Am mai văzut și auzit de mașini declarate autoutilitare, dar marea lor majoritate erau chestii care se pretau: mașini mari, grele, cu bancheta din spate scoasă, cu troliu sau alte minuni instalate pe ele.
Dar băiatul ăsta e idolul meu. Nu știu cum a reușit să înscrie acest frumos Porsche Cayenne ca autoutilitară, dar a reușit să scutească 1.500 lei anual la impozit.
Un pic mai smecher decat aia care le-au trecut pe gaz.
Ce vorbeşti Franţ? Ia uite la olteanu ăsta. All-inclusive!
https://www.olx.ro/oferta/autoutilitara-impozit-500-ron-ID5bti8.html
Tipul n-are nici o rusine …
@krantz: la ce personaje am văzut la volanul modelului ăla, nu m-aș mira să fie pe bune autoutilitară. „Uite, Leano, bagă 250 km/h și tot atâția litri de must”
@krantz
Îmi place ca masina n-a fost lovita dar i s-au matuit farurile la 96000 km.
Asa, ca farurile turcesti de la logan…
„masina este impecabila, ca pentru 96.000 km” cu toate ca are triplu.
mie-mi place cum a parcat-o pentru sesiunea foto pe mijlocul trotuarului
Pui o plasa intre portbagaj si bancheta spate. Apoi gasesti pe unul care iti omologheaza masina ca utilitara. Gata!
Nu merge asa. Trebuie sa aiba doua locuri si perete despartitor metalic.
@jugend – plasa aia la care se referă. ăla e ”peretele” despărțitor. din bca nu cred că omologhează nimeni. :))
Exista firme are fac asta. De la a -z adica modificarea masinii -> Rar trecut ca autoutilitara-> inapoi modificari pt a redeveni suv
Costa cam cat impozitul pe 1 an. Merita nu?
Lasa ca il arde la taxele de drum si daca are noroc de cate un vames maai zelos sa il intoarca sa stea la coada la TIR-uri.
Da, il seaca, e 435 de lei pe an taxa de drum, in timp ce de la impozite scuteste cateva mii de lei. O sa sufere, clar
nu am vazut pana acum autoutilitare stand la coada al tiruri. Spinter, transporter, vito,…tu ai vazut?
Inchizi (folie) pt geamurile din spate ale masinii, montezi un gratar dupa bancheta randul 2 (aici se pierd locurile 6 si 7 daca sunt), acte de la o firma de carosare, adeverinta de la reprezentanta si apoi la RAR pt. inspectie si modificarea CIV.
Scoti gratarul si folia daca vrei dupa.
Daca gasesti un militica zelos, ramai fara talon pentru modificari neautorizate aduse basculantei. Oricum merita, la cate mii de lei scutesti anual de la impozit.
Si a mai scutit si 2500 euro taxa de inmatriculare.
mai exista si autoutilitare care … nu sunt chiar asa utilitare, gen Matiz, cu foi de arcuri pe spate si grilaj la geamurile din spate. aveau la UPC d-astea candva. partea naspa e ca te rup la taxa de drum din cauza categoriei.
Oare exista cineva de la ANAF care sa-ti citeasca blogul?
păi te duci să o înmatriculezi iarna, după ce i-ai pus un plug d-ăla de la BOSS sau mai ştiu eu cine, cu tot cu sărăriţă
Pai si daca o inmatriculezi vara cu plug si „semanatoare” ce-are?
Eu am văzut Matiz autoutilitară, prin 2004.
Exista matix autoutilitara din fabrica, fara bancheta din spate si cu grilaj.
avem aici o specie des intalnita de cioban care sufera cu Porsche dar nu-si permite costurile. specia este inrudita cu acelasi tip de cioban care isi inscrie masina pe Bulgaria :))
citez dintr-un mare clasic: pai ori suntem golani ori nu mai suntem? :))
De acord. Dar mai avem o specie de guvernanti socialisti pana la os, care impoziteaza cu crestere proportional geometrica centrimetrul cub de cilindru pentru ca ?
