Mașinile astea abandonate ce vă spun?

Mă uitam la pleiada de mașini parcate la bulevard pe lângă Piața Crângași la bulevard.

Când a nins? Marți sau miercuri? Azi e duminică și proprietarii lor nu le-au mișcat din loc, nici n-au dat zăpada de pe ele. Uitați-vă pe lângă blocul vostru, din ochi așa, aproape jumătate dintre mașini au zăpadă pe ele. Aproape jumătate! Mi se pare teribil.

Ăsta e procentul de oameni care au nevoie de mașină din când în când și ar putea fi clienții unui serviciu de închiriat mașini, dacă la mijloc nu ar fi atât de multe probleme (închiriatorii tratează clienții ca pe niște hoți, clienții tratează mașina ca pe propria nevastă după 20 de ani).

Știți de ce se vând hatchback-uri într-o veselie în Europa de Vest? Pentru că oamenii de aia au nevoie 90% din timp. Ceva să ducă copiii la școală, să se plimbe prin oraș și la cumpărături și gata. Când au nevoie de ceva mai mare, închiriază, pentru că au de unde și pentru că nu le tratează prost.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. Cred ca sunt navetisti oamenii si nu isi mai permit sa circule cu ele.

    00
  2. Pai si getpony?

    00
    • You find him a room with a soft bed, then you bring him up a pony to lick his pole.

      Scuze, dar chiar nu m-am putut abtine 😃

      00
  3. Inchiriez masina de cateva ori pe an in romania si de fiecare data a fost ok. Calitatea serviciilor este sensibil mai buna in decat in europa de vest sau in us.

    00
    • Și prețurile sunt tot la fel!

      00
    • Din ce am inchiriat pana acum m-a ajuns cam in jurul la 150 de lei pe zi si am inchiriat cu asigurare nu cu garantie. Una din masini avea doar 1200 de km in bord. Ma calculase unu ca daca mai puneam cateva sute puteam lua o masina, dar sa dau cateva mii de euro si sa tin o masina la ruginit nu mi se pare o idee prea stralucita.

      00
    • hertz romania 100 euro vs hertz germania 50 euro
      (weekend)

      00
    • Si preturile sunt sensibil mai mari in Ro decat in vest. In uk inchiriezi o masina cu 7 £/zi (nu logan) + garantie de 1000 sau cu 50-60£/zi cu benzina inclusa fara garantie si fara sa o aduci si pe mama sa semneze.

      00
  4. Depinde cum pui problema. Din ce vad, acele masini, nu sunt mutate, din cauza, unei mici posibilitati in a pierde locul de parcare, ori, pur si simplu oamenii nu pot sa conduca iarna. Ca ar fi misto o chestie de car as a service, in genul cum este prin Munchen, unde iti poti lua o masina te plimbi in oras iti faci, treaba o lasi intr-o parcare si pa ar rezolva o parte din problema.

    00
  5. Exact…. foarte bine ai punctat. O sa mai dureze ceva pana ne civilizăm.

    00
  6. Plm..poate nu au bani de cauciucuri de iarna.

    00
    • Sa-si atunci abonament de metrou. Din punctul meu de vedere astia care conduc 1 data pe saptamana si nu iarna ar tb sa nu aiba. De asemenea, mi se pare stupid si aberant sa ocupi cu lunile un loc public de parcare si sa nu fii amendat pt asta.

      00
    • Sa-si ia atunci abonament de metrou. Din punctul meu de vedere astia care conduc 1 data pe saptamana si niciodata cand ninge, ar tb sa nu aiba.
      De asemenea, mi se pare stupid si aberant sa ocupi cu lunile un loc public de parcare si sa nu fii amendat pt asta.

      00
    • Eu mi-am luat un frigider de minusuri acum vreun an cand am zis ca in Romania taxele pe masina sunt prea mici si orice coclet rupt in cur are masina, chiar daca nu circula cu ea decat din an in Pasti

      00
    • Am un vecin cu două mașini. Un Cielo și o Solenza. N-are decât un singur set de cauciucuri de iarnă și o singură baterie pentru ambele mașini, așa că se duce la vulcanizare să le schimbe de fiecare dată când are nevoie de cealaltă mașină.
      Cielo e de mers la țară, Solenza e de oraș. Dacă omul ăsta nu reprezintă românul tipic adus de la țară la oraș, nu știu cine o face mai bine

      00
    • @C: si daca omul are casa cu garaj propriu si tine in ea masina si merge cu ea din an in pasti? (spre exemplu se da cu gipanul in off road 6 luni pe an numai in week-end, sau are decapotabila sport sau RV) Ce treaba are statul sau tu ce face omul cu proprietatea lui?

      Bine ca in tari mai civilizate oamenii astia (care nu folosesc masina ca sa se duca la buda in fundul curtii) pot inmatricula masina numai cateva luni pe an, atunci cand o folosesc. Si platesc impozit mai mic pentru ea, nu mai mare. In primul rand pentru ca nu polueaza atat, in al doilea rand pentru ca nu incurca circulatia degeaba in fiecare zi la ora de varf.

      Noi romanii avem un talent neegalat de a ne invarti in jurul problemei fara a putea sa o definim corect. In cazul asta, problema e LOCUL DE PARCARE, nu masina. Ala trebuie taxat cumva. Problema e ca toti „cocletii”, cu bani sau fara considera spatiul din jurul blocului drept proprietate personala. Fa parcarea interzisa (sau limitata la 2 ore) in timpul zilei. Pune politia locala sa urmareasca ce masini raman parcate mult timp intr-un loc. Fa stickul de la ITP obligatoriu, astfel incat sa iti poti da seama imediat daca o masina parcata pe spatiu public circula sau e abandonata.

      Taxele mai mari pe masini vor afecta toti romanii, indiferent daca locuiesc intr-un oras sufocat de masini sau intr-un catun atat de izolat incat nu ai autobuz sa iti trimiti copiii la scoala sau pe mamaie la spital. Ba, pe ultimii ii afecteaza mai mult, ca sunt mai saraci si impozitele devin prohibitive.

      00
    • @alina: Dar daca ocupi cu lunile in fiecare zi alt loc public de parcare e ok?
      Dupa parerea mea ar trebui sa imi conduc masina exact cand vreau eu si sa nu o conduc exact cand vreau eu! Nu-mi prea pasa daca tu crezi ca ar trebui sa o am sau nu.

      00
  7. Inchiriatul e scump pt salariile noastre. Cei care si-au luat Logan( sau orice alta masina de banii aia, eventual in rate/ leasing) nu-si permit sa dea 3-400 de euro pe inchiriat masina 10 zile sa mearga in vacanta. Banii aia is pentru toata vacanta poate.
    Eu ca sa nu mai car cu mine la munca break-ul de aproape 5 m mi-am luat Matiz. Merge de rupe, il parchez pe orice gard, un kit ambreiaj e 250 de lei, un set de frane noi fata spate e vreo 6-700 de lei, caucuri ieftine si tot asa. Daca mi-o zgarie in parcare mu intru in depresie. O portiera e vreo 200 de lei.
    Spre exemplu la rece a inceput uneori sa se auda usor usor volanta la Păssat. Dupa ce ma pun in miscare si s-a inclazit totul e bine. Asta e inceputul sfarsitului si imi asum. 2 ani si ceva nu a cerut nimic decat vreo 2 becuri si motorina. Problema e ca volanta e vreo 1900 de lei. Daca schimb volanta si se da jos cutia parca as schimba si ambreiajele ca e pacat daca tot umblu, parca as da si mecatronic-ul jos sa-i curat valvele(chiar daca percuteaza bine). Estimez lejer peste 1200 de euro cu totul. Cu masina merg la munca si cumparaturi. Cand si cand drumul TM-GL si cam atat. Asa ca am parcat-o si o scot la plimbare la 1-2 saptamani sa-i mai plimb uleiul prin motor.
    Morala: pe Matiz am dat 1500 de lei cu tot cu RCA si baterie noua :)

    00
    • In bucuresti nu merita masini scumpe daca ai si alte chestii de facut cu banii. Am avut matize sa zic asa vreo 3, cele mai bune masini de bucuresti, am.schimbat frane, caseta directie anvelope cu 300e pe masina am dat 400e. Plus ca nu se strica…

      00
    • Nu că v-aș dori, departe de mine gândul, nici vouă, nici altora, dar Matizul e bun în București până intră în tine o piți cu X5/6 ocupată cu telefonul/machiatul etc. După aia începi să vezi și nevoia unei mașini din care să mai poți totuși fi recuperat în caz de accident. Recuperat întreg și viu, vreau să zic.

