Filmarea asta e aur. Deci tipul descoperă că prețul e greșit la raft, semnalează problema, în 12 ore nu se remediază. Managerul Kafuland-ului respectiv e absolut bestial. Bos, hai stinge camera aia și ne înțelegem ca oamenii, ca naiba. Ești beston, m-ai prins, hai să o dăm la pace cumva. Ce naiba, îmi faci panaramă aici pentru cinc lei? Am rate, n-am chef de prostii din astea, mă dau ăștia afară.
[fbvideo link=”https://www.facebook.com/cristibrancovan/videos/1310716295664452/” width=”600″ height=”400″ onlyvideo=”1″]
Stii Kauflandul asta nou deschis in Brasov? E frig de mori in el ca nu le merge caldura si au si doua autospeciale de pompieri in parcare. Frumos, zic.
Sigur un manageras la fel a fost: Hai ma baieti sa folosim momentum si sa dam drumul de Florii, neaparat, face bine la marketing. Vine si pastele, nu ratam ocazia.
Confirm, nu ai voie sa filmezi in supermarket. La fel cum nici ei nu au voie sa ia mai multi bani pe produs decat scrie. Dar, ca sa poti sa comentezi ceva, trebuie intai sa te supui regulilor magazinului, in conditiile in care interzisul filmatului este specificat la intrare. Nu poti sa te caci in curtea omului si sa tipi in gura mare ca nu-ti ofera hartie igienica.
Ce spui tu e echivalent cu „Nu ai voie sa protestezi, ca nu ai cerut autorizatie!”.
AFAIK, magazinele normale sunt spatii publice. Spatiu privat e metro, accesul este conditionat de card. Poti sa faci scandal daca iti interzic filmatul. Cineva care stie mai bine ?
Tipic romanesc. Ascundem mai intai dovada si dupa aia „negociem la negru”.
Bai oameni buni, despre ce vorbim, reprezentanul magazinului l-a anuntat pe respectivul ca nu are voie sa filmeze. Nu a specificat nimic legat de „negociere”. Lucrez in domeniu, si mi-e simplu sa recunosc o greseala a unui angajat, lucru care respectivul care face gura nu il cunoaste. De la domnisoara de la informatii, problema trece prin 2-3-4-5 perechi de maini pana la cel responsabil cu schimbatul pretului. Totul se rezuma la o greseala omeneasca, ATENTIE! Faptul ca din film, si din comentariile voastre incercati sa scoateti K-ul ca fiind un asupritor, care ne fura banii si sclavageste romanii nu este nici pe departe concluzia care trebuie trasa. Sa arunce cu piatra ala care nu a uitat niciodata nimic!
Man, cu ce confirmi??
Am lucrat 9 ani in retail, am avut echipa de la tv in magazin cu camera ascunsa, langa mine, sefa de magazin a spus o prostie, aia s-au prezentat imediat, au anuntat ca au filmat si au cerut un punct de vedere legat de ce scosese aia pe gura. Au spus ca filmeaza pentru interesul societatii civile, este jurnalism de investigatie si ca putem sa le sugem ciorapii. Politia chemata acolo a confirmat si le-a spus sa ceara punctul de vedere in afara spatiului de vanzare, atata tot.
Confirmi cu ce lege, ce articol? Mai usor cu expertiza pe scari, daca nu e sustinuta de argumente.
@ionete nu stiu exact ce lucrezi tu, dar simplul fapt ca o situatie de genul trebuie sa treaca prin enspe maini pentru a fi rezolvata e o dovada a incompetentei managerului. Problemele de genul se rezolva pe loc, ne e nevoie de aprobari si studii de fezabilitate sa schimbi un rahat de eticheta. Problema era de fapt ca, desi fusese semnalata eroarea de 12 ore, inca nu era remediata. In plus, omul a fost nevoit sa mearga la informatii sa se planga, sa astepte si sa isi prineasca niste amarati de doi lei, cand putea sa se fi rezolvat direct de la casa. Un intreg lant birocratic pentru o amarata de procedura neimplementata. Sau ar trebui sa le dam termen 30 zile, atat cat dureaza la stat sa primim raspuns la o intrebare simpla?
Si negocierea e evidenta, trebuie sa fi prea prost sa nu intelegi ce inseamna ‘inchide camera si mai vorbim!’. Mai vorbim ce, despre nemurirea sufletului?
Si inca ceva, legat de faza cu aruncatu de pietre.
Boss, daca lucrai la centrala nucleara faceai la fel? Am uitat coae sa dau drumu la racire, ce mare chestie?
Hai sa iti explic cum e cu uitatul la munca. Acasa faci ce vrei tu, pe banii tai. La munca faci ce trebuie, pe banii angajatorului, veniti de la clientul final.
Daca o dai cu am uitat coae, nu e nici o oroblema, atata timp cat iti si asumi greseala!
Cand ai un pret in sistem (culmea e ca am folosit acelasi sistem POS ( Pos GK, la fel e la HBach, la fel e la Douglas si la multi altii) poti sa te duci cu card master si sa corectezi pretul acolo, se propaga invers in sistem, de la POS la Sap, baiatul de la listare trebuie doar sa aprobe manual schimbarea de pret pe codul intern).
In plus, magazinul de care vorbim, Kaufland, nu foloseste etichete electronice, le are printate don sistem direct la schimbarea pretului. Sefu de magazin este direct responsabil ( sau cine naiba e sef in ziua aia pe plantatie) de corectitudinea preturilor la raft, e KPI pentru el si echipa. De aia o tot da la pace.
Sursa: am vorbi cu Arthur de faza asta acum ani de zile.
#Ionete Nu sustin ideea ca nu ai voie sa filmezi in supermarket pentru ca acum poti filma si cu pixu daca il cumperi de pe site-ul Mossad-ului. Ideea e ca ala care si.a cumparat balsamu a facut atata exces de zel din prea mult timp liber. Ori K-landu era la scara blocului sau ori are un interes sa promoveze marea lui descoperire (eventual lucreaza la alte afaceri de succes de profil). Eu cred ca e doar o greseala a angajatului plati cu maxim 1000 ron care uraste ziua cand se schimba oferta si pur si simplu nu il doare nicaieri daca uita sa schimbe un pret…nu am actiuni la landul cumparaturilor dar hai sa nu fim absurzi
@Sorin Alex – Articolul 74 lit c din Codul Civil „captarea ori utilizarea imaginii sau a vocii unei persoane aflate într-un spaţiu privat, fără acordul acesteia”. Nu stiu daca jurnalistii au statut special insa domnul care filmeaza nu este jurnalist sau cel putin nu si-a declarat aceasta calitate in timpul filmarii. Ca tu ai lucrat in retail insa nu cunosti legislatia in ce priveste domeniul in care lucrezi nu este chiar lucru de lauda, as spune eu.
Nu poti invoca aici partea cu demascarea unei infractiuni pentru ca nu exista un raport intre situatie si cele doua femei si probabil nici manager. Daca vrei un punct de vedere oficial o faci pe cai oficiale, nu asa.
Mi se pare ca face mult prea mult tam tam pe o problema minora. Am insa o nedumerire: domnul care filmeaza spune la min 3.06 „mi s-a restituit banii” – asta este o greseala sau un dezacord intentionat? Dupa ce a facut filmul ma gandesc ca s-a mai uitat la el cel putin o data, cand l-a editat, sa inteleg ca este o practica intentionata a domnului sau pur si simplu o greseala omeneasca? As vrea sa stiu cum este asta diferit de situatia magazinului ca atare, unde probabil un angajat a pus un produs putin mai departe pe raft si eticheta arata un pret iar la casa e altul, aia arata a diferenta de genul detergent pt rufe colorate vs rufe negre.
Legat de spatiul privat si articolul 74:
” Dacă ne raportăm la art. 74 din noul Cod Civil care se referă la atingerile aduse vieţii private, vom putea prin analogie să descriem spaţiul privat utilizând restricţiile impuse de legiuitor ca atingeri aduse vieţii private. În acest sens, putem considera că, per a contrario, tot ceea ce nu cade sub incidenţa acestor atingeri intră în zona spațiului public. Analizând textul art. 74, vom observa că:
Sub rezerva aplicării dispoziţiilor art. 75 [6], pot fi considerate ca atingeri aduse vieţii private:
a) intrarea sau rămânerea fără drept în locuinţă sau luarea din aceasta a oricărui obiect fără acordul celui care o ocupă în mod legal; ”
De aici: https://www.juridice.ro/466080/dreptul-la-libera-exprimare-public-versus-privat-aspecte-teoretice-si-practice-ale-noilor-reglementari-din-codul-civil.html
Magazinele, Kaufland in mod special, nu sunt spatii private ci sunt spatii deschise publicului, cu caracter public. Maxim ar putea fi considerate spatii private vestiarele, birourile si alte locuri pe unde se ascund manageri ce nu stiu sa-si faca treaba. Fara a ne lega stric de definitia juridica a „spatiului privat” cat timp cat nu este restrictionat accesul prin diverse metode (cheie speciala, parola, card etc.), clientele nu este selectata in vreun fel si cat timp primesti acasa reviste Kaufland cu diferite oferte, prin care practic te cheama sa-ti lasi banii la ei, cred ca se poate considera ca magazinele respective nu reprezinta un spatiu privat. Ai voie sa filmezi oriunde, atat timp cat nu te bagi (la propriu) in casa omului. Asa ca sa-mi sugeti ciorapii aia care va dati de pamant ca nu ai voie sa filmezi in supermarket. Daca as fi de la concurenta si as vrea sa le aflu preturile la diverse produse, m-as duce si as culege etichetele de la raft, oricum se pare ca nu-i intereseaza acest aspect.
Si mai lasati-ma cu plansul de mila unor corporatii (sau o fundatie in cazul de fata, destul de opaca in ceea ce priveste veniturile, dar care are anual venituri intre 100 si 200 miliarde de euro).
/endrant
Imi e greu sa cred ca e o practica de a insela clientii pt ca au mult mai mult de pierdut decat de castigat.. mult mai probabil sa fie o eroare stupida a angajatiilor care se ocupa de afisarea pretului sau data entry al preturilor in sistem.. sefuletzul a reactionat ciudat oricum.
E vorba de incompetenta managerului. In Germania am cumparat un energizant care fusese cu o saptamana inainte la reducere si uitasera sa-i schimbe pretul si de la frigider, pentru ca la raft il schimbasera deja. Am anuntat la casa, am platit pretul cel mai mic afisat si in secunda urmatoare a sunat casierita o colega si a anuntat-o ca a uitat sa schimbe o eticheta acolo. A durat 5 minute, nu 12 ore. Si sa nu dai vina pe angajati, ca nu ei fac organizarea. De aia a si incercat managerul sa ascunda repede mizeria sub pres
Practica se numește că strugurii sunt acri. Dacă facem o analiză la rece a ordinii articolelor, putem observa că Zoso a jurat credință celor de la Lidl. Din câte îmi amintesc, el nu a fost inclus în campania Kaufland aia cu prospețime (atât de proaspăt încât se ștergeam promourile după 48 ore).
Aici putem observa tactica jurnalistică de a bagă tușul (în cazul acesta pixelul) în gura celor de la Kaufland.
Miza este crearea mai multor raioane de bricolaj.
Cu puțină atenție, mai poți observa că Trump îl provoacă pe Putin la skanderberg, un joc în care ambii își proptesc coatele în România, iar Putin mizează să se învinețească Trump în unul din tunelurile din Bucegi.
Doamne ajută și să vă fie copiii feriți de făcut strâns!
am fost si eu in campania aia cu kaufland, parcă anul trecut. n-are a face una cu alta. nu mai fi cârnat.
Nu vreau să fiu și nici nu am fost. Toată mizeria de mai sus am scris-o în batjocură, fiind gânduri foarte departe de mine. Simțeam nevoia să creez u text cretino-conspiraționist.
N-am vrut să te atac și îmi pare rău dacă te-am supărat.
bine. bine. să fie rece berea și ești iertat.
Autorul nu precizeaza CLAR daca a anuntat greseala in ziua precedenta. Ci doar ca s-a intors a doua zi sa vada daca s-a remediat problema si a venit pregatit sa filmeze. So… Nu zic ca sunt nevinovati angajatii Kaufland doar ca se face din tantar armasar ptr. ca place publicului. Eu asa am inteles. Plm… Hai sa fim atenti la ce se spune acolo in clip si sa nu interpretam cum vrem noi. Atat zic.
ALO. tu la ce te-ai uitat?
A zis ca a semnalat. A zis si ca a primit diferenta. Cum putea sa primeasca diferenta daca nu semnala?
Ai dreptate. Am gresit. Atunci inseamna ca pe Marcica o doare in fund de reclamatia domnului. Not my JOB! :))
adevarul e ca pare genul recalcitrant, reclamangiu, tipicar
problema e ca nu vom sti niciodata cu siguranta daca a fost o eroare onesta (cauzata de lipsa de timp sau prostia angajatilor) sau o practica intentionata de inselaciune a clientilor
Ba da… precizeaza foarte clar ca a sesizat in ziua anterioare, ba mai mult ca si-a primit si diferenta de bani, mai si dai sfaturi ca lumea sa fie atenta…
Elegant, cat de cat.
Nu stiu sa pun tag-ul de quote:
Kaufland Romania
2 hrs ·
Dragi clienți, în ultimele ore a fost publicat și distribuit un video în care se semnalează o diferență între eticheta de la raft și prețul de la casa de marcat. Dorim pe această cale să subliniem faptul că oricât de mult ne-am dori să fim perfecți, suntem oameni și uneori pot apărea erori.
Cristi, ne cerem scuze și te asigurăm că nu e o practică a magazinelor noastre. Te invităm o zi la Kaufland, pentru a vedea ce presupune activitatea din magazin și să îți ascultăm ideile. În plus, vrem să ne revanșăm pentru situația neplăcută pe care ți-am creat-o și îți propunem ca pentru fiecare etichetă de preţ neactualizată pe care o găsești, să donăm 500 de lei unei cauze sociale alese de tine. Ce părere ai?
PR 10/10
cost 1/10
prejudiciu imagine 1/10
s-au scos decent astia de la kaufland, parerea mea
Not OK. Mi-as dori mai degraba sa vina un corp de control, care sa inchida magazinul temporar si care sa ia la puricat toate etichetele la raft si sa le compare cu pretul la casa, pentru toate produsele vandute in ziua respectiva. Numai asa s-ar putea vedea cate au pret gresit. Trebuie sanctionati dur din prima toti comerciantii, mici sau mari. A naibii cum nu gresesc ei niciodata in favoarea clientului.
as vrea sa-l vad pe autor cand prinde o gresala de genul dar care il favorizeaza pe el ca si client. acelasi balsam la 3 lei – desi la raft scrie ca e 19.99.
ia 10 baxuri sau alertezi angajatii?
mi-l imaginez la casa… doamna, e 20 de lei. cum sa mi-l bagati la 3 lei, refuz sa il iau cu 3 lei. REFUZ!
@Cam
Esti un mare dobitoc.
pt Colin:
Apropo de ideea ca daca ar fi pretul mai mic ce-as face.
Acum vreo 2 ani inainte de Craciun am fost chiar la Kaufland si am gasit o jucarie la vreo 50 lei. La casa cand a scanat-o era doar 5 lei. Am cerut sa reverifice pretul deoarece la raft era un pret de 10x mai mare. S-a facut verificarea dar produsul mi-a fost vandut totusi la 5 lei. Nu cred ca era o politica in legatura cu asta sau mai degraba aglomeratia a facut sefa de la case s-o „lase ca merge-asa”.
@Vlad, sa inteleg ca lucrezi la Kauflandul respectiv si nu-ti convine, te stii cu musca pe caciula??? Sau poate ca tu esti fix cel care trebuia sa schimbe eticheta la raft in cazul de fata si n-ai facut-o? Te-as ruga sa-ti argumentezi jignirea, eu nu am facut pe nimeni dobitoc. Imi sustin parerea, pentru ca de mult prea multe ori se intampla chestia asta, indiferent de magazin. 2 lei de cumparator x cateva sute, pe putin = o groaza de bani incasati. Ia ganditi-va acum cate alte produse cu pret gresit sunt intr-un hipermarket sau chiar minimarket si reflectati putin.
@Colin draga, eu unul nu am patit niciodata sa fie pret mai mic la casa.
@George de la Kaufland:nu mai vorbi prostii. Iti jur pe memoria parintilor mei ca am patit de zeci si zeci de ori faza cu pretul diferit, la magazinul Sebastian din București. Nu o mai dati pe langa cireș ca nu tine.
Respectul meu pt Cristi Brancovan si pt actiunile lui din Timisoara.
Interesante sunt comentariile de la video pe pagina lui de facebook, multi oameni care semnaleaza situatia cu preturile gresite in multe magazine din tara,
Pățit la fel la Cora:
Preț la raft 49,99, la casă 69,99.
Mers la Relații client, semnalat problema, primit dublul diferenței.
Două săptămâni mai târziu am fost sunat și că am câștigat 2 bilete la un concert, concurs inclus în produsul respectiv.
Nu am făcut scandal, s-a rezolvat totul amiabil. Poate depinde și de atitudinea celui care semnalează problema….
Inseamna ca fiecare dupa cum il taie capul daca se rezolva in functie de atitudinea celui ce semnaleaza o problema;
Realitatea asta e, nu numai la kaufland ci mai peste tot. Te duci si faci putin scandal sau vii cu o floare la functionara si rezolvi sau nu in functie de caz.
Situatiile de acest gen apar din durinpulismul sefilor
Omul a semnalat problema, si-a primit banii. S-a intors a doua zi – nu au corectat pretul in sistem si a facut „scandal” pentru ca ii fura pe toti oamenii cu buna stiinta. Am patit si eu la fel- tot Kaufland, dar alt magazin. A durat 4 saptamani si o sesizare pe site ca sa se modifice pretul afisat la iauturile cu fructe Mueller. In fiecare saptamana a trebuit sa ma duc la relatii cu clientii sa le raportez problemele cu preturile si sa-mi recuperez banii – cel putin 2 produse cu pretul aiurea, noroc ca am fost atent si am o memorie vizuala buna. Una dintre dati – am pierdut 30min, caci nu era cine sa verifice preturile, m-am dus eu pana la urma, cu tipa de la relatii cu clientii sa-i arat preturile la raft.
E afisat la intrarea in magazin ca nu ai voie sa filmezi sau sa fotografiezi.Managerul mi s-a parut corect si nu cum se insinueaza in titlu ca” voia sa o dea cotita”.Hai sa nu facem din tantar……
deci nu ai voie sa semnalezi o infractiune sau contraventie pentru că infractorul nu iti da voie sa filmezi?:)))))) ce draguti sunteti voi, astia cu creierul fara cute.
eu am vazut sute de filmulete care promovau Kaufland filmate in magazin .. si managerul face un joc de manipulare de genul politicenilor romani …
CE DACA AM FURAT/GRESIT ? sti tu filmezi esti vinovat !! si marseaza pe asta in loc sa raspunda la intrebare.
infratiunea si contravenita (ce s-a intamplat acolo nu e niciuna ,da’ n-are cetin de unde sa stie treaba asta) se semnaleaza la opc,anpc,anaf,polite nu pe blog. O astfel de situatie poate aduce prejudiciu de imagine magazinului in cauza din cauza ca gigle care pune preturile la raft a gresit un pret. asta e motivul pentru care filmarea este interzisa in centrele comerciale.
filmarea in spatiu public a unei persoane in mod direct si care si-a exprimat explicit intentia de a nu fi filmata se poate pedepsi penal cu 3 luni pana la 1 an inchisoare.
asa ca n-are managerul dreptate,dar coite lungi ala care filma poate face parnaie cu atata gargara
Domnu’ cu creier” exagerat de cutat” nu zice nimeni sa nu semnalezi o greseala, o neconcordanta, un sobolan, un hot care fura de exemplu chiar din acel magazin si sa ai si o filmare eventual, da matale aberezi despre” infractiuni si contraventii”.Angajatul magazinului i-a solicitat sa opreasca filmarea din acel moment si avea tot dreptul sa o faca deoarece sunt semne lamuritoare la intrarea in magazin.Eu la asta m-am referit da matale renumit neurolog dai diagnostice nesolicitate.Nu mai bine iti vezi matale de dpf-ul ala pe care l-ai dat jos de pe masina diesel ca sa ne bagi la toti particule cancerigene in plamani ?
La Carrefour bunica-mea a luat pastrav dar i-au pus somon pe bon. Si-a dat seama abia a 2 a zi cand a verificat bonul. Am dat un mesaj pe Facebook catre Carrefour Romania, mesaj la care mi-au raspuns, am dat detalii, si-au cerut scuze si au zis ca vor remedia problema. S-a dus maica-mea la magazin cu bonul si i-au dat toti banii inapoi, nu doar diferenta. Ideea e ca trebuie sa fii atent si sa reclami ce ai de reclamat.
Din pacate, in multe cazuri, majoritatea renunta si isi asuma pierderea.
la carrefour am luat un pomelo, avea 1 kil juma, trebuia sa fie vreo 7-8 lei. mi l-a bagat pe bon ca fiind usturoi la doar 27 de lei :)) am observat dupa cateva ore, nu l-am mai dus inapoi… ca aveam 100km pana la magazin
De ce sunt singurul caruia i se pare un fleac si nu inteleg de ce asa motiv de scandal pe facebook?
