Două articole bune de citit: “Instagram tips” și “Stop treating me like a piece of shit”. Ambele spun aceleași lucru pe care le repetă lumea care se pricepe de câțiva ani: nu e cazul să te bagi peste tot, dar dacă te bagi, fă-o cu cap.
Pentru că în ziua de azi, în online predomină marketingul fără cap. Oamenii din companii aud de o platformă nouă și sar pe ea fără să aibă un plan și fără să asculte de nimeni, și apoi se miră de ce lumea râde de ei.
Cum râde de târleții de la Nestle că fotoșopează fete pe poze aiurea. Cum râde de reclamele Engie de pe Instragram.
Dar, pentru că suntem pe un blog constructiv, să fim pozitivi și să dăm câteva idei și sfaturi:
- a pune logoul pe mai mult de 10% din poză e complet imbecil.
- discuția s-a mutat de vreo 20 de ani de la “brand” la “iată ce poți face cu ajutorul brandului nostru”, situație în care nu faci poze cu cărămizile pe care le vinzi, ci la casele făcute cu cărămizile pe care le vinzi. e atât de simplu. nu mai pui logoul corso mare pe toată poza, faci un copy cu răcoare și înghețată vară. da, e mai scump, dar e mult mult mult mai eficient.
- prezența omului de digital e inutilă dacă nu există un tablou mare în biroul lui cu audiența produsului pe care el trebuie să îl vândă. prea des văd cum e pescuit un gigel de la o firmă care vinde iepuri și pus să vândă servicii bancare.
Atât. Simplu și nu prea, dar așa e când asculți doar de specialiști care îți spun ce vrei să auzi și te periază. Tot ei îți spuneau acum 4 ani să faci concursuri cu premii ca să aduni audiență pe facebook și tot ei îți spuneau acum 2 ani să bagi bani în sponsored posts ca să vorbești audienței.
pai si cum? sa nu apara numele brandului peste tot, sa nu ocupe 80% din ad? you know nothing, nelutu zapada
Dute ba si vinde seminte in scara blocului si nu te mai da cool kid pe aici.
momentul cand romanii or prinde ironia din prima va fi de trecut in calendar
Aiurea. Tu nu ai auzit celebra butada ca „un om bun de vanzari poate vinde orice, de la gresie la servicii cloud”?. Ce specializare in domeniu, ce cunostinte, am exemplu pe care l-am cunoscut personal de om luat de la Valea Cascadelor, unde vindea faianta, adus intr-o companie sa vanda ERPuri. A vandut fix lupa timp de 6 luni cat a fost tinut. Dar nu a fost vina lui ci a managerilor tampiti.
Ma doare capu de cate ori am auzit „fa logoul mai mare” cand realizam materiale promotionale pt clienti. Sunt pur si simplu idioti, iar daca le spui ca nu e bine, ei tot o tin pe a lor. Uneori ii invidiez pe mecanici, clientii lor nu vin sa le spuna, stii cred ca am putea sa mutam tractiune pe spate la golful asta.
Ce poza frumoasa la nestle, fata aia zici ca e pusa in paint.
Poate își mai schimbă perspectiva: adsoftheworld.com
Expertul: https://www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg