Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. Prima blonda… are link-ul stricat… mama ei…

    00
  2. E amuzanta stirea cu Lidl. E amuzant si sa vezi ca oamenii inca nu pricep ca pretul nu reflecta neaparat valoarea produsului, ci e influentat de o groaza de factori (dintre care cel mai important e cat sunt dispusi oamenii sa scoata din buzunar pentru un anume produs). Polonezul (si cot la cot cu el, toata sufarea internautica romaneasca) se oftica pe Lidl pentru ca Lidl vinde cartofi mai scumpi in Romania decat in Polonia. Pai daca pretul cartofilor pe piata din Romania e mai mare decat in Polonia, atunci si Lidl o sa vanda la pretul pietei din Romania, ca doar scopul lor e sa faca bani, nu acte caritabile.

    00
    • Lăsând la o parte faptul că acei cartofi s-ar putea să fie polonezi, deci costuri mici de transport în Polonia, costuri ceva mai mari în România.
      Dar noah, nu poți să ai pretenția ca tot românu să înțeleagă cum funcționează un business, altfel cu toții ar fi patroni de succes, nu doar patroni :)))

      00
  3. Faza cu Lidl are care prețuri mai scumpe la noi (termen relativ) este o românească tradițională.

    În Africa, toate sunt mai scumpe decât în Europa pentru că ăia au infrastructura mai proastă. și nu mă refer doar la drumuri și căi ferate, ci la infrastructura statului în general, de la drum la audit financiar.

    Asta este, politizarea funcțiilor publice, adică prostia, se plătește.

    00
    • Robintel, m-am uitat peste articolul tau, dar bati campii rau de tot. Explica-mi tu cum pretul la raft ar fi mai mic daca am avea autostrazi. Partea cu securistii e cam hilara. Stii cat dureaza un transfer de bani in UE ? Daca nu, de ce ai scris prostii ? Ce legatura are rulajul de marfa cu sistematizarea oraselor ? Chiar nu inteleg de ce scrii ceva fara sa cunosti domeniul.

      00
    • @mIKE

      1. Explica-mi tu cum pretul la raft ar fi mai mic daca am avea autostrazi. E simplu, mă și mir că nu înțelegi și singur: prețul de transport ar scădea, iar cantitatea de marfă transportabilă ar crește. Mai multă marfă, mai mic prețul.

      2. Partea cu securistii e cam hilara. Serios? asta spui acum, că încă n-a izbucnit în Cluj scandalul pe această temă, cu terenurile de sub Kaufland și Lidl. Mai ai nițică răbdare.

      3. Stii cat dureaza un transfer de bani in UE ? Până la 7 zile, în funcție de bancă, și până la 1,5% din valoarea tranzacției, comision.

      4. Ce legatura are rulajul de marfa cu sistematizarea oraselor ? E simplu, e mai ușor să rulezi marfă, atunci când orașul este sistematizat: cumperi și vinzi mai repede. Dacă ai tăi clienți n-au cum să ajungă la magazin,. au au cum, însă greoi, dacă ai restricții de tonaj sau de orar în localitate ți-e mai greu să aduci marfa. Să mai continui?

      5. Chiar nu inteleg de ce scrii ceva fara sa cunosti domeniul. Uite, eu am lucrat în domeniul distribuției. Tu?

      00
    • @Robintel

      1. Cum ar scadea pretul de transport daca ar fi autostrazi ? Consum mai mic ? Nu prea cred, deoarce la o viteza de 80 km/h consumul e mai mic decat la o viteza de 110 km/h. Timpul de transport mai scurt? Da, dar nu vad cum ar fi mai ieftin un produs daca TIR-ul ajunge cu cateva ore mai devreme. Taxa de autostrada? Da, dar asta ar creste costul transportului, nu l-ar scadea.

      2. Nu stiu despre ce caz vorbesti, dar sa generalizezi cum ca toate terenurile de sub Lidl sunt detinute de securisti si din cauza lor sunt mai scumpi cartofii, e totusi cam exagerata.

      3. Timpul de transfer si comisioanele sunt cam la fel in toate tarile din UE.

      4. Daca ai tai clienti nu au cum sa ajunga la magazin sau ajung greoi, atunci e o problema interna si ar cam trebui concediat cel care a hotarat locul de amplasare al magazinului. Restrictiile de tonaj exista in orice tara civilizata.

      00
    • @mIKE

      1. Scade consumul pentru că în loc să străbați țara-n 6 ore, o străbați în 14 sau, dacă este iarnă, 20.
      2. Este de ajuns să vrei să deschizi un supermarket într-un oraș din România, că imediat afli vrute și nevrute și primești autorizație pentru unul dintre cele mai scumpe loturi. Și nu vorbesc din cărți.
      3. Cu câte bănci din UE ai lucrat? Uite, la unele transferuri am avut și 10 zile lucrătoare. În UE.
      4. „Restrictiile de tonaj exista in orice tara civilizata.” Firește, dar acolo ai și alternative. La noi nu prea.

      00
    • @robintel, eu nu inteleg de ce ai tendinta de a exagera si a generaliza. 1. Te rog sa-mi dai un exemplu de ruta, intre Bucuresti si un alt municipiu din tara, care sa dureze 14h.
      2. Ar fi bine si aici daca ai da niste exemple mai concrete.
      3. Am lucrat cu cateva banci, transferul facandu-se in maxim 2 zile. Oricum, nu vad legatura directa intre aceste intarzieri sporadice si pretul la raft.
      4. Ce alternative ai avea in Polonia fata de Romania?

      00
    • @mIKE La primul punct esti amuzant. N-ai condus pe autostrada sau prin Romania cel putin 1000 de km sa iti dai seama de diferenta? Ce mama dracu e atat de greu de priceput? Pe autostrada mergi constant cu 110km/h (si da consuma putin mai mult decat la 80km/h cum spuneai mai sus) iar prin Ro n-ai cum sa mergi constant cu 110km/h si nici cu 80km/h ptr ca sunt curbe, carute, melteni cu bmw, gropi si sate din 10 in 10km rezultand in multe opriri si accelerari adica consum crescut.

      Am condus pana in Italia de 2 ori(vreo 4000km doar acolo in total) si pana in Grecia vara asta din Municipiul Roman (deci am strabatut si tara sa ajung in tarile alea). Iar acum mi-e foarte clar diferenta de consum si timp.

      00
    • @mIKE

      1. Te rog sa-mi dai un exemplu de ruta, intre Bucuresti si un alt municipiu din tara, care sa dureze 14h. Dar de ce București, moșule? Că marfa intră în țară prin Arad.

      Hai să vedem o rută. Marfa intră în țară pe la Arad. În 5 – 6 ore este la Brașov dacă merge brici. De la depozitul central din Brașov, marfa merge la Roman, 6 ore ca popa. Deja s-a depășit programul de lucru al șoferului, mai ai nevoie de un șofer de schimb.

      Revenind, de la Roman, marfa trebuie dusă la Botoșani sau Galați. Tot minim 2 – 3 ore. Cât îți dă?

      Dar, știind că-n Ungaria TIR-urile nu circulă în weekend, cum organizezi transportul? Eventual, dacă ai marfă rapid perisabilă, cum organizezi lanțul logistic?

      Mai mult decât atât, ca să economisești niște bani, aduci mărfuri diverse în aceleași transport. Asta înseamnă că de la centrul național trebuie să distribui marfa către centrele zonale, cât mai repede, și – de acolo – către magazine.

      Dacă tu-ți imaginezi că vine TIR-ul cu marfă unde vrei tu, ești din alt film. Adică, de venit, vine, dar plătești extra de mori. Iar în retail, nu se merită.

      De aceea, de obicei marfa se aranjează pentru magazine într-un singur TIR, când se poate, și vine din Germania/ Polonia direct către magazin. Economisești niște timp, că nu mai treci prin centrele regionale și naționale, dar tot foarte greu este.

      Vrei să mai continui? Timpul ăsta s-ar reduce și mai mult dacă ai avea o autostradă directă către centrul național și, de la centrul național de distribuție, către centrele regionale, să nu mergi ca-n Oltenia cu 60 de Km/h de la ieșirea din Pitești până la Motru sau Drobeta Turnu Severin.

      00
  4. smecher rau ala cu actiunile la VW :)))

    00
  5. Aşa se pierde orice posibilitate de a înţelege ceva în România. Oameni care nu au cunoştinţele necesare dar emit opinii, că doar tre să ai o părere despre toate. Acuma dacă Sabotor va explicat extraordinar cum stă treaba cu preţul, trebuie să apară unul ca robintel să ducă în derizoriu discuţia şi să emane nişte idei fără nici o valoare. Fraţilor dacă nu aţi citit nu emiteţi opinii. Faptul că ai lucrat în distribuţie nu înseamnă că înţelegi ce este un preţ. Preţul are la bază echilibrul între cerere şi ofertă. Dacă găseşti români care să scoată banu pe produsul tău, nu cred că e nimeni idiot să îl vândă mai ieftin.

    00
  6. In romaia nu se cumpara ca’n polonia iar in polonia nu se face profit ca’n romania. Simplu.

    00
  7. NOU
    #20

    apropo de Lidl, nu e prost cine cere, e prost cine da…

    00
  8. Ok, Romania cu Polonia e una, sint diferente mari, nu avem autostrazi. Sa comparam atunci cu UK? Unde lidl are costuri mult mai mari cu salariile (minimul pe economie e vreo 5000 lei), unde chiriile sau ma rog costurile cu imobiliarele sint mult mai mari. Atunci de ce in UK un produs e mai ieftin decit cel din Romania?

    00
    • Și eu mor de curiozitate, mai ales că unele produse acolo erau cu mult mai ieftine decât aici. Aveau, în UK, un fel de șuncă rotundă, la 5 pounds, de mureai încet.

      La noi, ceva asemănător, era de 3- 5 ori mai scump…

      Nu zic, deci, că cei de la Lidl or fi sfinți, au investit niște bani și vor să-și scoată investiția, dar nici noi nu ne ajutăm singuri, să ne fie mai bine, să trăim mai ieftin…

      00
  9. nimic despre meniul react pe FB mobile? ( nu merge pe iphone but merge pe Android)

    00
  10. Legat de acțiuni VW de la maxim de 255 in martie la 92, oricine ar fi sarit pe ele. In 2-4 ani ajung la peste 300. Oricum toti care s-au panicat au vandut si acum e normal ca VW sa primeasca recomandari de cumparare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile