Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
67 comentarii
NOU
#1
Alex
Sa vezi cand te pune sa iti schimbi parola la 90 de zile si evident ca nu le poti folosi pe ultimele x.
00
NOU
#2
Mihai
Oribila idee, sa te oblige sa iti pui parole diferite la fiecare 3 luni. Mai bine puteao sa folosesti aceeasi parola forever si pe toate conturile folosite in online.
Jeez…
00
NOU
#3
ZuLu
Mihai, nu e chiar asa. Priveste prin prizma utilizatorului de rand care e nevoit sa se gandeasca la o parola la fiecare 3 luni, uneori complet diferita fata de precedentele x. Daca te intrebi de ce vezi parole pe postit-uri, asta este unul dintre motive.
00
NOU
#4
super_fotbal
Are contul vreo doi ani si ceva si nu mi-au cerut sa schimb nimic. Cel mai probabil e in functie de ce fel de asigurare are banca in caz ca incearca vreunul sa iti fure banii.
00
NOU
#5
Razvan
Hahahaha. Let the hate flow through you.
Odata cu inlocuirea token-ului cu sms pe smartphone, ruleta din banking a inceput sa se invarta, iar schimbarea parolei periodic este necesara.
Din vorbele unui amic, in Romania nu prea ai ce kkt sa furi, salariul de 2000 de lei ? Mai nou se pun bonurile pe card, hei in ca 200 de lei.
Noi n-avem carti de credit sa ne dam filme cu fraude bancare la persoane fizice, noi traim la debit.
00
NOU
#6
MP
Cred ca este complicat sa variezi o cifra/litera sau un grup de cifre+litere in functie de anul/luna in care le-ai schimbat. Asa-i, ce tot atatea parole? Mai bine niciuna…
Da’ chei la masina ai? Sau la apartament? Pozele cu iubita goala le faci publice? Sau nu prea, pentru ca ai o jena?
E o parola, un rahat de tinut minte si care te protejeaza, nu’s anii aia nasoi de la istorie de care nu te intreseaza. Cine naiba sa aiba grija de tine si de cele pe care le percutezi la orizontala, daca nu tu?
00
NOU
#7
Alex
Eu am telefonul pe care primesc codul dupa care bag: USER/PASS > Primesc codul prin SMS si bag codul.
Este stupid sa trebuiasca sa schimbi parola la 90 de zile, cum cred toti expertii in securitate.
00
NOU
#8
mIKE
@MP: nu inteleg ce analogie faci cu cheile de la apartament? Ti le schimbi si pe alea o data la 3 luni?
Parerea mea e ca daca nu stii sa ai grija de o parola, e mai greu sa ai grija de mai multe. Metoda asta nu aduce decat un minus la partea de securitate.
00
NOU
#9
MP
Ma gandeam ca si cheile de la apartament sunt niste masuri de protectie idioate.
Cat despre parole: dat fiind ca habar nu ai cand/daca ti-a „ginit” careva parola aia universala (123456) pe care o folosesti peste tot, este indicat sa o schimbi.
Dar, desigur, toti „utilizatorii” stiu mai bine ca lor nu li se intampla si ca nu este necesar asa ceva. Iar daca li se intampla, e vina lui Bafometos, Soros etc. Si nu e vina educatiei precare (aproape inexistenta) cand vine vorba de mediul digital.
Iar parerea ta cu grija de parole e complet idioata, ca a oricarui alt afon cu ifose: daca folosesti 10 servicii (email, storage, dating, ce rahat vrei tu) unde ai acelasi username[emailul] si aceeasi parola, daca 1 (unul) singur este „spart”, celelalte 9 devin vulnerabile.
00
NOU
#10
cvl
E pe bune? Poti verifica daca cineva e in roaming inainte sa trimiti sms?
00
NOU
#11
sfatuitoru
Nu verifica nimeni, dar ca firma poti alege ca serviciu sa nu trimiti in alte tari. Sms se trimite, dar daca esti in alta tara nu-l primesti ca si cum tel. ar fi inchis. La revenirea in tara probabil il primesti.
00
NOU
#12
Adi
Bineinteles ca e o prostie doar sa te gandesti la asta! Banca trimite sms fara probleme la un nr.de telefon. Si are aceleasi costuri. E treaba ta daca ai sau nu roaming. Si, normal,tot tu platesti. Nu e altceva decat alt articol idiot.
00
NOU
#13
MD
Banca trimite SMS. Partenerul de roaming nu il transmite mai departe pentru ca… Habar n-am. Exemplu practic: in Grecia, eram pe WIND si… nimic; de cum am schimbat pe Cosmote au venit si SMS-urile.
00
NOU
#14
Iulia
Adi, doar pentru ca tu nu stii cum functioneaza asta, nu inseamna ca nu se intampla. iti dau un exemplu: Eu locuiesc in Germania. Dar ma mai duc acasa, ocazional. Si am o cartela de Vodafone Romania prepaid pe care , daca nu o incarc, imi expira. Nu pot folosi numerele scurte de la Vodafone in roaming desi e numar de romania, deci nu pot folosi cod de incarcare in roaming. Practic, exista anumite servicii pe care, ca si provider, le poti deactiva in roaming. Unul dintre ele e si transmiterea de sms-uri cu Token de activare. Sunt de acord ca avem un idiot printre noi, dar nu articolul.
Banca are acelasi cost daca trimite SMS pe numarul unui utilizator, indiferent de unde se afla. Costul suplimentar il plateste utilizatorul la primirea sau transmiterea unui SMS cand aceste este in roaming.
Cred ca trebuie elaborat mai mult asupra a ce a incercat omul sa faca, de unde si cum.
00
NOU
#16
catalinx
Gresesti
00
NOU
#17
Somebody
Raspuns de smecher la catalinx.
Costul e acelasi ca trimiti unui sms din retea chit ca proprietarul e in tara sau in Roaming altfel ai putea trimite sms-uri bazat ca ai incluse in abonament si te-ai trezi cu costuri suplimentare.
Cel mai probabil in cazul asta a fost ca gateway-ul de SMS nu trimitea catre 00407******** ci doar simplu catre 07******* si de aia nu se reruta SMS-ul prin celelalte telefonii mobile din roaming.
00
NOU
#18
Radu
Nu stiu ce sa zic. Azi dimineață mi-am verificat contul si am primit sms-ul instant, ca și cum as fi fost în țară.
00
NOU
#19
Dragos
Să vezi cum e să te sune la 4 dimineața cum că ești în State și e țară de risc că nu cer pin și să îți spună că dacă nu verifici fiecare tranzacție cu el acum la telefon îți blochează cardul.
M-am întors acasă și le-am cerut să nu îmi mai verifice niciodată cardul pentru tranzacții mai mici de 1000€ că renunț la serviciile lor.
După vreo lună mă sună să îmi spună că pot să adaug țările pe unde sunt când sunt din aplicația de banking ca să nu mă mai sune.
În mod sigur nu am fost singurul care i-a înjurat.
Bancă umflată de stat în 2008 să nu crape.
Cred că am mai spus povestea aici…
00
NOU
#20
cvl
Sa te vad pe tine cum te-ai descurca intr-un ocean cu rechini in care 2-3 arunca cu bucati de carne proaspat transata pe langa tine…:-)
00
NOU
#21
Razvan
Gresesti. BT nu a primit ajutor de stat ca sa nu cada, din cate stiu eu rekkers parca a cerut line de 100 de mil de euro de la BNR cu garantare de la EBRD, ca intrasera in criza de lichiditate, cu data scadenta 2020 din care parca din aduceri aminte, anul trecut rambursara 1/3. Stiu sigur ca erau in criza de lichiditate si nu altceva. Acum ca „dobanda” a fost o cacao sau inexistenta, aia da, dar in contextul in care toata lumea era in cap, nu putea sa ii lase cu paula in mana BNR-ul.
BT nu s-a manjit foarte tare in 2008-2009.
00
NOU
#22
Alexx
@Razvan
Asa stiam si eu , dar suma trasa de la BNR ar fi fost 200 mil euro.
00
NOU
#23
Gigel
Nici la ING nu a mers (eram in afara UE). A trebuit sa pun contul pe un telefon din tara. Noroc cu voip-ul.
daca ai ING, ceea ce ai, si aplicatia ti-o verifica cu sms, din cand in cand.
NOU
#25
geretus
da – si eu am aplicatia ING pe telefon si tableta. Din cand in cand ( nu stiu care-i regula) te verifica cu SMS. Dar merge si in Roaming – inclusiv in Turcia ( incercat in iulie 2016).
00
NOU
#26
sebilian
La ING merge cel putin in toate tarile din UE, Inclusiv tranzactii confirmate prin SMS
00
NOU
#27
vlad
La mine au mers si in US si in Canada atat cardul cat si aplicatia ING pe telefon.
00
NOU
#28
Florin
In tara degeaba ai card; in multe locatii nu il poti utiliza
00
NOU
#29
daniel
Nein, nein, nein.
1. Banca romaneasca servicii romanesti – din ce stiu eu la BCR e la fel.
2. Daca stii ca te duci in vacanta nu e mai logic sa ii intrebi pe cei de la BT „Bosilor, la voi se trimite SMS in Spania?” si iti raspunde cineva cu da sau nu.
3. La politica si la fotbal ne pricepem toti de aia suntem si la una si la alta campioni. A, si la inca ceva suntem campioni, la facut revolutie pe facebook. Am asa un „feeling” ca domnul cand se intoarce in tara o sa se duca la BT si o sa isi ceara scuze.
00
NOU
#30
alt client bt nemultumit
Logica te da de gol, de cand lucrezi la Banca Transilvania?
00
NOU
#31
maxp
da ma, cand plec din tara am ditamai lista, asta mai lipsea sa ma gandesc ca banca e instare sau nu sa trimita sms daca eu sunt in roaming.
nu era mai simplu daca esti in roaming si vrei sa intri in cont sa primesti un sms, asta e, iti asumi costul daca chiar asta e pb, in care sa te anunte ca „gigele esti in roaming, vrei sa activam trimiterea de sms-uri catre tine ? 1-da, 2-nu”
asa cum operatorii de gsm iti dau sms ca esti in roaming si ca uitati astea sunt nr de contact cat sunteti in roaming….
Banca Transilvania sunt aia care au sucursala in mall, dar au program cu vreo 3 ore mai scurt decat mall-ul, pentru ca de asta se aduna magazinele in mall, sa aiba fiecare program diferit, iar duminica nu poti depune bani desi sucursala e oarecum deschisa. Poate au idei de business mai diferite.
00
NOU
#33
Dan
De doua ori de cand are ING logarea si tranzacții cu SMS nu am primit mesajul. In rest, a mers excelent, exact ca in țara. Un prieten cu Transilvania a avut probleme cu cardul in străinătate si serviciul de clienți in loc sa-i spună ca e de la ei tot il sfătuiau sa încerce mai târziu. Nu înțeleg de ce este asa dificil sa spui ca daca sunt probleme si o sa mai dureze pana se rezolva. Deja își făcea griji ca nu are acces la cont.
00
NOU
#34
Radu
Va plangeti in plm, ca e prea de tot cu securitatea asta, dar cred ca e mai bine decat sa sunati la banca sa va plangeti ca va lipsesc 1000 de coco si sa va explice aia ca v-ati luat dildos in Nigeria de toti banutii aia.
Securitatea are un cost iar daca ala e confortul vostru, merita ! In special cand vorbim in mare majoritate de conturi de debit pe care nici dracu nu le asigura.
00
NOU
#35
Calul
Eu sunt în UE acum în concediu și confirm ca aplicația ING funcționează ok.
00
NOU
#36
Mushudog
Nu vine SMS in roaming de la Banca Transilvania. Cel putin pe Digi nu vin SMS-urile astea trimise automat.
00
NOU
#37
Adi
Digi ai, digi primesti! Adica tzeapa! La 5 euro pe luna vrei sa mai primesti si sms de la banca? Sa vezi cum e sa nu ai semnal mai peste tot!
00
NOU
#38
zidanne
@mushudog pentru unii operatori e e nevoie sa bagi un change IMSI. Testat saptamana trecuta cu Portocaliu fr.
00
NOU
#39
Petru
Despre asta este vorba… Banca nu isi respecta obligatiile dar clientii platesc comisioanele si taxele…
Servicii de nici macar „2 parale” !
Dupa 6 zile ei „vor reveni cu un raspuns”.
00
NOU
#40
Paul
La libra merge OK. In UE, cel putin..
00
NOU
#41
Mihai O.
Merge atât pe Digi, cât și pe Vodafone în roaming (testat Germania, Franța, Finlanda).
Mai nou iti trimit prin sms parola de la 3d secure. Inainte era o parola pe care o setai tu, acum ti-o trimite banca prin sms de fiecare data. Raiffeisen.
00
NOU
#44
Cam
Tot cu card la Raiffeisen: am scos recent din Grecia de la ATM 290 de Euro si la ATM mi-a afisat un mesaj cum ca se aplica un markup de 6%. Aveam nevoie de bani si am acceptat tranzactia. 1382 lei era suma convertita afisata, dar nu stiam la ce curs. E o suma imensa cu care am fost taxat. Cand am verificat extrasul ieri, Raiffeisen si-a tras inca un comision de 25 de lei, si suma afisata ca fiind retrasa era 310 EUR. Adica 20 de EUR in plus fata de cati bani am scos eu efectiv. Am trimis azi reclamatie, eu stiam de 1 singur comision aplicat de Raiffeisen, cel de cca. 25 lei. Eu sunt prost, ca am acceptat tranzactia, dar ce puteam face, daca-mi trebuia numerar…
00
NOU
#45
Ciprian Lospa
Se numește țeapă nați mai loat până acum țeapă? Fortza Steaua hey hey
00
NOU
#46
George D
Ma inteleg bine cu ING si a functionat perfect prin sms inclusiv din asia, iar prin aplicatie nici nu mi-a solicitat verificare sms. Cu BCR am avut experiente neplacute la absolut toate capitolele, iar in 80% din situatii personalul era mai slab pregatit ca mine.
00
NOU
#47
vax
Primirea SMS-urilor în roaming nu se taxează. Tu ca end user nu poți hotărî dacă vrei sau nu sa primești acel SMS. Tehnic se poate verifica dacă un client e în roaming înainte da e trimite SMS-ul dar nici un operator nu o face.
Cei ce nu ai primit SMS-ul de OTP nu l-au primit din alte motive. Ar fi o idee sa schimbe rețeaua în care sunt logați în roaming.
Cei ce se plâng ca le sunt verificate tranzacțiile sau ca sunt puși sa își schimbe parola la 6 luni ar trebui sa rămână fără bani din cont ca sa vadă și ei de ce se cer chestiile astea.
00
NOU
#48
MP
Si, totusi, de cand stie expeditorul ca destinatarul nu este in tara si este in roamingo-plimbare pe undeva? Sau „ne” bate notiunea de roaming?
Sau… care banca zici ca-i mai buna?
00
NOU
#49
CR
Am de ani de zile bt24 si mereu am primit sms in roaming. Si sunt in roaming 11 luni pe an. Este foarte posibil sa fi fost o problema tehnica.
00
NOU
#50
Cipper
Poveste cu Cec Banc (nu bank, ca cec e o gluma de instituție)
Cer activarea mobile banking, completez ce am de completat si imi spun ca in 10 min primesc doua coduri de verificare.
Dupa 3 zile nimic. Sun la ei si ma asigura ca mi le retrimit.
Dupa inca 3 zile nimic, sun iar, aceeasi poveste.
După inca 2 zile imi incerc iar norocul si aflu cu stupoare „v-a introdus colega numărul de telefon greșit”. Deși de fiecare data cand am sunat ma verificau ca numarul de pe care sun e cel pe care trebuie sa primesc codurile..
Ghiciți cine nu mai are acum niciun fel de cont la cec..
00
NOU
#51
Huh
Banca Transilvania in general au servicii infecte, invechite, cu iz de CEC anii 90. Sproblemele cu SMS-ul sunt vechi, tot sistemul lor e plin de bube, merge greu. In weekend in Ikea anuntau ca din motive tehnice nu pot accepta carduri BT. Am card cont internet banking si toate sunt la pamant., facute cu picioarele, o pleiada de informatii redundante aruncate peste tot, sa fie.
00
NOU
#52
jugend
Retardul din exemplul de sus putea sa isi instaleze aplicatie online BT24 Mobile Banking, care nu are nicio treaba cu SMS. Ai o parola pusa de tine si Ciao Bambina!. Omul e pe vechi, din cate am inteles eu, adica mai mult ca sigur ca incerca sa intre de pe un desktop pe BT24 si atunci automat te pune sa introduci un cod primit prin SMS, ca sa se asigure ca la desktopul ala din hotel, (unde te-ai dus ca un sarac, pentru ca nu ai internet pe mobil ) nu s-a asezat Jimbo Bambo, cetatean bulgar.
00
NOU
#53
maxp
eu am avut cont persoana juridical la o banca , nu dau nume ca ii fac de porc, care imi dadeau parolele, 20 la numar, printate pt urmatoarele 20 de logari, apoi te duceai si iti dadeau alta foaie de parole samd.
intr-o luna mi s-au terminat parolele si zic asa la plesneala sa o mai bag inca o data pe ultima…si a mers. zic poate n-am bagat bine si mai incerc inca o data cu una random din lista de parole expirate, bang… a mers. zic nu se poate, hai sa bag una la plesneala care nu e in lista… a mers. m-am dus la banca si am inchis contul si m-am mutat la o banca unde foloseau tokenuri deja. da, acum 2 sau 3 ani mi s-a intamplat, dar totusi … securitate fina
00
NOU
#54
SilviuB
Am primit SMS privind autentificarea la BT din 2 tari, una in EU ,una din EEA. Orange, fara probleme.
Nu vreau sa fac eu pe desteptul, dar tocmai ca sa n-am probleme de genul acesta am ales varianta cu token. Ulterior, un coleg a stat vreo trei sferturi de ora pe telefonul de la hotel din SUA cu hotline-ul bancii ca sa-i deblocheze cardul blocat tot asa, ca SUA e tara cu risc, si asta l-a costat vreo 300 de dolari. Ne-a cazut fatza la check-out.
00
NOU
#56
catalinx
La ING ma intreaba aia de 4 ani daca nu vreau sa renunt la tokenul lor puscat pentru solutia cu SMS , aplicatie si ce dracu mai au. Nope. Nu, merci ! Token sau schimb banca.
00
NOU
#57
gupi
Măcar mai ai token din ăla gri ?
Ăstea portocalii îs ca curu’. Le-am zis să pună și o oglindă pe capac și să le vândă ca pudriere.
00
NOU
#58
Antonio Eram
cateva precizari.
SMS-urile sunt trimise catre utilizatori indiferent daca acestia sunt in reteaua de baza sau in roaming. Motivele pentru care nu ajung intotdeauna se datoreaza acordurilor de roaming ale operatorilor si nu al bancii. Asta deoarece se foloseste un proces care este oarecum diferit de P2P, prin folosirea unui numar scurt. Unii operatori de roaming aleg sa faca drop la aceste sms-uri daca nu au fost anuntate si incluse in lista de roaming.
Despre serviciile bancii(lor) nu discut, dar despre sms da.
Toate bancile prezentate aici sunt clientii nostri prin serviciul web2sms.
merci
00
NOU
#59
Miss Lavender
Eu am activate SMS-urile la tranzactii peste 100 RON de la BCR si confirm ca se trimit pe Orange in toate tarile in care am fost. Singura chestie neplacuta e ca in valoarea din sms nu este inclus si comisionul (atunci cand platesti cu card RON sume in alte valute).
00
NOU
#60
miticosul
Asta e o tampenie … cu sms-urile pe roaming. Daca banca are numar de Romania si trimite tot pe numar de Romania, nu conteaza in ce tara se afla destinatarul, va plati tarif de Romania. Deci mi-e un pic teama ca clientul e in ceata de data asta.
Daca nu ai numar de Romania, atunci da, e o problema in sistem. La urma urmei, imi pun si eu numar de Botswana – doar asa, la oha.
00
NOU
#61
Cristi
Deh, de asta prefer tokenul de la BT. De la inceput mi s-a spus ca pot exista probleme, mai ales daca sunt in strainatate, cu serviciul SMS.
Intradevar, tokenul este o idee mai scump insa nu ai probleme de genul celor care apar cand folosesti serviciul de SMS.
00
NOU
#62
Lauriano
Plm, cand te astepti sa-ti rezolve problemele unul imbracat in fustita ….
00
NOU
#63
kmlx
Nu pot considera autentificare prin SMS ca fiind foarte „safe” [0][1][2]. toate bancile care fac autentificare prin SMS sunt expuse unor multitudini de probleme (SMS spoofing, social engineering pt preluarea numarului de telefon sau adaugarea unui nou nr, SS7 hacking, etc.)
Astea fiind zise, SMS two-factor auth (2FA) este net superior non-2FA, iar app-based 2FA (e.g. Google Authenticator) > SMS-based 2FA si asta deoarece SMS implica out-of-bound delivery
Solutii sunt multiple: la HSBC te poti loga cu amprenta si acum se testeaza facial recognition [3]; la Bank of America si la Chase functioneaza amprenta/touch id de ceva vreme, la fel si la ING [4]; asta garanteaza ca nu exista canale aditionale care sunt necesare pt login/operatiuni, canale care nu sunt sub controlul banii/au tehnologii invechite/sunt nesigure si ar putea fi exploatate de hackers
De 5 ani folosesc BT24 in roaming cu coduri de acces primite prin SMS si functioneaza ireprosabil. Poate are un Android cu ceva troian preinstalat :))
00
NOU
#65
Driver
Sunt multe de povestit despre acesti bioroboti… Nici in vest nu sunt mai destepti sa stii. Trebuie sa ai noroc sa dai peste vreunul care sa aiba ceva la etaj. Majoritatea cunosc 10 raspunsuri la intrebari standard si atit. Tocmai din aceasta cauza i-am botezat bioroboti.
In iulie mi-am lichidat conturile la BT. Tuta de la tejghea (aceste operatiuni se fac la tejgheaua de la intrare, nu esti destul de important ca sa stai jos in spate la unu de rang mai inalt):
– Mai aveti ceva bani in cont ce sa facem cu ei?
– Pai virati in contu’ lu’ nevasta.
Dau nr. de cont, gagica butoneaza vreo 5 minute apoi zice catre mine:
– Acu mergeti la caserie si depuneti un leu in cont ca sa-l putem inchide…
Eu mirat:
– Da de ce n-ati virat cu un leu mai putin mai inainte sa ramina ceva in cont?
– Da… aveti dreptate, puteam sa fac…
Dupa stat la o coada de 15 minute la caserie am rezolvat si in sfirsit nu mai am cont romanesc.
Asta a fost o intimplare, o alta tot in periada asta, a fost sa scot de la impozit masina inmatriculata intre timp in Germania. Pentru asta am umblat o saptamina.
Misto e la ING, si de doi ani le-am zis de problema. Card de credit, posibilitate plata in 12 rate fara dobanda daca trimiti SMS in 24 ore de la plata, cu cererea de esalonare. De regula platesc asa cazarea. Partea proasta e ca trimit SMS de pe numar scurt. Mult succes sa raspunzi de oriunde din lumea asta la un numar scurt.
Desigur, acum le trimit mail cand am nevoie.
Cate discuti au aparut la aceasta postare, ma socheaza sa vad cate persoane au experIente personale aparute in urma unui serviciu de roaming. Ma amuza sa vad cum se mai inteapa oamenii intre ei pe un subiect banal!
Sa vezi cand te pune sa iti schimbi parola la 90 de zile si evident ca nu le poti folosi pe ultimele x.
Oribila idee, sa te oblige sa iti pui parole diferite la fiecare 3 luni. Mai bine puteao sa folosesti aceeasi parola forever si pe toate conturile folosite in online.
Jeez…
Mihai, nu e chiar asa. Priveste prin prizma utilizatorului de rand care e nevoit sa se gandeasca la o parola la fiecare 3 luni, uneori complet diferita fata de precedentele x. Daca te intrebi de ce vezi parole pe postit-uri, asta este unul dintre motive.
Are contul vreo doi ani si ceva si nu mi-au cerut sa schimb nimic. Cel mai probabil e in functie de ce fel de asigurare are banca in caz ca incearca vreunul sa iti fure banii.
Hahahaha. Let the hate flow through you.
Odata cu inlocuirea token-ului cu sms pe smartphone, ruleta din banking a inceput sa se invarta, iar schimbarea parolei periodic este necesara.
Din vorbele unui amic, in Romania nu prea ai ce kkt sa furi, salariul de 2000 de lei ? Mai nou se pun bonurile pe card, hei in ca 200 de lei.
Noi n-avem carti de credit sa ne dam filme cu fraude bancare la persoane fizice, noi traim la debit.
Cred ca este complicat sa variezi o cifra/litera sau un grup de cifre+litere in functie de anul/luna in care le-ai schimbat. Asa-i, ce tot atatea parole? Mai bine niciuna…
Da’ chei la masina ai? Sau la apartament? Pozele cu iubita goala le faci publice? Sau nu prea, pentru ca ai o jena?
E o parola, un rahat de tinut minte si care te protejeaza, nu’s anii aia nasoi de la istorie de care nu te intreseaza. Cine naiba sa aiba grija de tine si de cele pe care le percutezi la orizontala, daca nu tu?
Eu am telefonul pe care primesc codul dupa care bag: USER/PASS > Primesc codul prin SMS si bag codul.
Este stupid sa trebuiasca sa schimbi parola la 90 de zile, cum cred toti expertii in securitate.
@MP: nu inteleg ce analogie faci cu cheile de la apartament? Ti le schimbi si pe alea o data la 3 luni?
Parerea mea e ca daca nu stii sa ai grija de o parola, e mai greu sa ai grija de mai multe. Metoda asta nu aduce decat un minus la partea de securitate.
Ma gandeam ca si cheile de la apartament sunt niste masuri de protectie idioate.
Cat despre parole: dat fiind ca habar nu ai cand/daca ti-a „ginit” careva parola aia universala (123456) pe care o folosesti peste tot, este indicat sa o schimbi.
Dar, desigur, toti „utilizatorii” stiu mai bine ca lor nu li se intampla si ca nu este necesar asa ceva. Iar daca li se intampla, e vina lui Bafometos, Soros etc. Si nu e vina educatiei precare (aproape inexistenta) cand vine vorba de mediul digital.
Iar parerea ta cu grija de parole e complet idioata, ca a oricarui alt afon cu ifose: daca folosesti 10 servicii (email, storage, dating, ce rahat vrei tu) unde ai acelasi username[emailul] si aceeasi parola, daca 1 (unul) singur este „spart”, celelalte 9 devin vulnerabile.
E pe bune? Poti verifica daca cineva e in roaming inainte sa trimiti sms?
Nu verifica nimeni, dar ca firma poti alege ca serviciu sa nu trimiti in alte tari. Sms se trimite, dar daca esti in alta tara nu-l primesti ca si cum tel. ar fi inchis. La revenirea in tara probabil il primesti.
Bineinteles ca e o prostie doar sa te gandesti la asta! Banca trimite sms fara probleme la un nr.de telefon. Si are aceleasi costuri. E treaba ta daca ai sau nu roaming. Si, normal,tot tu platesti. Nu e altceva decat alt articol idiot.
Banca trimite SMS. Partenerul de roaming nu il transmite mai departe pentru ca… Habar n-am. Exemplu practic: in Grecia, eram pe WIND si… nimic; de cum am schimbat pe Cosmote au venit si SMS-urile.
Adi, doar pentru ca tu nu stii cum functioneaza asta, nu inseamna ca nu se intampla. iti dau un exemplu: Eu locuiesc in Germania. Dar ma mai duc acasa, ocazional. Si am o cartela de Vodafone Romania prepaid pe care , daca nu o incarc, imi expira. Nu pot folosi numerele scurte de la Vodafone in roaming desi e numar de romania, deci nu pot folosi cod de incarcare in roaming. Practic, exista anumite servicii pe care, ca si provider, le poti deactiva in roaming. Unul dintre ele e si transmiterea de sms-uri cu Token de activare. Sunt de acord ca avem un idiot printre noi, dar nu articolul.
Banca are acelasi cost daca trimite SMS pe numarul unui utilizator, indiferent de unde se afla. Costul suplimentar il plateste utilizatorul la primirea sau transmiterea unui SMS cand aceste este in roaming.
Cred ca trebuie elaborat mai mult asupra a ce a incercat omul sa faca, de unde si cum.
Gresesti
Raspuns de smecher la catalinx.
Costul e acelasi ca trimiti unui sms din retea chit ca proprietarul e in tara sau in Roaming altfel ai putea trimite sms-uri bazat ca ai incluse in abonament si te-ai trezi cu costuri suplimentare.
Cel mai probabil in cazul asta a fost ca gateway-ul de SMS nu trimitea catre 00407******** ci doar simplu catre 07******* si de aia nu se reruta SMS-ul prin celelalte telefonii mobile din roaming.
Nu stiu ce sa zic. Azi dimineață mi-am verificat contul si am primit sms-ul instant, ca și cum as fi fost în țară.
Să vezi cum e să te sune la 4 dimineața cum că ești în State și e țară de risc că nu cer pin și să îți spună că dacă nu verifici fiecare tranzacție cu el acum la telefon îți blochează cardul.
M-am întors acasă și le-am cerut să nu îmi mai verifice niciodată cardul pentru tranzacții mai mici de 1000€ că renunț la serviciile lor.
După vreo lună mă sună să îmi spună că pot să adaug țările pe unde sunt când sunt din aplicația de banking ca să nu mă mai sune.
În mod sigur nu am fost singurul care i-a înjurat.
Bancă umflată de stat în 2008 să nu crape.
Cred că am mai spus povestea aici…
Sa te vad pe tine cum te-ai descurca intr-un ocean cu rechini in care 2-3 arunca cu bucati de carne proaspat transata pe langa tine…:-)
Gresesti. BT nu a primit ajutor de stat ca sa nu cada, din cate stiu eu rekkers parca a cerut line de 100 de mil de euro de la BNR cu garantare de la EBRD, ca intrasera in criza de lichiditate, cu data scadenta 2020 din care parca din aduceri aminte, anul trecut rambursara 1/3. Stiu sigur ca erau in criza de lichiditate si nu altceva. Acum ca „dobanda” a fost o cacao sau inexistenta, aia da, dar in contextul in care toata lumea era in cap, nu putea sa ii lase cu paula in mana BNR-ul.
BT nu s-a manjit foarte tare in 2008-2009.
@Razvan
Asa stiam si eu , dar suma trasa de la BNR ar fi fost 200 mil euro.
Nici la ING nu a mers (eram in afara UE). A trebuit sa pun contul pe un telefon din tara. Noroc cu voip-ul.
daca ai ING, ceea ce ai, si aplicatia ti-o verifica cu sms, din cand in cand.
da – si eu am aplicatia ING pe telefon si tableta. Din cand in cand ( nu stiu care-i regula) te verifica cu SMS. Dar merge si in Roaming – inclusiv in Turcia ( incercat in iulie 2016).
La ING merge cel putin in toate tarile din UE, Inclusiv tranzactii confirmate prin SMS
La mine au mers si in US si in Canada atat cardul cat si aplicatia ING pe telefon.
In tara degeaba ai card; in multe locatii nu il poti utiliza
Nein, nein, nein.
1. Banca romaneasca servicii romanesti – din ce stiu eu la BCR e la fel.
2. Daca stii ca te duci in vacanta nu e mai logic sa ii intrebi pe cei de la BT „Bosilor, la voi se trimite SMS in Spania?” si iti raspunde cineva cu da sau nu.
3. La politica si la fotbal ne pricepem toti de aia suntem si la una si la alta campioni. A, si la inca ceva suntem campioni, la facut revolutie pe facebook. Am asa un „feeling” ca domnul cand se intoarce in tara o sa se duca la BT si o sa isi ceara scuze.
Logica te da de gol, de cand lucrezi la Banca Transilvania?
da ma, cand plec din tara am ditamai lista, asta mai lipsea sa ma gandesc ca banca e instare sau nu sa trimita sms daca eu sunt in roaming.
nu era mai simplu daca esti in roaming si vrei sa intri in cont sa primesti un sms, asta e, iti asumi costul daca chiar asta e pb, in care sa te anunte ca „gigele esti in roaming, vrei sa activam trimiterea de sms-uri catre tine ? 1-da, 2-nu”
asa cum operatorii de gsm iti dau sms ca esti in roaming si ca uitati astea sunt nr de contact cat sunteti in roaming….
Banca Transilvania sunt aia care au sucursala in mall, dar au program cu vreo 3 ore mai scurt decat mall-ul, pentru ca de asta se aduna magazinele in mall, sa aiba fiecare program diferit, iar duminica nu poti depune bani desi sucursala e oarecum deschisa. Poate au idei de business mai diferite.
De doua ori de cand are ING logarea si tranzacții cu SMS nu am primit mesajul. In rest, a mers excelent, exact ca in țara. Un prieten cu Transilvania a avut probleme cu cardul in străinătate si serviciul de clienți in loc sa-i spună ca e de la ei tot il sfătuiau sa încerce mai târziu. Nu înțeleg de ce este asa dificil sa spui ca daca sunt probleme si o sa mai dureze pana se rezolva. Deja își făcea griji ca nu are acces la cont.