Sa te-aud . Aia care isi permit sa isi ia masini de baro$$an,i sa dea banu’ gro$ la stat si pentru aia care nu-si permit . Nu? Ma rog , nici asta nu le iese , dar asta e intentia.
Am masina de 3 litri cu 7 locuri si :
1)As putea lejer sa o fac utilitara cu 5 , dar nu vreau pentru ca ma intereseaza sa ma folosesc de ultimele 2 locuri . Si nu stau de montat si demontat grilaje inainte de ITP si alte mizerii.
2) As putea ,cel mai simplu din punct de veredere legal, sa o inmatriculez in Bulgaria , dar iarasi nu vreau pentru ca imi e lene si nu imi plac lucrurile complicate.
3) Imi permit sa platesc > 2000 lei impozit pe an, dar ma intreb de ce?
Ce, voi daca aveti 2000 de lei in plus ati vrea sa ii dati la stat asa dintr-un motiv arbitrar?
a) Masina e EURO 4 si consuma nu mai mult de 10 l/100 km ( cam 8.5-9.5 la drumurile mele)- motorina mixt. In Bucuresti 13.5 – normal, dar nu imi pasa ca nu merg in Bucuresti. Chiar si daca as merge ,stiu din experienta ca la masina pe care o aveam anterior, tot EUR 4 , motor 1.8 l benzina , consumam 8.5 mixt – 12 l in Bucuresti – benzina si plateam 180 lei impozit. Iar aici fac o paralela legata de poluare. Sub nicio forma nu poluez de 10 ori mai mult decat unul care plateste sub 200 de lei. Nici macar dublu.
Deci treaba cu masinile cu cilindree mare polueaza mult nu se reflecta echidistant in impozit. Daca asta ar fi un criteriu. Din punctul asta de vedere e japca. Daca imi cumparam Lexus RX450h , hibrid din acelasi segment cu masina mea, cu motor de 3.7l benzina , as fi consumat mai multa benzina , deci mai mult CO2 . dar as fi platit de anul acesta 5% din impozitul pentru motoarele de 3.7 litri. Superb, nu?
b) Marimea conteaza? Nu depaseste 5 metri , e adevarat e mai lunga si mai lata decat o masina medie , uneori nu incape intr-un singur loc de parcare , dar nici nu parchez pe 10 locuri , cel putin ultima data cand am verificat.
c) E mai grea, distruge asfaltul? Da e, 2.3 tone. Asta ar justifica un impozit dublu fata de un Logan, sa zicem , pentru drumurile locale. Daca asta ar fi un criteriu.
d) Nu e nici macar de lux , sa zici ca domne ,e o masina care e in pericolul de a fi furata , deci politia ,acest serviciu public de vaza trebuie sa munceasca mai abitir. De parca ar conta.
Orice BMW seria 3 cu acelasi an de inmatriculare cu masina mea valoreaza cam la fel si se vinde mai bine.
Tot ce-am spus se aplica la 3.0 litri.
Si tot ce vad in stabilirea cotelor de impozitare e la modul sa luam de la bogati ca sa dam la saraci , Robin Hood FTW.
Ala cu Cayenne de 4500cmc , plateste peste 6000 de lei pe an, pentru ca? polueaza de 30 de ori mai mult decat un 1.9 TDI ? De fapt , daca are GPL s-ar putea sa polueze mai putin . Mai mare de 30 de ori nu e.
Deci , traiasca Romania Socialista si pana cand nu avem un sistem echitabil de taxare ,am tot respectul pentru baietii astia care au timp sa se tina de mizerii cu statul roman.
Iar voi va infatuati ca uite saracu’ si „de ce iti iei ba Cayenne, daca nu ai bani de aruncat pe geam la stat? ” Sau daca il pui pe GPL. Si tot intreb. Care e problema ?
De ce o utilitara trebuie sa plateasca impozit mai mic decat un turism ? Pentru ca? Produce bani care se transforma in profit la stat ? Si un taxi produce.
Ai voie sa iti transformi masina in utilitara? Ai .
Ai voie sa pui GPL pe masina? Ai .
Ar putea fi o chestie daca cumva masinile modificate in felurile astea nu s-ar mai vinde , dar se vand mai ceva ca cele „stock”.In Romania.
Ca asa e legea la noi.
Inainte sa iau la flegme pe unu care recurge la subterfugii de genul asta , as lua la flegme legea de asa natura.
De ce il numesti cioban, ca nu plateste statului roman, impozit 2200 lei/an, in conditiile in care are motorizare 3000, ca sa nu vorbim de motorizatile peste 3000.
Am o vaga impresie ca a scapat si de taxa de prima inmatriculare, inmatriculand masina ca autoutilitara.
am o vaga impresie ca nu a scapat de ea, ci doar a micsorat-o de la vreo 2000 mii la vreo cateva sute.
Parca taxa de inmatriculare la autoutilitae e vreo 500 de lei
Cum a zis Cristi.
Mare parte din R roveruri sunt trecute utilitare, d-aia e plin de ele.Și eu am trecut o mașină utilitară, nu consider că merită 30 de milioane impozit anual.Plus 5% din prețul mașinii aproape la înmatriculare.E veche schema și dacă îți prinzi urechile te rezolvă unul care face înmatriculări pe BG sau unul mai priceput de fel
dar nu te rupe RCA-ul si vignieta ?
E cu dus- si dus, fara intors.
Tipul nu stie 3 chestii:
1. pretul rovignetei sau cum plm ii zice;
2. pretul RCA;
3. cam ce amenda plateste daca este prins cu pasageri in spate;
Terminati mah cu prostiile cu pretul rovignetei, e 435 de lei pe an pentru vehiculele de transport sub 3.5 tone.
3. Nu scrie clar acolo 4 locuri? Doua in fata. Celelalte doua nu pot fi decat in spate pentru ca „si mai in fata” nu cred ca are scaune.
am vrut sa fac eu un infiniti asa dar daca producatorul nu a oferit optiunea aceasta in nicio tara cand a lansat modelul adica sa il poti cumpara direct autoutilitara, cei de la RAR nu mai omologheaza cum mergea pana acum
„frumos Porsche Cayenne”
really?
În Danemarca se procedează des așa. Mare parte din SUV-uri au bancheta scoasă și sunt încadrate la utilitare. Săracu’ ăsta n-a inventat nimic.
Asa este. Au invadat piata romaneasca Hyundasi Santa Fe 1 si Hyundai Tucson JM(1) care asa sunt, doar cu scaunele fata, masini de posta in Danemarca.
Și în Olanda la fel.
Suma economisită e undeva la 300 euro pe lună.
PFA-urile folosesc aceasta metoda pentru ca în 99%din cazuri sunt mașini de serviciu
„nu stiu cum a reusit” – cand o sa vezi niste oameni de la RAR cu mascatii langa ei, o sa intelegi
A reușit prin intermediul traducătorului ce i-o fi tradus actele pentru înmatriculare
impozit 2200 lei / 400 autoutilitara
asigurare 1260 / 1100 autoutilitara /an
Normal ca este autoutilitara daca transporta bovine si porcine :D. Specii inrudite cu oamenii care in general isi cumpara masini scumpe dar nu au bani sa le intretina.
Oricine reuseste sa evite legal plata taxelor auto din Romania merita aplaudat.
*clap*
cuvantul-cheie fiind „legal”
Din cate stiu, de prin 2012 nu se mai poate face conversia din autoturism in autoutilitara la RAR.
Trebuie sa o importi N1. Asta inseamna ca e adusa de prin Belgia, Italia, aia au inmatriculat o multime de astfel de masini ca autoutilitare pentru a beneficia de impozitele mai mici.
Ca autoutilitara nu mai ai bancheta din spate (locurile 6 – 7, daca exista) si ai un grilaj metalic. Pe unii i-au pus sa inlature si bancheta cu locurile 3 – 4 – 5 iar grilajul sa fie exact la jumatatea usii spate. Oricum, procedura era ciudata rau. Unele RAR-uri faceau intr-un fel, altele in alt fel, altele in alt fel.
