Un tip de la PNL propune o lege care spune că mașinile trebuie să lase doi metri până la zid, ca să aibă loc pietonii să circule. Vlad și Dan scriu că deja există două legi care reglementează asta, dar ele nu sunt aplicate pentru că e aiurea să angajezi niște meter maids care sa se ocupe cu asta. Plus că ridicările de mașini sunt ilegale.
Dar există soluții rapide și simple. Trei dintre ele mai jos:
Ridicarea epavelor
Bucureștiul e un cimitir al mașinilor, zeci de rable ocupă de ani buni locuri de parcare. Le recunoașteți ușor după cauciucurile putrezite, geamurile sparte și prelatele pline de praf.
Ridicarea lor ar degaja terenul. Un formular online prin care să reclami asta, apare un utilaj și un cetățean, se verifică starea, se fac poze și se ridică. Dacă cetățeanul crede că a fost o greșeală, și-o poate recupera. Dar de cele mai multe ori, se bucură că nu mai are grija aruncării ei la gunoi.
Parcarea în spic
Sunt zeci de străzi unde mașinile se pot parca în spic, încăpând astfel 5 mașini pe locul a 3, dar trebuie cineva să vadă soluția asta și apoi altcineva să o aplice.
Și cum responsabilii cu asta nu sunt de găsit, rămâne așa.
Parcări etajate între blocuri
Au fost 6 montate în drumul taberei, au funcționat brici câteva luni, după care s-a schimbat stăpânirea și au fost lăsate de izbeliște. 100 lei abonamentul lunar nu e așa mult pentru parcare asigurată. Serios că nu e. Și dacă poți pune 12 mașini pe locul a 3, e și mai bine.
“masini și trotuar” via shutterstock
parcarile in spic sunt bune in momentul in care sunt gandite pentru masini si nu pentru profit
in bucuresti am vazut prin zona dristor in decurs de 1 an schimbarea unor borduri cu altele la parcarile in spic ( atentie fiecare masina era inconjurata de borduri D:)
am gasit cateva poze similare dar sunt din alta zona, aici se vede ca este favorizat profitul ( la x ani schimbi borduri la greu… )
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=16&t=1904&start=322
in tineretului uneori imi vine sa merg cu surubelnita dupa mine.
Dupa ce ca avem putine locuri de parcare vezi nesimtiti care ocupa doua locuri cu o singura masina.
motivele probabil sunt doua;
– ma doare in pendula, de ce sa ma chinui sa parchez corect
– bag pendula, ala o sa vina sa imi zgarie masina.
Nu mai vorbesc ca in spate e o curte interna intre blocuri unde o parcare banala pe 3-5 nivele ar rezolva toata problema.
Aparent ai dreptate. Insa am asistat la urmatorul fenomen: Intre Gigel parcat prost si Ionel parcat si mai prost e loc de o singura masina. O parchezi, n-ai de ales. Gigel si Ionel pleaca, tu ramai de parca ti-a cumparat mamica ta parcare. In realitate….
Stiu si iti inteleg frustrarea. Unora pur si simplu nu le pasa. Dar cum ii deosebesti?
in tineretului is spicuri intre copaci. 2 masini. Nedesenate, evident.
E cam greu sa le gasesti scuze: erau prost asezati copacii
inteleg si ce zici tu
2 situatii:
1. https://www.google.ro/maps/@44.4179061,26.1601092,96m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3 loc sa faci una cu 2 etaje si sa nu mai fie aglomerat pe stradutele adiacente parcului (acea parcare este facuta acum 8-9 ani)
2. deci se poate https://www.google.ro/maps/@44.4149548,26.1617074,96m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3 si doar la cateva sute de metrii
Parcările tip carusel din Dr. Taberei funcționează excelent. Păcat că nu s-a extins proiectul și în alte zone. Cei care au mașini mai scumpe au cumpărat rapid un loc de parcare protejat.
Din pacare nu respecta directiva de masini si majoritatea normativelor de securitate.
informatie: o instalatie care nu respecta directiva de masini nu poate fi montata si iscirizata in Romania. ( in mod normal)
Sunt curios de gradul de ocupare al noii parcari de la spitalul Militar, in perioada sarbatorilor.
Cel putin eu am parcat acolo de Craciun. Era goala, desi strada era plina de masini parcate alandala.
undeva in zona mosilor-obor s-a vrut mai demult sa se faca intre niste blocuri o parcare de genul celor de care zici din Militari si au sarit toti locatarii din blocurile din jur ca o sa le ia privelistea si s-a renuntat….
Au dreptate…
Si in loc de parcare etajata s-a facut alt bloc?
nu, este un loc verde abandonat de vreo 20 de ani unde sunt parcate masini printe balarii….
E vorba de un bloc cu mai multe scari in forma de U , destul de mare, dar oricum privelistea era compus din rufele vecinului de peste drum ….
Ridicarea epavelor – nu-si permite nimeni luxul de a fi dat in judecata de proprietar.
Parcarea în spic – sunt prea multe institutii implicate, politie, administratie drumuri, firma care se ocupa de sectorul de drum.
Parcări etajate între blocuri – eram la Ikea si am vazut masini parcate pe trotuarul de langa magazin (h=20cm) doar ca sa fie ei mot langa intrare. Locuri libere cate vrei, dar nu asa aproape de intrare.
Il vezi tu pe ala platind 100 lei /luna pentru locul de parcare?
O natiune atinge un nivel de civilizatie intr-un numar de ani. Romania a reusit pentru prima oara in 90 de ani (1848-1938). Sa speram ca va dura mai putin acum.
Pentru ridicarea epavelor exista cadru legal: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=36596 . Trebuie doar cineva sa vrea sa aplice legea. Iar daca nu se sesizeaza nimeni din oficiu, o plangere la politia locala rezolva problema. Dar iarasi, sa ni se dea, sa ni se faca, noi sa nu facem nimic
Ridicat epave si proprietari idioti: Somatie 30 de zile sa o mute si daca nu, pa.
Ikea – lipseste elementul motivational: nijte amenda ceva. dar ar scadea vanzarile de qiufteale. aman-aman..,.
amenzi. amenzi. amenzi. amenzi. amenzi. bani. bani. bani. cuminte. cuminte.
repetati dupa mine.
Parcarile alea verticale „Smart Parking” sunt bune doar pentru PR.
Ocupa doar 2 locuri de parcare normala si, pentru suma modica de 180.000 euro, apar 12 locuri de parcare. Apoi urmeaza costurile de exploatare. Aia 100 de lei / luna sunt doar asa ca sa para mai scum decat cei 60 lei / an la locurile de parcare normale. De banii astia se pot face parcari subterane sau supraetajate.
Initiativa mi se pare inca o idee proasta a unui ales retardat. Trotuarele sunt pentru oameni, nu masini. Nu am nimic impotriva ingustarii lor pana la 2 metri, dar trebuie sa fie clar ca masinile nu au ce cauta trotuar.
„Nu am nimic impotriva ingustarii lor pana la 2 metri” – as zice largirea lor pana la 2m
De acord si cu largirea pana la 2 metri.
Totusi, intre un trotuar de 5 metri pe unde se plimba masini si unul de 2 metri fara, il prefer pe cel mai ingust.
Doua situatii:
1. Brasov zona Berzei-Poienelor, masini full parcate peste tot, versus zeci de hectare de teren viran in zona stadion ICIM – Fosta Prefa ale lui Niculae cit or mai fi. Chiar nu se poate lua o bucata de teren de la asta si sa se faca parcare subterana/supraterana ?
2. Bucuresti Titulescu zona podului, in spatele blocurilor dezastru de masini versus parcare etajata sub pod chiar la baza, goala si incuiata.
„Bucureștiul e un cimitir al mașinilor, zeci de rable ocupă de ani buni locuri de parcare. Le recunoașteți ușor după cauciucurile putrezite, geamurile sparte și prelatele pline de praf.
Ridicarea lor ar degaja terenul. Un formular online prin care să reclami asta, apare un utilaj și un cetățean, se verifică starea, se fac poze și se ridică. Dacă cetățeanul crede că a fost o greșeală, și-o poate recupera. Dar de cele mai multe ori, se bucură că nu mai are grija aruncării ei la gunoi.”
Sefu, in Ploiesti am facut sesizari peste sesizari. Se trag toti pe cur, cum ca nu e responsabilitatea lor. Unde reclam mai departe pe cei care ar trebui sa se ocupe dar nu o fac?
Boss, vezi aici:
Compartimentul Blocari-Ridicari face parte din aceasta directie, scrie la seful de directie. Cu adresa exacta, coordonate GPS si poza.
Mie mi-a reusit
@miluch – am scris, cu cc la Primar si la politia locala. Rezultat: epavele sunt tot acolo, iar in plus, legea care interzicea vehiculelor de peste 1.5 tone sa parcheze intre blocuri a fost modificata prin ridicarea limitei la 3.5 tone.
i-auzi, ia:
„Din dispoziţia Primarului Rareş Mănescu, în zilele de 18 şi 19.06.2015, inspectorii Primăriei Sectorului 6, împreună cu echipe formate din reprezentanţi ai Direcţiei Generale de Poliţie Locală Sector 6, ai Brigăzii de Poliţie Rutieră şi ai Administraţiei Domeniului Public şi Dezvoltării Urbane, au ridicat zece autovehicule abandonate de proprietari pe domeniul public.”
Rares da? Zece autovehicule.
Langa casa este un Mega Image (evident).
Accesul pietonilor se face pe niste trepte late de vreo 3 metri. Este singura cale de acces pentru pietoni.
Langa magazin, Mega Image a pus la dispozitie o parcare pentru aproximativ 15-20 locuri. Evident, gratuita. Cu cale de acces separata. Care INTOTDEAUNA este goala.
Pentru ca ghici unde prefera sa parcheze toti soferii? Evident, FIX IN FATA scarilor pentru pietoni.
(Si cand le mai atrag atentia dragut, o baga pe aia cu „Hai, coane, ca am de luat doar 2 kg de mandarine, 4 kg de piersici, hartie igienica, apa, cascaval, avocado, carne. Dureaza maxim 20 secunde”. Yeah, right…) :))
Și sa se anuleze mizeria de „loc plătit adp 6…whatever „adică de ce sa nu utilizam la maxim spatiile libere? Sa se dea parking permits pentru rezidenți pe intervale orare, zone etc. Cum ar fi?
Ar fi fain, daca vii de la lucru la 6 si ala care a parcat cat erai tu la lucru nu a plecat inca pentru ca mai are de dat la buci sau asa ceva :))
Mai nasol e să-i zică chiar soția ta că e liber locul de parcare, că tu ești la lucru.
Da, sa iasa Legea. Merge si se face propaganda la stiri 2-3 saptamani si apoi se uita tot, pentru ca vine problema cainilor maidanezi si iar avem 2-3 saptamani propaganda si apoi reincepem cu problema trotuarelor si a parcarilor.
Mi-am adus aminte ca in Bucuresti exista ceva numit parcagiu si m-am oprit din citit ca e inutil.
du-te mă, unde visezi tu parcare cu abonament la bloc. uiţi de dreptul fundamental al românului de a avea parcare gratuită la bloc, că doar e blocul lui, apartamentul lui, maşina lui.
Ca locuitor la oras si cu actualele mele nevoi de deplasare nu simt nevoia de a achizitiona o masina. In oras nu prea am la ce o folosi, pentru ca e aglomeratie si as pierde timp si bani, iar in rest am atat de putin timp liber incat numarul de deplasari cu masina in afara orasului este foarte mic intr-un an… Gandesc eu gresit? Oare cot la cot cu solutiile pentru eliberarea trotuarelor nu ar trebui sa se deruleze solutii de descurajare a folosirii autoturismului in orase? Evident, in acelasi timp derulandu-se niste programe de modernizare si eficientizare a transportului in comun, plus incurajarea mersului cu bicicleta, pe jos sau cu metroul. Singurele rezultate pozitive in dezvoltare sunt acelea venite in urma unor abordari de tip integrat, care sa se faca prin coordonarea si colaborarea mai multor institutii. Dar FEREASCA DUMNEZO sa se faca asa ceva.
Du-te bre de-aici cu parcarea etajată! Nu parchează nici naiba, românul e o ființă comodă, vrea parcare în buza covrigăriei.
Coresi are o parcare imensă, însă tot se găsesc câțiva să parcheze în stația de autobuz. Pentru că pot și pentru că au o lene grozavă să-și care fundul până în parcare.
D’aia nu exista niciun loc liber in SMART PARKING-urile din Sector 6, ca nu intereseaza pe nimeni? E bataie pe ele!
Am văzut în Sinaia și prin alte țări : sens unic și parcare cu plată în diagonală pe dreapta. Riveranii parchează în curte sau în poartă sau au permise speciale.
Prin noiembrie a apărut o aplicație numită Civic Alert ), al cărei scop declarat este să ajute la raportarea către autorități a oricărei probleme administrative în trei pași:
1. fotografie,
2. geo-localizare automată, pentru a înregistra adresa, și
3. selectarea categoriei în care se încadrează problema semnalată.
NU știu exact cum se face comunicarea între aplicație și autorități, dar am de gând s-o încerc.
Știri despre:
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/lumea-digitala/civic-alert-o-aplicatie-de-mobil-pentru-sesizari-reclamatii-petitii-sau-initiative-civice-460270
sau
https://playtech.ro/2015/civic-alert-aplicatia-de-mobil-pentru-sesizari-reclamatii-petitii-sau-initiative-civice/
N.
Pe pantelimon s-a taiat din trotuare si tot degeaba. E mai aglomerat ca inainte. Portiunea dintre chisinau si morarilor, in dreptul magazinelor de mobila, are fiecare loc de parcare inconjurat de borduri plus spatiu verde sa mai bagi doua masini. De la granitul la morarilor au defrisat tot, mai departe s-au gandit sa faca mai mult spatiu verde. Iar caracrea aia cu stropi facuta pe linia de tramvai blocheaza si mai rau traficul.
La mine, intre blocuri e inghesuiala maxima, ar trebui parcari etajate insa jegul de Ontanu nu face nimic daca nu are de profitat personal din asta iar etnia din zona nu ar plati. Sa nu mai vorbim de individ care are casa cu curte si tine doua masini afara.
Sa vorbim un pic si de centru, parcarea de la Universitate are intrarea pe o straduta ingusta, in loc sa o fi facut din bulevard. Ca sa ajungi in parcare trebuie intai sa stai o ora la coada, pe stradutele ocupate de masini.
Problema este ca bucurestenilor le este mai comod sa tranteasca masina in mijlocul soselei, decat sa faca demersuri pentru asigurarea parcarii.
sunt de acord cu tine Stimate domn. As mai adauga una. Stiu ca unii o sa ma injure si admit asta. Asta e parerea mea si eu cred ca ar functiona. Cred ca treaba asta ar trebuii sa cada pe umerii politiei comunitare. Un telefon cu o camera decenta si acces la internet+un carnet de amenzi autoadezive. Trece dl politist pe langa masina mea( de cocalar cu curu gras care mi-e mie lene sa merg pe jos) o vede , spune o rugaciune (sau un cantec de leagan ori un citat din Las Fierbinti), trage o poza (pe care se imprima data ora si pozitia gps) apoi completeaza frumos amenda o lipeste pe parbriz si isi vede de treaba. Poza ajunge intr-o baza de de date si de acolo la propietarul auto.Daca vrem sa usuram munca d-lui agent poate etichetele autoadezive sunt printate si au o serie unica,serie ce trebuie adaugata informatiilor ce vor fi printate pe fotografie.Si poate ca la nivel de primarie se stabileste cuantumul amenzilor diferit in functie de zona (poate si ora) la care ai blocat. Informatia poate fi afisata in locul semnelor de ridicat masina sa stie gibonul la ce se inhama.Iar cu masinile inmatriculate in alte state la alti propietari am mai spus : Ar trebui facuta o baza de date cu utilizatori acestor masini.Ai masina care nu e pe numele tau. Mergi la politie si dai o declaratie ca BMW -ul negru pisicuta(am luat o marca la intamplare) inmatriculat la varul tau din bg e la tine. Astia de la politie iti da o hartiuta pe care tu esti obligat sa o prezinti celor de la rutiera. Te prinde fara hartiuta iti fute o amenda si te baga ei in baza de date.Da stiu sunt nebun. E mai simplu sa cumparam camioane apoi sa inchiriem un spatiu la marginea orasului. Si cum primaria nu are bani de investitia asta mai bine dam contractul unei firme. Care ,ce crezi, vrea sa faca si profit.
complici foarte tare o procedură simplă. foarte foarte tare.
Cea mai eficienta metoda pentru degajarea trotuarelor sunt stalpii de beton din metru in metru cum sunt bilele alea din Romana sau stalpii de pe Calea Victoriei. Aia din teava nu duc mai mult de 2 ani si daca se rupe unul sau doi e suficient sa se poata intra cu masina pe trotuar.
Ar mai fi o solutie dar e dificil de pus in practica din cauza birocratiei si a sacrificiului de capital politic, la inmatriculare sau la plata impozitului anual sa fii obligat sa faci dovada ca ai loc de parcare, fie in curte sau inchiriat de la primarie. Daca tu ai un domiciliu si masina trebuie sa aibe unul.
Complementar, sa se gaseasca o solutie legala pentru ridicarea masinilor parcate ilegal sau abuziv. Degeaba am loc platit daca vine Jenel si isi lasa bulgaroaica pe locul meu cu „scuze” si numar de telefon in geam.
Si in final AMENZI! AMENZI cat china!
Simplu. Iti iei o platforma si o tragi dupa tine de fiecaredata cand vrei sa parchezi.
Un test elementar de IQ odată cu examenul de permis auto ar rezolva problema parcărilor. Și a traficului.
Din țara în care stau:
– înmatricularea se plătește anual. Așa rezolvi problema mașinilor abandonate
– permisul se plătește anual.
– mașinile se ridică doar în situații excepționale. E prea scump. Se lasă amenda în geam. Nu o plătești, permis suspendat și ești liber. Nu mai poți să vinzi mașina, nu mai poți să mergi cu ea. Pentru ca poliția are camere care scanează plăcile de înmatriculare în trafic. Si dacă te prind, dincolo de faptul ca e penal, asigurarea se duce în cer următorii ani
– arsul la buzunar e cea mai eficientă formă de educație (pentru adulți)
100 ron pe luna in drumul taberei sunt bani multi.
nu și pentru un loc de parcare asigurat.
Nu si pentru cineva care in mod teoretic isi „permite” o masina.
In Bucuresti, e greu sa convingi un sofer ca „permis” masina inseamna mai mult decat banii de achizitie si benzina lunara.
Sunt bune primele 3 a lui Zoso, m-am gandit si eu la ele.
4. interzis prin lege ca locurile virane sau cu cladiri vechi demolabile pe care acum primariile le vand la mall-uri si supermarketuri, sau orice alt fel de organizatie privata care vrea sa faca profit.
supermarketurile si mall-urile la periferie.
5. demolate blocurile vechi cu bulina rosie si reconstruite la periferie. in locul lor parcari supraetajate sau largit strazi.
6) demolate blocuri sau case fara autorizatie de constructie.
la fel cum sunt fonduri pt expropieri si constructii de autostrazi ar trebui sa se aloce fonduri pt expropieri din blocuri, demolarea lor si reconstruire la periferie.
––––-
Alo domnul Iohannis „Romania lucrului bine facut” si guvernul sau … ati bagat la cap? Daca nu atunci uitati-va ce facea Germania in anii 70-80, cum au ei strazi pe care se poate circula decent prin orase si noi n-avem. Nu cumva au demolat niste locuinte de prin centru oraselor?