Mă gândeam de mult la chestia asta. Eu nu fac afiliere în mod profesionist, nu urmăresc statisticile cu sufletul la gură, nu bibilesc fiecare link şi fiecare comision în parte. În principiu pentru că nu am timpul necesar să fac asta, fiind ocupat cu crearea de conţinut, pe care oamenii să îl citească. Gen, ăsta e businessul meu principal, scrisul de articole, nu afilierea.
Afilierea pentru mine se reduce la asta:
Atâta timp cât îmi convine raportul ăla, totul e ok. Când mi se va părea că nu e bine şi că sunt prea multe comisioane respinse sau trimit prea mult trafic şi nu se converteşte, sunt liber să mă car în alte părţi. E atât de simplu.
Majoritatea discuţiilor pe care le vedeţi pe tema afilierii se întâmplă între oameni care nu produc nici un fel de conţinut, activitatea lor rezumându-se la schema clasică a înregistrării unui domeniu cât mai bun pentru asta, însăilarea unor articole scrise în dorul lelii, aducerea de linkuri către acel domeniu şi urcarea lui în google (eventual şi nişte seo spam) şi apoi bibilirea statisticilor la sânge.
Mă uitam pe afară, acolo nu se întâmplă aşa. Cel puţin nu la oamenii care fac succes. Acolo omul condimentează articolul scris cu sudoarea frunţii cu un link afiliat, nu scrie rahaturi doar pentru a pune un link afiliat, eventual ascuns.
Oamenii care muncesc la un articol nu dau cu bâta în baltă la final şi îşi înșeală cititorii cu un link ascuns, pentru că nu are o părere atât de proastă despre ei. Motivul e simplu: ce încredere să aibă cumpărătorul în tine dacă tu vrei să îl păcăleşti?
Repet: conţinut bun. Aia e cartea câştigătoare. Conţinutul bun face publicul să se întoarcă pe blog sau pe site, îl face să aibă încredere şi să cumpere ceva la recomandarea ta. Nu trebuie să îi bagi pe gât nimic, nu trebuie să îi sari în ochi cu pop-up-uri cu abonare sau cu pop-under-uri cu articole relaţionate, le găseşte el singur dacă vrea. La fel şi cu afilierea, dacă vrea să cumpere o face oricum, nu are nevoie de păcăleli sau îndemnuri agasante. (apropo, daţi click aici, link afiliat)
si eu ma gandeam cu proiectul meu daca sa incerc pe un domeniu cu nume cat mai bun, cateva articole si apoi urcat in google
am inceput cevam nu a mers, am renuntat
acum continuu pe partea de continut, macar sunt multumit cu ce produc
iar pe partea de afiliere, daca iese bine, daca nu, nu
a trecut aproape un an de cand fac asta, sper ca peste un an sa fie mai sus; daca nu…voi vedea atunci ce fac
Spuneai ca la inceput, timp de doi ani, n-ai castigat nimic. Si, totusi, vorbim de un blog generalist, care iti permite sa te misti in mult mai multe directii (in ceea ce priveste afilierea).
Dar unui blog de nisa, cum e al meu, ii este foarte greu sa genereze venituri din afiliere, chiar si dupa doi ani. Nici nu prea am optiuni de afiliere, pentru ca eMAG are prea putine produse de profil si la fel se intampla in 2Parale. Iar cu site-urile straine castigurile pe care ti le pot aduce utilizatorii romani sunt insignifiante.
Ma gandesc serios sa incep o versiune si in limba engleza.
@Emilian Nedelcu: da, dar in 2007 era greu să faci bani din blog, că nu exista piaţa pâna să nu o creez eu, arhi, subiectiv, clickio, fulgerică şi alţii. după aia a fost mai uşor cu restul.
poti incerca ceva afiliere pe partea sentimentală: „dacă doriţi să susţineţi acest blog, cumpăraţi de pe emag prin aceste linkuri, nu plătiţi nimic in plus şi mie imi revine un comision de 3% din valoarea comenzii…”
pe .com ies bani mai mulţi din adsense şi din afiliere, dar trebuie să faci o combinată între afiliere, adsense, limbă engleză impecabilă (vocabular serios, nu furculisioane) şi seo (pentru a putea ieşi un pic la suprafaţă printre cele 10.000 bloguri de biciclişti).
@Emilian Nedelcu, o să fiu foarte sinceră cu tine. După cum probabil știi, eu fac parte din publicul tău ţintă. Problema blogului tău este că bicicliștii mai pasionaţi nu prea-ţi apreciază blogul, pentru că pare cam mult îndoit cu apă, din 10 articole pe blogul tău, eu abia dacă găsesc 1 util.
În condiţiile astea, eu, care aș putea fi un ambasador bun al site-ului tău, care ar da conștiicios share pe Facebook pentru orice articol chiar mișto despre lumea asta a bicicliștilor, nu sunt, pentru că nu prea vreau să mă asociez cu apa respectivă de ploaie.
Bun, cu ce te-ar ajuta să te adresezi mai mult celor care se pricep și mai puţin vizitatorilor din Google (deși una pe alta nu se exlude, doar schimbă scopul principal):
1) eu în gașca mea sunt influenţator de opinii, publicul pe care eu ţi-l pot aduce e deja targetat;
2) toţi cititorii blogului vor vedea acolo optinii pertinente, în care în timp vor avea încredere, deci vor asculta recomandările tale;
3) piaţa de afiliere în domeniul tău (pe România) e slabă, dar dacă devii infulenţator, magazinele de biciclete din .ro (care sunt multe) vor dori să facă proiecte cu tine. Acum toate aleargă să facă proiecte și să se promoveze pe cel mai mare forum de ciclism din .ro, nu la tine pe blog :). Din asta se pot scoate bani și azi.
O zi faină.
Ana, îți mulțumesc pentru feedback și pentru sinceritate.
În adâncul sufletului meu știam și eu lucrurile astea. Când am pornit blogul eram hotărât să mă diferențiez tocmai prin calitate.
Din păcate, entuziasmul meu a scăzut, treptat, în momentul în care am văzut că am 10 afișări la un articol pentru care am muncit multe ore, iar o fotografie reprezentând o bunăciune în chiloți, urcată pe o bicicletă, îmi generează câteva sute de afișări.
Dar pentru că în acest moment oricum n-am nimic de pierdut, sunt dispus să revin pe calea cea dreaptă :). Sunt curios câți dintre cei 10.000 de unici lunari vor rămâne pe site.
@ Ana : si care-i cel mai mare forum de ciclism din Romania ?
@florentin, trolezi.
@Emilian Nedelcu, beneficiile apar pe termen lung și nu se materializează în număr de afișări.
Am mai zis azi în alt context un lucru, care cred că se aplică și aici: „Atunci când îţi deschizi un blog trebuie să fii foarte pasionat de acel domeniu, astfel încât cititorii să fie încrezători că citesc sfaturi de la cine trebuie, nu de la oricine aiurea de pe net. În momentul în care mai întâi te întrebi cum să-l monetizezi, nu vei reuși niciodată, pentru că motivaţia nu e pasiunea (de dragul căreia poţi pune 1000 de articole pe blog fără să ţi le citească nimeni) ci banii (pe care nu-i poţi obţine fără pasiune și în privinţa cărora discuţia e mult mai pragmatică atunci când vine vorba de investiţii și încasări).”
Cu plăcere
@Emilian Nedelcu – vreau doar sa-ti spun ca nu suport majoritatea ciclistilor, mi se pare stupid sa dai sute / mii de euro pe o bicicleta (pentru ca nah, sunt in afara fenomenului, dar pot da sute / mii euro pe un aparat foto ), dar am intrat instant pe blogul tau imediat ce am citit ca ai poze cu bunaciuni in chiloti urcate pe bicicleta :).
@ Ana : mersi frumos! …sunt iubitor de sport si in special ciclism, de aceea am indraznit sa te intreb ! O sa-l vizitez!
Poate va parea puierila intrebarea mea, insa sunt foarte curios ce metode alternative de afiliere exista pe langa 2parale si profitshare (emag) in Romania?
Cam are dreptate „nobody”.. Romania sta cam prost la capitolu afiliere in comparatie cu .com . Asta avem si cu asta defilam…
@Nobody – mai e Altex (recent lansat programul lor: afiliere.altex.ro), f64.ro, pcgarage, besensual, parca aveau si sigmanet un program asemanator, dar iti spun si cazul meu, eu am cautat magazine la care sa ma afiliez de pe nisa mea: IT (vorbesc de sh-uri), am gasit mai multe, dar multi nu au inteles afilierea si m-au lasat cu ochii-n soare, dar spre norocul meu am dat si peste un magazin a carui proprietar stie ce inseamna sa faci afiliere, stie ca un afiliat munceste la fel de mult ca el si mai stie ca intr-o asemenea relatie trebuie sa fii corect.
Daca vrei sa te indrepti spre asa ceva ar trebui sa cauti magazine a caror produse ti-ar place sa le promovezi, discuti cu mai multe si intr-un final sunt sigur ca vei gasi un magazin cu care sa te intelegi.
@Dragos
sistem propriu de afiliere cat si prin 2parale pt IT SH are citgrup.ro. Insa banuti poti sa faci mai serios doar cu ProfitShare si 2Parale.
Personal consider ca afilierea este un pic prost inteleasa in Romania si se comporta exact ca tot ce inseamna online in Romania.
Si ma repet: continutul bun nu functioneaza pe afiliere la nivel pro, in .ro.
Dar daca pui linkul de afiliat cu bit.ly intr-o descriere a unui clip de YouTube, atunci mai e practica urata? Arata super aiurea ditamai carnatu de link acolo.