Pentru că blonda vrea să mergem în Germania să își ia mașină, mă gândeam că n-ar fi rău să bag un ochi la bijuteria din imagine. E un break care îmi place mult, spațios, 2 litri automat, dar (aproape) toate au aceeași problemă: sunt pe GPL.
N-am o problemă cu asta, am cunoscut oameni care au GPL de 10 ani și nu au avut probleme. Sigur, servisează instalația regulat la service-uri de specialitate și nu ignoră mirosul, dacă apare, eventual și fumând în mașină. Unul e inclusiv familist și merge cu mașina în excursii lungi.
Așadar, ce păreri aveți de GPL? Ați putea trece peste asta dacă chiar vă place mașina?
GPL pe masina e ca o cartela digi pe orice smartphone 4g
…adica prinzi viteza pe bune, nu ca la orange si ca la vodafone, doar cand au ei chef si in limita a 100MB/luna?
Eu am N910G. (Note 4 de India, cu LTE B38 activ)
Si 15GB de 4G la 2€/luna.
E bine?
Esti cel mai tare
Nu ai 4g la digi. Câteodată se conectează pe 4g dar câteva secunde, apoi 3g.
DAr totuși am net gârlă, în casă semnal slăbuț în Pantelimon,net cam 100-300KB.
În Berceni am super semnal plus 1mb real net viteză.
Muierea avea Orange 500mb,ii halea imediat, acu stă pe Facebook gârlă pe digi.
Și vb cu prietenii din Franța, UK gratis.
Nu se poate converti înapoi la benzină?
De obicei nu mai poti sa convertesti propietarul sa treaca inapoi pe benzina.
Eu îl înțeleg de ce a pus GPL. Am mai zis îl alte posturi. Am modelul din imagine manual. Consumă fix cât a ta, chit ca caii sunt doar 160.
astea n-au gpl de la mama lor ?
Am ambele mașini pe gpl. Una din ele este din2002 si 150k la bord, cealalta din 2008 si 40k. Omologate si instalate in service acreditat.Service la timp. Gaz de la Mol. Fără probleme cu supape, miros&shit.
Litrul de gaz azi 2.29 ron.
Am zis tot.
2.19 ron litrul de gaz la Mol in Brasov
Din ce am citit în legislație, butelia de GPL (ca orice recipient pentru presiuni mari) expiră la 10 ani și trebuie ori schimbată cu una nouă, ori recertificată privind rezistența la înaltă presiune. Asta implică demontarea ei și testarea la un centru acreditat pentru această operațiune, ceea ce nici nu știu dacă există în România. Ambele variante implică deranj și costuri. Costurile pot fi substanţial mai mari dacă butelia are o formă specială şi/sau este montată într-un loc special, ceea ce e cazul adesea când maşina vine cu GPL-ul din fabrică. Tu dacă o ai din 2002, ai trecut prin asta, nu?
Încă nu. Mașină este din 2002, gpl este montat de anul trecut.
Dar, da. Ai dreptate. Butelia trebuie schimbată la 10 ani. Azi m-ar costa 300 Ron butelia și 100 montajul.
in pitesti la ii si 2.02. In bucuresti e intre 2.13 si 2.mult.
brasov: 2.19. Ceea ce inseamna ca Bucuresti Brasov cu tancu m-a costat 37lei.
la unguri, in hargita bate 3lei. In ctza sub 2.9 n-am gasit. Sa-i fut
practic, avand in vedere si cei 6 lei de anu trecut la benzina, mi-am amortizat instalatia in cam 15-18mii km. Am masina de 30mii. rau de tot
Am o Alfa Romeo cu instalație GPL montată în afară. Eram sceptic înainte, dar diferența nu se simte la condus, dar se simte la preț. Îmi place să alimentez cu 2 lei litrul, iar consumul să crească cu doar 1 l/100 km. Singura chestie care mă încurcă e interdicția de a intraintra în parcări subteranea cu ea. Am prieteni cu mașini pe GPL care mi-au spus ca doar în 1/10 cazuri chiar te oprește cineva să întri în parcare, dar eu am pățit-o și bănuiesc ca există o logică în spate așa ca prefer să nu forțez mâna.
Sunt masini (probabil cu instalatia montata din fabricatie) care au supapa de alimentare GPL fix langa cea de benzina, in sensul ca trebuie sa deschizi capacul de la buson ca sa poti baga gpl. Pe aia nu-i mai detecteaza si opreste nimeni.
