De ce şi cum creşte preţul carburantului

Aţi auzit că a scăzut preţul barilului de petrol, da? Teoretic, asta ar înseamna ca preţurile la benzină şi motorină să scadă şi ele. Teoretic. Dar Petrom va mări curând preţurile, şi ştiti de ce? Pentru că jegoşii ăia de la OMV au mărit preţurile şi costă mai mult acum să transporţi carburantul dintr-o parte în alta. Perfect logic, nu?

omv

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. Petrolul este un produs cu cerere inelastica. Punct. Nu exista „scade consumul”. Daca scade consumul de petrol, inseamna ca toata economia s-a dus pe p..a.

    00
  2. NOU
    #2

    Companiile care comercializeaza benzina sunt companii private..deci urmaresc profitul..daca e loc de scumpire si sansa de a face un profit mai mare de ce sa nu il mareasca daca sunt prosti dependenti care o sa scoata banu oricum

    00
  3. Situatiile acestea sunt posibile din cauza monopolului pe care il are OMW asupra petrolului romanesc. Monopolul privat intotdeauna a profit de slabiciunea statelor in care a actionat. Monopolul contravine legii insa in Romania legea e facultativa.

    00
  4. Pretul la carburant creste dupa cum vrea boss-ul din fiecare companie producatoare. Daca are profit, romanul cumpara, inseamna ca se poate mari pretul. Cand va scade consumul se vor miscsora si preturile.

    00
  5. mai trebuie amintit si ca euro si dolarul s-au ieftinit. asta pentru cei care justificau cresterile cand se scumpea una din cele 2 monede.
    la noi, nu e nimic normal. un alt exemplu, de sarbatori, si preturile la mancare o iau razna. uite inca un paradox :)

    00
  6. @Ciprian: comentariile cu „conform surselor mele” sunt imbecile şi nu se aprobă.

  7. eu de cand ma stiu, odata crescut pretul benzinei nu a mai dat inapoi. cred ca cel putin o sa ramana asa daca nu se mai scumpeste

    00
  8. @noni
    nu-i adevărat. la începutul lui 2009 era 2.85 pe litru, în scădere de la 4.2 pe litru în 2008

    00
  9. „Numai un prost reactioneaza, un om inteligent actioneaza”.

    Probabil se va porni o „campanie”, similara cu cea din februarie, in care majoritatea oamenilor nu vor mai alimenta. Daca nu mai alimenteaza nimeni timp de o saptamana (ceea ce este cam greu de crezut), preturile vor scadea, probabil. Dar cred ca politica „x% din ceva e mai bun decat 100% din nimic” inca functioneaza.
    Exista, deci o mica sansa …Asa ca…haideti la protest

    00
  10. Zoso, eu nu i-as invinui atat de tare pe cei de la OMV, ci pe sfanta de Cornu, Adriana Nastase, care impreuna cu guvernul PSD-ist au vandut Petromul conform unui contract nesimtit de dezavantajos pt. romani. Dar probabil ca la capitolul comisioane a fost foarte gras. Si acum Nastase apare pe la TV, pe post de infanta si acuza cresterea pretului la combustibil. Hotul striga…

    00
  11. Oh, drama queens… Nu e chiar asa, ca OMV nu are monopol, sa fim seriosi. Este cel mai mare din Romania, corect, dar nu stabileste preturile de capul lui. Am vrut sa fim in UE, acum suportam pt ca de acolo vin reglementarile, nu se stabileste pretul aici. Ganditi-va si voi ca ei trebuie sa dea socoteala, deci raporteaza cuiva, nicio grija.

    @Mihai: Ce protest? Ala la care au participat numai niste cocalari si niste pustani teribilisti? Despre ala vorbesti? Daca au chef de show ieftin si scandal, sa mearga la meciurile de fotbal si eventual sa te ia si pe tine.

    00
  12. @Mihai: Intr-o tara normala este cum spui tu, dar tara noastra e un paradox. Aici se urmaresc niste targeturi stabilite de austrieci. Daca nu le iese socoteala maresc pretul. Bineinteles restul ar trebui sa fie fraieri sa nu faca la fel. Tonul maririlor de pret a fost dat tot timpul de catre OMV-Petrom. Oare de ce nu mareste Lukoil sau Rompetrol primul pretul? Daca nu ma insel aceste companii au si pierderi operationale, n-au profit ca si Petrom, deci normal ar fi ca ei sa vinda mai scump si nu Petromul.
    Parerea mea este ca pretul nu vai mai scadea mai mult de 2-3 bani, nici daca barilul va ajunge din nou la 50$.
    Uitindu-ma la viitorul apropiat ma gindesc cind se vor trezi companiile producatoare de autovehicule ca daca nu se grabesc cu solutiile alternative (masini care pot fi cumparate si de muritorii de rind, nu numai de catre bogatasi) vor falimenta, deoarece nimeni nu va mai cumpara masina din cauza pretului la carburanti.

    00
  13. Solutia e simpla:GPL!

    00
  14. Cred ca o sa lasam mai usot cu masinutele…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.