      Altfel, și eu am condus Matizul, ‘micul gigant’ sau cum îi făcea Daewoo reclamă; am condus unul care avea peste 300.000 km la bord. Bre, mergea, te ducea, te aducea… Bine, n-avea nici măcar airbag șofer (am înțeles că avusese un schimb de replici cu un tramvai), parcă avea servodirecție, abs nu cred… dar și eu eram mai tânăr și mai inconștient.

      00
    • @Eugen
      Aici ai dreptate. De multe ori ma uit la portiera aia subtire in care daca intra orice mai mare de un biciclist ma muceste. ABS din cate stiu eu nu a fost nici ca optiune pe ele. Maxim e SE-ul adica cu servo, geamuri electrice si AC.
      Acuma m-ar coafa mai bine un Smart sau un Up/Citygo dar alea costa cat 10-15 matiz-uri minim :)

      00
    • Acum vreo luna m-a rugat „un baiat” de la o spalatorie sa il ajut sa mute un Matiz din incinta pana afara, pentru uscat si facut interior, eu fiind client si asteptand sa o termine pe a mea iar el fiind angajat dar avand „permisul suspendat” dupa cum mi-a spus.
      N-am condus harb mai groaznic in viata mea. Cand am dat cu spatele era sa intru in strada sub o basculanta, franele fiind exterm de moi. Servo-nema, ambreiaj vai de capul lui, pedala de acceleratie se misca si in lateral :)
      Culmea ca era masina unei doamne care plecasa si isi ia o cafeluta.
      Masina era lovita usor pe toate partile.
      Eu am un Logan ceva mai rasarit ca dotari, ca referinta.

      00
  8. Sunt destui care au mai multe masini. Oameni care cumpara doar masini second hand le conduc 1 an si dupa, cand trebuie sa bage bani, isi cumpara alta si pe cea veche nu au cui sa o vanda la pretul cerut de ei.
    La noi e mentalitatea de a fi propietar. Oameni care isi fac credit pentru o garsoniera si dupa isi intemeiaza o familie si nu pot sa isi mai faca credit pentru o locuinta mai mare.
    Asta se vede cel mai bine cand intrebi oamenii ce planuri au de viitor. Cei mai multi doresc o masina/masina noua sau o locuinta, prea putini spun ca vor stabilitate financiara, mai mult timp, sa calatoreasca etc.

    00
  9. Pai asta e situatia in tot orasul. Jumatate dintre masinile din parcarile din Bucuresti zac acolo cu saptamanile, sau chiar mai mult. da aia ce chiar le folosesc zilnic, nu au unde sa parcheze ca deh, sunt vecini care au masini doar ca sa fie acolo…in caz ca nu se stie ce. Nu stiu cat de convenabil e sa platesti asigurarea pentru o masina cu care circuli o data in luna cel mult..

    00
    • Asigurarea este cea mai mică problema, acum se poate încheia de la 1 pana la 12 luni. Problema cea mai mare este aruncarea pe fereastra a unei sume considerabile reprezentata de achiziția mașinii + întreținere + eventuale daune. In privința închirierii auto in România, încă suntem la început, foarte putini o tratează cu seriozitate.

      00
    • pai da nu pun acele costuri la socoteala, pt ca multi nu le intretin. au cumparat niste amici o mizerie de fiat, cu care tanti aia nu mai mersese de jumatate de an.. dupa ce au luat-o, da-i si schimba toate cele, inclusive husele si intr-un final au vandut-o ca tot crapa pe diverse parti. masinile state nu sunt intr-un stare buna din diverse motive si faptul ca nu mai schimba nimeni nimic la ele, este unul din acele motive. daune nu prea sunt decat daca intra cineva in cele parcate…

      00
  10. Te gandesti sa-ti cumperi un hatchback ?

    In Bucuresti multi sunt șoferi de weekend dar acum cand ai mega image in fata blocului parca nu te-ai inghesui in supermarket.
    Sa nu uitam ca unii au masina personala dar si masina de serviciu.

    00
  11. daca treceai pe la mine pe strada si pe a mea o gaseai exact in aceeasi situatie. in dimineata in care viscolea trebuia sa fac o tura de vreo 300 de kilometri prin mijlocul nametilor. m-au sunat si mi-au zis sa stau dracu acasa pana la noi ordine. inca le astept, probabil maine! asa ca astazi dau jos zapada de pe ea, daca o mai fi ceva, ca ieri se subtiase considerabil.

    00
  12. Eu pe a mea o curat când ninge, ba chiar dau și zăpada de jur imprejur, dar nu o mișc. Pentru ca pierd locul de parcare, pentru ca atunci când ninge orașul e blocat și pentru ca ajung mai liniștit mental cu tramvaiul, deși fac mai mult pe drum. Și da, sunt câteva mașini în jurul blocului nemișcate de 6 luni. De rablele pe pana și fără geamuri nici nu mai zic. Sunt cel puțin 10 pe o raza de 100 m.

    00
    • Dacă tot le vezi, rablele alea, ai putea sa faci și tu niște sesizări pe civic alert poate poate cine cineva să le ia de acolo. Mi se pare extrem de nesimțit să îți lași rabla pe un loc de parcare intre blocuri, dar cu vecini care nu se implică nu o sa iesim din situația asta.
      Civic alert, e pe store.

      00
    • Asta era și planul meu, când vine dezghețul. Sa fac o tura prin cartier și sa trimit pozele la primarie. O sa folosesc și aplicația, nu știam de ea.
      Și ca o paralela, am făcut o petiție la primăria capitalei și nu s-a obosit nimeni sa răspundă. S-a instaurat domnia voluntariului se pare.

      00
  13. Rev it like a rental e o replica inventata la noi in olt.

    00
  14. Eu cred ca lucrurile sunt mult mai simple si anume ca unii oameni sunt pur si simplu niste puturosi. Lenesi prin excelenta. Bucurestiul e oricum terminat la faza cu masinile si locurile de parcare, se Mumbai-zeaza pe zi ce trece.

    00
  15. Când se depreciază mașina cu 1000-2000 de euro pe an nu se vede cu ochiul liber, însă atunci când plătești 700-800 de euro pe închiriere te dor rinichii.

    00
  16. impozit marit la masini. de 10x
    impozit marit la locuinte. de 20x

    locuri de parcare cu plata. toate
    cele rezidentiale (alea de costa 50 lei / an si isi tine tataie LADA cu muraturi in ea), cu licitatie anuala. pret minim de 5x cel actual
    cele publice gratis in zone libere, cu plata in zone centrale aglomerate.

    00
    • Nu te voteaza nimeni daca vii cu chestii de’astea …

      00
    • Stele în piept și numere pe brațe, eventual. După calculele tale, ar fi normal să plătești 3500 lei impozit anual pentru 3 camere în București și 1900 de lei impozit anual pentru un 2.0 benzina, apoi minim 250 de lei parcarea. Ce anume primește cetățeanul în schimbul a 5650 lei anual sau 470 lei lunar (o treime din salariul minim)

      00
  17. M-am dus langa o masina de-asta abandonata si…nu mi-a spus nimic. Oricum ea era nemotoaica eu roman.
    Serios acuma. Romanul e nascut propietar de masina. Nu conteaza ca nu are bani sa o intretina. Sau macar sa-i puna combustibil. Tre sa aiba masina ca altfel e prostul satului. Masina e un statut si daca nu-l ai carevasazica ca iti lipseste. Nu conteaza ca mergi cu ea in vacanta o data pe an si o data pe luna la cumparaturi. Masina tre sa existe in fata blocului fiecarui roman care se respecta. Masina e sfanta. Iar locul de parcare e loc sacru. Daca indrazneste unul sa-l ocupe atunci trebuie pedepsit. Ridicat stergatoarele, bilet in geam, cheia pe usa sau chiar blocheaza-i accesul. Sa tina minte si el si copii lui ca cu locul de parcare nu e de joaca.

    00
  18. I-ai gasit tu pe toti midllemanagerii de corporatie din Crangasi, cei ce au masini de servici.

    00
  19. Inchiriatul are o mare problema: nu se intampla din fata blocului tau pana in fata blocului tau. Si costa prea mult!

    00
  20. Si daca soferita e femeie si bolnava pe deasupra?
    Ce sa faca saraca, sa dea la lopata cand ia pumnul de pastile?

    dar daca omul a plecat din tara temporar?

    Prea le generalizezi.

    Si nu, n-am nevoie de hatchback – n-am copil, nu car – de ce sa nu ma bucur de o limuzina?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube