De ce continuă să crească Bitcoin

La articolul ăsta apar periodic oameni care îmi spun că ha, vezi că te-ai înșelat, bitcoin valorează acum 2.600$ și o să mai crească, nu știi nimic…

Azi a depășit 2.700$ în așteptarea unei decizii a SEC care ar putea să însemne că moneda este reală. Așadar prețul crește pe măsură ce așteptarea se lungește. Nu crește din motive obiective, crește pentru că niște băieți isteți trag de ea în sus ca să facă niște bani, iar alți băieți le țin isonul.

Dacă stați de vorbă cu oamenii care se bucură și îi întrebați dacă ei cred că un bitcoin valorează 2.700$, veți vedea că dau din colț în colț, pentru că nu există nici un răspuns logic/onorabil/cât de cât uman. E doar speculă.

Dacă vreți să vedeți un grafic realtime cu Bitcoin.

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/UNILADTech/videos/2091820341095676/” width=”600″ height=”400″ onlyvideo=”1″]

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

163 comentarii

  1. NOU
    #1

    un Caritas modern, metode vechi aplicate pe prosti noi :D

    00
    • nici macar n-ai putea sa zici despre tine, ca probabil nu te-ai gandit niciodata ca ai putea sa-ti iei un bitcoin.

      00
    • Dragul meu Zoso, daca nu știi, întreabă. Într-un fel Inaptul are dreptate.
      Bitcoinul e cea mai simpla cale de plată a celor mai nașpa chestii ilegale. Ai acces la bitcoin poți cumpăra droguri, arme, fildeș, uraniu, poți plăti un asasin, poți primi plata randsomware, poți spala bani etc etc. Totul anonim, pentru că la intrare in sistem ești „curat”.
      Atît timp cat tot mai mulți descoperă asta, cererea creste continuu, tot mai mulți au acces la internet, tot mai mulți fac chestii ilegale. La un moment dat oferta va echilibra cererea dar mai e mult până atunci. Mai degrabă se scoate in afara legii.
      Sper că te-ai lămurit, nu e nici o magie, creste natural pe baza legilor pieței.

      00
    • Că sa completez, sunt mulți care il cumpără că investiție. Și numărul ăstora e in creștere dar la un moment dat va începe să scadă, cum e la orice sistem piramidal. Popendulația e finită și nu de înmulțește suficient​ de repede.
      Bitcoinul nu a fost gândit ca sistem piramidal dar cererea actuală e similară.

      00
    • mumu, ma lasi cu dumele alea ca poti cumpara toate ilegalitatile de pe lume cu bitsh1t?
      as vrea sa aud pe cineva ca a facut aia, altfel e ca si uber ca e ride-sharing crap

      00
    • @Micu ‘as vrea sa aud pe cineva ca a facut aia’
      Hahaha, as vrea sa il vad eu pe ala care a platit un asasin sau a cumparat o substanta interzisa cu bitcoin si vine la Zoso pe blog sa se laude :))

      00
    • @4nc4: Neah, ce naiba sa faci cu fildesul? Clape la pian?

      00
    • Bitcoin este si va fi moneda viitorului. Nu este controlata de nimeni. Am citit cateva comentarii si ma uimeste cum unii vorbesc fara sa stie! Studiez moneda asta din 2013 deci am ceva experienta cu ea!
      https://trends.google.com/trends/explore?q=bitcoin,amazon,google,facebook
      Daca Bitcoin ar fi jumate de cautat cat este Facebook? Ce pret credeti ca ar avea? Pentru cei ce nu stiu ce v-am dat e trendul de cautare in ultimul an!
      Dupa cum vedeti Bitcoin ajunge mainstream, incet dar sigur. Bitcoin are toate sansele sa creasca si mai mult.
      PS: Bitcoin nu mai este folosit de dark market chiar asa cum era in trecut pentru si-au dat baietii seama ca nu e anonim :)) Acuma se foloseste monero. Imi pare rau de ignoranta voastra, o sa va trimit o poza din ce colt de lume vreau eu cand voi ajunge milionar in $.
      PS2: Nu investi niciodata ce nu iti permiti sa pierzi!!! Cea mai importanta regula… de ce? Pentru ca daca bitcoin scade la 1$ tu nu trebuie sa ii scoti, ii lasi acolo si eventual iti mai cumperi. Asa cand va creste la loc ( si se v-a intampla, bitcoin a demonstrat din 2010 in coace ca tot timpul revine mai puternic ca niciodata ) vei face niste bani frumosi si nici nu ti-ai pierdut investitia initiala.
      O zi frumoasa si productiva va doresc la toti.

      10
  2. Valoreaza 2700 in sensul ca poti cumpara cu un bitcoin marfa in valoare de 2700. Valoare intrinseca nu are, cum n-are nici dolarul.

    *legala sa nu, marfa e marfa :)

    00
  3. 1. Stiu ca tiate informatiile sunt stocate pe niste servere, nu e posibil ca acele servere sa ia foc? Stiu ca exista backup, dar daca ia foc si backup-ul? Sau baga unu un virus si le sterge tot.
    2. Stiu ca orice moneda trebuie sa aibe o baza reala. Adica cine controleaza cursul? Cati bitcoin exista in lume? Cine ii emite? Daca tu cumperi azi cu 2700$ un bitcoin si maine se trezeste nenea gigel care detine bitcoin si mai emite inca o duzina si scade pretul la jumate? Adica cine reglementeaza moneda? Ce il opreste sau ii opreste pe cei care detin sa mai emita?
    Spune un nene economist ca e un din cele mai mari tepe ale secolului si ca moneda e umflata artificial si nu mai e mult pana explodeaza si se prabuseste totul.

    00
  4. Bitcoin valoreaza exact atat cat trebuie in functie de cerere si oferta. Da, acum pretul a crescut speculativ si multi vor plange dupa bani in scurt timp. Asta nu inseamna ca bitcoin nu va ajunge la peste 10000USD in mai putin de 3-4 ani. Restul e cancan.
    – Serverele bitcoin nu vor arde pentru ca e imposibil. E o retea peer to peer in toata lumea. E bine sa te informezi inainte sa debitezi prostii!
    – Bitcoin nu e Caritas pentru ca nu ti se promite o crestere a valorii lui, ci doar independenta fata de sistemele financiare normale. Adica esti protejat de inflatie. E bine sa te informezi inainte sa debitezi prostii!
    – Sa zici ca ai incredere in bitcoin e similar cu increderea in matematica. Daca tu esti convins ca 1+1 = 2 atunci poti sa crezi linisttit si in Bitcoin.

    Oricum, e a nu stiu cata oara cand se prezice moartea bitcoinului. In timpul asta, cei care nu-si fac atatea ganduri neinformati fac un ban cinstit :)

    00
    • Ia zi-ne ce valoare o să mai aibă Bitcoin dacă nu mai minează nimeni. A, oricât pentru că oricum e nevoie să se mineze ca să faci tranzacții și nu poți face nimic fără ei?
      Cum e dată valoarea dacă nu doar din cerere și ofertă?

      00
    • Teniescu, la modul cel mai serios te invit sa incerci sa faci mining de bitcoin si vei vedea ca in punct de vedere financiar nu o sa ai profit ci pierderi. in momentul de fata curentul consumat ar fi mai scump decat satoshi castigati( satoshi sunt subdiviziuni ale bitcoinului) deci daca miningul clasic nu prea mai e profitabil, trebuie sa fie si alte chestii care tin cat de cat stabila moneda asta. la pretul actual, daca se mentine, s-ar putea sa devina miningul iarasi profitabil

      00
  5. SEC are de mai de mult chestia cu deciziile. A refuzat o data etc. Eu unul nu cred ca bitcoin creste din cauza emotiei deciziei SEC-ului.
    Bitcoin incepe sa fie din ce in ce mai populara si zilele astea rupe in sus pentru ca e un mare congres in US pe partea de crypto, si toata lumea face showcase la toate nebuniile care le pot face in lumea asta. Tehnologie progreseaza indiferent de ce credem noi personal.

    Bitcoin incepe sa fie adoptata din ce in ce mai mult si totodata si regulata. Nu, nu va inlocui dolarul, euro leul pentru ca Soros nu e prost sa dea din mana controlul, dar este o alta moneda de plata, si are avantajele ei (si dezavantajele).

    Banuiesc ca nu stii de ce se intampla in Japonia: https://www.coindesk.com/japan-bitcoin-law-effect-tomorrow
    sau de asta: https://www.bloomberg.com/tosv2.html?vid=&uuid=58643680-b2fe-11e8-883f-195b3f78e48f&url=L25ld3MvYXJ0aWNsZXMvMjAxNy0wNS0yMi9wZWFjaC1iZWNvbWVzLWphcGFuLXMtZmlyc3QtYWlybGluZS10by1hY2NlcHQtcGF5bWVudC1pbi1iaXRjb2lu

    Sau ce-a fost in India acum 1-2 luni cand n-a avut lumea voie sa se joace cu multe rupee si aau bagat bitcoins ca astea nu ii putea opri nimeni.

    Tineti de RON va rog. Tineti bine!

    00
  6. … in final nu stiu daca ai dreptate, valoarea monedei este data de numarul monedelor si taria monedei pe piata, bitcoin fiind tot mai greu de minat si avand acesta priza la public este normal ca ea sa devina tot mai valoroasa, iar valoarea ei se opreste la un moment si o sa fie foarte greu de mutat inapoi de acolo. E gresit ce zici tu, pentru ca in final legalizarea ei ar putea sa o treaca si de 5000$ in cateva luni bune…

    00
  7. Spre deosebire de USD, a carui valoare reflecta… oh wait, si ala e out of control.
    Noroc cu EURO ca macar asta are baze reale, acoperire in… nope, nici asta.
    De cand s-a renuntat la acoperirea in aur TOATE monedele au valori pur arbitrare.
    –-
    Si, in fond, au si speculatorii nevoie sa se joace cu ceva de cand e aglomeratie pe piata imobiliara, a metalelor, a materiilor prime, etc. Lumea nu se va satura niciodata de mirajul „easy money”, si in era asta digitala Bitcoin e raspunsul.
    E exact un Caritas, cum bine zicea cineva mai sus, si trebuie tratat ca atare: daca cineva afla acum de Bitcoin si i se pare o investitie buna, mai bine se abtine, ca e prea tarziu, banii sunt deja facuti, el va fi doar unul dintre cei care vor acoperi gaura.

    00
    • Aproape as paria un bitcoin cu tine … in sensul ca n-ai dreptate deloc. Exact asta e partea frumoasa la Bitcoin ca ideea din spatele lui e mai buna ca acoperirea in aur. Exista un numar limitat de bitcoini in lume, iar acel numar fiind limitat, automat ii creste valoare din nevoia de bitcoini tot mai mare. Adica in loc sa se tipareasca mai multi bani, se creste valoarea celor existenti deja… Exact de asta nu are logic cum sa nu creasca si mai tare in urmatorii ani, dar se stie bine ca romanul vrea profit de pe azi pe maine, nu poate sa gandeasca pe 10-20 de ani.

      00
    • daca cineva afla acum de Bitcoin si i se pare o investitie buna, mai bine se abtine, ca e prea tarziu, banii sunt deja facuti, el va fi doar unul dintre cei care vor acoperi gaura.

      Asta am zis si eu acum 4 ani. Si acum 4 luni. Si acum 2 luni.
      Sunt multi care au inteles tehnologia de la inceput si au cumparat atunci la greu. Acum sunt cei care vor culege mai putin. Apoi sunt cei ca tine.

      @goldy: bag si eu un ETH la pariul asta.

      00
    • NOU
      #30

      @Goldy: Eu nu inteleg, aurul nu e limitat si el?

      00
    • e limitat si aurul, problema cu el este ca totodata poate fi transferat, ceea ce destabilizeaza sistemele construite pe el. Asta e frumusetea bitcoinului, ca el e limitat de formula care-l creeaza si atunci nu ai cum sa creezi mai multi… ceea ce la moneda care are acoperire in aur nu ai putea sa o limitezi, fiind conditionata de aur in sine. E o intreaga teorie in spatele Bitcoinului, iar chestia asta cu poti face ilegalitati cu ea… e doar asa, daca n-ar fi s-ar face oricum, s-ar inventa alte cai si tot asa.

      00
    • Corect oamenii ar trebuie să se trezească din visul frumos” easy money ” pt populatia de rând NU EXISTA în spatele acestui nou trend Bitcoin stau niște minți luminate care o să facă bani grei pe spatele fraierilor si a naivilor
      care au impresia că se pot îmbogăți peste noapte !!!

      00
  8. Bitcoin=bani poti cumpara si de la pcgarage si de pe mai multe websituri. Cred ca e normal sa creasca avand in vedere ca sunt foarte putini si afla tot mai multe persoane de el.

    00
    • de ce e normal cand fix acelasi lucru il face si litecoin, shitcoin, dogecoin si alti crypto-coini?
      btc creste pentru ca multimilionarii care investesc in el vor sa creasca, si are avantaj ca pe langa numele mai rasarit si faptul ca e prima moneda de genu asta are si cea mai mare integrare, daca maine se apuca elon musk sa-si faca ‘bitcoinu’ lui pun pariu ca in cativa ani il poate lasa in urma pe bitcoin si valoarea lui. alt exemplu de scam coin cum e bitcoinu si valoarea lui e dash coin, o moneda fix schema ponzy dar cu marketing cu o pizda care arata bine si a mancat kkt cat a putut ca uite ce tare e kkt-ul vandut de noi si a ajuns pe la 100$.. daca sunt fraieri sa cumpere si sa creada siteurile de manareli de ce nu?

      00
  9. Am o nedumerire fata de blockchain, pentru care nu am gasit inca o explicatie: pe masura ce creste dimensiunea jurnalului (ca e aditiv, toate tranzactiile se gasesc in el), nu o sa trebuiasca din ce in ce mai multe resurse hardware ca sa poti valida tranzactiile? Si nu e posibil sa ramana doar cativa jucatori mari pe piata care sa faca procesarea asta? Si de aici, se poate ajunge la fel ca bancile, cativa sa controleze tot fluxul blockchain, si sa decida ei ‘vrei tranzactia procesata acum, platesti atat, vrei mai tarziu, platesti mai putin’ sau pur si simplu sa inchida pravalia si sa ramai doar cu niste cifre.

    00
    • acum vreo 13 ani caram un film de la munca pe un stick the 64Mb. Cate putin in fiecare zi. Nu era cel mai mare stick dar oricum era maricel. Intelegi ce vreau sa zic?

      00
    • nu ai de ce sa te ingrijorezi la nivel de storage. Blockchainul acum are undeva la 116GB. Baza de date Google de ex are 10 Exabytes (10 miliarde de GB). Ti se pare ca merge incet Google?

      La nivel de taxe pentru tranzactii cu btc problema e la dimensiunea bocului. Acum are 1MB si daca vrei sa iti intre tranzactia in urmatorul bloc da platesti mai mult, daca nu, astepti pana ti se face loc.

      00
    • nu stiu daca vrei sa zici ca poti sa imparti blockchain-ul in bucatele pt ca cumva vei slabi tocmai valoarea si „puterea” monezii. daca nu mai ai tot blockchain-ul practic nu mai ai veridicitatea monezii.
      iar de minat, ca tot se zicea mai sus, deja nu mai este profitabil acum, din cauza complexitatii, se consuma prea multa energie pt cat ai putea mina.
      observ de cateva saptamani o avalansa de articole si chiar vreo 2 reportaje pe tema crypto monezilor, asta apropos si de controlul pietii si din cauza asta nu mai gasesti la nici un producator hardware adecvat pt un rig

      00
    • Cauta ce zice Mike Hearn pentru argumente tehnice – de ce s-a retras el. Nici eu nu am inteles prea bine cum functioneaza, cum se previne problema ‘cheltuirii duble’; cica prin design algoritmul de mining devine din ce in ce mai greu. Validarea informatiei existente insa se face usor (si oricum ai nevoie de asta o singura data, cand aduci prima data istoricul).

      Vezi si https://marmelab.com/blog/2016/04/28/blockchain-for-web-developers-the-theory.html (e si un filmulet despre bitcoin).

      00
  10. a venit timpul sa scot bitcoinii de la saltea si sa ii lichdez pana se sparge bula.

    PS: ETH vad ca e pe acelasi trend.

    00
    • cati chinezi o sa iasa din saracie si o sa cumpere btc inainte sa se sparga bula? sau cati deja iesiti din saracie in prezent o sa vrea sa-si pastreze o parte din bani asa? si altii, nu numai chinezi. e prea important sistemul alternativ ca sa se faca reintoarcerea la doar ala standard. ganditi-a ca potentialul e de miliarde de oameni si milioane de comercianti.

      00
  11. Unii spun ca e suficient sa crezi in bitcoin pentru ca bitcoin sa fie viabil: https://stratechery.com/2017/tulips-myths-and-cryptocurrencies/
    Altii spun ca bitcoin e construit pe o premiza falsa si nu poate fi considerata o moneda in adevaratul sens al cuvantului. Implicit, moneda e supraevaluata (238 ori peste valoarea reala spun unii): https://ftalphaville.ft.com/2017/05/22/2189145/how-to-value-bitcoin-with-a-traditional-valuation-measure/
    Personal as merge pe varianta B, dar cred ca in general monedele astea virtuale pot fi folosite pentru altceva (in special tehnologia blockchain).
    P.S: articolele de pe ftalphaville pot fi citite gratuit daca iti faci un cont la ei

    00
    • Ce baiat destept este Daniel.. scurt si adevarat….. dar eu va intreb pe toti, cu $.. cu €.. nu se pot cumpara arme, droguri.. ect?