Va plangeti in plm, ca e prea de tot cu securitatea asta, dar cred ca e mai bine decat sa sunati la banca sa va plangeti ca va lipsesc 1000 de coco si sa va explice aia ca v-ati luat dildos in Nigeria de toti banutii aia.
Securitatea are un cost iar daca ala e confortul vostru, merita ! In special cand vorbim in mare majoritate de conturi de debit pe care nici dracu nu le asigura.
Eu sunt în UE acum în concediu și confirm ca aplicația ING funcționează ok.
Nu vine SMS in roaming de la Banca Transilvania. Cel putin pe Digi nu vin SMS-urile astea trimise automat.
Digi ai, digi primesti! Adica tzeapa! La 5 euro pe luna vrei sa mai primesti si sms de la banca? Sa vezi cum e sa nu ai semnal mai peste tot!
@mushudog pentru unii operatori e e nevoie sa bagi un change IMSI. Testat saptamana trecuta cu Portocaliu fr.
Despre asta este vorba… Banca nu isi respecta obligatiile dar clientii platesc comisioanele si taxele…
Servicii de nici macar „2 parale” !
Dupa 6 zile ei „vor reveni cu un raspuns”.
La libra merge OK. In UE, cel putin..
Merge atât pe Digi, cât și pe Vodafone în roaming (testat Germania, Franța, Finlanda).
Bulgaria, Grecia … merg cu Digi
Mai nou iti trimit prin sms parola de la 3d secure. Inainte era o parola pe care o setai tu, acum ti-o trimite banca prin sms de fiecare data. Raiffeisen.
Tot cu card la Raiffeisen: am scos recent din Grecia de la ATM 290 de Euro si la ATM mi-a afisat un mesaj cum ca se aplica un markup de 6%. Aveam nevoie de bani si am acceptat tranzactia. 1382 lei era suma convertita afisata, dar nu stiam la ce curs. E o suma imensa cu care am fost taxat. Cand am verificat extrasul ieri, Raiffeisen si-a tras inca un comision de 25 de lei, si suma afisata ca fiind retrasa era 310 EUR. Adica 20 de EUR in plus fata de cati bani am scos eu efectiv. Am trimis azi reclamatie, eu stiam de 1 singur comision aplicat de Raiffeisen, cel de cca. 25 lei. Eu sunt prost, ca am acceptat tranzactia, dar ce puteam face, daca-mi trebuia numerar…
Se numește țeapă nați mai loat până acum țeapă? Fortza Steaua hey hey
Ma inteleg bine cu ING si a functionat perfect prin sms inclusiv din asia, iar prin aplicatie nici nu mi-a solicitat verificare sms. Cu BCR am avut experiente neplacute la absolut toate capitolele, iar in 80% din situatii personalul era mai slab pregatit ca mine.
Primirea SMS-urilor în roaming nu se taxează. Tu ca end user nu poți hotărî dacă vrei sau nu sa primești acel SMS. Tehnic se poate verifica dacă un client e în roaming înainte da e trimite SMS-ul dar nici un operator nu o face.
Cei ce nu ai primit SMS-ul de OTP nu l-au primit din alte motive. Ar fi o idee sa schimbe rețeaua în care sunt logați în roaming.
Cei ce se plâng ca le sunt verificate tranzacțiile sau ca sunt puși sa își schimbe parola la 6 luni ar trebui sa rămână fără bani din cont ca sa vadă și ei de ce se cer chestiile astea.
Si, totusi, de cand stie expeditorul ca destinatarul nu este in tara si este in roamingo-plimbare pe undeva? Sau „ne” bate notiunea de roaming?
Sau… care banca zici ca-i mai buna?
Am de ani de zile bt24 si mereu am primit sms in roaming. Si sunt in roaming 11 luni pe an. Este foarte posibil sa fi fost o problema tehnica.
Poveste cu Cec Banc (nu bank, ca cec e o gluma de instituție)
Cer activarea mobile banking, completez ce am de completat si imi spun ca in 10 min primesc doua coduri de verificare.
Dupa 3 zile nimic. Sun la ei si ma asigura ca mi le retrimit.
Dupa inca 3 zile nimic, sun iar, aceeasi poveste.
După inca 2 zile imi incerc iar norocul si aflu cu stupoare „v-a introdus colega numărul de telefon greșit”. Deși de fiecare data cand am sunat ma verificau ca numarul de pe care sun e cel pe care trebuie sa primesc codurile..
Ghiciți cine nu mai are acum niciun fel de cont la cec..
Banca Transilvania in general au servicii infecte, invechite, cu iz de CEC anii 90. Sproblemele cu SMS-ul sunt vechi, tot sistemul lor e plin de bube, merge greu. In weekend in Ikea anuntau ca din motive tehnice nu pot accepta carduri BT. Am card cont internet banking si toate sunt la pamant., facute cu picioarele, o pleiada de informatii redundante aruncate peste tot, sa fie.
Retardul din exemplul de sus putea sa isi instaleze aplicatie online BT24 Mobile Banking, care nu are nicio treaba cu SMS. Ai o parola pusa de tine si Ciao Bambina!. Omul e pe vechi, din cate am inteles eu, adica mai mult ca sigur ca incerca sa intre de pe un desktop pe BT24 si atunci automat te pune sa introduci un cod primit prin SMS, ca sa se asigure ca la desktopul ala din hotel, (unde te-ai dus ca un sarac, pentru ca nu ai internet pe mobil ) nu s-a asezat Jimbo Bambo, cetatean bulgar.
eu am avut cont persoana juridical la o banca , nu dau nume ca ii fac de porc, care imi dadeau parolele, 20 la numar, printate pt urmatoarele 20 de logari, apoi te duceai si iti dadeau alta foaie de parole samd.
intr-o luna mi s-au terminat parolele si zic asa la plesneala sa o mai bag inca o data pe ultima…si a mers. zic poate n-am bagat bine si mai incerc inca o data cu una random din lista de parole expirate, bang… a mers. zic nu se poate, hai sa bag una la plesneala care nu e in lista… a mers. m-am dus la banca si am inchis contul si m-am mutat la o banca unde foloseau tokenuri deja. da, acum 2 sau 3 ani mi s-a intamplat, dar totusi … securitate fina
Am primit SMS privind autentificarea la BT din 2 tari, una in EU ,una din EEA. Orange, fara probleme.
