Volvo a anunțat ieri că vrea să se concentreze mai mult pe mașini electrice, pentru că vremea motorului pe combustie internă a cam trecut. Motivul e mai simplu decât bănuiesc jurnaliștii auto: în zona de unde vine Volvo, se vând multe mașini electrice, iar Volvo nici măcar nu a mirosit zona asta.
OK, are un XCV90, dar ăla e 80.000€, deci mult.
Cam asta e diferența dintre ei și Dacia: ei văd că cumpărătorul vrea ceva și pune mâna și face acel ceva. Dacia o dă cotită mereu: vă dăm model nou, dar nu automat sau “vă dăm SUV nou, dar automat doar pe motorizările 4×2”. Mizerii de grup, de strategie europeană și alte minuni.
În loc să se supere ca văcarul pe sat, Dacia ar putea să se uite la gioarsele aduse de români din afară și să încerce să atingă cât mai multe puncte de pe lista aia, astfel că românul să aibă o alegere reală într-o mașină nouă atunci când vrea să aducă o gioarsă de afară.
Dar nu, ei au strategii…
Tu iti dai seama ca ceri lucrurile astea de la un brand care se adreseaza pietei low cost, nu? Cum Dumnezeu compari Dacia cu Volvo? Ca produc un fier cu 4 roti si volan? Asta este fix singura asemanare. Au alt target, alt pret, sunt 2 lucruri total diferite.
Stiu, romanu vrea sa dea 15k pe un Duster dar sa aibe la fel de multe optiuni ca pe Tiguan care e aproape dublu la pret.
Recunosc, faptul ca au automata doar pe 4*2 e un dezavantaj dar daca puneau automata pe 4*4 poate ar fi costat 20k, pret la care alte masini sunt mai atractive.
fucking A. ai înțeles-o pe asta de ai rupt-o.
Nu Vali, tu nu ai inteles ce vreau sa zic. Nu poti sa ai pretentii de la o companie care se adreseaza unui singur segment de piata si care nu va iesi de acolo niciodata. Renault nu va lasa Dacia sa canibalizeze alte modele pe care francezii le produc. Dacia are un singur scop in viata: sa faca o masina ieftina si utila. Ieftin si cu pretentii de mid range nu exista.
@sorin
Cu ultimul comentariu ai pus în final punctul pe i. Renault nu va permite Dacia să canibalizeze modele din propria gamă. Climatizare automată, încălzire în scaune, navigație și cameră pentru marșarier sunt deja. Un Duster II (se va lansa la anul) cu un eventual motor 1.6 dci și 130cp, cutie EDC disponibilă cu 4×4, niște faruri xenon, niște airbag-uri cortină și niște scaune mai bune ar rupe piața efectiv.
@sorin SPUNE-LE asta celor de la VAG :))
daca Dacia pun sigla VW au rezolvat problema gioarselor.
@Stefan: arata-mi un model Renault 1.6 dci, cutie automata si 4×4, apoi verifica pretul.
Mda, Dacia urmează să angajeze o armată de pensionari să le conducă modele la piață și înapoi până fac +200.000 km, după care le dau kilometrajul înapoi și să le vând la 1/5 din prețul actual.
Strategia e gata demult, însă așteaptă aprobarea șefilor mari de la Reno.
si sa aibe modelul full si full fara piele care se livreaza cu bluray respectiv dvd la oglinda
Nici tu zoso nu ai inteles ca Dacia nu se adreseaza bulei tale. Romanul vrea masina ieftina, sa fie macho cand mesteca in benzina, iar 4×4 e un concept total neinteresant.
Iti recomand o vizita pe forumul daciaiot daca ai vreun dubiu.
Mmmm, având in vedere ca merge cu bicicleta cred ca fix in buula asta este si nu vrea sa recunoască. De aia încerca sa ii păcălească pe cei de la Dacia sa dea mai multe opțiuni mai multe opțiuni iar pe cei de la Volvo sa dea mai ieftin.
Dacia ca afacere trebuie sa urmareasca profitul nu ce vrea clientul din Romania care oricum nu cumpara Dacia ca e sub demnitatea lui. In plus, Dacia vinde de rupe in Germania asta inseamna ca fac bine ce fac.
În Germania vânzările sunt bunicele, bune sunt cele din Franța, unde vinde cam dublu față de Germania. Cât despre români, Dacia încă are o cotă de piață de 30+%, deci nu prea stiu în ce măsură nu cumpără românul Dacia. Mai mult, dacă ar plusa cu niște dotări de siguranță și confort (contra cost, evident), cred că ar deturna și mai multi români din drumul spre o mașină SH sau o altă marcă.
Si in Uk vinde binisor si nu tin minte sa fi vazut vreo reclama
Hmm, nu stiam ca Volvo are deja modele electrice.
Pentru ca da, grosul vanzarilor Dacia e in Romania, nu? D-aia trebuie sa se muleze pe dorintele romanului.
https://www.gandul.info/auto/dacia-cifra-de-afaceri-uriasa-in-2016-ce-profit-au-obtinut-francezii-in-romania-16247457
Tu crezi in toate stirile? Asta e doar o strategie de marketing. Ei vand acum 600k masini pe an si planul este sa vanda 1M pana in 2015? “This announcement marks the end of the solely combustion engine-powered car. Volvo Cars has stated that it plans to have sold a total of 1m electrified cars by 2025. When we said it we meant it. This is how we are going to do it.”
Un Duster dci 4WD automat ar taia mult din vanzarile SUV-urilor Renault si Nissan.
Dacia e o marcă low cost. Vezi cât costă Renault Zoe și după aia afli de ce Dacia nu va produce curând mașini electrice. Ok, acum trage aer în piept și caută să vezi ce procent din preţul total al mașinii electrice îl reprezintă acumulatorii, apoi te duci la concurenţa (aproximativ) a Dacia (Suzuki, bla bla) și o să vezi că nici ei nu au planuri de electrice… Volvo TREBUIE să facă mașini electrice pentru că ei concurează în zona premium și sunt muuuult în spate: vezi câte mașini au acum în ofertă BMWi și Audi e-tron
Vezi ca Suzuki are Swift si Ignis plug-in hybrid. Deci si marcile pentru oameni normali fac progrese, nu doar alea premium.
Si zi-mi cum e in spate un XC90 Hybrid fata de Q7 sau X5 benzina plus electric.
Trage aer in piept si vezi ca Renault scoate zoe aproape la pret de BMW I3 daca nu platesti bateriile in rate. Renault si Dacia sunt jegosi.
Cele de la Suzuki (adică alea de serie) sunt hibrid simplu, nu plug-in. Nu ştiu ce vrei să spui cu Volvo xc90, dacă l-ai fi condus ți-ai fi dat seama că în primul rând la trenul de rulare este net inferior concurenților x5, glc şi q7… full electric sau plugin mai de doamne ajută nu ai cum să construieşti şi să vinzi mai jos de 30k euro până acum. Dar, nah, sunt convins că mulți şoferi români sunt mult mai pricepuți decât managerii grupurilor auto
Sunt sigur ca tu esti mult mai priceput decat google.
Iar in ceea ce priveste XC90 vezi ce consum are raportat la concurenta BMW si Audi si ai sa vezi cat e de in urma.
Piața automobilelor electrice și hibrid va crește și mai puternic. Tesla a început producția Model 3, o mașină cu 340km autonomie și preț de 35.000 USD. Musk vrea să construiască 500.000 de unități pe an. Model 3 poate ajunge și la 25.000 de dolari în unele state unde există subvenții. Unde mai pui că nu ai nevoie de benzină, ulei, aditivi, curele, pompe, filtre, furtune și alte chestii care-ți scot o grămadă de bani din buzunar. Firmele europene vor trebui să se adapteze. Renault a scos Zoe cu 400km autonomie, iar VAG are propriile proiecte la sertar.
Nu mai dai bani pe consumabilele clasice, dar ia documentează-te să vezi cum sunt costurile cu, să zicem, orice operațiune de tinichigerie. Prin SUA e un mic scandal acum, pentru că sunt mașini cu daune minore care sunt declarate daune totale din cauza asta.
