De ce este România pe primul loc la decese din accidente rutiere?

Un raport european clasează România pe primul loc în Europa la numărul de morți (la milionul de locuitori) rezultați în urma unor accidente rutiere, cu 95, la egalitate cu Bulgaria, dar înaintea Letoniei (94), Croației (82) și Lituaniei (82).

statistica-accidente

Răspunsul rapid, pe care îl dă orice copil, este “infrastructura defectuoasă”. Dar este doar atât? Pentru că, dacă ne uităm pe statisticile Poliției Rutiere (când le publică), starea proastă a drumurilor este a doua sau a treia cauză a producerii accidentelor rutiere.

Raportul ăsta a apărut și anul anul trecut, și de atunci nu s-a făcut fix nimic, pentru că nu se poate face nimic. Problema asta nu se rezolvă cu campanii, cu filtre, cu peticeli. E prea târziu pentru asta. Mult mult prea târziu.

Acum e nevoie de o acțiune în forță a Poliției Rutiere mărite, care să taxeze la sânge 6 luni de zile tot ce prinde. Toate staționările jegoase, toate parcările aiurea, toate lipsurile de semnalizare. Doar așa se vor îndrepta lucrurile.

Pentru că totul a început de aici: câțiva mizerabili au început să încalce legea, pentru că putea și își permiteau, după care tot mai mulți au văzut că pedeapsa e inexistentă și recompensa e mare. Și nu s-au mai oprit. Și rândurile celor care conduc ca niște demenți sau niște jegoși s-au mărit. Și s-a ajuns la un trafic insuportabil, unde nu e suficient să mergi liniștit și civilizat pe banda ta, respectând regulile, trebuie să te ferești constant de demenți și mizerabili, care se comportă așa pentru că nu sunt pedepsiți în nici un fel.

În nici un fel.

Asta e tot.

Vreau să trimit la Poliție filmarea cu un dement care îmi pune frână pe autostradă pentru că voiam să trec de el și el nu avea chef să se mute pe banda 1, care era liberă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

90 comentarii

  1. lucrurile s-ar rezolva simplu :

    amenda usturatoare si suspendarea permisului pentru o perioada foarte mare.

    – ai fortat semaforul sau ai depasit pe linie continua, sa ti se ia permisul 9 luni.
    – schimbi banda fara sa te asiguri – 6 luni

    iar lista poate continua …

    00
    • Orice s-ar face, tot nu se va rezolva mare lucru:
      – Amenzi marite?
      multi nu le platesc, pur si simplu, vezi articolele cu procentul de incasare amenzi in romania

      – Suspendare carnet?
      se duc imediat la tribunal si depun contestatie, si il obtin inapoi.

      – Dosar penal?
      Vezi Gigel ala care a fost prins a 7a sau a 9a oara conducand fara permis

      00
    • Cine sa il ia?. 1 Caz fresh de azi dimineata: eram in coloana la semafor la Pta Domenii, vine unul din spate , depaseste coloana si refugiul de tramvai. Am numarat cat timp a scutit. 8 secunde. Eu eram ultima masina in coada si am trecut lejer pe verde dupa 7 secunde pentru ca nu erau multe masini. Mai in fata, la piata, era si masina de politie. Va dati seama unde ne aflam, daca poti pune lejer in balanta ridicarea permisului versus castigat 8 secunde ??. Si asta cu politia la 30 de metri de tine? Care nu a reactionat, desigur.
      Sub nivelul marii. 6 luni de aplicare a legii??? :) O generatie ar trebui, nu 6 luni!

      00
    • E plin de moralisti. Sa fie sa ti-l ia tie 9 luni ca i s-a parut lui ca s-a facut galben. Sau cine stie ce li se pare lor… pandarilor care stau in boscheti exact unde ai putea sa calci un metru linia continua, exact unde ar putea sa calce un pieton ametit pe trecere pe sensul opus… si asa mai departe.

      O sa fiu de acord cu asta cand nu o sa mai stea ca niste pandari obositi, cand o sa inteleaga sa aplice legea discretionar, si sa tina cont si de gradul de pericol al faptei. Ca nu cred ca pui pe nimeni in pericol daca te prinde galbenul la o trecere de pietoni cu semafor la care noaptea nu traverseaza nimeni. Sau daca iesi in depasire noaptea, pe o portiune de drum drept, si te trezesti cu un metru de linie continua pusa aiurea pe o portiune cu vizibilitate 1km. Si cate si mai cate.

      Dar o sa intelegi toate astea cand o sa ramai fara permis aiurea. Sa vezi atunci ce moralist esti.

      00
    • Românaşul nu se mai sperie de amenzi, de suspendări.. Mai nou el sperie organul prin faptul că îl ameninţă că îl pune pe facebuci.

      El se cuminţeşte doar atunci când ştie că era pe cale s-o mierlească.

      00
    • Ii dau dreptate lui Marius, toti suntem moralisti pana ne ridica permisul aiurea.

      Noiembrie 2015: ma apropii de o trecere de pietoni, pietonul se arunca pe trecere, nu ii dau prioritate, la 20 de metri in fata era masina politiei care facea un sens giratoriu.

      Carnet luat, amenda, toate alea misto.

      Am facut contestatie, am explicat judecatoarei ca jegul de politist era in sensul giratoriu si ca nu a vazut pietonul cum s-a aruncat fara sa se asigure. Garcea m-a amenintat ca are si proba video, dar in raport n-a scris nimic. I-am zis si asta judecatoarei. Din fericire, am castigat, ma duc saptamana viitoare sa imi recuperez amenda de la primarie.

      Dar imi da pulitia romana orele alea vreo 10 pierdute aiurea pe mers si dus dosar la judecatorie + scris pledoarie + asteptat la rand la proces + banii de timbru ?

      00
  2. In Alba, recent doua accidente in care au murit tineri pe un tronson de drum in care au mai fost accidente si se stie de el!

    00
  3. Daca vb de sanctiuni atunci trebuie stiut ca amenzile nu-i sperie pe ghiobani. Cand conduci o masina de +25k nu cred ca te intereseaza prea tare o amenda, si cum nu pe toti politistii ii cheama Godina s-ar putea sa te lase si in pace de frica ca ai pile mari si tari. Acelasi politist il va arde pe prostul cu logan care a calcat linia continua pt ca depasea un X6 oprit pe mijlocul benzii, cu avariile pornite ce-i drept, ca avea o urgenta la magazinul de carcase de iphone.

    00
    • Eronat. Cand iei amenzi de 3000€ intr-o luna, parca te mai calmezi

    • Dar daca la 3 amenzi, ti se suspenda permisul, daca tot esti viteaz dosar penal si tot asa. Legea pumnului in gura e cea mai eficienta la noi, o sa se inverte minte ghertzoiul cand va vedea ca e privat de anumite libertati.

      00
    • probabil n-ai idee cati romani conduc masini de +25k pe care nu si le permit si au amenzi neplatite tocmai pentru ca nu au de unde sa rupa banii respectivi… pe langa asta, sunt multi care iau amenzi si ii doare la basca, nu pentru ca au de unde da, ci pentru ca le lasa acolo sa se stranga. stiu cazuri de persoane care au lasat amenzile sa se stranga si 3 ani si n-au patit nimic. solutia ar fi ca la un anumit numar de amenzi neplatite (sau o anumita valoare) sa ti se suspende dreptul de a conduce. punctele se sterg, dar amenda tot neplatita ramane.

      00
    • Eronat: Când ți se suspendă permisul ești obligat să te calmezi, măcar până îl iei înapoi.

      Faceți caz că nu se aplică legea și nu se dau amenzi ( mai mari) pe chestii minore.

      Amenzile sunt suficient de mari. Dacă toți polițiștii care o freacă prin intersecții ar aplica amenzi (ălea care sunt), nu ar sta cu spatele la contravenții, ar fi , fără îndoiala șoferi care ar avea 3-4 amenzi pe săptămână și banii ca banii , dar din 4-5 amenzi oricât de mici ar fi , îți pierzi permisul. Asta educă mai mult decât amenzile pe care orice cocalar își permite să NU le plătească.

      Amenzile mari justifică lipsa de acțiune a organelor ce trebuie să aplice legea , pe care le platim să facă asta , nu o fac din bonhomie.

      Practic, n-avem nici timp nici pofta să veghem la respectarea legii , punem amenzi de 5543987543987 EUR pentru oprire pe interzis sau nesemnalizarea schimbarii directiei de mers ( lucruri care nu-s ok , dar pot fi greseli oneste ) si pe care il prindem il crucificam, ca sa tina toti soferii minte că există lege si ecoul aplicarii legii va fi astfel reverberat intens.

      Problema mare e însă lipsa sancțiunilor atunci când pedeapsa este direct suspendarea permisului.

      În apropierea blocului unde locuiesc e o trecere de pietoni unde poliția mai stă relativ rar la pândă. La fiecare razie la care se întampla să mă uit pe geam pot să constat eu de la 200 m distanță neacordarea priorității și îi văd cum suspendă permise. În 1-2 ore , cred că suspendă 10-15 permise. După care nu îi mai vezi acolo 3- 4 luni. În fiecare an , din ultimi 4 se întampla minim 2-3 accidente în zona trecerii alia de pietoni sau la altele vecine . Ba un pieton lovit , ba un biciclist, ba unul care oprește brusc la trecere este împins din spate.
      Dacă ar face treaba asta zilnic , vreo 1 lună -2 , câte o oră pe zi , la diferite ore , ar strânge un teanc de permise auto și sau n-ar mai circula nimeni prin zonă, sau s-ar circula regulamentar.
      Dar vezi dumneata , faptul că are balta pește le conferă o anumită ușurință polițiștilor în executarea meseriei , adică a planului. Trebuie să ridice 200 de permise și să dea tot atâtea amenzi? Păi în două zile rezolvă asta, după care situația e lăsată să se răcească.
      Mai dificil să faci planul dacă lumea se sperie de tine.

      Bagati bine la cap , ca cresterea valorii amenzilor e cu doua taisuri .
      Ok, ar trebui sa educe si sa creasca respectul fata de lege.
      Dar stimuleaza neplata , impotriva careia se pot lua masuri , dar iarasi cadem in socialism si asistenta sociala , deoarece poti sa iei ( impui / popresti) doar de la cel care are , nu si de la cel ce nu are , dar mai ales devine mai atractiv sa platesti si sa iei spaga. Cresterea valorii amenzilor , aduce cu sine si cresterea dreptului.
      Ca politist , poate te uiti cu frica si crezi ca nu merita sa risti iti pierzi serviciul , onoarea , dar mai ales libertatea pentru spagi de 100 de lei ( desi inca nu e o regula). Daca spaga ajunge la , sa zicem EUR1,500 pentru evitarea unei amenzi de 3,000 cum propui tu , Vali , altfel te uiti la bani .

      Mai ales când salariul tau de politist nu e atat , cand nu ai bani de motorina la masina personala si iti trimite tac-to canistre pe autocar, ca e sofer si se stie care e treaba . Ca tu nu ai nici cat sa mergi pana acasa sa versi canistra in rezervor la sursa. Stii ce zic? Vorbiti aiurea de mii de euro.

      00
    • Nu, când ai amenzi de 800 RON, ăia sunt nimic pe lângă mașina de 25K. Dacă te duci ca țăranu și cumulezi amenzi de măcar 10% din valoarea mașinii, s-ar putea să te usture puțin buzunarul.

      Și oricum, nu e ca și când doar ăia cu mașini bengoase fac căcaturi. Dacă mă gândesc la tipologia melteanului din trafic, vorbim mai mult de puștani cu mașina lu mami și lu tati, ori cretini care stau în garsonieră cu chirie și conduc „boliduri”, că tot e la modă exprimarea asta. Deci nu, nu-și permit amenzi de niciun fel, d-apăi din astea usturătoare.

      00
    • Amenzi proporționale cu venitul anual. Aşa or să conteze pentru toţi. Plus ce am propus mai sus, în caz de suspendare permis, o săptămână de lucru cu descarcerarea.

      00
  4. Tu vrei sa te lase astia fara permis?

    00
  5. apar articole pe tema asta dar nu destul; situatia e destul de grava incat sa se implice fiecare intr-o forma sau alta.

    http://www.complexvia.ro/index.php/2015/08/accidentele-rutiere-in-romania-2014-9665-persoane-decedate-sau-grav-ranite/

    00
  6. eu din cate vad pe raport zice ca anexa se refera la decese la milionul de locuitori…..tocmai pentru a nu face comparatii aberante la numarul total intre tari cu 60 mil locuitori si tari cu 3 mil. Asta inseamna ca in Romania au murit in 2015 cam 1800 de oameni…..ceea ce ar bate cu „zicala” ca in fiecare an dispare popendulatia unei comune in accidente.

    00
    • NOU
      #19

      da, nu pot fi numai 95 de morti intr-un an. tin minte ca pe la inceputul anilor 90 am vazut o statistica cu circa 10 morti pe zi. s-a mai schimbat cate ceva totusi. la fel si la mortalitatea infantila, este in continuare nepermis de mare, dar fata de acum 20 de ani s-a redus marcat.

      00
    • 2014: 9665 persoane decedate sau grav ranite in Romania.

      00
    • Aşa văd şi eu lucrurile. În fiecare an dispare în accidente comună mai mică. Cunoşti pe cineva care s-a mutat în comuna aia în anii din statistică ?

      Un minut de fizică pură. Iar aici două clipuri pentru cei ce dau înainte cu premiile Darwin.

      Pentru orice greşeală care duce la ridicarea permisului, două săptămîni de lucru cu descarcerarea, condiţie pentru redobîndirea lui.

      00
  7. Mda, nu doar că trebuie să te ferești de alți proști și alți demenți, dar nu poți nici să respecți regulile atunci când vrei.

    Mi s-a întâmplat să fiu șicanat și înjurat în trafic pentru că mergeam printr-un sat cu viteză legală (50-55 km/h, deci nu vorbim de 20 km/h), pe un drum nu foarte aglomerat, cu o singură bandă pe sens.

    În București, dacă mergi cu 50km/h pe multe sectoare de drum, ești claxonat, indiferent pe ce bandă te afli (oricum, pe prima bandă nu se poate circula aproape niciodată, din cauza jegoșilor parcați aiurea).

    Alt exemplu: dacă nu începi să miști mașina din loc pe roșu, cu 5 secunde înainte de a se face verde la semafor, ești din nou claxonat. Nu mai e la modă să claxonexi doar când se pune verde, asta e deja prea 1996.
    Trebuie neapărat să încaleci trecerea de pietoni și să pleci cu 2-3 secunde înainte de a se pune verdele.

    Cel mai îngrijorător exemplu (și ultimul): cam 10%-15% din șoferii din București trec pe roșu. Și nu vorbim doar de cei care „forțează” galbenul. Vorbim de oameni care trec cu nonșalanță pe roșu.

    Deci da, de acord cu tine: Poliția română are nevoie de niște perechi de coaie în plus.

    00
    • Poliția Ro are nevoie de mai mulți Godină!
      Ăsta are cel puțin 2 perechi de .oaie față de media polițiștilor români
      (aici nu intră cei cu koaie care stau la bacșiș în loc să facă controale pe bune).

      00
    • În București, pe multe sectoare de drum ai limita peste 50, daca stai ca vita pe banda 3/4 e normal sa te injure lumea.

      Stim cu totii ca banda 1 de multe ori e blocata, dar asta nu e scuza, si daca tot invocam legea macar sa o si respectam, nu ai treaba pe banda 2/ treci naibii pe 1.

      Ieri am vazut 2 extreme amuzant 1 dupa alta:
      1. masina de gunoi bloca toata strada desi avea loc berechet sa intre pe banda 1
      2. autobuz pe mijlocul benzii nici macar nu a mimat ca intra in refugiu.

      Fac asta pentru ca desteptii din trafic nu ii lasa sa se intre pe banda la pornire, comportamentul idiot genereaza comportament si mai idiot.

      Aut

      00
    • Cu astea doua cam exagerezi:
      „Alt exemplu: dacă nu începi să miști mașina din loc pe roșu, cu 5 secunde înainte de a se face verde la semafor, ești din nou claxonat. Nu mai e la modă să claxonexi doar când se pune verde, asta e deja prea 1996.
      Trebuie neapărat să încaleci trecerea de pietoni și să pleci cu 2-3 secunde înainte de a se pune verdele.”

      00
  8. cu o precizare: este numărul de morți la mia de locuitori, așa că „observațiile „Polonia are 77 la o popendulație dublă față de România, Cehia 70 la o popendulație de 10 milioane locuitori, Grecia 74 la 10 milioane locuitori, Ungaria 66 morți la 9 milioane locuitori” nu-și au rostul.

    în rest, mai este o cauză: fuga de răspundere a celor responsabili. zilnic, ducându-mi fâța la o grădiniță situată pe marginea e 583, văd zeci de mașini care merg cu 120 de km/oră, la ora 8 dimineața, în apropierea trecerilor de lângă școală (sau cu 90 la oră, cu 30 de tone în spate), mașini parcate în fața și după trecere, mașini care fac slalom printre copii aflați pe trecere. nu există niciun indicator de limitare a vitezei la trecere, indicatorul ce marchează trecerea e ascuns după un stâlp, trecerea e la doar 50 de metri de o curbă fără vizibilitate etc. cu toții, de la director de școală, până la primar și responsabili din poliție dau din umeri și spun că nu e treaba lor. iar în zonă, pietonii sunt loviți și mor și pe trotuar…

    00
  9. Veneam de la Cluj spre Oradea luni dupa amiaza, de 7-8 ori a trebuit sa franez de la 100-110 pana la 60km/h fiindca toti dobitocii intrau in depasiri si se chinuiau sa depaseasca.

    Azi iarna intre Carei si Satu-Mare este o „cocoasa” care face trecerea peste o fosta cale ferata, un tir pe ceata intra in depasire in varful dealului si vine pe contrasens, a trecut la cativa cm pe langa mine iar oglinda mea era aproape de parapet.

    Din pacate nu am sperante ca se va schimba ceva, oamenii sunt pur si simplu idioti, cu idiotii nu te poti intelege, sunt prea batuti in cap sa se civilizeze.

    Oamenii nu stiu sa foloseasca un sens giratoriu, semnalizarea, sa-si aprinda farurile, sa se incadreze pe o banda, sa nu mearga ca tampitii cu 90 ora in afara localitatii unde e linie continua si nu pot trece de el, desi el are Passat CC, Volvo XC60 etc.

    Daca avem autostrazi vin tampitii pe sens opus. Chiar nu vad nici o solutie, prea multi tampiti pe drumuri.

    00
    • Prima lectie cand am inceput scoala de soferi a fost: Cand te urci la volan, inseamna ca trebuie sa ajungi undeva. Asa sa fac sa ajung cu bine, chiar daca ajung mai tarziu cu X minute. Lectia 2 a fost: Pe sosea toti iti sunt colegi. Trebuie sa te comporti ca atare – ajuta-l, respecta-l, ai grija de el si va avea si el grija de tine.

      Daca toti soferii ar porni de la aceste mici lectii, cred ca ar fi mai bine pentru toata lumea!

      00
    • Exact cum pe tine te jenau cu prezenta pe sosea cei 7-8 care se chinuiau sa depaseasca asa il jenai si tu cu prezenta pe domnul cu tirul. Karma .. is a b

      00
    • say what?

      00
  10. Camere de supraveghere a traficului. Puse corect și administrate corespunzător își scot banii în câteva luni. După ce s-au amortizat, banii folosiți exclusiv pentru drumuri.

    00
  11. Foarte corect ceea ce spui. Mai putin partea cu „6 luni”.
    De ce doar 6 luni ??? Cand o sa scapam de faza cu „hei-rup” ???

    00
  12. E irelevantă popendulația totală, cifrele alea sunt raportate la un milion de locuitori, nu la toată țara…

    00
  13. asta cred ca e numatul de morti la un milion de oameni.

    00
  14. Nu ar fi frumos ca politia sa se bucure si sa iti multumeasca pentru acea filmare in loc sa fie deranjata si incurcata de combinatia de „oricum avem prea mult de munca” si „nu avem proceduri clare ce sa facem in astefel de cazuri”?

    00
  15. NOU
    #38

    degeaba zici ca nu ai infrastructura sau ca viteza ucide cand tu nu ai lucruri elementare pentru bunul mers al circulatiei rutiere. de la marcaje si semnalizari pana la o minima logica de fluidizare a traficului.
    in spania de exemplu soferii pot fi comaprati cu Argesenii sau Prahovenii insa trebuie cu adevarat sa fii autist sa nu poti circula pe o sosea chiar si nopatea unde pe cel mai amarat drum comunal exista marcaje si semnalizare reflectorizanta plus indicatoare corect, logic si normal puse astfel incat orice idiot sa se poata orienta
    punct :)

    00
  16. Cu cât vroiai sa treci de el? :)

    00
  17. Ai putea incepe cu tine, prin a nu mai spune oamenilor ca limitele de viteza sunt optionale.
    Eventual sa nu mai iei masini la test drive si sa le pui cu 190 in bord. Chiar ai putea sa le trimiti poza aia si sa le spui pe unde mergeai cu 190.
    Da asta e doar parerea mea, stiu ca tu gandesti si mergi cu 190 intr-un mod responsabil si ai cauciucuri bune si revizii pe bune la masina…

    00
  18. Consider ca sunt 3 solutii care trebuie urgent implementate.

    1. Amenzi pentru orice (incepuse politia rutiera prin Bucuresti niste filmari igonito care au fost uitate repede), cu inasprirea lor pentru chestii grave (depasit viteza in localitate, condus sub influenta diverselor substante, trecut pe rosu, mai sunt si altele nu imi vin acum…)

    2. Scoala de soferi trebuie sa contina si teste de impact, filmari cu accidente, intalniri cu persoane care au suferit accidente si au ramas cu handicap pe viata… orice exmplu care sa iti dea o marime a responsabilitatii pe care o ai cand conduci o tona de fier.

    3. Educatie rutiera obligatorie in scoli (si pentru asta exista lege, dar ca la punctul 1, nu se aplica, https://adevarul.ro/news/bucuresti/legi-facultative-cautam-guvernanti-responsabili-avocati-hotarati-1_5423c8940d133766a869dfd3/index.html

    00
    • teste de impact ? gtfo !

      00
    • Ma refeream la platforma aia pe care o are Titi Aur, cand te pune pe scaun, iti pune centura si iti da drumu la vale, simuland un impact la 20 sau 30 km/h … am gresit ca nu am fost specific

      00
  19. De ce este România pe primul loc la decese din accidente rutiere? Pentru ca masini.

    Adevarul e la jumatate: si romanii conduc „fara frica” in tara, adica rau si agresiv, cum nu isi permit in Germania sau Austria.

    Dar si infrastructura e naspa, Putine autostrazi inseamna multe depasiri, adica multe ciocniri frontale. E plin drumul Pitesti-Craiova de cruci pe marginea drumului, zici ca vizionezi un cimitir din masina.

    Plus trafic din greu prin minunatele sate ale tarii, unde trebuie sa ai grija si de masini, dar si de gaste, rate, vaci si capre, biciclete, carute si betivi.

    00
  20. Offtopic, trebuie facuta o revizie la pluginul profitshare ca apare link pe „copil”. Ar fi nefericit sa ai ceva articole despre un dezastru (gen Colectiv) si sa apara link la gratare electrice pe cuvantul foc… :|

    00
  21. Ar putea fi o idee si ca valoarea punctului de amenda sa fie proportional cu veniturile sau ceva. Stiam de o stire cu un nene cu Ferrari de prin Elvetia care pt viteza a luat amenda vreun milion de euro. Ar fi nice si la noi. 300 de lei amenda pt unul care are 2000 de lei salar se simte, pt cel care are 2000 euro… not so much.

    00
  22. educatia rutiera in romania e 0… responsabilitatea la fel… toti prietenii mei carora li s-a suspendat permisul au continuat sa circule, macar ocazional, pe perioada suspendarii.

    00
    • Ai prieteni in Fast & Furious? Io daca stiu maxim 2-3 persoane care au avut carnetul suspendat in viata lor, tu se pare ca ai mai multi prieteni ca mine sau ai tai sunt mai naravasi.

      00
  23. + Prea multe curbe la noi…

    00
  24. https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/cristian-boureanu-a-castigat-definitiv-procesul-cu-politia-rutiera-dupa-ce-a-fost-prins-circuland-cu-190-de-km-h.html

    De aia mor oamenii! Sunt convins ca Boureanu circula cu 50 in localitate! Iar sa castigi un proces in care ai fost prins cu mata in sac … plus mediatizare… da incredere meltenilor. Cum zicea colegu de mai sus cu drumul Cluj-Oradea, poti sa fi ingeras la volan, pana cand vine un boureanu pe contrasens si te loveste din plin. Solutia pentru a scadea nr victimelor cred ca ar fi amenzi drastice, suspendarea permisului minim 6 luni, taxa mare de redobandire permis, vize medicale (facute la clinici private ca la carte) anuale sau bianuale.

    00
  25. Pentru ca sunt drumurile proaste, inguste, proiectate si semnalizate prost
    Pentru ca sunt soferii needucati
    Pentru ca sunt masinile prost intretinute si verificate, pentru ca se permite vanzarea de masini 3 in 1 fara consecinte legale.
    Pentru ca politia e legata de maini cu dotari mediocre si legi discutabile.

    00
  26. Mie nu mi se pare ceva in neregula cu condusul in Bucuresti unde fac 10000 km/an si in tara. Mai e si selectie naturala, se intalneste cocalarul cu BMW ursulet cu betivul care are strada lui. Eu zic ca pietonii betivi strica statistica.

    00
  27. „Numărul de decese rutiere la un milion de locuitori”, nu la mia de locuitori. Ar insemna 9.5%…

    00
  28. Educatia cea de toate zilele care e din ce in ce mai precara are efecte devastatoare si pe sosea, simtul civic lipsa, infrastructura facuta haotic pe baze corupte, nesimtirea, suedejia, cocalarismu’ si Dorel.

    Daca vrei cu adevarat sa simti pulsul educatiei romanesti, te invit intr-o plimbare cu masina de la Constanta pana la Arad in a doua zi de Pasti sau de Craciun sa vezi cati se caca pe marginea drumului fara nicio rusine. Asta spune tot despre nepasarea si mortalitatea pe sosele. :)

    00
  29. – Alo, Anaf? De la Politia Rutiera va deranjam. Ne puteti spune ce venit are Domnul X care a incalcat legea gonind cu 190km/h intr-o portiune de drum semnalizata cu maxim 70? Nu de alta dar ne-a ras in nas cand i-am zis ca-i suspendam permisul trei luni si este pasibil de amanda in valoare de xxx ron. Vrem sa-l amendam in functie venit, domnul in cauza isi permite. Multumim.

    00
  30. Mult succes cu filmarea la politie, pe mine m-a lovit unu in bara spate si a fugit. Mi-a facut o gaura cu diametru 10 cm in bara. Am dat numarul la politie si de 4 luni il tot invita la sectie. Maxim ramane fara permis 1 luna. Cu legi de 2 lei nu se face primavara.

    00
  31. Chiar ma gandeam zilele trecute prin traficul bucurestean ca, daca ar fi romanii la fel de competitivi in ceea ce fac precum sunt in trafic, am fi departe.

    00
  32. auzi, tu cam cate accidente faci pe an? ca stiu ca iti place sa conduci mai „sportiv”. eu fac cam 1 / 3ani. dar fac 3 ore bucuresti-brasov. nu 2.

    00
  33. Citisem candva un raport al unei case de asigurari din afara. Cica „zodiile” cu cele mai putine accidente erau scorpionii.

    Poate nu aveti destui scorpioni :))

    00
  34. 1. amenzi mai mari pt faptele care pun in pericol pe altii
    2. aplicarea amenzilor
    3. la a doua amenda daca prima nu e platita, salti si permisul
    4. prins conducand fara permis? puscarie fara suspendare. Era si baut? Dublu.

    Imi calc eu pe inima si platesc din taxele mele aia 27 de milioane pe luna cat costa sa-l tin pe respectivul in parnaie.

    00
  35. Acum multi ani, prin Suedia parca, era (poate inca este) un sistem interesant de amenzi, in functie de valoarea masinii.

    Deci, se face un tabel cu preturile masinilor, cu era pe vremuri la Vama cand nu eram in UE. Sau face Sebi Ghita un soft pe 10.000.000 euro.

    De ex. daca conduci:
    Logan 1 an – valoare 6.000 euro
    Logan 2 ani – valoare 5.500 euro
    Logan 3 ani – valoare 5.000 euro
    ………..
    la fel
    BMW X6 1 an – valoare 60.000 euro
    ………..

    Nenea politistul iti da Y puncte de amenda.

    Valoarea menzii se va calcula stfel:

    Amenda = (Y puncte penalizare) x (un indice, de ex. 0,01) x (valoarea masinii din tabel).

    00
  36. Intamplare: am fost sicanat in trafic, blocat de o masina pe strada principala din oras. Au coborat 5 melteni care voiau sa ma bata, am blocat usile, mi-au dat cu ceva in parpriz si s-a crapat rau, a trebuit inlocuit.

    M-am dus la politie imediat dupa faza, le-am spus numarul masinii. Mi-au zis ca l-au gasit in baza de date pe propietar, l-au sunat dar nu era in localitate asa ca mi-au dat numarul lui ca sa il sun si sa rezolvam intre noi. WTF….

    00
  37. Cum ar fi daca atunci cand asteptam in coloana nu i-am mai lasa pe cei care merg pe linia de tramvai sa se bage in fata exact in dreptul refugiului.
    La coada la paine ii lasati sa se bage in fata?
    Stiu ca e greu, dar daca toti am proceda asa, s-ar gandi de 2 ori daca sa mearga pe acolo sau nu. Pe mine lucrul asta ma deranjeaza cel mai tare, ca suntem luati de fraieri cei care respectam legea.

    00
  38. @Valy Poti trimite inregistrarea. Asa am facut cu un idiot pe care l-am vazut pe trafictube si conform raspunsului primit de la ei l-au chemat la sectie si l-au avertizat.
    Amenzi si alte chestii nu se pot da decat daca un agent de politie este prezent la respectiva.

    Dar daca o sa fie avertizat de doua ori pentru imbecilitati in trafic, probabil ca a 3-a oara o sa ia amenda si daca tot e imbecil si continua ramane si fara permis.

    In final: trimite inregistrarea deoarece vei primi un raspuns.

    00
  39. Si ne mai sare tandara cand vedem ce propuneri rasar in parlament. Daca vocea poporului aici pe blog sare cu idei asa de tampe.

    – Sa creasca amenzile.
    – Sa ramai fara permis 9 luni ca treci pe linie continua.
    – Sa confiste masina.
    – Sa fie amenda raportata la venit.
    – Sa te duca la morga sa vezi pe unul facut magiun intr-un accident cand faci scoala.
    sa.sa.sa

    in practica, eu gigel administrator de firma si presedinte de ONG, neangajat. Primesc o amenda, ma doare in pix. Raman fara permis, ma doare in pix, merg si fara. Ma prinde si imi face dosar, tot in pix ma doare.

    Si ca gigel sunt multi.

    00
  40. Se va face fix o pendula si un cacat! Toata lumea vine cu planuri de masuri, toata lumea are propuneri, dar nimeni nu face nimic, sau fac doua zile si dupa ce se plictisestc dau vina pe altii.
    Militienii dormiteaza in masina in timp ce taximetristii intorc pe trecerea de pietoni.

    00
    • tocmai asta e nasol la noi, ne pierdem in propuneri. și după aia ajungem să ne certăm intre noi pe care propunere e mai bună.

  41. Daca s-ar scadea numarul de victime provocat de infrastructura precara presupun ca am ajunge la aceleasi cifre ca si in alte tari (ale caror accidente probabil sunt provocate de soferii „needucati”).

    00
  42. O sa imi las si aici parerea pe care am lasat-o si la Radu:

    Mai e o cauza pe care nu multi o vad:
    Taxele pentru masini sunt prea mici.
    Stiu ca o sa imi iau multe minusuri, dar asta e realitatea. In Romania orice boschetar isi permite macar un golf 3 sau o pisicuta, masini care costa maxim 1500 de euro. Intr-adevar, taxa de inmatriculare a mai triat putin, dar nu e de ajuns.
    Multa lume considera masina un drept cand defapt este un privilegiu.
    In Olanda, de exemplu, taxele pentru o masina sunt cam asa:
    130Euro pe luna taxa de drum (cumva echivalentul rovinietei) -> pret pt un diesel de 2 litri. La benzina e mai mica
    Chiria locului de parcare (daca nu stai la casa) – cateva zeci de euro pe luna
    Asigurarea (nu am un pret exact dar oricum, mult mai scumpa decat in Ro)
    In plus, pedepsele sunt mai drastice: Daca esti prins cu >100km/h peste limita iti confisca masina pe loc. De tot.
    Iar amenzile sunt cele mai mari din Europa. Vorbitul la telefon in timp ce conduci te costa 230 de euro

    00
  43. Ar trebui ca politia sa patruleze cu masini nemarcate si sa filmeze. Filmezi un idiot cum merge si depaseste in curba cu zeci de km peste limita pe dubla continua, il opresti in urmatorul sat si i-ai zburat permisul. Cat stai doar in punct fix in unele zone deja cunoscute nu ai sanse de a prinde cine stie ce.

    00
  44. Simplu si eficient ar fi sa se stimuleze aplicarea legii. O amenda data de politist -x% bonus. Un abuz – y% penalizare. X si Y variabile. Plus regula de 3 aplicata cu indarjire : avertisment x2 amenda x3 si munca/parnaie/arest asa 1-2 luni de TEST. Oare cati ar mai face tampenii dupa asta??

    00
  45. Nu ma mira ca suntem pe primul loc…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.