A nins iar în Brașov, și de fiecare dată când se întâmplă asta văd câteva apucături ale șoferilor pe care simt nevoia să le notez, ca poate le sunt utile și altora.
Pietonii au mereu prioritate
Pentru simplul motiv că ei sunt pe jos, iar noi în mașină. E complet aiurea să fie nevoiți să aștepte până când noi, cei din mașini, catadicsim să oprim.
Și e și mai trist când vedem mame cu cărucioare și noi tot trecem fluierând, a scaun încălzit și a fund cald.
Pietonii nu ne văd mereu
Pentru că ninge, e frig, e viscol, majoritatea sunt atenți pe unde calcă și uneori nu se uită și după mașini. De aceea trebuie să îi ferim noi.
Șoferii nu ne văd mereu
Luminile aprinse. Mereu. Chiar dacă ninge un pic, chiar dacă suntem în oraș, chiar dacă trebuie să mergem până la colț.
E boala grea aia cu luminile. Sunt o gramada de idioti care fac economie la curent, niciodata nu am sa inteleg tampenia asta.
Isi pastreaza bateria pentru zilele clare si luminoase, cand vor merge si cu farurile de ceata pornite!
economie de becuri mai degraba.
becurile se ard cand se aprind sau cand, calde fiind, se scutura in gropile abundente
In romania sunt multi idioti care cred ca becul lor e mai important decat viata altora.
Incet-incet toate masinile vor avea macar DRL care nu vor putea fi oprite. De cativa ani (parca din 2012) toate masinile ce se vand in Europa trebuie sa fie dotate cu DRL ce nu pot fi oprite cata vreme motorul e pornit.
Doamne, cate dislike-uri la niste comentarii de bun simt…
Eu as obliga producatorii de masini ca noile modele de masini sa tina mereu faza scurta aprinsa cand masina e in miscare. Cred ca s-ar reduce nr de accidente.
Există din 2010, e obligatorie pe toate maşinile produse/care vor circula în EU după 2010. A mea e din 2008 şi deja are.
Problema e că se pot dezactiva din bord, unii şi le mai dezactivează.
Din cate stiu, de ceva vreme sunt obligati sa puna din fabrica „lumini de zi” pe care nu le poti opri….
O alta problema la DLR este ca nu aprind si pozitiile pe spate…
Polo din 2010, nu pot sa merg cu ea la furat
Aia e ultima problema cand mergi cu un Polo la furat. Doar daca spargi o librarie si furi agrafe. Atunci e ok
@Directoru si mai nasol la DLR, pe linga observatia ta, e ca daca le ai aprinse si bordul se va apride deci nu vei sti nicidoata daca ai faza scurta aprinsa noaptea. Am intilnit un idiot din asta pe bezna completa mergea cu DLR si era sa-l iau grav. Si nu intelegea de ce il injuram.
Off-topic azi pe la Balotesti politia oprea masinile care circulau fara faza scurta aprinsa.
Sunt in principiu de acord cu tinem, mai putin cu pietonii nu ne vad… Ar trebui sa beleasca ochii mai tare pentru ca in conditii de iarna 1-2 tone de fier opresc mai greu si exista o sansa mare sa opreasca peste ei…
Nu stiu, mie mi se pare de bun simt ca atunci cand te apropii de o trecere de pietoni sa incetinesti astfel incat in caz de nevoie sa fii capabil sa opresti acea tona de fiare pentru care esti responsabil.
Vorbesc atat din punctul de vedere al unui sofer, cat si al unui pieton.
Mi s-a intamplat de nenumarate ori sa fiu claxonata cand am incetinit inainte de o trecere de pietoni unde nu aveam vizibilitate clara.
Nu e placut sa fii pieton, sa te ploua, sa te ninga, sa calci in balti si sa ai grija sa nu pici pe jos si atunci cand vrei sa treci strada pe zebra sa astepti 10 minute pana te lasa careva sa treci. Sunt multe zone in care daca nu fortezi trecerea nu ai nicio sansa sa treci.
De ce soferii nu trec cu acelasi tupeu si la un cedeaza trecerea unde pot da nas in nas cu un tir? Trecerea de pietoni practic e un cedeaza trecerea, care pentru multi e irelevant, pentru ca nu ei fac buba in caz de ceva, pietonul sa caste ochii mai bine.
Asa cum la cedeaza trecerea va calculati foarte bine distanta de franare si viteza si toate, procedati la fel si la trecerea de pietoni. Daca nu ai vizibilitate procedezi ca atare, mergi cu grija pana unde vezi. Asa mi se pare normal si de bun simt.