Piata automobilelor electrice o sa se loveasca de un mare zid, nu se poate dezvolta o piata pentru ele indeajuns de repede. O masina electrica se incarca in 20h la o priza normala poate mai mult -> automat te adresezi celor care stau la casa si nu circula prea mult. Urmatoarea problema e ca trebuie sa reziste infrastructura electrica. Alta problema e ca nu poti sa te duci cu masina electrica in vacanta fiindca nu stii daca ai unde sa o incarci. In teorie suna misto in practica ai nevoie de investitii de zeci de miliarde de euro din partea distribuitorilor de energie electrica, din partea statului si din partea celor care construiesc parcuri rezidentiale.
Acum este un pic mai tarziu SA INCEAPA sa investeasca in cercetare pentru motoare hibrid. Este o tehnologie care in 10-15 ani o sa fie inlocuita de motoarele electrice si se stie daca o sa isi recupereze banii pana atunci. Cercetarea dureaza si daca vrei sa reduci timpul la jumatate nu te costa 2x te costa 10x.
Firmele europene o sa fie cumparate, o sa incheie parteneriate sau o sa moara. 2017 nu este cel mai bun moment sa te gandesti la viitorul masinilor, asta trebuia facut acum 10 ani.
@Ciuby Nu subestima priceperea tinichigiilor din România. La noi se trage tabla, se îndreaptă, se chituiește.
Tucson sh 4×4 diesel pe la 6k
Passat automat dsg diesel pe la 5k
Si.lista poate continua. Nu zic ca e infernal sa gasesti o masina sh buna dar daca vreau noua 4×4 automat sau cu scaune incalzite sau alte minuni deja vorbim de pretul.unei garsoniere
astia de va luati passat dsg diesel la 5k sunteti aceiasi care stati pe forumul vw cu topicuri gen ” mi-am luat masina asta si mi s-a stricat TOT la ea, nu inteleg de ce mi s-a rupt garnitura de chiuloasa si ce e ala filtru DPF”
Era o comparatie intre ce iti poti cumpara sh in ideea ca gasesti ceva bun si alternativa dubla/tripla ca pret fara „roti” de la dacia.
Hai ca putem sa intelegem.
Da,oricand iau logan nou decat passat extra.mega full la 5000. Nu iti bate la ochi delic?
„În loc să se supere ca văcarul pe sat, Dacia ar putea să se uite la gioarsele aduse de români din afară și să încerce să atingă cât mai multe puncte de pe lista aia”
Adică de la Mioveni să iasă direct cu sigle de VW și BMW?
BTW, din articol am înțeles la fel ca Sorin. Și s-ar putea să nu fim singurii.
Părerea mea că Daciei i se rupe de piaţa din românia.
Ei fac vânzări pentru europeni, care toţi au 2-3 maşini poate, şi îşi iau o dacie strict pentru navetă pe leasing sau credite cu dobânzi vestice nu dobânzi cămătăreşti cum avem noi încă.
Românul care ar fi în target-ul logan, dacă îşi ia o maşină, o ţine 10 ani, şi e lumina ochilor lui. Vesticii văd maşina ca ceva ce folosesc şi apoi aruncă la gunoi. Românii nu arunc nici o piuliţă la gunoi că „poate ne trebuie”.
Eu am un vecin care şi-a luat logan nou, îl spală în fiecare zi. Credeţi că glumesc, dar e un pic senil, vorbeşte singur, dar sărăcia ştie cum are permis de conducere. Şi o spală în fiecare zi, deşi stă la bloc, e cu găleata şi cârpa jos la maşină.
Dojo, 60.000 km in 9 ani si mai mult in afara tarii? Cred ca iesi mai bine cu wizz/ryanair plus masina inchiriata
Trebuie sa fii chiar cretin sau putred de bogat sa arunci la gunoi o masina de 10 ani. ce are? Pute? Nu mai este la moda? A mea are 9 ani deja, este in stare foarte buna (am ajuns undeva la 60 de mii de km cu ea, noroc ca mai iesim pe la cate o destinatie mai indepartata, ca altfel ajung si eu ca baba din Germania, de-si plimba masina numa’ la piata duminica).
