Cum sa scapi cat mai usor dintr-un accident auto

Accidentele auto se întâmplă. De aceea sunt numite accidente. Chiar dacă tu ești întotdeauna atent, dai prioritate când trebuie și încetinești la trecerea de pietoni, există oameni care nu o fac, care trec pe roșu, care nu dau prioritate și tot așa. Daca nu se intampla din vina ta, se poate intampla din vina altuia.

Ideile de mai jos ar trebui să te ajute să treci mai ușor peste acel moment, în cazul nefericit în care s-ar întâmpla.

  • Folosește ÎNTOTDEAUNA centura de siguranță. E cel mai important factor în salvarea ta în caz de accident. Nu băga în viteză până nu ți-ai pus centura. Asigură-te că este pusă corect, cu partea dinspre bazin pusă peste oasele șoldului iar cea din față pe mijlocul pieptului.
  • Aranjează-ți tetiera astfel încât să ajungă la nivelul mijlocului urechii tale. Tetiera este cea care îți reține capul să nu balanseze necontrolat, în cazul unui șoc. Bănuiesc că nu e nevoie să explic ce s-ar întâmpla în cazul în care partea care susține acel cap, adică gâtul, s-ar rupe.
  • Ține capul îndreptat pe direcția înainte, chiar dacă simți că un accident e iminent. Astfel eviți răsucirea sa la impact și odată cu asta eviți și răni grave ale coloanei.
  • Fii calm. Ai nevoie să reacționezi rapid, pe o durată de câteva milisecunde, iar dacă te pierzi, îți minimizezi șansele de a ieși cu fața curată.
  • Ai grijă cum frânezi. Dacă ai ABS pe mașină (sistem de control anti-blocare al frânării) nu trebuie decât să apeși puternic pe frână și să menții direcția aleasă. În schimb, dacă nu ai ABS, nu îngheța cu piciorul pe frână, ci apasă rapid și des pe ea, pentru a evita blocarea roților și deraparea.
  • La frânarea bruscă, trage de volan ușor. E mult mai probabil ca mașina să răspundă la comenzi astfel, decât dacă o bruschezi.
  • Nu întotdeauna frâna e răspunsul. Ba chiar, în extrem de multe cazuri, e indicat să accelerezi pentru a trece de pericol. Prin accelerare poți depăși pericolul sau evita să fii lovit într-o zonă sensibilă a autoturismului, de exemplu partea unde stau copiii.
  • În cazul unui impact violent din față, ridică picioarele la piept. Știu, tentația pentru șoferi este să se înfigă cu picioarele în podea, apăsând o frână invizibilă. Luptă împotriva ei, pentru că în cazul în care motorul se deplasează spre interior, în mod sigur vei prefera să te lovească peste picioare și nu în piept.
  • Orice obiect greu sau contondent trebuie transportat în portbagaj. În interiorul mașinii nu trebuie să existe obiecte neasigurate, care te pot lovi în cazul unui impact.
  • Inspectează în mod regulat sistemele de siguranță de pe mașină. Centurile de siguranță se pot slăbi sau rupe, frânele pot să cedeze, cauciucurile se pot toci. Fă-ți un obicei din asta, s-ar putea să îți mulțumești mai târziu.
  • Cam atât, din acest punct de vedere. Totuși, nu trebuie uitate regulile de bună purtare în trafic, pentru că nu întotdeauna dacă e legal, e și corect. Pentru că:

  • Să mergi cu 90kmh pe un drum național e legal, dar dacă afară plouă torențial, nu este și corect. Pentru că distanța de frânare se triplează, intervine acvaplanarea, lipsa vizibilității, aglomerația spontană dată de șoferii de duminică și vreme rea.
  • Concentrează-te pe ceea ce faci. Evită să vorbești la telefon, să asculți muzică la maximum, discuțiile prea filozofice cu partenerii de drum sau orice altceva îți poate distrage atenția de la drum. Poate părea distractiv, dar sunt zeci de mii de accidente în lume datorate faptului că unui fumător i-a scăpat țigara în poală.
  • Anticiparea este mama prevederii. Dacă mergi pe autostradă și vezi în față ta o îngrămădire de lumini roșii, încetinește. Nu intra în zonă cu toată viteza. Da, poate nu e un accident, dar dacă este? Vei deveni contribuitor la grămada de fiare.
    Caută din timp eventualii pietoni care ar putea traversa strada, în zonele care prezintă potențial pericol. Păstrează o distanță sigură față de șoferul din fața ta. Nu ai de unde să știi cum și când va frâna, sau pur și simplu dacă nu e fugit dintr-o instituție de stat cu pază la ușă.
  • Ține o distanță respectuoasă fața de mașinile parcate pe marginea străzii. Nici nu ai idee când decide un șofer grăbit că dorește să intre în trafic.
  • Si, foarte important, in cazul in care accidentul e unul usor si nu e  din vina ta, nu uita sa iei numarul de inmatriculare al celeilalte masini imediat ce iesi. Altfel e posibil sa trebuiasca sa-ti sacrifici propria asigurare CASCO, pe care oricum e bine sa o ai.
  • Totuși, noi îți dorim ca aceste sfaturi să nu îți folosească niciodată, iar șoferii noștri să fie întotdeauna MaiBuni.

    Mulțumesc că ai citit acest articol.
    Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

    4 comentarii

    1. Imi place mult asta: „[…] ridică picioarele la piept. […] în cazul în care motorul se deplasează spre interior, în mod sigur vei prefera să te lovească peste picioare și nu în piept.”

      Trecand peste faptul EVIDENT (pentru cine conduce) ca nu poti ridica genunchii la piept din cauza volanului si ca, cel mult, te poti doar apleca, nu reusesc sa inteleg cum ar reusi turloaiele soferului sa opreasca din inaintare un motor greu de cateva sute de kilograme, care deja a rupt niste prezoane de otel care il tineau (de sasiu si de cutia de viteze) si a si sfasiat tabla dintre compartimentul motor si habitaclu. Genunchii ridicati la piept nu pot face altceva decat sa ajute motorul sa iti comprime mai tare cutia toracica si sa te omoare mai repede.

      00
      • NOU
        #2

        ketherius, sfatul se refera la pasager. Probabil formularea nu e cea mai fericita. Cat despre faptul ca picioarele iti comprima cutia toracica, cred ca te inseli. Daca se indreapta spre tine 500 de kilograme de metal, vei dori ca in locul pieptului sa intalneasca picioarele, avand sansa de a incetini lovitura si a scapa doar cu fracturi, nu cu inima scoasa prin portbagaj

    2. mici adaugiri:
      – nu pune huse la scaunele cu airbag incorporat;
      – daca, din diverse motive, ai dezactivat airbag pasager, nu uita sa il reactivezi daca ai pe cineva in dreapta;
      – punctele 1 si 2 fi sigur ca au fost aplicate si de pasagerii din spatele tau, nu, nu e un moft, acolo nu esti in siguranta,
      – niciodata nu pune sticle goale in spatele scaunului soferului, motivul e evident.

      00
    3. cateva sfaturi:

      – foloseste o oglinda de interior convexa cu unghi mare de vizibilitate (oblinda pentru unghi mort), se gasesc peste tot si sunt ieftine (oglinda standard nu iti permite sa vezi decat geamul din spate)
      – fereste-te de cei pe care ii vezi ca vorbesc la mobil in timp ce conduc, sau poarta discutii aprinse cu pasagerul, sigur au atentia mult redusa si pot face manevre bruste
      – daca esti primul la semafor intr-o intersectie, nu pleca imediat ce se pune verde, risti o coliziune cu cei care mai trec pe galben/rosu de pe drumul intersectat. am intalnit de multe ori situatia asta
      – daca esti primul la semafor (rosu) si observi ca pietonii inca mai trec pe rosu, tu urmand sa ai verde, claxoneaza-i usor sa le atragi atentia sa nu mai treaca.
      – nu conduce nervos – starea de nervozitate iti diminueaza foarte mult atentia si capacitatea de a reactiona corect
      – incearca sa anticipezi ce va face cel de pe banda 1 daca esti pe banda 2 si cel de pe banda 1 urmeaza sa aiba un obstacol in cale
      – daca mergi pe banda 2 din 3 benzi, nu e recomandat sa mergi paralel cu ceilalti de pe benzile 1 si 3. daca le apare un obstacol brusc, vor avea tendinta sa traga de volan sa evite tocmai spre banda ta, astfel risti sa fii lovit.
      – nu ezita sa folosesti claxonul daca observi ca un sofer urmeaza sa intre in trafic si ezita sau pare ca nu s-a asigurat corect.
      – atrage atentia pasagerilor care iti coboara din masina sa se uite in spate inainte de a deschide usa sa coboare (in trafic, la semafoare), poti lovi un biciclist sau motociclist care circula printre masini.

      sunt sigur ca multi nu au invatat asa ceva la scoala de soferi. par lucruri simple pe care ar trebui sa le stim toti, dar multe accidente sau incidente apar tocmai din cauza asta.

      numai bine.

      00

    Adaugă un comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
    2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
    3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
    4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

    Susținere

    Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

    Pun clipuri pe Youtube