@Eugen: Așa au zis și ăia de la Colectiv, nu ne oprește nimeni
Eugene, şi stickerul obligatoriu, pe care scrie GPL, tot la buşon e pus?
De obicei se pun niste stickere in geam – pentru pompieri in caz de urgenta. probabil ca nu se uita nimei la „mushtucul” tau de GPL cand …
aia este o prevedere veche, de la sistemele vechi care mai aveau scapari.
de exemplu in UK, parca, nu mai exista acea interdictie
Am vazut foarte multe comentarii si ingrijorari legate de GPL. A nu se uita faptul ca Gazul Petrolier LICHEFIAT este mai putin inflamabil decat Benzina. De asemenea riscul de explozie a unei butelii GPL este mai mic decat al unui rezervor de benzina. Cine a avut sau are instalatie de GPL pe masina cunoaste ca iarna la temperaturi sub -15 grade masina porneste greu sau deloc datorita faptului ca nu se poate aprinde la fel de usor ca si benzina. De accea este recomandat ca iarna masina sa porneasca pe benzina si apoi sa fie comutata pe GPL(asta daca nu are un sistem automat care face asta). Peteti consulta prietenul Google pentru a vedea mai multe detalii. Si inca ceva: Nu confundati instalatiile de GPL cu cele pe METAN, acolo sunt alte riscuri. De la metan pleaca si faptul ca s-au interzis instalatiile de GPL in parcarile subterane.(un rezervor de metan are 200 bari, nu 12 ca una pe GPL)
Legislatia prevede niste norme pe care trebuie sa le indeplineasca Parcarile subterane pt a putea primi automobile cu GPL ! Practic in caz de incidente se stie ca se elibereaza de catre supapa buteliei in aer gazul ! Si trebuie un anumit volum de aer si capacitate de aerisire pt eventualitatea unor asemenea intamplari ! De aceea nu toate parcarile subterane au acea interdictie ! Dar poti intra linistit daca nu ai sticker pe parbriz ! Eu am avut masini pe GPL inca din anul 1996 pana in momentul de fata cand am 2 buc ! NICIODATA nu am avut probleme in vreo parcare subterana cu sau fara sticker cu sau fara interdictie afisata ! Pt mine ce am avut 7 masini pe GPL nu exista decat motor pe benzina cu GPL ! Sa nu aud de tractoare(diesel!) !
Eu zic ca nu merita.Motorina, benzina nu mai sunt asa scumpe sa zici ca economisesti apoi pe GPL e incomod, trebuie sa pui combustibil numai de la benzinariile unde au asa ceva.. nu ca nu sunt da no ii incomod plus ca nu stii cat de sigure sunt masinile pe GPL.Pentru o masina cu care se produce ceva gen taxi probabil ca merita da pentru una de familie nu prea…
Ba dimpotriva se merita f f mult ! Un utilizator mediu isi recupereaza investitia initiala in medie in 1-2 maximum 3 ani ! Apoi merge la exact jumatate de pret fata de benzina ! Iar GPL in momentul de fata exista in mai multe locuri decat exista benzina ! Practic sunt sute de statii ce au doar GPL !
Am condus acum vreo 10 ani Dacia 1310 a lui taica-miu. Pusese o instalatie de GPL italieneasca. Mergea la fel de bine ca si pe benzina. Service facut mereu la instalatie. Nici macar iarna nu au fost probleme. De atunci n-am mai condus masini pe GPL, dar niciodata nu as zice nu. Si diferenta ca siguranta intre instalatiile de atunci si cele de acum probabil a crescut si mai mult.
Banuiesc ca pe aici sunt numai oameni foarte potenti, pentru care banii `nu este` o problema si gpl-ul este cah. Eu sunt mai sarac. Am o kia ceed, a implinit 8 ani si 210000 de km. La 3 zile dupa ce am luat-o, i-am pus gpl. Revizia la gaz o fac odata cu revizia la masina. Nu am avut nicio problema, dar niciuna. In afar de consumabile, nu am schimbat absolut nimic. As vrea sa o vand, dar mi-e greu. Acum na, fiecare polițist isi lauda puiul, dar pe mine sper sa ma mai tina inca vreo 100000 si mi-am scos banii doar pe diferenta de pret de la benzina la gaz. Cam asta e.
Ps: si eu eram sceptic la gpl. De aceea nici nu am omologat instalatia, pentru ca am zis ca daca nu sunt multumit o dau jos si gata. Au trecut 8 ani. Cred ca nu o mai dau jos.
Si cum ai trecut de itp in toti anii astia?
Dai jos instalatia GPL, mergi la ITP, pui instalatia GPL inapoi pe masina… si te rogi sa nu te opreasca RAR-ul in trafic pentru verificari
Nu te obliga nimeni sa mergi pe GPL. Poti sa mergi doar pe benzina
mi se pare normal sa ii faci revizia. prefer sa dau bani, nu viata mea sau a copiilor, pentru ca m-am gandit eu ca o explozie de gpl nu e chiar asa de grava
Da, şi să cari după tine în permanenţă instalaţia de GPL, să-i faci revizia la fiecare xk km că o obligatorie chiar dacă nu o foloseşti ş.a.m.d.
Cetin, bineînţeles că este normal să o faci din moment ce o ai. Ceea ce nu-i normal e ce sugerează Andrei, adică să-ţi iei o maşină cu GPL dar să mergi doar pe benzină. E absurd să cari zecile de kg ale instalaţiei de GPL când n-ai nevoie de ea.
E simplu. Ai un comutator. Vrei performanta (desi diferenta intre benzina si gpl e max 10% performanta) il dai pe benzina. Vrei consum la jumatate (ca pret) il dai pe gaz. Unde e inconvenientul?
In general masinile cu GPL din fabrica au rezervor de benzina mic, pana in 10l.
Merg de 3 ani pe GPL 100000 km, instalație secvențială, pornește pe benzina se încălzește cat trebuie face automat trecerea la gaz. Ramai fără gaz automat trece la benzina. 80 de lei un plin de gaz cu care fac 400 -430 km.
Odată chiar s-a fisurat o conducta de la gaz în fata, în afara de miros nici un deranj, greu am realizat crescute consumul atât.
Și fata de benzina pe GPL o sa ai o creștere de cuplu tinde spre diesel, treapta mare de viteza de ex a 3-a de la 30 la ora calci pedala și te duci pana la 100 fără ca sa moara motorul ca e subturat.
Daca in Germania a avut GPL, a facut mai multi km decat un diesel, s-ar prea putea sa ia un cazan.
Asta ar fi singurul mare inconvenient al masinii luate cu gepeleu deja instalat. Poate mai bine se ia o masina pe benzina si se instaleaza gepeleu in romanika. Avantajul e ca iei (aproape sigur) o masina cu mult mai putini km.
Nu GPL. Dacă nu sunt constrângeri majore (n-am bani dar mă deplasez al naibii de mult) nu GPL: mașina pe GPL este puturoasă și periculoasă. Pentru mine astea sunt criterii importante.
Hai sa ne întâlnim si iti dau sa mergi cu mașina mea, o data pe GPL si o data pe benzina. Daca nu iti spun pe ce mergi, nu iti vei da seama.
147 de CP la roată față de 152 pe benzină ți se pare o diferență sesizabilă?
bo$$ singura mașină care să merită pă gaz e Cayenne. și da, atunci când îți iei o mașină de peste 3 litri și o pui pe gaz ești un țăran infect. dacă e sub 2 litri ești doar sărac. un vecin are Opel Corsa cu motor de 998 cmc în 3 cilindri și a pus-o pe GPL, ăștia nu mai știu unde se încadrează . un motor modern de până în 2 litri consumă sub 10% în București la bară la bară, cât plm ar trebui să consume ca să fiți mulțumiți? 3%?
deci să imi iau cayenne pe gpl?
Daca asa spune expertul in masini, da, n-auzi ca e singura care sa merita pa gaz?
Cayenne pe GPL e culmea rafinamentului…
bentley e.
‘m cer scuze, am uitat, intre timp a aparut si bentley bentayga, deci nu mai e doar Cayennu’
nu nu, sunt bentley-uri coupe sau sedan pe gpl. https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.google.ro/search%3Fhl%3Dro%26lr%3Dlang_ro%26q%3Dbentley%2Bgpl%26sout%3D1&hl=ro&q=EhAgAUHQAAIdkwAAAAAAAAAAGPSyu-sFIhkA8aeDS-jvGYS_iMDayHIZ6NdI5FbfL-V3MgFy
Hummer pe GPL imi pare culmea rafinamentului. Evident, am vazut in Bucuresti si d-asta.
@Razvan: GPL-ul merita cumparat in romanika in urmatoarele 2 situatii:
1. N-ai bani de masina mai noua de 7-8 ani dar ai nevoie de transport. Un diesel in anii aia are spre 200.000km la bord daca nu mai mult. O masina pe benzina poate avea si putin peste 100.000. Deci se ia benzina si se converteste pe gpl. In modul asta se evita si problemele specifice dieselului care, pe la 200.000km sunt cu atat mai presante.
2. Ti s-a pus pata pe o marca anume dar aia nu fac decat masini pe banzina (ai dreacu japonezi sau americani, cum nu inteleg ei ca dieselul e miezul). Daca dai pe un SH maxim 10-12.000 euro (deci nu iti cumperi masina de fite) e ok sa faci o economie cu gpl-ul.
Am pus pe un Ford Focus GPL de vreo 3 sau 4 ani.
Nici o problema pana acum. Revizii făcute la zi si talpa.
Urmatoarea mașina va fi tot pe benzina + GPL.
Pe autostrazi n-am prea vazut statii pt GPL.
spre mare nu-s.
spre pitesti is vreo 3
Depinde care autostrazi. De la Bucuresti si pana in Brugge te duci linistit pe GPL, pe oricare dintre cele 3 variante (rapide) sugerate de GPS.
arhi nu mai este multumit de fostul tau megane?
vrea suv.
N-a fost niciodata, dar n-a avut de ales, a pierdut un pariu cu zoso si a trebuit sa mearga doi ani cu ea.
I-ar sta bine intr-un Forester, nu crezi?
da. lucrăm la asta.
Sunt unele mașini la care, dacă le pui GPL, ești cocalar. Asta e una din ele.
Paradoxal doar in saracia asta de tara este o problema sa ai gpl pe unele masini(avand in vedere nivelul de basini). In Germania nu este o problema sa ai gpl pe cayenne sau Subaru. Poti alege cu incredere varianta gpl.
Paradoxal, și în Germania sunt cocalari. Doar în sărăcia asta de țară exista oameni ca tine care cred ca Germania e leagănul civilizației
99% din taximetristi au GPL si nu am auzit de vreo masina sa explodeze. Instalatie secventiala GPL montata autorizat e sigura. In plus este ecologic si mult mai ieftin pe GPL. Gasesti in tara unde sa alimentezi fara probleme. Daca nu ai unde, mergi pe benzina si asta este.
Dar de, Romania e plina de fuduli cu iPhone si fite, insa rupti in *ur. GPL e „cah”.
Am colegi la munca cu Fiat, Kia , Honda, Opel mai nou o Dacie toti cu GPL
toti spun ca le-a crescut consumul cu aproximativ 1l la 100km dar economia ca bani este de 40-50% , masinile si-au pierdut un 10-15% din vlaga dar economia este substantiala. As fi trecut si eu pe GPL dar am un diesel cu un conum decent.
Un GPL cu revizii facute la timp este foarte ok
4-5% e scaderea maxima.
10-15% inseamna ca le au reglate de cacat
Dragul meu Zoso,
Am GPL si pe masiniile de la firma, TICO si pe masina personala Landrover.
La consum e cu 10-15 % mai mare fata de benzina , tinand cont ca GPL-ul e cam cu 50 % mai ieftin MERITA. Mai ales daca faci kilometrii multi.
Noi avem masini de serice, daca masina depaseste lunar 6-700 de lei pt benzina, automat trece pe GPL, ne scoatem banii pe instalatie in maxim un an.
Porblema pe care o vad eu la masina de afara cu instalatie GPL, este ca nu o sa ai unde sa faci service… aia afara folosesc instalatii scumpe , pe care nu prea le gasesti in tara daca ai nevoie de ajutor. Eu am patit cu un opel 1,6 16 valve. Am mai platit si 100 de euro sa o dea jos pe cea care era montata pe masina.
Partea buna este ca daca nu vrei GPL, poti merge pe benzina .
Succes
Gpl pe tico… priceless… In caz de accident, daca printr-o minune dumnezeoasca scapi de strivire (desi la tico mai greu), sigur iti vine butelia de hac.
Dar macar consumul e cu – (minus), nu?
@Arthur – N-ai inteles. Tico e pentru sclavi. El e baștan cu Landrover pe GPL.
La Tico cu gaz ii faci plinul cu doua brichete. :))
@Arthur: in caz de accident, pericol mai mare prezinta vaporii de benzina. Butelia explodeaza numai daca e defecta (de ex. nu ii functioneaza supapa).
ziua conduci TICO pe gpl si seara landrover ? nu faci accident cand treci de pe una pe alta ?
La Tico, butelia de GPL are dublu rol, e montată în volan și are rol secundar de airbag in caz de accident, suflul exploziei impiedica soferul sa dea cu nasul de cealalta masina.
Ah…e pentru blonda…
Nu strica graul pe gaste.
Orice merge pentru ea pe GPL dar nu Subaru !
Sunt pe youtube niste clipuri cu explozii ale unor masini cu instalatii GPL, în trafic… o frumusețe! Dacă n-aș fi știut despre ce-i vorba, ziceam că-s atentate cu mașini capcană!
https://www.youtube.com/watch?v=5-nOPvXiIWQ
https://www.youtube.com/watch?v=KD4gIgVQD14
Desi procentual suspectez ca sunt la fel de multe masini care i-au foc de la instaltia electrica si le explodeaza rezervorul:
https://www.youtube.com/watch?v=ScAkjwvwHhE
links?
https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.google.ro/search%3Fq%3Dgpl%2Bcar%2Bexplosion%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8%26gws_rd%3Dcr%26ei%3DB8TpVtCzLuy26ASOqaSgDw&q=EhAgAUHQAAIdkwAAAAAAAAAAGO6yu-sFIhkA8aeDSzso3Dd2xQliJhp9KY8i1PEDJrtRMgFy
Si eu sunt tot pe gpl. Asa am luat masina, economie aproximativ 14.000 lei in 6 ani. Nu am fost decat de vreo 3 ori la service de gpl.
Cand montezi instalatia la nea’ Caisa in spatele blocului cam ai sanse sa bubuie Am instalatie montanta in septembrie 2014, vreo 30.000km pana acum, o singura problema cu indicatorul de GPL.
https://www.youtube.com/watch?v=bLAbLJUQm9A&feature=youtu.be&t=218
Da mergi mult eu cred ca merita. Chiar as fi curios daca exista un calcul relativ la cati km/an se merita gazul ?
este un site al unora care vand astfel de instalatii, cauta calculator gpl pret benzina
Un calcul simplu se porneste asa. Consum 10litri/100km benzina daca faci 10.000km/an consumi cam 1000litri benzina. 1000litri benzina x 4.7/l = 4700 lei in timp ce pe gaz acelasi calcul ne spune asa. Consum 12l/100km pe gaz la aceiasi 10000 km/an consumi 1200litri. 1200litri gaz x 2.15lei/litru= 2600lei. Economia este de 2100 lei, instalatia mea a costat 2400 lei omologata si montata intr un service autorizat pentru asa ceva acum 35000 km pana acum si-a scos banii de 3 ori.
de curiozitate. nu am carnet/nu prea le am cu masinile
cum dracu i-a explodat gpl-ul lu asta? https://www.youtube.com/watch?v=C0v6tzsNRa8
instalația in portbagaj, cilindrică, neservisată, „lasă că nu miroase, hai să aprindem o țigară”. a fost și la noi un caz din ăsta, unii cărora le mirosea in mașină și ei fumau liniștiți.
Pai din cate se vede era prin Rusia ! Acolo fiecare Ivan improvizeaza pe toate jafurile in fundul curtii ! De aia !
Si eu cred in GPL dar pentru o masina mica, de oras, gen VW Polo 1,4 TDI, cum am eu, unde pana mea pui butelia, ca abia incap alea-alea cand plec in concediu? Dar ca solutie tehnica mi se pare super-ok…
In locul rotii de rezerva. Sunt instalării ptr asa ceva. Iti cumperi un kit de pana sau o roata d-aia subtire de rezerva. Eu in 15 ani de carnet nu am folosit roata de rezerva niciodată.
pe tdi sigur poti sa pui gpl.
Poti si la TDI. gpl-ul explodeaza si prin compresie. E mai complicata injectia gazului in stare lichida, dar se poate. Insa costa.
in germania e plin de firme care baga GPL pe masini cu motoare mari pe benzina. prosche/range rover/ etc si vin cu garantie si se pot servisa bine-mersi
totul e sa fie treaba bine facuta. acum pe bune, chiar pute a gaz in astea cu gpl?
exceptand momentul in care bagi in masina reductorul, nu
Dacă îmi mai cumpăr vreodată mașină pe benzină, chit că e Spark, Subaru wrx, sau vreun SUV hybrid cu motor de 6.0 litri cu siguranță am sa-i pun gaz.
M-am codit sa pun gaz pe Ford, că am zis că eu nu merg mult și că îmi e frică să nu stric motorul și așa am băgat 50000 de km în 4 ani ( scoteam investiția în primii 12 000) și când am lăsat-o a fost că am cam terfelit motorul și nu mai pornea. Intre timp, colegii mei cu mașini la fel, plăteau combustibil la jumătate de preț.
Indiferent ce mașină ai trebuie să fi oarecum snob să vrei sa plătești dublu / km.