      00
  12. bitcoin nu mi se pare sigur, zici ca esti la bursa…nu ai nici o garantie ca maine nu ajunge la 1 dolar si pierzi tot.
    Mai bine investiti in aur (this shit never gets old or cheap)

    00
    • Absolut, fiecare investeste in ce crede el …

      00
    • Lol, 3 lei profit in primele 6 luni ale anului, adica sub 2% pentru un o chestie ce genereaza costuri de stocare si ai comisioane atat la vanzare cat si la cumparare. Best. Deal. Ever.

      00
    • Sau in carpete persane.

      00
    • E o problema de incredere. prin traditie cumva, oamenii s-au orientat intotdeauna spre aur.

      Orice moneda isi va pierde valoarea daca increderea oamenilor in ea va scadea, adica daca majoritatea vor cauta sa scape de ea.

      In mod paradoxal, banii sunt cea mai mare schema Ponzi imaginabila – cineva te ‘pacaleste’ sa-ti schimbi (in sensul de troc) munca ta sau bunul tau pe niste hartii / plastice / numere fara valoare intrinseca. de-aia e nevoie de reglementarea unei autoritati centrale.

      E de ajuns sa apara mai multe monede de-astea de tip ‘bitcoin’ paralele (una a si aparut, ethereul parca se numeste) si va incepe circul, cand se vor tranzactiona si lumea va migra intre ele. oricat de banal ar suna, pretul e format de cerere si oferta, si daca astea-s dezechilibrate ..

      Nu ca am citit parerile lui Mike Hearn – el vine cu argumente de ordin tehnic care ar trebui sa sperie orice om sanatos la cap.

      00
    • Daca vreti sa faceti bani anul asta e de investit in Aerotyne Ind. o firma de high tech din state care asteapta aprobarea pentru un nou sistem de radar care va fi folosit atat de armata cat si in domeniul civil, pretul pe actiune e doar 10 centi, dar se asteapta sa fie la peste 2 $ pe actiune, dupa ce pantent-ul va fi aprobat. Armata americana foloseste de cativa ani buni sistemul lor si au rezultate foarte bune acum asteapta aprobarile si apoi sunt gata sa instaleze noile radare la toate unitatile lor. Aceste radare au fost testate pe mai multe aeroporturi din intreaga lume si datorita costurile reduse de operare tot mai multe aeroporturi vor sa instaleze noile radare.

      https://www.hugedomains.com/domain_profile.cfm?d=aerotyne&e=com

      00
    • @wd: merci de sugestie dar e mai mult de bagat unghia’n gat pentru ca eu in RO, cetatean RO, nu am cum sa cumpar actiuni la o companie din US, bcz regulations and stuff…
      Daca s-ar fi listat la BVB aveam sanse.
      dar pe bune, ms de tip.

      00
    • @Anduweb poti cumpara oricand actiuni, nu exista limitare daca esti cetatean american sau nu. Iti deschizi un cont pe scottrade,etrade, fidelity, ameritrade platesti 5-10$ pe tranzactie si poti cumpara/vinde cand vrei tu.

      00
    • @wd Tu

      1. Unde ai citit de aceast mega pont, pe MarketWatch?
      2. De nu zici si ca daca tranzactionezi printr-un broker din alt stat, el nefiind reglementat in ro, in caz de faliment, in loc de bani o sa vezi trompa de la elefant

      @anduWeb, stai chill, ca e o adevarata industrie de generat „ponturi” pentru actiuni care vor creste ca Fat Frumos. Dar, ssstttt, sa nu zici la nimeni, ca nu stiu multi pontul asta, ti-l zic doar tie ca imi esti simpatic :)

      00
    • @xtz
      Banuiesc ca nu ai intrat pe pagina respectiva sa vezi informatii despre compania respectiva dar poti sa vezi pe youtube:
      https://www.youtube.com/watch?v=GgGossqGRd4

      Referitor la ce ai spus tu legat de broker acuma serios :
      Scottrade, Etrade si altii platesti 5-7 $ pe tranzactie si apoi esti inregistrat la respectiva companie ca si actionar pot ei sa dea faliment ca tu nu mai treaba cu ei.

      Ininte de a investi in orice fie ca e bitcoin, actiuni,….. eu zic sa va faceti temele si sa intelegeti in ce va bagati.

      00
    • @wd, asa e ca esti long in pierdere pe acea actiune si nu stii cum sa inchizi pozitia fara a iesi pe minus, iar asta nu o poti face decat prostind cat mai multi gushteri ca sa cumpere si ei pt a creste pretul actiunii…ca vad ca si mai jos tot insisti cu sfaturi pe aceeasi companie. Dude, si eu tranzactionez si e simplu sa-ti dai seama ca tu esti cazul clasic de manual al fraierului care e pe pierdere si e disperat sa schimbe asta, asa ca GTFO.

      00
  13. bitcoin asta e ca religia. e suficient sa creada suficient de multi in el, ca devine automat Coalitia pentru Familie.

    • Ca orice monedă, se bazează pe încredere. Remember monedă fiduciara? Dacă suficient de mulți cred că bitcoin e o monedă care poate cumpăra chestii, atunci e o monedă.(reglementată sau nu, e altă poveste).

      00
  14. Ma gandesc la astia care au bitcoin și cotcodacesc… parca-s dintr-o secta din aia care vor sa te convingă de ceva.
    Oare așa se vorbea si despre euro, când s-a introdus? Erau sclavi din astia care stiau ei, explicau ei, erau siguri ca… in general care sa o suga euro-ului?
    Astia de știu ei mai bine, ce miza au? Aveti cinci bitcoi și sperati ca in viitor să vă cumpărați un apartament cu ei?

    00
    • S-o crezi tu ca vorbeste bitcoinul din mine. Daca vrei sa intelegi ceva corect intelege ce sta in spatele bitcoinului (tehnologie) si potentialul. Si aici nu e vorba doar de bitcoin, sunt multe alte variante cu potential imens tehnologic care nu sunt intelese ci vazute ca niste aliens.

      S-o spun cum o zici tu pe-aia cu euro. Cand a aparut internetul la fel ca tine erau unii cu ziarele si scrisorile si cecurile si sperati sa fie doar o prostie hippy. Acuma nu mai stati o secunda fara internet si comentati pe bloguri.

      00
    • Atentie, o tehnologie buna poate de multe ori face ravagii (fizica atomica, de exemplu).

      Bitcoin e un experiment. Blockchain e altceva (nimeni nu contesta de exemplu utilitatea semnaturilor electronice).

      00
    • NOU
      #60

      Draga Cristi,
      da-mi te rog un exemplu de cineva care a incercat sa te convinga sa cumperi BTC. Iti garantez ca nu s-a intamplat. Expresii de genul, erau sclavi, sunt sclavi, secta cred ca nu fac decat sa jigneasca.

      Citesc pe aici tot felul de aberatii care nu au legatura cu subiectul (tov. zoso included), cu cateva exceptii. Daca nu intelegi subiectul ai doua optiuni, ori pui mana si te documentezi despre blockchain si bitcoin (nu doar bitcoin) ori taci. Orice altceva este doar gargara.

      Pentru discutii serioase, sunt dispus sa raspund. Pentru restul, no.

      00
    • Anduweb compara net-ul, ceva UTIL si NEMAINTALNIT pana atunci, cu un cacat ce azi costa o avere, maine e un cacat, apoi iar o avere… si tot asa.
      In cometarii mai jos e unul bucuros ca in cateva ore a crescut cacatul cu 6$. RISTI 2700$ pentru 6$? In puii mei, ce business e asta? Pentru 60$ risti 16.000$!? Wow! Disperati unii, frate!
      Apoi, numarati cati comenteaza pe aici. In afara de unii de care sunt convins ca au ceva bitcoini si spera sa se imbogateasca cu ei… mai sunt 10 comentarii. Practic, subiectul asta e intretinut de unii ce o sug bitcoiului si de 3 ca mine, care nu vad sensul acestei „monede”.
      Apropo, milioanele alea in bitcoini, pierdute cand s-a spart nu stiu ce server… alea s-au recuperat? Au revenit la posesori?

      00
    • P.S.: la ora 10:27 PM, ora Romaniei, un bitcoin e 2530.51 US
      Ati „investit” dimineata? Unde e ala care castiga, la ora 17, 60$ la 16.000$ riscati? Cat ai pierdut?
      Acest cacat se numeste moneda? Cu volatilitatea asta? De asta e un cacat.
      Mai comparati-l cu netul, cu bomba atomica, cu insulina…

      00
    • Am revenit doar sa scriu ca azi, la câteva zile după 2700$, un bitcoin valorează 2000$.
      Unde e ăla cu „stai jos”?

      00
    • monedă serioasă. ai vândut ceva azi pe 1 bitcoin, mâine a scăzut cu 30%. sigur magazinele se grăbesc să adopte moneda asta.

    • Cele mai „misto” monezi sunt cele stabile. De asta se discută in euro, dolari, iar nu in puli botswaneze.
      Asta e paradoxul bitcoiului: toti spun ca e moneda, dar toti speră să dea un tun.
      Cam asta e „Draga Antonio” – ai bitcoini ca-ti plac, sau ai bitcoini pentru ca vrei sa te îmbogățești din specula cu pretul lor?
      Paradoxul bitcoinului il împiedică să fie pe bune o monedă.

