Ce faci dacă ți se strică mașina pe autostradă?

FOTO
Întotdeauna, ca posesor de mașină autohtonă, când intru pe autostradă, stau cu spaima: Dar dacă rămân cu ea în pană? Normal, la fel mă simt și în oraș, dar parcă mai ușor ajung la un service dacă sunt în Militari decât dacă aș fi pe A2, în dreptul comunei Sulimanu.
Desigur, mașinile de generație nouă sunt mult mai performante, iar posibilitatea de a rămâne în altă pană decât în cea a prostului este foarte depărtată.

Și totuși, dacă se întâmplă, ce să faci?

  • În primul rând să rămâi calm. Atâta timp cât ești în viață și sănătos, totul este rezolvabil. Orice se poate repara și nu uita că, la final, mașina este doar un obiect neînsuflețit.
  • Ține întotdeauna la tine un telefon mobil. Există telefoane de urgență pe autostradă, dar e de preferat să poți suna tu, pe cine vrei și cum vrei.
  • Dacă ești o persoană care e predispusă la călătorii dese și lungi, ia în calcul posibilitatea de a te înscrie în Automobil Clubul Român. Pe lângă numeroasele facilități pe care le oferă, mai este și acea că poți primi asistență tehnică oriunde pe teritoriul țării, lucru deloc de neglijat.
  • Trusa de urgențe a autoturismului nu este doar o glumă a autorităților. Un început timid de incendiu poate fi stins ușor, dacă ai acel stingător, înainte de a privi cum flăcările îți devorează mașina total. O zgârietură la frunte de la o frână bruscă se tratează ușor cu un leucoplast, iar triunghiul reflectorizant este extrem de util dacă rămâi în pană noaptea, nu ai lumini și ai toate ca mașina ta să devină zid de încercare pentru un alt șofer neatent. Pe lângă asta, un levier poate fi de folos în multe situații.
  • Știi să schimbi un cauciuc? Chiar dacă ești acea delicată ființă numită femeie, e de preferat să știi să schimbi o roată sau să pui apă la lichidul de curățat parbrizul. Poți astfel foarte ușor să scutești o staționare în stradă de câteva ore, până ajunge echipa de intervenție la tine
  • Dacă încerci să oprești alt șofer pentru ajutor, fii atent pe cine oprești. Violența își găsește teren propice mai ales când unul din cei implicați în ea este într-o poziție inferioară. Caută să oprești mașini de familie, care inspiră mai multă încredere și nu te supăra dacă mulți dintre ei nu vor opri, dacă tu ai 1.90 și 100 kilograme. Și ei gândesc exact la fel.
  • Dacă ai rămas în pană într-o zonă izolată, nu pleca de lângă mașină. Mașina este un punct de reper mare, ușor detectabil, un om nu este decât un punct negru, vizibil sau nu. Iar dacă este vreme rea, cu atât mai mult trebuie să rămâi pe loc, pentru că un autoturism îți oferă adăpost și eventuală căldură. Câmpul nu
  • Dacă lași motorul să meargă pentru a te încălzi, ai grijă ca noxele de la eșapament să nu pătrundă în mașină. Monoxidul de carbon este un gaz letal și e de preferat să trăiești ușor înghețat, decât cealaltă variantă.

Totuși, cea mai bună soluție este să îți duci mașina regulat la verificări în service, să nu pleci niciodată la drum lung fără să verifici roțile, presiunea la roți și la ulei, nivelul uleiului, apa la radiator și apa de la ștergătoarele de parbrize. Doar așa vei reuși să conduci în condiții totdeauna Mai Bune.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

2 comentarii

  1. NOU
    #1

    Ştiu să schimb o roată. Chiar şi plăcuţele de frână, dacă mă gândesc bine. Acuma maşină-mi mai trebe.

  2. daca raman pe a4 in slovenia ce fac?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Alte linkuri (mostly NSFW)