Înțeleg, să îți fie lene sa modifici, să nu îți pese, dar să spui, „nu, eu nu-mi pun gaz, că rade lumea de mine, zice că nu am bani”, e o dovadă de prostie. Am condus mașini pe GPL și dacă are o motorizare care ar fi vai mama ei pe benzină are să te enerveze și mai tare gplul, gen Dacia 1.2, dar aia e. Dacă ai un motor de 200 de cai și pierzi 10-15 nu e bai, dacă vrei liniuțe, muți pe benzină. Nu e ca și cum ai conduce numai intr-o liniuta de dimineață până seara.
asa zic si eu, parerea mea e ca doar celor care-s saraci le e rusine sa-si puna GPL si au complexe de-astea.. cu diferenta de bani de la un drum mediu poti sa-ti platesti o noapte de cazare, o iesire pe undeva.. si asta zic la fiecare drum de 400 de km dus/intors, chestii care se intampla destul de des la plimbari. Eu n-am intalnit pe nimeni care sa nu stie ce sa faca cu banii, dar de draci care ii critica pe altii pare sa fie plin
Eu am un coleg care are o Toyota pe GPL. A fost pusa de tatal lui, care este tehnician instalatii GPL si este si re-seller.
O are pusa de 3 ani, nu a avut nici o problema.
La fel si el, cu 2 copii si multe tripuri la activ, all good.
Uite aici unul in trafic
https://www.youtube.com/watch?v=2nXzjCFW3Y0
Problema mea cu mașina din poză nu ar fi ca e pe GPL cica e albă
orice e mai bun decât negrul. inclusiv rozul.
In RON este cam 2.4 litrul de carburant la Lukoil Sculeni. Salutari de la Iasi !
Am 2 priusuri pe GPL. Consum mediu pe tot anul, 5,5% pe GPL.
Iar Gpl-ul trec granita 1km la bulgari si fac plinul cu 1,6 lei/litru .
Cu 100 lei fac 1100 km preponderent oras….
treci granita unde?
R. Moldova
haha…glumetule. Granita cu bulgaria e lunga.
Consumul ala il aveai si cu o masina mica diesel gen clio/208/corsa/fiesta, masini sensibil mai ieftine ca prius (vad pe toyota.de ca incepe de la 36k eur). Cu banii economisiti la achizitie mergeai linistit ani de zile.
5,5 l gaz/100 km inseamna 3% echivalent in bencina, sunt f curios cu ce masina mica, diesel benzina, perpetuum mobile scoti asta….
dar pe gpl nu se duce dracului motorul ? ma rog la modul jumate din durata de viata normala. ma gandesc ca gazul e uscat, are alta putere la explozie, blocul motor cu toate garniturile, suruburile e facut sa reziste la alta presiune…. etc. Apuci sa scoti banii pana cedeaza ? Imi inchipui ca toti care trec pe gaz au totusi un calcul f précis in spate, sau nu ?
AStea sunt legende urbane. Tehnologia a evoluat enorm de la vechea dacie cu butelie ruseasca. Azi totul e facut de calculator,sunt injectoare separate etc.
Mda, gazul e uscat, spre deosebire de benzina, care e uda pentru ca are apa in ea. Si racoreste motorul.
gazu arde mai uscat si mai cald, dar mai putin puternic. Corect.
Asta e motivul pentru care e util din cand in cand sa mergi si pe benzina
bai eu intrebam doar
am mai citit azi si am concluzionat asa :
1. pb erau la motoarele care functionau cu benzina cu plumb. alea se cam duceau dracului
2.pb sunt unde combustibilul are si rol de ungere (cica motoarele in 2 pistoane parca unde se amesteca combustibilul cu ulei, trabant probabil)
3.motoarele moderne au system dedicate de ungere
4.cica s-au facut comparatii intre motoare desfacute care au mers pe gpl si pe alt combustibil si n-a fost nici o dferenta
5. legat de pctul 2 si 3, am inteles ca pb ar fi deci la componente gen pompa injectie, egr, etc…
5.a. am inteles ca pb injectoarelor s-a rezolvat de cand cu instalatile gpl secventiale dar la fel am inteles ca pompa de motorina sau asa ceva ramane cuplata si plimba motorina aiurea in instalatie.
6.discutia cred ca este interminabila pt ca am gasit forumuri intregi cu pareri pro si exemple cu masini cu km fff multi pe gpl si forumuri la fel de multe cu exemple de masini care au picat imediat dupa ce le-a fost montat gpl chiar instalatii aduse de la producator
de la wiki citire.