      00
    • Unde e ăla cu “stai jos”?
      Aici sunt. Tu mai esti pe buda?

      Volatilitatea este un avantaj daca stii cum sa o manevrezi. Cine gandeste ca ia bitcoin azi si maine ia lambo sa mai stea pe buda si sa se mai gandeasca. Intri stiind un risc, tii crezand in investitie si culegi apoi. Vise d-astea cu milionar intr-un an sunt pe toate teleshopingurile. Repet, nu te baga daca nu stii despre ce e vorba. Si ca in orice cand vine vorba de investitie, nu baga mai mult decat iti poti permite sa pierzi. e investing 101.

      00
    • Cristiiii!! Bă, Cristiiiiii!!! De ce nu ai mai revenit tu sa ne spui cum stă treaba? Cristiiiii!

      00
  15. Graficul ala nu e cel real: https://bitcoincharts.com/charts/bitstampUSD#tgCzm1g10zm2g25

    Interesant de remarcat ca in 2014 a avut o crestere la peste $1000, dupa care, intr-un an a cazut la sub $400, pentru ca sa stea acolo inca un an..

    Asa, acum cei care sustineti ca nu poate scadea valoarea, cum explicati asta?

    00
  16. NOU
    #70

    Am 7892 de bitcoin,cumparati in 1988,in rate.Va dati seama cat valoreaza astazi???Sunt boer…
    P.S.Stiti povestea pariorului care a pus la misteaux niste rezultate de pe la americani si etc.,care cu un bilet de 5(CINCI) lei,a castigat 117.000 lei???Ala da bulan de jmeker.

    00
  17. Bai e mai simplu: poti in momentul asta sa vinzi 1 bitcoin cu 2700 de parai? Daca da, atat valoreaza.

    00
    • Ideea era ca acum poti cumpara un Bitcoin cu 2700 de parai si ca esti prost daca faci asta. Aia era ideea.

      00
    • 4.47 pm – 2724.090 parai/bitcoin – cand am postat eu
      5:24 pm – 2731.040 parai/bitcoin – cand ai postat tu

      Ala care ar fi cumparat la 4:47 si ar fi vandut la 5:24 numai prost nu ar fi fost.

      Nimeni nu poate garanta cresterea Bitcoin la infinit. Intrebarea nu e daca ci cand se va duce pe copca. Si pretul la cafea a crescut constant timp de 15 ani de prin 2000 pana in 2015 cand s-a dus naibii.

      Deocamdata exista cerere de Bitcoin, cu cat va fi acceptat pentru mai multe tranzactii, cu atat va creste valoarea monedei. De minat nu se mai poate mina, consumul de energie necesar depaseste valoarea minata.

      00
    • daca ai fi citit si restul comentariilor mele din post ai fi vazut ca eu iti explicam „ideea” exprimata de majoritate nu ca e ideea mea.

      00
  18. NOU
    #78

    @Vali: Sustii ca Bitcoin nu are valoare pentru ca nu este emis siregularizat de o autoritate centrala si se bazeaza exclusiv pe cerere si oferta?
    Tehnologia blockchain inlocuieste sistemul bancar traditional (al carui rol principal este acela de intermediere/inregistrare a tranzactiilor), iar valoarea Bitcoin este data de cerere si oferta. Exista un numar limitat de BTC (21 000 0000) si cu cat cererea creste, creste si valoarea unui BTC.
    Asta nu inseamna ca nu se poate devaloriza, dar acelasi lucru este valabil pentru orice alta moneda de pe piata de capital.

    00
    • rogu-te, nu te baza că nu știu cum funcționează bitcoin. asta e prima chestie.

      nu am zis că nu are valoare, am zis că va fi greu de acceptat oficial pentru că nu e regularizat.

    • @Vali: De la a nu fi acceptat oficial la „nu există nici un răspuns logic/onorabil/cât de cât uman. E doar speculă” este cale foarte lunga.

      00
    • da, creșterea asta de la 1.000 la 2.700 e speculă, nu se bazează pe nimic.

    • Ultimul boom in bitcoin e dat de Japonia unde a fost acceptat oficial ca instrument de plata pre-paid
      si acum sustinut de Korea unde a fost permis in sfarsit retailului

      00
    • @Vali: Acum depinde si ce inseamna pentru tine specula :) Intr-adevar nu s-a intamplat nimic spectaculos si public in ultimile 3 luni care sa justifice in mod direct cresterea de la 1000 la 2700, dar asta nu inseamna ca nu se intampla nimic in domeniu doar ca nu se intampla la vedere si cu mare tam tam. Informatia despre bitcoin circula destul de greu si de obicei primul sentiment pe care il au oamenii cand aud de el este de scepticism maxim si de neincredere, dar ulterior presati de anumite nevoi sau de restrictii impuse de diverse sisteme politice/bancare isi dau seama ca bitcoin nu se subjuga la asa ceva. Ti-am dat mai jos un reply unde ti-am pus un exemplu real si practic din Venezuela. Acel exemplu sau altele de genul se pot aplica si in alte zone, dar nu stim de ele. De exemplu in China ai niste limite legale impuse asupra achizitiilor facute in strainatate. Bitcoin ofeta o solutie practica pentru aceste limite legale. vezi: https://www.ft.com/content/87d8a7e8-cfe8-11e6-b06b-680c49b4b4c0 sau http://www.inman.com/2017/01/03/new-rule-china-may-affect-overseas-real-estate-purchases/

      In concluzie raspunsul la intrebarea „de ce continua sa creasca bitcoin?” este: pentru ca este un instrument care ofera ceva ce alte instrumente nu ofera si sunt sigur ca nu ai cum sa consideri un raspuns logic asta

      Daca intrebarea era „de ce a crescut bitcoin de la 1000$ la 2700$ in cateva luni?”atunci da, raspunsul este ca nu exista o explicatie logica si ca este specula pura.

      00
  19. Desi sunt de acord cam cu 90% din ce spui, din pacate domeniul bitcoin te depaseste si emiti niste opinii in necunostiinta de cauza.
    1) „Azi a depășit 2.700$ în așteptarea unei decizii a SEC care ar putea să însemne că moneda este reală. ” – gresit. Decizia a fost data de mult. Inca de cand cursul era 1200$ si in momntul deciziei a cazut cursul pana la 1000$ instant.
    2) „pentru că nu există nici un răspuns logic/onorabil/cât de cât uman” – Un raspuns logic/onorabil/cat de cat uman nu exista pentru ca nu este un singur motiv la mijloc. Atata timp cat vorbim de un sistem foarte complex este greu sa numesti o singura cauza pentru care creste cursul. Cauzele sunt multiple si toate adunate duc la aceasta crestere. Bineinteles ca si specula este unul din motive si acel FOMO (Fear Of Missing Out), dar nu sunt singurele motive. Pur si simplu s-au aliniat mai multe motive de avem aceasta crestere.
    In trecut ti-am mai spus ca bitcoin-ul este un protocol, nu o moneda. Daca te intrebam pe tine sau pe cineva non-tehnic ce poti face cu Internetul in anii 80-90 probabil ca raspunsul era un ridicat din umeri, dar acum raspunsul nu mai este acelasi. Acum putem gasi o sumedenie de utilizari pentru Internet. Care este motivul pentru succesul Google sau Facebook? Exista un singur motiv pentru ele sau o multitudine de motive? Asa este si la bitcoin, iar daca tu nu il vezi sau nu il intelegi nu inseamna ca pentru altii nu exista, dar sa presupui ca este strict specula este total gresit si in necunostiinta de cauza. Iti las un simplu exemplu: https://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/6d2w1b/bitcoin_is_saving_my_family_from_starvation/

    00
    • Complex este algoritmul care sta la baza lui si care il face greu de falsificat. Nu insa si mecanismele care ii determina valoarea.

      La fel de greu de falsificat este si o piatra de granit (ati incercat sa turnati o piatra de granit din beton procesat in bucataria proprie?)

      Ce valoare are o piatra de granit, nefalsificata? Exact. Valoarea pe care o capata in piata.

      Uneori ma gandesc ca prezentarea algoritmilor care stau la baza lui si cifraraia, in fata unor neaveniti, serveste fix in scopul prostirii lor pe fata.

      Sa nu amestecam tehnologia (pe care nu o contesta nimeni) cu valoarea sa financiara.

      00
    • @hash: Gresesti cu 2 lucruri.

      1) Consideri ca mecanismul care determina valoarea bitcoinului nu este complex;

      2) Nu amesteci tehnologia cu valoarea financiara si asta este o idee pe care multi incearca sa o asimileze. Valoarea tehnologiei si anume „immutabilitatea” este data de securitatea extrem de mare a retelei care este data de valoarea financiara a token-ului numit bitcoin :)

      Cat despre „prezentarea algoritmilor care stau la baza lui si cifraraia, in fata unor neaveniti, serveste fix in scopul prostirii lor pe fata” pot spune ca asta consideri tu. Tot codul este open source si cine intelege bine, cine nu tot bine. „Prezentarea” asta nu o face nimeni in mod special. Nu exista conferinte unde se face aceasta prezentare. Ti se ofera un soft pe care il folosesti dupa masura capacitatii tale tehnice. Este atat de simplu.