Ma batea si pe mine gandul la un Patrol si m-am documentat pe subiect.
a mers, acum nu mai merge, decat daca o aduci direct de afara inscrisa ca autoutilitara…
Cunosc pe coneva cu Scoda Rapid inmatriculata ca N1 (autoutilitara). Masina a fost luata pe firma, prin ceva fonduri guvernamentale (sau europene? – pt firme mici la inceput). Era obligat sa cumpere o autoutilitara.
Masina are doar 4 locuri (lipseste centura de siguranta din mijloc spate). In rest e identica cu un autoturism normal.
E de destul de veche asta. Si din cunostintele mele inca’se poate’ sa omologhezi un autoturism ca autoutilitara.Nu stiu daca trebuiesc unse ceva rotite sau merge si pe ‘uscat’. Daca ma intreaba cineva care rotite trebuiesc unse raspunsul meu e: De la masina . Si pt cei care se intreaba de ce a facut asta? Pt ca (se) poate. Nu a incalcat nici o lege. Intrebarea de 10 puncte e cine e reprezentantul RAR care a considerat ca masina se inscrie in clasa N1 si dupa ce criterii a stabilit asta ?
Eu vad ca in .ro a rezolvat asta nu ca a luat-o asa
Cum au zis si altii mai sus, nu trebuie sa pui plase, sa scoti banchete sau sa omologhezi nimic. Asa a cumparat masina dintr-o tara unde producatorul ofera optiunea asta.
Fiind vorba de Porsche Cayenne, eu as paria ca e masina adusa din Franta. Cautati pe siteurile de profil, si o sa vedeti ca in Franta sunt destule Cayenne inmatriculate ca si utilitara ( N1). Ratiunile sunt cele legate de impozitare , total diferita pt. o utilitara fata de o masina considerata „de lux”. Faptul ca ei nu au mizeria numita ” taxa de mediu : nu inseamna ca nu recurg la subtrefugii de genul acesta, pentru a mai economisi niste bani.
cred ca a mers cu o remorca in spate la ITP si l-au crezut
Respecte pentru Geani, la ITP mergi pe undeva pe sate, 200 de lei si sanatate :))
Pai, daca rabateaza bancheta din spate poate sa care cativa saci cu cartofi la piata… Cu putina imaginatie poti presta si servicii funerare cu ea….
FFS e 2k lei impozitul ptr motor de 3l! Mai adauga pretul mai mare ptr vigneta si rca si dupa ce tragi linie economisesti 1-2 plinuri pe an.
Ideea e insa buna pentru motoare mai mari! Acolo chiar ramai cu mai multi bani. De ex bagi la un ML63 merge de minune! Impozitul in mor normal ar fi fost 9000lei (6208cmc). Il mai bagi si pe gepele si deja ai TOC de Mondeo. :))
Bai saraciilor, bai amaratilor care sunteti, ce va fute pe voi grija ca masina respectiva este sau nu autoutilitara, de ce va bagati ma voi prapaditilor, jegosilor in seama gratuit? V ati gasit voi sa comentati ma? Bai baieti ba , va miros adidasii a pedale de logan, si voi va dati cu parerea? Va futut lumea nevestele, va lăchit copiii de nu stati ma in banca voastra? Firati ai dreacu de muraturi putrezite!
hai că e bine că ai scris corect gramatical, să nu pari retard și dobitoc.
La cat de aberante sunt taxele in RO nu pot decat sa il felicit. Eu o sa prind pensia cu masina mea de 3000 cmc din 2005 pentru care ar trebui sa achit 7000 eur timbru de mediu in cazul in care vreau sa o vand. Sa iti iei masina noua, sa platesti impozit an de an (de 10 x masina de 2000 cmc), sa vrei sa iti iei alta masina dar sa-ti bagi picioarele ca te-a futut statu cu o lege cretina.
Bine ca e fiabila si ma tine de atatia ani.Apropo, ca utilitara timbrul este 317 EUR…
Cum bă șapte mii de euro timbru de mediu, jneboon?
Usor: 3000 cmc euro 3, motorina, 10 ani, 215 CO2/km => 7109 euro:)…
Am văzut un x5. Fără bancheta scoasa fără nimic. Montat grilaj metalic la portbagaj . Declarat ca transporta animale. Ce e drept respectivul e veterinar și chiar face asta ..acum ni știu …
PCR – pile, cunostinte, relatii
Pe langa taxa de drum si RCA-ul care sunt mai scumpe, ITP-ul la autoutilitare se face anual. E amenda pentru pasageri in spate, iar daca se intampla sa fii implicat intr-un accident si ai avut pasageri in spate… e foarte penal. Pana la urma, e ca si cum ai duce pe cineva in portbagaj.
Trust me, am cumparat o autoutilitara (Ford Fiesta) acum 3 ani si nici pana in zi de azi nu am reusit sa o transform in autoturism. De lene, recunosc.
Singurele avantaje au fost taxa de prima inmatriculare si faptul ca masina era destul de noua si ieftina.
Bună ziua. Eu am o mașină care este n1 in acte este adusa din Olanda are toate modificările făcute adică este chiar înălțată are doar doua locuri și nu pot s-o inmatriculez ca și autoutilitara pentru ca nu pot sa demonstrez ca înainte de 2013 a fost autoutilitara. Rușine celor care ne conduc pentru toate situațiile de acest fel.
Bine ca stati aici sa povestiti in loc sa nu iesiti in strada sa va plangeti :)) eu bagam o lege daca nu ai cel putin 3000 de lei/ lunar nu ai voie sa iti cumperi masini ca sunt destui smecheriti cu 900 pe luna care imping la ele dimineata. Dar ce …. mea :)) am masina !
Simplu si eu vreau sa fac acelasi lucru pt un pickup pe care vreau sa il fol in scopul jobului meu, trebuie doar sa ai o grila ce separa habitaclul de orbagaj, mergi la RAR si ti-o omologheaza ca autoutilitara, tu poti avea si G class x5 x6 , cat timp sunt separate si apsagerii nu au cum ajunge in portbagaj, nu au cale directa de acces se trece ca autoutilitara si ITP nu il mai faci la 2 ani il vei face anual, desigur ca poti sa demontezi ulterior grilajul si sa fie o masina normala.
transformarea esti obligat sa o menti 6 luni, dupa care poti revenii la insusirile initiale.
Conditii. Masina sa fie autoutilitara N1 pana in anul 2013, parca luna 09, sa fie transformat in tara sau importat dar cu conditia ca pana la aceasta data sa aveti trecuta in acte modificarea la autoutilitara, dupa aceata data nu se mai iau in considerare. Eu am un ML adus din italia ca N1, facut din fabrica cu 5 locuri, dar cei de la RAR au trecut 4locuri desi cand am incheiat polita RCA la ei in sistem apare cu 5
Atentie la masinile din Danemarca!!!!!! Sunt ruginituri pe roti. Am cautat destule ma refer la Rexton import Danemarca si am avut neplacuta surpriza dupa ce ca erau cu 2 locuri sa imi cada toba de esapament in timpul testarii in parcul auto, tot sasiul sa fie ciuruit de rugina, fara ulei in motor si multe lucruri pe care daca nu esti cu un mecanic vei plange mai tarziu. Am renuntat sa iau Rexton, am mai pus bani si am luat un ML.
Pentru Marius. Incearca prin cel de la care ai achizitionat masina sa iti faca rost de un istoric , fiindca asa a patit cineva din Deva de la care trebuia sa iau un ML, iau cerut un istoric al masinii si acolo a avut trecuta modificarea.
În Irlanda sunt foarte multe jeepuri și chiar suvuri înmatriculate ca autoutilitare și nici măcar nu este nevoie de perete despărțitor!….. Peste tot în lume se poate, numa’ la noi ba! Suntem prea deștepți, de aia merg treburile, așa cum merg….. La noi legile sunt făcute de imperiosi, iar noi ne etichetam cu ele ca și cum ar fi sfinte!….. Vai de capul nostru.