Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
102 comentarii
NOU
#1
Radu
Nu ii poti interzIce omului sa conduca o masina in alta tara? Are you serious? In Danemarca ai voie 30 de zile cu o masina din alta tara, daca stai mai mult, trebuie sa o inmatriculezi in DK. Si ai kkt belengeru, taxele sunt ~60-80% din valoarea masinii.
Si asta e doar un exemplu.
00
NOU
#2
Mahorcu
Da, si eu stiu de o lege similara in Olanda.
Si vin si intreb: daca locuiesc acolo si tin masina inmatriculata pe o firma din RO, sau pe numele lu tata ?
Si in Elvetia stiu ca sunt oameni care fenteaza taxele exact asa, cu masina inmatriculata pe numele lu taica’su…
Nu fac misto deloc, intreb pt ca nu stiu care este procedura, ce se intampla…
00
NOU
#3
S.
Confirm, fiica mea locuieste in Danemarca (Aarhus) si avut aceeasi problema cu masina cu care a venit din Ro (un Logan). Taxele erau atat de mari ca a preferat sa trimita masina in tara cu un amic si sa cumpere una de-acolo, gata inmatriculata.
00
NOU
#4
Lucian
Daca esti rezident poate sa fie masina inscrisa si pe numele lui Basescu, tot nu ai voie sa o conduci. Turistii, adica cetatenii straini care nu au domiciliu in DK, pot circula fara stres cu masinile inmatriculate in alte tari.
00
NOU
#5
Mahorcu
Urmatoarea intrebare banuiesc ca e evidenta: locuiesc acolo, sunt rezident, dar cand ma opreste politia ii dau buletinul de romania si restul de acte ale masinii.
Now what ?
00
NOU
#6
mihai
încă o întrebare: dacă odată la 30 de zile te duci până la graniță și înapoi?
nu că ar fi cazul meu, dar văd o grămadă de justițiari în timp ce e absolut natural să îți dorești să plătești legal cât mai puține taxe (în special absurde).
00
NOU
#7
drax
te au in baza de data (care chiar functioneaza in alte tari) si daca pot vedea daca ai numar social
plus ca au camere cam pe toate autostrazile si pot verifica data la care a intrat masina in tara
pe de alta parte UE ii tot amendeaza pt. chestia asta doar ca pe ei ii cam doare in pix (amenda de la UE fiind oricum mult mai mica fata de cuantumul taxelor de inmatriculare deci ies pe plus)
00
NOU
#8
drax
a, dar si danezii incearca sa „fenteaze” taxele – isi inmatriculeaza masinile ca autoutilitare (fara scaune in spate si cu paravan)
nu stiu cu cat sunt mai mici taxele dar sigur e diferenta serioasa pt. ca sunt multe astfel de masini pe strada
e amuzant sa vezi X5 sau golf 7 „autoutilitara”
00
NOU
#9
Adi
@Mahorcu. Dacă prinzi control de rutina de la circulație sau primești doar o amenda în trafic e posibil să scapi.
DAR dacă intri în filtru și sunt și cei de la belasting prezenți, nu ai scăpare. Știu ca au tendința să caute numărul mașinii pe camerele din trafic (au baza de date) și începe distracția. Cunosc un polonez fript pentru 1500 și obligat sa înmatriculeze mașina în Olanda.
Până la urmă totul ține de noroc.
Pe lângă unul amendat, circulă alții 100 fără probleme.
00
NOU
#10
Ciprian
@Mahorcu – ca orice tara civilizata din Europa , elvetieni, olandezi, danezi au evidenta popendulatiei electronica. Prezinti buletinul de Romania le rezulta automat ca esti rezident la ei, dupa care te incolonezi frumos la FISC sa platesti mii de euro amenda . Daca cumva ii calci pe coada mai nasol iti fac si o mica reclamatie la autoritatea de imigratie ca ai 2 rezidente . (Buletinul romanesc = rezidenta Romania)
00
NOU
#11
alex
@Mahorcu, vorbim de o tara Europeana, te verifica si apari ca rezident.
@mihai, nu merge. Oricum in 99% din cazuri nu te verifica nimeni cand iesi in Germania.
00
NOU
#12
t2
Problema e destul de simpla.
@Mahorcu: crezi ca ii ia mai mult de 1 minut sa-ti introduca numele in calculator si sa vada ca esti rezident?
@mihai: irelevant, o data ce esti rezident, nu conteaza de cat timp e masina in tara, conteaza de cat timp esti tu rezident.
In general, legile in alte tari sunt facute sa fie aplicate, nu la misto. Daca se gasesc portite, dispar repede.
Sigur, e perfect posibil sa scapi… o vreme… dar avand in vedere amenzile de MULTE MII DE EURO – do you feel lucky, punk?
00
NOU
#13
Lucian
@Mahorcu: in DK iti vine hartie la domiciliu si te pune sa demonstrezi ca masina a fost scoasa din tara. Vecinii aia danezi care iti zambesc si te saluta de cate ori te vad, te reclama ca folosesti masina inmatriculata in alta tara. Si „sectoristul” din zona ta sigur stie totul despre tine. Amenda este doar 100.000 DKK(13400 euro). Te risti?
00
NOU
#14
will
si in austria exista o astfel de lege 6 sau 12 luni poti sta cu o masina inmatriculata in alta tara
00
NOU
#15
tudor
(off-topic)
@Ciprian: „Reclamatie la autoritatea de imigratie ca ai 2 rezidente. (Buletinul romanesc = rezidenta Romania)”
Reclamatie cum ca ce?
Buletinul romanesc atesta domiciliul. Adica o chestiune destul de abstracta. Ma gandesc ca acolo mi-ar trimite statul oridul de incorporare sau alte chestii oficiale. Nici macar chetiile fiscale nu ajung acolo ca pot sa-mi schimb „domiciliul fiscal”.
Resedinta e (sau ar trebui sa fie) o stare de fapt:
Chiar nu vad ce regula sau ce lege incalc daca am contact de chirie deci resedinta in UK si domiciliul in Romania unde mai ajung „din cand in cand”.
Stii tu o lege pe care eu n-o stiu?
L290/2005 Art 26: Domiciliul persoanei fizice este la adresa la care aceasta declară că are locuinţa principală.
00
NOU
#16
Cosmin
Ba ii poti interzice sa eludeze plata taxelor pentru masina.
00
NOU
#17
Dorin
evitarea cat mai multor taxe in tara asta de banane ti se pare ‘eludare’, atata timp cat e legal dpdv juridic?
00
NOU
#18
Cosmin
Eu m-am referit la noua lege.
Da, se poate scoate in afara legii sa folosesti masini inscrise in alte tari pentru o perioada mai mare de x luni.
In momentul ala e ilegal dpdv juridic.
00
NOU
#19
Eugen
Really now? Ia sa vad cum interzici ca romanii sa conduca masini INCHIRIATE de la firme din Bulgaria. Sau masini de serviciu.
00
NOU
#20
Dorin
Daca vine un cetatean din UK si iti da o masina si iti spune sa o folosesti cum doresti tu, doar ca e problema ta sa o intretii (si iti plateste el acolo taxe, asigurare etc), ti s-ar parea corect sa te oblige statul roman sa iti inmatriculezi masina aici?
„Problema …. sînt două … : prima bulgaru’ o iradiază ….”
00
NOU
#23
m
Aferim!
00
NOU
#24
Ionut
ce m as mai bucura sa devina realitate zvonul asta , poate a treia oara e cu noroc.
00
NOU
#25
Florin C.
nu poți interzice omului să conducă o mașină înmatriculată în altă țară.
Poti…sau ar trebui…atata timp cat nu a platit taxele catre tara respectiva: asigurare, rovinieta etc + ar trebui sa fie inregistrat la politie cum ca masina ii apartine
00
NOU
#26
Mihai
De ce trebuie sa ii apartina masina? Rovinieta se poate plati, pentur asigurare exista carte verde. Asadar, unde este problema? (Stiu, 99% nu platesc rovinieta si nu au asigurare valabila, dar asta e alta discutie)
00
NOU
#27
Lucian
Gresit. In Danemarca rezidentii danezi nu au voie sa conduca masini fara o permisiune speciala din partea fiscului. Amenda pentru cei care conduc este de aproximativ 13000 euro, Danemarca fiind membra UE!
00
NOU
#28
Adi
Lucian, la fel e în Olanda. Nu știu cât e amenda dar dacă te prind, nu te iartă.
00
NOU
#29
Mihai
@Lucian si @Adi: Pentru informarea mea m-ar interesa sa stiu in ce consta acea exceptie? Va puteti documenta? Ma refer la cetatenii altor tari care au rezidenta temporara sau permanenta (si au loc de munca) in Olanda si Danemarca. Va multumesc.
00
NOU
#30
Mark 3000
Ah, am descoperit misterul bicicletelor.
00
NOU
#31
Cosminos
Am și eu o întrebare existențială: dacă danezii și olandezii mănâncă un căcat, înseamnă ca e bun și trebuie să mâncăm și noi?
00
NOU
#32
Florin C.
@ mihai sunt curios ce se intampla daca ai masina de bulgaria si te prinde camera de radar….sau faci accident grav si lasi masina acolo si pleci? Cum mai dau de tine?
00
NOU
#33
Perkele
@Cosminos: normal ca nu, dar in cazul asta noi suntem aia care mancam cacatul. Vrei masina de bulgaria, fa-te rezident bulgar (sau cetatean) si schimba-ti rezidenta din Romania intr-una temporara. Esti roman si mergi cu masina in Romania, mi se pare normal sa iti inregistrezi masina in Romania si sa platesti taxe pe ea tot in Romania, atata timp cand nu mergi pe drumul lui tac-tu, mergi pe drumurile publice.
00
NOU
#34
adi
Si in Germania e la fel. De la data stabilirii rezidentei (temporare, permanente; cetatean strain sau german, nu conteaza), ai sase luni sa iti inmatriculezi masina in locul de rezidenta.
Exceptii:
– cetatenii straini care vin la studii pe o perioada de maximum 12 luni
– militari straini si personal angajat in bazele respective (SOFA)
– personal diplomatic
00
NOU
#35
capsunar
Mihai, in Olanda nu exista exceptie. un rezident olandez nu are voie sa conduca masina inmatriculata in alta tara pe perioada mai mare de o luna (asa era cand am venit). cand te prinde prima data, iti da avertisment: ai o luna sa inmatriculezi masina sau sa o scoti din Olanda. cand te prinde a doua oara, iti da amenda + ai de platit taza de drum pe perioada trecuta de la primul avertisment pana in momentul in care te-a prins.
dar, legea iti da voie daca esti expat sa inmatriculezi masina fara a plati taxa de prima inmatriculare.
00
NOU
#36
Gigi
In Olanda, de la data de rezidenta nu ai voie sa conduci pe teritoriul Olandei masina inmatriculata in alta tara . Exceptie se face in urma unei cereri si este valabila 2 saptamani (cat sa ai timp sa o inmatriculezi sau sa dai masina inchiriata inapoi). Nu conteaza a cui e masina, pur si simplu tu, ca rezident, nu ai voie sa conduci o masina inmatriculata in alta tara. Motivul e fix asta – sa nu te sustragi de la plata taxelor. SI daca vrei sa vezi daca e un motiv bun sau nu, compara drumurile din cele 2 tari.
00
NOU
#37
George D.
@Perkele Spui să plătești taxe pentru ea în România.
Mi se pare mai mult decât suficient faptul că plătești Rovinieta.
Rovinieta conform Art. 12 din OG 15/2002 specifică următorul lucru:
”Sumele încasate în urma aplicării tarifelor de utilizare se constituie venit la dispoziţia CNADNR S.A. şi vor fi utilizate în exclusivitate pentru finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale…”.
Pentru ce să plătești alte taxe atâta timp cât aceste taxe nu ajung acolo unde trebuie?
Eu am mașina luată în leasing din UE. Plătesc Rovinieta, taxă pentru locul de parcare, alimentez din România – plătesc accize, îmi repar mașina la service în România – alte taxe plătite statului. Beneficiez de drumuri OK?
Tu, având mașina înscrisă în România, ai vreun avantaj? Merg mașinile de asfaltare înaintea ta și în urmă altele fac gropi la loc?
00
NOU
#38
baxt
Dupa ce rezolvati problema cu masinile inmatriculate in BG, trecem la level 2 „problema soferilor din AG”.
00
NOU
#39
Paul
@baxty: soferi din AG, masini din AG sau soferi cu permis in AG?
Defineste clar ca astia cu AG sunt cam 3 in 1.
00
NOU
#40
baxt
Nush ce sa zic, sunt sofer de AG, conduc masina de AG cu permis luat in AG, dar macar sunt obiectiv
00
NOU
#41
Cristi
Poti. Trebuie doar sa ai coae. Ai si justificare buna. Dar nuuuuu, sa impozitam bacsisul. Aia e problema nationala acum.
00
NOU
#42
Mahorcu
Chestia asta e o cursa continua de-a soarecele si pisica.
Oamenii MEREU vor incerca sa fenteze plata taxelor, iar statele se chinuie si updateaza legislatia ca sa acopere toate gaurile.
00
NOU
#43
Ciocanul
Sa scada taxele astea obscene si sa le aduca la nivelul veniturilor medii si nu o sa se mai chinuie nimeni sa eludeze taxele.
00
NOU
#44
Cosmin
Pentru o masina de om „mediu” de 1,6litri, impozitul e 64 de lei pe an.
Tu cat ai vrea sa fie impozitul?
00
NOU
#45
maniak
problema e la taxa de inmatriculare, nu la impozit anual.
La un 2.0 luat de nou in 2008 din Romania a fost taxa 2000 lei, acum e 4000 lei . In 2009 la aceeasi masina a fost 0 lei iar acum daca vrei sa o vinzi mai dai 4000 lei, ca asa e legea in romania, retroactiva .
Nu mi-as inmatricula masina in BG dar as pleca din tara sa scap de birurile astea de kkt si sa vad la televizor cum fiecare politician a furat de la 20 mil. euro in sus. Din banii mei.
00
NOU
#46
baxt
Cred ca ciocanul se referea totusi la taxele pt inscriere (timbru de mediu etc), de acolo se rupe „filmul” celor care-si doresc o SH si nu au/nu vor sa plateasca si aleg inmatricularea pe BG.
00
NOU
#47
Adi
Sherlock, motivul pentru care își înmatriculează mașinile în bulgaria e nesimtita taxa de prima înmatriculare. Sau de poluare.
Nu îi judec.
Eu doar mă feresc de numerele de Bulgaria
00
NOU
#48
Mahorcu
Nu si daca masina e Euro 3, fabricatie an ~2000, adusa „de afara” ca sa fie omul băiețaș
00
NOU
#49
Mahorcu
Jihadul mare nu e cu impozitul anual, ci cu taxa de inmatriculare. Pe-aia vor s-o eludeze toti care inmatriculeaza „pă bulgari” …
00
NOU
#50
Cosmin
@maniak, pentru aceasi masina „medie” de 1,6 litri taxa de prima inmatriculare e 1580.29 lei.
Bani pe care ii poti recupera prin programul rabla, asta daca dispui de asa ceva.
Acum mie mi se pare corect sa platesti mai mult pentru motor mare si poluant.
Fudulia costa bani.
00
NOU
#51
dorin
Pana la urma solutia aceasta pare ok. Mai corect ar fi probabil sa poti demonstra ca ai folosit peste 50% din timp masina in afara tarii si sa accepte in cazuriile astea inmatricularea in alta tara, dar asta deja e o solutie mai complicata.
00
NOU
#52
Radu
Similar in Elvetia : Use of foreign private vehicles in Switzerland
The temporary use of foreign private vehicles by persons resident in Switzerland is prohibited in principle.
Giani are o vorba: „Moldovencele produc mai mult decat romancele”.Concluziile le trageti voi.
00
NOU
#54
Perkele
plm, poti interzice omului sa conduca masina inregistrata in alta tara, eu stau in Finlanda si aici daca te inregistrezi ca rezident temporar ai voie doar un an sa conduci masina inmatriculata in alta tara. daca esti rezident permanent sau cetatean, ghinion, nu ai voie sa conduci o masina inregistrata in alta tara decat cu proprietarul sau un membru al familiei lui in masina (care normal ca tb sa fie diferit de tine). eu fiind rezident permanent, daca as veni cu masina proprietate personala din Romania, ar trebui sa o inregistrez aici. asta presupune platit taxa de vama care e vreo 20% din pretul de catalog al masinii.
00
NOU
#55
ionut popescu
mi-am cumparat masina si inmatriculat (pe firma) acum aproape sase ani. nu este un „bolid luxos”, doar o masina bine facuta si destul de mare. am platit tot ce mi-a cerut statul roman, inclusiv un impozit de 5,200 de lei pe an. mi-am zis „unde-i lege nu-i tocmeala”, am vrut masina mare si puternica… deh, platesc.
acum vreo trei luni am decis sa imi cumpar masina de la propria mea firma. repet, masina mea, firma mea, inmatriculata in RO de la inceput (io am cumparat-o de la o firma de leasing). fiscul mi-a zis ca ma costa 20,500 de lei. taxa. pentru ca de-aia. normal, in afara de cei 5,200 de lei platiti anual.
am mers in BG, mi-am obtinut rezidenta, mi-am vandut masina mie. am toate actele si verificarile corecte. circul cand am chef, oriunde in europa.
cand bati doar boul care trage… ori crapa ori fuge.
00
NOU
#56
pmk
Cât a durat si costat sa iti faci rezidență in BG ?
00
NOU
#57
ionut popescu
cateva zile, 400 de euro. 900 cu tot cu inmatricularea masinii all inclusive (registru auto, itp, rca). si vreo doua sau trei drumuri pana la Ruse. s-a ocupat un consultant roman care locuieste acolo, un tip foarte ok.
Caz concret: janghina de masina inmatriculata si asigurata in Bulgaria provoaca accident in Bucuresti unde sunt avariate 2 masini parcate regulamentar. Vinovatul da politia in judecata si pana la finalizarea procesului merge bine mersi (doar sa fii prost sa nu beneficiezi de aceasta lacuna din lege). Unul din cei pagubiti merge sa-si recupereze dauna de la asiguratorul bulgar (via BAAR), care dupa 1-2 luni de verificari ajunge la concluzia ca asigurarea nu este valida, deci ciuciu despagubiri. Politia nu stie ca ala are asigurarea falsa, deci pentru ei totul e ok. BAAR ii promite pagubitului ca il despagubesc ei daca vinovatul nu castiga procesul (care poate sa dureze si 2 ani). Chiar si asa, decizia e discutabila daca primeste vreun ban. Iar acest caz nu este unic, sunt multe situatii in care pagubitii raman cu buza umflata si nu primesc nici un ban de la asiguratorii bulgari. Asta nu mi se pare normal! Ramane solutia sa-l dai in judecata direct pe vinovat, dar ala se lauda ca n-ar nici un bun pe numele lui, iar masina pe care o va cumpara (ca aia veche s-a stricat complet in accident) va fi tot o janghina din Bulgaria.
00
NOU
#59
Eugen
Hai ma lesi? Vorba lui Sova, doar o propozitie sa-ti spun: FPVS. Special pentru situatii de astea.
Se poate verifica online (de către oricine!) dacă o anumită mașină de BG are sau nu asigurare valabila sau inspecția făcută. Acum, mi-e greu că eu Gigel cu un PC pot și nu poate Poliția.
Iar ce zici tu acolo se poate întâmpla și cu o mașină cu număr de România.
NOU
#61
Eugen
Pe mine, pe vremea cand conduceam una cu numar de Texas, mi-a verificat agentul de pe smartphoneul lui daca am RCA si carte verde valabile: http://eisoukr.guaranteefund.org/
Dupa aia am aflat ca si ITP-ul bulgaresc se poate verifica online:
Cat am condus TX 65xx XC cred ca am fost printre putinii „fraieri” care erau cu toate actele in ordine, adica ITP facut in Romania si RCA bulgaresc la Interamerican.
00
NOU
#62
Ted
Pai e simplu, condusul cu numere de Bg nu e o infractiune de circulatie ci este o infractiune civila. Te reclama vecinii, instrumenteaza politistul de la sectie si te trimite in judecata…
00
NOU
#63
Mihai
Despre ce vorbești? Nu există „infracțiuni civile” si polițiștii nu „instrumentează” altceva în afară de procese verbale.
00
NOU
#64
miticosul
ba poti. simplu. prin tarile cu mai multa apa calda se face, si se face chiar foarte bine. gen … nu poti conduce o masina inmatriculata in alta tara mai mult de 6 luni decat daca ai contract de munca cu firma care detine masina. atat. contract de munca = taxe, complicaciuni, etc.
trebuie doar sa vrei sa aplici. dar cand tu esti ministrul mediului si conduci o masina inmatriculata in BG, s-ar putea sa nu fii foarte entuziasmat de aplicarea legii.
In Austria ai voie sa conduci masina o luna (cu indulgenta doua, daca demonstrezi ca n-ai avut timp) de cand ti-ai mutat domiciliul aici. Problema e ca aici de fiecare data cand te muti (local sau international) trebuie sa declari autoritatilor acest lucru in termen de 3 zile, in Romania nu stie nimeni nici macar cand ma mut din tara, daramite cand ma mut la o alta adresa. Si atunci cum sa aiba sub control manaria cu inmatricularile in bg si cu limita de 1/3/6 luni? Singura sansa ar fi sa nu fie imputernicirile (ca sunt necesare,sau?) mai vechi de 1/3/6 luni. Asa macar il obliga pe rroman sa fuga la proprietar in bg si ar mai descuraja suedezia.
00
NOU
#67
gaudeamus
Si in romania esti obligat sa anunti cand te muti.
00
NOU
#68
mobutu
O țară în care cetățeanul este cu adevărat liber nu va avea niciodată o asemenea lege prin care să interzică libertăți.
Faptul că țările nordice au implementate o astfel de lege fascistă nu justifică implementarea ei și la noi.
Trebuie (pre)luate doar legile bune, nu cele imbecile. Iar asta se aplică tuturor domeniilor, nu numai cel în discuție.
00
NOU
#69
mobutu
*implementatĂ
*celui
00
NOU
#70
m0fo
Sa vezi ce mult iti pasa de libertate in momentul in care un retard cu 3 clase, cu permis de conducere luat pe spaga si cu o gioarsa de masina din 88 inmatriculata in bg iti loveste copilul pe trecerea de pietoni semaforizata si apoi e de negasit. Si totul pentru ca e retardat si are libertatea sa puna in circulatie un vehicul fara frane. Ba chiar e atat de inconstient incat merge si cu viteza.
00
NOU
#71
Perkele
de ce e fascista? daca esti cetatean sau rezident inseamna ca locuiesti in tara respectiva. de ce sa platesti taxele de drum si inmatriculare in alta tara?
00
NOU
#72
miticosul
Asa e ca pe tine (sau pe o ruda de-a ta) nu a lovit-o niciodata vre-unul cu numere de bulgaria? nu vorbesc de vatamare corporala (apropos, si asta e acoperita de RCA/asigurari) … ci doar s-o freci un pic prin service-uri vre-un an, doi – doar ca sa-ti indrepti un pic tablaria?
00
NOU
#73
Cosminos
Pentru tembelii de mai sus: numerele de Bg nu sunt acelasi lucru cu accidentarea unui copil pe trecere.
Pentru toți deștepții care asociază înmatriculările .bg cu:
-permis de conducere luat pe spaga;
-gioarsa de masina din 88;
-lovit copilul pe trecerea de pietoni semaforizata si apoi fugit de la locul faptei;
-etc registrul sefe.
Ce are sula cu prefectura?
Pentru că știm cu toții că înmatriculările .ro nu pot să facă cele descrise mai sus, nu?
00
NOU
#76
Dan
Eu as interzice inmatricularea masinilor in Bucuresti. Nu de alta, dar greu gasesti vreun bucurestean care sa conduca. As face un bine tarii.
00
NOU
#77
Radu
Sustin initiativa si pentru moldoveni !
00
NOU
#78
Dan
*care sa stie sa conduca
00
NOU
#79
Andrei
Tu fiind ala de pleaca de pe loc cu frana de mana trasa de faci brazda in asfalt.
Campionule!
00
NOU
#80
samE
Au scapat unii discutia cu TR, AB, TL, etc?
00
NOU
#81
Farfanel
Frate, sunt doua categorii de oameni care merg cu masini inmatriculate in Bulgaria: suedejii si meltenii (tarani. golani, smecherasi de 2 parale). Sa ma contrazica cineva daca poate!
00
NOU
#82
m0fo
si oamenii care vor cu ardoare sa aiba masina, dar nu-si permite una decenta. si nici logan. nu intra in nicio categorie din cele enumerate de tine. astia sunt doar… fuduli. sau idioti.
00
NOU
#83
m0fo
*si nici Logan nu vor pentru ca e masina de sarac.
00
NOU
#84
Raul
…..si chivuţa aia de Plumb
00
NOU
#85
test
doar testez
00
NOU
#86
Robert
a vazut cineva vreodata o persoana decenta conducand masina inscrisa pe BG? eu vad numai indieni in BMW-uri ’93
00
NOU
#87
Paul
Nu jignii indienii… Sunt suedeji aia pe care i-ai vazut tu
00
NOU
#88
Cosminos
Știi expresia aia cu calul, drumul lung și grija altuia…
00
NOU
#89
m0fo
Asa, ca fapt divers: bre, n-ar trebui sa ascunzi butoanele de like/dislike cand apare un comentariu care este in curs de aprobare (in mod normal apare doar pentru cel care l-a postat, nu?) ?
00
NOU
#90
mihai007
„masinile pe Bulgaria”. Ce exprimare de bucale…
00
NOU
#91
gigi
Daca esti bulgar si treci prin Romania , sau esti angajat in Romania hai ca mai merge o perioada.
Daca esti un tzaranoi de teleorman coclit care vinee cu masina germana inmatriculata in Germania si il doare in pl de toti atunci ..mori , tu si cu neamul tau .
Uitati-va in tarile civilizate ce reguli se aplica, maimutze primitive muiste cu nr. de Bulgaria !
00
NOU
#92
manu144x
Eu nu înţeleg o treabă care le văd că le scapă multora care au chiulit de la orele de logică.
Ca să nu mă credeţi părtinitor, am 2 plăcuţe româneşti pe maşină, ambele negre, cu adeverinţă de plătitor de impozit local şi adeverinţă de la Finanţe că taxa nu a fost recuperată.
Ce treabă are numărul de înmatriculare din o ţară, cu o infracţiune care se pedepseşte ca atare, indiferent de steagul de pe plăcuţe?
Ce treabă are numărul de bulgaria sau china cu taxele de drumuri?
1. Taxa de drum: Plătită în combustibil + Rovignietă. Statul Feudal Rumân încasează.
2. Taxe de parcare: Plătită oricum local tot timpul.
3. Reparaţiile gioarselor odată la 2-3 săptămâni când mai pică melteanu din ea: se fac tot în Statul Feudal Rumân, deci tot încasează.
4. Asigurătorii? Aşa şi aşa, sunt curios ce firme sunt pe acolo, probabil tot subsidiare ale acelorlaşi multinaţionale care sunt şi aici, deci nu au ce se pierde.
Sunt 2 taxe mari şi late care le pierde statul: cea de înmatriculare (a se citi cea de fraier din moment ce ministrul care a emis-o are maşină înmatriculată în BG) + cea locală, anuală, pe cilindree. Asta este.
Apoi logica bătută în cap cu maşina lovită de o gioarsă cu numere de bulgaria, care nu are asigurare, ce legătură are sula cu prefectura?
Adică faptul că sistemul judiciar feudal românesc în care judele face ce vrea, nu funcţionează, nu are nici o legătură cu numărul de înmatriculare.
Dacă te loveşte unul cu nr. de Austria? Ungaria? Ucraina?
Dacă te loveşte unul cu numere autentice şi bio româneşti dar cu RCA expirat, nu e fix tot una? Dacă nu are asigurare deloc, nu e, din nou, tot o sărăcie?
Rezolvarea ar putea fi simplă:
Sistem judiciar în care să se rezolve clauzele mici rapid, aici pot intra şi accidentele de genul.
Poţi avea numere de China or Japonia, ai lovit, n-ai asigurare, ai fost dat în judecată şi rezolvat în 1 singură înfăţişare, ca în SUA. Într-o oră ai plecat acasă cu ordinul de executare valabil internaţional.
Iar legat de faptul că şoferul bulgăresc fuge de la trecerea de pietoni ale unora de aici şi e de negăsit, dacă e şofer român, cu numere de românia, ce aţi rezolvat? Tot nu se poate dovedi că el a fost la volan dacă a fugit de la locul accidentului fără martori sau probe.
Îmi par extraordinare ideile comuniste ale unora care ar tăia, taxa şi spânzura tot ce mişcă, până când o păţesc ei…atunci dintr-o dată suntem în stat comunist şi încep să #unitisalvam.
Apropo, e plină Ungaria de maşini cu numere de Slovacia de a început Viktor Orban să se închine la icoane ortodoxe româneşti dar n-are ce le face. Sunt pe firmă şi e circulaţie liberă în EU…
La Unguri am înţeles că pe motor de 1.4 e peste 1500 EUR taxa de primă înmatriculare. Mare om, mare caracter.
00
NOU
#93
Florin
@manu144x: Logica ta e corecta DAR uiti niste detalii. Acum se face usor rezidenta pe Bulgaria, dar inainte se inmatricula pe o firma sau pe diversi „baietasi”. Entitati cu care militia noastra colaboreaza greu si procesul de identificare al faptasului este unul greoi.
Apoi cand ai numere straine pe masina apare talentul de zmeu pentru ca radarele nu mai exista, in cel mai rau caz te opreste filtrul – asta daca vrei tu sa opresti, ca daca te stii zmeu suprem si ai ceva cai sub capota pana se dezmeticeste Loganul de mai esti pa! – dar nimeni nu o sa-ti trimita nimic niciodata acasa.
Am un vecin pe care s-a chinuit politia sa-l urmareasca vreo 20km, a parcat in fata casei si a sarit gardul in curte. Au ajuns in cele din urma politistii, s-au uitat la masina parcata si au plecat cu coada intre picioare. Stiau ca e masina lui, erau siguri ca el a condus doar ca fara dovezi prinde hotul, scoate-i ochii!
00
NOU
#94
eu eu si cu mine
bada. poti. verifica legislatia in Finlanda. esti rezident. ai 6 luni la dispizitie sa iti platestivtaxrle si sa inregistrezi masina. nu i faci, se confisca masina. conduci masina cu numere straine. excelent. propietarul trebuie sa fie in masina si daca e mort. nu e propietarul in masina, se confisca masina. deci se poate.
Atat stres pentru a inmatricula o masina doar sa scapam de taxa cea mare pe care o pune statul roman. Prefer sa strang bani sa cumpar o masina de afara care sa aiba cel putin norma de poluare 4, astfel o sa scap de o taxa uriasa de mediu.
00
NOU
#97
je
nu va mai vaitati atit, esti Roman ? fii patriot,corect,cinstit si plateste dari la bugetul Romaniei . Ca din cauza asta nu dam inainte. Vrem sa traim ca in tarile civilizate dar avem apucaturi de maimute.
00
NOU
#98
Parc Auto
Noi am vrea sa traim ca in tarile civilizate dar din pacate se pare ca cei ce ne conduc nu prea vor. Probabil de aia avem cum zici tu ,,apucaturi de maimute”. Nu cred ca este apucatura de maimute sa eviti sa platesti o taxa uriasa pentru o masina care aproape sa o iei pe gratis din alta tara sau sa iti strangi bani pentru una mai scumpa ca sa platesti mai putin… tot in tara platesti taxa care ajunge la bugetul Romaniei ( deci tot platesti dari la stat ). Nu are rost sa facem politica ca ma si dezgusta.
00
NOU
#99
Bruce
Taxele din Romania sunt nesimtite, de aia fug romanii in Bulgaria, de aia isi fac romanii offshore. Subiectul e deschis pentru masinile inscrise in Bulgaria. Da statul roman pierde acum mult mai multi bani din revanzarile de masini.
Hai sa va explic.
Vreau sa imi vand masina si nu am taxa platita. Fac contract de vazare-cumparare cu cel caruia vreau sa o vand, merg si imi radiez masina fiscal, pentru ca am vandut-o. La cel caruia i-am vandut masina ii dau procura pe masina pe 20 de ani, 25 de ron. Si cumparatorul poate sa isi faca ITP, plati asigurare, rovigneta si e perfect legal pentru oricine. Dar panarama abia acum vine. Cumparatorul meu nu mai plateste impozitul pe masina si nici taxa de inmatriculare. Si de fapt masina aia va circula fara sa plateasca cineva impozitul dupa ea. Sa imi spuna si mie cineva cum poate politistu sa verifice daca masina e ok din punct de vedere fiscal..
Asa ca statul roman isi da in continuare cu tesla in c–-e. Pentru ca e nesimtit.
O alta metoda este sa iti faci un offshore, cumperi masina pe firma si o inmatriculezi in Bulgaria. Masinile de firma pot circula nelimitat in Romania far sa aiba numere romanesti. Perfect legal.
Si de cand au bagat taxele astea, eu sunt sigur ca daca ar face cineva vreun calcul, Romania a pierdut enorm de multi bani. Si pierde in continuare.
Sa ne auzim de bine!
00
NOU
#100
Deni
Din cate stiu am intrat in UE sa avem parte de libera circulatie
Dar facem asta selectiv asa cum le convine statelor membre.
Taxele astea mari de inmatriculare sunt puse pentru stimularea economiei si nu are legatura cu poluarea. In loc sa-ti iei una folosita te obliga sa-ti iei una mai noua care nu e intotdeauna mai putin poluanta.
00
NOU
#101
Catalin
Poti interzice conform legilor europene. Legea spune ca poti circula cu masina maxim 6 luni in alta tara apoi trebuie sa nu mai revi alte 6 luni. In alea 6 luni, nu poti imprumuta, inchiria sau lasa pe altcineva sa iti conduca masina in acea tara decat daca este persoana rezidenta in alta tara sau daca te afli si tu in masina in timp ce ala conduce.
Este o lege europeana. Ca nu se aplica este partea a doua.
Singura solutie ar fi ca masina sa fie inmatriculata pe firma in Bulgaria, tu sa fi angajat la acea firma si masina sa fie masina ta de serviciu. In acest caz poti conduce masina mai mult de 6 luni cu conditia ca masina sa fie folosita mai mult in scop de serviciu si mai putin in scop personal, lucru foarte greu de catalogat si dovedit.
Lucrători transfrontalieri independenţi
În calitate de lucrător independent care locuieşte în ţara A şi lucrează în ţara B, aveţi dreptul să folosiţi maşina de serviciu în ţara A, fără să o înmatriculaţi acolo, doar dacă:
maşina a fost cumpărată pe firmă;
o utilizaţi în ţara A în principal în interes de serviciu şi doar rareori în interes personal;
aveţi sediul legal în altă ţară.
Atenţie! Maşina de serviciu trebuie să fi fost cumpărată pe firmă. Dacă aţi achiziţionat-o pe persoană fizică, trebuie să o înmatriculaţi în ţara în care locuiţi.
O masina se radiaza in Bulgaria la fel ca si in Romania. Cu TOATE actele masinii…care in cazul vanzarii catre un roman i se dau acestuia toate actele. Deci ?! Nu se radiaza masina in Bulgaria decat cu actele in original pe care propietarul de drept nu le mai are…asta ca sa stiti
Nu ii poti interzIce omului sa conduca o masina in alta tara? Are you serious? In Danemarca ai voie 30 de zile cu o masina din alta tara, daca stai mai mult, trebuie sa o inmatriculezi in DK. Si ai kkt belengeru, taxele sunt ~60-80% din valoarea masinii.
Si asta e doar un exemplu.
Da, si eu stiu de o lege similara in Olanda.
Si vin si intreb: daca locuiesc acolo si tin masina inmatriculata pe o firma din RO, sau pe numele lu tata ?
Si in Elvetia stiu ca sunt oameni care fenteaza taxele exact asa, cu masina inmatriculata pe numele lu taica’su…
Nu fac misto deloc, intreb pt ca nu stiu care este procedura, ce se intampla…
Confirm, fiica mea locuieste in Danemarca (Aarhus) si avut aceeasi problema cu masina cu care a venit din Ro (un Logan). Taxele erau atat de mari ca a preferat sa trimita masina in tara cu un amic si sa cumpere una de-acolo, gata inmatriculata.
Daca esti rezident poate sa fie masina inscrisa si pe numele lui Basescu, tot nu ai voie sa o conduci. Turistii, adica cetatenii straini care nu au domiciliu in DK, pot circula fara stres cu masinile inmatriculate in alte tari.
Urmatoarea intrebare banuiesc ca e evidenta: locuiesc acolo, sunt rezident, dar cand ma opreste politia ii dau buletinul de romania si restul de acte ale masinii.
Now what ?
încă o întrebare: dacă odată la 30 de zile te duci până la graniță și înapoi?
nu că ar fi cazul meu, dar văd o grămadă de justițiari în timp ce e absolut natural să îți dorești să plătești legal cât mai puține taxe (în special absurde).
te au in baza de data (care chiar functioneaza in alte tari) si daca pot vedea daca ai numar social
plus ca au camere cam pe toate autostrazile si pot verifica data la care a intrat masina in tara
pe de alta parte UE ii tot amendeaza pt. chestia asta doar ca pe ei ii cam doare in pix (amenda de la UE fiind oricum mult mai mica fata de cuantumul taxelor de inmatriculare deci ies pe plus)
a, dar si danezii incearca sa „fenteaze” taxele – isi inmatriculeaza masinile ca autoutilitare (fara scaune in spate si cu paravan)
nu stiu cu cat sunt mai mici taxele dar sigur e diferenta serioasa pt. ca sunt multe astfel de masini pe strada
e amuzant sa vezi X5 sau golf 7 „autoutilitara”
@Mahorcu. Dacă prinzi control de rutina de la circulație sau primești doar o amenda în trafic e posibil să scapi.
DAR dacă intri în filtru și sunt și cei de la belasting prezenți, nu ai scăpare. Știu ca au tendința să caute numărul mașinii pe camerele din trafic (au baza de date) și începe distracția. Cunosc un polonez fript pentru 1500 și obligat sa înmatriculeze mașina în Olanda.
Până la urmă totul ține de noroc.
Pe lângă unul amendat, circulă alții 100 fără probleme.
@Mahorcu – ca orice tara civilizata din Europa , elvetieni, olandezi, danezi au evidenta popendulatiei electronica. Prezinti buletinul de Romania le rezulta automat ca esti rezident la ei, dupa care te incolonezi frumos la FISC sa platesti mii de euro amenda . Daca cumva ii calci pe coada mai nasol iti fac si o mica reclamatie la autoritatea de imigratie ca ai 2 rezidente . (Buletinul romanesc = rezidenta Romania)
@Mahorcu, vorbim de o tara Europeana, te verifica si apari ca rezident.
@mihai, nu merge. Oricum in 99% din cazuri nu te verifica nimeni cand iesi in Germania.
Problema e destul de simpla.
@Mahorcu: crezi ca ii ia mai mult de 1 minut sa-ti introduca numele in calculator si sa vada ca esti rezident?
@mihai: irelevant, o data ce esti rezident, nu conteaza de cat timp e masina in tara, conteaza de cat timp esti tu rezident.
In general, legile in alte tari sunt facute sa fie aplicate, nu la misto. Daca se gasesc portite, dispar repede.
Sigur, e perfect posibil sa scapi… o vreme… dar avand in vedere amenzile de MULTE MII DE EURO – do you feel lucky, punk?
@Mahorcu: in DK iti vine hartie la domiciliu si te pune sa demonstrezi ca masina a fost scoasa din tara. Vecinii aia danezi care iti zambesc si te saluta de cate ori te vad, te reclama ca folosesti masina inmatriculata in alta tara. Si „sectoristul” din zona ta sigur stie totul despre tine. Amenda este doar 100.000 DKK(13400 euro). Te risti?
si in austria exista o astfel de lege 6 sau 12 luni poti sta cu o masina inmatriculata in alta tara
(off-topic)
@Ciprian: „Reclamatie la autoritatea de imigratie ca ai 2 rezidente. (Buletinul romanesc = rezidenta Romania)”
Reclamatie cum ca ce?
Buletinul romanesc atesta domiciliul. Adica o chestiune destul de abstracta. Ma gandesc ca acolo mi-ar trimite statul oridul de incorporare sau alte chestii oficiale. Nici macar chetiile fiscale nu ajung acolo ca pot sa-mi schimb „domiciliul fiscal”.
Resedinta e (sau ar trebui sa fie) o stare de fapt:
Chiar nu vad ce regula sau ce lege incalc daca am contact de chirie deci resedinta in UK si domiciliul in Romania unde mai ajung „din cand in cand”.
Stii tu o lege pe care eu n-o stiu?
L290/2005 Art 26: Domiciliul persoanei fizice este la adresa la care aceasta declară că are locuinţa principală.
Ba ii poti interzice sa eludeze plata taxelor pentru masina.
evitarea cat mai multor taxe in tara asta de banane ti se pare ‘eludare’, atata timp cat e legal dpdv juridic?
Eu m-am referit la noua lege.
Da, se poate scoate in afara legii sa folosesti masini inscrise in alte tari pentru o perioada mai mare de x luni.
In momentul ala e ilegal dpdv juridic.
Really now? Ia sa vad cum interzici ca romanii sa conduca masini INCHIRIATE de la firme din Bulgaria. Sau masini de serviciu.
Daca vine un cetatean din UK si iti da o masina si iti spune sa o folosesti cum doresti tu, doar ca e problema ta sa o intretii (si iti plateste el acolo taxe, asigurare etc), ti s-ar parea corect sa te oblige statul roman sa iti inmatriculezi masina aici?
bulgarul radiaza, romanul iradiaza…. poftim polemica
„Problema …. sînt două … : prima bulgaru’ o iradiază ….”
Aferim!
ce m as mai bucura sa devina realitate zvonul asta , poate a treia oara e cu noroc.
nu poți interzice omului să conducă o mașină înmatriculată în altă țară.
Poti…sau ar trebui…atata timp cat nu a platit taxele catre tara respectiva: asigurare, rovinieta etc + ar trebui sa fie inregistrat la politie cum ca masina ii apartine
De ce trebuie sa ii apartina masina? Rovinieta se poate plati, pentur asigurare exista carte verde. Asadar, unde este problema? (Stiu, 99% nu platesc rovinieta si nu au asigurare valabila, dar asta e alta discutie)
Gresit. In Danemarca rezidentii danezi nu au voie sa conduca masini fara o permisiune speciala din partea fiscului. Amenda pentru cei care conduc este de aproximativ 13000 euro, Danemarca fiind membra UE!
Lucian, la fel e în Olanda. Nu știu cât e amenda dar dacă te prind, nu te iartă.
@Lucian si @Adi: Pentru informarea mea m-ar interesa sa stiu in ce consta acea exceptie? Va puteti documenta? Ma refer la cetatenii altor tari care au rezidenta temporara sau permanenta (si au loc de munca) in Olanda si Danemarca. Va multumesc.
Ah, am descoperit misterul bicicletelor.
Am și eu o întrebare existențială: dacă danezii și olandezii mănâncă un căcat, înseamnă ca e bun și trebuie să mâncăm și noi?
@ mihai sunt curios ce se intampla daca ai masina de bulgaria si te prinde camera de radar….sau faci accident grav si lasi masina acolo si pleci? Cum mai dau de tine?
@Cosminos: normal ca nu, dar in cazul asta noi suntem aia care mancam cacatul. Vrei masina de bulgaria, fa-te rezident bulgar (sau cetatean) si schimba-ti rezidenta din Romania intr-una temporara. Esti roman si mergi cu masina in Romania, mi se pare normal sa iti inregistrezi masina in Romania si sa platesti taxe pe ea tot in Romania, atata timp cand nu mergi pe drumul lui tac-tu, mergi pe drumurile publice.
Si in Germania e la fel. De la data stabilirii rezidentei (temporare, permanente; cetatean strain sau german, nu conteaza), ai sase luni sa iti inmatriculezi masina in locul de rezidenta.
Exceptii:
– cetatenii straini care vin la studii pe o perioada de maximum 12 luni
– militari straini si personal angajat in bazele respective (SOFA)
– personal diplomatic
Mihai, in Olanda nu exista exceptie. un rezident olandez nu are voie sa conduca masina inmatriculata in alta tara pe perioada mai mare de o luna (asa era cand am venit). cand te prinde prima data, iti da avertisment: ai o luna sa inmatriculezi masina sau sa o scoti din Olanda. cand te prinde a doua oara, iti da amenda + ai de platit taza de drum pe perioada trecuta de la primul avertisment pana in momentul in care te-a prins.
dar, legea iti da voie daca esti expat sa inmatriculezi masina fara a plati taxa de prima inmatriculare.
In Olanda, de la data de rezidenta nu ai voie sa conduci pe teritoriul Olandei masina inmatriculata in alta tara . Exceptie se face in urma unei cereri si este valabila 2 saptamani (cat sa ai timp sa o inmatriculezi sau sa dai masina inchiriata inapoi). Nu conteaza a cui e masina, pur si simplu tu, ca rezident, nu ai voie sa conduci o masina inmatriculata in alta tara. Motivul e fix asta – sa nu te sustragi de la plata taxelor. SI daca vrei sa vezi daca e un motiv bun sau nu, compara drumurile din cele 2 tari.
@Perkele Spui să plătești taxe pentru ea în România.
Mi se pare mai mult decât suficient faptul că plătești Rovinieta.
Rovinieta conform Art. 12 din OG 15/2002 specifică următorul lucru:
”Sumele încasate în urma aplicării tarifelor de utilizare se constituie venit la dispoziţia CNADNR S.A. şi vor fi utilizate în exclusivitate pentru finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale…”.
Pentru ce să plătești alte taxe atâta timp cât aceste taxe nu ajung acolo unde trebuie?
Eu am mașina luată în leasing din UE. Plătesc Rovinieta, taxă pentru locul de parcare, alimentez din România – plătesc accize, îmi repar mașina la service în România – alte taxe plătite statului. Beneficiez de drumuri OK?
Tu, având mașina înscrisă în România, ai vreun avantaj? Merg mașinile de asfaltare înaintea ta și în urmă altele fac gropi la loc?
Dupa ce rezolvati problema cu masinile inmatriculate in BG, trecem la level 2 „problema soferilor din AG”.
@baxty: soferi din AG, masini din AG sau soferi cu permis in AG?
Defineste clar ca astia cu AG sunt cam 3 in 1.
Nush ce sa zic, sunt sofer de AG, conduc masina de AG cu permis luat in AG, dar macar sunt obiectiv
Poti. Trebuie doar sa ai coae. Ai si justificare buna. Dar nuuuuu, sa impozitam bacsisul. Aia e problema nationala acum.
Chestia asta e o cursa continua de-a soarecele si pisica.
Oamenii MEREU vor incerca sa fenteze plata taxelor, iar statele se chinuie si updateaza legislatia ca sa acopere toate gaurile.
Sa scada taxele astea obscene si sa le aduca la nivelul veniturilor medii si nu o sa se mai chinuie nimeni sa eludeze taxele.
Pentru o masina de om „mediu” de 1,6litri, impozitul e 64 de lei pe an.
Tu cat ai vrea sa fie impozitul?
problema e la taxa de inmatriculare, nu la impozit anual.
La un 2.0 luat de nou in 2008 din Romania a fost taxa 2000 lei, acum e 4000 lei . In 2009 la aceeasi masina a fost 0 lei iar acum daca vrei sa o vinzi mai dai 4000 lei, ca asa e legea in romania, retroactiva .
Nu mi-as inmatricula masina in BG dar as pleca din tara sa scap de birurile astea de kkt si sa vad la televizor cum fiecare politician a furat de la 20 mil. euro in sus. Din banii mei.
Cred ca ciocanul se referea totusi la taxele pt inscriere (timbru de mediu etc), de acolo se rupe „filmul” celor care-si doresc o SH si nu au/nu vor sa plateasca si aleg inmatricularea pe BG.
Sherlock, motivul pentru care își înmatriculează mașinile în bulgaria e nesimtita taxa de prima înmatriculare. Sau de poluare.
Nu îi judec.
Eu doar mă feresc de numerele de Bulgaria
Nu si daca masina e Euro 3, fabricatie an ~2000, adusa „de afara” ca sa fie omul băiețaș
Jihadul mare nu e cu impozitul anual, ci cu taxa de inmatriculare. Pe-aia vor s-o eludeze toti care inmatriculeaza „pă bulgari” …
@maniak, pentru aceasi masina „medie” de 1,6 litri taxa de prima inmatriculare e 1580.29 lei.
Bani pe care ii poti recupera prin programul rabla, asta daca dispui de asa ceva.
Acum mie mi se pare corect sa platesti mai mult pentru motor mare si poluant.
Fudulia costa bani.
Pana la urma solutia aceasta pare ok. Mai corect ar fi probabil sa poti demonstra ca ai folosit peste 50% din timp masina in afara tarii si sa accepte in cazuriile astea inmatricularea in alta tara, dar asta deja e o solutie mai complicata.
Similar in Elvetia : Use of foreign private vehicles in Switzerland
The temporary use of foreign private vehicles by persons resident in Switzerland is prohibited in principle.
https://www.ezv.admin.ch/ezv/de/home/information-private/strassen–und-wasserfahrzeuge/einfuhr-in-die-schweiz/auto–personenwagen-/benutzung-auslaendischer-privater-fahrzeuge-in-der-schweiz.html
Giani are o vorba: „Moldovencele produc mai mult decat romancele”.Concluziile le trageti voi.
plm, poti interzice omului sa conduca masina inregistrata in alta tara, eu stau in Finlanda si aici daca te inregistrezi ca rezident temporar ai voie doar un an sa conduci masina inmatriculata in alta tara. daca esti rezident permanent sau cetatean, ghinion, nu ai voie sa conduci o masina inregistrata in alta tara decat cu proprietarul sau un membru al familiei lui in masina (care normal ca tb sa fie diferit de tine). eu fiind rezident permanent, daca as veni cu masina proprietate personala din Romania, ar trebui sa o inregistrez aici. asta presupune platit taxa de vama care e vreo 20% din pretul de catalog al masinii.
mi-am cumparat masina si inmatriculat (pe firma) acum aproape sase ani. nu este un „bolid luxos”, doar o masina bine facuta si destul de mare. am platit tot ce mi-a cerut statul roman, inclusiv un impozit de 5,200 de lei pe an. mi-am zis „unde-i lege nu-i tocmeala”, am vrut masina mare si puternica… deh, platesc.
acum vreo trei luni am decis sa imi cumpar masina de la propria mea firma. repet, masina mea, firma mea, inmatriculata in RO de la inceput (io am cumparat-o de la o firma de leasing). fiscul mi-a zis ca ma costa 20,500 de lei. taxa. pentru ca de-aia. normal, in afara de cei 5,200 de lei platiti anual.
am mers in BG, mi-am obtinut rezidenta, mi-am vandut masina mie. am toate actele si verificarile corecte. circul cand am chef, oriunde in europa.
cand bati doar boul care trage… ori crapa ori fuge.
Cât a durat si costat sa iti faci rezidență in BG ?
cateva zile, 400 de euro. 900 cu tot cu inmatricularea masinii all inclusive (registru auto, itp, rca). si vreo doua sau trei drumuri pana la Ruse. s-a ocupat un consultant roman care locuieste acolo, un tip foarte ok.
Caz concret: janghina de masina inmatriculata si asigurata in Bulgaria provoaca accident in Bucuresti unde sunt avariate 2 masini parcate regulamentar. Vinovatul da politia in judecata si pana la finalizarea procesului merge bine mersi (doar sa fii prost sa nu beneficiezi de aceasta lacuna din lege). Unul din cei pagubiti merge sa-si recupereze dauna de la asiguratorul bulgar (via BAAR), care dupa 1-2 luni de verificari ajunge la concluzia ca asigurarea nu este valida, deci ciuciu despagubiri. Politia nu stie ca ala are asigurarea falsa, deci pentru ei totul e ok. BAAR ii promite pagubitului ca il despagubesc ei daca vinovatul nu castiga procesul (care poate sa dureze si 2 ani). Chiar si asa, decizia e discutabila daca primeste vreun ban. Iar acest caz nu este unic, sunt multe situatii in care pagubitii raman cu buza umflata si nu primesc nici un ban de la asiguratorii bulgari. Asta nu mi se pare normal! Ramane solutia sa-l dai in judecata direct pe vinovat, dar ala se lauda ca n-ar nici un bun pe numele lui, iar masina pe care o va cumpara (ca aia veche s-a stricat complet in accident) va fi tot o janghina din Bulgaria.
Hai ma lesi? Vorba lui Sova, doar o propozitie sa-ti spun: FPVS. Special pentru situatii de astea.
La ce zici tu, Poliția Română e problema.
Se poate verifica online (de către oricine!) dacă o anumită mașină de BG are sau nu asigurare valabila sau inspecția făcută. Acum, mi-e greu că eu Gigel cu un PC pot și nu poate Poliția.
Iar ce zici tu acolo se poate întâmpla și cu o mașină cu număr de România.
Pe mine, pe vremea cand conduceam una cu numar de Texas, mi-a verificat agentul de pe smartphoneul lui daca am RCA si carte verde valabile: http://eisoukr.guaranteefund.org/
Dupa aia am aflat ca si ITP-ul bulgaresc se poate verifica online:
Cat am condus TX 65xx XC cred ca am fost printre putinii „fraieri” care erau cu toate actele in ordine, adica ITP facut in Romania si RCA bulgaresc la Interamerican.
Pai e simplu, condusul cu numere de Bg nu e o infractiune de circulatie ci este o infractiune civila. Te reclama vecinii, instrumenteaza politistul de la sectie si te trimite in judecata…
Despre ce vorbești? Nu există „infracțiuni civile” si polițiștii nu „instrumentează” altceva în afară de procese verbale.
ba poti. simplu. prin tarile cu mai multa apa calda se face, si se face chiar foarte bine. gen … nu poti conduce o masina inmatriculata in alta tara mai mult de 6 luni decat daca ai contract de munca cu firma care detine masina. atat. contract de munca = taxe, complicaciuni, etc.
trebuie doar sa vrei sa aplici. dar cand tu esti ministrul mediului si conduci o masina inmatriculata in BG, s-ar putea sa nu fii foarte entuziasmat de aplicarea legii.
Wax til infinity
In Austria ai voie sa conduci masina o luna (cu indulgenta doua, daca demonstrezi ca n-ai avut timp) de cand ti-ai mutat domiciliul aici. Problema e ca aici de fiecare data cand te muti (local sau international) trebuie sa declari autoritatilor acest lucru in termen de 3 zile, in Romania nu stie nimeni nici macar cand ma mut din tara, daramite cand ma mut la o alta adresa. Si atunci cum sa aiba sub control manaria cu inmatricularile in bg si cu limita de 1/3/6 luni? Singura sansa ar fi sa nu fie imputernicirile (ca sunt necesare,sau?) mai vechi de 1/3/6 luni. Asa macar il obliga pe rroman sa fuga la proprietar in bg si ar mai descuraja suedezia.
Si in romania esti obligat sa anunti cand te muti.
O țară în care cetățeanul este cu adevărat liber nu va avea niciodată o asemenea lege prin care să interzică libertăți.
Faptul că țările nordice au implementate o astfel de lege fascistă nu justifică implementarea ei și la noi.
Trebuie (pre)luate doar legile bune, nu cele imbecile. Iar asta se aplică tuturor domeniilor, nu numai cel în discuție.
*implementatĂ
*celui
Sa vezi ce mult iti pasa de libertate in momentul in care un retard cu 3 clase, cu permis de conducere luat pe spaga si cu o gioarsa de masina din 88 inmatriculata in bg iti loveste copilul pe trecerea de pietoni semaforizata si apoi e de negasit. Si totul pentru ca e retardat si are libertatea sa puna in circulatie un vehicul fara frane. Ba chiar e atat de inconstient incat merge si cu viteza.
de ce e fascista? daca esti cetatean sau rezident inseamna ca locuiesti in tara respectiva. de ce sa platesti taxele de drum si inmatriculare in alta tara?
Asa e ca pe tine (sau pe o ruda de-a ta) nu a lovit-o niciodata vre-unul cu numere de bulgaria? nu vorbesc de vatamare corporala (apropos, si asta e acoperita de RCA/asigurari) … ci doar s-o freci un pic prin service-uri vre-un an, doi – doar ca sa-ti indrepti un pic tablaria?
Pentru tembelii de mai sus: numerele de Bg nu sunt acelasi lucru cu accidentarea unui copil pe trecere.
@m0fo: și ce rol are aici numărul de bulgaria?
Pentru toți deștepții care asociază înmatriculările .bg cu:
-permis de conducere luat pe spaga;
-gioarsa de masina din 88;
-lovit copilul pe trecerea de pietoni semaforizata si apoi fugit de la locul faptei;
-etc registrul sefe.
Ce are sula cu prefectura?
Pentru că știm cu toții că înmatriculările .ro nu pot să facă cele descrise mai sus, nu?
Eu as interzice inmatricularea masinilor in Bucuresti. Nu de alta, dar greu gasesti vreun bucurestean care sa conduca. As face un bine tarii.
Sustin initiativa si pentru moldoveni !
*care sa stie sa conduca
Tu fiind ala de pleaca de pe loc cu frana de mana trasa de faci brazda in asfalt.
Campionule!
Au scapat unii discutia cu TR, AB, TL, etc?
Frate, sunt doua categorii de oameni care merg cu masini inmatriculate in Bulgaria: suedejii si meltenii (tarani. golani, smecherasi de 2 parale). Sa ma contrazica cineva daca poate!
si oamenii care vor cu ardoare sa aiba masina, dar nu-si permite una decenta. si nici logan. nu intra in nicio categorie din cele enumerate de tine. astia sunt doar… fuduli. sau idioti.
*si nici Logan nu vor pentru ca e masina de sarac.
…..si chivuţa aia de Plumb
doar testez
a vazut cineva vreodata o persoana decenta conducand masina inscrisa pe BG? eu vad numai indieni in BMW-uri ’93
Nu jignii indienii… Sunt suedeji aia pe care i-ai vazut tu
Știi expresia aia cu calul, drumul lung și grija altuia…
Asa, ca fapt divers: bre, n-ar trebui sa ascunzi butoanele de like/dislike cand apare un comentariu care este in curs de aprobare (in mod normal apare doar pentru cel care l-a postat, nu?) ?
„masinile pe Bulgaria”. Ce exprimare de bucale…
Daca esti bulgar si treci prin Romania , sau esti angajat in Romania hai ca mai merge o perioada.
Daca esti un tzaranoi de teleorman coclit care vinee cu masina germana inmatriculata in Germania si il doare in pl de toti atunci ..mori , tu si cu neamul tau .
Uitati-va in tarile civilizate ce reguli se aplica, maimutze primitive muiste cu nr. de Bulgaria !
Eu nu înţeleg o treabă care le văd că le scapă multora care au chiulit de la orele de logică.
Ca să nu mă credeţi părtinitor, am 2 plăcuţe româneşti pe maşină, ambele negre, cu adeverinţă de plătitor de impozit local şi adeverinţă de la Finanţe că taxa nu a fost recuperată.
Ce treabă are numărul de înmatriculare din o ţară, cu o infracţiune care se pedepseşte ca atare, indiferent de steagul de pe plăcuţe?
Ce treabă are numărul de bulgaria sau china cu taxele de drumuri?
1. Taxa de drum: Plătită în combustibil + Rovignietă. Statul Feudal Rumân încasează.
2. Taxe de parcare: Plătită oricum local tot timpul.
3. Reparaţiile gioarselor odată la 2-3 săptămâni când mai pică melteanu din ea: se fac tot în Statul Feudal Rumân, deci tot încasează.
4. Asigurătorii? Aşa şi aşa, sunt curios ce firme sunt pe acolo, probabil tot subsidiare ale acelorlaşi multinaţionale care sunt şi aici, deci nu au ce se pierde.
Sunt 2 taxe mari şi late care le pierde statul: cea de înmatriculare (a se citi cea de fraier din moment ce ministrul care a emis-o are maşină înmatriculată în BG) + cea locală, anuală, pe cilindree. Asta este.
Apoi logica bătută în cap cu maşina lovită de o gioarsă cu numere de bulgaria, care nu are asigurare, ce legătură are sula cu prefectura?
Adică faptul că sistemul judiciar feudal românesc în care judele face ce vrea, nu funcţionează, nu are nici o legătură cu numărul de înmatriculare.
Dacă te loveşte unul cu nr. de Austria? Ungaria? Ucraina?
Dacă te loveşte unul cu numere autentice şi bio româneşti dar cu RCA expirat, nu e fix tot una? Dacă nu are asigurare deloc, nu e, din nou, tot o sărăcie?
Rezolvarea ar putea fi simplă:
Sistem judiciar în care să se rezolve clauzele mici rapid, aici pot intra şi accidentele de genul.
Poţi avea numere de China or Japonia, ai lovit, n-ai asigurare, ai fost dat în judecată şi rezolvat în 1 singură înfăţişare, ca în SUA. Într-o oră ai plecat acasă cu ordinul de executare valabil internaţional.
Iar legat de faptul că şoferul bulgăresc fuge de la trecerea de pietoni ale unora de aici şi e de negăsit, dacă e şofer român, cu numere de românia, ce aţi rezolvat? Tot nu se poate dovedi că el a fost la volan dacă a fugit de la locul accidentului fără martori sau probe.
Îmi par extraordinare ideile comuniste ale unora care ar tăia, taxa şi spânzura tot ce mişcă, până când o păţesc ei…atunci dintr-o dată suntem în stat comunist şi încep să #unitisalvam.
Apropo, e plină Ungaria de maşini cu numere de Slovacia de a început Viktor Orban să se închine la icoane ortodoxe româneşti dar n-are ce le face. Sunt pe firmă şi e circulaţie liberă în EU…
La Unguri am înţeles că pe motor de 1.4 e peste 1500 EUR taxa de primă înmatriculare. Mare om, mare caracter.
@manu144x: Logica ta e corecta DAR uiti niste detalii. Acum se face usor rezidenta pe Bulgaria, dar inainte se inmatricula pe o firma sau pe diversi „baietasi”. Entitati cu care militia noastra colaboreaza greu si procesul de identificare al faptasului este unul greoi.
Apoi cand ai numere straine pe masina apare talentul de zmeu pentru ca radarele nu mai exista, in cel mai rau caz te opreste filtrul – asta daca vrei tu sa opresti, ca daca te stii zmeu suprem si ai ceva cai sub capota pana se dezmeticeste Loganul de mai esti pa! – dar nimeni nu o sa-ti trimita nimic niciodata acasa.
Am un vecin pe care s-a chinuit politia sa-l urmareasca vreo 20km, a parcat in fata casei si a sarit gardul in curte. Au ajuns in cele din urma politistii, s-au uitat la masina parcata si au plecat cu coada intre picioare. Stiau ca e masina lui, erau siguri ca el a condus doar ca fara dovezi prinde hotul, scoate-i ochii!
bada. poti. verifica legislatia in Finlanda. esti rezident. ai 6 luni la dispizitie sa iti platestivtaxrle si sa inregistrezi masina. nu i faci, se confisca masina. conduci masina cu numere straine. excelent. propietarul trebuie sa fie in masina si daca e mort. nu e propietarul in masina, se confisca masina. deci se poate.
Ideea nu e nouă. Şi italienii au adoptat o lege asemănătoare: https://www.gazetaromaneasca.com/observator/prim-plan/restricii-pentru-mainile-cu-numr-romanesc-in-noul-cod-rutier-italian/
Atat stres pentru a inmatricula o masina doar sa scapam de taxa cea mare pe care o pune statul roman. Prefer sa strang bani sa cumpar o masina de afara care sa aiba cel putin norma de poluare 4, astfel o sa scap de o taxa uriasa de mediu.
nu va mai vaitati atit, esti Roman ? fii patriot,corect,cinstit si plateste dari la bugetul Romaniei . Ca din cauza asta nu dam inainte. Vrem sa traim ca in tarile civilizate dar avem apucaturi de maimute.
Noi am vrea sa traim ca in tarile civilizate dar din pacate se pare ca cei ce ne conduc nu prea vor. Probabil de aia avem cum zici tu ,,apucaturi de maimute”. Nu cred ca este apucatura de maimute sa eviti sa platesti o taxa uriasa pentru o masina care aproape sa o iei pe gratis din alta tara sau sa iti strangi bani pentru una mai scumpa ca sa platesti mai putin… tot in tara platesti taxa care ajunge la bugetul Romaniei ( deci tot platesti dari la stat ). Nu are rost sa facem politica ca ma si dezgusta.
Taxele din Romania sunt nesimtite, de aia fug romanii in Bulgaria, de aia isi fac romanii offshore. Subiectul e deschis pentru masinile inscrise in Bulgaria. Da statul roman pierde acum mult mai multi bani din revanzarile de masini.
Hai sa va explic.
Vreau sa imi vand masina si nu am taxa platita. Fac contract de vazare-cumparare cu cel caruia vreau sa o vand, merg si imi radiez masina fiscal, pentru ca am vandut-o. La cel caruia i-am vandut masina ii dau procura pe masina pe 20 de ani, 25 de ron. Si cumparatorul poate sa isi faca ITP, plati asigurare, rovigneta si e perfect legal pentru oricine. Dar panarama abia acum vine. Cumparatorul meu nu mai plateste impozitul pe masina si nici taxa de inmatriculare. Si de fapt masina aia va circula fara sa plateasca cineva impozitul dupa ea. Sa imi spuna si mie cineva cum poate politistu sa verifice daca masina e ok din punct de vedere fiscal..
Asa ca statul roman isi da in continuare cu tesla in c–-e. Pentru ca e nesimtit.
O alta metoda este sa iti faci un offshore, cumperi masina pe firma si o inmatriculezi in Bulgaria. Masinile de firma pot circula nelimitat in Romania far sa aiba numere romanesti. Perfect legal.
Si de cand au bagat taxele astea, eu sunt sigur ca daca ar face cineva vreun calcul, Romania a pierdut enorm de multi bani. Si pierde in continuare.
Sa ne auzim de bine!
Din cate stiu am intrat in UE sa avem parte de libera circulatie
Dar facem asta selectiv asa cum le convine statelor membre.
Taxele astea mari de inmatriculare sunt puse pentru stimularea economiei si nu are legatura cu poluarea. In loc sa-ti iei una folosita te obliga sa-ti iei una mai noua care nu e intotdeauna mai putin poluanta.
Poti interzice conform legilor europene. Legea spune ca poti circula cu masina maxim 6 luni in alta tara apoi trebuie sa nu mai revi alte 6 luni. In alea 6 luni, nu poti imprumuta, inchiria sau lasa pe altcineva sa iti conduca masina in acea tara decat daca este persoana rezidenta in alta tara sau daca te afli si tu in masina in timp ce ala conduce.
Este o lege europeana. Ca nu se aplica este partea a doua.
Singura solutie ar fi ca masina sa fie inmatriculata pe firma in Bulgaria, tu sa fi angajat la acea firma si masina sa fie masina ta de serviciu. In acest caz poti conduce masina mai mult de 6 luni cu conditia ca masina sa fie folosita mai mult in scop de serviciu si mai putin in scop personal, lucru foarte greu de catalogat si dovedit.
Lucrători transfrontalieri independenţi
În calitate de lucrător independent care locuieşte în ţara A şi lucrează în ţara B, aveţi dreptul să folosiţi maşina de serviciu în ţara A, fără să o înmatriculaţi acolo, doar dacă:
Atenţie! Maşina de serviciu trebuie să fi fost cumpărată pe firmă. Dacă aţi achiziţionat-o pe persoană fizică, trebuie să o înmatriculaţi în ţara în care locuiţi.
https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/registration-abroad/index_ro.htm
O masina se radiaza in Bulgaria la fel ca si in Romania. Cu TOATE actele masinii…care in cazul vanzarii catre un roman i se dau acestuia toate actele. Deci ?! Nu se radiaza masina in Bulgaria decat cu actele in original pe care propietarul de drept nu le mai are…asta ca sa stiti