Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
33 comentarii
NOU
#1
poolamea
Io nu inteleg ce pendula mea ii greu sa le stingi daca asa is regulile in avionul lor. Ca nu ii ca si cum nu rezisti cateva ore fara gadgeturi.
Daca iti convine sa le inchizi bine, daca nu iei masina, trenu, vaporu si salut popor
00
NOU
#2
Krantzro
Nu suportă dom’le regulile. Coioşii ăştia şi în caz de probleme cu avionul (aterizare forţată, depresurizare, etc) refuză să-şi pună masca pe bot, vesta pe ei, să strângă centura…
00
NOU
#3
odanbi
Du-te ba in branza. Zboara tu 6 ore saptamanal , 3 dus , trei intors ,sa vedem daca ai pofta sa pierzi timpul ala aiurea uitandu-te in craci. Poate vezi un film poate vrei sa asculti o muzica, poate plm.
Sau zboara un long haul de 10 ore si numara oi.
Si nu mai pune problema cu „rezisti”, ca nu ma platesc ei pe mine sa rezist. Eu ii platesc pe ei , ei sa reziste la chestii absolut normale , dealtfel.
00
NOU
#4
poolamea
pai da coae. tu ii platesti pe ei. ca sa ajungi in 3 ore la 2000 de km. pentru asta au niste reguli. nu iti convine, faci aia 2000 de km in 15 ore.
00
NOU
#5
Sarpele
@odanbi: ‘te-n aripă de norocos!
00
NOU
#6
dufu
2000 de km in 15 ore? Optimistule…
00
NOU
#7
Dr.
@odanbi Ai putea sa citesti . In acest mod nu ai incalca nici o regula pe care ti.o impune cineva si care nu e chiar un calvar si ai mai lectura si altceva inafara de contul tau de linkedin sau cine stie ce stupiditate din ziua de azi. Corporatist mic si fara minte ce esti.
00
NOU
#8
smecherie_cu_ghivent
Mai nou nu mai e probleme asta. Singura cerinta e (cel putin pentru operatori gen KLM, Lufthansa) sa nu operezi laptopuri sau dvd-playere la urcare si coborare – si asta doar din cauza dimensiunilor lor. Tablete, kindle-uri, telefoane se pot folosi non-stop (normal, doar in airplane mode)
00
NOU
#9
cris
La LHA unele zboruri de RO au inregistrat mesajul de oprire deviceuri in romana si daca in engleza si germana iti vorbeste o stewardesa live cu o voce calda cu „please turn off…” inregistrarea in romana e o voce rece de genul „interzisa si pedepsita conform legii”.
Au interzis fumatul, apoi electronicele in curand o sa interzica si pasagerii :))
00
NOU
#12
Dan
N-ar fi o idee rea, in privinta unora.
00
NOU
#13
cristi
:))) ma bucur ca aveti simtul umorului
00
NOU
#14
gogo
te bucuri o piula. mori de oftica.
00
NOU
#15
Pensionarul
se „recomanda” inchiderea dispozitivelor electronice din doua motive:
1. wi-fi-urile in general pot interfera in anumite situatii cu anumite sisteme electronice din avion si
2. nu se doreste ca pasagerii sa fie preocupati cu altceva in timpul decolarii si aterizarii pentru ca atentia lor sa fie focalizata 100% pe ce se intampla in cabina. in caz de ceva sa se poata evacua rapid avionul.
as zice ca pct. 2 e mai important decat pct. 1 acum cand un telefon mobil lasat in fata monitorului nu mai provoaca distorsiuni si zgomot cu cateva secunde inainte sa primesti efectiv apelul cum era acum 10 ani.
00
NOU
#16
Hermin
Exact asa este… nimeni nu este interesat de reguli. Trebuie sa faci asa cum este sris in regula… nu este un lucru atat de greu.
Cred ca riscul ar fi ca galagia din avion sa ajunga sa deranjeze pilotii. Sau eventual sa iasa cu bataie, ca in autobuz. In rest, sunt destui care nu le inchid si asa, nici nu le trec pe airplane. S-a intamplat sa se auda ringtone-ul Nokia in avion, altii se lauda ca nu le-au inchis si nu s-a inamplat nimic. Astia sunt oamenii.
Ca aia care aplauda la aterizare.
00
NOU
#19
Gigi
Da aia care aplauda la aterizare ce au?? E un mod de a felicită echipajul ca si-a făcut bine treaba si n-ai mierlit. Ce-i așa rău in asta??
00
NOU
#20
mihai007
De ce nu aplauda in tren sau autobuz? La fiecare oprire.
00
NOU
#21
Sarpele
@Gigi, tu-ți aplauzi șoferul de taxi când ajungi la destinație? Nu de alta, dar, statistic vorbind, călătoria cu taxiul e mai riscantă.
00
NOU
#22
Po
Gigi, tu aplauzi taximetristul cand ajungi la destinatie? Sau dentistul dupa ce ti-a pus o plomba?
De fapt, pe tine te aplauda cineva la sfarsitul zilei de munca?
00
NOU
#23
Mihaita
Norwegian au free wifi pe toata dureaza zborului,mai putin decolare/aterizare! Deci,se poate!
00
NOU
#24
cineva
Pai buba e atunci la aterizare si decolare, cand poate pilotii aia se bazeaza pe un ILS si alte sisteme . Ca si Qatar-ul iti da voie sa trimiti SMS-uri si chiar sa faci apeluri de voce in timpul zborului,
00
NOU
#25
kmlx
good to know! si in state sunt cateva; parca si virgin/ba pe long haul au wifi
00
NOU
#26
Sarpele
@cineva. Poate au ei celula in avion, ca altfel GSM-ul nu bate pana la 10-12.000m
00
NOU
#27
finch
Nici un device cumparabil din magazin nu poate interfera cu avionica. Nici macar telefoanele mobile. Functionarea transceiverelor mobilelor la 10000 m e insa inutila. Nu pot receptiona in timp util semnalele turnurilor de la sol (care oricum nu emit in sus) pentru logare, pentru ca protocolul de retea nu e facut sa preia mobile ce se deplaseaza cu 900km/h la 10 mii de metri. Ar emite cu putere maxima inutil.
00
NOU
#28
smecherie_cu_ghivent
o multime de parerologi. Nu inteleg despre ce ne plangem aici: daca e vorba de laptop, filme, jocuri, tablete, telefoane, astea se pot folosi mai nou pe toata durata zborului, inclusiv decolare/aterizare (fara laptop la decolare/aterizare din cauza de dimensiune/greutate) INSA sa fie in airplane mode.
Singurul lucru e vorbitul sau datul pe net dar astea nu tin de interferenta cu sistemele avioanelor, ci de ce a explicat mai inainte colegu’, recte conectarea cu antenele terestre.
In concluzie, nu mai e de actualitate.
Frate, nu pricep deloc asta cu interdictie laptop la decolare/aterizare din motivele enumerate de tine (dimensiuni, greutate). Ce puii mei, dupa decolare si permisiune folosire cantareste mai putin sau are dimensiuni mai mici?
Nu spun ca nu ai dreptate, doar ca nu inteleg cum vine asta….
00
NOU
#30
smecherie_cu_ghivent
Se considera ca un „smartfeon” care te loveste in cap nu face asa damage ca un laptop care ar putea sa-ti zboare din brate.
De fapt, instructiunile spun ca, la decolare/aterizare, laptopul trebuie sa fie „securely stored”, adica nu ai voie cu el in brate, chiar daca il tii inchis.
Nu are treaba cu distragerea atentiei pasagerilor pe timpul la decolarii/aterizarii, ca atunci n-ai putea folosi nici tableta/telefon (in airplane mode), sau, mai old-fashion, n-ai avea voie nici sa citesti o revista… Tine doar de greutatea si dimensiunile device-ului…
00
NOU
#31
smecherie_cu_ghivent
Si, cum n-am raspuns complet la intrebare, da, momentele critice, dpdv statistic, sunt la decolare-aterizare, cand se considera ca la o eventuala problema, ii dai vecinului cu laptopul in cap… de aia trebuie sa stai si legat cu centura in scaun…
Dupa ce ajungi sus, statistic, riscul e mai mic, de aia poti si sa stai fara centura, sa te plimbi de colo-colo, sa folosesti un laptop de 4-5 kg si 17″, spre ex.
00
NOU
#32
sfx
Momentele critice sunt decolarea si aterizarea.
Este de preferat fii atent la instructiunile insotitorilor de bord in caz de pericol si nu la filmul sau muzica preferata de „device”. A se vedea aterizarea fortata de pe raul Hudson cand una din insotioare nu a deschis usa spate ptr ca era aproape sub apa si a indrumat pax spre alte iesiri de urgenta. Daca nu ar fi fost auzita ptr ca pax ar fi avut casti in urechi se lasa cu victime.
Si pana la urma este vorba de cateva minute cat decolezi si aterizezi – max 45 adunate cu tot cu „taxi” – putem rezista fara sa suferim „damage-uri” ireparabile departe de Iphone sau Galaxy sau Nokia.
Mai sunt unii care ignora cu desavarsire atentionarile echipajului ref la a sta asezat si cu centura pusa pana la oprirea totala a avionului la locul de debarcare. Nu e de gluma – s-au mai intamplat incidente, ba chiar accidente dupa aterizare in drum spre terminal.
Se calatoreste cu un vehicul trebuie sa te supui unor reguli ptr o durata de timp determinata.
Io nu inteleg ce pendula mea ii greu sa le stingi daca asa is regulile in avionul lor. Ca nu ii ca si cum nu rezisti cateva ore fara gadgeturi.
Daca iti convine sa le inchizi bine, daca nu iei masina, trenu, vaporu si salut popor
Nu suportă dom’le regulile. Coioşii ăştia şi în caz de probleme cu avionul (aterizare forţată, depresurizare, etc) refuză să-şi pună masca pe bot, vesta pe ei, să strângă centura…
Du-te ba in branza. Zboara tu 6 ore saptamanal , 3 dus , trei intors ,sa vedem daca ai pofta sa pierzi timpul ala aiurea uitandu-te in craci. Poate vezi un film poate vrei sa asculti o muzica, poate plm.
Sau zboara un long haul de 10 ore si numara oi.
Si nu mai pune problema cu „rezisti”, ca nu ma platesc ei pe mine sa rezist. Eu ii platesc pe ei , ei sa reziste la chestii absolut normale , dealtfel.
pai da coae. tu ii platesti pe ei. ca sa ajungi in 3 ore la 2000 de km. pentru asta au niste reguli. nu iti convine, faci aia 2000 de km in 15 ore.
@odanbi: ‘te-n aripă de norocos!
2000 de km in 15 ore? Optimistule…
@odanbi Ai putea sa citesti . In acest mod nu ai incalca nici o regula pe care ti.o impune cineva si care nu e chiar un calvar si ai mai lectura si altceva inafara de contul tau de linkedin sau cine stie ce stupiditate din ziua de azi. Corporatist mic si fara minte ce esti.
Mai nou nu mai e probleme asta. Singura cerinta e (cel putin pentru operatori gen KLM, Lufthansa) sa nu operezi laptopuri sau dvd-playere la urcare si coborare – si asta doar din cauza dimensiunilor lor. Tablete, kindle-uri, telefoane se pot folosi non-stop (normal, doar in airplane mode)
La LHA unele zboruri de RO au inregistrat mesajul de oprire deviceuri in romana si daca in engleza si germana iti vorbeste o stewardesa live cu o voce calda cu „please turn off…” inregistrarea in romana e o voce rece de genul „interzisa si pedepsita conform legii”.
https://www.lufthansagroup.com/en/404.html – si asta era anul trecut in primavara….
Au interzis fumatul, apoi electronicele in curand o sa interzica si pasagerii :))
N-ar fi o idee rea, in privinta unora.
:))) ma bucur ca aveti simtul umorului
te bucuri o piula. mori de oftica.
se „recomanda” inchiderea dispozitivelor electronice din doua motive:
1. wi-fi-urile in general pot interfera in anumite situatii cu anumite sisteme electronice din avion si
2. nu se doreste ca pasagerii sa fie preocupati cu altceva in timpul decolarii si aterizarii pentru ca atentia lor sa fie focalizata 100% pe ce se intampla in cabina. in caz de ceva sa se poata evacua rapid avionul.
as zice ca pct. 2 e mai important decat pct. 1 acum cand un telefon mobil lasat in fata monitorului nu mai provoaca distorsiuni si zgomot cu cateva secunde inainte sa primesti efectiv apelul cum era acum 10 ani.
Exact asa este… nimeni nu este interesat de reguli. Trebuie sa faci asa cum este sris in regula… nu este un lucru atat de greu.
Nu te lasa ca cica se interfereaza cu semnalul lor
Cred ca riscul ar fi ca galagia din avion sa ajunga sa deranjeze pilotii. Sau eventual sa iasa cu bataie, ca in autobuz. In rest, sunt destui care nu le inchid si asa, nici nu le trec pe airplane. S-a intamplat sa se auda ringtone-ul Nokia in avion, altii se lauda ca nu le-au inchis si nu s-a inamplat nimic. Astia sunt oamenii.
Ca aia care aplauda la aterizare.
Da aia care aplauda la aterizare ce au?? E un mod de a felicită echipajul ca si-a făcut bine treaba si n-ai mierlit. Ce-i așa rău in asta??
De ce nu aplauda in tren sau autobuz? La fiecare oprire.
@Gigi, tu-ți aplauzi șoferul de taxi când ajungi la destinație? Nu de alta, dar, statistic vorbind, călătoria cu taxiul e mai riscantă.
Gigi, tu aplauzi taximetristul cand ajungi la destinatie? Sau dentistul dupa ce ti-a pus o plomba?
De fapt, pe tine te aplauda cineva la sfarsitul zilei de munca?
Norwegian au free wifi pe toata dureaza zborului,mai putin decolare/aterizare! Deci,se poate!
Pai buba e atunci la aterizare si decolare, cand poate pilotii aia se bazeaza pe un ILS si alte sisteme . Ca si Qatar-ul iti da voie sa trimiti SMS-uri si chiar sa faci apeluri de voce in timpul zborului,
good to know! si in state sunt cateva; parca si virgin/ba pe long haul au wifi
@cineva. Poate au ei celula in avion, ca altfel GSM-ul nu bate pana la 10-12.000m
Nici un device cumparabil din magazin nu poate interfera cu avionica. Nici macar telefoanele mobile. Functionarea transceiverelor mobilelor la 10000 m e insa inutila. Nu pot receptiona in timp util semnalele turnurilor de la sol (care oricum nu emit in sus) pentru logare, pentru ca protocolul de retea nu e facut sa preia mobile ce se deplaseaza cu 900km/h la 10 mii de metri. Ar emite cu putere maxima inutil.
o multime de parerologi. Nu inteleg despre ce ne plangem aici: daca e vorba de laptop, filme, jocuri, tablete, telefoane, astea se pot folosi mai nou pe toata durata zborului, inclusiv decolare/aterizare (fara laptop la decolare/aterizare din cauza de dimensiune/greutate) INSA sa fie in airplane mode.
Singurul lucru e vorbitul sau datul pe net dar astea nu tin de interferenta cu sistemele avioanelor, ci de ce a explicat mai inainte colegu’, recte conectarea cu antenele terestre.
In concluzie, nu mai e de actualitate.
Frate, nu pricep deloc asta cu interdictie laptop la decolare/aterizare din motivele enumerate de tine (dimensiuni, greutate). Ce puii mei, dupa decolare si permisiune folosire cantareste mai putin sau are dimensiuni mai mici?
Nu spun ca nu ai dreptate, doar ca nu inteleg cum vine asta….
Se considera ca un „smartfeon” care te loveste in cap nu face asa damage ca un laptop care ar putea sa-ti zboare din brate.
De fapt, instructiunile spun ca, la decolare/aterizare, laptopul trebuie sa fie „securely stored”, adica nu ai voie cu el in brate, chiar daca il tii inchis.
Nu are treaba cu distragerea atentiei pasagerilor pe timpul la decolarii/aterizarii, ca atunci n-ai putea folosi nici tableta/telefon (in airplane mode), sau, mai old-fashion, n-ai avea voie nici sa citesti o revista… Tine doar de greutatea si dimensiunile device-ului…
Si, cum n-am raspuns complet la intrebare, da, momentele critice, dpdv statistic, sunt la decolare-aterizare, cand se considera ca la o eventuala problema, ii dai vecinului cu laptopul in cap… de aia trebuie sa stai si legat cu centura in scaun…
Dupa ce ajungi sus, statistic, riscul e mai mic, de aia poti si sa stai fara centura, sa te plimbi de colo-colo, sa folosesti un laptop de 4-5 kg si 17″, spre ex.
Momentele critice sunt decolarea si aterizarea.
Este de preferat fii atent la instructiunile insotitorilor de bord in caz de pericol si nu la filmul sau muzica preferata de „device”. A se vedea aterizarea fortata de pe raul Hudson cand una din insotioare nu a deschis usa spate ptr ca era aproape sub apa si a indrumat pax spre alte iesiri de urgenta. Daca nu ar fi fost auzita ptr ca pax ar fi avut casti in urechi se lasa cu victime.
Si pana la urma este vorba de cateva minute cat decolezi si aterizezi – max 45 adunate cu tot cu „taxi” – putem rezista fara sa suferim „damage-uri” ireparabile departe de Iphone sau Galaxy sau Nokia.
Mai sunt unii care ignora cu desavarsire atentionarile echipajului ref la a sta asezat si cu centura pusa pana la oprirea totala a avionului la locul de debarcare. Nu e de gluma – s-au mai intamplat incidente, ba chiar accidente dupa aterizare in drum spre terminal.
Se calatoreste cu un vehicul trebuie sa te supui unor reguli ptr o durata de timp determinata.
Vai cat de buna e tipa …