Producatorul a mai lansat 2 ‘facelift-uri’ de atunci … acum probabil ar trebui sa vand masina de acum pe cateva mii de euro (putine, la preturile de second de acum) si sa dau o carca de bani pe un leasing costisitor ca sa nu ma rada bogatanii din Romania ca-s coclita cu masina din 2008
Revenind la bubele noastre cu Dacia, probabil ar convinge si mai multi romani sa o ia in atentie, daca ar fi mai fiabile. Eu m-am lamurit complet cu marca asta, dupa ce consortu’ a trebuit sa schimbe motorul de la Dacia lui, cu doar 2 ani mai batrana decat masina mea. Masina lui are undeva la 200.000 de km si veti zice ca e destul pentru un motor.
Opelul lui fost (un Astra din ala combi din 1994, cred), INCA merge bine merci la aproape 300.000 de km, fara nicio reparatie majora (ulei, schimbat curea de distributie, schimbat placute de frana). Si cacatul lui de Dacie din 2006 a picat in bot, de i-a schimbat motorul.
Incep sa ii inteleg pe cei care isi iau BMW cu 500 de mii de km la bord, probabil ca tin o idee mai bine decat autohtonele noastre
Dojo, eu vorbeam de oameni care fac ceva km cu maşina, şi în 10 ani să zicem ajunge la 300k, şi atunci o vinzi pentru că reparaţiile majore încep să vină şi maşina nu merită, nu mă refeream la snobism neaparat.
faptul ca I-a picat masina sotului tau dupa 10 ani nu inseamna nimic. sunt convins ca exista si ferrariuri care au picat dupa cativa ani. pt fiecare logan pe care mi-l poti da tu exemplu ca s-a stricat major iti pot da 10 exemple care au trecut de 300k km in 5-6-7 ani fara reparatii majore.
depinde si cum ai grija de masina, daca o speli zilnic :P, ce uleiuri folosesti, daca racesti turbina, etc etc
noua ne pute dacia care dupa parerea mea, cu ultimile modele este in randul lumii si la raportul calitate/pret este imbatabila.
@dojo: daca pica Opelul rationalizai frumos cu „la cat a forjat-o e de mirare ca a tinut atata”.
Tu vrei ca Renalut sa-si canibalizeze propriile masini plasate la pret si echipari mai mare decat Daciile? Good luck with that…
Pentru ca asta ceri, omu isi ia gioarsa straina automata+clima+oglinda heliomata si alte nebunii. Le gasesti si pe astea in grupul Renaul? Da, dar la orice este mai scump decat o Dacie. Daca faci o dacie scumpa si echipata bine, cine iti mai cumpara modelul Renault sau Nissan? Nimeni!
Diferenta de calitate perceputa e mare intre un duster si un qashqai. Mergi la un showroom si o sa vezi. Nu imi inchipui cineva care sa spuna „voiam nissan, dar am luat duster ca e la fel si e mai ieftin”
Le mai dai și tu de gard uneori… De! N-ai cum să știi și fashion și bricolaj și auto și cum e cu femeile și etc
O Dacie 4×4 automata si cu ceva optiuni ar costa deja spre 70-80% din pretul unui VW sau 90% din pretul unui Renault / Nissan. Clientii VW ar cumpara tot VW, clientii Renault / Nissan s-ar reorienta catre Dacia, clientii actuali Dacia ar ajunge sa cumpere SH, ce nu ar duce decat la un faliment al intregului grup pe termen lung.
Asadar sa lasam pe altii sa fie in fruntea tehnologiei, iar Dacia sa-si faca bine treaba pe segmentul de buget, unde inca mai are avantaj competitiv.
PS: in aceeasi logica, cam ce succes crezi ca ar avea Sandero RS pe piata noastra? Eu estimez ca nu s-ar vinde nici 100 buc / an.
un duster automat 4×2 e 18 mii. 4×4 ar fi 20. un kadjar e 30, un xtrail e 36. pe 4 ani, sunt 200€ in plus la rata lunară a neamțului.
Bă băieți, nu sunt specialist, dar am vb cu oameni din „lumea” mașinilor franțuzești! Concluzia este una : francezii nu știu să facă mașini premium! Cele mai bune mașini ale lor, că e vb de Renault, Peugeot, Citroen, toate sunt, în cel mai bun caz middle class! 😂 😂 😂
Chiar ma jucam de curiozitate cu un configurator de Duster.
