De ce cazierul imaculat în cazul șoferilor de taxi e o idee proastă

Guvernul cere o lege nouă a taximetriei:

Taximetriștii și managerii companiilor de taxi sau care închiriază mașini vor fi obligați să aibă un certificat de cazier judiciar „curat”, care să indice clar și distinct că nu au fost condamnați pentru trafic și consum de droguri, trafic de persoane și alte infracțiuni precum cele contra siguranței pe drumurile publice și patrimoniului. Managerii vor fi obligați să aibă și un document care să ateste că au absolvit liceul, chiar dacă nu au trecut și Bacalaureatul. (sursa)

Ideea lor nu e rea: eliminăm șoferii cu probleme anterioare, pentru că toată lumea se plânge că șoferii de taxi sunt agresivi, needucați, mizerabili și jegoși, și îi luăm după cea mai simplă metodă, cazierul. Și așa se vor mai îndrepta lucrurile.

Cum am mai spus, firmele de taximetrie sunt cam singurele care angajează foști recidiviști. Altă soluție pentru acești oameni este să facă muncă necalificată, fizică, care nu e doar solicitantă, ci e și nepotrivită pentru unii dintre ei.

Mișcarea asta îi împinge practic să se întoarcă la infracțiuni.

Și mai e ceva: e nevoie de reclamații și de concedieri. Doar așa se vor schimba taximetriștii și mașinile jegoase și defecte pe care le conduc. Dacă mâine s-ar face kilometrul 2 lei, mașinile și oamenii ar fi la fel.

 

 

 

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

61 comentarii

  1. Fara suparare, e prima chestie inteligenta pe care ai scris-o in ultimele 2 saptamani.

    00
  2. Liceul neaparat? Pentru? 8 clase inteleg dar liceul la ce rata de analfabetism avem si la cati copii renunta la scoala zilnic e mult.Nu suntem Finlanda iar cei afectati vor fi ori someri ori infractori.Inteligenta miscare, no comment

    00
  3. sunt de acord cu tine ca si recidivistii trebuie sa munceasca, dar nu atunci cand serviciul lor presupune siguranta si integritatea clientului.

    de ce nu ar fi buna o munca fizica pentru ei? sau altfel spus daca ai facut puscarie nu poti sa fii decat sofer…?
    zic doar…

    00
  4. Kilometrul e deja 3,50 lei si taxiurile sunt fix aceleasi Loganuri jegoase conduse de niste patibulari transpirati.

    Au monopolizat fatza Autogarii Militari, asteptand rabdatoare bizonii care sa plateasca (oficial!) 100 de lei pana la Universitate.

    00
    • eh kkt 3,5 lei.

    • S-ar putea sa gresesc, sa fi fost 3,59 :)

      Era prea frig ca sa fac o poza dar cred ca-i gasesti la orice ora, la jumulit „turistii”.

      Oricum, le-am apreciat onestitatea. Înainte vreme tot atat luau pe cursa, dar cu „maimuta” sau cu levieru’.

      00
    • @ivanG confunzi treaba rau de tot. 3,50 lei au probabil 2% din taximetristii din Romania. Cand cobori la autogara pune mana pe telefon si fa comanda prin dispecerat sau aplicatie ca sa nu fii jepcarit.

      00
    • @pono

      Vezi, d-aia trebuie liceul.
      Ca sa intelegi un text cand il citesti. :)

      00
  5. Sper ca cel mult fosti infractori. Daca angajeaza recidivisti ar fi chiar nasol. Nu exista „fost recidivist”. Daca e recidivist, poate recidiva oricand.
    Oricum, ar trebui sa se gaseasca alte joburi pentru astfel de persoane. Nu contest, poate marea majoritate si-a invatat lectia si s-a cumintit, dar nu mi se pare corect ca fosti infractori sa aibe joburi care presupun contact 1 la 1 cu clientul.
    Cu atat mai putin in traficul din ce in ce mai haotic.

    00
    • Da eu sunt taximetrist in Bucuresti lucrez numai pe comenzi rar cand iau clientii din strada in ciuda faptului k avem un tarif de kkt mi-au cerut o suta de acte iti ia cheful de munca eu cred k pe cazierul judiciar arata daca ai avut antecedente anterioare nu ? Pt ce cer cazier taxi cazier auto nu stiu inteleg la 3,5 pe km da dar la 1,39 e bataie de joc asta e traim in …UE

      00
  6. Nici eu nu inteleg de ce pedofilii nu mai pot sa lucreze in gradinite.Altă soluție pentru acești oameni este să facă muncă necalificată, fizică, care nu e doar solicitantă, ci e și nepotrivită pentru unii dintre ei.

    00
  7. Taximetriștii nu-s oameni, toată lumea știe asta. Până și în Brașov fac mizerii, d-apăi prin București.

    Măcar pe aici nu le las bacșiș și nu se supără nimeni.

    00
  8. Meanwhile in partile civilizate ale planetei, daca vrei sa fii sofer de taxi tre sa ai facut cursul asta.

    adica daca nu-l faci nu primesti autorizatie de taximetrist chiar daca esti self employed. Chestii gen customer service, cum sa primesti plata, cum sa te porti cu un client in scaun cu rotile, cum sa planifici o ruta.

    00
    • la noi și ăia fără cazier, cu mai mult decât liceul și de la care crezi că ai putea avea pretenții habar n-au cum să se poarte cu oameni în scaun cu rotile/cu dizabilități.

      00
    • @A
      probabil.
      Ultima data cand am fost in Romania, in 2013, soferul chemat de tanti aia de la Otopeni Arrivals a incercat sa ne tapeasca- a cerut 75 de Euro de la Otopeni la un hotel aproape de Grozavesti.

      00
  9. Cum e la nemți:
    Requirements for special permit:
    The minimum age is 21 years
    Possession of an EU driving license class B (formerly Class 3) and 2 years of driving experience
    Extract from the Central Register of Traffic of the Federal Motor Transport Authority
    Positive medical fitness report
    No serious criminal record in the police clearance certificate
    Good German language skills and a good local knowledge of the streets of ​​Berlin.
    Singura chestie exagerata in propunerea romaneasca, e aia cu liceul. Chiar exagerata.

    00
  10. In Iasi e 1.99 ziua si 2.19 noaptea. Si da, aceleasi jafuri de loganuri.

    00
  11. Lasa-i in pace pe regii soselelor:)). Eu aproape toate fazele penale din soferie le-am vazut efectuate de o masina galbena…

    00
  12. Uite ma de-asta nu e bine in romania. Cum se incearca sa se faca ceva cat de cat normal, apar toti care zic ca nu e bine asa.
    Explica tu carcotel, cum e bine si de ce?

    00
  13. Și dacă se întorc la furaciuni nu ne afectează prea tare fiindcă ghici ce, românii sunt sărăci, așa ca o să fure prin străinătate!

    00
  14. Ar putea fi tractoriști, camionagii, transportatori de animale/legume sau stivuitoriști, macaragii, merchandiseri (adică ăia de pun marfă pe raft în hypermarket), bucătari, paznici, ospătari etc. Mergi tu cu traficanți de carne vie/violatori/criminali/psihopați sau trimiteți nevasta cu ei.

    00
  15. Interesanta virulenta celor ce nu vor soferi de taxi cu cazier. Eu ii pot intelege, insa in acelasi timp as interzice celor cu cazier si sa foloseasca un taxi, pentru ca acel sofer este pus in situatia de a avea in spatele lui un om ce poate fi inamarmat si periculos, pentru ca are cazier, nu?
    Daca vrem o conditie, atunci sa fie de ambele parti.

    00
  16. sau sa se schimbe modul de obtinere al atestatului de taximetrist, ce e acum e o gluma

    00
  17. Relache like this!

    00
  18. paznici, cu cazier? în ce univers paralel? (mă rog, mie mi s-ar părea absurd ca un paznic -păzind orice- să aibă cazier). ospătarii- tot cu oameni lucrează.

    00
  19. @Zoso punem pariu ca pe legea asta statul roman va pierde milioane de euro la CEDO?

    Sa presupunem ca eu am comis in 2004 o infractiune. Am fost 12 ani la inchisoare, mi-am ispasit pedeapsa. Este imoral sa nu ma pot angaja in orice sector vreau eu. Atata timp cat mi-am ispasit pedeapsa.

    00
    • știu, tocmai.

    • Exista legi (legi, nu alte tipuri de acte normative) care spun ca pentru anumite profesii, posturi, etc persoana in cauza nu trebuie sa aiba cazier (pentru anumite tipuri de infractiuni).
      Hai sa nu vedem in CEDO un baubau si totul e discriminare. Ca ma indoiesc ca prin tari cu apa calda se poate angaja in politie unul cu caziez pe talharie, sau ca administrator al unei firme/ofiter bancar unul care a facut falsuri sau mai stiu eu ce.

      00
    • sigur, poate vrei sa te faci si contabil … sau mai bine, manager de firma, ce daca esti un hot/talhar dovedit

      00
    • Dam din colt in colt si nu stim cum sa fim mai PC ca papa.

      00
    • Alții au ajuns primari, e normal.

      00
  20. NOU
    #47

    Se stie! Tata lu’ Zoso a facut puscarie.

    00
  21. Acu mai e inca o chestie apropos de fostii infractori: pe aici, nu sunt eliberati din puscarie asa „gata, poti sa pleci”. Nu stiu cum e in Romania acum, dar in UK daca isi termina unul pedeapsa nu i se da drumul afara imediat. Multi ajung in halfway houses unde sunt in teorie liberi dar au consultari si evaluari psihiatrice,o anumita ora de intors etc. ca sa-i reobisnuiasca sa fie din nou in societate, social workeri care le gasesc locuinta etc, ce doar nu vrei ca ala pe care tocmai l-ai eliberat saptamana trecuta sa se intoarca inapoi maine, nu?

    Acu stiu, toti sunteti cu „ba puscariasi cah”. Sunt si altii, mai ales in US, dar magaria e ca o gramada e oameni au ajuns in puscarie de saracie si/sau prostie. Sa nu uitam ca Romania a cam fost vestul salbatic in ultimii 26 de ani, si statistic vorbind o gramada de oameni s-au cam trezit in puscarie pentru o tampenia sau o bucata de paine. Voi astia breederii stiti cum e cand nu poti sa dai mancare la boraci. Saracia si crima cam merg mana in mana.

    Pai si atunci, il dai pe nea Gheorghe afara din puscaria dupa ce-a facut nu stiu cat c-a furat paine din magazin… el un’se duce?
    daca nu-i dai un ceva mijloc sa-si refaca viata, tot inapoi la puscarie o sa ajunga.

    Si o a treia, care ar putea sa faca lucrurile mai usoare pentru companiile care, cum zice Vali, angajeaza fosti puscariasi.
    Deci, chestia asta exista si se foloseste masiv pe aici, macar de firmele de taxi pe care le folosesc eu.
    Au un app.
    Iti chemi taxiul la telefon sau de pe net si appul iti spune unde e masina, ce tip/culoare/numar si cum il cheama pe sofer, si o poti urmari pe masina aia prin gps pana ajunge la tine. Si inapoi.
    Si pe gps-ul ala-l vede si nea dispecerul la firma.
    Si la sfarsitul calatoriei dupa ce te-ai dat jos din taxi, tre’sa-i lasi lu soferul ala un rating.
    Exact ca Uber, numai ca doar pe o firma de taxi… si probabil ca soferul ala daca stie ca nu poa’ s-o ia prin porumb sau sa pacaleasca pe cineva probabil c-o sa se mai gandeasca de fo 50 de ori inainte sa faca o duma.

    00
  22. Merg destul de des cu taxiul si nu rareori mi s-a intamplat sa dau peste soferi nebuni din varii motive – vorbeau singuri, nu aveau rest si se uitau urat la tine ca sa te duci sa schimbi, conduceau ca niste idioti care nu au pe nimeni acasa, miroseau urat si ei si masinile lor, negociau preturi de 5x mai mari inainte sa te urci in masina, comentau daca e cursa prea scurta, daca nu merge aproape de casa lor, daca nu ii scoate din cartierul nu-stiu-care si tot asa.
    Aproape de fiecare data cand am observat chestii nasoale am sunat la firma de taximetrie si am inregistrat o reclamatie. Rezultatul? Nu s-a intamplat absolut nimic. De cele mai multe ori cei cu care vorbesti la telefon sunt de partea soferului chiar vadit asa, probabil ca dupa ce inchizi, arunca reclamatia intr-o gaura neagra a civilizatiei si gata, next!
    Singurele reclamatii care s-au sfarsit prin penalizare sunt cele pentru intarzieri la client. Sa te fereasca sfantu’ sa ajungi apoi cu respectivul taximetrist care are 3 ore penalizare de statie din cauza apelului tau… sa vezi atunci nervi, fite si impresii.
    Nu se schimba nimic cu reclamatii, companiile vor sa-si ia planul de statie, in rest chiar nu conteaza.

    00
    • In ce an ai fost cu taxiul asta? Eu nu am mai vazut (in Buc) taximetrist care sa negocieze tariful. ?

      00
    • Pai nu mai vb de noi taximetristii si nu mai generalizati eu sunt obligat de firma sa te ast pe tine 5 min dupa ce am ajuns la adresa dar eu daca am intarziat 2 am ore de penalizare daca nu stiti nu mai vorbiti am facut o cursa noaptea cu un client pana la stefanesti iar acolo ma injurat si a scos briceagul la mine nu numai k nu a mai platit dar mi-a si cerut 20 lei k nu are tigari avand cutitul in mana iam dat asta e deci pt ce sa fiu agresat pt 1,39 pe km?

      00
  23. de aia nu se mai face sezonul 2 de la Umbre?

    00
  24. Taximetristii deja comit infractiuni, sunt complici la trafic de droguri, contrabanda, prostitutie, proxenetism, furturi, samd. Daca cineva crede ca un recidivist se face baiat cuminte cand se apuca de taximetrie, ala e naiv.
    Multi dintre ei nu ar trebui sa conduca nici biciclete, cu atat mai putin sa faca transport de pasageri. Am vazut taximetristi cu seringa in parasolar.
    Sa nu mai vorbim de lipsa acuta de respect fata de regulile de circulatie.

    00
  25. Despre ITP la taxi, nimic?!

    00
  26. E un cutit cu 2 lame, dar astfel scapi de cei cu cazier, nu de marile probleme: nesimtire, jeg, tepari, masini cu itp pe hartie!
    E un inceput bun si asta? Sincer nu stiu si tind sa cred ca e doar un bat in roata pentru multi care de fapt sunt seriosi, curati si cu masini in regula!

    00
  27. @Mia – Da. Sa zicem ca am fost puscarias si vreau sa ma fac contabil (nu e cazul, dar sa presupunem ipotetic). Nu inteleg care e problema. Mi-am ispasit pedeapsa data de lege. Deci acum, se prezuma ca sunt nevinovat. Faptul ca am fost condamnat si mi-am ispasit pedeapsa nu imi sterge prezumtia de nevinovatie pe viitor. Nu ma face mai putin uman, mai putin cetatean Roman. Iar constitutia continua sa ma apere.
    ________________
    CODUL MUNCII
    (4) Constituie discriminare indirectă actele şi faptele întemeiate în mod aparent pe alte criterii decât cele prevăzute la alin. (2), dar care produc efectele unei discriminări directe.

    00
  28. Uite sa iti dau un exemplu. Ca sa vezi cat de usor e sa dai cu pietre. Eu am angajat un baiat care sub influenta bauturilor alcoolice s-a dus la un protest in 2002, si a inceput sa faca scandal. De aici, cazier – ultraj contra bunelor moravuri, prima abatere, s-a dat cu suspendare. Am fost reticent, recunosc, si foarte cu garda sus.
    __________
    5 ani mai tarziu, baiatul e un baiat de nota 10, dar a gresit si a platit. Cand un alt angajat fura piese de pe masina firmei, ghici cine s-a prins si a venit sa imi spuna? Cand o alta firma i-a oferit 2000 euro sa imi fure din birou baza de date cu clienti, ghici cine a venit in birou sa imi spuna cine/cand/cum?
    ___________
    @Mia, @A tu nu ai gresit niciodata? Daca iti sare unul in fata pe strada si il calci, cam ai cazier nu? Ca e vatamare corporala din culpa. Asta inseamna ca in viata ta nu poti sa te mai angajezi? Parca sistemul penal era gandit pentru a doua sansa, sanse egale dupa ispasirea pedepsei, egalitate, d-astea. Sau cand ne place democratia si capitalismul sunt OK si cand nu ne convine nu sunt?
    ___________
    In alta ordine de idei, angajez cand vreau pe cine vreau pe banii mei. D-asta se numeste capitalism. Daca vreau sa angajez ca lacatusi, spargatori in serie cu minim 7 antecedente la activ, in timp ce erau imbracati in Mikey Mouse, care si-au ispasit pedeapsa, e dreptul meu. Partea funny? Exista si fonduri europene pentru integrarea lor, si e firesc normal.

    Si oamenii astia sunt la fel de cetateni romani ca si mine si tine. Ah, da, exista si monstrii. Dar exista si multi care au comis-o din prostie, anturaj, idei tampe, bautura si platesc pentru asta toata viata.

    00
  29. Nu cred ca comportamentul taximetristilor e dat de cazier.Atata timp ca firma vrea sa faca profit. Nu ma intelegeti gresit. Asta e scopul oricarei firme. Si la taximetrie profitul e direct proportional cu nr de masini de pe strada. Nu conteaza daca nu sunt in cea mai buna forma(nu am vrut sa zic jegoase). Nu conteaza daca unii dintre soferi sunt mai putin dusi la biserica(de orice relige ar fi ea). Conteaza sa se invarta roata. De fapt conteaza sa se invarta cat mai multe roti.Poate ar trebui ca si la taxi-uri sa se dea o clasificare ca la hoteluri. Mergi cu un taxiu de 5 stele masina e curata , nea soferu’ e simpatic si poate sa faca o conversatie iar muzica de fundal are mai putini decibeli decat in discoteca.Poate ca poti sa alegi tu muzica. Pt asta platesti mai mult. Si la polul opus ar fi cele cu o stea. Adica majoritatea taxiurilor din ziua de azi. Am zis majoritatea si nu toate.Daca esti taximetrist si crezi ca te-am bagat in aceiasi oala nu ma injura. Exact la time ma refeream.
    Altfel nici o firma de taximetrie nu e dispusa sa faca vreo schimbare. Pt ca masinile mai curate si oamenii mai ‘spalati’ costa firma mai mult. Si daca nu aduc mai mult inapoi la firma vorbim de povesti cu zane.

    00
  30. Orice infractor care si-a terminat pedeapsa, trebuie reabilitat iar statul trebuie sa-i ajute. Dupa cum vad, statul este primul care-i respinge. Vai capul lor de parlamentari… Voteaza ziua ce au visat noaptea.

    00
  31. NOU
    #60

    Buna ziua, am si eu intrebare, sunt sofer taxi de 10 ani si in urma xc u 3 ani am avut o problema cu un individ la dare de mita, dar politaiul de la noi df in oras ma pus sa l du pe respectivul la un restaurant, acesa a lasat bani in taxi, dupa care, am plecat in restaurant acolo a venit politia cu dicot si care mai ierau su mau bagat si pe mine ca complice la darea d mita am primit 2 ani cu suspendare, anul acesta mi a expirat atestatul taxi, cand mam dus sa l prelungesc, surpriza ramasesem fara munca ca am cazierul patat si nu mai pot face atestat, este corect asa ceva?? Eu acum ce as putea face in situaţia asta????

    00
  32. ai cazier????nu poti fii taximetrist,dar….poti fi presedinte la camera de deputati sau senatori!!!!!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.