Nu vreau sa fac eu pe desteptul, dar tocmai ca sa n-am probleme de genul acesta am ales varianta cu token. Ulterior, un coleg a stat vreo trei sferturi de ora pe telefonul de la hotel din SUA cu hotline-ul bancii ca sa-i deblocheze cardul blocat tot asa, ca SUA e tara cu risc, si asta l-a costat vreo 300 de dolari. Ne-a cazut fatza la check-out.
La ING ma intreaba aia de 4 ani daca nu vreau sa renunt la tokenul lor puscat pentru solutia cu SMS , aplicatie si ce dracu mai au. Nope. Nu, merci ! Token sau schimb banca.
Măcar mai ai token din ăla gri ?
Ăstea portocalii îs ca curu’. Le-am zis să pună și o oglindă pe capac și să le vândă ca pudriere.
cateva precizari.
SMS-urile sunt trimise catre utilizatori indiferent daca acestia sunt in reteaua de baza sau in roaming. Motivele pentru care nu ajung intotdeauna se datoreaza acordurilor de roaming ale operatorilor si nu al bancii. Asta deoarece se foloseste un proces care este oarecum diferit de P2P, prin folosirea unui numar scurt. Unii operatori de roaming aleg sa faca drop la aceste sms-uri daca nu au fost anuntate si incluse in lista de roaming.
Despre serviciile bancii(lor) nu discut, dar despre sms da.
Toate bancile prezentate aici sunt clientii nostri prin serviciul web2sms.
merci
Eu am activate SMS-urile la tranzactii peste 100 RON de la BCR si confirm ca se trimit pe Orange in toate tarile in care am fost. Singura chestie neplacuta e ca in valoarea din sms nu este inclus si comisionul (atunci cand platesti cu card RON sume in alte valute).
Asta e o tampenie … cu sms-urile pe roaming. Daca banca are numar de Romania si trimite tot pe numar de Romania, nu conteaza in ce tara se afla destinatarul, va plati tarif de Romania. Deci mi-e un pic teama ca clientul e in ceata de data asta.
Daca nu ai numar de Romania, atunci da, e o problema in sistem. La urma urmei, imi pun si eu numar de Botswana – doar asa, la oha.
Deh, de asta prefer tokenul de la BT. De la inceput mi s-a spus ca pot exista probleme, mai ales daca sunt in strainatate, cu serviciul SMS.
Intradevar, tokenul este o idee mai scump insa nu ai probleme de genul celor care apar cand folosesti serviciul de SMS.
Plm, cand te astepti sa-ti rezolve problemele unul imbracat in fustita ….
[0] https://techcrunch.com/2016/07/25/nist-declares-the-age-of-sms-based-2-factor-authentication-over/
[1] https://www.theguardian.com/technology/2016/apr/19/ss7-hack-explained-mobile-phone-vulnerability-snooping-texts-calls
[2] https://www.ftc.gov/news-events/blogs/techftc/2016/06/your-mobile-phone-account-could-be-hijacked-identity-thief
[3] https://www.ifsecglobal.com/uncategorized/hsbc-banks-on-facial-recognition-technology/
[4]
De 5 ani folosesc BT24 in roaming cu coduri de acces primite prin SMS si functioneaza ireprosabil. Poate are un Android cu ceva troian preinstalat :))
Sunt multe de povestit despre acesti bioroboti… Nici in vest nu sunt mai destepti sa stii. Trebuie sa ai noroc sa dai peste vreunul care sa aiba ceva la etaj. Majoritatea cunosc 10 raspunsuri la intrebari standard si atit. Tocmai din aceasta cauza i-am botezat bioroboti.
In iulie mi-am lichidat conturile la BT. Tuta de la tejghea (aceste operatiuni se fac la tejgheaua de la intrare, nu esti destul de important ca sa stai jos in spate la unu de rang mai inalt):
– Mai aveti ceva bani in cont ce sa facem cu ei?
– Pai virati in contu’ lu’ nevasta.
Dau nr. de cont, gagica butoneaza vreo 5 minute apoi zice catre mine:
– Acu mergeti la caserie si depuneti un leu in cont ca sa-l putem inchide…
Eu mirat:
– Da de ce n-ati virat cu un leu mai putin mai inainte sa ramina ceva in cont?
– Da… aveti dreptate, puteam sa fac…
Dupa stat la o coada de 15 minute la caserie am rezolvat si in sfirsit nu mai am cont romanesc.
Asta a fost o intimplare, o alta tot in periada asta, a fost sa scot de la impozit masina inmatriculata intre timp in Germania. Pentru asta am umblat o saptamina.
Misto e la ING, si de doi ani le-am zis de problema. Card de credit, posibilitate plata in 12 rate fara dobanda daca trimiti SMS in 24 ore de la plata, cu cererea de esalonare. De regula platesc asa cazarea. Partea proasta e ca trimit SMS de pe numar scurt. Mult succes sa raspunzi de oriunde din lumea asta la un numar scurt.
Desigur, acum le trimit mail cand am nevoie.
Cate discuti au aparut la aceasta postare, ma socheaza sa vad cate persoane au experIente personale aparute in urma unui serviciu de roaming. Ma amuza sa vad cum se mai inteapa oamenii intre ei pe un subiect banal!