Într-o mișcare absolut tare de tot și unică în Europa și în lume, primăria Capitalei va delimita o bandă pentru mijloacele de transport în comun de pe 28 de artere principale. CADE CERUL! PANICĂ! UNIC ÎN EUROPA!!!
Serios. E colosal ce se întâmplă. E un mod de a le spune idioților cu mașini “ia înghesuiți-vă pe banda voastră, bă, și lăsați mașinile astea mari, care transportă câte 100 de oameni deodată să treacă”. Frumos. Normal. Existent în toată lumea de decenii bune. Deplasările și schimburile de experiență din ultimii ani i-au prins bine lui Oprescu. Atenție, urmează automate de bilete!!!
via b365
Benzi speciale pentru RATB ?
In Bucuresti ?
Ca sa fie si respectate, ar trebuie facute fie tuneluri, fie benzile sa aiba separatoare din beton armat.
La fel au delimitat si pentru tramvai. Daca nu se dau amenzi tot degeaba, doar bani aruncați aiurea
Or sa se gaseasca niste smecheri, care mai tot timpul sunt taximetristi, care sa mearga si ei pe acolo!
De la Universitate în jos există de multă vreme bandă pentru autobuze/troleibuze. Ei, poate-mi spui tu cine o respectă, că merge cine vrea pe ea
@BogDan: am scris de câteva ori de ea prin 2007 și 2008 pe aici si oamenii incercau să mă convingă că, dacă nu o respectă nimeni, nu există.
@zoso – Păi de aia ziceam. Să nu uităm
Bd. Decebal: Piata Alba Iulia – Sos.Mihai Bravu, vreau sa traiesc sa o vad si pe asta. Acolo din trei benzi ramane libera doar una din cauza masinilor parcate la barurile de fite din zona. Raman suedejii care luau taxa pentru parcare fara paine.
Ceva de genul au facut de la Piata Unirii pana la Natiunile Unite si e chiar misto. Banda e delimitata cu niste chestii de vreo 60 de cm inaltime si nu am vazut nici un curajos pana acum.
o sa fie o mare petrecere in Drumul Taberei daca se face asa ceva.
Banda speciala pentru RATB din Drumul Taberei va fi intr-adevar speciala, pentru ca in multe locuri Bd. Drumul Taberei nu mai are decat o singura banda. Si nici RATB nu prea mai are…
Incet, incet Op(a)rescu descopera in premiera intergalactica si apa calda
@Alex Mihăileanu taci ma gica contra. vorbesti de parca mergi doar cu masina :))
sa dea lege. e primul pas. sa puna politisti e pasu 2. restul se rezolva
LOL. Banda RATB pe Mosilor, intre Obor si Bd. Carol.
@blogtrekker – Acum se lucrează la metrou. Altfel, căile principale de acces în Dr. Taberei sunt destul de largi, peste cele din Militari, de exemplu. Nu confunda ce este acum cu ce poate fi, măcar și pentru că acolo se lucrează la M. Altfel, în condiții normale, lucrurile pot fi cât se poate de bune aici.
Delimitate cu stalpi de fier, da ?
da’ cu autobuzele alea pentru care nu mai are bani de service ce face dl Oprescu?
Două probleme:
1) dispar maşinile parcate pe prima bandă, deci Oprescu n-o să mai iasă primar la următoarele alegeri, deci minunea o să ţină vreo trei luni şi gata
2) să vezi distracţie la făcut dreapta, că n-ai voie pe prima bandă, şi-or să se înfunde ca proştii şi-or să se claxoneze prin intersecţii sau, în cazul mai fericit, se vor buluci pe prima bandă
Numa’ zic.
taximetristii SUNT transport in comun. numa zic.
mie imi plac benzile alea de 0,6 km Vor ajuta decisiv la eliberarea traficului.
ideea nu e doar sa faca benzi speciale si atat. vezi cazul bicicletelor. ideea e sa si controlezi accesul eficient.
in Florenta e plin de benzi speciale. Nu intra decat politia, pompierii, salvarea, ATAF (RATB) si NCC (taxi/transport persoane). la inceputul strazii si in puncte sensibile sunt camere video cu un aparat dreptunghiular care verifica nr de inmatriculare la toate masinile care intra pe banda galbena. Luna trecuta mi-a venit amenda de 96€, platibili in 5 zile 30% redus, pentru ca am mers fix 20m pe galben.
@Alex N. Taximetristi sunt asimilati transportului in comun si au voie sa foloseasca. Serios vorbind, mi se pare normal. Iei un taxi sa ajungi mai repede din punctul A in punctul B. Mi se pare un mic avantaj pe care il acorda PMB pentru ei. Si asa sunt 10.000 (legal) de amarati si doar vreo 1.000 de locuri legale de stationare.
Am vazut acum vreo luna ca intre hanul lui Manuc si calea Victoriei, pe splai, au pus separatoare, de plastic, dar separatoare. Tot timpul sunt niste politisti cum intri pe separatoare, ca sa nu scapi daca te-ai bagat aiurea
Mai mult, mi s-a parut ca soferii le respecta.
Drumuri bune
@Alex N.: Mă gândesc că și taximetrul ar trebui să aibă acces la aceste benzi contra unei taxe (gen vigneta catre primarie).
Azi, pe Mosilor, un istet cu duba pe linia de tramvai (cine trece pe acolo, stie ca sunt opritoarele acelea din plastic. Politia dupa el, tras pe dreapta! Deci, se poate….
sau asta:
https://en.wikipedia.org/wiki/O-Bahn_Busway
legat de banda aceea „proaspata” de la unirea, poate nu ati vazut voi, dar eu am vazut multi care merg pe acolo, inclusiv trecand pe langa politistul aflat la 5m distanta si luand in plin 3-4 delimitatoare din acelea (din care in acest moment cel putin 12 sunt distruse complet)
Vorbim despre aceste benzi speciale d-abia după ce supraviețuisc prima iarnă.
ca sa fie respectate ar trebui sa puna lame de buldozer pe autobuze. nu uita ca de zeci de ani avem ‘benzi speciale pentru tramvaie’. si totusi sunt vehicule care ruleaza mai bine pe portiunea respectiva decat pe asfalt.
In mod normal exista peste tot aceste benzi pt masini mari si taxi-uri. Deci nu trebuie sa va mirati ca taxiurile si doar taxiurile dintre masinile mici merg pe acolo, e ok.
Dar tot nu rezolva asta aglomeratia din oras. La ora 8 dimineata cand trebuie sa lasi copilul la scoala si sa ajungi la lucru trecand prima data pe la soacra tot in masina vei fi. Trebuie artere noi, pasaje, o centura largita bine de tot ca inca e varza, etc.
Apropo de „automate de bilete”, am vazut ca exista in Alba Iulia, si sistemul chiar functioneaza.
RATB mai are nevoie de inca 2 masuri
1. Taxator permanent in mijloacele de transport (un gog pe minim pe economie e suficient, si 3000 de gogi e nimic la ditamai mamutul.
2. Bosorogii sa aiba bilete si abonamente reduse cu 50%, inclusiv la metrou, unde acum n-au nici o reducere, si atat. Gratis e prea mult!
3. Sper ca stii ca pe acele benzi pot circula si taxiurile!
Chestia e ca masinile trec tot pe-acolo. Chiar pe alea delimitate cu stalpi.
Banda aia de la Centrul vechi asigura un avantaj pentru RATB pentru 200m. Problema insa sunt niste sute de metri bune inainte de a ajunge la acea banda in care acum autobuzele pierd timp dublu sau triplu decat inainte. Deci, per total, dezavantaj.
Apoi pentru toti cei care se bucura aiurea ca ne civilizam. Nu era mai normal sa termine toate lucrarile care sunt in desfasurare si care creeaza ambuteiaje? Nu era normal sa avem o centura functionala inainte de toate? Nu era normal sa avem un sistem de transport in comun facut cu cap? Eu am mers 2 ani cu transportul in comun. Oricat m-as stradui sub 1h 20 min nu fac pana la birou. Cu masina fac maxim 20-25 minute. Cum sa renunt la 2 ore din viata mea zilnic in favoarea transportului in comun?
@Cipper: stai jos, ai 4 azi.
in Londra am numarat intr-o seara autobuze, taxiuri si masini normale – ieseau 6 taxiuri/6 autobuze/ 1 masina. practic doar autobuze si taxiuri circulau.
daca te uiti la suprafata si densitate, singura posibilitate e transportul in comun, bine pus la punct.
Tocmai fiindca e oras mic ca suprafata, Bucuresti e ideal pentru transport in comun si cu bicicleta.
Bucuresti 2m locuitori si 228 kmp
Budapesta 2m locuitori si 525 kmp
Vienna 2m locuitori 414 kmp
@michael
Chiar stau jos acum. Dar poate argumentezi supararea.
Sunt macar 3 bulevarde acolo care vor genera probleme prea mari celor cu autoturisme si nu e corect:
– B-dul Aerogarii (Sos. Bucuresti Ploiesti – N. Caramfil)
Aici este intrarea dinspre DN1 spre directia Sud. Artera are 2 benzi pe sens, care sunt si acum f. aglomerate. Nu e normal sa fie penalizati proprietarii de autoturisme, pentru ca nu poti sa iei RATB de la Ploiesti si sa cobori in Titan. Sunt curios cum se va implementa. Aici s-a reabilitat calea de rulare a tramvaiului. Ar putea foarte bine sa circule si autobuzele pe acolo. Daca vor face banda pentru autobuze pe una din cele doua din carosabilul destinat autoturismelor, va fi jale. Daca se va intampla asa (si nu va fi facuta banda pe linia de tramvai), chiar imi doresc ca aici sa nu se respecte, pentru ca ar fi bataie de joc la adresa contribuabililor.
Putin mai bine (pentru ca sunt mai multe benzi), dar totusi similar, pe calea Grivitei si pe Ion Mihalache. Sunt intrarile in Bucuresti dinspre Targoviste si Pitesti (drumul vechi).
In general, e o idee proasta sa faci benzi dedicate transportului in comun pe arterele cu 2 benzi pe sens, care sunt si intrari in oras si care nu pot fi ocolite. Benzile dedicate isi au rostul in centru, ca sa strabati orasul cu transportul in comun. Din alta localitate, nu se poate cu acelasi operator de transport si ar fi absurd sa mergi cu microbuzul sau trenul, apoi sa schimbi 2-3 mijloace, doar pentru ca cineva a facut o banda pe unde nu trebuie.
Se mai poate judeca si altfel: cine plateste pentru sosele?
Avem 3 categorii:
– Transportul in comun: asta nu plateste, ci e chiar subventionat; adica altii platesc ca sa circule autobuzul si tramvaiul.
– Pietonul: plateste impozit pe proprietate, in masura in care detine. Se bucura de trotuar. Destul de bine, pentru cat impozit plateste.
– Automobilistul: plateste ca si pietonul, in masura in care detine. In plus, plateste impozit pe autovehicul (iar la cele cu motor mare ajunge la f. mult, creste chiar si de 10-50 ori, desi spatiul ocupat pe strada poate fi acelasi cu un autoturism cu motor mai mic). Bomboana de pe coliva, jumatate din pretul carburantului reprezinta taxe.
Se poate deci afirma ca soseaua e construita din banii automobilistilor. Chiar, ce s-ar intampla daca automobilistii si-ar lua jucariile (masinile) si ar pleca cu ele, asa cum isi doresc sustinatorii transportului in comun? Cine ar mai subventiona transportul in comun? Din banii cui s-ar mai construi sosele, din moment ce numai automobilistii platesc pentru ele? Eu mi-as dori sa se intample asa.
Inca doua idei:
1. Daca tot fac banda dedicata, ar trebui sa sporeasca si viteza de circulatie. Acum e maxim 40 km/h pentru autobuzele Citaro.
2. Mai intai trebuie spus ca un Citaro din Bucuresti (modelul scurt, nearticulat) nu are capacitate chiar 100 pasageri.
Apoi, este o risipa de capacitate de tramsport banda dedicata mijloacelor in transport in comun. Nu ar fi o risipa daca acestea ar circula incolonate. Dat fiind ca nu e asa, ci circula la interval de destule minute, pe banda respectiva, daca ar circula (si) autoturisme, numarul de persoane care ar fi transportate in unitatea de timp ar fi mai mare, pentru ca autoturismele au capacitatea sa mentina banda respectiva ocupata integral. Asa ca, desi intr-o masina poate e un singur calator, in unitatea de timp tot ar circula mai multi pasageri decat cei din autobuze. Desi pare surprinzator, banda dedicata este o risipa si o fandoseala inutila. Care banda, repet, sper ca pe unele bulevarde sa nu se respecte, pentru ca este f. aglomerat si acum, iar transportul in comun NU E O SOLUTIE pe respectivele bulevarde, in orice combinatie ar fi luat.
Deci metroul de Drumul Taberei va avea banda lui. Interesant.
In Ottawa ratb-ul lor are bezi speciale, chiar si drumuri expes doar ale lor, dar le si intretin strict din banii lor. Iar sa puna banda speciala pe Aerogarii e criminal.
e misto ideea si ar putea functiona doar in cazul in care s-ar inmulti parcarile din punctele cheie (gen : intrare oras,centru etc.)si daca parcarea pe banda intai s-ar pedepsi/desfiinta.
@Ciocanul nr. 28: Asta zic şi eu, să se mai dărâme nişte rânduri de blocuri ca să se facă artere noi, să se lărgească cele existente la 8 benzi pe sens (pentru început) şi bineînţeles parcări. Multe parcări. Şi gratuite. Totul pentru regele maşină şi cocălarul de la volan.
@Cipper …
Te muti, schimbi job-ul, solutii sunt… nu te obliga nimeni sa traversezi orasul de la un cap la altul.
banda pe Iuliu Maniu lolz
@NicuP subventiile sunt platite de toti.
ponderea taxelor platite de automobilisti e minuscula. afirmatia „soseaua e construita din banii automobilistilor” e o exagerare grosolana
proiectele de infrastructura – inclusiv reparatii bulevarde – sunt finantate din bugetul municipalitatii, care se consuma jumate cu subventii la cet-uri si din credite berd, bei, nerambursabile. fonduri ue si altele asemenea. pe care le platim toti oarecum in mod egal
Inainte de asta trebuie sa faca parcari sau sa oblige jegurile din institutiile de stat sa nu mai perceapa spagi pentru ca firmele sa construiasca pe banii lor parcarile. Platesti niste bani dar ai masina asigurata si nu mai sta pe marginea carosabilului.
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/292/117/510/510117292_429.jpg
Nu se ingramadeste nimic pentru ca daca pe marginea carosabilului nu mai lasa nimeni masina se elibereaza o banda.
@Cipper
Daca asteptam sa se termine toate lucrarile in desfasurare si imbunatatirile ne prinde 2113.
Toata ideea e sa imbunatesti conditiile pt transportul in comun si sa le inrautatesti pt masina personala(care are de obicei 1 persoana in ea).
Trebuie intai sa oferi un avantaj concret si palpabil transportului in comun ca sa convingi lumea sa il foloseasca. Nu sa construiesti pasaje ca sa incurajezi si mai mult traficul prin centru sa ne futa creierii si viata.
PS: eu sunt sofer, dar nu folosesc masina sa ma deplasez la lucru impreuna cu toate oile, thats plain stupid.
@michael
Daca e necesar sa creezi un avantaj fals transportului in comun, atunci inseamna ca rationamentul e gresit. Avantajoasa este solutia care se distinge in mod natural, nu aceea prin care trisezi.
Apoi, am scris mai sus ca e gresita si ideea ca transportul in comun transporta mai multi pasageri. Transporta mai multi pasageri per autovehicul, dar nu si pe total, deoarece nu sunt atat de multe autobuze incat sa tina banda ocupata mereu.
Deci, e buna banda dedicata, dar poate ar trebui facuta mai cu cap, acolo unde se poate si unde nu distruge traficul definitiv. Poate si tinand cont de cei care platesc vs. cei subventionati.
Ahahaha, hai că asta-i bună, bandă specială pe Iancului :)))
Păi băi tată, voi știți ce e pe Iancului? Hai să vă zic eu: de o parte și de alta a străzii câte o bandă e ocupată permanent, bă, dar per-ma-nent, de mașini parcate. Ăștia parchează așa de atâția ani că sunt parte din peisaj, nici nu pot să vizualizez cu ochiul minții un Iancului fără două benzi ocupate cu mașini parcate. Semne cu staționarea interzisă sunt aproape pe întreaga lungime a șoselei, dar nu le respectă nimeni.
Așaaaa… Pe lângă ăștia mai sunt diverșii care mai astupă încă o bandă, parcând fără nicio rușine pe avarii, paralel cu banda deja ocupată. Vor și ei să intre nițel, dar doar nițel, până la Mega Image, sau au treabă un pic la Poștă. Trag și ei mașina undeva în curul vreunei dubițe mai lungi de pe prima bandă, parcată la 45 de grade de axul drumului. Apoi, în spatele „avariatului” apare o camionetă care aprovizionează buticele cu cola și pâine. Și apoi altul care vrea „doar” să lase niște acte la notar – și tot așa.
Sigur, din când în când mai apare câte un autobuz, care ce pizda mă-sii, poate s-o ia peste calea de rulare a tramvaiului, nu?
Cu mențiunea că de vreo câteva luni calea de rulare e în plin proces de înlocuire și tot Iancului e un șantier. Așa că parcăm peste tot pe unde apucăm: în stații, unde claxonăm nervoși la oamenii care așteaptă autobuzul, să se dea în morții lor la o parte. Pe mijlocul drumului, unde nu au scos încă șantieriștii traversele cu șina de tramvai. Sau dacă seara șantieriștii pleacă acasă, parcăm unde și-au făcut ei împrejmuire cu „NU PARCA ÎN GÂTU’ MĂ-TII, PENTRU CĂ DIMINEAȚĂ AVEM TREABĂ AICI ȘI VREM SĂ NE FACEM TREABA, NU SĂ TE CĂUTĂM PRIN CARTIER CA SĂ-ȚI DAI MAȘINA LA O PARTE”.
Strada acum s-a micșorat, pentru că se refac trotuarele, care au devenit mai late. Mașinile, bineînțeles, au rămas la aceleași dimensiuni, ceea ce înseamnă că circulația e și mai dificilă. Dar e OK, proștii cred că e așa de la șantier, să vezi când o fi gata șantierul și nu se va schimba nimic. Ba mai rău, se va găsi zilnic, garantat, câte un decerebrat care să intre pe mijloc pe unde circulă tramvaiul și apoi să vrea să intre pe banda a doua cu 50 de metri înainte de intersecție. Asta fiindcă va veni un tramvai din sens opus iar el nu o să încapă între acel tramvai și bordurile de pe dreapta, care se montează acum și al căror rost e tocmai acela de a preveni cretinii de la a circula pe linia de tramvai. Și unde să faci dreapta, când pe banda a doua e plin de oameni care circulă regulamentar? Și asta în condițiile în care te înjură și vatmanul și călătorii din tramvaiul din spatele tău, care nu poate să treacă de tine.
Vă jur că așa se va întâmpla, se întâmpla în trecut (cu refugiul din stația de tramvai), iar acum că drumul va fi și mai îngust o să fie nenorocire.
Iar domnii care vor să vadă aparate de taxat / controlori în autobuze probabil că nu înțeleg ce aglomerație e la orele de vârf în 335, pe Iancului. Orice controlor ar fi linșat de oamenii din autobuz, pe loc. Cum să-i ceri bilet omului când geamul ușii autobuzului stă să pleznească de oameni și nici dac-ai vrea să te scarpini în cur n-ai putea să scoți o mână din buzunar?
Cred că nici dac-ar veni la două minute câte un 335 nu s-ar rezolva ceva în privința aglomerației, așa de nenorocire e pe 335 dimineața.
Marti am fost in Bucuresti la meciul Stelei, am ajuns inca de pe la ora 18:00 si orasul nu era prea aglomerat. Eram pe bulevardul Basarabiei dinspre A2, totul era ok se conducea fluient pe 2 benzi pana cand niste lepre s-au gandit ca ei is mai cu mot si au intrat in depasire, dupa nici 100 metri a incercat inca unul sa iasa din coloana dar nu s-a asigurat, asa ca s-au pocnit, busind inca 4 masini. Haos, am stat 1 ora prins acolo!
@Cipper: un oraş este un organism viu. Cât timp este popendulat, lucrările nu se termină niciodată. Adică după s-a terminat ceva, se începe altceva. Asta într-o lume normală. În Bucureşti este un caz particular, se preferă tărăgănarea aceleiaşi lucrări, dar ideea este aceaşi. Singura ta sansă de a trăi într-o localitate fără lucrări în desfăşurare este să te muţi într-un sătuc semidepopendulat.
Sa mai faca si o banda pt. biciclisti. Si una pentru ambulanta. Si una pentru parlamentari. Restul da_ai dracu, ca suntem noi niste hipsteri ecologisti. Si ne intoarcem de la mall cu hdtv-ul si frigiderul in autobuz.
@NicuP: correct.
Solutia asta nu poate sa fie universal aplicata, Cum bine zici, in cazul Bd Aerogarii, discutam de iesirea spre Ploiesti. Si cu doua benzi pe sens si sunt cozi de 2 km pana la Aeroportul Baneasca. O sa fie moarte pe Nil cu o singura baza pe sens. Si nu vorbim de o sosea de fita din centru
Si inca una: Colentina. Deja s-a separate linia de tramvai si se cam respecta. In mare parte din traseu sunt doar doua benzi disponibile de mers si sunt aglomerate si ziua si noapte. E vorba de intrarea/iesirea din Bucuresti spre Moldova. Cu o singura banda o sa fie cozi din Mosilor si pana dincolo de Carrefour Voluntari, in continuu. Cam 5 km de coada. Care coada va duce inevitabil la blocarea arterelor adiacente (intersectia Obor, Ziduri mosi, Doamna ghica, etc) Si iarasi, nu vorbim de o artera de prin centrul capitalei.
E absurd sa iti lasi bulevardele prin care se intra sau se iese din Bucuresti cu un singur fir.
Pfuai, ma mir ca nu fac banda pentru autobuze pe trotuar… oh, wait.. acolo e pentru biciclete.
Benzi speciale pentru transportul in comun EXISTA in alte tari europene. Este gresit a scrie ca ar fi ceva unic o asemenea masura in Bucuresti…
Daca s-ar da o lege si s-ar respecta ca toate masinile pe parcate aiurea pe prima banda sa fie vandute sau duse la fier vechi ( doar asa nu s-ar mai parca aiurea ), nu ar mai trebui construite aceste benzi speciale. Bucurestiul e plin de masini prafuite, nescoase din parcari de ani buni. Fiecare familie are cel putin 2 masini. Problema sunt masinile prea multe si nefolosite.
Bandă RATB pe Iancului? Imposibil! Asta inseamnă că doar RATB ar circula pe singura banda disponibila! Dacă cei parcati pe prima banda dispar, poate este o masură fezabilă, insă aşa cum este zona amenajată (parcări inexistente în spatele blocurilor sau deja pline şi foarte pline) nu văd cum s-ar aplica! În condiţii normale (adică fără şantier pe toată artera) începând cu ora 7 este coloană de maşini, autobuze şi tramvaie până la intersectia cu Pantelimon. Bandă dedicată RATB poate fi doar pe axul drumului, pe sina de tramvai. Altfel, e nevoie de poliţie non-stop sau de supraveghere video!
Ideea este bună, dar necesită amenajări de trotuare, cai de rulare şi refugii…iar beneficiile apar când sunt luate în calcul atat sincronizarea semafoarelor cat şi direcţia de deplasare (dimineata este aglomerat un sens, după amiaza celalalt).
Primaria nu trebuie să abordeze distinct problema intersecţiilor aglomerate (efectele) fără să tina cont de dimensiunea popendulatiei din cartiere şi de concentrarea traficului către/ pe anumite artere. In urma cu cativa ani a fost realizat de către japonezi un studiu pentru fluidizarea traficului în Bucureşti. Se pare că Primariei nu i-au plăcut concluziile şi recomandările studiului, probabil nu prevedea schimbarea de borduri şi nu se plia pe strategia de dezvoltare propusă de afaceristii autohtoni.