Pe șestache, ca de obicei, vineri s-a publicat Ordonanța care reglementează rebate-ul în industria TV, asta după ce același Guvern promisese consultări cu agențiile și cu extratereștrii.
Efectele imediate și pe termen lung:
- se va dezvolta piața cercetării de media, pentru că toată lumea va dori să știe unde bagă banul. vor dispărea raportările tâmpe de 20-50 cititori per ziar.
- agențiile de media vor începe să angajeze oameni care se pricep la piața media. oameni care vor fi atenți la ce spații cumpără, ce public este acolo și ce consumă el.
- asta va afecta întâi de toate emisiunile cu public bătrân sau sărac, gen Antena3 sau OTV.
- va crește numărul de peoplemetere.
- vom vedea niște luări de poziție interesante din partea agențiilor, care până acum se mulțumeau să râdă de toată lumea și să își verse lături în cap pe adplayers sau iqads.
O să fie interesant.
Pana la sfarsitul anului, probabil ca multe agentii de publicitate vor disparea.
E posibil sa nu mai mearga treaba cu prezentarea unor power point-uri in care in primul slide se arata cum agentia baga reclama in ziar/tv/radio, in slidul 2 cum reclama este citita/vizualizata/ascultata de milioane de oameni, iar in slidul 3 se arata ca afacerea clientului urmeaza sa creasca exponential intr-un interval mediu/lung.
ceeeee? o sa fie afectata antena 3???? batranii si saracii (aprox. 7,4 milioane) ????????? si cine mai voteaza atunci majoritati de 70%??? o sa fim la mana unor golani care cred ca in facultatile lor sta intelepciunea, a unor chiaburi care se intorc din strainante cu idei occidentale decadente si a intreprinzatorilor privati care de fapt sunt niste stapani. aveti grija oameni buni ca treaba asta e cu bataie lunga si mai ganditi-va!!!
Adevarat, numai ca e valabil doar pe radio/tv, nu pentru ziare.
domnul din poza are pamant sub unghii ?
cred ca nu este suficient sa se semneze contractele intre advertiseri si agentii doar cu acordul televiziunilor.
ar trebui sa fie prezente in contracte si firmele care realizeaza productiile pentru televiziuni acolo unde este cazul :))
eventual, ca sa fie fandaxia completa, sa participe la contracte si furnizorii de cablu (in numele transparentei poate ar trebui sa stie si ei cat incaseaza televiziunile)
Agențiile media nu au de ce să se plângă. În orice societate normală genul acesta de discount-uri sunt transparente până la client care ȘTIE cât plătește fee sau consultanță către agenție. Și așa este fair.
Din păcate măgăria și mizeria vine din foame. Foame care să arate clienților că „uite ce comisioane mici avem noi”. Sau clienți care aveau purchasing manageri care alegeau oferta de media cea mai „ieftină” dpdv fee/consultanță. Și atunci dă-i și ascunde nene în discount profitul.
Mai e cale lungă până la o normalizare a situației și până la a face clienții să înțeleagă că eftin nu înseamnă bun. De asemenea, faptul că a apărut OG-ul ăsta nu înseamnă deocamdată absolut nimic. Fără normele detaliate de aplicare nu creează decât un cadru de șantaje reciproce în piață (vom vedea niște golăneli maxime).
Deci am aflat ca Zoso este unul din initiatorii OUG ! Jos cu Zoso…Pe bune, ce nu cred ca este in regula este modul in care s-a procedat, lipsa de dialog si de transparenta. Nu pretind transparenta si consultarea ca o smecherie care poate bloca orice initiativa de politica publica, dar folosirea OUG acolo unde nu vor guvernantii dezbatere, consultare, negociere (cand stiu ca problema este importanta pentru o parte a societatii-sau alta), se poate transforma in aceea ca ei vor adopta ce legi vor, ca se poate face asta mai ales vinerea. Efectele ca efectele, dar tot nu am inteles, nu ce credem noi ca vor fi efectele, ci de ce acest domeniu este atit de important pentru Guvernul Romaniei de au un OUG vinerea ? Si am mai spus asta aici https://cazacioc.blogspot.com/
Legea asta a bagat-o Voiculescu, nu cred ca voia ceva mai prost pentru el.