      10
    • Nu cred că greșesc. Am studiat in tinerețe și microeconomie și știu ce vorbesc, si de asemenea am și citit din Cormen si Leiserson de teorema chineză a restului si despre proprietățile RSA. De aceea eu le separ – complexitatea algoritmică de valoarea de piață. Și îți dau exemplul unui telefon mobil de 50 de lei. Complexitatea algoritmilor implementati acolo – știi ce face decodarea Viterbi, btw ? -, care îți transformă radiația EM în voce e mai ridicată decât cea din Bitcoin. Și cu toate astea costă 50 de lei.

      Cred că tu te entuziasmezi de lucruri pe care încă nu le înțelegi. De fapt entuziasmul si necunoașterea sunt ‘motorul’ unei scheme Ponzi.

      Creatorii Bitcoin au plecat de la o presupunere – că lumea va cumpăra tokenii fabricați. Ce se va întâmpla dacă majoritatea va decide să vândă?

      00
    • @hash: Ce ai studiat tu in tinerete nu se poate aplica asupra bitcoinului. bitcoinul este ceva nou care nu poate fi comparat cu nimic din ce a avut omenirea pana acum. Este un „permisionless immutable and trustless ledger” sau o baza de date care nu poate fi modificate si unde nu ai nevoie de permisiunea nimanui pentru a o folosi si unde nu trebuie sa crezi pe nimeni despre veridicitatea lui, ci poti verifica si singur. Restul detaliilor sunt secundare acestor proprietati.

      Algoritmii de care zici tu doar fac posibil ce am scris mai sus si alta relevanta nu au, iar valoarea data de proprietatile de mai sus sunt incomparabil mai mari fata de orice alta tehnologie existenta. Prezentarea algoritmilor complicati si cifraiala nu sunt praf in ochi, ci doar modul de a realiza cele de mai sus.

      Cat despre presupunerea de la care au plecat creatorii bitcoin ramane doar o presupunere. Ei au plecat de la premiza ca in momentul actual nu exista tehnologia oferita de bitcoin. Faptul ca tu presupui ca ei au plecat de la premiza ca lumea va cumpara tokenii este amuzanta avand in vedere ca 1 milion de bitcoini sunt inca nemiscati de la crearea lor, dar bineinteles ca fiecare isi poate face propriile scenarii. Asta nu inseamna ca sunt si reale :)

      00
    • „Este ceva nou care nu poate fi comparat cu nimic” – si roata cand a aparut era, probabil, judecata la fel de cei care o vedeau pentru prima data :D Insa nu cred ca nu se poate compara cu nimic, ca doar n-a aparut din senin. Tehnologia blockchain foloseste din plin criptografia, iar arborii nu sunt o notiune noua.

      E interesant ca vrei sa ma combati dar nu vii cu nici un argument.

      Eu te intreb ce determina valoarea bitcoin si tu imi spui ca tehnologia sa. Suna ca ‘versul’: ‘Foaie verde stalp / Mie-mi ploua-n beci”.

      Valoarea unui obiect nu este data de pretul pe care un potential cumparator l-ar plati ca sa-l aiba. Oricum, treaba asta a fost sustinuta in mod judicios de un tip mai destept decat noi amandoi, acu’ vreo 150 de ani si mai bine.

      Nu vad ce e amuzant in faptul ca ei au presupus ca lumea va cumpara bitcoins. Daca ii produci (minezi, na), ce crezi ca faci cu ei? Iti tin de foame si de cald? Nu CUMPERI servicii/produse cu ei?

      Alte argumente ai ca sa arati ca toata asta nu poate evolua intr-o schema Ponzi? Pentru ca din ce-ai spus nu ma convingi, dimpotriva, rationamentul tau e numai gauri.

      00
  20. bitcoin va reusi. da, cine cumpara acum risca maxim pe termen scurt.
    va reusi insa pe temen lung dintr-un motiv simplu: nu te mai fura statul prin inflatie cand vrea el. Si, dupa cum veti putea vedea, inflatie vom avea destula. Noi, si restul lumii!
    Pace!

    00
    • Asa e, statul te fura prin inflatie, ai perfecta dreptate. Statul te fura destabilizand economia. Iar o moneda bazata doar pe cerere si oferta este mult mai stabila decat o moneda ce are in spate o rezerva de aur.
      Probabil asta e prima lectie predata la ASE.

      00
    • N-ai inteles nimic. Nu te va mai fura statul, te vor fura ailalti.

      Si mult mai repede.

      Si fara ca cineva sa poata face ceva.

      „Bitcoin va reusi”. Huh?!
      ( la fel cum ai zice ‘o grebla cu coada lemn va reusi sa-ti aplice un cucui’ )

      00
    • nu te fură bitcoinul, că e plin de cinstiți acolo.

  21. Monedă poate fi orice, chiar și o bucată de stâncă. Important e să câștigi încrederea oamenilor că pot cumpăra orice cu ea. Însă, neavând în spate garanția unui stat, devine o monedă riscantă, ce poate să pice oricând. Și Rubla sau Pula sunt tot monede, însă sunt erodate de inflație din cauza neîncrederii în sistemele financiare ale acestor țări.

    00
    • Eu cand eram mic, tovarasa ne-a zis la gradinita ca o inflatie taratoare, de cateva puncte procentuale, este benefica pentru economie. Pentru ca altfel nea Gica nu mai cumpara masini, asteptand sa mai scada preturile. Asta inseamna scaderea consumului, si implicit reducerea productiei. Adica tot asteptand nea Gica sa scada preturile, o sa fie dat afara.

      Dac-ar fi vorba de neincredere, am fi ca in Zimbabwe in anii ’90, cu banii cu care azi cumparam 10 kile de carne, maine am fi luat o guma de mestecat (d-aia au trecut aia la dolari americani).

      00
  22. Nu s-a terminat joaca asta cu pseudo-currency?
    Bitcoin va deveni reala in momentul in care n-o sa mai fie comparata cu dolarul ci cu principalele ei rivale: c-coin, zoso-coin si vecinuldindeal-coin

    00
  23. Inainte de orice eu il apreciez pe zoso. Are niste pareri pertinente si chiar sunt de multe ori de acord cu el.
    Legat de bitcoin nu pot fi insa.
    Pe scurt, ai un articol 2014 cand ne ziceai sa mai asteptam un pic si o sa vedem noi cum o sa cada.
    Ei uite ca acum a ajuns la 2700 usd.
    In 2020, daca bitcoin este peste 5000, putem spune ca a reusit si incheiem subiectul?

    00
    • faza e, la discuția asta, doar eu și antonio suntem cu numele, restul pot fi oricine vor ei. dacă bitcoin reușește, comentatorii vor veni și vor spune „muie, prostule, vezi că nu știi nimic”. dacă crapă mâine, nici unul n-o să zică nici pâs.

    • corect, ai dreptate. Da, bitcoin poate cadea chiar foarte usor. E de ajuns un bug.

      00
    • Cam mare logical fallacy.
      E ca si cum ai fi zis ca sfarsitul lumii e iminent, si cand ti-ar mai aduce cate unul aminte ca ai dat-o-n bara tu sa ii zici: „pai stai boss, mai asteapta nitel”. Cum ziceau si cei de mai sus, daca cineva a cumparat bitcoin cu 10, 100, 1000 de euro si a vandut cu +2000 atunci a facut un profit cat se poate de real, si toate astea in timp ce tu asteptai sa cada. Si daca tot vrei sa zici de specula uita-te la ripple, eth, sia, etc care au crescut in 4 luni cat bitcoinul in 4 ani.

      00
    • e forțată comparația cu finalul lumii. hai să zicem că la bitcoin putem să ne așteptăm la ceva să se întâmple într-un orizont de 5 sau 10 ani. e o monedă nouă, evoluează, bla bla, rămâne de văzut. dacă era deja stabilă și acceptată, atunci da, era ca tine, dar nu e.

    • @Vali: 1) Mai adauga unul care ar putea fi cu numele. Ramane intre noi 3, te rog :)

      2) Te contrazici in idei putin. Ba spui ca o sa crape, ba ca nu ne putem astepta sa se intample ceva intr-un orizont de 5 sau 10 ani. Este o diferenta foarte mare. Desi mult spun si spera ca bitcoin va face multe gen sa inlocuiasca o alta moneda nationala trebuie sa fim realisti si sa acceptam ca asta nu se va intampla usor si de aici rezulta ca va dura minim 50 de ani pana sa fie vorba de asa ceva in spatiul public. Asta din cauza ca sistemul actual financiar existent de atatea sute de ani pur si simplu nu va ceda atat de usor si va duce o lupta crancena in ceea ce priveste supravietuirea lui. Dar ideea asta poate fi dezbatuta cu alta ocazie.
      De aici si pana la a spune ca va crapa maine sau peste X ani este cale foarte lunga. Cand spui „crapa” la ce anume te referi? La valoarea lui in dolari sau la craparea soft-ului gen bug-uri/hack-uri? Pentru ca este o diferenta!