Absolut de fiecare data cand ma duc in supermarket folosesc aplicatia calculator a telefonului unde introduc pretul fiecarui produs inainte sa-l pun in carucior asa ca la casa stiu exact cat am de plata.
De multe ori mi s-a intamplat sa-i dau femeii banii fix si sa ramana mirata.
Serios, cred ca romanii se prictisesc de la o vreme, sunt 2 lei sau whatever…next!
@DanielBZ Cojitze, pentru ca toti gandesc in Romania ca tine, ne miram de ce merg lucrurile prost, se „fac” autostrazi la misto, o proasta e primar, PSD-ul e la putere s.a.m.d.. 2 lei de aici, 2 lei de acolo, 2 lei de dincolo SI UITE 2 MILIARDE DE EURO trase pe sub mana de firmele parlamentarilor romani.
2lei x nr de client=> o suma frumusica care ce se intampla cu ea ? e ca si cum ti-as lua eu tie zilnic 2 lei/zi ca iesi pe strada, doar pt ca pot.
pai propune-le sa monteze pe bara carucioarelor calculator si aia e, mai bagi si un tetris cat te plimbi printer produse
Eu cred ca mai degraba tu te plictisesti. Crezi ca oamenii nu au ceva mai bun de facut decat sa tina evidenta tuturor produselor cumparate? Ma duc la magazin sa fac cumparaturi si sa platesc cat scrie la raft, nu sa fac contabilitate…
mie fix genu’ de oameni care stau cu calculatoru’n mana printre produse imi par cei mai plictisiti. Ipocrizia asta…
Ba locuitor al Kooyong-ului(a se citi cwoaie) noi suntem romani avem mandria noastra, noi nu ne batem pentru lucuri importante ci pentru 2 lei care reprezinta chintesenta neamului romanesc.
De ce prietene?Cine a zis ca stau printre rafturi?Am job si timp limitat exact ca si tine, sper.
Se intampla sa plec de acasa cu o suma fixa, fie ea pe card sau cash si asa ma asigur ca nu ma fac de rahat la casa si sa fiu nevoit sa returnez din produse pentru ca altfel nu stiu cum pot aprecia valoarea produselor din cos.
Poate mai sunt si unii ca voi care pleaca la piata cu mii de euro la ei, eu nu sunt asa.
Si daca te pacalesti, o mica parte din vina o ai si tu pentru ca nu ai fost atent.
Ma rog, voi cu buzunarele pline si va uitati la 2 lei?Asta mi se pare ciudat.
pentru cine zice ca nu merita efortul pentru 2 lei, va dau eu un IBAN, virati acolo ce suma vreti. de dragul comisionului de transfer, va pot oferi iban de Garanti sau de ING.
am si cont de paypal, accept si acolo donatii.
Da, te rog. Promit că îți fac 10 transferuri a câte 2 lei, convertite în diferite monezi naționale. Mai ești șmecher? 😎
Eu astept cosul ala care sa aiba un mic cititor de bare la care sa poti scana ce pui in cos si sa iti afiseze totalul. Sau o app de ralitate augmentata care sa iti ataseze automat preturiile in functie de produsul la care te uiti. SF
Au la waitrose in Uk. Nu e deloc SF, dar se bazeaza pe un grad de onestitate relativ ridicat al cumparatorului de rand.
https://www.waitrose.com/home/about_waitrose/quick_check.html
Am fost acum un an in Kaufland lângă mega mall. Trebuia să cumpăr ceva pentru sotie și eram cu ea pe chat pe telefon încercând să găsesc produsul in raft. I-am trimis o poza cu ce găsisem ca să îmi zică daca să cumpăr sau nu. Dintr-o dată pac, un paznic de magazin tânăr începe să îmi spună cum nu am voie să fac poze in magazin. I-am spus că mi se pare jenant să aibe regula asta in 2016 si că dacă nu făceam poza nu stiam daca să cumpăr sau nu acel produs, fiind pentru sotie nu pentru mine. El o ținea tare și bine ca nu e voie. Am iesit din magazin si nici nu am mai intrat in vreun kaufland de atunci. Le-am postat și pe facebook la momentul respectiv spunându-le că aș fi sperat să aducă și calitatea produselor din vest nu doar deprinderile naziste.
Kaufland ? Mai bine lasă.
Eu la Auchan Vitan m-am trezit pe un bon cu ~130 de lei în plus (cumpărătură mare de sărbători). După un mega ping-pong de mailuri cu directorul de acolo mi s-a spus „[..] la cititoarele de pret din magazin va inofmez ca este afisat doar primul produs component (primul si pe bon la casa de marcat) datorita imposibilitatii tehnice a cititorului de a afisa simultan 4 linii de informatie si implicit simultan cele 2 componente ale cosului cadou. „. Pe scurt, aparatul care afișează prețul nu are destule câmpuri cât să afișeze tot prețul…
Cei care urla cel mai tare, si arata cu degetul la Kaufland, habar nu au ce inseamna sa lucrezi cu un nomenclator de mii, sau poate zeci de mii de produse.
Preturile de vanzare sunt obtinute prin calcule complexe, si de multe ori atipice, si trec prin mai multe „maini” pana sa ajunga la raft. Este destul loc pentru greseli, credeti-ma, pentru ca multe etape din proces nu sunt automatizate, iar acolo unde este mana omului, nu are cum sa fie intotdeauna 100%.
Chiar credeti ca se imbogateste Kaufland de la 2 lei la fiecare Silan vandut?
Tot ce poate face Kaufland este sa reduca rata acestor erori, dar complet nu vor disparea niciodata.
Relația dintre mine și Kaufland este simplă : tu vânzător îmi pui la dispoziție marfa și îmi spui prețul ei.
Eu cumpărător, decid să cumpăr marfa, plătesc și apoi plec acasă cu marfa.
Atât.
Nu mă interesează „cât de greu îi este vânzătorului să îmi aducă marfa la raft sau să calculeze/afișeze prețul”.
Nu-i problema mea.
Intr-adevar, nu este problema ta, dar daca esti realist, intelegi ca atata timp cat exista factorul uman, nu ai cum sa obtii perfectiune de la vanzator, si iti setezi asteptarile ca atare.
#ejtineboon #samisaraochii
Ba nene, cum sfinte rahat numesti calcularea marjei calcul complex?
Bosulean, iti spun eu, asa in mare. Ai un excel (ca sunt zgarciti si nu ar baga un SQL Srv Standard ca sa manipuleze baze de date, ei lucreaza pe excel) in care ai niste formule predefinite, gen curs valutar, cost de achizitie, cost de warehousing, etc.
Intra in scena negrul care baga preturile. Ia frumos factura/proforma/aviz de expeditie si ia de de acolo pretul per articol cu vlookup (poate e automat, daca furnizorul are implementat EDI) si il baga in tabel.
Inca 3 pasi si apoi si-a castigat banii. Tabelul merge la baiatu cate face mentenanta in SAP. Ala exporta jucaria in .txt cu o formatare speciala si apoi face mass import in SAP. SAP apoi propaga preturile in sistem, catre magazine (da, poti selecta care magazine anume, de aia ai promo local uneori) si acolo iese o foaie la imprimanta cu preturile, care il anunta pe bossu din magazin ca tre sa puna la munca puletii.
Acum, dupa ce ti-am facut crash course de retail, unde gasesti tu calculul complex? Este ca nu?
Exact. Calculul complex e facut de grup, apoi de CFO apoi de puletii de la conta sau BI sau cost controller.
Aia il dau catre buyeri si catre listare si ai inchis lantul.
Este ca e usor sa dai din gura doar ca sa ti-o iei aiurea? Este ca lucrezi in retail si ca ti se pare magie cum ies ele preturile din imprimanta?
Leo, nu ai cum sa obtii perfectiune, dar ai cum sa pregatesti omul din magazin. Daca el reationeaza ca un tantalau, te asteapta scandalul. Ca asa e in retail.
Iei bani pe chestii, nu se poate sa te pisi pe client ca atunci sare cate unul cu camera si iti trage cate una ca sa iti aduci aminte de unde vine bonusul la sfarsit de an fiscal.
Nu e loc de greseala, ca ai audit la sfarsit si nemtii nu stiu de gluma si nu uita.
Da Leo, înteleg realitatea românească, imperfecțiunea factorului uman…etc..
Totuși, „prieteniile corecte se țin cu socoteli corecte” așa că, deși înțeleg de ce greșește vânzãtorul, nu pot fi „prieten” cu el atât timp cât, în relația cu el, există riscul ca el sa îmi afecteze „buzunarul”..
Asta e sef de raft, nu ? cu cat poti sa platesti un sef cu asemenea skilluri? vai de capu lui
Pentru cei care zic ca nu se greseste in favoarea clientului… se greseste, dar atunci clientul nu se plinge. Am luat odata tot din Kaufland niste biscuiti care aveau la raft un pret de vreo 7 lei si la casa am platit 4. Trei pachete, profit/greseala/pret neactualizat in valoare de… cit iese, 9 RON. Oare citi dintre noi cind isi dau seama de o faza de genul asta ii doare capul sa semnaleze „problema”???
asta cu am voie sa filmez unde vreau eu ca „semnalez o neregula ” e o prostie care doar la noi se poate intampla. a sunat la anpc omu’ cu telefonul ?? a facut reclamatie la organele competente ?? nu vreau sa le iau apararea celor de la kaufland dar nu ai voie sa filmezi intr-un magazin…. ok a facut o omu ….inainte sa puna filmul pe facebook era obligat si moral si legal sa blureze fetele tuturor oamenilor care apar in filmare…
invit pe oricine sa scoata telefonu si sa inceapa sa filmeze intr un supermarket .
doar la noi se negociaza legea
Am lucrat și eu pentru unul dintre retailerii mari. Va asigur că singurul motiv pentru care există diferențele de preț este eroarea angajaților. Nimic nu e făcut intenționat de către magazin! Pentru cei care vor da minus: nu insinuez că ar fi scuzabil sau mai știu eu ce. Vreau doar sa clarific de ce se întâmpla lucrurile astea, mai ales pentru cei care cred in fel și fel de conspirații
Naiba sa-i ia pe astia de la Koifland. Am vrut sa cumpar niste salata verde, era redusa de la 3 lei la vreo 50 bani. Ajung la casa – supriza, futu-le uachii: 10 bani! Pai ce dracu, ne batem joc de clienti?!?!? ( acu’ 2 zile, Kaufland Iosia).
Am luat o boxa bluetooth de la Altex cu pretul afisat 549 lei. La casa mi-au luat de pe card 799 lei. Am cerut lamuriri, expirase promotia. Le-am scris pe formularul de contact, pe facebook, in review la produs, binenteles ca nu au raspuns nimic si au sters postarile mele.
Vali, mai adauga si „greseli” de genul asta atunci cand judeci reticenta romanilor de a plati cu cardul.
Se practica si la Lidl, presupun ca peste tot, i-am reclamat la protecția consumatorului si au fost amendați.
Deci, o punem de o afacere? Care schimba preturile si care cumpara ca din ce vad banii se obtin destul de usor si se mai poate face si scandal ….
Si nu, nu zic ca asta nu a fost pe bune, dar poate ca unii ar putea specula asta
atata tam-tam pentru un angajat care l.a durut in pendula de preturile de la raft…lasa ca balsamul le face pe toate moi si matasoass…inclusiv nervii responsabilului cu filmarea
Dacă îl veți căuta pe acest Cristi Brâncovan pe FB, veți vedea că este un vigilante hiperactiv de prin Timișoara.
Mi se fâlfâie complet de mizeriile de genul ăsta, de furturile din autobuzuri sau de ce alte chestii mai demontează el.
Am deschis ochii și am văzut unde trăiesc, de aici orice efort e degeaba. Energie irosită. Nu așa se schimbă lucrurile. Dacă mai pot fi schimbate.
Anyway, voiam să spun că apreciez preocupările lui civice, dar și-ar face viața mult mai bună dacă ar băga timpul, energia și perseverența asta în altceva. Ceva mult mai aproape de pielea lui.
Cred că se formează o clasă a societății cu cetățeni care văd doar reclamații, acțiuni judecătorești și denunțuri pe oriunde merg.
Trăiți-vă viața făcând alte lucruri. Mai vii.
Părerea mea.
voi va uitati la pret cand puneti un salam, o micsunea, o maslina… in cos? Saracilor!
Am patit si eu exact la fel la Kaufland, 2 zile la rand. Nu am filmat, dar managerul a zis ca ar trebuii sa ii inteleg ca sunt oameni si uita ( pusesem reclamatie scrisa ) si ca de ce ii judecam asa rau…
Si eu am patit la fel. Mi-au returnat diferenta ca si cum era ceva obisnuit, nu s-au obosit sa isi ceara scuze sau sa ofere o explicatie. Cand am deschis eu subiectul au zis ca fac eu o greseala ca ii acuz, iar la final tipa de la info imi zice: o sa merg eu la raft sa verific daca am gresit noi sau dvs. Jalnic.