Cum ar fi oare daca tiristii, care pot sa ne faca noua (celor cu masini mici) buba ar circula cum au ei chef, nu ar tine cont ca tu esti pe drum cu prioritate, ar incerca sa te convinga pe tine ca tu trebuie sa fii mai atent chiar daca ai prioritate, pentru ca mai repede opresti o tona de fiare fata de 10 tone de fiare.
E putin trasa de par comparatia, dar practic asa puneti problema. Sunteti excesiv de grabiti, de comozi.
Imi cer scuze daca am folosit un ~ton~ inadecvat, dar m-a enervat destul de tare tema asta, efectiv m-am saturat sa aud ca pietonul e responsabil sa caste ochii pentru ca e mai mic si se opreste mai usor.
… pe trotuar. Pe carosabil, au prioritate pe trecerea de pietoni.
Daca e vorba de traversarea strazii si nu e trecere de pietoni, nu e nimic in neregula sa faci urmatorul rationament, acolo unde se aplica: E un singur pieton, iar in coloana sunt minim 100 de masini (pe sens).
tu esti sef de coloana sau doar un dobitoc?
Nu e nici sef de coloana, nici dobitoc, ci doar un cunoscator al legii.
Vali recomanda niste cauciucuri de vara te rog. Am aceeasi dimensiune cum ai avut pe megan 205/55 r16. Efficientgrip-ul de la goodyear nu prea sta bine pe tyrereviews.co.uk
orice cu indicativ W. eu m-am împăcat bine cu continental și goodyear.
Dunlop Blue Response
Am dat de niste bridgestone potenza adrenalin, pe net opiniile sunt bune insa toti imi spun sa nu ma apropii de ele din cauza locatiei unde sunt fabricate(Indonesia). Stii pe cineva care s-a incaltat cu asa ceva?
E primul articol pe care il citesc la tine cand nu esti ironic nici cu pietonii, nici cu berbecii din trafic
Ce ai mancat azi? :D:D:D
supradoză de shaorma.
Oare „stopurile” de ceata nu se vor intrezice vreodata? Sunt satul de giboni care le tin aprinse in oras, sau cand doar e o idee de ceata, si sunt complet inutile, deranjeaza teribil pe cel din spate. Doar in caz ca nu vezi la 10-15m distanta le vad utilitatea, in rest pozitiile sunt suficiente.
Și mai talent la aia care au impresia ca ceata ajuta și pe ploaie. Le-as monta o lampa de ceata sub cozorocul șepcii în timp ce o poarta, orientat desigur către nasul lor. Sa vedem, așa înțeleg rostul lămpii de ceata?
sunt cateva norme de bun simt. Pietoni trebuie sa „caste” ochii cand tranverseaza pentru ca e vorba de viata lor.
Pietonii cu permis sunt putin mai limpezi la minte. Pe mine ma sperie pensionarii si taranii care se arunca pe strada fara sa se asigure, ca doar e dreptul lor sa traverseze. Macar in conditii de iarna, cand e posibil sa fie ceva polei pe carosabil, ar trebui sa fie mai vigilenti.
Bine, mai sunt si dobitocii care traverseaza pe rosu, dar cu ei e alta discutie.
Treaba cu „pietonii nu ne vad” e cu dus si intors. Nu ne vad si pentru ca sunt prea ocupati sa stea cu nasul in telefon, in loc sa se asigure stanga-dreapta.
Adevărat, dar…
La americani e problemă că mulţi conduc cu nasul în telefon din motive de sms, fenomen născut datorită planurilor de tarifare, bănuiesc. Credeam că noi am avut noroculd e a scăpa de aşa ceva. Uite că nu. Doar a întârziat puţin fenomenul şi motivul este puţin diferit: Facebook. Ultima săptămână am făcut un exerciţiu interesant: mă uitam la şoferii din maşini. Este de speriat câţi (mai ales câte) stau cu nasul în telefon…
Eu nu agreez tendintele astea taxonomice. Ne impartim acum in soferi si pietoni zici.
Nu. Suntem toti la fel ca politicienii grasi, ca functionarii publici care casca si se uita in gol, ca profesorii care nu au pic de fler pedagogic, ca parintii care le arata copiilor ca problemele se rezolva cu tupeu. Suntem toti crescuti in acelasi sistem educational, in aceleasi miserupisme birocratice si in aceleasi familii blazate.
Suntem fii de soferi si fiice de pietoni.
Nu unii trebuie sa ii fereasca pe altii sau invers. Ar trebui sa fim toti constienti de noi si de faptul ca traim intr-o comunitate, suntem un organism social, nu fiecare cu bula lui.
Am zis bula? Na, ca m-am enervat.
‘Pietonii nu ne văd mereu’ – Sa beleasca ochii.