Ați văzut asta peste tot. Delaco și Hochland au produsele separat, Pepsi și Coca Cola la fel, Gardena și Hozelock la fel.
Mi se pare stupid.
Nu e ca și cum cineva se uită la Pepsi și Cola și nu știe ce să aleagă. Am văzut asta peste tot. Unele branduri se separă de restul. Mă uitam la Dedeman, Hozelock într-un loc, Gardena în altul și în al treilea loc brandurile comune/ieftine.
Ce înțeleg eu de aici e altceva: produsul meu nu e destul de bun să se bată de la egal la egal cu alte produse, de aia e nevoie să stea separat.
OK, dacă magazinul are o promoție cu brandul X, înțeleg să aibă un stand cu toate produsele lor separat. FIskars are așa cu Hornbach, au un stand micuț unde au cele mai vândute produse ale lor la un loc (topoare, sape, alte produse de grădină).
Erm… pentru ca firmele alea platesc taxe magazinului ca sa aiba acces la raft. Si de obicei cumpara toata zona. Una e sa ai primele 3 randuri de suc de pe capetii de raft – ft aproape de alee, si complet altceva e sa ai sucurile la mijloc, intr-o zona cu vizibilitate mai redusa. Si daca tot platesti, pui promotiile Cola+Fanta sau 2xCola la 2l + pahar cadou. Apoi pui marfa mai putin vandabia, gen sprite. Adica te asiguri ca 2 din 3 indecisi carora le e totuna daca beau cola sau pepsi (da, exista dinastia) vor cumpara cola pentru ca e mai aproape si nu imping cosul inca 10 m pana la raftul cu pepsi.
Ca marketer, vreau întotdeauna că produsul meu să fie lângă cel al concurenței. De multe ori însă magazinele le aranjează după mușchiul lor și insiști cu lunile la ei să îți pună produsul unde vrei tu.
Link profitshare pe cuvantul Pepsi cu directionare catre Cola Zero. Priceless.
Sau eu vreau sa cumpar pentru gradina doar Gardena (deh, snobismul s-a nascut la oras) si gasesc ilogic sa alerg prin tot magazinul pt 2 furtune, o cupla si o stropitoare.
La fel si Coca Cola si Pepsi. Cine bea Coca Cola de obicei nu bea Pepsi. Si invers.
Oamenii foarte bine platiti au ajuns la concluzia asta dupa studii aprofundate. Dupa cum in hotelul meu oameni bine platiti de cartierul general american au interzis peria de toaleta.
Din ce motiv? Sunt foarte curios, ca am remarcat in hotelurile din US in care am stat treaba asta si m-a enervat
La fel este si la femei, nu o sa vezi o turma de femei egal de frumoase. Cea mai frumoasa dintre ele se inconjoara de unele cu 2-3 nivele de frumusete mai jos pentru a iesi in evidenta de la departare in cadrul grupului in ochii masculilor si pentru a nu avea concurenta. Daca ai de ales intre cola si pecsi, probabil ca se va alege 50%-50%. Daca ai de ales la raft intre coke si adria/futifresh/nonamecola, probabil 85% iau cola si restul de 15% celelalte prostii.
In acelasi timp, slutele prefera compania uneia frumoase pentru ca spera ca frumusetea se ia ca raia, la fel cum noi, vedetele, suntem inconjurati de aplaudaci care spera ca vor deveni faimosi pentru ca sunt prieteni cu oameni faimosi si spera sa aiba loc un transfer de frumusete / faima.
De ce sa nu eviti confruntarea daca poti?
Sigur este un paragraf intr-un manual de marketing din 80 care explica de ce e mai bine asa si fac toti asa din inertie.
Care este deosebirea intre pepsi, coca cola si american cola de la chemical brothers?
american cola e pipi de taur hrănit cu steroizi.
Pai jmecheria nu e sa vinzi cola sau pepsi, care sunt produse tractor si se vand oricum, ci celelalte produse din gama.
E simplu. Vizibilitate mare la raft si pozitionare in bloc astfel incat sa atraga privirea consumatorului(mai ales a celui indecis) genereaza vanzare mare. Se platesc bani grei pt astfel de pozitionari la raft. Lucrez fix cu asa ceva. Zilnic incerc sa obtin cele mai bune rafturi si marfa pozitionata bloc cat mai mare si grupata toata pt un impact vizual cat mai mare. (Hochland)
Aaaa…si in blocul cu cele mai rulate produse automat le pozitionam pe cele cu rulaj mic. Sell or be sold