Abia la a treia versiune de jos devine disponibil aerul condiționat. Manual. Get the fuk out.
Gandirea mea si a multora este urmatoarea: daca fac multi km pe ani imi iau masina noua, garantie nebunii etc! Daca am o firma ce merge bine cat de cat, iar imi iau o masina noua in leasing pentru a amortiza din cheltuieli. Daca nu ma incadrez in aceste doua categorii imi iau masina sh care imi place, care ma face sa zambesc. E evident ca intr-un Duster sau Logan nu am de ce sa zambesc, pentru ca nu incanta cu nimic. La noi mai exista si faptul ca service-urile sunt foarte ieftine, daca e sa comparam cu vestul Europei. Mecanicii sunt mai buni, piesele se gasesc mai repede.
Dacia se vinde pentru ca este mai ieftina decat competitia, este masina muncitorului de rand care nu are nevoie de antifonare si care da drumul la AC doar daca este cod rosu de canicula. Important e sa aibe portbagaj mare sa încapă un frigider si porcul de crăciun.
Încă puțin și îmi cumpăr Skoda Rapid, e exact ce am nevoie. Dacă aș fi găsit exact ce aveam nevoie pe o Dacia nu știu dacă aș fi ales Dacia în defavorea Skoda.
Skoda Rapid tot un fel de dacie e.
Daca Skoda s-ar produce in Romania, ar fi mai ieftina ca Dacia.
sa le luam in ordine (ordinea in care imi aduc aminte, nu alta).
m-am amuzat acum cateva zile cand am alimentat intr-un rompetrol nou construit care avea si statie de incarcare electrica. statia era alimentata de la un generator diesel pus 3 metri mai incolo. mda, iti iei electrica pentru ca eco… :)))
cineva mai sus zicea ca dacia e 30% din piata de masini noi din romania. o fi, dar include flotele. daca le scazi pe alea probabil ca scade sub 10%. iar la sh-uri probabil ca e sub 1%. da, romanii sunt prea domni ca sa cumpere dacia, e s ub demnitatea lor de fondatori ai civilizatiei mondiale.
tot legat de flote, acum vorbesc doar de firma la care lucrez, dar presupun ca situatia nu e foarte diferita nici in alte parti, majoritatea celor care au si masina de firma (in cazul asta dacia) si o masina personala, cea personala este straina. si in cazul ca le este permis sa foloseasca masina de serviciu si in interes personal, culmea, prefera gioarsa dacia in locul limuzinei personale.
dojo, un caz exceptional nu inseamna regula. tie ti-a picat motorul la 200.000. poate ai spus tu ceva, ai injurat :), sau poate pur si simplu ai avut ghinion. din aceesi flota de firma de care vorbesc, 90% din logan/lodgy/sandero trec de 300.000 km fluierand. reparatii majore doar la cele conduse de idioti si la accidente. e adevarat intretinerea se face conform instructiunilor producatorului si direct la serviceurile acestuia, nu la autorizati sau la nea costica. …ah, si 60.000 de km in 9 ani? cunosc biciclisti care au facut mai mult de atat. si sor-mea si-a luat o corsa noua acum 2 ani la luat in leasing si si-a dat la rabla matizul de 15 ani si 80.000 ca incepusera sa ii curga pinioanele din cutie de atata stat. … cu opelul are are un pic peste 5000 :))
Foarte tare! Uite cazul meu, am un Fiat Panda de serviciu, un A7 masina personala. Ghici cu care umblu mai mult.. La Fiat nu ai stres de nimic, de parcare, ca o zgarie, ca sunt gropi etc
saragea, si atunci pentru ce ti-ai mai luat a7-le? ca sa te dai mare sau pentru ca televizorul era prea mare ca sa pui un bibelou obisnuit pe el?
Poti face aceasta cmparatie? Eu nu prea cred .
Vrem nu vrem dacia va trebui sa faca si masina electrica … https://www.theguardian.com/business/2017/jul/06/france-ban-petrol-diesel-cars-2040-emmanuel-macron-volvo … Sau cu hidrogen poate
Cata viziune:
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/oficialii-dacia-anunta-ca-marca-va-produce-automobile-electrice-757565