Mă uit cu nedumerire la paginile de facebook ale brandurilor

Zilele trecute am văzut ceva reclamă cu un băiat care gătește pe la TV făcând reclamă la ceva. Curios, am dat click pe pagina de brand și de acolo am investigat câteva pagini de brand ale unor beri, bănci, magazine și altele.

Sunt nedumerit.

99% din conținutul paginilor de brand e total neinteresant și stupid. Comunicate de presă. Reclame de la TV. CSR. Nimicuri. Ăsta e cuvântul. Nimicuri făcute ca să justifice un buget și o prezență.

Nu mă înțelegeți greșit, înțeleg reclamele și campaniile, au utilitatea lor, dar nu înțeleg cui cred oamenii de la brandurile alea că le pasă de prostiile pe care le pun pe paginile lor de social media.

Ultima prostie e reclama pe Instagram. Există un mediu nou? Se permite reclama acolo? Hai și noi! Nu contează că tu ești o bancă cu reputație dubioasă și vinzi credite, trebuie să fii peste tot în sufletul consumatorilor. Să se sature de tine, pentru că de ce nu…

OK, nu toți pot fi Red Bull sau Gopro, să aibă chestii cool de pus, dar ce e acum pe majoritatea paginilor de brand e gunoi.

Aștept cu nerăbdare momentul când brandurile vor realiza că banii ăia ar fi mai bine cheltuiți în alte direcții și că a comunica în social media înseamnă să îți pui brandul în mâinile cuiva, ca să facă trebi mișto cu el, nu să aduni tu pe pagina de facebook comunicate, activări și zâmbete plătite.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Asta-i o mică lovitură sub centură la un articol idiot despre publicitatea în online a unui amic?

    00
  2. Foarte misto e sa retraiesc vremurile cand TV-ul era supermarfa dar oamenii taiau bani de la productia spotului ca sa economiseasca niste firfirei. La costurile media nu era o problema ca alea erau, ce sa faci…
    Asa si acum, economisesc cateva sute de euro, hai mia cu gandul ca un om care le-ar face profilurile beton castiga atat de mult. Si raman la nimic(uri).

    00
  3. Si ce ar putea fi acolo? Nu cred ca auzi prea des „hai sa mergem sa ne uitam pe pagina de brand a unei companii in timpul liber”. Singurii carora le pasa sunteti voi astia de aveti treaba in domeniu.

    00
  4. NOU
    #5

    Tu esti guru in reclame, dar de unde pana unde BT are reputație dubioasa?

    00
  5. Sunt nedumerit cu privire la impactul pe care brad-urile il pot aduce cu ajutorul intagram. Daca ma uit aici -> http://instagramology.ro/statistici-instagram-romania-octombrie-2016/ – e posibil sa vad cu totul altceva.

    00
  6. poate ii ajuta intrucatva la SEO, un link venit de la facebook sau alta platforma cu pagerank mare eu zic ca nu strica.

    00
  7. Fan Courier a scos functia de review de pe fb :))))

    00
  8. Am observat si eu numai postari de umplutura, nimic informativ sau interesant.

    00
  9. Salut, am o stire pentru cititorii tai, ai putea sa faci din ea un articol informativ:

    FanCourier nu mai livreaza produse IKEA comandate cel putin in ultima saptamana in Cluj Napoca. Am fost la ei sa ridic personal un colet care e de o saptamana in Cluj si mi-au spus ca nu mai livreaza de la IKEA, chiar daca sunt acolo produsele, ca sunt coplesiti, si asa e ordinul intern. Am vorbit apoi cu un curier care aduce produse pe strada mea si zicea ca sunt 6 tiruri descarcate in sediu in Cluj de la IKEA, ca nu mai au loc de ele si vor sa le mute intr-un alt depozit din Sannicoara, si vor incepe livrarea acestora (si celor care se strang intre timp) doar din ianuarie 2017!
    Totusi cum se poate asa ceva? Am sunat si la IKEA si mi-au confirmat ca sunt probleme mari in Cluj, ca se asteapta ca aproape toate comenzile sa fie refuzate, sa trebuiasca sa dea toti banii inapoi la mii sau zeci de mi de comenzi. Le-am propus celor de la IKEA sa dubleze comanda, sa mi-o trimita prin alt curier si au spus ca degeaba as face o noua comanda in Cluj, ca tot cu Fan ar trimite-o deocamdata si ca sunt discutii la nivel inalt sa renunte la FanCourier.
    Asa ceva…

    00
  10. Asa e când angajezi oameni fara viziune si ii platesti cu salariul minim pe economie.
    Noi nu avem un sistem educational care sa genereze oameni responsabili, toți sunt la ciupit, la dat cu fundul de pământ ca e de munca si la rupt ușa când se termina programul de lucru.

    00
  11. Eu am impresia că ei au vrut să bage reclama doar pe facebook, dar la pachet s-au ales și cu instagram…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile