Autostrăzi cu taxă. În România?

autostradaAcum doi ani, în drum spre Veneţia. Trec în Italia şi ajung la un checkpoint. Mă ţineam după unul cu număr de Roma, pe unde o ia el, pe acolo iau şi eu. Ajung la checkpoint, se ridică bariera, noroc şi sănătate. La întoarcere, mă sui pe autostradă, ajung la barieră, apăs pe un buton, îmi dă un bilet şi se ridică bariera. La ieşirea din Italia, checkpointul îmi zice să bag biletul şi să dau cu cardul. O fac. 20 euro (sau 28, nu mai reţin exact) pentru 300 km.

Taxa de autostradă

Uniunea Europeană a condiţionat acordarea de finanţări pentru autostrăzi de introducerea unei taxe.

Eu sunt de acord. După cum zice colegul Buhnici, poate aşa se mai triază coşciugele care zac pe autostradă cu 70 la oră, fără lumini, fără semnal, fără nimic.

Şi 5€ per 100 kilometri nu e mult, dacă poţi ajunge de la Bucureşti la Debrecen în 6 ore în loc de 16. Dacă ţi se pare mult, înseamnă că n-ai bani de maşină care să circule pe autostradă şi poţi folosi cu incredere drumurile comunale, că pe ele n-ai nevoie nici de rovignetă.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. desigur, uitand ca noi de fapt platim taxa de utilizare a drumurilor publice deja de 3 ori.

    00
  2. NOU
    #3

    Uiti (?) faptul ca aia au autostrazi (serioase, adica cam asa: viaduct-tunel-viaduct-tunel x 100). Cumva, cumva, vad o diferenta intre ei si noi.

    Ar fi interesant sa compari si faptul ca italienii platesc doar o taxa de autostrada, in functie de lungimea segmentului pe care ai mers si in rest niciuna.

    Sau poate altii stiu altfel.

    00
  3. Tare. Din CT in B o sa ma coste mai mult taxa decat combustibilul. La 250 KM o sa coste vreo 12 euro deci vreo 50 RON. Masina papa vreo 10-11 L deci ajunge pe la 50-55 RON. Asta ca sa nu mai aducem aminte de rovinieta, taxa de drum din pretul benzinei si taxa de pod.
    Si uite asa salvam CFR-u…

    00
  4. La noi in tara in primul rand ca lucrurile sunt cu susul in jos. Ca asa cum zice si Napster, ma costa drumul cat combustibilul. Si asta nu m-ar deranja daca salariul ar fi de 2000 de euro in loc de 200. Si chiar si asa, cu salariul de 200 de euro, platesc nu 5, 10 euro pe autostrada. Cu conditia sa ma tina. Dar definitia nebuniei e sa faci acelasi lucru din nou si din nou, asteptand un rezultat diferit. Asa ca sunt eu NEBUN LA CAP sa ma astept ca, platind acesti 5 euro, autostrada nu se va umple de gauri in primele 4 luni, toate inspectiile sunt la zi si facute pe bune si ca nici un politician nu a bagat nimic in buzunar? Nu prea cred :(

    00
  5. Da, e frumos, dar cum au spus si altii, aia de mai la vest nu platesc atatea taxe ca si noi.

    00
  6. Tu zici ca nu e mult 5 euro/100km.,pai aia sunt banii de motorina; cu 5 euro bag aproape 4L. Masina la 100 km/h imi consuma undeva intre 3,8 si 4,3L/100 km.
    Dar…cum zici tu,nu e mult daca dau dublu pe motorina pentru acelasi drum,ca bani ‘este’.

    00
  7. Daca ai 200 de euro salariu nu inteleg de ce trebuie sa te plimbi pe autostrada. Daca ai vreo treaba, trimis fiind de catre slujba, ti se va deconta. Daca doar vrei sa mergi la mare oricum nu-ti ajunge salariul. Si daca, totusi, ai fost chivernisit si ai economisit ca sa mergi in concediu, fii econom in continuare si mergi pe drumul vechi.
    Dar noi vrem totul pe moca. Zbieram ca dracii aia mici si negri ca nu avem locuri de parcare si parcarile sunt goale. Ieri dimineata, la ora 10, parcarea de la ateneu/hilton/bcu era pe jumatate goala. Ca e scump sa dai 30 de centi/ora. In schimb masini claie peste gramada pe orice trotuar, trecere de pietoni sau mai stiu eu ce loc fara plata dar si fara voie. Si aceeasi situatie e si la baritai parcarile de la unirii sau de sub tnb.
    De unde mama dreacu’ o fi ideea asta ca toata lumea trebe sa aiba masina io nu inteleg.

    00
  8. Eu as plati fericit taxa de autostrada. Din pacate nu prea avem asa ceva. Sincer, mai bine dau 5 oiro sa merg linistit decat sa ma chinui 100 de km in coloane, in depasiri, in fum de Dacii.

    00
  9. @MariusIonescu
    Daca autostrada e naspa (adica nu-ti mai permite sa te deplasezi din A in B cu viteza preconizata) nu mai circuli pe ea si, in concluzie NU mai platesti taxa. Ori asta il va durea suficient pe cel ce a finantat autostrada bazandu-se pe incasari si va face oarece eforturi ca ea sa fie circulabila in conditii decente. Si nici nu ma mai intereseaza cine baga banii in buzunar. Daca autostrada nu e functionala n-are ce baga. La pausal (ca acum) e mai simplu: bizonii platesc si se descurca dupa aia cu ce le dam…

    @Napster
    Da, costa, dar stii ca ajungi in fix 2 ore (mergand cu viteza legala). Adica apropae cat faci din Baneasa in Berceni la o ora de varf…

    00
  10. As vrea sa vad si eu unde a conditionat UE acordarea finantarii pentru coridorul IV cu plata unei taxe de autostrada. Asta e mai mult gargara care sa justifice taxarea.

    00
  11. am vazut filmari pe bloguri cu gropile de pe autostrazile noastre. ar trebui sa primim noi bani ca sa circulam pe ele. sa mergi cu 130km/h in asa conditii e ca si cum ai juca ruleta ruseasca.

    00
  12. Adica voi vorbiti de autostrada particulara in Romania asa cum este si in Italia?
    Cred ca o sa fie batalie la licitatie!!!

    00
  13. @OCTI cred ca majoritatea celor ce au postat mai devreme habar n-au ca in italia autostrazile au fost facute in sistem privat, adica cu bani privati, adica statul nu a platit nimic, adica o societate privata din banii ei a platit autostrada integral si e normal ca autostrazile de acolo sa fie cu taxa. In schimb la noi statul plateste tot si nu este deloc normal sa incasezi taxa de autostrada.

    00
  14. Toate bune si frumoase daca ai putea alege.
    Daca te uiti pe harta singurile locuri unde poti trece Dunarea pe uscat spre mare sunt la Fetesti si Giurgeni.Ambele taxate .Sunt convins ca podurile respective sau amortizat de ani buni.Daca se va mari taxa sunt convins ca va exploda si taxa de la Giurgeni.pentru ca de trebuie sa manance si sompaniile de stat bine.E aberant daca stai sa gandesti cat de taxati suntrem.70% din motorina este taxa.50% din salariu sunt taxe.24% din ce cumparam sunt taxe.Daca te apuci si calculezi suntem sclavi statului.Stat care e cel mai prost administrator.Si culmea cei care fac afaceri cu statul si beneficiaza de pomenile lor conduc tara asta.Oameni ca Udrea ,Videanu ca sa ne referim numai la guvernarea asta ne dau lecti de economie fiind specialisti la supt resurse.
    Ne mmeritam soarta frate suntem masochisti

    00
  15. vigneta, taxe de drum…

    00
  16. pe toti ii arde grija ca va fi scump sa megi pe autostrada. Pai sa zicem ca din A in B o sa ai doua optiuni: drumuri nationale sau autostrada. Iti permiti si vrei sa mergi mai repede, alegi autotrada. Esti zgarcit, nu ai bani sau oricum consideri ca nu mergi mai repede de 70km/h? Alegi drumurile nationale. Simplu.

    00
  17. NOU
    #18

    Decat sa inventam idei mai bine vedem intai autostrada aia si dupa vorbim de taxa si alte detalii marunte care tin mai mult de „pielea ursului din padure” in momentul asta.
    Pe A2 deja exista taxa.. deci unde este noutatea ?

    00
  18. Pe unde ajungi tu de la Bucuresti la Debrecen in 6 ore?
    Sa faca frate intai autostrada si apoi sa-mi ia taxa pe ea.
    Si Bucuresti – Pitesti nu e autostrada. Celelalte 2 sunt ok-ish. Pe alea sunt de acord sa-mi ia taxa.
    Iar daca tu crezi ca din taxa pe autostrazile existente se vor putea construi autostrazi noi, inseamna ca nu prea ai dat pe la scoala la mate. UE ne da bani de autostrazi cum ne-a dat si de agricultura.

    00
  19. @Napster, @Solar: taxa de autostrada o platesti si in schimbul ei primesti timp liber. Ajungi mai repede la destinatie, faci 2 ore in loc de 4. Asta nu valoreaza nimic?

    Daca te intereseaza doar consumul si descoperi ca decat sa dai taxa de autostrada + consum 4L/100 preferi nici o taxa dar consum 6L/100 si 2 ore pierdute in plus, atunci e cum zice Zoso, multa bafta pe drumurile regionale.

    00
  20. In Germania, e gratis!!

    00
  21. Tu realizezi ca noi circulam ca pe vremea lui Cuza acum? Sa te taxeze pe tine statul ca iti „ofera” drumuri pe care poti sa mergi decent ca ultima data cand m-am uitat pe afara asta nu e un favor.

    00
  22. E o aberatie sa gandim costul drumului in paramaterii consumului… Cred ca taxarea pe autostrada soarelui si cea pana la pitesti este fix abuziva. Autostrazile alea nu au fost construite pe bani europeni… Dar cele facute din bani europeni chiar nu ma intereseaza… sa plateasca cine merge pe ele… Trebuie sa distingem cele doua tipuri de sutostrazi: alea incepute inainte de 89 si cele finalizate pana in 2080. Pe alea doua facute din bugetul statului sa fie taxa 0…. pe restu dzeu cu mila.

    P.s. Sa nu mai fie dacii care merg cu 70 pe ora la pitesti? Omu are voie sa meraga cu ce viteza vrea… Daca nu a avut sansa sa castige porcoi de bani sa-si ia alta masina, se descurca cum poate. De unde atata inversunare impotriva daciilor care merg incet?! Este cineva certat cu retrovizoarele?

    00
  23. Nu. Au avut si ei dacie inainte si s-au emancipat in loganuri si a4 de la nemti.

    00
  24. Rovignieta platim in continuare, nu?

    00
  25. Desigur, in bunul spirit romanesc noi luam exemplu de unde e mai prost – de la fratii nostri de ginta latina, cei mai harnici si mai cinstiti europeni.Franta, Italia, Italia iau o caruta de bani pentru autostrazi, pentru ca platesti pe bucati de autostrada. De ce n-am face ca in Austria – 7,90 euro pt 10 zile sau chiar Ungaria unde e cam tot atat? nu vorbesc de Germania sau Belgia, unde e gratuit…Si apropo de bani europeni – in Spania s-au facut autostrazile pe banii si munca altora ,dar ei scot bani frumosi (8 euro/100 km) din asta. Io zic ca asta spune destule despre ei

    00
  26. In Italia am platit 39 de euro de la granita cu Austria pana la granita cu Franta. 5 Euro pentru 100km e mult pentru salariile romanilor, in Franta 100 de euro costau 3 euro.

    00
  27. @pozilla – Eu nu stiu de niciun drum pe care sa mergi gratuit. Gratuitatea asta e aparenta si inselatoare. Austria, Slovenia, Ungaria te taxeaza cu vigneta pt ca e mai rentabil pt ei, altfel ar castiga 6 euro si nu 10 ca acum, cand treci pe la ei prin tara.

    00
  28. @napster- sa inteleg ca tu mergi pe drumuri de tara calare?!! cand ai trecut pe afara ai aflat din intamplare cat sunt impozitele pe acolo si ce ti se intampla daca nu platesti.

    00
  29. Dar tu ai aflat cat sunt salariile pe afara de platesc ei impozit baban?

    00
  30. asta e o alta gogomanie
    platim la taxe de mi-e rau si mai baga una de autostrada
    la unguri, la austrieci, la nemti nu se plateste
    achiti numai vigneta si gata
    la suedejii de italieni iti iau si pielea de pe tine
    si noi tre sa copiem prostia lor!

    00
  31. in germania e gratis. Sau e in benzine. Fata de la noi unde nici nu avem, dar platim

    00
  32. „Şi 5€ per 100 kilometri nu e mult, dacă poţi ajunge de la Bucureşti la Debrecen în 6 ore în loc de 16.”

    Si cum ai ajuns tu exact la concluzia ca daca platim taxa o sa avem si autostrazi?

    00
  33. Cum naiba sa te uiti la PRO TV???

    si la subiect… eu as plati taxa pt autostrada dar nu prea am pentru care autostrada sa platesc. Suntem slabi rau, nici macar un drum nu suntem in stare sa facem.
    Ati jucat careva simulatoare de orase? gen Caesar III :) SimCity care era primul lucru pe care il faceati? …exact…. drumurile…

    00
  34. Peste tot in lume cred ca se plateste taxa pentru autostrada, mi se pare un lucru firesc si normal.
    Din pacate ,cred ca nu o sa apucam sa vedem autostrazi la noi.

    00
  35. taxa de autostrada doar daca exista si un drum alternativ, decent. Si nu cred ca e cazul, nu?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.