Blog: campanii cu vedete și social media

Prin online se întâmplă diverse campanii în care sunt angrenate vedete, fie că sunt din muzică, din teatru, din film sau de la TV. Ideea ar fi să asociezi brandul cu vedeta, pentru o expunere maximă, mai ales ca vedetele noastre au niște cifre absolut bestiale în social media (like-uri, share-uri, comentarii, unici, pechinezi).

Pus în fața unei asemenea campanii, bloggerul clasic are tendința să se supere pe vedetă, pe brand, pe pechinez, deși n-ar trebui să fie așa. Pentru că nu i-ar fi luat el locul vedetei în campania aceea. Deloc. Niciodată. Pur și simplu nu. De ce? Pentru că acea campanie nu are ca scop un rezultat palpabil (like-uri, share-uri, comentarii, unici, pechinezi), ea are ca scop principal asocierea brandului/produsului cu vedeta. Și, dacă îmi este permis, bătaia pe burtă a fetelor de la marketing cu vedeta. Am făcut o campanie cu Gigel, ce tare! Poze cu vedeta în PPT-uri. URA!

Asta e tot.

Pentru că vedetele au o problemă cu cifrele. V-am mai dat exemplul Andi Moisescu: 120.000 urmăritori pe twitter, 4.000 afișări la un clip. Vă mai dau azi unul: 130.000 like-uri pe pagină, 90.000 urmăritori pe profil, 50.000 urmăritori pe twitter. Rezultatul? 1.600 afișări.

Cam asta e. Din nou, nimic în neregulă, dar ar fi interesant să renunțăm la justificări de ordinul cifrelor, mai ales când acestea sunt cumpărate de agenție ca să dea bine.

update: aww, vedeta supărată că blogosfera nu îi preia excursiile la ghiță ciobanul și face mișto de el că acceptă campanii jenante spune despre cifrele de mai sus că e o dezinformare de comunist obidit. cât despre troaca porcilor, să avem pardon, “poveștiri adevărate”:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. pachineji, ahahaha. asta tre sa spun asta pe toate grupurile mele..

    00
  2. Pentru raportul final, face imediat Zelist o monitorizare „corectă”…

    00
  3. Bataia pe burta a feteleor de la Marketing cu vedera? Pe burta? :d

    00
  4. Si alte exemple precum Arhi, 43.000 urmaritori si ~2000 de vizualizari la video pe youtube… :D

    00
  5. @un muc – pentru ca reclama e sufletul comertului.

    00
  6. poate imi scapa mie ceva dar… de ce as vrea sa vad pe youtube o reclama?

    00
  7. Asta cu „pechinezul” este o soparlita :))?

    00
  8. Toate cifrele ălea-s obţinute prin like-uri false, followers la fel. De la site-uri gen addmefast. Aşa procedează şi vedetele din afară. Deci nu e o noutate la români.

    00
  9. Apropo de ce a zis Sebicu si ifcosmin, daca dai scroll de cateva ori pe paginile despre care vorbim aici, vedem multi urmaritori cu nume ciudate si <10 tweeturi.

    00
  10. Degeaba ai o suta de mii de like-uri daca interactivitatea este zero barat. Sunt multe exemple, dar si pozitive, care au un numar mic de fani/urmaritori, dar reach-ul este mare.

    00
  11. Prin intermediul acelor site-uri mi-au apărut şi mie pagini de facebook ale vedetelor, atât din afară cât şi de la noi. Dacă se poate vedea like-urile paginilor de facebook, ar fi fantastic. Eu am căutat la o pagină ce nu-mi aparţine, dar nu am găsit persoanele care au dat like.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile