De ce Dacia nu va arăta niciodată așa

Toate modificările propuse de Costel Cambru pentru Dacia Logan sunt foarte mișto. Foarte foarte mișto. Șansa ca ele să fie puse în practică sunt zero, și asta dintr-un motiv destul de simplu: modulațiile astea costă destul de mult. Ca să schimbi matrița și să faci faruri cu leduri și cu forme non-liniare, ca sa schimbi matrița pentru capotă, ca să faci o grilă și un bot ondulat, toate astea costă. Și mașina n-ar fi mai atât de ieftină.

 

 

dacia-logan-facelift-costel-camburu

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Zambetul lui Iliescu revine?

    00
  2. Ala arata a ranjet nu zambet

    00
  3. E, pe dracu costa!
    Nu costa mai mult decat au costat cele care se folosesc acum.
    Si nici matrita aia nu-i garantata „pe viata”. Asa ca atunci cand se uzeaza va trebui schimbata. Si daca tot o schimba …
    Care matrite au fost deja schimbate de doua ori ca si forma (pentru bara si pentru faruri, si pentru capota si pentru portbagaj, etc).

    00
  4. Aduce mult a Auris. farurile sunt cam identice.

    00
  5. IMO, parerea ii simpla… nu vor sa o faca cu linii mai frumoase pentru ca atunci cu ce s-ar deosebi cei care dau cu 10k eur in plus pe un alt model, „doar pentru ca arata mai bine”.

    La urma urmelor , ii tabla si plastic. Costurile nu ar fi cu mult mai mari la partea de ambutisare / matrita plastic, etc…. doar ca daca le fac din prima frumoase, modelul urmator cum o sa fie ? Asa ca , anul asta rotunjim bara, peste doi ani facem aripile mai nu-stiu-cum, la urmatorul facelift schimba un pic unghiul la faruri, etc.

    Si romanul, baga bani, baga bani :)

    00
  6. +1 pentru @razorsbk

    00
  7. Botul asta cu linia farurilor in V aduce cu Honda Civic Type R … Deci copie fidela….

    00
  8. ce-mi plac mie „artistii” care isi dau cu parerea despre cum ar trebui sa arate un lucru, insa cand e vorba de functionalitate si/sau costuri de productie o dau pe ‘dai un ban, dar stai in fata’. :-) Nu stiu cine este Costel Cambru (de pe fb pare sa fie [doar] un _fotograf_), dar daca este asa de priceput, de ce nu are adresa de mail pe pininfarina.com?

    00
  9. Matrita de la Aro, nu?

    00
  10. Dacă ar îmbunătăți doar fiabilitatea și prețul ar fi altul; dar și alți cumpărători – all in all, ar fi alt produs.

    00
  11. @velu, spune drept, cate cunostiinte ai despre costurile de productie in industria auto, pentru ca la cum ai scris acolo lasi senzatia ca iti pare una si aceeasi cu productia de nuga cu alune.

    00
  12. Mie imi place evolutia Dacia. Cu pasi mici au facut treaba buna.
    Incet, incet sigur vor avansa la masini mai performante, mai accesorizate, mai scumpe.
    Vorba aia, nici Mercedes nu s-a facut intr-o zi ;)

    00
  13. Poate aude cineva…..in Auchan Titan sunt niste standuri cu produse unguresti si au afisat in vazul lumii asa steagul Ungariei mari. Off topic dar e incredibil…

    00
  14. Preferam o cutie automata.

    00
  15. Nu spune nimeni nimic de duzele de spalat parbrizul? Ar trebui sa nu mai fie pe capota ci undeva langa stergatoare, ascunse. Sau semnalizatoarele mutate pe oglinda. Sau comenzile geamurilor pe usi. Sau claxonul pe volan. Nu cred ca ar fosta o avere, dar sunt detalii care fac diferenta…

    00
  16. @George: de ce te deranjează o cârpă colorată?

    00
  17. @DonOmar: la modelele noi de Duster, dar si la Dokker si Lodgy comenzile geamurilor sunt in usi…

    00
  18. @baxt: esti dus cu pluta? Vrei sa spui ca matrita pentru „sticla de PET” de 2 l de la Tusnad este muuult mai scumpa ca si matrita pentru „sticla de PET” de 2 l de la Izvorul Minunilor?
    Iti trebe facultatea de PET-uri de 2 litri ca sa iti dai seama ce diferenta mare ar fi intre ele?
    E doar o matrita pentru plastic injectat. O poti face in ce forma vrei tu, poate diferi (dar nu mult, 10-20%) cantitatea de plastic injectat. Poate in cazul asta volumul de plastic injectat poate fi mai mic, poate bara asta e mai ieftina. Poate nu.
    Ai calculat tu?
    Dar matrita in ambele cazuri nu ar trebui sa fie foarte diferita ca si costuri de productie.

    00
  19. Mie mi se pare oribila.
    Loganu’ e ok asa cum e, urat, ieftin, linii drepte, sobre, fara „artificii” kitchoase ce dau in penibil si iti lasa sentimentul de wannabe.
    Am zis.

    00
  20. @Cosminos Păi nu trebuie să ne inflamăm, să ne dăm în cap, să urmăm „trendul”?

    00
  21. @grig Nu, trebuie sa lasam Ungurii sa expuna in vazul lumii, intr-un hypermarket din capitala Romaniei un steag extremist. Pentru ca nu-i asa, suntem o natiune toleranta, ospitaliera si romanul este frate cu codrul.

    00
  22. Sunt eu singurul caruia ia se pare „tunata” mai urata decat originalul?

    Ultimele Dacii arata neasteptat de bine pentru clasa din care fac parte. Mie chiar imi plac, toate. Doar ca maine cand ies sa duc gunoiul o sa trec din nou pe langa Logan-ul rosu passion al vecinului si o sa-l vad decolorat ca un bidon de cola lasat in soare. Apoi o sa vad in trafic cel putin vreo doua Logan-uri cu defectiuni la stopurile spate. Uite asa imi trece de Dacia si ma voi pricopsi din nou cu un SH strain.

    00
  23. Nu e prea reimaginat decat botul masinii, poza aia arata mai bine decat tot conceptul(unghiul „pozei” face mult).Ledurile sunt scumpe, trebuie schimbat si soft-ul, se scumpeste si caroseria si odata te trezesti cu un 1000 de gauroi peste pretul ei. Daca ar ridica pretul si atunci incep sa iasa din nisa ieftin, mare si functional si intra in batalia cu masiniile medii unde nu au sanse.

    00
  24. Ca să vorbesc în cunoștință de cauză. Am lucrat o perioadă mare de timp chiar acolo unde se produc ligheanele pentru Logan. Am asistat de la primul model de logan, la facelift, la apariția brecului, sandero, camionetelor, etc. Matrițele alea sunt proiectate și executate în Spania, dacă țin eu bine minte, proprietate Dacia.
    Înlocuirea matrițelor nu costă mult. Bările și restu de acareturi pot fi produse la aceleași costuri, pentru că sunt făcute din materiale ieftine. La un facelift ca ăla din poză, prețul nu crește, pentru că Dacia oricum aduce modificări de design după un timp, că așa-i normal, evoluție, deh.
    Ce ar costa, într-adevăr, ar fi accesorii și brizbrizuri dorite de alții. Nu e mare chestie. Matrițele sunt făcute din timp, mașinile de injecție sunt aceleași, materialele sunt aceleași, dai jos un bloc de fier de 40 de tone și pui altul.

    00
  25. @Velu, datorita faptului ca tu esti unul dintre cei care se intreaba de ce nu toate masinile seamana cu Lamborghini (chiar asa, si producatorii astia auto, sa ia exemplu de la fabrica de PET-uri) nu are rost sa mai dau explicatii. Poate ca diferenta intre mine si tine pe acest subiect este ca lucrez in domeniul productiei auto de vreo 10 ani. Dar bineinteles, tu stii mai multe. Muuult mai multe. Da… Izvorul Minunilor. :)

    00
  26. Vrei sa stii cat costa sa faci o matrita pentru o piesa? 30.000 ~ 50.000$. Yep, costa atat de putin ca-ti recuperezi banii din masinile facute in prima zi.

    00
  27. Mai bine un BMW vechi decat un Logan nou, amandoua la acelasi pret. :|

    00
  28. Văd foarte mulți specialiști în matrițe.

    00
  29. Habar n-ai tu cum și de ce se mișcă lucrurile în industria auto! Și, da, e ușor a scrie versuri …

    00
  30. Si-ar canibaliza gama cu un model care sa arate bine.
    Oricum, daca maine dacia ar produce un lamborghini de20000e (sper ca exagerarea e clara) tot s-ar gasi oameni sa zica „decat dacia noua, mai bine bmw vechi”

    *zisa unu care a a luat altceva sh, nu logan :p

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.