      00
    • 1. ce izmene verzi porno ai pe feisbuc.

      2. dacă nu atinge masa critică de utilizatori în câțiva ani, moare de la sine.

    • Eu pun link la comenturi si tu ma vezi anonim?

      00
    • @Vali: 1. multumesc

      2. esti putin grabit cu concluzia asta. Internetului i-a luat ani buni pana sa atinga masa critica si asta s-a intamplat cand a fost destul de user friendly si tehnologia dezvoltata in jurul lui a devenit mai accesibila si din punct de vedere financiar si din punct de vedere tehnic. O comparatie buna poate fi e-mail-ul si evolutia lui. Primele e-mail-uri se trimiteau din linie de comanda si primul e-mail a fost trimit in 1971 si cu toate asta uite ca nu a murit e-mail-ul.

      00
  24. Sunt un sirian, vreau sa ajung in ghermania sa mananc un durum, plus ca gloantele nu mi se asorteaza la haine. Am 3 bitcoini, ajung in Romania. Cum platesc o calauza? imi da rest, ii dau pe un stick, pe un cd, pe 2 dischete? Cum fac? Ii scriu pe un colt de hartie codul?

    00
  25. NOU
    #108

    Merci Vali,

    eu sunt dispus sa discut despre orice bitcoin. asa cum am spus.
    sa va spun si de ce
    pentru ca nu am crezut in aceasta tehnologie, cu toate ca am si minat (cu calculatorul) la inceput. la inceput de tot cand inca se mai putea. Din ignoranta. Pana cand l-am ascultat pe unul mult mai destept decat mine (din toate punctele de vedere) si care mi-a deschis ochii. Am inceput sa studiez, sa citesc si chestii mai populare (pe intelesul tuturor) dar si chestiuni tehnice. Nu pot sa spun ca am inteles tot , sau in adancime, domeniul fiind destul de complex daca nu ai background-uri , dar cu certitudine pot sa spun ca am avut acel moment WOW.
    Momentul in care am inteles cum blockchain-ul este o evolutie a mai multor idei, ce incorporeaza elegant mai multe rezolvari la probleme existente pe flow-urile financiare si de trust.
    Este perfect ? Nu, evident si asta este data de multimea de alternative, care fiecare face cate ceva, in plus sau in minus.
    Este perfectibil, CU SIGURANTA, chiar daca este necesar consensul (si aici avem lungi dezbateri in comunitate, insa care arata de fapt cat de misto este toata aceasta constructie).

    Despre valoare, cu cat flucteaza, care este referinta la USD / EUR / ETC ? Irelevant, pentru ca pe long term scopul este DISRUPTION. O societate in care avem un sistem de transport financiar SIGUR, peste care se pot construi GRATUIT orice fel de constructii. Un sistem monetar NON INFLATIONIST, INDEPENDENT de orice regularizare, care nu este influentat de chestiuni politice, crize, samd.

    Exista specluatori ? Evident, insa nu mai multi decat pe orice alta valuta. As putea afirma fara sa gresesc ca sunt inca prea putini. Valoare insa creste nu datorita acestora, ci in special adoptiei din ce in ce mai mare.
    Adaugati volumul FINIT disponibil si veti vedea ca in raport cu orice moneda fiat este FOARTE SUBEVALUAT. Pe termen lung discutii de genul 1 BTC = 1.000.000 USD s-ar putea sa nu fie chiar SF.

    Insa nu aceasta este de fapt scopul.
    SCOPUL este de a creea un ecosystem complet in BTC, in care referinta la Fiat sa fie irelevanta . Deoarece nu va mai conta.
    Pentru prima oara in ISTORIE avem un sistem de transport financiar si monetar, INDEPENDENT, SIGUR si NON-INFLATIONIST. Si GRATUIT
    Este datoria noastra sa alegem ce facem cu el.

    BTW puteti calcula si asa
    1USD = 0.0004BTC

    00
    • NOU
      #109

      ^^^^^ pare să ştie ce zice :)

      Pentru cei ce nu au inteles ce a zis, ideea e ca atata timp cat mereu se face conversia la euro/dolari nu pare ceva interesant (ex. bilet avion Tokio-Bucuresti=2700$=1Bitcoin), adevarata valoare se va vedea atunci cand se foloseste direct (ex. azi e biletul 1 bitcoin, maine e tot 1 bitcoin DAR pe piata 1 bitcoin=2000$ sau 3000$), pana atunci manipularile continua dupa cum vrea Soros (hehe).

      /ontopic: https://imgur.com/JipfnQG.jpg

      00
    • Merci ca ti-ai luat din timpul tau sa scrii asta. BTC nu e chiar gratuit acum cand tranzactionezi dar sunt alte blockchainuri care incep sa ofere asta gratuit si in the end ajungem la ceva cat mai perfect.
      BUY THIS MAN SOME BEER!

      PS. Ce bine era daca avea Vali un tipping system pe blog acuma a? Poc niste satoshi-uri la baiatu.

      00
    • antonio are două mașini de 100.000€, n-are nevoie de banii mei :D

    • Antionio pare ca e singurul de aici care stie cum sta treaba, care nu se blocheaza doar in anumite vise marete si care este in acelasi timp conectat si la realitate. Bravo, multa bafta si HODL!

      00
    • Eu as cumpara 0.5/1 bitcoin cu scopul de a-l tine acolo pentru 10-15 ani. Daca va valora cat o casa atunci, foarte bine. Daca nu, oricum nu-mi va pasa peste 10-15 ani de 1k-2k $ pierduti.

      Zic rau?

      00
    • @Big T: Este cea mai buna si cea mai logica decizie. Bafta si ai grija cu back-up-urile.

      00
    • @Antonio Eram

      Poti recomanda niste surse de informare?

      00
  26. Din tot ce vad aici, mi-e ciuda ca nu am cumpărat când era 50-100$ , auzisem ceva stire, si cum toti specialiștii au spus „e teapa” nu am luat, era de ajuns sa am 5-10 bucăți.

    00
    • unii au minat la 20-50 și au vândut la 600, dar tac și își văd de ale lor. :)

    • @Andrei poti cumpara Aerotyne Ind. e ca si cum ai cumpara bitcoin la 50-100$.
      De 100$ cumperi 1000 de actiuni, iar in cateva luni valoreaza 2700$ la doar 2,7 dolari pe actiune, dar analisti se asteapta ca actinule sa fie aproape de 10$.

      00
    • @Vali: Foarte bine ca tac pentru ca nu este nimic notabil de spus legat de decizia lor. Pretul de vanzare denota faptul ca decizia a fost luata ori din frica ori de nevoie. Notabil mi se pare sa fi vandut la 600 si sa fi cumparat la 200 si sa mai aibe macar o parte si acum pentru ca altfel nu mi se pare impresionabil ca au dat si ei un mic tun. Impresionabil era sa fi vandut la 1000, sa fi cumparat cand era mai jos si in momentul de fata sa mai fi avut macar o parte.

      00
  27. Bitcoin a crescut in ultima vreme mai ales datorita „wanna cry”; cei care platesc pentru decriptare, ghici cu ce o fac? posibil ca saptamana viitoare sa scada, dar cat timp exista oameni care platesc, well…

    00
    • Zicea si Stelian Muscalu de teoria ca firmele mari au inceput sa faca stocuri de Bitcoins, ca sa aiba cu ce plati rascumparari in cazul unor noi atacuri gen wannacry.

      00
    • @Sol, prostie mai mare n-am auzit pana acum, deci in loc sa-ti faci stockuri de cloud si backup iti faci stocuri de bitcoin ca sa platesti taxa de prost ? de fapt ce sa ceri, prosti sunt peste tot, mai bine platesti pensie alimentara decat 10 lei pe prezervative :))

      00
  28. cadeeeeeeeee, deja e 2350 USD …

    00
  29. va invit sa cititi asta :

    https://www.coindesk.com/second-wave-bitcoin-price-growth-may-just-beginning

    omul a avut perfecta dreptate .

    simplu spus , e un self fulfilling prophecy , cu cat creste cu ata are mai multi investitori speculativi si mai multi useri legit si cu cat cresc astea doua se face un snowball effect ( in articol omul spune ca deja cresterea care o anticiteaza se bazeaza pe asa numitele golden numbers sau fibonacci strings folosite cateodata de speculatorii bursieri in piete emergente gen bula tech sau comoditati)

    00
  30. Care din voi are 1BTC ? sau si-ar dorii?

    00
  31. Doar eu zic că (,) creșterea se datorează valurilor de „atacuri” tip RansomWare? Care, absolut toate, îți cer să plătești în BTC, astfel crește cererea…?

