Asta iarnă am observat că mocheta din mașina e umedă, și bănuiesc că nu e prima oara când se întâmplă asta, așadar și prin urmare picioarele scaunelor arată așa. Mi-am luat o perie de sârmă și sper să fie cald în weekend ca să pot scoate rugina, dar cu ce dau pe acolo? Direct cu vopsea? Se mai folosește grund? Feruginol? Cola?
După ce am frecat cu o perie de sârmă și am dat cu Feruginol, am vopsit cu negru. Finalitatea arată așa:
Curăță bine și dă cu grund ca să prindă pe rugină. Peste grund poți veni cu straturi de vopsea neagră ca să nu se observe. Oricum ai face nu lăsa așa că rugina avansează și ajungi ca suportul scaunului să scape prin podea.
in companie se lucreaza destul d emult cu loctite in diverse situatii si sunt foarte multumiti
Feruginol, curatare, grund 2 straturi, vopsea anticoroziva 2 straturi.
Sau ceva 3 in 1 dai direct.
Astea fiind cele doua extreme in care poti rezolva problema.
A si zis omul ca are putina rugina, in interior, pe un picior de scaun, nu cauta sa vopseasca un pescador.
nu ai citit si varianta a doua, este?
Haterii or sa zica sa scapi de masina… Insa feruginol should do the job.
tocmai voiam să spun că dacă’și lua un golf vedea acolo calitate nemțească! n’ai fi găsit așa ceva, ba mai mult, bătrânele nemțoaice le țin în garaje nemțești, cu umiditate controlată!
Eu de obicei curat putin rugina apoi dau cu ulei peste si sterg cu o carpa, o data ce a dat rugina in tabla nu o mai poti opri, doar sa o incetinesti.
#firstworldproblems sau #stayathomedadproblems? Asta e defapt intrebarea..
Gasesti in comert (magazine de profil) Hammerite. Este si vopsea si alte produse de la acest producator, protejeaza. Costa un pic dar merita,
Acolo am si eu la Suby! Perie de sarma, grunt, vopsea
orc?
Pentru necunoscatori…poza aceea este de la scaunul din fata de la Forester unde nu stiu din ce cauza mi-a aparut si mie dar am remediat!
Dat cu perie de sarma + feruginol si apoi dai cu grund sau vopsea care contine grund.
Verifica sursa umezelii ca totusi nu e OK sa iti rugineasca in habitaclu. Sau cari femei UDE? :))
cu umezeala în interior: era o problemă pe care am rezolvat-o.
Din intrebarea si raspunsul de mai sus eu inteleg un singur lucru: zoso a „rezolvat” problema cu femeile ude..
Este o substanță de curățat plitele de aragaz în supermarket, aia sigur funcționează, dar vine cu efecte secundare (atacă tot în jur) și trebuie să ai grijă.
Eu am curatat-o si am pus direct vopsea din abundenta.
Vopseaua are nush ce protectie la rugina.
Au trecut doua ierni si e totul ok, nici urma de rugina.
Coca cola https://www.youtube.com/watch?v=U0Ww30FqdyA
cu flexul :p
https://en.wikipedia.org/wiki/Rust_converter
Am incercat si eu cu cola si nu are niciun efect, nici dupa 48 ore, tot lipita ramanea rugina.
ai băut cola ulterior?
Perie de sârmă și grund… Sau poți să te umpli de ulei uzat în interior :))
in primu rand care e cauza umiditatii. apoi poti incerca mai intai sa scoti rugina cu ceva solutii de ex Fertan. si apoi sa incerci sa protejezi zona cu ceva cauciuc ca sa nu intre in contact cu apa..
A si nu cumva sa dai vopsea peste rugina! exclus asa ceva. aloca-ti o zi intreaga pentru problema. Aplica feruginol lasa-l sa actioneze apoi indeparteaza stratul oxidat dai cu grund lasa sa se usuce . si abia apoi dai cu vopsea. din ce vad ai de frecat un pic.si read the manual la feruginol!
Cauza umiditatii eu cred c-ar fi faptul ca are presuri textile, nu covorase de cauciuc de alea gospodaresti. Plus un bocanc cu zapada pe talpa, clatim si repetam si iete rugina.
Eu am descoperit iarna asta ca-mi intra apa prin filtrul de habitaclu. Si intra, nu se joaca. Am asa multa umezeala in masina, zici ca esti intr-o sera, dar nu-si mai revine odata vremea sa pot deschide geamurile sa se mai usuce.
La magazinele de piese auto gasesti tot ce vrei. Cureti bine zona, degresezi si apoi aplici o solutie ce indeparteaza rugina si o impiedica sa reapara. Apoi poti aplica un spray ce contine un fel de cauciuc gros ce izoleaza bine zona. Asa am procedat la o SuperNova acum cativa ani. Imi pare rau ca nu imi amintesc denumirile produselor dar intrebi…
Mie mi se pare că asta a făcut, a întrebat! dar e ok, mai întrebi până îţi deschide naibii cineva capu’ şi-ţi zice că ar trebui să întrebi!:))))
Din experienta mea cu Dacia 1300 și apoi cu Matiz îți spun că procesul de ruginire odată pornit nu mai poate fi oprit cu nimic. Oricat ai sa dai cu peria de sârmă în structura metalului vor rămâne puncte de rugină care vor continua să se extindă chiar dacă au fost acoperite cu grund, vopsea sau spray-uri cu rășini existente prin comerț.
În acest caz pentru că zona este în interiorul mașinii eu aș da periodic cu vaselina pentru a opri umezeala și aerul să intre în contact cu metalul.
Eu i-am spus, dar nu m-a crezut.
Din experienta mea cu rugina, mi-a placut WD-40, cica ar fi foarte bun si impotriva umezelii.
Ieri, am fost cu masina in service si am auzit o discutie intre mecanici. Era unul care lauda foarte mult Loctite 7505 super rost killer. Zicea ca l-a folosit pe propria masina.
La o cautarere pe google, am vazut ca Loctite are multe produse impotriva ruginii, o parte din ele sunt cu Loctite 750…
vezi ca s-ar putea sa nu fie de la zapada pe care o duci tu in masina. foarte multe masini au o problema prin care apa se scurge pe diverse cai in masina si tine mocheta umeda: posibile chestii > scurgere de AC stricat vine in masina, de la pompa de apa si altele. vezi pe forumu de subaru, sigur a mai avut si altii problema asta
pe forumu de bmw este un sticky cu asta, multi au patit. daca dai un google o sa fi mirat cate masini au problema asta, indiferent de producator si NU e de la apa pe care o duci tu in masina aka, zapada, etc
știu. am reparat.
Cu agheazma… eventual si doua parastase…
Scapi total de masina daca gasesti un fraier si-i vinzi masina. Si mai scoti si profit daca dai de cine trebuie. Daca nu, te alegi cu o mardeala pe post de anticorosiv
vezi de ce nu ți se aprobă cometariile?
scuze, scapi total de rugina din masina, nu masina…
Cu rugina e complicat, am incercat si eu cu diverse solutii pt conversia ruginei: fie se exfolia/spargea stratul la socuri sau flexare, fie nu au functionat.
Acum vreau sa iau un kit de POR 15 (rezista la flexari dar nu e rezistent UV) chiar daca e destul de scump (cam 25E / mp pe ebay).
Jmirgler si vreo 2 litri de cola :))
Încearcă „cleanerele” pentru carburatoare – foarte bune ! Sau produse de la Hammerite, la fel. Dar, minciunele nu îți vor da rezultatele la Jmirgler. Cola trebuie băută neaparat înainte ca ai sa transpiri ceva :))
O alta metodă foarte ieftină oțet sau acid citric nu foarte eficace.
WD40 după… Si scapi cu vopsitul
Daca e in dreapta, problema vine de la furtunul de eliberare condens AC, care s-a desprins.
Problema „clasica” Subaru…
Eu m-am trezit cu ditamai baltoaca in masina vara!
Lexus – aceeași problema
Am înțeles ca Ford au problema asta cel mai des întâlnita
si eu m-am trezit cu o baltoaca in logan
Eu am luat o pietricica în stâlpul de pe partea dreapta a parbrizului și m-am ales cu vopsea sarita și rugina pe o suprafață de 3mm.
Ce naiba sa ii fac? Doar nu vopsesc tot stâlpul.
@zoso zic sa folosesti WD40 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/WD-40.jpg
dai cu spray si scoate singur rugina, ramana fier curat, il folosesc si e foarte bun. E bun pentru multe lucruri.
daca ti-ai luat forester…
le demontezi, arzi vopseaua de pe toata piesa ruginita, cureti cu peria de sarma, dai cu grund, dai cu vopsea, le montezi la loc.
am curatat de rugina o masina piesa cu piesa… perie de sarma , feruginol lasat 20 min , spalat , lasat la uscat , apoi iar feruginol , iar 20 mil lasat la uscat… apoi grund , si vopsit… sa fie treaba buna trebuie sa dai scaunele jos… deci in concluzie o sa le cam lasi asa
La April’91 si in Dedeman este un fel de 3-in-1: deruginol-decapant-vopsea. Se aplica manual sau la pistol. Daca nu vrei/pot sa cureti rugina, vopseaua va crea efect de „lovitura de ciocan”. Daca ai curatat in prealabil (recomand mecanic, nu chimic) vopseaua arata super, inclusiv cind ai dat-o la pensula, are nu stiu ce in compozitie care creaza o pelicula uniforma, fara urme. Nu mai stiu denumirea, este in cutii patrate incepind de la 200ml.
Am probat-o, in 2 rinduri, pe 2 masini, alb si negru.
Nu da bani pe solutii minune sau alte prostii ca nu te ajuta la nimic. Te duci la un service, iti decupeaza partea afectata de rugina si o inlocuieste. Ce vezi tu acolo e doar varful icebergului.
Stergi doar praful si dai direct cu protecta 3in1 sau hammerite(gasesti la orce magazin de bricolaje). Am dat de 2 ani niste elemente pe sub masina si se prezinta ok si acum.
– dai cu peria de sârmă
– cureți cu o cârpă
– dai cu șmirghel fin (2000, +/- 500)
– cureți zona cu diluant
– dai cu grund
– dai din nou cu smirghel fin
– curățare din nou cu diluant
– kit vopsea : aștepți să se întărească : dai cu smirghel fin
– vopsea spray
Desigur se pot simplifica pașii. Până la urmă nu se pune problema esteticii în cazul tău.
Dacă te interesează, îți recomand tutorialele acestui tip: https://www.youtube.com/user/AMMONYCdotcom
Ce-ar fi s-o duci la un tinichigiu în loc să o repari în faţa casei ca un român adevărat?
Frecatul cu peria e doar grosier, nu scapi daca dupa asta te multumesti sa dai cu grund. Orice solutie de pasivizare a ruginii e mai indicata.
Loctite e o recomandare buna.
arară bine, cred
https://zoso.ro/img/2020/03/rugina-masina-vopsit.jpg