Constatam zilele trecute, printr-o avalanșă de noi cereri de colaborare, că blogosfera s-a aerisit foarte mult. Cumva s-a așezat un eșalon superior, unul la mijloc și restul, iar înghesuiala de anii trecuți a dispărut. Mi-aduc aminte de ce spunea Hugh în 2010:
“But the Blogosphere is so crowded now, it’s too late to get first-mover advantage”, I hear you say. Perhaps. But it’s only crowded in the middle and the bottom. There’s always plenty of room at the top. People’s need to be informed and inspired by the good stuff is insatiable. But, as I implied, it has to be good, it has to be more than good in order to get there. Nobody has time for mediocre drek.
Și mă felicit că nu am fost tentat să devin antreprenor, manager, prezentator TV sau naiba mai știe ce. Azi, articole de genul ăsta sunt extrem de amuzante. E bine să fii blogger. Ai ceva de făcut și, dacă înțelegi că trebuie să faci asta ca să fii plătit să faci asta, nu te lași de ea și te apuci de făcut alte chestii și uiți că trebuie să scrii pe blog.
E extrem de simplu: ca să ai cititori, trebuie să scrii. Nu scrii, cititorii pleacă. E atât de simplu să crești cu minim 10% pe an, ca blogger. Trebuie doar să scrii, să ai minime cunoștințe tehnice, să ai minime cunoștințe de marketing și vânzări și asta e tot. De orice alte prostii se ocupă agențiile. Bloggerul nu face proiecte, nu gândește strategii, nu dezvoltă proiecte online. Dacă face asta, nu mai are timp de scopul lui primar, acela de a fi blogger.
Asta e diferența dintre blogger și om cu blog. Sunt mulți care fac confuzia asta și confundă omul care ia blogul în serios și omul care mermelește ceva pe acolo când are timp și chef. Sigur, aici e vorba și de oamenii a căror activitate e comunicarea sau online-ul, care uită care e scopul lor și se agită să dea sfaturi despre cum se face succesul, fără le pune în practică, desigur.
Așadar, reiau: nu uitați să scrieți. If you build it, they will come.
Ceea ce ai incercat sa exprimi in sute de cuvinte, vecinul de la patru, nenea Ion Heliade Rădulescu, explica mult mai simplu si mai concis :
”Scrieți băieți, scrieți orice, dar scrieți în românește”
In the land of the blind, the one-eyed man is king
Dacă te-ai lauda mai des poate am avea mai multe articole in care nu mananci litere sau nu uiti sa-ti citesti textul inca o data inainte de publicare.
abia asteptai sa i-o zici!
inteleg ca ti-ai luat blogul inapoi?
..si de asemenea, ca sa fii blogger trebuie minim o postare pe zi cu gagici in chiloti!
Let the hating begin!
Concluzia transcede destul de clar printre randuri, pentru mine. Avem partile, anume blogarul si „agentiili”, ca principala sursa de venit a blogosferei. Eu nu prea inteleg de ce initiativa de colaborare trebuie sa decurga doar intr-o singura directie. De ce nu ar veni si muntele la Mahomed?
Cu siguranta ca eu nu m-as milogi la vreo agentie de publicitate deoarece am un trafic insignifiant, dar altii care considera ca au suficienta valoare comerciala prin munca depusa la ei pe blog, ei ce ar trebui sa faca, doar sa intinda mana si sa astepte un raspuns de la respectivii incriminati? Care e contributia lor la acest venture?
Alo, se aude?
stai un pic. eu mă refeream la ideea de a insista sa faci tu proiecte și chestii pentru agenții și clienți și să uiți să scrii pe blog. pentru că ești ocupat să faci proiecte.
Chiar nu vad unde ne contrazicem delimitarea asta am punctat-o si eu, fiecare cu treaba lui. Treaba este mutuala, insa feedback-ul tinde catre zero, dupa cum murmura unii.
Usor de zis dar greu de facut
Și eu ce să scriu? Numai despre zbor sau și despre alte domenii? /nojoke.
Sau cum ar zice Giani decat prost mai bine bogat.
Imi plac rau articolele de genul asta.
Daca ai trafic mic dar totusi insisti si scrii nu ai cum sa fi ignorat la nesfarsit. Eu am facut niste beri cand aveam traficul mult mai mic fata de atunci cand era bun doar in grafice dar in feedback canci.
Am luat-o mult mai usor in ultimele luni, din motive obiective, care au 75 de cm si 8 kile. Intre a mica si clientii de web design nu prea mai e timp de nimic. Am fost surprinsa insa ca in ultimele saptamani am tot fost contactata pentru promovare, deci probabil ca inca mai e ceva piata. Acu’ doar sa mai fac rost de timp
Nu intereseaza pe nimeni ca ai fost gestanta si ai puit.Abtine-te pe viitor sa mai pomenesti de plod.Nu mai mananc shaorma fiindca am un plod, nu am mai avut timp de promovare pentru ca am un plod, nu imi mai place cifra sase pentru ca am un plod….nu intereseaza pe nimeni.
RobertD, că nu te interesează un subiect e una, dar să jignești absolut gratuit și atât de violent pe cineva arată doar dimensiunile apocaliptice ale prostiei tale căptușite de un strat gros de nesimțire unsuroasă.
Gestatia este un lucru personal cu atat mai mult produsul gestatiei.De ce simte sa ne impartaseasca greutatea si dimensiunile produsului?Pe cine intereseaza aceste lucruri?
@robert sunt total de acord cu tine despre cretinismul comentariului cu lungimea si latimea copilului. Ti-as fi dat mai multe plusuri, da’ nu ma lasa sistemu’ ++
robert, ar fi frumos să lași ciocul mai mic. așa, de control.
RobertD, ma-ta a fost gestanta, nu eu. Din pacate pentru ea nu a avortat, desi era mai bine pentru toata lumea, scapam de comentariile tale cretine.
Asa, revenind: da, este relevant pentru ca asta ete motivul pentru care scriu mai rar pe blog. Stii, chestia aia pe care unii o au de niste ani, iar tu esti prea prost sa intelegi, asa ca doar scrii prostii pe la altii
Ce naiba inseamna „mermeleste’? Exista verbul a „mermeli”?
Mda! Nu sunt cretina, am inteles sensul general al frazei si, evident, am si eu internet. Tot in „dictionarul” asta am gasit „nuplecabilitate” si „iubibil”. Cee ce nu-mi place e ca validezi „termeni” care tin de alt mediu si alt nivel de educatie, in comparatie cu ce ne-ai obisnuit pana acum.
Si tot de la ei citire: „dictionarurban.ro e un loc unde poti defini cuvintele care îti sunt familiare tie si necunoscute altora si de unde poti afla explicatii ale unor expresii pe care le auzi, de obicei, doar pe terenuri de baschet, prin birourile firmelor de fite, prin cluburi, în tramvai sau pe santier.” Dar, pana la urma, e treaba ta la ce categorie se incadreaza blogul, doar e al tau.
Cum daca iti alinti pisica inseamna ca o mermelesti?:))
I got to go, my pusy calls me!:))
Pe lângă blogger si om cu blog, aș mai include o categorie din păcate tot mai răspândită : om cu blog de anunțuri (advertoriale, concursuri) fără păreri personale.
Ce ai cu blogatu?:))
De unde ştiu, ca blogger, dacă ce scriu e „ceea ce trebuie”?