1.LPG has a lower energy density than either petrol or fuel-oil
2. Not all automobile engines are suitable for use with LPG as a fuel. LPG provides less upper cylinder lubrication than petrol or diesel
probabil ca nu e vorba de ardere ci de momentul incarcarii. Asa am fost si eu atentionat cand mi-am pus instalatia: pentru o viata lunga 2plinuri de gaz unu de benzina. Evident, am inteles 20 de gaz
o singura data mi-a dat cu minus gazu, cand pe la 6000rotatii mi-a sarit benzina.
In rest sunt bucuros de optiunea mea. Imi permite sa merg mai mult si mai des.
@animaloo:
De cand tot aud la unii faza cu gazul care arde „uscat” fata de benzina care arde „umed” ii tot rog sa imi explice ce inteleg prin asta in termeni de fizica de liceu. Niciunul n-a reusit, de aia intreb in continuare.
Tot in termeni de fizica de liceu, daca un gaz e incalzit la o temperatura mai mare se poate extrage un lucru mecanic mai mare din el, Randamentul e 1-T2/T1, deci cu cat T1, temperatura gazului e mai mare, cu atat motorul trage mai tare. Nu stiu ce intelegi prin gaz care arde mai cald si in acelasi timp mai putin puternic.
Bafta cu parcarea in parcarile subterane cu masina pe GPL. Am vazut 2 faze in care au intrat cu masini pe GPL in parcare desi erau semne mari de interzis GPL si au fost scosi rapid de paznici. O faza in Ungaria si una in Germania.
Si la hotel te invita sa o lasi in parcarea descoperita sau in strada daca ai masina pe GPL, chiar daca ai platit 10 euro pe noapte parcarea.
In ziua de azi, instalatia nu mai are busonul in exteriorul masinii ci are un buson f mic fix langa cel de benzina. Deci trebuie sa deschizi capacul la benzina ca sa te prinzi ca are gpl. Sau sa nu ai lipit stickerul pe geam. Culmea insa, eu am trecut RAR-ul fara sticker pe geam si nu mi-a zis nimeni nimic….
http://sync.1dmp.io/pixel.gif?cid=3c966c52-6780-4375-a8ce-fb17bf4c426e&pid=w&ru=http%3A%2F%2Fs5%2Epostimg%2Eorg%2F8frxnx0zb%2FDSC%5F0059%2Ejpg%3Fnoredir%3D1&uid=Y_qqMwdJmWeqlKSidbliYg
Mergi de te culca ! Ai maaare nevoie ! Sunt sigur ca ai un bemve din 1900 toamna sau bicicleta…
Ca de fiecare data cand apar discutii pe tema instalatiilor GPL montate pe autoturisme poti citi tot felul de bazaconii, cireasa de pe tort fiind mereu explozia.
Acum, vorbind strict din experienta proprie pot afirma urmatoarele:
Da, am instalatie GPL montata pe masina inca din 2012.
Da, am mai mult de 80.000km parcursi de atunci doar pe GPL, fara nici cea mai mica problema.
Da, o instalatie GPL secventiala corect instalata si servisata nu ridica nici un dubiu in exploatare.
Da, se simte foarte bine si la buzunar, in conditiile in care litrul de gaz este la mai putin de jumatate din pretul litrului de benzina.
GPL gasesti peste tot – multe benzinarii mari au pompe de gaz, ca sa nu mai vorbim de micile statii dedicate GPL (asa numitele „skid”-uri) pe care le intalnesti mai peste tot.
GPL-ul nu afecteaza durata de viata a motorului – masina mea nu are batai la motor, nu trepideaza, nu scoate fum, nu mananca ulei. Pierderea de putere la functionarea pe GPL e undeva la max. 5% (aproape nesemnificativ).
Cei care vor sa salveze planeta ar trebui sa stie ca GPL-ul este un carburant mai putin poluant decat benzina sau motorina. Am facut doua verificari ITP (plus verificarea emisiilor de noxe facuta la RAR dupa montarea instalatiei) de cand am instalat GPL si de fiecare data emisia de noxe pe GPL a iesit considerabil redusa fata de emisia de noxe pe benzina.
Ideea este ca multi au o parere proasta despre GPL, dar in sustinerea ei nu prea pot aduce argumente solide.E usor sa spui ca umbli cu bomba in portbagaj cand tu nu stii despre ce e vorba, dar ai vazut cateva filmulete pe youtube.
Un lucru foarte important atunci când vrei sa cumperi o mașină cu gpl de afara, este sa verifici dacă instalația din străinătate se montează și în tara noastră. Asta din doua motive: 1. vei găsi piese pentru revizii și reparații (cu toate ca le poți cumpăra și de pe net), 2. Poți avea ghinionul ca la RAR sa nu existe date despre acea instalație (norme, stas-uri, etc…) și sa refuze omologarea.
Bai, visul meu e Tesla pe GPL
Io vreau Tesla. Nu orice oboseala
Am avut Logan 1.6 GPL din fabrica . L-am dat la 110k km si 7 ani si jumatate- nu am avut nici cea mai mica problema . Nu miros , nu probleme – la noi e un fix – ca masina nu trebuie sa aiba GPL – lumea prefera sa le tina pe benzina dar in parcare ,decat sa se foloseasca de ele si sa alimenteze cu 120 LEI „plinu`” . Btw – faceam cu 120 lei – 400km de Bucuresti ! 10-11l/100km
Imi plac comentariile celor ce NU AU masina pe gpl. Uneori am impresia ca se pricep mai bine decat cei care au. Poate e doar impresia mea. Si cand vb de comentarii nu ma refer doar la cele de pe acest site. Sincer eu nu am pe masina si nu ma pot pronunta. Cunosc destui oameni care vb frumos despre gpl. Si nici unul din ei nu are de castigat daca mi-as monta si eu. Chiar si mecanicul meu are si e foarte multumit. Eu nu am pus pt ca sistemul in care lucrez imi deconteaza cheltuielile cu combustibilul. Nu conduc masini americane sau cu litri multi asa ca doar pt vacante nu merita investitia.
Observatie = sa inteleg ca ai facut un cult pt subaru? Nu o lua in nume de rau e doar o observatie.
Mazda RX8 pe gpl. Fiindca se poate. Da, din aia cu Wankel.
https://www.youtube.com/watch?v=fr815ysEu4M
Romanii dupa ce ca sunt paduchiosi sunt si cu coada pe sus si prosti ! Pai mai astia care v-ati nascut dupa ultima ploaie si visti ca sare in aer GPL ul v-ati intrebat vreodata de ce Germania are 48% din masinile pe banzina cu GPL ? Nu are neamtul bani ? Ba da ! Dar mai are si creier fapt ce lipseste majoritatii romanilor ce au coborat din caruta direct intr-un bemwe din 1900 toamna si care cum naiba mai sa mearga cu o bomba de GPL ?
GPL Ladi Renzo montat de exact un an pe Subaru Forester 2000cm. Am facut 11000 km. Daca mai fac 5000 km vara asta, mi-am amortizat investitia si din toamna merg efectiv „la jumate” cu 2,5 lei/litru…
Salutare
Am un 206 2004 cu motor de drujba de 1.1 si am pus instalatia gpl in 2010 la 38k
Acum am 238k,fara roata de rezerva ca nu aveam unde sa o bag,si sunt multumit de alegerea facuta
Singura neplacere a fost ca am fost nevoit sa reinitializez calculatorul masinii pt ca pornea f greu pe benzina si dupa ce am schimbat mai multe piese noi la motor tot la fel merge,rau.dupa reinitializare totul a revenit la normal.aste frantuzesti sunt un pic mai pretentioase dar totul se rezolva
Sa speram ca o sa ne mai lase astia sa ne dam cu astea mai vechi,E3 a mea si o mai tin pana imi expira butelia sau o ia rugina de tot
Mai am un pic,cam 3 ani mai duce
Asa ca pt cei care se plang pt scaderea de putere,recomand motor mai mare,1.6,1.8,2.0 si cu turbo daca crede ca e sufi dar la drumurile noastre eu zic ca merge si 1.1
Ocazional mai folosesc si remorca dupa 206,cu puntea aia care se stie cu probleme,asa subtire,ca la casa mai ai nevoie de una alta
Am alimentat langa un A8 L,porsche,tundra si alte masini de fite asa ca va rog sa tineti comentariile cu „culmile”pt voi,ca si aia cu „bani” tot pe gpl merg doar ca alimenteaza noaptea
Sanatate
Am citit toate comentariile mai sus postate. Am inteles perfect pozitia fiecaruia. Acum va spun ce am facut eu: am dat jos instalatia GPL care era omologata (trecuta in carte si talon). De ce? Pentru ca este o mare mizerie. Efectiv se suprapuneu diagramele celor doua computere (cel original si cel de gaz). O mare porcarie. Probabil ca instalatiile montate din fabrica sunt cu totul altceva.