YouTube își omoară copiii pentru bani

De câteva luni, Youtube s-a pus tare de tot pe treabă și o să încerc să explic pe scurt ce și cum.

Știți articolele alea despre cum consumul de video a crescut? Da, a crescut, e din ce în ce mai mare bătaia pe video (vorbim la nivel global, nu doar pe România), pentru că e mai simplu să te uiți la un clip decât să citești un articol.

În schimbarea asta de mentalitate, s-au adus la suprafață o categorie nouă de conținut video: mizerii făcute pentru afișări. Clipuri stupizele, false, înșelătoare și așa mai departe, pe care oamenii fie le consumă pentru că sunt ușoare, fie dau click din greșeală, păcăliți de titluri.

Raportarea acestui tip de conținut nu are nici un efect, pentru că Youtube, ca și Facebook, nu sunt idioți să șteargă un conținut care face afișări, preferă să îl lase acolo și să îl șteargă după 2-3 săptămâni, când și-a făcut deja afișările.

Mai departe.

O serie de oameni care produceau conținut bun și-au văzut afișările scăzând și au început să caute motivele, aflând astfel că (1) abonații la canalul lor nu sunt anunțați de noile clipuri și că (2) unii dintre abonați au fost dezabonați automat. Și asta dintr-un motiv simplu: neavând conținut înșelător și atractiv, plus o creștere domoală și nespectaculoasă, YouTube i-a categorisit ca fiind neinteresanți.

Explicații video pe tema asta, dacă aveți timp, există aici și aici. Oamenii ăștia, de pildă, produc conținut bun pentru nișa lor, și totuși se văd dați la o parte din ochii abonaților în favoarea clipulețelor stupizele. Am văzut și eu asta, urmărind categoria asta de homestead/pregătiri/prepper/unelte/topoare/diy, au început să îmi apară de câteva săptămâni clipulețe de la alte canale, în proporție de 90% gunoi.

OK.

Pe termen scurt pare un plan bun: mai mulți oameni petrec mai mult timp pe site uitându-se la mai multe clipuri. Dar ce se va întâmpla când acel conținut nu va fi destul, dacă, promovându-l, îi omori pe cei care produc conținut bun? Istoria ne învață asta și chiar din curtea Google.

youtube

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. Mie mi s-a parut nasol sa vad ca youtube nu isi apara producatorii de furtul de idei.
    Exemplu: https://kotaku.com/gta-online-youtubers-are-sick-of-bigger-channels-steali-1792674598

    00
  2. Nu inteleg de ce „e mai simplu să te uiți la un clip decât să citești un articol”. Cand citesc un articol pot sa sar peste randuri, pot sa-mi dau seama intr-un minut daca merita citit, sa aleg ce parti sa citesc. Pe cand pe video e destul de dificil pentru mine sa inteleg ideile principale intr-un minut, iar sa cresc viteza tot nu ma ajuta.

    00
    • Nu inteleg la ce te mai lupti sa citesti articole daca la acest articol te-ai blocat la al 2-lea paragraf, sa inteleg ca esti de acord cu restul sau nu ai nicio parere ? Hai sa discutam on topic nu sa ne aruncam parerile stupide sau nu pe unde apucam…. :))

      00
    • @zoso Off-topic, s-ar putea sa ai o problema cu abonarea prin mail la comentarii. Desi bifez „Notify me of follow-up comments by email.” n-am primit niciun mail desi @unu mi-a raspuns.

      00
    • ..si la youtube poti da skip. daca in schimb vrei sa inveti cum sa schimbi o bujie sau o componenta la calculator, preferi sa vezi unde excat este acea bujie decat sa citesti ” piesa se afla intre bloc motor si radiator, putin spre stanga” . De asemenea, daca ai review la un telefon vrei sa vezi cum arata, decat sa iti imaginezi tu cum arata.

      Ce face youtube mi se pare complet normal pentru o companie care are multe cheltuieli si ofera content gratuit. Ai bifat T&C lor, dansezi cum canta ei sau schimbi url-ul. E ca si cum intri intr-un bar si te iei la harta cu patroni ca de ce vand numai produse Kent si nu si Marlboro.

      00
    • Nu poate scrie zoso intr-o saptamana cat pot eu sa vad pe youtube intr-o zi. La youtube e faza ca trebuie sa iti gasesti tu canalele, daca lasi youtube sa iti sugereze ajungi doar la mizerii.
      Eu imi cam vad toate canalele la care sunt abonat in tab-ul de abonamente. In tab-ul acasa vad in schimb doar mizerii si la sugestii la fel. Intr-o perioada daca ascultam muzica, dupa vreo cateva melodii incepeau aia de la bug mafia sa injure si nu prea conta ce melodie ascultam prima data.

      00
    • Pentru multi consumatori de youtube cititul si scrisul sunt o problema majora, d-aia e mai usor sa se uite la un film decat sa citeasca un articol. Daca nu ma crezi uita-te in comentariile d-acolo.

      00
  3. Eu cred ca e o strategie interesanta (asta daca am inteles-o corect): cei care au deja multi subscriberi, oricum genereaza vizualizari, ei deja sunt cu success pe platforma si genereaza profit. Ideea e sa te folosesti de subscriberii lor pentru a-i trimite spre alti creatori de content asemanator(ca sa le dai o sansa la success), oricum daca nu le place se uita din nou la cei la care si-au dat subscribe initial.
    E win win pt youtube. Cei care zic ca e de rahat ce face youtube fac wareness si subscriberii iau aminte. Iar cand userul e plictisit si nu mai are la ce sa se uite de creatoru ala, are ocazia sa exploreze mai usor, sta mai mult pe youtube, genereaza mai multi bani.

    Fuck, acum am vazut ca exact ce ai scris tu, am scris si eu…da mi-e tarsha sa sterg…

    00
  4. Sa vezi cum e sa ai copil caruia nu i-ai interzis calculatorul si iti apare mereu Baby Victoria, Toy Freaks … . Nenorocitu asta care isi pune fetele sa faca tot felul de idiotenii are milioane de accesari pe fiecare clip (ex: clip pus acum 2 saptamani cu 11mil accesari …). Am reusit sa ii blochez din canale cu un addon in firefox, in jur de 70 de canale. In youtube nu ai nici o optiune sa te feresti de el.

    00
  5. Reprezentatii youtube au zis cateva luni ca nu are cum sa se intample asta, apoi au recunoscut ca a fost un bug. Eu unul tind sa ii cred. Este un program din ce in ce mai complex, este inevitabil sa apara si bug-uri.
    Daca ar e cazul sa aiba youtube un interes ascuns ar fi doar cand vine vorba de canalele vechi si maricele. Asta doar sa scape de contractele semnate cu respectivii.
    Daca eu fac un site sozo.ro si scriu despre aceleasi subiecte pe care le abordezi tu poti sa faci ceva?
    Sa fie clar, nu copiez continul doar preiau ideea, vorbesc despre firea care vrea sa preia centura bucurestiului, am un top de stiri din ziua respectiva, mai fac un review la acelasi topor la care ai facut si tu review etc.

    Youtube nu se ocupa cu educarea oamenilor, atat timp cat content-ul nu depaseste anumite limite este alegerea oamenilor la ce se uita. Cei care au canale au de ales fie urmeaza trend-ul fie raman pe nisa lor. Bani multi rapid pe termen scurt vs bani suficienti pe termen lung, viral vs brand.

    00
  6. si ca o ultima masura am scos aplicatia de youtube de pe telefon

    00
  7. Nu dai click „din greseala” daca te-a pacalit titlul. Dai click voit, pentru ca vrei sa vezi ce e in spatele titlului, intrigat/interesat fiind. Nu e ca si cum scap mouseul pe jos si pac, intra pe un clip din greseala.
    Bun, asta ca exprimare :)
    Io-s de acord cu click baitu. Strict la nivelul de intriga, de atragere a atentiei, no more.
    Adica ce altceva te-ar putea face sa vezi un clip daca nu stii nimic despre el, altceva decat titlul.
    Dar nu-s de acord cu minciuna, eventual o mica mica exagerare. Poti flamba un pic o faza, de dragul ei, dar cam atat.
    Cheia e sa pui un titlu atractiv, creativ, something along those lines, but not lie in my face, you know.
    Oricum, ar trebui sa privim cu totii absolut tot ce vedem in social media/youtube/online samd cu ceva scepticism. Ideal si in rest in viata. Nu va entuziasmati ca pzdele la posete de la orice. Think about it, it may be a trick so don’t get too worked out.

    00
  8. Vali, oamenii simpli sunt atrasi de stiri ieftine, cancan, poze cu tate-cur. Nici tu nu esti mai breaz, nu cred sa treaca saptamana fara sa pui poze cu 2-3 fufe. YouTube face la fel, dar la alta scara. Renunta la ipocrizie, nu te prinde.

    00
  9. Vlogging-ul romanesc pute a mediocritate, banalitate, imitatie ieftina si prostitutie. Foarte putini produc intr-adevar ceva de calitate si sunt razleti printre banalii rasariti ca ciupercile dupa ploaie in foamea de a face niste lei zacand cu curu pe scaun si filmandu-se. Ca niste exemple de curve penale ale vlogging-ului ar fi Ilie prostituata, Mickey Hash si drogalaii din jurul lui care s-au ridicat pe ciordeala de clipuri, AdrianPov cu genul de vlogging – imi vand intimitatea si familia la kil’ #mamtrezitsifacundus #nevastameasaduspanlabaie si etc etc, sute, chiar mii de acneici ce se filmeaza in camera lor obscura cu diverse „provocari”, „q&a-uri”, „am/n-am-uri” si alte banalitati lipsite de originalitate.

    00
  10. Daca vad clickbait pe un canal, nu mai calc pe acolo in veci chiar daca e vorba de un canal pe care il urmaresc de ceva timp si are continut bun

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.