    Serios, doar eu?

    • Doar pentru notorietate, s-a tot vorbit la stiri si peste tot de bitcoin. In rest aia cu wannacry au facut vreo 60.000 usd, nu e o cerere asa mare.

      00
    • Din pacate ele nu prea au afectat cursul. Posibil ca unele firme sa cumpere ca masura de siguranta pt viitor, dar nu afecteaza asa semnificativ cursul. Plus ca firmele au un deadline de X ore in care trebuie sa plateasca, iar acum nu vad nici o stire cum ca ar fi vre-un randomware in desfasurare. WannaCry nu a strans nici 50k$ din cate stiam.

      Dar este si asta un motiv care influenteaza in oarecare masura cursul. E de ajuns ca o mie de firma sa ia cativa bitcoini si s-ar simti la curs.

      00
    • eu cred ca BC-ul va creste deoarece este o moneda la care nu va avea acces oricine; spre exemplu, analfabetii nu vor putea sa o foloseasca in acelasi mod in care folosesc doar cash-ul. In acest sens, fiind un nr limitat de BC ori ii va creste valoarea, ori va fi inlocuit cu alt sistem asemanator, care va creste precum BC pana intr-un punct si apoi va deveni moneda moarta. Logic ar fi insa, sa aveam in ”lumea virtuala” varianta ideala a lumii reale – si asta inseamna mai multe monede de tip BC, care nu sunt supuse inflatiei, dar a caror valoare va creste din alte cauze diferite de cauzele in care banii reali isi schimba valoarea.

      00
  32. gandire pur romaneasca :)

    fix asa se spunea si cand s-a trecut de la aur la bancnote: ce-i cu hartiile astea? nu au nici o valoare :)

    00
  33. cateva idei despre bitcoin

    – ca este anonim si usor de folosit la tranzactii ilegale – minciuna, din cauza blockchain-ului vezi exact de unde vin banii, de la achizitia btc-ului, unde a ajuns, cine l-a dat mai departe, etc. daca este prins un vanzator de droguri si autoritatile identifica in calculator diverse portofele si conturi (adrese) de btc folosite, le ia fix cateva ore sa ajunga direct la persoanele care au cumparat de la acel individ. mers acasa la ei si intrebati pentru ce au platit sumele respective? uite cum pica fraierii, inca nu se doreste acest lucru pentru ca sunt niste mani gri care pot fi miscati rapid. pe vremuri la noi erau cateva societati care lucrau cu exteriorul si faceau bani pentru niste bugete negre, ei bine la fel probabil e si cu btc-ul, ii costa doar curentul sa mineze din cand in cand o cantitate zdravana la ce servere exista

    – pretul – asta e variabil si eu consider ca s-a dus valul, cei care incearca acum mai prins maruntisuri si sunt exclusiv pe specula. daca nu stii sa-ti joci cartile cum trebuie platesti pe comisioane la achizitie, la transfer, la trecere inapoi in ron mai mult decat castigi in mod normal. vorbim de variatii mici si nu de saltul actual de la 1000 la 2700. am studiat tehnologia, ideea – acum vreo 3 ani (nu mai stiu sigur) cand niste prieteni au vrut sa-si cumpere niste jucarii la 1000E sa mineze btc, iar din calculele facute cu valoarea undeva la 500-600 parca (fusese la 1000) concluzia a fost ca isi recupereaza banii pe cele 2 echipamente in 5-6 luni iar apoi din cauza cresterii dificultatii pretul de minare depasea valoarea btc-ului asa ca era complet inutil, castigau cu putin noroc undeva la 200$ maxim intr-un an si apoi puteau sa arunce la gunoi echipamentele, nu au riscat pana la urma

    – sugestia mea ( nepusa in aplicare dar este ok si nu prezinta riscuri ) este ca cineva care vrea sa adune ceva bani, la puzderia actuala de crypto currencies poate sa faca o smecherie – toate care nu au prins aripi inca costa undeva la 10 unitati – 1 Euro ( uneori si mai multe unitati). cineva cu 2000Euro investeste cate 20 euro in fiecare moneta, discutam de 100 de monede diferite, la un cost total de 2000 Euro indiferent care explodeaza si rupe piata din alea 100 … genereaza la o achizitie de 20 euro ~ 200 unitati … la o valoarea de 1000 $ undeva la 200.000 $ peste 5-10-20-30 de ani. consider ca este un profit decent pentru cei care se lipsesc de 2000$ si nu vor sa castige acum

    00
    • NOU
      #137

      Darius

      cateva considerente la ce ai afirmat

      1. tranzactiile sunt ANONIME. Faptul ca adresele sunt PUBLICE nu inseamna ca se si stie cine este in spatele lor. Ce spui tu, este o abordare de asociere care se poate aplica in 0.0000000001 % din cazuri .
      Daca cineva doreste sa fie anonim total adica rata sa fie de 100% exista scule de a face si asta.
      Mai mult decat atat, daca cineva ajunge la un posesor de adresa, sa demonstreze fara tagada ca acela este efectiv owner-ul, va fi aproape IMPOSIBIL cu tehnologia si legislatia actuala.

      2. Pretul – am explicat mai sus. Va fluctua, dar long term trend este crescator. Limita ? The sky in comparatie cu alte monede. De asemenea am explicat mai sus de ce devine irelevant

      3. recomand tuturor sa isi cumpere crypto (pe langa sa citeasca) si sa faca cel putin o tranzactie de orice fel. Pentru a intelege cum transferi valoare fara sa depinzi de o terta parte. De asemenea, o suma minima de care se poate orice dispensa poate fi fara probleme investita pentru o perioada de cel putin 12 luni. E ca si cum ai juca la loto pe termen mai lung cu snase 100% ca vei castiga. Cel putin nu se va pierde nimic.

      00
    • @Cristi ^
      Niste material de rumegat cand esti in camera in care si imparatul se duce singur.
      Nu mai presupune tu ca toti cei care avem crypto comentam aici sa te convingem pe tine ceva. Se corecteaza detalii intelese gresit si alegerea e a ta ce faci mai departe. Cu toata volatilitatrea crypto-ului din ultma saptamana (si ani inainte), tot sunt muuult mai pe plus decat daca tineam lei in buzunar cum probabil ai facut tu.

      00
  34. In 5 ani in bitcoin o sa ajunga la 500mii euro, cine pune pariu?

    00
    • la banii aia doar miliardarii il mai folosesc :)) desi teoretic vorbind e posibil, inseamna 200X fata de valoarea actuala, raportandu-ne la valoarea pietei negre nu e imposibil desi in doar 5 ani cam mici sanse sa explodeze chiar asa de mult, oricum probabil daca se intampla asta vor interveni cumva guvernele.

      00
    • NOU
      #141

      nu m-as arunca la $500k= 1 BTC dar probabil va fi la o valoare foarte , foarte mare fata de ce este acum. Poti paria pe o pozitie long.

      00
    • @NIX poți cumpăra o sutime de bitcoin, sau o miime, sau orice fracție rațională :)

      00
    • eu sunt mai curios ce update trebuie sa faca bitcoin-ul cand alt cryptocoin ii va lua locul, se stie foarte bine de defectele bitcoinului si sincer afara de promovarea masiva datorita numelui, adoptarii si apartiei pe piata ca fiind prima moneda de felul asta deschisa publicului larg bitcoin nu are absolut nimic sa-l faca un lucru sigur pe termen lung. in domeniul asta nu cred ca poate prezice nimeni mai mult de 2-3 ani. oricum atat timp cat are balta peste merita sa arunci cu undita.

      00
  35. Bitcoin folosește tehnologia blockchain. Blockchain e o chestie absolut fabuloasă – este întoarcerea unei baze de date cu mațele în afară. În loc să fie CENTRALIZATĂ, secretizată și cu investiții gigantice în securitatea tranzacțiilor, ca să faci față atacului hackerilor ruși, care cu un caca de calculator de 100 de mii de eur îți fac flenduri firewallurile și își transferă jde milioane de euro, deci în loc de toate lucrurile astea pe care le face o bancă clasică, tehnologia blockchain face exact pe dos: baza de date e open, deschisă, și BLOCATĂ, blockchain, fiecare tranzacție se adaugă în capul lanțului de tranzacții (public, repet) și lanțul de blocuri (public, repet cred că pentru a 3-a oară) se află pe TOATE calculatoarele care fac mining bitcoin. Pe TOATE, exact același lanț de tranzacții. Vino tu cu un bloc falsificat și se cacă pe ei de râs toți minerii de bitcoin: adică tu vrei să spui că lanțul tău de blocuri este autentic, și celelalte 5 de milioane de lanțuri de blocuri identice între ele, aflate pe 5 milioane de mineri de bitcoin, sunt false?
    Ok, să zicem că ești în echipa de 300 de hackeri ruși care sclavagesc la Putin, sau cei 3000 care sclavagesc pentru Kim Jong Un. Au niște calculatoare super zuma cray bong, una sută mii bucata. Se trezește Putin într-o dimineață și vrea să spargă bitcoin pentru că are nevoie pentru niște arme chimice mai eficiente, ultima dată au scăpat cu viață vreo 3 copii. Ce fac hackerii ăia? Nimic nu fac. Ar trebui să modifice SIMULTAN majoritatea lanțurilor de blocuri, majoritatea blockchainurilor, de pe toate serverele de mineri, împrăștiate pe toată planeta. Că dacă modifică mai puțin de 50%, algoritmul blockchain e atât de simplu, pur și simplu tranzacția e considerată falsă și toate blockchainurile deja modificate sunt rescrise frumos conform cu majoritatea :). E mai avantajos să faci mining de bitcoin cu calculatoarele tale puternice, decât să încerci să hackerești sistemul. E exact pe dos decât la o bancă clasică.
    Speculă? Ai auzit vreodată de vreun agent care încearcă să îți vândă bitcoin? Nu există așa ceva, pentru că banii se produc mult mai simplu: faci mining. Îți pui calculatorul la treabă și câștigi bani. Domnu Putin când a auzit câți bani se fac cu meta xonium digi blue s-a apucat și el să facă mining, îți garantez că armele chimice au finanțarea asigurată, și că toate guvernele lumii fac mining la ora asta prin firmele care aparțin serviciilor lor secrete.
    Eu chiar m-aș bucura să dea în nas bitcoin, să aibă valoarea 50 de dolari din partea mea, brusc deodată toate mafiile de pe planetă ar vrea să omoare pe cineva și nu ar avea pe cine :))). Dar felul cum e făcut, faptul că îți asigură securitatea totală (blocul tău este doar o singură za dintr-un lanț, și lanțul se află pe milioane de servere publice) și faptul că îți asigură confidențialitatea totală (un bloc este doar o înșiruire de caractere, îl poți scrie pe o foaie de hârtie, îl poți trimite pe mail, îl poți trimite pe fax, etc etc, ce monedă o mai poți transmite prin fax, sau prin morse, cu o lanternă?) și nu în ultimul rând că ești practic plătit ca să întreții baza de date, toate astea mă fac să cred că o să mai auzim de bitcoin încă o sută de ani de acum încolo

    00
    • =)) e mai avanatjos sa minezi? pai daca ai destule servere practic controlezi marketul, de ce ai vrea sa minezi, sa ramana mai putin pentru prostii care cred in sistemul controlat de tine? de fapt nici nu trebuie sa ai tu serverele e destul sa controlezi providerii de internet si cat ai zice ‘ping’ controlezi marketul :)

      00
  36. Perfect de acord. Momentan aproape tot se bazează pe speculă. Companiile mari de mining controlează o parte bunicică și nu au niciun interes să se joace cu valoarea ei pentru că au făcut investiții enorme, iar singura stabilizare a valorii eu o văd în alianțele de companii și intrarea băncilor în schemă, chestie care nu o să mai pară atât de fun pentru cei care au ridicat moneda până la acest nivel.

    00
  37. Parcă mai era și acum un an discuția asta, de ce crește bitcoinu’ de ce valorează x și nu y. E adevărat că valoarea bitcoinilor pare multora o enigmă însă e extrem de simplu, dacă se cumpără bitcoini valoarea crește, dacă se vînd scade. Lucru care se întîmplă destul de des, după astfel de creșteri susținute de regulă urmează o scădere destul de abruptă, de cîteva sute de dolari. Și nu e nici o nenorocire pentru că nu spune nimeni că e musai să valoreze atît și nu mai mult sau mai puțin.

    Nimic altceva nu e în spate. De ce ar cumpăra cineva bitcoini!? Singurul argument economic real e că plătind cu bitcoini în mod direct nu mai există restricțiile impuse de granițe, legislație, reglementări vizavi de spălarea banilor și supravegherea bancară șamd. Pentru plățile în bitcoini nu există sume prea mari de trimis sau primit nici taxe speciale pentru VIP-uri. Cum trimiți 10000000 de bitcoini trimiți și 100, același costuri de înregistrare în blockchain a tranzacției, ceea ce e în timp devine tot mai prohibitiv pentru microtranzacții pentru că în sume absolute le face tot mai costisitoare.

    Iar asta înseamnă o libertate economică fără precedent, vorbim de o întreagă economie internet care n-are nevoie de granițe și legislația tot mai invazivă de control al transferurilor monetare! Pariuri online, jocuri online, orice serviciu sau bun digital vîndut sau cumpărat online în mod direct fără intermediari. Asta e ce va alimenta în viitor cererea de monede electronice în general și bitcoini în special.

    Nu va dura mult și vor apare servicii prin care spațiul de pe hdd-urile tale, de pe calculatorul permanent conectat la net va putea fi închiriat pentru stocare într-un file-cloud gigantic față de ce oferte avem acum. Torrentele clasice cu filme, muzică și pornuri evident se vor muta și ele într-un astfel de cloud file-sharing imposibil de cenzurat și atunci să vezi cerere pentru bitcoini pentru că se va putea plăti în bitcoini și viteza de download și spațiul de stocare și timpul de stocare sau de acces.

    Prețul bitcoinului în euro sau dolari pe termen lung va crește în mod susținut pentru simplul fapt că atît euro cît și dolarul se bazează pe inflație și creditare iar investițiile în economia reală n-au cum fi toate la fel de înțelepte ceea ce duce la ciclurile economice de tip boom & bust. Iar politicul cu politicile populiste pe termen lung, singurele care asigură victoria în alegeri, adaugă și mai mult combustibil inflaționist pe motorul creditelor. În universul bitcoin avem doar riscul speculei, asumat de la început ca inevitabil și deși au fost destule astfel de cicluri de creștere amețitoare și cădere abruptă cînd tragi linie tot ieși în cîștig indiferent cînd cumperi bitcoini dacă ai răbdare să aștepți destul de mult pentru că între timp s-a creditat în mod iresponsabil în euroi și dolărei sume incomparabil mai mari ca toți bitcoinii de pe piață fără ca aceste monede reale să aibe vre-un alt avantaj competitiv decît faptul că prin legislație suntem obligați să acceptăm stingerea oricărei datorii în dolari, euroi sau lei.

    00
    • NOU
      #148

      deja exista acel file-cloud gigantic de care vorbesti si da tocmai a trecut la etherium/bitcoin…se numeste STORJ . IO

      00
    • Nu e numai storj. Problema cu aceste servicii, de generație zero, e că pare destul de dificil de a intra în comunitatea storj. Moneda storj e blocată în rețeaua storj, nu e ca bitcoinul, liberă la tranzacținare cu restul monedelor electronice. Există tot felul de limite iar rețeaua în sine e într-un permanent beta, practic intri în rețeaua storj ca un fel de beta-tester și primești în schimb monede storj care undeva în viitor vor fi folosite ca monede electronice adevărate, dezvoltatorii nu s-au hotărît încă cum abordează problema proprietății intelectuale șamd.

      00
  38. Salutare!! de cateva zilecitesc de bitcoin si blockchain
    as dori parerea unora care sunt mult mai bine informati ca mine :
    Se renteaza acum in zilele acestea sa cumpar Bitcoin sau sa mai astept cateva zile/saptamana sa vad daca val lui scade !! ms frumos de informatii

    00
  39. NOU
    #155

    Repede vindeti, scoateti 12.5%, acum e >3000$!

    00
  40. Bitcoin pot fi transformati si in banii si scosi pe card sunt incepator si nu prea ma descurc

    00
  41. Si totusi la 4:07 valoarea unui bitcoin este de $5740 si nimeni nu mai zice nimic. Ati obosit? :D
    Ce sanse ar fi ca moneda sa scada la 500 de dolari?
    Ce s-ar intampla cu increderea in aceasta moneda daca s-ar intampla sa scada la 500 de dolari?
    Ar mai avea pe viitor o astfel de crestere cum a avut-o din 2014 pana acum daca s-ar intampla un astfel de declin?

    Intrebarile mele sunt retorice?

    00
  42. Cateva companii acuma ofera contruri gratis de minierit pentru o perioada limitata. De exemplu Hashzone, o noua companie de cloud-mining din Olanda, ofera un cont de 20 GH/s de minerit bitcoin, litecoin, ethereum sau Zcash gratis.

    Mai multe informatii aici:

    00
  43. Mă număr printre ăia care au reușit să facă un mic profit cu monedele virtuale. Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Monero și alte câteva monede nu reprezintă un risc atât de mare, față de cele preminate sau minate instant. Înainte să investești, trebuie să te documentezi, deoarece dacă nu faci lucrul acesta, cazi de fraier și apoi Caritas – Caritas…

    00
  44. Compania Goldman-Sachs se confrunta cu acuzatii penale din partea Malaieziei

    https://www.ryze.ro/compania-goldman-sachs/

    00
  45. … ani mai tarziu, BTC: 40 de mii de $$$ :v :v :v

    00
  46. Si uite ca 5 ani mai tarziu, BTC a ajuns la 64 de mii de $

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile