duci cu familia in vacanta in Libia, Egipt, India sau chestii de genul… Ca acolo nu doar de atentate trebuie sa-ti fie frica..
Sa mangai ursii cand duci gunoiul, sa ai colectie de arme albe si un beci care nu poate fi cartografiat nici de satelitii CIA insa sa pretinzi ca iti e teama de niste amatori, asta da trolling.
NU prea ai ce sa faci,
dementii pot fi oriunde. Observ totusi ca majoritatea sunt fie musulmani radicali, fie sociopati care „dospesc” planul de multa vreme. Si unii si altii pot fi eliminati din timp, dar pentru asta trebuie un consens social care e foarte greu de obtinut in ziua de azi…
[adica inchise toate moscheile, evacuati in Antarctica absolut toti membrii familiei unui terorist, teroristul – daca e musulman – inmormantat invelit in piele de porc, sau si mai bine, cadavrul dat de mancare la …. ; pentru sociopati – ei sunt tot un produs al societatii, de unde le vine si numele. Atat timp cat societatea cliveaza catre lipsa de responsabilitate, dementa, libertinaj animalic, acesti sociopati vor aparea cu frecventa cu atat mai mare cu cat societatea isi consuma fibra morala. La limita, in plina anarhie, practic toti cetatenii vor fi … sociopati. Solutia e pe termen lung, si consta in refacerea fibrei morale europene, reconstruirea bisericilor, a comunitatilor religioase, etc. ]
Musulmanii sunt rai. Concluzia: mergeti toti la biserica. Pare logic.
Sau te porti frumos cu musulmanii, ca sa nu se radicalizeze. Pt ca foarte putini teroristi sunt veniti din tarile musulmane si foarte multi sunt nascuti si crescuti in vest. Deci sunt oameni care au prins ideile astea in vest, nu au venit cu ele din lumea musulmana.
Pana acum 10 ani nici dracu’ nu stia ce inseamna cuvantul „moschee” si acum, dintr-o data, fara sa stim bine ce reprezinta, vrem sa le inchidem ca cica ne-ar rezolva problema cu terorismul…
Da’ cum ar fi sa inchidem si bisericile ortodoxe… Ca am salva vreo 6 babe si vreo 2 nou-nascuti pe an…
@Septimiu, m
La moscheile radicale se prezinta exact situatia civilizatiei vestice de azi:In UK s-au deschis cafenele de blowjob. In Olanda si 20 de alte tari, este legala casatoria gay. In Danemarca se pot consuma droguri de risc crescut (cocaina, heroina), in incinte clar delimitate („drugrooms”). Etc.
Toate aceste exemple pentru mintea lor de salbatici proaspat scapati din desert („proaspat” in termeni istorici) sunt culmea Gomorei , mentionate si in Coran. Practic le re-confirma asteptarile apocaliptice pe care le-au citit din copilarie. Ori , in asemenea situatii, credinta in Allah ii obliga sa ia actiune. Extrema. Si daca participa la Jihad, au locul lor sus de tot… Cu 72 de virgine and all.
@Alexx
Sa le spuna cineva alora ca nu mai sunt virgine in nici un rai… cica a ajuns Hugh in zona.
cosmin: faptul ca esti analfabet nu inseamna ca toti is prosti
cred a romanii sunt mai speriati de terorism decat francezii.
nu vad niciun pic de frica, disperare, stat in casa in Paris. Toata lumea e la terase seara, oamenii sunt linistiti in metrou si mai nimeni nu discuta despre atentate, terorism, etc iar in presa e o abordare destul de rece, fara crize si disperari.
Azi de exemplu s-a mentionat o singura data de atentatul din SUA dar asa, trecator.
Stiu ca dupa Charlie hebdo am refuzat sa calatoresc la Paris pentru o prezentare, ma gandeam ca e stare de asediu, ca-s riscuri.
Fiind aici de ceva vreme imi dau seama ca riscurile associate terorismului in paris sunt cam cat riscurile sa te calce un pui de smecher cu BMW pe trecere in bucuresti asa ca wtf? casc ochii cat pot, nu ma uit la stele, ma uit in jur, analizez, sunt atent. in rest…liniste si pace.
@Pensionaru’
Unde locuiesti tu in Paris…… ?
nu-mi spune ca in est e intr-un fel si in vest in altfel, de plouat ploua peste tot
@Pensionaru’
Eu te-am intrebat ceva…
Exista risc mai mare pe drumurile si prin spitalele din Romania sa patesti ceva aiurea. Cineva a pus o lista cu orase cu probleme si am fost in multe din ele, dar daca nu sari in evidenta, nu cauti belele, dupa lasarea intunericului esti la hotel ai sanse mici sa patesti ceva.
Decât să vă faceti griji ca s-ar putea sa muriti intr-un atac terorist mai bine v-ati face griji sa nu muriti pe strazile dragei noastre patrii intr-o masina mica mai mult sau mai putin nevinovati :))) probabilitatea e muuuult mai mare……
Si sansele cum le calculezi? Global, pentru ca planeta asta e uniforma? Sau iei in calcul chestii gen tara in care se intampla? Eventual tipul de incident?
Zic doar pentru ca in Romania pe an mor cam 100 de oameni la 1 mil de locuitori doar din accidente rutiere.
In Germania, in 2016, au murit 22 de oameni in incidente armate asociate terorismului (incl arme albe, etc). La o popendulatie de de 82 mil, inseamna 0.26 la milion. Numarul de morti in accidente rutiere, 43 la milion. Chiar daca le aduni, ai sanse duble sa mori in Romania in masina decat in Germania din orice altceva adunat.
Iti duci familia cu masina … ?
Eu inca n-am vazut morti la concerte de-a lui Salam, Guta, etc .. prinsesi ideea….
Vezi si tu cand au aia un concert in coltul lumii unde vrei sa-ti faci concediul.. Zbori cu familia la concert acolo…
Te-am ajutat?
nici morti de beti?
Trăiesc în Londra de peste 4 ani. Toate atentatele din Londra de anul ăsta nu au omorât cât prostia umană de la Grenfell Tower. Mergi liniștit, cel puțin în UE. Eu unul nu mă tem decât de prostia umană. Dacă am ghinion să mor într-un atentat înseamnă că moartea chiar mă căuta neapărat.
atata ca ala de ieri nu era terorist… era doar un nebun. e plin de ei in romania, numa ca n-au arme, au masini!
Dar la americani e ceva frecvent, ei intre ei acolo.
„înțeleg că șansele sunt mici, doar că am o jenă să îmi asum riscurile astea”
Pai problema e ca nu intelegi cat de mici sunt sansele. Sunt foarte mici. Foaaaarte mici. Gen una la cateva miliarde. Mai mari sunt sa te calce masina pe trecere. Nu mai calci pe trecere? Tot mai mari sunt sa te calce masina pe trotuar. Nu mai stai pe trotuar? Tot mai mari sunt sa iti intre o masina in casa.
Problema e ca bias-urile cognitive te imping sa percepi riscul ala mai mare decat e de fapt.
plm de trăgători proști, hai bre’ la romania și rade tot parlamentu+guvernu și astfel ești erou, nu dement/terorist …
Da’ de ce sa tragă in cei cu care am votat eu? Si n-am votat cu psd.
Un prieten are o vorba: „nu stii ce e aia frica pana cand nu esti tata”…
Nu poti pur si simplu sa te impiedici de un obiect prin casa si sa iti lasi copiii fara tata? E musai sa fie un atentat langa tine cand pleci in vacanta?
ai mai mari sanse sa te loveasca unu cu un tir in turele tale zilnice cu masina pe strazile din romania si sa lasi copii fara tata. esti putin cam prapastios zic eu
ce conteaza matematica si argumentele (vezi Ionut) ca vine repede prostia cu „Daca era familia ta”.
Bah, la noi pe strazi mor mai multi oameni din cauza infrastructurii decat toti in atacuri teroriste in europa. Cu toate astea zoso merge la limita+.
Plm…panicati-va, dar macar destept
In Romania (17 milioane de locuitori) au murit 1900 de oameni in accidente rutiere in anul 2016. In SUA (320 milioane) au murit 60 de insi in mass shootings de genul celui din Las Vegas in 2016.